Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyzkoušejte si test z matematiky. Čas k opravkám maturit se krátí

Téměř dvacet procent žáků letos nezvládlo státní maturity. Vyhořeli hlavně na testech z matematiky. Pokud mezi tyto smolaře patříte, musíte se nejpozději do pátku přihlásit k podzimnímu termínu zkoušek. Přinášíme i test z matematiky včetně řešení příkladů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

00000XX

:D

chtěla bych požádat o přezkoumání testu z Aj, ale nevím co mám napsat do odvolání..

0/0
24.6.2011 16:21

sockopankac

Re: :D

jak napsat ?? snad vložit jednoho Tomču Garrigua a ukecanýho France ;-)

0/0
24.6.2011 20:48

Philosopher

mmmm1

Díky za pobavení ;-D

0/0
24.6.2011 9:33

mmmm1

No a co kdyby jsme pracovní zařazení dělali podle IQ

- JAK JSEM ČETL NĚKTEŘÍ  jsou v menze a maturu neudělali, nebo nějaký jiný způsob kastace...  podle majetku, nebo chcete ještě nějaký jiný, podle barvy krve... podle knížky.... je to celé směšné...;-D Mám kámoše matikáře : skvělej, ale některý věci v jeho životě moc logiku nemaj...  tady čtu ty kecy vesměs matikářů:  myslím, že jsou to ještě studenti tak to chápu...

0/0
23.6.2011 17:06

jamski

Re: No a co kdyby jsme pracovní zařazení dělali podle IQ

IQ a vzdělání jsou dvě rozdílné věci.

Dělat pracovní zařazení podle IQ by nemuselo dopadnout úplně nejlépe.

Zatímco maturita ( mimo jiné i z matematiky) je zcela legitimním testem. Navíc pro všechny stejným, tudíž může být měřítkem.

0/0
23.6.2011 17:13

mmmm1

Re: No a co kdyby jsme pracovní zařazení dělali podle IQ

-já s Vaším názorem nesouhlasím, protože matice nerozumím, tak nemohu souhlasit s tím, že test je pro každého stejný... pro Vás je lehkaý -já matiku nepochopil.....hloupej se necítím...IQ a vzdělání jsou 2 věci vím, proč je těžká matika pro někoho s vysokým Iq nevím a proč někteří tvrdí, že kdo neumí matiku tak nemá logiku a není schopný přemýšlet nechápu...

0/0
23.6.2011 22:53

slon75

Re: No a co kdyby jsme pracovní zařazení dělali podle IQ

Obávám se, že vy byste neudělal test ani ze slohu.

0/0
24.6.2011 16:41

Philosopher

Matematika v praxi XX

Tak vidím, že nikdo nereaguje. Odpůrcům matematiky došly argumenty ??

0/0
23.6.2011 16:10

mmmm1

Re: Matematika v praxi XX

-ne jen už je neba se sVámi dohadovat, neb logika velí matematika nepřesvědčíš...on má svojí logiku.

Já bez matematiky postavím i barák a nespadne mi na hlavu.

Státní systém bych nepochopil ani kdybych uměl matematiku na jedničku: protože je logika, že každý politik myslí pouze na sebe...

Takže všichni vědí co je to logika... i když neumí matematiku....

Jinak máte doma rybičky.... nemáte tak jste buze....a v tom je logika;-D

0/0
23.6.2011 16:46

jamski

Re: Matematika v praxi XX

Velmi se mýlíte, tvrdíte li, že dům jde postavit bez matematiky.

Už jen materiál se musí spočítat, poměr vody, vápna, cementu či písku je nutno počítat, vytýčení stavby je vlastně také matematika . . . zkrátka, před matematikou nemůžete utéct, i kdybyste chtěl. :o)

0/0
23.6.2011 17:08

mmmm1

Re: Matematika v praxi XX

-já tvrdím, že jsem na matiku blbej, ale barák postavím bez projektu a všech těch blbostí....samozřejmě poměr, 3:1 ,aby beton byl beton držel....to je jiná...

