Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Končíme, oznámili hasiči starostovi Nového Boru a k ohni nevyjeli

Dobrovolní hasiči z Nového Boru odmítli vyjet k požáru, který ve středu ráno vypukl v místním rodinném domě. Vyvrcholily tím spory s vedením města, které se rozhodlo zrušit místo dlouholetému veliteli sboru Josefu Kočímu - jedno ze tří, které radnice platí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rebbe

Tady se prosazují zatuhlé struktury

Zřejmě si určití lidé hasičský sbor přetvořili ve vlastní firmu. Dobrovolní hasiči bývali něco, jako domobrana, pomáhali svým spoluobčanům hájit majetky a životy. Rozhodně jediné řešení je nefungující dobrovolné hasiče zcela zrušit a rozpustit, tak jak jsou, nejsou k ničemu. Během času by se mohl vytvořit nový sbor, z lidí jinak materiálně myslících. Ještě tak hasičské nebo policejní odboráře!!!V

0/0
30.6.2011 8:31

brekebrekeke

jim se opravdu a fakt podari integrovany zachranny system

rozlozit !! Rv tak to je zly sen. to byla jedina vec, ktera v cesku jaksitaksi fungovala

0/0
30.6.2011 2:36

papazian

Kdo vládne obci? Proč není přímá demokracie?

Proč si nemůžeme ve volbách na místní úrovni volit zastupitele přímo jako je to možné na Slovensku, kde je větší míra demokracie jak v Česku? Proč musíme vybírat přes stranický aparát?

0/0
30.6.2011 2:15

Thorough

Tři chlapi odmítli vyjet k požáru, protože je jich málo?

Co kdyby hořelo u nějakého přestárlého člověka který má problém rozumně vstát z postele, natož vyběhnout z domu?

0/0
29.6.2011 20:59

seklst

Podivná doba...

Doba je poněkud podivná.Hasiči nevyjíždějí k ohni , policisté bourají auta, ostravská tramvajačka v peněžní tísni odcizí zabezpečovací kábel na vlastní trati, jeden soudce krade z kabelek v soudní síni,kolegyně soudí značně podroušena.Dnes v TV- osouzeni za podvod v H- systému ( či jak se to jmenovalo) v řádu 1.5 miliardy Kč k podmíněným trestům........Sodoma gomora - vnucuje se říci.

Nejsem tak stár, abych znal zaručený recept.Ale- malý dvůr a velký bič by nemohlo uškodit.Příliš mnoho demokracie, příliš mnoho lidských práv, příliš mnoho stávkujících, rebelujících. Nadužíváním své svobody omezují svobodu slušných lidí.Bránit tomu je velice obtížné.Řešení víceméně nevidím a končím tak, jak jsem začal. Doba je VELMI podivná.!!

0/0
29.6.2011 20:28

papazian

Re: Podivná doba...

Dobu jste popsal znamenitě, nicméně důvodem není příliš velká demokracie, ale naopak její abstinence. U nás ten, kdo získá nejvíce hlasů v obci nevládne, protože neúspěšní třetí, čtvrtý, pátý, šestý udělají koalici a hravě přeskočí úspěšné první či druhé v pořadí. To by se na Slovensku stát nemohlo, kromě toho při slepencích těchto koalic je politická korupce samozřejmostí. A také se zbytečně hodně ztratí čas hledáním povolebních koalic, na Slovensku je druhý den jasné, kdo bude v čele obce a to i také obce jako je Bratislava. To v Praze se ztratilo mnoho měsíců, místo abychom řešili problémy a šli vpřed, tak stagnujeme a propadáme se do bahna provinčnosti. Celá země trpí nedostatkem demokracie, vládnou nám neúspěšní, kteří se proti vůli lidí spojili proti nám se zdravým rozumem. Je třeba změnit volební zákon!

0/0
30.6.2011 2:20

bajo.ano

nějak mě nesedí počty,

nový bor měl 3(tři) profesionální hasiče ? jak mohli sloužit ? čtyřiadvacítky nebo snad osmačtyřicítky ? a nakonec jeden byl zrušený a zbývající tři ? :-/ odmítli vyjet k ohni ?

