Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mladík půjde na dva roky do vězení. Utekl od umírajících kamarádů

Dvaadvacetiletý Petr Čápek v těchto dnech složí státní zkoušku na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Po ní ale nastoupí do věznice s dozorem. Krajský soud ve Zlíně mu potvrdil dvouletý trest za smrt dvou kamarádů při dopravní nehodě. Senát ho uznal vinným z usmrcení z nedbalosti a neposkytnutí pomoci řidičem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

radsiprevence

Jak tomu ale priste zabranit ?

Zodpovednost ma vzdy ridic, to je jasne, tresti si zaslouzi. Ale taky je smutne, ze 3 lide sednou do auta s nekym, o kom (asi) vi, ze pil alkohol. Kazdy clovek muze udelat chybu, ale je dulezite temto vecem radeji predchazet. Pokud jste nekde na vecirku a vite, ze nekdo se chysta ridit opily, tak mu radeji preventivne rozbijte hubu. Pokud je na vecirku 20 lidi, tak by vsech 20 melo vedet, ze i kdyby ten ridic nepil, nebo pil jenom na zacatku, tak uz musi byt opravdu unaveny, ze je to nebezpecne. A nemeli by mu umoznit ridit.

0/0
26.6.2011 9:21

macrakantorhynchus hyrudynaceus

Obyčejný šmejd, ne kamarád.

Jeden rok za jednoho mrtvého ?? Docela málo. Že by lidský život měl hodnotu jednoho roku v kriminálu ?

0/0
21.6.2011 6:36

Blackhawks

Re: Obyčejný šmejd, ne kamarád.

mate pravdu a naprosto souhlasim....ten smejd mel dostat vic...

0/0
21.6.2011 8:06

Chuj w dupe Niemcom

Vejce na slanině

Hm, možná jsem to blbě pochopil, ale neměli by ho odsoudit hlavně za řízení pod vlivem alkoholu, způsobení dopravní nehody s následkem smrti a ne za nějaké neposkytnutí první pomoci... těžko navíc soudit co se tam stalo, když si něco takového sami neprožijete.

0/0
21.6.2011 1:25

escobar

Re: Vejce na slanině

Chlast mu asi neprokázali, a navíc těžko věřit tomu, co redaktůrek zase pochytil z toho, co bylo v rozsudku....

0/0
21.6.2011 7:10

Vedoucí kolotoče bez koček

120 km/h do zatacky?

Magor. Mel dostat 30 let (v USA se za utek od dopravni nehody s nasledkem smrti jineho ucastnika nehody dava sazba 20 let, v pripade vice nez jedne obeti je trest o dalsich 10 let delsi za kazdou dalsi obet, ktere nebyla poskytnuta prvni pomoc). V Cesku jsou prilis mirne tresty a proto spolecnost je plna lumpu, podvodniku, tunelaru, vyvrhelu, grazlu, ridicu zabijaku a vrahu. Protoze tresty jsou k smichu.

0/0
20.6.2011 23:53

sud__Urquellu

Re: 120 km/h do zatacky?

Ááááááááá, jaunerák právníkem!  Diplom nejspíš z Plzně, co ?

0/0
21.6.2011 8:19

..Kamenožrout..

..

Univerzita koho? To se tam učí šít boty?Rv

0/0
20.6.2011 22:25

Vedoucí kolotoče bez koček

Re: ..

Znam par VS-manu z Brna. Nekteri jsou v pohode, ale jinym bych nedal do ruky propisku, aby si nevypichli oko. Ale celkem vzato, neni nad matfyzaky z Prahy. Ti jsou pro bezny zivot venku doslova nepouzitelni. Nicmene i z VSCHT se da udelat kariera, viz. nas soucasny ministr financi. :-)

0/0
20.6.2011 23:56

sud__Urquellu

Re: ..

Zato ty budeš výkvět yntelygence, co?

0/0
21.6.2011 8:20

escobar

Re: ..

To bylo slabé .... asi stejná logika, jako by se na Masarykově univerzitě učili na prezidenty nebo jezdit na koni....

+1/0
21.6.2011 7:08

Guarana12

Nevím. Možná je to otázka složitosti stanovení hranice, složitosti otestování na místě.

Zase aby nám pak třeba neměřili i obsah cholesterolu.

0/0
20.6.2011 21:29

Petronaska

!!! HUH

Znalci jsou poučování o trestní odpovědnosti za nepravdivý posudek... Presumuje se správnost posudku. Pokud posudek je zpochybněn třeba kontraposudkem, pak přichází na řadu posudek další, zpravidla renomovaného znaleckého ústavu, který do rozlouskne. proboha, komu už bychom měli my právníci věřit, když ne znalcům?

