Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do škol s nejvíce propadlíky u maturit pošle Dobeš inspektory

Ministr školství Josef Dobeš nezveřejní seznam nejméně úspěšných škol z pohledu státních maturit, pošle k nim však inspektory. Statistika totiž odhalila, že na některých školách neodmaturovalo až sedmdesát procent žáků. Úspěšné školy naopak ministerstvo dnes zveřejnilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Philosopher

Dobeši, Dobeši ...

1/ Nejprve je třeba celé maturity předělat.

2/ Až budou maturity mít kvalitní podobu, seznámit školy s nároky, jaké budou na maturanty kladeny.

3/ Nová maturita se pak musí týkat pouze studentů nastupujících do prvních ročníků, aby se mohli během studia připravit - škola tedy musí nároky ve výuce přizpůsobit. Těžko to doženou čtvrťáci za poslední rok.

4/ Teprve pak má smysl posílat někam inspektory

JAK JEDNODUCHÉ A PROSTÉ.  ALE MÁ TO HÁČEK: PRVNÍ HODNOCENÍ MATURIT SE DOSTAVÍ ZA 4 ROKY. A JAK ČASTO BÝVAJÍ VOLBY ? JAK DLOUHO MÁ MINISTR "JISTOTU" SETRVÁNÍ VE FUNKCI ? KONCEPČNÍ PRÁCE SE NEHODÍ DO KRÁMU, ŽE ? JE TŘEBA COSI RYCHLE NALAKOVAT A TVÁŘIT SE, ŽE JDE O OSOBNÍ ÚSPĚCH, ŽE ?

0/0
24.6.2011 10:34

Leftism and censorship killer

Re: Dobeši, Dobeši ...

kde neudělal tyhle lehoulinký testíky, tak nemá nejen dostat maturitu, ale ani řidičák a volební právo :-P

0/0
24.6.2011 19:40

Amoniak II

Re: Dobeši, Dobeši ...

R^

0/0
25.6.2011 10:12

MirdaCB

Já bych ty inspektory poslal i tam

kde ty maturity dopadly výborně. Prověřil bych např jestli se studenti účelově nepřipravovali jen na otázky které v testech byly. Napovídání učitele se už asi neprokáže ale únik testů pro vyvolené soukromé školy které potřebují reklamu by se snad prokázat dal.

0/0
24.6.2011 9:36

kacaba11

TYHLE MATURITY

zrušte!!Ze zákona máme nráok na rovnost ve vzdělání,nevidím nic špatného na tom,že třeba klempíř bude mít i maturitu,ale je naprosto jasné,že klempíř má i praxi,kdežto gymnazista sedí v učebně.LOGICKY SE NAUČÍ TEDY VÍCE NEŽ Z UČNOVSKÝCH OBORŮ.MATURITY BY MĚLY BÝT UZPŮSOBENY DANÉ ŠKOLE A DOBEŠ JE P.A.K.O KTERÉ NEMÁ OBDOBY.JAKOU MATURITU SKLÁDAL PAN DOBEŠ ASI ?ZKOUŠÍ TADY LIDI JAKO CVIČENÉ OPICE.:-P

0/0
24.6.2011 8:43

EMS

Re: TYHLE MATURITY

Áááááá - zase jeden zamindrákovaný hlupák;-€

0/0
24.6.2011 9:08

kacaba11

Re: TYHLE MATURITY

Přesně taková rerakce byla očekávánaR^:-P;-D Teď jste se prozradil!!

0/0
24.6.2011 9:14

Soininen

Re: TYHLE MATURITY

Maturitu nemůže mít každý jouda, to je prostě fakt, pokud na to nemá intelektuálně, tak smůla. Výuční list je pro klempíře až až, pokud jo žák záblesk inteligence a to se sem tam stane, může si dodělat nástavbu s maturitou či jít někam na jiný 4 letý obor s maturitou, to je celé. Maturant prostě musí být už někdo, jako tomu bylo dřív. Doufám, že maturity pro hlupáky, snad budou brzy opět minulostí.R^

+1/0
24.6.2011 11:54

John Sean

Re: TYHLE MATURITY

Ano, nárok na rovnost ve vzdělání. Který spočívá např. v tom, že můžeš jít na jakoukoli školu chceš. Nikdo ti nebrání např. kvůli politickým preferencím tvých rodičů. Že někdo nemá na to, aby dal zkoušku, která by měla garantovat nějakou úroveň vzdělání je jeho problém...stát mu ji umožnil jako komukoli jinému.

