Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šílený střelec Klaus útočí na Němce kvůli své popularitě, píše Die Welt

Slovními útoky proti Němcům si prezident Václav Klaus snaží zachránit upadající popularitu v Česku, píše německý deník Die Welt. Snahu získat "vnitropolitické body" vidí za nedávnými kritickými výroky hlavy státu na adresu německého odklonu od jádra nebo v reakci na žádost sudetských Němců o omluvu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tazwoman

Tu popularitu

může od lidí tady lehce získat,když Němci chtějí omluvu na den vypálení Lidic,tím mu jen nahráli.Neměl to u nich objednaný ? Myslím,že tu popularitu si pánové udělali navzájem.   :-)   Moc lidí se tady válka dotkla osobně.Měla by se minulost už nechat spát.A co se týče EU,tam mu měli dát vysokou funkci a věřím,že by bylo vše jinak,jeho postoj by se zajisté změnil.Jeho blahorodí není špatné.Lze mu jen vytknout,že mu absolutně nevadí lidé co vycucávaj(slušně napsáno) stát a to i prachy těch,kterým by řekl na shledanou,když se proti tomu ozvou. :-) [>-] EU

0/0
18.6.2011 8:37

RJJ milovník miltikultury

Jestli je

die Welt stejně pravicový jako frontadnes, tak se jistě již točí tou pravicovostí do protisměru:-P Pak se nedivím, že jim to vadí;-D

0/0
18.6.2011 0:37

dana33

Re: Jestli je

Die Welt je vic konzervativni, Süddeutsche Zeitung vic doleva.

0/0
18.6.2011 0:43

Serotonin

Geburtstag eines verbalen Amokläufers

"sileny strelec"? Trochu nenapadity preklad. :-)

0/0
17.6.2011 22:58

kladivar2

Ajajjajaj, tady je zas ukrivdenych

;-D;-D;-D 

To vas ve skole neucili ze na hrade byva kral a sasek?  a jelikoz v Cesku uz kralove nejsou tak zbyly jen sasci na hrade :-P

+1/0
17.6.2011 19:48

habit-.!..

... nějak nemohou soudruzi z EUDR překousnout...

... že zatímco Klausova slova se časem ukázala jako pravdivá, jejich zbožná přání se furt ne a ne splnit, a realita před jejich předpověďmi šťastných zítřků v jednotné a zharmonizované evropě realita uhýbá jak splašená...

... třeba Zelená Lady Merkel - kolikrát ještě bude muset přiznat, že se zase totálně sekla, abyste si toho všimli?

+1/0
17.6.2011 17:58

dana33

Re: ... nějak nemohou soudruzi z EUDR překousnout...

Kolikrat se uz sekla? Vidim, ze Cesi rozumi vic nemecke politice, nez Nemci sami. Pan prezident  vcele.

0/0
17.6.2011 22:41

kohr26

Re: ... nějak nemohou soudruzi z EUDR překousnout...

;-) jsme národ chytrejch R^

0/0
17.6.2011 23:12

León

pár seknutí by se našlo

Ad Klaus - no, upřimně - málokterý jiný státník byl vůči euru otevřeně kritický, v tomto má u mne plus.

Ad Merkelová a její seknutí, napadají mě hned tři. 1) když nepřijela na pohřeb polského prezidenta, ačkoliv to mohla stihnout po zemi 2) když nejdříve zvrátila konec atomu v SRN předchozí vlády a po Japonsku a hlavně několika prohraných místních volbách zcela otočila 3) když otevřeně nepřiznala, že německý postup u e-coli byl velmi neněmecky unáhlený a nepromyšlený.

PS: Ne že by se nenašlo pár seknutí i u naše prezidenta :-)

0/0
18.6.2011 3:29

dana33

Re: pár seknutí by se našlo

Mate pravdu. Ale ja ji nevolim, takze at se klidne sekne. Volim zelene.

