Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vietnam přechází k „humánnější“ popravě. Místo zastřelení injekce

Na údajně humánnější způsob popravování odsouzených se rozhodl přejít Vietnam. Od července už tu odsouzení k smrti nebudou popravováni zastřelením popravčí četou, ale podáním smrtící injekce, jaká se používá v USA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Josse

komunisti

Za co se v komunistickém Vietnamu popravuje asi nikoho nezajímá,Předpokládám že za psaní básní a podobné prohřešky.

0/0
27.6.2011 19:41

mischood

Injekce vs. kulka

Ta injekce mi připadá víc brutální. Nedávno jsem byl se svým psem u veterináře. Seděli jsme v čekárně, když se z ničeho nic přiřítila postarší paní s malým už dost starým pejskem. Měla ho zabaleného v dece a držela ho v náručí. Lékařka je vzala přednostně. Chvíli nebylo slyšet nic a pak se asi na 20 - 30 sekund začalo ozývat velmi trýznivé kvičení. I můj pes začal být nervózní. Když nářek utich, otevřely se dveře a paní si svého pejska odnášela se slzami v očích. Lidem v čekárně se omluvila se slovy, že její pes už byl velmi nemocný a potřeboval smrtící injekci, prý aby tolik netrpěl. A právě toto mi přišlo jako naprosto protichůdná informace. Také jsem si vždy myslel, že při injekci pes usne, ale tenhle chudák si to vytrpěl od vpíchnutí až do "usnutí". Proto si myslím, že dobře mířená kulka na hlavu je daleko humálnější. Prostě ráno a hotovo.

0/0
27.6.2011 11:57

Bouše

Pokrok se nedá zastavit ...

:-P

0/0
26.6.2011 11:30

Sladek

A proc nedaji moznost rodine odprasknout nejakeho

nasilnika a vraha clena rodiny.  Myslim, ze by tam zadne city nebyly.  By toho cunaka odpraskly jako skodnou.:-P

0/0
26.6.2011 6:45

H0PE1@seznam.cz

Jakej

má asi plat takovej popravčí.

0/0
25.6.2011 19:07

Kirů

Jak to tu čtu,

tak je to humanita pro trpící katy, ne pro popravené.

0/0
25.6.2011 16:57

zvedavy

Re: Nesouhlasím

kde se v uvedené knize píše o způsobech výkonu trestu? Napište mi, prosím, v které části knihy. Děkuji. Jestli jste ji nečetl, tak se o ní, prosím, ani nezmiňujte.

0/0
25.6.2011 14:51

zvedavy

Re: Nesouhlasím

uloupených stovek miliard jak korupcí, tak i různým přerozdělováním např. na tzv. alternativní zdroje energie atd., to je málo kriminálního jednání?

0/0
25.6.2011 14:55

Adam Pospisil

Hm

Ti popravčí mají podle mě nějakou úchylku, normální člověk by tuhle "práci" prostě dělat nemohl. A to ani kdyby věděl, že popravovaný je stonásobný vrah... Trest smrti patří do středověku a ne do 21. století, navíc riziko justičního omylu je vždy extrémně velké.

0/0
25.6.2011 14:16

Brave Sir Robin

Re: Hm

prave z tohohle duvodu se pouzival (nevim jak je to u injekci) u "civilizovanych" poprav dost casto trik kdy napr u strelecke popravci cety mely vzdy jen cast strilejicich ostre naboje, stejne tak u elektrickeho kresla tahalo za paku naraz vic lidi.. lidska psychika proste funguje tak ze si kazdy rekne ze on byl zrovna ten kdo mel ten slepy naboj a snaze se tim zbavi vycitek

0/0
25.6.2011 14:24

kolom

Re: Hm

To je bezne u popravcich cet - ostre naboje maji vsichni krom jednoho. Takze nikdy nevite s jistotou, jestli jste odsouzeneho zabil. U injekci to asi nejde...

0/0
25.6.2011 14:57

petrfilipi

Re: Hm

U injekcí to jde taky, injekci aplikuje automat a spouštěcí tlačítko (tlačítka) mačká více lidí.

0/0
25.6.2011 16:15

Drdol

Re: Hm

podle zpetnyho razu poznas naprosto bezpecne, jestli jsi tam mel vcelku nebo ne.

0/0
27.6.2011 0:00

zvedavy

Re: Hm

za rok, za dva, až se sesype ta naše pseudocivilizace, budete přemýšlet ta,k jak velí příroda a ne z obrázových publikací pro Jehovisty nebo New Age.

+1/0
25.6.2011 14:59

Profesionální neúplatný diskutér

Socialistický Vietnam prostě šetří kovy na kulky

Injekce jim ráda zdarma dodá nějaká zdravotní humanitární organizace ...

0/0
25.6.2011 13:36

Josse

Re: Socialistický Vietnam prostě šetří kovy na kulky

člověk v plísni

0/0
27.6.2011 19:43

dislektik-idnes si na mě zasedla

bych protestoval,takhle zemřou bez hrdosti

0/0
25.6.2011 13:19

machacek27

Re: bych protestoval,takhle zemřou bez hrdosti

A co je hrdé na kulce do hlavy???

