Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strojvedoucí u Studénky zachránil mnoho životů, o „režijku“ ale přišel

Je to paradox. Strojvedoucí mezinárodního rychlíku Comenius Jiří Šindelář svou rychlou reakcí zachránil při srážce vlaku s mostní konstrukcí ve Studénce mnoho životů, ale režijní jízdenku nemá. Když mu psychiatři doporučili odchod z Českých drah, o měsíc nesplnil lhůtu k ponechání bezplatných jízd.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Plechus

Strojvedoucí

Jak tak čtu ty otázky, co na něj u soudu měli obhájci/žalobci tak se mi zdá, že by to nakonec ty ****** hodily na něj. Otázka "proč jste jel tak rychle" je vážně zlatý hřeb dne.

0/0
22.6.2011 10:03

FandaVV

Re: Strojvedoucí

„A teď, paní Nováková, nám řekněte, jak bylo ukončeno vaše první manželství.“

„Smrtí.“

„A čí smrtí bylo ukončeno?“

atd. atd.

Jinak ale nic proti oslavování, ale zase na 2. stranu - zatáhnout rychlobrzdu a šup do strojovny je snad standartní postup při podobném průšvihu, ne? Bohužel jeho kolega z Moravan to kdysi nestihl...X

0/0
22.6.2011 14:02

Lam0r

hero

JE TO HERO !! R^

+3/0
21.6.2011 11:39

sempervivum

Re: hero

Přesně tak! R^R^R^

0/0
21.6.2011 14:47

Paa1

Ombudsman!

Ať se obrátí na ombudsmana, Fejk to jistě ještě stačí zařídit!

0/0
21.6.2011 10:19

FandaVV

Re: Ombudsman!

Přesně !! Taky mě to napadlo. Fejk ji asi taky nedostane - nemá 5 let do duchodu. Nebo jó8-o?

0/0
21.6.2011 10:50

Přiměřeně rychlé šípy

Dohled nad stavbou

Možýná jsme to nezachytil, ale neměl by být  na lavici obžalovaných taky někdo za odpovědné úřady (předpokládám, že nějaká státní autorita dohlíží na splnění podmínek stavby), které nechaly stavební firmu manipulovat s mostem bez uzávěry dopravy? Přijde mi neuvěřitelné, že nechali projíždět vlaky pod mostem, se kterým se hýbalo a nebyly provedené kontroly, že skutečně drží.....

0/0
21.6.2011 9:31

názorový melírek

Re: Dohled nad stavbou

Tošenovský, ten zodpovídal za to, že proběhl asi měsíc před spadnutím audit a zjistilo se, že vše je OK, i když kverulanti mudrovali, že tam něco smrdí. proti kverulantům si chytrolíni nechali vystavit papír s kladným auditem. A  za měsíc to udělalo báááác.

0/0
21.6.2011 9:56

Antikodex

Po tomhle debaklu Bogl&Krýsl...

....už v ČR hned tak nějaký mostek nepostaví:-/

0/0
21.6.2011 7:59

snopel1

Re: Po tomhle debaklu Bogl&Krýsl...

staví, staví a postavil. Například most na pražském okruhu co ho nedávno otevřeli. To bude zase mrtvých.

0/0
21.6.2011 9:40

Hanyz01Reloaded

na rozdíl od mnoha jiných v ČD

udělal svou povinnost. Čekal bych od vedení drah alespoň základní slušnost k zaměstnanci, který pro ně pracoval 30 let a zachránil je přes ještě větším průšvihem.

0/0
21.6.2011 7:23

Kulhánková, dcera

Re: na rozdíl od mnoha jiných v ČD

No máte pravdu, jen bych neřek, že zachraňoval ČD před průšvihem.

0/0
21.6.2011 7:30

Hanyz01Reloaded

Re: na rozdíl od mnoha jiných v ČD

myslíte, že by to pro ČD nebyl větší průšvih, kdyby jim ve vlaku zemřelo padesát lidí, místo těch devíti? I když vlastně jsme v Česku, takže máte pravdu, nebyl.

0/0
21.6.2011 7:35

rdm1

Re: na rozdíl od mnoha jiných v ČD

ne to by nebyl. ČD za nic nemohly, za situaci mohly buď zmíněné stavební firmy, které porušily předpisy nebo drážní úřad, který nenařídil sníženou rychlost. ČD je jen dopravce.