0/0
20.6.2011 20:48

huh

Re: !!! HUH

A případ poslance Humla?

0/0
20.6.2011 21:43

huh

Re: !!! HUH

Dovedu si představit, že pokud jde o nepříčetnost, znalec ji potvrdí jen v případě, že je o ní pevně přesvědčen (poctivý znalec), když má pochybnosti, nepříčetnost nepotvrdí. To ovšem neznamená, že osoba nepříčetná nebyla. Minimálně pravdu o tom ví ta osoba.

0/0
20.6.2011 21:49

octoman

Nevysvětlitelné chování u tragických událostí.

Kdo nebyl u těžké nehody těžko může soudit, mám kamaráda, který podobnou nehodu přežil a jediné co si pamatuje jsou kousky toho jak utíká po silnici. Našli ho 6 km od místa nehody jak buší na dveře zbrojnice dobrovolných hasičů, ale to ví jenom z policejního spisu. Jestli byl chlapec z UH a sedl na autobus do Prahy taky o něčem svědčí...

0/0
20.6.2011 20:28

huh

Porovnat tento a předchozí článek iDnesu k této kauze

je skličující. Tak odjel autobusem nebo si zavolal taxíka? Přišel se udat sám, nebo ho dopadli na základě videa z benzínky?

0/0
20.6.2011 20:14

vailian

A proc zrovna do Prahy?

0/0
20.6.2011 20:12

brezovak

No

hlavně že se všude píše, že za trestnou činností je nízké či

základní vzdělaní, opak je pravdou.

0/0
20.6.2011 20:03

Petronaska

Re: No

A máme vítěze nejhloupějšího příspěvku...

0/0
20.6.2011 20:07

jural

Re: No

Mno, tak Zlinska Sorbona tu uroven vzdelani zrovna nevytrhne.....

0/0
20.6.2011 21:33

huh

Pokud by neměl sníženou příčetnost,

je trest mírný. Pokud ji měl, nemělo se ve výroku soudu objevit neposkytnutí pomoci. Ani ryba ani rak.

0/0
20.6.2011 19:58

Petronaska

Re: Pokud by neměl sníženou příčetnost,

Pán je právník?

0/0
20.6.2011 20:08

huh

Re: Pokud by neměl sníženou příčetnost,

Rozhodni se chlapče, jestli se mnou chceš diskutovat, nebo ne.

O tom, že jsi právník, tady v diskusi už nikdo nepochybuje, tak si hlaď říkej malej.

0/0
20.6.2011 20:11

huh

Re: Pokud by neměl sníženou příčetnost,

Hlaď si ho a říkej malej.

0/0
20.6.2011 20:11

vailian

Re: Pokud by neměl sníženou příčetnost,

Jeste ze jsi se opravil. Vubec jsme nikdo netusili, co chces rict.

0/0
20.6.2011 20:13

huh

Re: Pokud by neměl sníženou příčetnost,

Nojo, nedělám si nároky na dokonalost!

0/0
20.6.2011 20:17

Petronaska

Re: Pokud by neměl sníženou příčetnost,

Odpověz. Protože potřebuji vědět, jak se s Tebou bavit. Ty žádný právník nejsi, hlavně že tady vykládáš nesmysly... To je do nebe volající drzost. Já snad radím neurochirurgovi, jak má operovat? myslím, že ne...

0/0
20.6.2011 20:14

huh

Re: Pokud by neměl sníženou příčetnost,

Nejsem právník. Drzost je tvrdit, že ne-právníci nemohou posuzovat konání soudů.

0/0
20.6.2011 20:20

Petronaska

Re: Pokud by neměl sníženou příčetnost,

Drzost je, že neprávníci mají absurdní úsudky, a ještě je snad považují za legitimní... :-/

0/0
20.6.2011 20:21

Petronaska

Re: Pokud by neměl sníženou příčetnost,

Vlastně ne, pardon, není to absurdní, neprávníci nemají vzdělání k tomu, aby věděli, že jejich názory jsou absurdní. Pardon.

0/0
20.6.2011 20:27

huh

Re: Pokud by neměl sníženou příčetnost,

Aha, ale znalost všeobecných jevů snad mohou mít, a některé speciální znalosti také.

0/0
20.6.2011 20:30

Petronaska

Re: Pokud by neměl sníženou příčetnost,

Nepochybně, ovšem neměli by dělat závěry právní.... Na tom trvám.