0/0
25.6.2011 13:29

singlemalt

Psychické problémy popravčích? Mají to svěřit

pozůstalým...;-)

+1/0
25.6.2011 12:48

duhacenzor3

Re: Psychické problémy popravčích? Mají to svěřit

To nebývá zvykem - namísto toho se vymýšlí rouška přes oči (aby kat neměl problémy s pohledem do očí popravovaného), gilotina (popravuje se hlavou dolů, stejný důvod), plynové komory (stejný důvod. esemani se hroutili při střelbě),vyhánění do mrazivé tajgy ( stejný důvod, i členové KGB selhávali), atd. technický pokrok nezastavíš. S katy byly vždy problémy, ani antické římské otrokářství se svým pojetím člověka jako mluvícího nástroje, tj. neživé věci, která nic necítí, , ani středověké peníze, dokonce ani atheistická velice dobře a špičkové promyšlená třídní nenávist jich trvale nikdy nezajišťovala dostatečný počet. Jediné řešení je prastaré ukamenování, které plně vyhovuje lynčovací povaze člověka a současně jeho zbabělosti být osobně odpovědný za smrt svého bližního - dnešní islám je v tomhle geniálně psychologický, možné selhání jednotlivce při ukamenovávání popravu neovlivní, katem se v davu lynčujících nikdo necítí, kámen je natolik malý, že ten jeden jediný ani dítě nezabije...

+1/0
25.6.2011 14:14

hňup

Re: Psychické problémy popravčích? Mají to svěřit

a co sadisti ? že by to nevzali, aby za koníček dostávali ještě prachy ?

0/0
25.6.2011 14:18

duhacenzor3

Re: Psychické problémy popravčích? Mají to svěřit

těch je málo, navíc sadistovi jde jen o netradiční sex, ne o to někoho předepsaným způsobem zabít.

0/0
25.6.2011 14:30

stagger

NO DOSTAT 3 KULE DO HRUDNÍKU

to mc orgánů v pořádku nezůstane, plíce, srdce, velké cévy všechno v čudu, takhle pěkně rozeberou popraveného na náhradní díly;-)

0/0
25.6.2011 12:28

pvl1

Re: NO DOSTAT 3 KULE DO HRUDNÍKU

Jak to udělají?

0/0
25.6.2011 12:34

MirdaCB

Re: NO DOSTAT 3 KULE DO HRUDNÍKU

Když ho otráví tak jsou orgány k ničemu.

0/0
25.6.2011 12:37

eat da poo poo

Re: NO DOSTAT 3 KULE DO HRUDNÍKU

Nejlepsi je gilotina - proc furt vymyslet nejake novoty...

0/0
25.6.2011 12:48

Petr K_.

Re: NO DOSTAT 3 KULE DO HRUDNÍKU

Přesně tak, je to rychlé, efektivní a levné. Krom toho se dá popravený rozprodat na orgány.

0/0
25.6.2011 14:04

OskarPokorny

Injekce

No já jsem jednou náhodou četl knihu od nějakého odborníka na užívání trestu smrti a ten psal, že nakonec je nejhumánnější a nejjistější ta kulka do hlavy. V té knize byli neuvěřitelné příhody situací, kdy se "něco" pokazí - fakt humus.

+1/0
25.6.2011 12:03

pvl1

Re: Injekce

To nechápu. Vymýšlejí pořád nové směsi. Veterinární jsou podle toho, co se psalo spolehlivější a šetrnější.

0/0
25.6.2011 12:46

Bubulus Extremus

Re: Injekce

Patrně máme stejný zdroj. Článek, který jsem četl, se zabýval tím, jak dlouho ještě popravený vnímá okolí či bolest. Zvednutá hlava u popravy gilotinou měla popravenému ještě ukázat hněv davu - jásot z jeho smrti, protože to byl ještě schopen vidět.

Každopádně u kulky potřebujete velmi dobrou mušku, jak je vidět na senátorce Giffords. Když se popravčí trefí, tak je mozková smrt okamžitá.

0/0
25.6.2011 13:03

daduna383

Re: Injekce

no s tou zvednutou hlavou jsem to taky četl. On se ale uvádí ještě další důvod proč to dělali. Jednoduše chtěli tu hlavu ukázat davu, jako varování toho, že příště můžou zvednout hlavu někoho z nich, pokud budou dělat bordel

0/0
25.6.2011 13:36

f0rr35t

Re: Injekce

to je imho pěkná kravina s tou hlavou. Osoby s nízkým tlakem prudce vstanou z postele a zatmí se jim před očima, nebo rovnou omdlí, protože se jim rychle vyžene krev z hlavy. Když prudce vstaneš, mdloby se dostaví cca do 5 sekund a to je ten pokles tlaku v hlavě naprosto směšný ve srovnání s dekapitací. To je jen můj laický názor...