0/0
23.6.2011 22:50

SoloBaron

Re: Matematika v praxi XX

jezis tak ty jsi dobre hloupej prej pomerem 3:1 a co je to pomer kdyz nevim co je to matematika?

0/0
24.6.2011 14:18

osk

Možná už to tu zaznělo

ALE ZKOUIŠKA z matematiky takováto (vcelku velmi primitivní)  je především o tom jestli je ten člověk schopen celekme elementárního logického myšlení a umí řešit problém a třeba najít nejrychlejší a nejednodušší cestu. (Mimochodem s tím moc nekoresponduje řešení příkaldů v přiloženém pdf - místo aby to rozložili jako lidi třeba ten polynom tak tam hned cpou diskriminant - matematika je krásná věda ale nedivím se že někoho nebaví když to vidí jenom jako tupé dosazování do vzorců). Jinak rozumím že někho matematiky nebaví mě taky nebavily předměty některé ale douučuju matematiku a když ten člověk trochu chce a zamayslí se nad tím proč se něco něják řeší tak se to naučí mnohem snáz než když se učí natvrdo ted vezmu tohle a dosadím to tady.

0/0
23.6.2011 16:10

Philosopher

Matematika v praxi III.

Odborář hlásá, že chce spravedlnost. Že se nesmí dopustit, aby občan měl podprůměrný příjem.  Zároveň však hlásá, že by každý měl mít spravedlivě příjem dle zásluh a nikoliv všichni stejně. Kdyby znal z matematiky, co je obačejný aritmetický průměr, věděl by, že jeho požadavek je matematický nesplnitelný.

ZNALOST MATEMATIKY BY MOHLA OMEZIT NESMYSLNÉ STÁVKY ZA NESPLNITELNÉ POŽADAVKY.

0/0
23.6.2011 13:14

mmmm1

Re: Matematika v praxi III.

nesmyslné stávky :   jsou hlavně kvůli tomu, že politici budují nesmylný systém.... dávají nesmyslná řešení...

Neb:  DPH ŠLO Z 5%  r. 2006asi    na 9%   pak na 10%2008 teď půjde na 14,5% pak asi na 17.5% a pak možná i navíc když budeme vypadat jak Řecko.......  tímhle se DPH zvedlo u určitých výrobků o 202%  prachy pořád nejsou....

jestli tam mám chybu, tak se omlouvám...maturu mám z učňáku---ne z matematiky-tu bych asi nikdy neudělal...

to že kdo neumí matiku-nemá logiku--- vy matikáři musíte mít složitý život co....Stávky v Evropě jsou z důvodů nefunkčního systému: jen tady u nás z toho vláda dělá boj proti reformám a levici... bohužel se toho u nás vhytili odboráři....ale chtělo by se podívat co se děje ve španělsku, na islandu a jinde...

Myslíte, že Merklová a Sarka farka maj maturu z matiky....to teda musej vědět, že Řecko finančně krachlo v loni...;-D

0/0
23.6.2011 16:58

Philosopher

Matematika v praxi II.

Manžel manželce: "prosím, tě dojdi do obchodu pro chleba a pokud budou mít rohlíky, tak jich přines deset".  Manželka  přinese z obchodu 1 chléb a 10 rohlíků. Samozřejmě se pohádájí.

Kdyby manželka uplatnila znalosti výrokové logiky (učí se v matematice na SŠ), pak by věděla, že měla přinést těch chlebů 10, neboť rohlíky v obchodě zjevně měli, když ty rohlíky přinesla.

ZNALOSTI Z MATEMATIKY MOHOU PŘEDCHÁZET MAŽELSKÝM HÁDKÁM, PŘÍPADNĚ ROZVODŮM.

0/0
23.6.2011 13:02

Silia

Re: Matematika v praxi II.