0/0
29.6.2011 18:25

Lady Humussprey

Takže pravicová vláda dokáže zničit i staleté instituce

Sbor dobrovolných hasičů přitom přežil do teď všechno.

0/0
29.6.2011 8:57

tetek.

Nejdražší jednotka? Ale toto je tržní hospodářství,

proč by se občané měli chovat jinak než stát, pane starosto?! ;-D Rv

0/0
24.6.2011 7:40

Antiblb

Kdyby hořel barák někoho z těch 3 placených,

asi by vyjeli. Ale když se jednalo o cizí, tak se jim nic nestalo.

Zatrucovali si, nesplnili základní očekávání. Tedy všechny 3 vyhodit a dát šanci jiným. Vypadá to, že jde o poměrně velký SDH, který určitě plnil své úkoly v oblasti a nyní bude chybět.

Jak to bude dál? Doufám, že se dočteme, jak se věc dále vyvíjí.

0/0
23.6.2011 19:16

sampis

Re: Kdyby hořel barák někoho z těch 3 placených,

JJ, když jich dvacet odešlo, vyhodit ještě ty tři a vzít nový, dobrovolný. Třeba marťany.

0/0
23.6.2011 19:50

pvl1

Re: Kdyby hořel barák někoho z těch 3 placených,

Česká lípa, Kladno a Karlovy Vary potřebují kompletně obnovit policii, městské a okresní úřady. Poslední dobou každá 3 zpráva o špatném fungování aparátu je odtud.

0/0
24.6.2011 8:23

pětrandočepice

Re: Kdyby hořel barák někoho z těch 3 placených,

Nevyjetí k požáru považuji za porušení základní odpovědnosti. 8-o

Dobrovolní hasiči opravdu nejsou nějak placeni? Nechce se mi tomu věřit - i když sama se neřídím heslem "zadarmo ani kuře nehrabe".

0/0
29.6.2011 9:59

2oz

Re: Kdyby hořel barák někoho z těch 3 placených,

od toho jsou dobrovolní ti nejsou placeni

0/0
29.6.2011 10:03

COUFAL5

Re: Kdyby hořel barák někoho z těch 3 placených,

Dobrovolní hasiči jsou tak dobrovolní a neplacení ,tak jako je dobrovolný spolek filatelistů a nebo výtvarníků. proto to slovo dobrovolní,

0/0
30.6.2011 6:51

pětrandočepice

Re: Kdyby hořel barák někoho z těch 3 placených,

Filatelisty a výtvarníky nepotřebuje stát k pomáhání ostatním občanům, dobrovolné hasiče ano. Tak jsem myslela ( a bylo něco i v médiích), že dostávají finanční odměny, úlevy v práci ap. Přeji jim to.

0/0
30.6.2011 14:37

Bílý rytíř

Prosím

diskutující, aby tento případ nevztahovali na hasiče jako takové. Hasiči v Novém Boru jsou vyhlášeni svou arogancí a velikášstvím, kterému velí klan rodiny Kočích. Dělají ostudu všem, kteří nosí modrou uniformu, ať jsou do profíci či dobráci. Má rada zní - zbavte se těchto lidí a dělejte hasičinu tak, jako v drtivé většině sborů.

0/0
23.6.2011 18:48

mates.mk

Re: Prosím

Napsal starostův kamarád?V každém městě na okrese to více méně mají pod palcem rodinné klany,většinou i v obcích.V Boru to po desetiletí byli Kočí,kteří jednotku dostali na dá se říct profi úroven,takže je s podivem,že problémy nastaly až pod novým starostou.Proč dříve pod jinými starosty problémy nebyly?Proč je rušeno místo velitele a ne zástupců?Není to trochu nelogické?Sloužil jsem kdysi v Lípě 12 let u profi a zodpovědně můžu říct,že co se týká schopností a vybavení,tak na borské žádná jiná jednotka na okrese neměla.Tím nechci říct,že byli bez chyby,ale o aroganci a velikášství to rozhodně nebylo!!Spíš o nadšení a schopnosti jednat narovinu a nenechat si s....át na hlavu.Což mnoha lidem vadilo. A jestli mám správné informace,tak v době požáru už jednotka nefungovala,tak nemohla ani vyjet

0/0
23.6.2011 19:30

COUFAL5

Re: Prosím

Přesně. Když neexistuju ,tak mě nemá kdo volat. Jsme dobrovolní hasiči a proto vyjíždíme ve svém volném čase a to ještě bez nároku na odměnu. Tak nevím co se ti nehasiči rozčilují. Ať zkusí jeden požár a pak mohou mluvit.