0/0
25.6.2011 14:06

Bubulus Extremus

Re: Injekce

Je pravda, že to nikdo elektrodami takový případ neměřil. Nicméně ta teorie je možná, při traumatických amputacích např. střihem někdy neteče ani krev, protože tepna se šokem sama téměř uzavře, také reakce na ztrátu tlaku jsou různé. Každopádně jde o sekundy a nikdo tuto teorii nevyvrátil ani exaktně nepotvrdil.

0/0
25.6.2011 14:36

kolom

Re: Injekce

Nekde jsem cetl, ze nejakej chlapek na to delal pokus a potvrdil to. Kdysi davno. Urcite by se to dalo vygooglit behem minuty, pokud to nekoho zajima. Kazdopadne vedecky a experimentalne potvrdit to uz asi nejde - nevim, jestli by se nasli dobrovolnici...

0/0
25.6.2011 15:00

blikanec

Re: Injekce

Špatné není ani oběšení. Člověk při něm upadne do bezvědomí a bolest prý moc nevnímá.

0/0
25.6.2011 14:14

daduna383

Re: Injekce

no, jak kdy. záleží na způsobu oběšení. Já četl rozhovor s chlápkem, co takhle visel asi 15 minut, než rodina souhlasila s peněžním odškodněním a pak teprve ho sundali. Řikal, že to strašně bolelo, často upadal do bezvědomí a vzápětí se znova budil. Ta metoda co použili, bylo obyčejný vytažení, ne pád.

0/0
25.6.2011 15:28

f0rr35t

Re: Injekce

Oběšení je rychlé jen když si oběšený okamžitě zlomí vaz. Když si ale vaz nezlomí, může smrt nastat až za desítky minut.

0/0
25.6.2011 15:57

kolom

Re: Injekce

S tim souhlasim, napadlo me to hned u nadpisu - kdyz uz, tak radsi bych byl zastrelen nez popraven injekci.

Injekce - je to takove nechutne technicke. Zvlast kdyz popravuje lekar. To je proste zvrhlost. Popravci ceta je podle me lidstejsi. A ano, lidskost tomu dodavaji i vycitky svedomi popravcich. Pokud chteji setrit dusevni zdravi popravcich - snadne reseni - at popravuje ten, kdo odsoudil. Pokud je to normalni clovek, tak si dvakrat rozmysli vydat trest smrti.

PS: jen pro poradek - nejsem zastance trestu smrti.

0/0
25.6.2011 15:10

Profesionální neúplatný diskutér

Proč teda berou do popravčích čet citlivé báby?

To ve Vietnamu nemají žádné drsňáky, kterým nedělá problém střelit na smrt odsouzenýho vraha, či jiného šmejda ? Předpokládám, že nepopravují politické vězně ....

0/0
25.6.2011 12:01

pivak

Re: Proč teda berou do popravčích čet citlivé báby?

Predpokladam, ze ty bys to zvlad bez problemu.

0/0
25.6.2011 12:39

xdriver1

Re: Proč teda berou do popravčích čet citlivé báby?

problém je, že drsňáci, o kterých mluvíš, stojí většinou na té druhé straně - před popravčí četou, právě proto, že jsou drsňáci a nedělá jim problém střelit nějakýho šmejda :-P

0/0
25.6.2011 12:49

zeto

Re: Proč teda berou do popravčích čet citlivé báby?

Zajímavé, mě za "šmejda" smazali. A to jsem taky psal o vrahovi, dokonce o vrahovi dítěte. Zajímavě odlišný přístup.

0/0
25.6.2011 13:13

Profesionální neúplatný diskutér

Re: Proč teda berou do popravčích čet citlivé báby?

a přitom je to běžné české slovo, uvedené ve slovníku.

0/0
25.6.2011 13:34

zeto

Re: Proč teda berou do popravčích čet citlivé báby?

Vždyť jo. Taky jsem to nepochopil, ale na maily samozřejmě nikdo nereaguje. :-(

0/0
25.6.2011 13:53

Lukke-Luk

Re: Proč teda berou do popravčích čet citlivé báby?

Tvé starosti bych chtěl mít. ;-D

0/0
25.6.2011 15:27

zeto

Re: Proč teda berou do popravčích čet citlivé báby?

Nejde o starosti, ale o hloupost cenzora. A tím pádem i o cenzuru prostřednictvím svévole.

0/0
25.6.2011 18:19

VyMeTaky,2

Chápete někdo,

proč u zprávy o popravování ve Vietnamu je fotka z Číny?

+1/0
25.6.2011 11:46

CryptoCult

Re: Chápete někdo,

zřejmě proto, že ve Vietnamu je zákaz focení či natáčení poprav, proto snímky nejsou k dispozici...

+2/0
25.6.2011 11:56

moje.reakce2

Poprava injekcí bolí víc, než střelení do hlavy

cítíte ten vpich. Když vás někdo střelí pořádně do hlavy, necítíte totálně nic.

0/0
25.6.2011 11:43

pvl1

Re: Poprava injekcí bolí víc, než střelení do hlavy

Kam jsi to dostal?

0/0
25.6.2011 11:52





Najdete na iDNES.cz