Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Při přistání letadla na silnici u Brna chyboval pilot, trest ho nečeká

Před nouzovým přistáním malého letadla na výpadovce z Brna chyboval jeho pilot. Vyšetřování kuriózní nehody se šťastným koncem uzavřeli letečtí experti i policisté. Ti případ nakonec uložili "k ledu", protože se nestal trestný čin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

honzaf

A co obecné ohrožení

Fajn, chápu a souhlasím, nikomu se nic nestalo, což je dobře.

.

Docela by mě ale zajímalo, jak je možné, že to nešlo kvalifikovat jako obecné ohrožení.

0/0
14.6.2011 10:40

inkognito79

Re: A co obecné ohrožení

protože nikoho neohrozil

0/0
14.6.2011 11:19

piErcE

Re: A co obecné ohrožení

Jezis, tyhle cvoci, co pokazdy mektaji neco o obecnem ohrozeni, protoze to pred rokem slyseli v radiu, jsou fakt uzasni...

To by pak obecnym ohrozenim bylo kazde letadlo, ktere je ve vzduchu.

0/0
14.6.2011 13:29

eBacil

Zvítězil zdravý selský rozum

Myslím, že to rozhodnutí je správné. Nakupil sice chyby, ale potrestal se nejvíc sám, stálo ho to tolik, že si to určitě bude do smrti pamatovat, takže je zbytečné mu ještě přidávat další pokuty nebo tresty.

0/0
14.6.2011 7:37

sámvelkýmao

no

pilot měl víc štěstí než rozumu.a jestli nemluví anglicky,tak nemá ve vzduchu co pohledávat.leda doma na rogalu...................

0/0
14.6.2011 7:34

oracle29

Je někde ten přepis co si povídal s pardubicema?

?

0/0
14.6.2011 7:13

piErcE

Re: Je někde ten přepis co si povídal s pardubicema?

Jo, je.

0/0
14.6.2011 13:28

StumedlazOltecu

...přin návštěvě divadla Chatelet mi v pokladně

povídá: Reláš.../  doslova    uvolnění/..

   No a pak povbídá: proklatí   Angličané...Nehrajem

0/0
13.6.2011 21:41

Antikodex

Klasika - Frantík přece nebude hútorit anglicky

To je ta národní hrdost, víme?

0/0
13.6.2011 20:41

Si0 po 4. zákazu

Re: Klasika - Frantík přece nebude hútorit anglicky

Mohl by aspoň německy, to oni bývají občas ochotni.

0/0
14.6.2011 7:58

inkognito79

Re: Klasika - Frantík přece nebude hútorit anglicky

ona se ta jejich angličtina někdy ani poslouchat nedá, když neumí "H"

0/0
14.6.2011 11:21

sorgedoktor

S frantíkama je těžká domluva..

Mně to ani nepřipadá moc k smíchu...

  V Tišnově do nemocn ice  přivezli občana NSR který téměr  umíral..

Veškweré   jehno   stsky     v jazyce německém i anglickém byly akceprtovány, domluva  vceliýu by se dalo říct  dobrá..

   Pouze příbuzní  projevili velké podvení nad tím, co ti lékaři jako znají...

  V daném případě by šlo snad o několik výrazů/pouze/

0/0
13.6.2011 20:02

modrá straka kradačka

Re: S frantíkama je těžká domluva..

No ono by ti to nebylo k smíchu ani ve Francii na mezinár.letišti, kde mají v AIPu vypublikovanou angličtinu, a pak na tebe na příletu blábolí francouzsky, a nějaký němec v éteru ti to překládá do angličtiny!;-(

0/0
13.6.2011 20:14

honzaf

Re: S frantíkama je těžká domluva..

Co to znamená, když je angličtina "vypublikovaná"????

0/0
14.6.2011 10:42

piErcE

Re: S frantíkama je těžká domluva..

To je terminus technicus.