0/0
24.6.2011 6:46

popetr

Kdo od koho chce peníze?

Hasič, lékař, učitel, úředník, řidič, pekař, zemědělec, lesník, poslanec, nádražák chce peníze od: 

Hasiče, lékaře, učitele, úředníka, řidiče, pekaře, zemědělece, lesníka, poslanece, nádražáka. A všichni udělají generální stávku, že nic nedostanou navíc. Tak má se člověk: ;-D, nebo se má člověk;-€;-O. Babo, nebo odboráři raď....:-/

0/0
23.6.2011 17:11

BARON FON SAXOFON

nehas, co tě nepálí

:-/

0/0
23.6.2011 16:43

chochola

Jako obyčejně

u nás v Kocourkově...

0/0
23.6.2011 15:29

kajak v zakoně

já beyt těma dvěma zbeyvajícíma..

šel bych se alespoň na požár podívat...

0/0
23.6.2011 15:14

good_luck!

Dobrovolní hasiči nebo profesionální.....?

Nikdy jsem neslyšel, že dobrovolní hasiči jsou placení zaměstnanci. Já myslel, že dobrovolný hasič je člověk, který hasiče vykonává ve svém volnu a na své náklady, které jsou mu v některých případech uhrazeny - alespoň v oblasti u nás to tak je. Obec platí pouze techniku a vybavení......., popř. přispívá za ochranu profesionálním hasičům ve vedlejší dědině...?

0/0
23.6.2011 14:24

sampis

Re: Dobrovolní hasiči nebo profesionální.....?

Ten žlutej otazník jjsi si mohl ušetřit, kdyby jsi si pročetl diskuzi. Je to tam vysvětleno.

0/0
23.6.2011 14:50

Daj.in.ecka

Re: Dobrovolní hasiči nebo profesionální.....?

Achjo... Nejdřív by sis měl přečíst diskuzi.. Ale jak koukám, tak tu píšou jenom lidé co nemají nic společného s hasičema.. :)

0/0
23.6.2011 14:59

kajak v zakoně

Re: Dobrovolní hasiči nebo profesionální.....?

vono je to taky lepší, nemít s nima nic společnýho...:-/

0/0
23.6.2011 15:12

nightlight

Re: Dobrovolní hasiči nebo profesionální.....?

Jo? No tak na to co píšeš si vzpomeň, až je někdy budeš potřebovat. Až budeš někde napůl naživu, to ti pak budou dobrý...

0/0
23.6.2011 18:23

kajak v zakoně

Re: Dobrovolní hasiči nebo profesionální.....?

to pak jo.. jinak mi z nich bude asi vždycky blbě..

0/0
28.6.2011 18:32

TarasBulba

Pane správče

Náš sbor dobrovolných hasičů je sborem dobrovolných hasičů, nejsme žádný spolek z grotesek s Lupino Lanem. Pošleme vám účet!

0/0
23.6.2011 14:00

Bohdanečák

Soptíci...

Dostávat zadarmo starší techniku, to se jim líbí........a na druhou stranu, kde je čest? A to se jim nelíbí název POŽÁRNÍCI :-/

0/0
23.6.2011 13:57

Mrzout

Re: Soptíci...

Ono by jste se měl někdy podívat, jakou techniku občas dostanou a s kterou by měli zasahovat. Záleží na městu jak se chová k dobrovolným hasičům a jejich vybavenosti.

0/0
23.6.2011 14:04

Polda93

Re: Soptíci...

Co to meleš, zákon stanoví kdy mají vyjet dobrovolní hasiči a kdy ne, prostě pan starosta udělal z dobrovolných hasičů sportovní družstvo na závody vesnic. Ty když budeš elektrikář, tak když na ulici shasne světlo půjdeš ho hned spravit?