S tvým přístupem bychom tu mohli být všichni právníci, protože na to máme právo? Taky musíš něco dokázat a když to nedokážeš, tak máš smůlu ty, měl ses víc snažit.

Neobhajuju koncepci maturitních testů, protože na 4 dá lehčí úroven každej jen trochu myslící tvor, ale na 1 potřebujete čistě encyklopediké znalosti.

+1/0
25.6.2011 9:56

danny47

Hlvaně, že tam nechybí vyjádření...

od.orníka Němce z Cérmatu...

0/0
24.6.2011 7:53

danny47

Re: Hlvaně, že tam nechybí vyjádření...

sorry, Zeleného...

0/0
24.6.2011 7:53

LichKing

Podle čeho jsou školy seřazené?

Postrádám v tom dokumentu jednu zásadní věc - způsob výpočtu toho "skóre" podle kterého se hodnotilo. Takhle je to něco jako Piškvorcova konstanta, prostě jen předloženo k věření. Myslím že značná část škol by uvítala možnost spočítat si své skóre. Nebo, pokud ten vzorec náhodou chrání nějaká autorská práva jako tomu bylo u otázek (krásný důvod k nezveřejnění :-) ) alespoň aby dostaly také své "skóre". Že pak dojde k živelnému sestavení žebříčku? No a co, ministr už s tím stejně začal.

Ale myslím že výpočet by měl být zveřejněn. Aby mohli odborníci na statistiku říct, jestli je přijatelný. Cermat vydal přepočetní grafy podle kterých by mělo jít "převést" výsledky z lehčí verze zkoušky na tu těžší, bylo to použito? Nikdo neví... Než se zeptáte, ty grafy zatím mají hlavně ředitelé, veřejně myslím k dispozici nejsou - mají prý sloužit primárně vysokým školám. Já se o nich dozvěděl více méně náhodou.

Prostě a jednoduše - zveřejněte podkladová data, dodá to váhu vypočteným datům.

0/0
24.6.2011 7:28

IntruderBob

Chaos

Státní maturity všeobecných vzdělávacích předmětů ? Ano. Ale jen jako poslední článek systémových změn školství.

Zjednodušeně. Pokud chci zlepšit kvalitu svých výrobků, musím začít se změnami ve výrobním procesu a na ně navázat změnou metodiky výstupní kontroly. Ale tím, že změním pouze parametry výstupní kontroly, výsledky výrobního závodu nezlepším. Jen vyházím mraky výrobků do šrotu a za chvíli přivedu fabriku tak akorát do krachu.

Práce ministerstva je v tomto pohledu jen ukázkou naprostého diletantismu.  O kvalitě Cermatu a tragikomické postavě pana Zeleného nemluvě.

0/0
24.6.2011 3:23

JazzmineTea

Takže

...za ty peníze, co se investovaly, jsme se u státních maturit KONEČNĚ dozvěděli, že na gymnáziích se studenti učí většinou lépe než na učilištích... kdo to pro všechno na světě vymyslel, že budoucí doktor a budoucí..já nevím..třeba havíř budou skládat stejně náročnou maturitní zkoušku? Takže někteří mít maturitu prostě nebudou a stjdentíci na gymplu se poslední rok dva nebudou např. tu angličtinu vůbec učit, protože nebudou mít motivaci. Pozitivní efekt podle mě nulový. Rv

0/0
24.6.2011 0:07

oracle29

Re: Takže

Vždyť to není jen o tom že jsou gymnázia lepší. Každý chce vědět i jak si stojí gymnázia mezi sebou a mě například zaskočilo jak vysoko jsou hodnocené obchodní akademia a některé církevní školy. To je objev nade vší pochybnost - takže v podstatě tvému textu nerozumím. Náklady jsou bohužel jiná věc ale to že se dá mnohonásobně předražit všechno v ČR už víme opravdu dávno viz např. Sazka arena, dálnice, Pandury  atd...