:o)))))))))) dobrý! :-)R^

0/0
23.6.2011 13:43

Philosopher

Re: Matematika v praxi II.

Dík. Ono to vypadá jako vtip. Také jsem ty tři příklady vzal odlehčeně. Ale setkal jsem se s velmi závažným projevem hlouposti. Nebudu teď přesný, ale princip je jasný. V nějakém předpise znělo asi toto: "...nárok na odškodnění má pracovník v případě, že mu nastal pracovní úraz v pracovní době (např. zlomená noha)....".

Ve sporu o odškodnění argumentovala příslušná úřednice, že na odškodnění není nárok, neboť si  pracovník zlámal ruku a v předpise je jasně napsáno, že se to týká případů zlomené nohy !!!! A za pravdu jí dal i nadřízený.

0/0
23.6.2011 13:58

SoloBaron

Re: Matematika v praxi II.

tenhle vtip je jinak je to vtip z programovani a ten chlap prinese deset chlebu jses mimo

0/0
24.6.2011 14:20

Philosopher

Re: Matematika v praxi II.

Myslíš, že ten vtip neznám ? A proč myslíš, že jsem ho použil jako námět ? Chudý duchem, že ? Příště zvaš, kdo je mimo.....

0/0
24.6.2011 14:31

Philosopher

Matematika v praxi I.

Pochlubí se Josef kamarádovi Petrovi, jaký si koupil nádherný boty. Petr reaguje: " fakt dobrý, to dnes letí, to teď nosí každý puberťák". Josef: " to jako tvrdíš, že jsem podle tebe puberťák, jo ?". A urazí se.

Kdyby Josef použil znalosti z výrokové logiky, ktrerá se na střední škole v matematice učí, pak by věděl, že z Petrovi věty nevyplývá, že je Josef puberťák. A MOHLO BÝT ZACHOVÁNO PŘÁTELSTVÍ.

0/0
23.6.2011 12:55

FairfaxBoy

Re: Matematika v praxi I.

jj, mohli by si to společně dokázat a pak jít na hřiště počítat fraktály. Byl by to krásný svět.

0/0
23.6.2011 13:02

abdullah

"matiku nepotřebuju" po 2.

Tenhle přístup nechápu - nejde o to vyřešit kvadratickou rovnici, ale o schopnost pochopit nějaký systém ma jeho pravidla, zobecnit si je a to následně zpětně aplikovat na konkrétní problém. Tohle nebude nikdo v praxi potřebovat??? Podle mě někdo, kdo není takového postupu schopný, nemá na VŠ co dělat. Sám jsem poznal na právech, že většina lidí tam "nesnášela matiku", a to je pak hódně velký problém - když právníkům chybí schopnost abstrakce, dedukce, implikace - prostě logického myšlení v obecné rovině (btw., to se pak těžko vztekat na špatné zákony...) Jak někdo trefně napsal - věta "tohle jsem v životě v praxi nepotřeboval" je nesmysl - kdo z nás někdy potřeboval v praxi vědět kdy byla bitva na Bílé hoře? A přece dějepis nikdo nezpochybňuje... A co se maturit týče - sakra když chci STEJNÝ doklad o dosaženém vzdělání, tak bych měl mít asi STEJNÉ znalosti! A že z učňáků mají úplně JINÝ rozsah znalostí? - Tak ať mají úplně JINÝ "papír"! Co je na tomhle k nepochopení?

+1/0
23.6.2011 12:44

FairfaxBoy

Re: "matiku nepotřebuju" po 2.

No jasně, další ovce. Stejný doklad, stejně vzdělání; nejspíš by lidi měli mít i stejné vlasy, stejné oblečení, všechny školy by měli mít stejné lavice, stejně barevné tabule, stejné bulharské křídy. Proč by se školy měly lišit kvalitou poskytovaného vzdělání a zaměstnavatelé mít na výběr, pan socialistický regulátor to všechno srovná, pořádek musí být. Nechtěl byste, pane Marx, i stejné zaměstnání pro všechny, když už mají stejný papír za stejné vzdělání?