0/0
23.6.2011 14:09

Polda93

Re: Soptíci...

"z" to b byl veký překlep

0/0
23.6.2011 14:14

good_luck!

Re: Soptíci...

?? kdo dostává techniku zadarmo? U nás techniku nakupuje obec a patří obci - dobrovolní hasiči ji pouze udržují a užívají, tato technika je stále majetkem obce - tedy pokud jde o auto a stříkačku. Hadice jsou samozřejmě neevidovány.

0/0
23.6.2011 14:33

Mrzout

i ve dvou

I ve dvou se dá k požáru vyjet. To tvrdil i můj otec, bývalý velitel hasišů na dole.

0/0
23.6.2011 13:56

sampis

Re: i ve dvou

Tak jet může i sám řidič, o tom žádná. A ostatní půjdou pěšky.

0/0
23.6.2011 13:57

Mrzout

Re: i ve dvou

Správně, jde to i tak. Což je většinou už nejhorší případ. Podle mě ti placení hasiči udělali pochybení, ale to rozhoudnou experti.

0/0
23.6.2011 14:01

Polda93

....

Mne by zajímalo kde skončily ušetřené peníze panem starostou a za druhé ať vysvětlí lidem co shořel dům, že není třeba hasiče. Ti hasiči nevyjeli, protože v tomto stavu to nebylo jejich poviností vyjet a požár řeší profesionálové, kteří vzhledem k vzdálenosti a dojezdu nejsou efektivně schopni zasáhnout hned a zabránit větším škodám, protože díky úsporným opatřením vlády  jsou na tom podobně jako dobrovolní hasiči. A jestli  si někdo myslí, že riskování a nasazování života je běžná bezplatná záležitost, tak nechť pan starosta si hasí ve svém osobním volnu jako každý jiný sám.8-o

0/0
23.6.2011 13:55

fredbred

Re: ....

tezko tady muzeme komentovat duvody a motivy v pozadi a kdo koho nema rad. je smutne ze dobrovolni hasici dobrovolne nevyjeli. byt hasi je prace jiste chvalyhodna a zaslouzi si uctu (o to vic dobrovolny hasic ktery pomaha protoze je dobry clovek. ale na druhou stranu videt jak sousedovi hori barak a sedet doma s vedomim ze tu nikdo krome me neni kdo by mohl vyjet asi potrebuje charakter (!?!).

Zajimalo by me jestli by se hasici zachovali stejne kdyby horel dum nekoho z nich, ale to by si asi na email o neschopnosti vyjet nevzpomenli. tak spor odnesl nekdo jiny (teda pokud nehorela chalupa starostovi...)

0/0
23.6.2011 14:31

MartyKO

Re: ....

Nikde jsem neviděl, že by starosta tvrdil něco o nepotřebě hasičů. Jediný co udělal je to, že jako starosta vyměnil zaměstnance placenýho obcí. Nic na co by neměl právo. To, že nevyjeli dobráci je blbý, ale to že nevyjeli ani placení hasiči je na soud...

0/0
23.6.2011 18:23

iruj

Kdo ví pravdu?

Po pročtení této diskuze, jsem došel k tomu, že napíšu pár

slov. Kdo ví, že byli placeni jako profi. hasiči, nevykonávali žádnou jinou práci

pro obec a v případě vyhlášení poplachu jeli na stanici? !!

0/0
23.6.2011 13:31

Doubleblue

Re: Kdo ví pravdu?

No pokud jsou to JPO II ka s výjezdem do pěti minut,tak musí být v dosahu stanice aby do těch 5ti minut vyjeli...předpokládám,že to jsou strojníci a hlavně,tady vůbec nejde o nějaké peníze,ale jestli mají postavenou jednotku pouze na 3 placených předpokládám strojnících kteří musí aspoň auto "dovézt" ...a to ve dvou lidech dělat nejde...

0/0
23.6.2011 13:36

TarasBulba

Re: Kdo ví pravdu?