+1/0
21.6.2011 8:01

snopel1

Re: na rozdíl od mnoha jiných v ČD

Za to může ČD? Máš v palici seno?

0/0
21.6.2011 9:42

vlk samotar

Re: na rozdíl od mnoha jiných v ČD

nevím jak moc znalý jste poměrů na ČD, ale obvyklé bývalo, že jakmile se v blízkosti kolejiště dělají jakékoliv práce, bývá nařízena pomalá jízda. Proč se v situaci, kdy se nad elektrifikovanou tratí dělá údržba mostu tato skutečnost neudělala, je pro mě když nic jiného, tak zarážející. V případě pomalé jízdy,  tedy traťová rychlost bývá omezena podle závažnosti prací až na 30km/h, by měl strojvedoucí šanci zastavit. Takhle je frajer, že stihl velmi rychlou reakcí zabránit větší katastrofě a sám to přežil. Zažil jsem něco podobného na vlastní kůži a zopakovat bych si to rozhodně nechtěl.:-(

0/0
21.6.2011 15:02

marzena

Re: na rozdíl od mnoha jiných v ČD

zaty vy asi moc nejste znalý těch poměrů, o kterých tady plácáte. Nestihl jste zřejmě zaregistrovat, že před několika lety došlo k oddělení ČD a SŽDC. Pro pomaleji chápající - celá ta velká dráha se rozdělila na koleje, pražce, troleje, zabezpečení, návěstidla atd. na straně jedné a mašinky a vagonky na straně druhé. Jsem si jistý, že značky omezující rychlost patří pod tu první skupinu.8-o

0/0
21.6.2011 16:18

marzena

Re: na rozdíl od mnoha jiných v ČD

a dokonce bych řekl, že možná ani SŽDC nemá na starosti rychlost. Nejspíš to bude mít na starosti úřad nad ním. Je jedno, kdo to je, ale ČD to nejsou..

0/0
21.6.2011 16:20

Mysel

Re: na rozdíl od mnoha jiných v ČD

To byste rekl spatne. A ktery "uard byste rekl", ze to ma na starosti? Pan Buh (tm)? :o)))

0/0
21.6.2011 17:41

vlk samotar

Re: na rozdíl od mnoha jiných v ČD

trefné. Dík.

0/0
22.6.2011 7:24

vlk samotar

Re: na rozdíl od mnoha jiných v ČD

Zaregistroval jsem to. ČD jsem myslel globální organizaci. Je mi celkem lhostejné jestli ta organizace co odpovídá za bezpečnost má nálepku ČD nebo SŽDC.  Jedna z těchto organizací prokazatelně podcenila nebezpečí spojené s údržbou stavby přilehající, v tomto případě křižující, železniční trať a s tím spojené nebezpečí. Nezlobte se na mě, ale  pamatuju doby, kdy na trati stál jeden Jouda s krumpáčem a byla tam 30tka. TADY se hrabali v mostovce a nechali traťovou rychlost, pokud se nemýlím je v těch místech 140km/h. Navíc na elektrifikované trati. Což už vůbec nechápu. Být na tom úseku "Z"tko (pomalá jízda), měl by fíra o dost víc času s tím něco dělat. Takhle je pár mrtvých, pár zmrzačených a spousta keců. Že stavaři udělali průšvih je bez diskusí, ale jistý podíl na tom mají i v organizaci drážní. A je mi jedno jestli u ČD nebo u SŽDC.

0/0
22.6.2011 7:23

NTPT_PODRUHY_ZAKAZANY

Nezlobte se na mě ale tohne neí ostuda ani reforem

ani  Nečase ale je to hanba VEDENI DRAH.  a je to hanba ODBORARU, že se za  prostého zaměstnance  - hrdinu neodkázali postavit !

0/0
21.6.2011 1:38

JaneForester

..

Je to frajer a já mu přeju hodně štěstí. R^R^

+5/0
21.6.2011 1:15

Qíteček

Re: ..

I já. R^R^

0/0
21.6.2011 1:26

Chytry.Levicak

čr potřebuje...

více takových lidí, kteří umí se v danou chvíli zachovat obětavě [>-]

0/0
20.6.2011 20:33

SVN

Re: čr potřebuje...