0/0
23.6.2011 13:00

abdullah

Re: "matiku nepotřebuju" po 2.

No tys asi taky neměl rád matiku, co? :-P Říkám jednu věc: pokud je maturita něco, co lidi obecně k něčemu opravňuje, nebo je prostě osvědčením nějaké schopnosti, tak by podmínky pro její získání měly být stejné. Toho marxe si nech pro sebe, když jedeš "každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb", protože to je přesně co tu máme teď, když sice všichni mají maturitu, ale každý tak nějak trochu podle toho co zrovna náhodou studoval. Rozdávat po závodě všem zlaté medaile, to je možná dobré pro malé děti, ale pokud jde o vzdělání, bylo by dobré aby "medaile" dostali ti co doběhli a umístili se podle pravidel, a ne všichni "za snahu". Protože pak taková medaile asi nemá moc váhu, co? ;-) (a když navíc taková medaile znamená kvalifikaci na "olympiádu???" - VŠ )

0/0
23.6.2011 13:34

FairfaxBoy

Re: "matiku nepotřebuju" po 2.

Já proti matice v zásadě nic nemám, na střední jsem ji bojkotoval, ale to protože učitel byl blb, sežral svět, ale vysvětlit, k čemu potřebuju derivaci, mi nedokázal. Pravidelně jsem v písemkách vypočítal první příklad, abych měl za4, a k ostatním zadáním maloval různé stavební stroje (učitel měl přezdívku Bagr). Vektory, gonio, a komplexní čísla jsem uměl, protože jsme je potřebovali v elektru, a navíc mě zajímalo CGI, kde si bez toho člověk neškrtne. Maturoval jsem z AJ, kterou na rozdíl od matiky využívám denně. Na VŠ jsem se holt doučil co mi chybělo, stejně jsme se učili důkazy elementárních věcí, mohl jsem se učit za pochodu to samý, co předtím na SŠ, jen víc do hloubky. Mě na státních maturitách štve to, že je to pokus o srovnání nesrovnatelného, tedy kvality škol a vyučujících, a taky arogance Dobeše a jeho poskoků, kterýmu jsou studenti úplně jedno, jenom chce dokázat, jakou moc nad nimi má.

0/0
23.6.2011 14:15

FairfaxBoy

Re: "matiku nepotřebuju" po 2.

Kámoška teď maturovala, ale ještě před rokem jim ve škole nedokázali říct, jestli fakt státní maturity budou a to podle mě je svinstvo. Je to změna pravidel během hry. Jaký by byl problém, nechat státní maturity až na ročníky, které teď na střední nastupují, kteří by věděli dopředu, že je to čeká?

0/0
23.6.2011 14:18

opportunity

Re: "matiku nepotřebuju" po 2.

R^

0/0
23.6.2011 14:04

Korek

killian

nechci nijak napadat tvou logiku, ale některá děcka křičí, že tenhle test je těžký, spousta z nich ho neudělá a ty jim místo toho chceš šoupnout nějakou aplikovanou matiku nebo základní ekonomické počty? To by učňáky s maturitou  nemusely žáky/studenty ani přijímat

0/0
23.6.2011 12:34

DustMaker

Re: killian

No nechápu proč mají učňáky zakončení maturitou, když jich to 50 % nedá? U nás v HK je maturita i u zahradníka, a to byste se divili, kolik policajtu tu je zahradníkem s maturitou, holt tabulky, jsou tabulky.....:-/

0/0
23.6.2011 12:41

Korek

Re: killian

já se nedivím, podobných příkladů z nám ze svého okolé spousty a to bydlím od HK asi 200 km...