0/0
18.6.2011 21:09

zeolit

Divam se na Vas a zasnu

Ano, VK je osobností, která má mnoho příznivců, i těch druhých. Přišel jsem na to, že lidé, kteří nejvíce vystupují proti VK, z jeho článků, projevů, rozhovorů nepřečetli ani řádku. Možná tak třeba urážející titulky. Jsem hrdý na "našeho" prezidenta![>-]

0/0
17.6.2011 16:04

León

Re: Divam se na Vas a zasnu

A proč ne R^, já ho sice moc nemusím, ale tohle se mi libí V

0/0
18.6.2011 3:31

meyla

Fakta a realita jsou kde?

Zajímalo by mne, co by se stalo, kdyby si nějaká německá média dovolila takový jazyk vůči paní Merkelové nebo panu Sarkozymu. Merkelová by navíc byla přece vhodnější kandidátkou na egomaniactví než Klaus - zrušení JE a jejich nahrazení elektrárnami tepelnými a plynovými je kandidatura na ropáka století a její záchranný balíček pro Řecko je zas kandidatura na titul ekonomka desetiletí. A to jen proto, aby se udržela u moci. Není to k popukání, že die Welt nic takového nenapíše (nemluvě o tom, že by si to v tamní státně organizované kultuře ani nedovolil)? Myslím, že se v tom článku dá číst zásadní arogantní sdělení - Češi, budeme si psát (o vašich potentátech, nikoliv o našich), co chceme, bez ohledu na fakta. Bulvár v rouše seriozním... Mám někdy pocit, že Němci ty uniformy ze sebe nikdy nesvlíknou, protože to poručnictví mají prostě v sobě:-)))

0/0
17.6.2011 16:00

zeolit

Re: Fakta a realita jsou kde?

R^R^R^R^

0/0
17.6.2011 16:06

RJJ milovník miltikultury

Re: Fakta a realita jsou kde?

R^R^

0/0
17.6.2011 21:03

dana33

Re: Fakta a realita jsou kde?

Vy asi ctete die Welt denne, tak vite o kom pise. Pan Klaus se do Nemecka stale navazi a noviny jen odpovedely Nevidim sobectvi v zachranem balicku pro Recko, muzu Vas ujistit, ze nemecti danovi popatnici jsou proti, ale asi neni jineho vychodiska. € muselo Nemecko prijmout, aby velmoci povolili sjednoceni , obetovalo silnou DM a ted jen plati a plati. Pani Merkel zruseni JE nechtela, prali si to volici, tak musela vyhovet. Vystup z jaderne energie byl uz hotova vec dlouho pred tsunami v Japonsku, jen se uspisil. Jeste nejakou dobu tady JE pojedou, takze si nemusite delat starosti. Do vyzkumu novych zdroju jdou miliardy. Die Welt neni zadny bulvar, ale seriozni pravicove orientovane noviny. Nakliknete si je online a prectete si par clanku a pak kricte. Nevim proc tady tak vykrikujete, kdyby se pan Klaus stale nevyjadroval na adresu Nemecka, tak tady po nem ani pes nestekne. Nikoho moc nezajima.

0/0
18.6.2011 0:10

RJJ milovník miltikultury

Re: Fakta a realita jsou kde?

Velmoci musely povolit sjednocení Německa? Paní Merkel nechtěla zrušení JE? Od čeho tam potom teda je? Není náhodou německá politika postavená na referendech a lidé si sami rozhodují o všem?;-D Nové zdroje nějaké možná budou, ale pokud to budou takové štěky, jako fotovoltaické zdroje, tak potěš. Ještě se velmi rádi vráti k jádru. Vzhledem k proinvestovaným miliardám zatím žáden posun nevidíme:-P

Euru se Klaus vždycky vysmíval a velmi doufám, že se z toho Německo bude vzpamatovávat ještě dlouho. Řecko je evidentně černá díra, ale když je to baví, tak ať platí. Dost možná brzy další země budou následovat. A popravdě by to bylo to nejlepší, co by se mohlo stát. Následoval by rozpad EU a snad její konec. Tenhleten byrokratický moloch s pošahanci jako Rompey si ani nic jiného nezaslouží.

0/0
18.6.2011 0:25

dana33

Re: Fakta a realita jsou kde?