0/0
24.6.2011 6:55

oracle29

Nádhera - konečně se to dá nějak objektivněji porovnat

to bylo to co tu chybělo. A´t už pozice jednotlivého studenta bez ohledu z jaké je školy tak i pozice školy. Ještě to samé potřebujeme pro nemocnice!!Každý má právo si přece vybrat a laik nemůže rozpoznat co se v jakém zařízení děje. Věřím že tam kde je bodové hodnocení vyšší se logicky věnují víc učení než dovádění (i když i to k dospívání samozřejmě patří). Ještě jednou blahopřeji ke skutečně významnému pokroku. Již dříve se učitelé podivovali jak je možné že každý dostává maturitu a jak je možné že polovina populace má vysokou školu když IQ je zkrátka roprostřené Gaussovou křivkou.:-)

0/0
23.6.2011 22:10

Reeve

Re: Nádhera - konečně se to dá nějak objektivněji porovnat

Nádhera pouze pro ty, kdo nedokážou domyslet důsledky. Budou-li školy skutečně posuzovány podle výsledků testů svých maturantů (neplést prosím se skutečnou úrovní vzdělání), hádejte co nastane?

Skutečně má být cílem středoškolského studia celé čtyři roky cvičit na testy, které svoji úrovní jen o malý kousek překračují úroveň základní školy?

+1/0
24.6.2011 0:22

venoch

Re: Nádhera - konečně se to dá nějak objektivněji porovnat

Tak mi tedy reknete, jakym zpusobem chcete rozlisit skoly, pokud se vam nelibi stejne testy pro vsechny. Jak tedy stanovite uroven vzdelani jinak nez testem? Moc nechapu Vas prispevek. Pokud nemate jakekoli meritelne hodnoty, pak tedy uz jen zustava to, ze nekdo jen prohlasi, ze skola je vynikajici a pritom zaci nespocitaji 1+1. Je prece nesmysl, ktery byl zaveden nekdy za komunismu, ze maturita z uciliste ma stejniu vahu jako maturita z gymnazia. Tady to mate empiricky dokazane.

0/0
24.6.2011 1:21

oracle29

Re: Nádhera - konečně se to dá nějak objektivněji porovnat

Přesně to jsem chtěl říct. Samozřejmě pokud někdo studuje umělecké obory tak může říct že maturita standardizovaná "nezjeví" jeho opravdové kvality - potud OK. Ale maturita je především level který má garantovat určitý nadstandardní stupeň gramotnosti v populaci - tj. základ pro kvalitního úředníka případně člověka který se umí smysluplně vyjadřovat, zapsat to atd. Pokud tu budou různé školy (nejen soukromé) které si maturitu přibalily jako bonus např pro učně -opět OK, ale pak i ten učeň musí dosáhnout na ten odpovídající standardní level. A pokud má někdo opačný názor tak ať dá věcmý protinávrh jak to řešit jinak ale tak aby to bylo OBJEKTIVNÍ. Tj. aby bylo možné porovnávat napříč tak jako teď.

0/0
24.6.2011 6:25

Soininen

Re: Nádhera - konečně se to dá nějak objektivněji porovnat

řešení je jednoduché, kromě státních maturit by měli být zavedeny jednotné přijímací zkoušky na obory s maturitou. Jo a logické by bylo zrušit do jednoho učňovské obory s maturitou, aspoň by se ušetřilo. Více lidí by šlo na učňáky a ty by pak získali potřebnou prestiž. Dneska chodí na učiliště málo žáků a když už tak se jedná vesměs o totální retardy, říkám vesměs. Aspoň takové mám informace jak to dnes na učňácích vypadá.

0/0
24.6.2011 11:57

G-Los

Re: Nádhera - konečně se to dá nějak objektivněji porovnat

Souhlasím. Na některých školách, kde maturitu neudělalo hodně studentů je jasné, že je něco špatně. Co vím, tak 80% je v kantorovi a zbytek v jiných elementech ze strany studenta, kde počítám i nemoc apod. Rozhodně by to chtělo na těchto maturitách zapracovat, ale všeobecně mám dojem, že byly dobře nastaveny. Nikdo z řad studentů, koho znám je moc nekritizoval.

0/0
24.6.2011 7:19

Vindis

Seznam úspěšných škol

Když se koukám na ten seznam, tak se těm výsledkům nedivím. Obsahuje to, co se ví už dávno. Gymnázia jsou na tom mnohem líp než ostatní. Zde je vidět rozdílnost znalostí obou typů škol. Kdyby všechny typy škol měly sjednotit úroveň znalosti, pak by gymnázia ztratily na významu. Rozdělení testů na lehčí a těžší je o ničem. I gymláci si mohou vzít lehčí variantu a tím se výsledky zkreslí ve prospěch jim. Doporučil bych pro gymnázia zvolit vždy těžší variantu, pak bude skóre shodné s ostatníma.