0/0
23.6.2011 12:57

elegani

matematika

Ty priklady maji uroven ZS, nikoliv SS. Cloveku se v zivote hodi jakakoliv znalost. Dnesni svet je slozity a pokud nemame za cil delat podrztasky, musime umet analyzovat informace z mnoha rozlicnych oboru. Mam zkusenost s matematiky a musim rict, ze jsou jedni z mala, kteri maji predpoklady resit multidisciplinarni problemy. Navic maji casto jako konicek spolecenske vedy.

0/0
23.6.2011 12:08

killian

Re: matematika

to by mohli dobře i kdyby měli přehled například v historii. Proč místo maturity z matematiky a z češtiny neudělat raději maturitu ze všeobecného přehledu, kde by byl dějepis, aplikovaná matematika, zeměpis a například literatura? Je hloupé, když je například někdo dobrý počtář a neví kdo je britská královna

0/0
23.6.2011 12:13

dino_na_idnes

Re: matematika

Ach jo... Matematik není počtář a ona "schopnost řešit multidisciplinární problémy" opravdu nestojí na trojčlence. Víte, ten Váš všeobecný přehled postrádá jedno - schopnost myslet. Vše, k čemu se obracíte, jsou encyklopedické znalosti (ta Vaše aplikovaná matematika pravděpodobně též nebude nic jiného než našprtat se určité množství pouček a velice tupě a přímočaře je aplikovat). Kdyby toto stačilo, mohly by nám dnes počítače rozlousknout jakýkoliv problém, veškerá fakta světa se dnes vejdou na něco, co strčíte do kapsy.

Ale dát fakta do souvislostí, hledat analogie, umět uchopit problém, analyzovat ho, rozložit na jednotlivosti, ty vyřešit pomocí pouček a syntézou dílčích výsledků se dobrat konečného řešení, to je to, co se počítá. Když toto umíte a neznáte fakta, není dnes problém si je najít. Ale nemám na mysli wikipedii a konec, ne, vezmete vícero zdrojů, porovnáte je mezi sebou a vyberete to podstatné, opět schopnost určitým způsobem myslet...

+2/0
23.6.2011 12:38

dino_na_idnes

Re: matematika

Ale když jen znáte hromadu faktů z mnoha oborů a nemáte aparát, jak je analyzovat, k čemu Vám to je? Myslíte, že schopnost vybrat pro daný problém relevantní informace a dát je do správných souvislostí přijde tak nějak sama?

0/0
23.6.2011 12:43

trynyty

Re: matematika

hmm... no napriklad preto ze to nic nedokazuje ze sa niekdo nasprta fakty ktore si kdokolvek dohlada v priebehu par sekund.

este som nezazil aby mi niekdo v praci povedal aby som sa naucil to a to, lebo je to dolezita informacia... jedine co po mne chcu je len aby som vedel kde to hladat a jak to potom pouzit...

0/0
23.6.2011 13:41

danny47

Re: matematika

Jestli to není způsob, jak zajistit, aby maturitu měli i zásstupci dělnické třídy, co prolezou učňákem...

0/0
24.6.2011 7:43

Philosopher

"Zrušení školství"

Jsem za zrušení školství. Psát (nad pravopisnými chybami se dnes člověk stejně povznese), číst a počítat (teda ty kupecké počty) mě mohou naučit rodiče. Jazyk se naučím v cizině. Nic dalšího nepotřebuji: biologie: k čemu potřebuji znát, zda má brutalis mukalis 6 nohou

zeměpis: info najdu na intenetu

fyzika: dráha, čas, rychlost ? To snad vidím na tachometru, kolik jedu a navigace mi ukáže ostatní

historie: k ničemu, já přeci žiji přítomností

atd....

0/0
23.6.2011 12:04

jamski

Re: "Zrušení školství"

Tak to je nepochybně nejsprávnější cesta.

Možná by to za čas zaskřípalo, až by nikdo neuměl dát ty navigace, internety a jiné vymoženosti dohromady, a přestal dodoávat data.