Hlavne Francie byla proti sjednoceni Nemecka, evropske staty se ho baly jako hospodarske velmoci. Helmut Kohl muse udelat ustupky a vzdat se silne marky. Vystup z jaderne energie uz rozhodla vlada SPD a Zelenych pred 13 lety. Angela Merkel a soucasna koalice CDU; CSU; FDP prodlouzili jejich zivotnost, ale po Japonsku a prohranych zemskych volbach se rozhodli pro rychlou Energiewende. V Badensku Würtenberg prohrala CDU po 50 letech volby a spolkovou zemi vede zeleny.

0/0
18.6.2011 0:41

RJJ milovník miltikultury

Re: Fakta a realita jsou kde?

Německo by se zcela jistě sjednotilo navzdory komukoli, Francie ani ostatní do toho neměli co kecat. Stejně jako se rozdělilo Československo, bylo to na dobrovolné bázi a nebyl důvod ani síla, která to mohla zastavit.

Můžete mi uvést ony alternativní zdroje, které nahradí jádro? Budou to nahrazovat zdroji, které zatíží nepoměrně daleko víc prostředí. Žádné jiné zdroje v dohledu nejsou. A od toho tam politici jsou, aby dělali správná rozhodnutí a ne točili jen podle momentální vůle voličů. Jednou se jim tohle vrátí.

Jak píšu, současná elita jenom urychluje jejich pád. A vzhledem k celoevropskému mimoňství (řízené eurohujery) rozhodně nebude líp.

0/0
18.6.2011 0:56

dana33

Re: Fakta a realita jsou kde?

Francie a jine staty do toho mohly kecat, protoze Nemcko prohralo valku. Ze sjednoceni mely strach. Nebojte se, zdroje budou, uz se na nich pracuje. ( veletrh Intersolar 2011). Zrovna dneska pani Merkel ve zpravach rekla, jak se vyzkum rozjizdi na plne obratky a  kolik vznika novych pracovnich mist. Zasnu, ze se Cesi delaji vic starosti nez Nemci, kterych se to tyka. Ze by prace CEZ lobby?

0/0
18.6.2011 21:36

RJJ milovník miltikultury

Re: Fakta a realita jsou kde?

50 let po válce? Nenechte se vysmát, tohle snad ani nemyslíte vážně?? Jistě někomu může vadit velké Německo, ale s prohranou válkou to má společného pramálo, max. s ekon. příliš silným Německem (stejně by se sjednotilo, jen možná o něco později). Co se týče těch zdrojů, prosím vás, pletete si pojmy s dojmy. Musel by se v několika pár následujících letech stát zázrak, aby se objevil zdroj, který by nějakým relevantním způsobem nahradil jádro. Zřejmě jste velkou příznivkyní sci-fi, takže věříte. Jak jsem si přečetl někde níže váš příspěvek, napsala jste někomu- a třeba bude..;-D No tak tohle má s odpovědnou, skutečnou, reálnou politikou společného asi tolik, jako černobílá tv s HD vysíláním. Tohle není nějaká sranda, kde se můžem utěšovat kecy typu možná jo, možná ne. Nejsme v mateřské školce, předpokládám, že mlíčňáky už vám vypadly.

0/0
18.6.2011 22:39

dana33

Re: Fakta a realita jsou kde?

Bez souhlasu mocnosti by se Nemecko nemohlo sjednotit, bylo porad obsazeno viteznymi mocnostmi bez mirove smlouvy. Byla uzavrena 2 plus 4 smlouva o sjednoceni. 2 nemecke staty plus  4 vitezne staty : Anglie, USA, Rusko a Francie. Bez teto smluvy by sjednoceni nebylo mozne.

0/0
19.6.2011 15:27

RJJ milovník miltikultury

Re: Fakta a realita jsou kde?

No jistě, Německo bylo stále obsazeno vítěznými mocnostmi;-D ;-D Tak jestliže tomuhle opravdu věříte, tak potom je to zbytečná debata. Formálně možná byla potřeba nějaká taková smlouva, ale opravdu, ale opravdu to byla jenom formalita. Ono plkat o tom, že nejmocnější stát Evropy je někým obsazen, tohle je opravdu tak k pousmání. Ale vy tomu evidentně věříte, stejně jako věříte, že místo jádra Něco třeba bude;-D No tak tedy joR^;-D

0/0
19.6.2011 18:51

meyla

Re: Fakta a realita jsou kde?