V případě seznamu SOŠ se tak nějak také nedivím. Obchodní akademie je podstatě odborné gymnázium.

0/0
23.6.2011 21:38

Ruský čert Trepifajksl

Re: Seznam úspěšných škol

Pokud si ale gymnázia zvolí těžší variantu, nejde je už srovnávat s těmi středními školami a učilišti, což by vedlo ke smazání srovnání. Tím by státní maturita přišla o tu výhody, že umožňuje porovnání!

0/0
23.6.2011 22:14

Vindis

Re: Seznam úspěšných škol

Tak pokud jde jen o porovnávání, tak jest. Ale pokud státní maturita ovlivňuje studenty, tak nějaké srovnávání je o ničem. Gymnázia budou vždy, díky lepší znalosti, ve výhodě než SOŠ a to není správné. Díky stejnému testu, ale rozdílným znalostem, bude víc odpadlíku ze SOŠ a to jen kvůli tomu, že v SOŠ se neučí totéž co na gymnáziu. Kdyby se laťka snížila ve prospěch SOŠ, tak sice by se snížil počet odpadlíků, ale na druhou stranu by to znamenalo, že z gymnázia by prošli skoro všichni. Samozřejmě mluvím obecně, ne o jednotlivcích.

Tohle jednotné porovnávání je o ničem. Lepší by bylo srovnávat zvlášť gymnázia a zvlášť střední školy. Ostatně je to vidět i v tom seznamu. Když má být maturita společná pro všechny, tak proč jsou v seznamu oddělené gymnázia a SOŠ?

0/0
23.6.2011 22:59

danny47

Re: Seznam úspěšných škol

Rozdílnost znalostí je "až" to druhé v pořadí - ona je totiž dána už samotným typem škol...

0/0
24.6.2011 7:54

Rézina

Prozření ministerstva školství trvalo dlouho

Velkou chybou bylo zřizování nástavbového studia u učilišť - nároky tam byly nesrovnatelné se středními školami - vím o čem mluvím, protože když jsem srovnávala moje vědomosti nutné k maturitě s tím, co stačilo mému vnukovi k absolvování této maturitní nástavby, bylo mi jasné, že tento způsob výuky nemůže vést k ničemu dobrému.

0/0
23.6.2011 19:32

Reeve

Re: Prozření ministerstva školství trvalo dlouho

Zaměstnavatelé ovšem nejsou hloupí a o tomto rozdílu už několik desítek let vědí. Je otázka, zda ročně utrácet stamiliony za zjištění něčeho, co každý už dávno ví.

0/0
23.6.2011 20:30

Big-M

Re: Prozření ministerstva školství trvalo dlouho

R^

0/0
23.6.2011 20:40

OskarPokorny

Re: Prozření ministerstva školství trvalo dlouho

JDe o to srovnat školi stejného zaměření (gymply s gymplama atd....) Křížem to samozřejmě nemá cenu.

0/0
23.6.2011 20:51

Reeve

Re: Prozření ministerstva školství trvalo dlouho

Ani u těch gymplů to nejde, protože nemají srovnatelné "vstupní" podmínky. Na gymnázium Jana Nerudy v Praze 1 se hlásí jiné spektrum uchazečů než na gymnázium v Horní Dolní.

Srovnávat lze maximálně tzv. přidanou hodnotu, tj. porovnání výsledků čerstvě přijatých uchazečů a poté maturantů na konci studia. Pak ovšem nemůžeme chtít výsledky dříve než za 4 roky. A takové srovnávací testy musí být zcela oddělené od maturit a zadávané i hodnocené bez účasti učitelů dané školy. Ani jedna z těchto podmínek dnes není splněna (a nikdo z ministerstva ani neuvažuje, že by se to mělo někdy v budoucnu změnit).

Diletanti! Nebezpeční diletanti!!!

0/0
23.6.2011 21:45

Leftism and censorship killer

Re: Prozření ministerstva školství trvalo dlouho

chápu ten argument, že lepší školy mají lepší studenty, ale úroveň maturity, garantovaná státem, musí mít alespoň  minimální úroveň znalostí.