Já bych řekl, že jsou opravdu JPO II. A ne zas tak bezvýznamná. Google mi na prvním dotazu vyhodil tyhle data z roku 2008 - JSDH JPO II Nový Bor, cca 225 výjezdů a pak tyhle údaje, což se mi skoro až nezdá 1x Cas 24 Liaz 101,1x Cas 32 Tatra 815,2x Cas 32 Tatra 148,1x VA Toyota Hilux ,1x DA Škoda 120,1x DA Áro 240,1x DA Praga PV3S,1x AZ 30 Ifa, 25x dýchací přístroj SATURN.

0/0
23.6.2011 14:12

Doubleblue

Re: Kdo ví pravdu?

No a co se vám na tom nezdá? Poku mají výjezdovost tak velkou,tak jsou bráni jako plnohodnotná jednotka v dosahu v daném místě. A více kolik jsou ty částky těch placených hasičů za měsíc? Tady se bavíme o několika tisících za všechny na měsíc...pan starosta je trouba.Buď říká jen plat ale neuvádí co je jeho skladbou,protože nějaký "paušál" pár stovek aby ty pohotovosti vůbec někdo držel a druhý část mohou být náhrady za to že nejsou v práci či z ní odejdou,ale to není plat,ale náhrada mzdy-refundace...Opět platí,že starosta je hlupák. A to že nevyjeli k pořáru byla asi zoufalá reakce na zoufalé vztahy v tamních luzíh a hájích..což je smutné a je rozhodně špatně.

0/0
23.6.2011 14:48

cassul

Dobrovolní...

Možná hloupý dotaz - ti hasiči jsou vesměs dobrovolníci a v tom sboru jsou ze své dobré vůle, většinou ve svém volném čase. Co nastane, když je to zkrátka přestane bavit nebo nebudou mít čas, zestárnou a nebudou to stíhat fyzicky a podobně a zkrátka z toho sdružení odejdou? Pokud to je dobrovolné, tak jim přece nikdo nemůže bránit, aby řekli, čau, končím, najděte si někoho jiného, jdu chovat holuby... Obec si platí tři hasiče, budiž, ti jsou "profíci" a mají nějaký zaměstnanecký poměr nebo smlouvu, ale logicky jsou fakticky závislí na těch dobrovolných - a ti zkrátka odešli. S tím se přece musí počítat, že pokud je něco postavené na dobrovolnosti, tak je to skvělé, když to funguje, ale holt se na to v principu nedá spolehnout...

0/0
23.6.2011 13:30

Rubik1

Re: Dobrovolní...

Věřím, že kdyby se s nimi jednalo férově, tak se na ně dá spolehnout. rčitě by neodešli všichni najednou.

0/0
23.6.2011 15:28

franta100

Nejsem odborník a nerozumím tomu,ale

myslím,že pokud v té době byli 3 placení, tedy profesionálové, měli ve třech vyjet. Ostatní se mělo řešit potom. Můj názor laika.

0/0
23.6.2011 13:22

Doubleblue

:-)

Tak si to srovnejme,pokud se jedná o dobrovolné v kategorii V.,tak ti jsou bez nároku,pouze u výjezdů když musí opustit zaměstnání dostanou refunfdace.Což asi nejsou když musí vyjet do 5ti minut.Takže jsou to kategorie II.tak jsou to dobráci smíchaní s profíkama kteří drží pohotovosti a ti dostávají nějaký "plat" na nějakou dohodu.Co se diví pan starosta? Pokud se domluví s krajem a řekne že nemá na ně peníze, a dle plošného pokrytí mu budou moci změnit kategorii jednotky tak budou III.ka do deseti minut nebo úplní gulášoví V.ka co nevyjedou z vesnice. Každý sranda něco stojí a pokud v okolí je další jednotka příliš daleko tak každá sranda něco stojí a to i tahle služba.Pane starosto pokud nemáte finance na fungování jednotky,tak jděte na kraj a požádejte o přísun na tuto službu a nebo jim řekněte že snížíte kategorii jednotky a to si kraj rozmyslí.

0/0
23.6.2011 13:14

cassul

Re: :-)

Tak. Pokud chce mít obec něco jistého, tak si to musí taky zaplatit. Dobrovolnictví je sice krásná myšlenka, ale nelze na něm postavit nějakou "jistou" službu...

0/0
23.6.2011 13:32





Najdete na iDNES.cz