To není obětavost, to je nevyhnutnost. Jde jen o to být při věci a stále připraven.

0/0
20.6.2011 22:34

Blackhawks

Re: čr potřebuje...

nejlepsi kdyz se takove veci stavat nebudou...

0/0
20.6.2011 23:06

Qíteček

Re: čr potřebuje...

Nelze sestrojit nic blbuvzdorného, protože blbci jsou ohromně vynalézaví.

0/0
21.6.2011 1:28

vlk samotar

Re: čr potřebuje...

Myslíte? Představte si, že sedíte na 80tunách uhánějícího železa a víte, že je zle. Zdrhnul byste nebo byste se pokusil i s rizikem vlastního krku brzdit??? Na rozhodnutí máte 5 vteřin. Pak už je to jedno... Co si zvolíte Vy?

Ono totiž není až tak jednoduchý ten obyčejný pud sebezáchovy přesvědčit. A věřte, že vím o čem mluvím.

0/0
21.6.2011 15:05

marzena

Re: čr potřebuje...

Trochu přeháníte.. kam by podle vás měl utíkat? Vyskočit z lokomotivy? Padající most uviděl na vzdálenost cca 600m. V rychlosti 134 kmh, tedy měl při zahájení brzdění cca 20 sekund do nárazu. To tedy není moc, ale ani úplně málo. Nikdy jsem neřídil lokomotivu, ale předpokládám, že nouzová brzda funguje tak, že se za něco zatáhne a pak už se to držet nemusí, prostě to brzdí samo. Budu rád, když mne někdo vyvede z omylu, pokud se pletu. Takže zahájil brzdění a pak skočil někam dozadu do mašiny, kde je relativně dobře chráněný. Nic jiného dělat nemohl, maximálně mohl nebrzdit vůbec a rovnou se jít schovat. Nicméně pro řidiče čehokoliv je přirozená reakce na nebezpečí začít brzdit. Tím toho pána nijak nekritizuji, naopak zachoval se přesně tak jak měl a je to dobře. Tím že dával pozor a dělal svou práci na 100% zabránil většímu počtu mrtvých. Palec nahoru R^

0/0
21.6.2011 16:29

vlk samotar

Re: čr potřebuje...

Reakční doba na krizovou situaci je v průměru 2 vteřiny. Strhnutí brzdy dejme tomu vteřinu. Podle délky vlaku je náběh brzd v časech od 2 do 10ti vteřin, u nákladních bývá nezřídka i o dost vyšší. Tedy jsme na čase 10-15 vteřin do docílení plného brzdného účinku. Tedy když vezmu 130 km/h a 600 m, máte za zastavení 16 vteřin. Z toho vám vlak brzdí naplno 3-5 vteřin. Sedíte na 80tunách železa, vyrobených před 30 - 40 lety, letíte 130 km/h a máte si vybrat kam utíkat. Zažil jsem lidi, co vlezli do strojovny, a zažil jsem i lidi, co se pokoušeli vyskočit. Ani jedno není moc velká výhra. Tady měl fíra sakra kliku, že se mašina zvedla a šla přes, přežil jen díky tomu.

A jen pro ilustraci, aby jste si představil jak se utíká. Zkuste si představit, že jedete autobusem, řidič stojí na brzdě a Vy se máte procpat uličkou mezi sedadly někam dozadu. Tak to totiž vypadá v reále na mašině.

0/0
22.6.2011 7:38

vlk samotar

Re: čr potřebuje...

A ještě si dovolím poznámku na téma relativně dobře chráněný ve strojovně. Železo je pouze v části kde jsou přišroubované nárazníky. Vše co je nad, jsou buď laminátové desky, nebo plechy - to podle mašiny. Zažil jsem situaci  kdy jsme v 80 km/h nabrali letícího bažanta. Trefili ho na refletor nad okny kabiny. Tolik peří jsem dlouho neplival, a tu krvavou kouli co se mi válela u nohou si budu pamatovat dlouho. A to byl podotýkám  jen bažant...;-)

0/0
22.6.2011 7:48

sincos

Jen na okraj

V článku je pravopisná chyba, "mě chyběl do důchodu měsíc...," či jak to tam je, co napsat raději "mně," pane autore?;-)

0/0
20.6.2011 19:48

Rychlý G.