0/0
24.6.2011 19:39

101010

Inspektoři nastoupí po prázdninách

protože počas prázdnin asi ni nezjistí. A tak se všechno bude posouvat dál. Rv

0/0
23.6.2011 19:32

Tobinka2.0

dobře

dobře Dobeš!R^

0/0
23.6.2011 19:08

Reeve

Re: dobře

Ten člověk netuší, která bije!

Nikdo příčetný nemůže chtít, aby výsledky testů hodnotily současně žáky i školy. To je totéž, jako by zkušební komisař v autoškole byl placen podle úspěšnosti adeptů u závěrečných zkoušek. Hádejte, jak by to (naprosto logicky) dopadlo?

A hádejte, jak to dopadne se státními maturitami?

0/0
23.6.2011 20:33

sexueller_belastigungspanda

ať jsou státní maturity jakékoliv

a dobeš sebevětší XXX, konečně se něco děje. dostává se nějaká celorepubliková statistika o (ne)bídnosti vzdělání v čr. to je základ. další krok je, s tím něco udělat, zpřesnit testy, aby více vyhovovaly (a za pár let už si nikdo ztěžovat nebude), a především zjistit ty důvody proč je taková neúspěšnost. snad to nedopadne tak, že poslaní inspektoři si zpátky přivezou pár dvanáctiletých whiskey, štangle salámu, pochybné obálky a informace, že ve školách problém není a za bídnost může jen shoda náhod...

0/0
23.6.2011 18:42

Reeve

Re: ať jsou státní maturity jakékoliv

Co je to "vysoká neúspěšnost"? To je hausnumero, které si někdo vycucal z prstu. Kdyby hranici úspěšnosti (tzv. cut off-score) posunul o pár bodů výš nebo níž, budou výsledky diametrálně odlišné.

Je smutné, když o tak závažných věcech rozhodují lidé, kteří o profesionálním testování nevědí ZHOLA NIC!

0/0
23.6.2011 20:37

sexueller_belastigungspanda

Re: ať jsou státní maturity jakékoliv

kdyby... je prostě dána hranice úspěšnosti... argumentace, kdyby byla hranice posunutá je hloupá... je jedno, kdo o tom rozhoduje, dobeš státní maturity nevymyslel. mě jde o tom, že státní maturity konečně vytváří nějakou objektivní statistiku, ze které se dá spoustu věcí vyvodit a na základě toho určovat, jak se má přistupovat ke zlepšení. ano, státní maturity nejsou dokonalé a neřeknou vše, s dobešem to možná nebude tak jednoduché, ale základ tu je. jsme jedni z mála v evropě (s nějakými balkánskými zeměmi a skotskem mám takové tušení), kteří celonárodní srovnávací testy nemají, nic se nevyhodnocuje... to se může změnit právě díky státním maturitám a třeba i díky inspektorům, které poslal dobeš do neúspěšných škol... to je hlavní pointa mého příspěvku...

0/0
23.6.2011 23:20

Reeve

Re: ať jsou státní maturity jakékoliv

Maturity NESMĚJÍ plnit úlohu celonárodních SROVNÁVACÍCH testů! A už vůbec ne srovnávacích testů ŠKOL! A zvláště ne za situace, kdy ty testy zadávají a z velké části i vyhodnocují sami učitelé.

Rozhodnutí, že státní maturity budou sloužit nejen jako státní certifikát určité úrovně znalostí, ale také jako nástroj pro hodnocení úrovně škol, bylo NESMÍRNĚ hloupé a diletantské! Takový nesmysl, by žádný soudný člověk, který o testování něco ví, nikdy nemohl vypustit z úst. A dnes to bez uzardění do světa vytrubuje celé ministerstvo školství.

0/0
24.6.2011 0:19

JayDeeSq

Re: ať jsou státní maturity jakékoliv

neuspěšnost je hlavně v tom že na maturitu šli i tací kteří na ní absolutně nemají,akorát že v našem úpadku školství a maturit to procházelo..snad si nemyslíte že máme během 20ti let najednou 2x tolik chytřejších lidí než sme měli dříve..ale dneska jen výuční list nikdo nechce...to samé se už projevuje u VŠ a tam bude ještě hůř,když vidim kdekdo dneska udělá VŠ a je z něj titulovanej blbec..