0/0
20.6.2011 20:31

huh

Re: Pokud by neměl sníženou příčetnost,

Ono je přirozené právo a justice. To není totéž.

0/0
20.6.2011 20:38

huh

Re: Pokud by neměl sníženou příčetnost,

Například, pokud se znalec u soudu mýlí, či dokonce schválně nepravdivě posuzuje, nedá se říci, že jsou odstraněny pochybnosti. Alespoň ne u těch, kteří o věci něco ví z vlastní zkušenosti.

0/0
20.6.2011 20:44

Petronaska

Re: Pokud by neměl sníženou příčetnost,

A smysl Tvé proklamace?

0/0
20.6.2011 20:39

huh

Re: Pokud by neměl sníženou příčetnost,

Na úsudky má každý právo.

0/0
20.6.2011 20:27

Petronaska

Re: Pokud by neměl sníženou příčetnost,

Má. Ale je navýsost drzé považovat je za správné, když správné evidentně nejsou. Ptám se často, kde se v lidech bere ta bohorovnost dělat machra v něčem, čemu absolutně nerozumí?

0/0
20.6.2011 20:29

huh

Re: Pokud by neměl sníženou příčetnost,

Přece vás na právech také učili logiku. Byl Niels Bohr drzý, když předkládal svůj model atomu?

0/0
20.6.2011 20:35

Petronaska

Re: Pokud by neměl sníženou příčetnost,

OK, když ne drze, působí směšně... (názory laika)

0/0
20.6.2011 20:37

huh

Re: Pokud by neměl sníženou příčetnost,

Chápu. Smát se můžeš. Ale ty argumentuješ proti věcným argumentům, rozčiluješ se tady... To není jen smích, a navíc vysmívat se není úctyhodné.

0/0
20.6.2011 20:40

Petronaska

Re: Pokud by neměl sníženou příčetnost,

Věcným argumentům? O žádných nevím... Sorry, ale nejsi soupeřem. Už mne to moc nebaví... Leda bys do toho šlápla pořádně, abych měl zase nějaký hec ;-)

0/0
20.6.2011 20:42

huh

Re: Pokud by neměl sníženou příčetnost,

Taky jsi mi podsunul argument, který jsem nedala.

0/0
20.6.2011 20:46

huh

Re: Pokud by neměl sníženou příčetnost,

A aby jsi měl jasno víc, nejsem rodu mužského.

0/0
20.6.2011 20:21

Petronaska

Re: Pokud by neměl sníženou příčetnost,

Pohlaví Tě od kritiky nezachrání, je mi jedno, jestli jsi muž či žena, myslím si o Tobě totéž.

0/0
20.6.2011 20:22

síma25

Re: Pokud by neměl sníženou příčetnost,

Jako sorry, ale co je Vám po tom, jestli je právník? To než odepíšete na jakýkoli příspěvek, potřebujete vědět profesi a vzdělání pisatele? O právní problematice se tady diskutuje běžně a pokud vám to přijde drzé, diskutujte s babičkou doma o škvarkových plackách. První příspěvek huh byl naprosto logický, takže mi uniká smysl Vašeho napadání.

0/0
20.6.2011 20:36

Petronaska

Re: Pokud by neměl sníženou příčetnost,

Já jsem extrémně alergický na to, když někdo ze sebe dělá něco, co není. Tečka. A nikoho nenapadám, je to vzájemný spor.

0/0
20.6.2011 20:38

síma25

Re: Pokud by neměl sníženou příčetnost,

Nevšimla jsem si, že by ze sebe cokoli dělala, jen řekla svůj názor. Pochopitelně můžete mít jiný, pak může vzniknout diskuze, ale pokud k tomu potřebujete vědět, jestli je právník, asi je něco špatně. Celá vaše konverzace byla úplně mimo téma, které huh nahodila v prvním příspěvku, dál už je to jen projev vaší alergie. To se dá léčit, víte? A ne, nejsem doktor, přestože si dovolím podotknout něco zcela evidentního z tohoto oboru, tak pozor na anafylaxi;-D

0/0
20.6.2011 20:50

Petronaska

Re: Pokud by neměl sníženou příčetnost,

Aaaa, další duševní gigant ;-D

0/0
20.6.2011 20:55

huh

Re: Pokud by neměl sníženou příčetnost,

Co si myslíš, je mi celkem jedno. jen mě prosím oslovuj ve správném rodu.

0/0
20.6.2011 20:49





Najdete na iDNES.cz