Ne, die Welt nectu denne, spise sleduji pravidelne nemecke televizni zpravodajstvi a vim, jake autocenzure je dobrovolne vystaven (pamatujete na Kohla - pana hrusku ci na obarvene vlasy pana Schroedera?). Dovolte mi jen malou pripominku k forme vasi reakce. Nevim, z ceho usuzujete, ze kricim. Jen jsem si dovolil, v klidu a bez emoci vyjadrit svuj nazor. Spise bych rekl, ze krici nekdo jiny...

0/0
18.6.2011 14:17

dana33

Re: Fakta a realita jsou kde?

Tady si z politiku delaji legraci az az a je to povoleno. Vy napadate Nemce, jako mnoho jinych, a pritom jsou Nemci celkem tolerantni a die Welt odpovedel jen na provokace pana Klause. Chtela jsem si vytisk koupit, ale uz nebyl, tak jsem si to naklikla na internetu. Udelejte to taky a zjistite, ze die Welt se zabyva vsim moznym a clanek o panu Klausovi byl jenom jeden z mnoha. Bulvar to rozhodne neni.

Ziju v Nemecku uz 26 let a neznam nikoho, kdo by valku aktivne zazil, tak by s tim napadanim Cesi meli prestat. Mam dojem, ze Nemci jsou dojna krava Evropy a vsechno si nechat libit skrz valku, ktera byla pred 60 lety si urcite nemusuji. Prectete si prosim Vas prispevek a pak reknete jeste jednou, jestli byl bez emoci!

0/0
18.6.2011 21:28

zeolit

Václav Klaus popisoval vznik eurozóny

jako politický projekt, který nemůže dobře skončit. Současná situace dokazuje, že měl pravdu. A pro pravdu se lidé nejvíce zlobí. Německá elita stojí za bačkoru. Veřejnost by ráda uvítala DM. Politici do toho nainvestovali tolik, že cesta zpátky není možná. A opět, co říkal VK? Euro nepadne, ale záchrana bude nepředstavitelně nákladná. Šílený střelec měl opět pravdu. Jsem hrdý na našeho prezidenta, který si nesedne na zadek před nikým.[>-]

0/0
17.6.2011 15:58

meyla

Re: Václav Klaus popisoval vznik eurozóny

Souhlas, ale vykládejte to našim domácím ignorantům. Ti fakta nevidí nebo vidět nechtějí..

0/0
17.6.2011 16:03

Sladek

Re: Václav Klaus popisoval vznik eurozóny

Vzdyt za komancu se take rikalo, ze se to nikdy k lepsimu uz nezmeni ikdyz nekteri snilci rikali opak.  A ejhle....

0/0
17.6.2011 23:09

dana33

Re: Václav Klaus popisoval vznik eurozóny

Politicka elita V Nemecku stoji za nic, ale presto tady jde hospodarstvi stale nahoru, pocet nezamestnanych klesa a jsme jeden z nejbohatsich statu v Evrope. Tak nevim? Doufam, ze to Cesko s jeho politickou elitou dotahne taky tak daleko. Ty plky pan prezident pronasi, aby si ho v cizine vubec vsimli. Kdyz si ho pak vsimnou a neco napisou jako reakci, je rev obrovsky!

0/0
18.6.2011 0:17

RJJ milovník miltikultury

Re: Václav Klaus popisoval vznik eurozóny

Jen tak pro vaši informaci, za 40 let je z Německa muslimská země a co z tohoto vývoje plyne, snad ani není třeba psát. Stačí se podívat na statistiky Francie. Zatím Německo živí zbytečně díry typu Řecko, přijde čas, kdy budou rádi za to, že uživí sami sebe. A s touto jejich politickou elitou je ten sešup jen urychlován.

0/0
18.6.2011 0:32

dana33

Re: Václav Klaus popisoval vznik eurozóny

No jo, ale zatim je Nemecko platic c. 1 a Francie platic c. 2 v Evrope. Nevidim, ze by Cesko nejak moc prispivalo?