Re: Jen na okraj

Pan autor to napsal tak, jak to pan Šindelář řekl.

+1/0
20.6.2011 20:40

vozova.hradba

Re: Jen na okraj

:)

0/0
21.6.2011 7:21

CZMiki

Re: Jen na okraj

R^;-D

0/0
21.6.2011 8:46

car_director

Re: Jen na okraj

Už je po maturitách ! Tak tu nedělej chytrého a jeď na pionýrský tábor !

0/0
20.6.2011 23:40

SVN

Otázky obhájců

jsou typickým příkladem návodných otázek, kterými se snaží namočit zcela nevinného člověka. Samozřejmě, že jel rychle, je to jeho povinnost zkrátit zpoždění, ale v mezích povolených traťových rychlostí a jiných. Ostatně jistě byl proveden rozbor rychloměrného proužku. Vůbec bych jim odmítl odpovídat ať si nechají vysvětlit rozbor, "odborníci na dopravu". Vždycky když něco takového čtu dělá se mi špatně.

+4/0
20.6.2011 19:06

síma25

Re: Otázky obhájců

Dělají jen svou práci, chrání klienta. Nejsou důležité prostředky, jen výsledek. Právník, pokud je úspěšný, musí umět lhát, švindlovat, manipulovat s lidmi, nesmí se štit žádné cesty, která vede k úspěchu. Protože druhý den se už nikdo neptá, jestli u soudu rozplakal malé dítě, ale jen jestli vyhrál.

+2/0
20.6.2011 21:54

SVN

Re: Otázky obhájců

Ano, jsou to nejnebezpečnější tvorové na světě. A to se vyjadřuji zdrženlivě. Běda tomu kdo jim odpoví rovně.

0/0
20.6.2011 22:32

ElLoco

Re: Otázky obhájců

Jak se říká tomu, když leží 100 právníků na dně moře? Dobrý začátek ...

+1/0
21.6.2011 8:10

Qíteček

Článek o ničem.

Jeho nechuť cestovat vlakem, a zvlášť po stejné trati, plně chápu. Tak jestli jezdí vlakem jednou za uherský rok, tak naco by mu asi byla režijka?

0/0
20.6.2011 18:49

VyMeTaky,2

Re: Článek o ničem.

Vlakem se nemusí jezdit jen mezi Prahou a Ostravou.

0/0
20.6.2011 19:02

Qíteček

Citace z článku:

Cestování vlakem však vůbec nevyhledává

Naco by mu asi byla režijka?

0/0
20.6.2011 19:53

vlk samotar

Re: Citace z článku:

Spíš než režijka by mě zajímalo, jak ho odškodní ČD za "chorobu z povolání" a případně jak ho odškodní soud za způsobené nepříjemnosti jak zdravotní tak psychické. Totéž bude asi zajímavé s ohledem na ostatní poškozené. Na to si docela rád počkám.

0/0
21.6.2011 15:14

Beter

Hlavně

aby o režijku nepřišel ombudsman Českých drah Petr Fejk!R^[>-]

0/0
20.6.2011 17:29

svobodnik Halik

Re: Hlavně

to je ten milovník zvířat,co nechal utopit slony při povodních 2002?

0/0
20.6.2011 17:55

nemereth

Re: Hlavně

Zas jeden diskutér co rozumí zoologii jako koza petrželi. Kolik těch slonů se podle vás utopilo a proč? Znáte vůbec rozdíl mezi chovem slonů a slonic? A tušíte, že sloni se mohou v zoo chovat více způsoby a jaké jsou mezi nimi rozdíly? Nechcete nakonec podat trestní oznámení na ostravskou zoo, že jim uhynul sloní sameček? :-/

0/0
20.6.2011 18:28

síma25

Re: Hlavně

Já teda o chovu slonů ani slonic nevím vůbec nic, ale ještě jsem neslyšela o chovu pod vodou.

0/0
20.6.2011 21:49

Qíteček

Re: Hlavně

Hydroslonie, no.

+1/0
21.6.2011 1:19





Najdete na iDNES.cz