Ale jinak    -  :-):-) :-) . . .       R^

0/0
23.6.2011 12:08

Philosopher

Re: "Zrušení školství"

Ale houbelec. Ty vymoženosti za nás postaví přeci emeričani a pak nám to sem "namontují".

0/0
23.6.2011 12:15

jamski

Pokud byl test

srovnatelný s tím, který je tu prezentován, jde o velmi snadný test, a studenti, kteří ho nezvládli, rozhodně nemají u maturity co pohledávat.

Argumenty, že matematiku v praxi nepotřebují je naprosto zcestný, nejen že ji potřebují na každém kroku, ale stejně jako spousta dalších předmětů pomáhá formovat myšlení, zejména logiku, proto patří mezi ZÁKLADNÍ !!! dovednosti.

Takže - matematiku povinně, jako jeden ze základních předmětů, a příště určitě mnohem vyšší nároky !!

+1/0
23.6.2011 11:21

FairfaxBoy

Re: Pokud byl test

POdle mě by měla být povinná filozofie, pomáhá formovat myšlení, zejména logiku, proto patří mezi ZÁKLADNÍ !!! dovednosti. Když student nepochopí Kanta, nemá u maturity co pohledávat.

0/0
23.6.2011 11:24

jamski

Re: Pokud byl test

Kolik středních škol má filozofii jako samostatný předmět ?:-)

0/0
23.6.2011 11:25

FairfaxBoy

Re: Pokud byl test

A to je ten problém.

0/0
23.6.2011 11:28

killian

Re: Pokud byl test

ale je to úplně stejný argument jako jste dal Vy? Proč má být jeden předmět protěžován, když nepřináší člověku znalosti, které by mohl uplatnit v praxi? Co třeba takové jazyky? Ty jsou mnohem užitečnější a nad jejich úrovní jsem si povzdechl na zdejší diskusi jen já

0/0
23.6.2011 11:29

cyberX

Re: Pokud byl test

Jazyky vas taky daleko nedostanou, kdyz neumite nic jineho...

0/0
23.6.2011 11:32

killian

Re: Pokud byl test

a kam mne dostane matematika? Já vím, že jazyky nejsou všechno, ale jsou jen prostředkem k vyjádření myšlenek, ale přeci jenom ze SŠ si do života asi nejvíce odneseme ty jazyky

0/0
23.6.2011 11:35

jamski

Re: Pokud byl test

Omyl - číst, psát a počítat, to jsou tři základní dovednosti, bez nichž člověk není plně svéprávný, myšleno ve smyslu - není schopen činit plnohodnotná rozhodnutí o svých věcech.

Takže - srovnávat Kanta s matematikou je naprostý úlet, neboť bez znalosti Kanta se zcela jistě obejdete, ale bez čtení, psaní a počítání zcela určitě ne !!

0/0
23.6.2011 11:34

killian

Re: Pokud byl test

právě ten Kant rozvíjí duševní schopnosti, jelikož jeho čtení vyžaduje určitou dovednost v pochopení textu, což je právě to Vaše čtení. Matematika je pěkná věc, ale na maturitu bych souhlasil, aby se učila aplikovaná matematika (tj. která by byla v životě člověku platná). Za svých sedm let od maturity jsem ještě opravdu nemusel řešit rovnici o dvou neznámých

0/0
23.6.2011 11:39

syn.temp

Re: Pokud byl test

A může místo Kanta fungovat i Homér třeba? Nebo je právě Kant tím úhlovým kamenem vědění a kdo ho minul je beznadějně ztracen? Zajisté vždy existuje více než jediná pravá cesta... A u vzdělání odjakživa fungovalo především "mít zájem se něco naučit", pokud je ten zájem tak se něco užitečného vždycky najde, každej kousíček byť i zdánlivě nesouvisející informace pomůže do velké skládačky, a nikdo ji nikdy nebude mít celou, s tím se smiřme. Dneska už jediný člověk není schopen obsáhnout všechno vědění...

0/0
23.6.2011 11:45





Najdete na iDNES.cz