0/0
18.6.2011 21:57

RJJ milovník miltikultury

Re: Václav Klaus popisoval vznik eurozóny

No tak jistěže tomu tak je. Je to dáno přece tím, kolik činí jejich rozpočty. Tady je to samozřejmě neporovnatelné.

A o tom jsme něco psal?? Já psal o tom, že zatím rozhazovat můžou, ale tahleta politika podpory masulmanů (která už nejde zastavit, demografie je mrcha) se projeví tím způsobem, že takhle rozhazovat už nebudou moci. Za pár desítek let budou mít problémy s tím, aby Německo vůbec vypadalo podobně jako dnes. O Francii škoda mluvit, to samé v bledě modrém.

Takže o tom jsem psal, trochu rozdíl.

0/0
18.6.2011 22:46

León

Re: Václav Klaus popisoval vznik eurozóny

No nevím, nazvat prezidenta sousedního státu "amoklaufer" je trochu silý kafe na seriózní noviny. Na mně z toho spíš čiší dotčenost autorů, kteří se sami a svou zemi vnímají trochu výš. Mně by se to nelíbilo ani v opačném gardu.

0/0
18.6.2011 3:41

zeolit

Re: Václav Klaus popisoval vznik eurozóny

Dana33, pokusím se vysvětlit to, co jsem vlastní hlavou objevil až v poslední době. Německý národ je obdivuhodný, protože právě navzdory chybující politické elitě, dokáže přežít s úspěchem prohrané dvě světové války, sjednocení a transformaci /to stojí více jak 30 000 000 000 000Kč/. A díky chybně vytvořené eurozóně, Němci přišli o vlastní měnu a nyní pro záchranu eura sanují a i v budoucnu budou vlastně pracovat na "jižní" zadlužené státy. A to všechno, že řídící elity chtějí v podstatě z Německa /s pomocí Francie/ udělat udělat evropskou "imperiální říši". Zatím to vidím takto. A čtení o situaci eura, to je normální černá kronika... A jinak my, Češi, jsme dobrý průměr, od roku 1938 dostáváme na frak. Ovšem na Němce skutečně nemáme. Nejlépe je to vidět v pohraničí...[>-]

0/0
18.6.2011 9:43

dana33

Re: Václav Klaus popisoval vznik eurozóny

Ja se citim oboji, protoze jsem Ceska, co uz 26 let zije v Nemecku a mam nemeckeho manzela. Posloucham denne zpravy, ctu noviny a kazdy tyden ctu den Spiegel. Muzu Vas ujistit, ze se nemecka politika vubec sudetaky nezabyva, jen bavorska. Muzu Vas ujistit, ze Nemci jsou v podstate tolerantni ( viz multi-kulti) a dost zmekcili. Takze spousta nadavek na Nemce tady v diskuzi je nesmysl. Pripada mi, ze Nemci jen plati a plati a kazdy do nich rejpa a to me stve. Stejne bych branila Cechy, kdyby do nich nekdo rejpal tady! Jeste musim podotknout,ze to co pisu se tyka puvodnich spolkovych zemi. V novych spolkovych zemich ( byvala DDR) je situace jina! Vic radikalne a rasisticky zamerena.

0/0
18.6.2011 21:53

zeolit

Re: Václav Klaus popisoval vznik eurozóny

Neštěstím pro svět byli Lenin, Hitler a Stalin. Bez těchto politiků se Evropa mohla stát rájem. Jsem rád, že se shodujeme v tom, že Němci jen platí. Snad se nemýlím, ale za vznikem eurozóny stojí především Francie. Silná DM jim v mnoha ohledech vadila. Sám osobně jsem "klausovec", takže prezidentovi lépe rozumím a také jeho články, projevy atd. znám. Kholovi a Klausovi jsem vděčný, že podepsali Česko-německou deklaraci. Ač si to mnozí lidé neuvědomují, je to velmi důležitý dokument, v kterém se rozhodlo, aby historií se zabývali především historici. Přítomnost a budoucnost jsou rozhodující, problémů k řešení je spousta. Mám řadu osobních zkušeností s Němci /pár týdnů jsem byl ve vězení v NDR, s kamarádem jsme se chtěli dostat do Záp. Berlína/, i později, když jsem jezdil na dovolenou k moři. A se smutkem musím se přiznat, že Němci vedou nad námi, v sportovní terminologii snad s nulou... Ať se daří!