0/0
14.6.2011 13:32

Peťulák2

Re: S frantíkama je těžká domluva..

Zato tohle je nepřeluštitelné.

0/0
14.6.2011 15:13

visa

Pilot udělal trestuhodnou chybu, ohrozil životy,z nedbalosti

ale byl to více než čech, proto chybu v česku neudělal. Zanedbat předletovou přípravu a žádat o povolení k přistání nějaké skřety na neznámé frekvenci - to není hloupost nebo neznalost, to je šílenost, za kterou se u nás zabavuje piloťák.

0/0
13.6.2011 19:55

ivoš

Re: Pilot udělal trestuhodnou chybu, ohrozil životy,z nedbalosti

Ono to někde na netu je, závěrečné zprávy z leteckých nehod, nebo tak nějak, teď to honem nemůžu najít (Alzheimer je můj věrný souputník:-)). Jestli si to dobře pamatuju, tak tam byla posádkou chybně zapojená přídavná nádrž, takže motor nedostával palivo, přestože v nádržích ho bylo dost. Pilot je skoro určitě vinen, ale se skřípěním zubů bych to nechal být, protože situaci vyřešil dobře a naštěstí se nic nestalo. Takže důtka, pokuta atd., ale ne trestní stíhání.

0/0
13.6.2011 20:21

avoris

Re: Pilot udělal trestuhodnou chybu, ohrozil životy,z nedbalosti

tuhle to je :-) http://uzpln.cz/zazpr10/zz10.htm , je to ta 14. 11.

0/0
13.6.2011 20:38

piErcE

Re: Pilot udělal trestuhodnou chybu, ohrozil životy,z nedbalosti

Prosim Te, precti si tu zaverecnou zpravu, nez tu zacnes neco vykrikovat.

0/0
14.6.2011 13:33

tuan3

Copak tohle,ale je znám případ pilota který

řídil dopravní letadlo neuměl anglicky,letadlu došlo palivo (!) spadli-všichni mrtvi !

Podle společnosti,která letadlo vlastnila,šlo o velmi zkušeného pilota-lítal patnáct let.

Když jsem tenhle dokument viděl na ČT nevěřil jsem vlastním uším!

A všimněte si,že padají POUZE zkušení piloti- mám na mysli velká dopravní letadla.

0/0
13.6.2011 19:31

jan.banos

Re: Copak tohle,ale je znám případ pilota který

a nelétal předtím jen na vnitrostátních linkách?

když anglicky neuměl, jak by se jinak domluvil s řídící věží z jiného státu.

0/0
13.6.2011 19:53

tuan3

Re: Copak tohle,ale je znám případ pilota který

................domlouval se přes druhého pilota.Ale ten na tom byl jen o malilinko líp.Ani jeden z nich NEZNAL mezinárodní znaky pro domluvu v nouzi.Prostě neuvěřitelný.

Nebýt to dokument na ČT2 řekl bych,že je to nějaká slabomyslná telenovela na Nově.

Mimochodem právě kabina s těma pilotama ,,přistála'' (po rozlomení trupu) na zahradě otce tenisty McEnroa.

0/0
14.6.2011 8:32

avoris

Re: Copak tohle,ale je znám případ pilota který

jo, Avianca 52 - to byli Kolumbijci http://en.wikipedia.org/wiki/Avianca_Flight_52 :-/ to je fakt těžko pochopitelná záležitost. Spíš nepochopitelná, jak říkáte.

0/0
14.6.2011 10:55

tuan3

Re: Copak tohle,ale je znám případ pilota který

....................velké díky za odkaz R^R^

Doporučuju každému kdo nevěří že se něco takovýho může stát v 21.století !

0/0
14.6.2011 11:03

avoris

Re: Copak tohle,ale je znám případ pilota který

vůbec není zač děkovat!