0/0
23.6.2011 23:14

sexueller_belastigungspanda

Re: ať jsou státní maturity jakékoliv

však já netvrdím, že ti, co to nedali, jsou hloupí nebo nejsou nebo jací jsou. je jen dobře, že se dovídáme příčiny neúspěšnosti, dříve se tím nikdo nezabýval. musí se to nějakým způsobem zpracovat a vyvodit se další věci... nejen lepší přípravu na maturitu, ale taky zatraktivnit možnost výučního listu. jsou to začátky, ale věřím, že to k něčemu povede.

0/0
23.6.2011 23:25

libedejroznec

to budou

mít v sorbonách radost ;-D

0/0
23.6.2011 18:33

Kocour Bobule

Jak to asi bude pokračovat...

Pokud začnou být školy nějak existenčně závislé na státní maturitě, dá se očekávat pronikavé zlepšení výsledků učilišť. Docílí se toho jednoduše: maturitní testy se rozbalí, rozdají, a učitelé je začnou vyplňovat za své žáky. Všichni budou spokojení. Žáci budou mít maturitu, učitelé práci, a Dobeš významně lepší výsledky testů, což pak může prezentovat jako zkvalitnění výuky na učilištích coby žádoucí efekt státních maturit.

0/0
23.6.2011 18:25

ježo

Re: Jak to asi bude pokračovat...

Aby jsi se nespletl.Kdysi udělal Reflex test vědomostí jak u žáků,tak u učitelů.Dopadlo to tuším tak půl na půl.

0/0
23.6.2011 18:27

Reeve

Re: Jak to asi bude pokračovat...

PŘESNĚ TAKHLE to dopadne! Testy před termínem si sice nikdo otevřít netroufne, ale napovídat v učebně, kde jsou pouze maturanti a jejich učitel, lze naprosto bez problémů. Natožpak opravit chyby v testech ještě před jejich skenováním.

Pokynem, aby školy sdělovaly rodičům své výsledky, a pokynem, aby inspekce neúspěšné školy začala prošetřovat, Dobeš státní maturity definitivně pohřbil. A laická veřejnost mu k tomu ještě naivně tleská.

0/0
23.6.2011 20:43

black_jack se srazil s cenzorem

.

tak jsem si vyzkousel test z matiky...

to ma byt jako maturitni test? ja jsem maturoval na prumce z integralu.... tyhle otazky jsou pomalu jak na prijimackach na stredni...

0/0
23.6.2011 18:24

Kocour Bobule

Re: .

Mám stejný názor. Obě úrovně matiky jsem zadával. Tu lehčí bych hodnotil jako přijímačky na SŠ a ta těžší o moc těžší nebyla. I tam byla řada úloh na úrovni základní školy.

0/0
23.6.2011 18:26

Vorst

No tak je to stejné jako s pumpama

Mnoho let nám říkali u některých pump šidí a porušují předpisy. Ale neřekneme vám které to jsou . A je to tu zas , jenom se to momentálně týká škol.

Pro Boha živého , proč by rodiče neměli vědět , jak je která škola kvalitní ???? Je to za naše peníze, tak ať to fofrem zveřejní , nebo jim každý jeden máme poslat Žádost o poskytnutí informací ?? ;-O

0/0
23.6.2011 18:22

101010

Re: No tak je to stejné jako s pumpama

R^

0/0
23.6.2011 19:30

Reeve

Re: No tak je to stejné jako s pumpama

Protože se maturity zadávají a z velké části i vyhodnocují přímo na školách. Jakmile budou výsledky publikovány (a školy se tak na nich logicky stanou existenčně závislé), bude EXISTENČNÍM zájmem všech učitelů, aby testy dopadly co nejlépe - samozřejmě i za cenu veškerých nelegálních prostředků.

Navíc to logicky znamená, že školy absolutně rezignují na výuku a začnou celé čtyři roky "nacvičovat na maturitní testy".

Nebo byste se snad na místě těch škol zachovali jinak?

P.S.: Pumpy by měly pracovat se stejnými normovanými palivy. Pro školy a jejich různě nadané žáky to ovšem jaksi neplatí. Co znalec pozná z toho, že jedna škola skončila na 53. místě a druhá na 187.? VŮBEC NIC!!!

0/0
23.6.2011 20:27

navsteva bzdi na socialistu

A co takhle ty skoly zavrit a usetrit tak nemale prostredky

z verejne a tedy spolecne kasy.

0/0
23.6.2011 18:12





Najdete na iDNES.cz