0/0
19.6.2011 9:04

chochola

Nejlépe

otvírá oči nezávislý pozorovatel. Pokud se ovšem hrubě nemýlí...

0/0
17.6.2011 15:25

Divam se na Vas a zasnu

Pacient z Prahy

Britsky korespondent Financial Times v Bruselu nazval Klause Svejkem. Image "prof." Klause je jiz nejmene 10 let zruinovan, plati za legracni figurku z malo civilizovane zeme. Zapadni zurnaliste obcas s nim udelaji interview, aby upresnili diagnozu.

+3/0
17.6.2011 15:18

RJJ milovník miltikultury

Re: Pacient z Prahy

;-D ;-D

Klaus si tak s těmito korespondenty může kdykoli vytřít zádel. Jj, již minimálně 10 let je dohenestován a přesto se jaksi ukazuje, že měl naprostou pravdu. Ještě to chce ať jde někam Portugalsko a další přidružené vyspělé zemičky a poté si prof. Klaus zcela jistě vytře ony části opět a tentokrát definitivně se všemi korespondenty a (jako třeba vy) konfidenty;-D

0/0
17.6.2011 21:17

Sladek

Re: Pacient z Prahy

Evropska "elita" z Financial Times a jine jsou smesne figurky sami o sobe.  Kdykoliv se Klaus ukaze v US, dela interview kde sklizi velky respect, uznani a obdiv u lidi, kteri mysleli, ze prezidenti jeho kalibru uz v Evrope proste vymreli.

0/0
17.6.2011 23:15

dana33

Re: Pacient z Prahy

To neni pravda, na jeho projevu bylo 5 zurnalistu a 3 divaci. Je pro legraci!

0/0
18.6.2011 0:21

Sladek

Re: Pacient z Prahy

Aha, a co jeho televizni interview, ktere obletela vsechna media?

0/0
18.6.2011 0:42

Levandule

Co nového?

Češi vždycky útočili na Němce, až z toho byla válka. A oni nás chtěli vždy jen zkulturnit. Válka byla krátká, pořád nějaké elity zůstaly.

0/0
17.6.2011 15:14

Lokutus13

....

to je naprosto přesný, vyspělý svět Klausem pohrdá

0/0
17.6.2011 14:58

Levandule

Re: ....

V tom případě by se měl vyspělý svět podívat kam spěje. Možná už je tak vyspělý, že ho čeká pád.

0/0
17.6.2011 15:11

RJJ milovník miltikultury

Re: ....

S tímto, co předvádí onen vyspělý svět, ho čeká pád naprosto jistě. Horší je, že tihleti pitomci tomu ještě zatleskajRv

0/0
17.6.2011 21:10

lost

aha , tak mnichov není již trauma ...

..Němci sem do Evropy napřed natáhli amaterským válčením rudé khmery, teď sem natahnou zelené R^

0/0
17.6.2011 14:29

korzár

Myslím si,

že němečtí soudruzi mají dost svých problémů, tak ať nechají našeho prezidenta na pokoji. Ono se totiž ukáže, čím budou svítit, až odpojí jaderné elektrárny ;-D. A co se války týká, tak by měli držet hubu, protože ji rozpoutali oni a tolik obětí, co mají na svědomí, předčí už jenom Stalin.8-o[>-]

0/0
17.6.2011 14:11

136N

Re: Myslím si,

Neboj , el.proud jim výhodně dodáme i kdybychom měli svítit loučema. Máme přece takovou dobráckou povahu a vládnoucí oligarchii která to zařídí .;-€

0/0
17.6.2011 14:22

jural

Re: Myslím si,

Jste si tak uplne jisty, ze vypnute JE v Nemecku neznamenaji vypnute JE v CR?

0/0
17.6.2011 14:22





Najdete na iDNES.cz