Takovýhle věci se stávaly, stávaj a bohužel stávat budou. Lidi si pořádně neporozuměj, piloti si myslí, že není tak zle a že to přece zvládnou, když už zvládli i jiný věci... no, a ono to holt neklapne. Vlastně i jako ten polskej vládní speciál. To byla taky úplně zbytečná nehoda :o/

0/0
14.6.2011 11:13

avoris

Re: Copak tohle,ale je znám případ pilota který

tak ono to bude tím, že dopravní posádka prostě nemůže být nezkušená, kapitán musí mít něco nalítáno, aby se stal kapitánem ;-) a zkušenost (počet nalétaných hodin) je jedna věc, ale druhá věc je třeba, kolik má nalétáno na konkrétním typu letadla... a tam už to může být něco jinýho. Třeba taková nehoda na Ruzyni v 1973, kde posádka měla nalítáno spoustu hodin, ale letadlo bylo fungl nový a v provozu asi dva měsíce. Při přistání si piloti popletli ovládání přepínačů a pleskli s letadlem půl kilometru před dráhou, dvě třetiny lidí tam zůstaly. :-/

0/0
13.6.2011 19:55

tuan3

Re: Copak tohle,ale je znám případ pilota který

..................to byli piloti z nějaký rozvojový země či kýho čerta..Kapitán-a to stojí za zmínku-udělal pilotní zkoušky u společnosti,která takových pilotů v y r o b i l a povícero.

V současnosti tenhle cyklus na ČT2 opakují-možná poběží i tenhle naprosto neuvěřitelný a slabomyslný příběh.

0/0
14.6.2011 8:44

avoris

Re: Copak tohle,ale je znám případ pilota který

to regaujete přímo na můj příspěvek, nebo ten o úroveň výš? :-) Ta Ruzyně 1973 bylo letadlo Aeroflotu - a tak jestli považujete tehdejší SSSR za rozvojovou zemi, tak pak OK. Kapitán tuším lítal jen u nich, stejně jako druhej pilot.

jestli mluvíte o dokumentu Letecké katastrofy, tak tenhle případ se tam nikdy neobjevil. Bylo to jen v jedněch Osudových okamžicích.

0/0
14.6.2011 10:40

tuan3

Re: Copak tohle,ale je znám případ pilota který

................výše !

0/0
14.6.2011 10:59

avoris

Re: Copak tohle,ale je znám případ pilota který

jojo, trošku mi to nesedělo. Super! Pěkný den přeju :-)

0/0
14.6.2011 11:01

modrá straka kradačka

A jak to mohl státní zástupce odložit (policajti),

když došlo k poškození "veřejně prospěšného zařízení, příp. k obecnému ohrožení"?? Řidiči Favorita by to vypálii s plnou parádou i za jednu lampu a dopravné značku!

0/0
13.6.2011 19:11

Mitchell

Re: A jak to mohl státní zástupce odložit (policajti),

Ale kecko. Pokud se nestal trestný čin, tak se to odkládá. A je jedno, jestli šlo o Favorit nebo o Piper. Škoda způsobená na lampách by měla být samozřejmě nahrazena z pojistky.

0/0
13.6.2011 19:20

modrá straka kradačka

Re: A jak to mohl státní zástupce odložit (policajti),

A on už je zrušen § 182, odst.1: Kdo z nedbalosti poškodí obecně prospěšné zařízení, dopustí se trest,činu.........!

Což je i energetické zaříszení (sloup veřejného osvětlení, svislé dopr.značení a pod. Doufám že jsi hasič a ne policajt!

0/0
13.6.2011 19:36

piErcE

Re: A jak to mohl státní zástupce odložit (policajti),

No , citovat paragrafy umis. Co jeste jejich aplikace a vyklad? .)

0/0
14.6.2011 13:34

visa

Re: A jak to mohl státní zástupce odložit (policajti),

Veřejné ohrožení z nedbalosti - zanedbání předletové přípravy - povinnost použít tísňovou frekvenci mezinárodně uznávanou ...... Díky čemuž spadlo letadlo. To se budete divit, až v blízkosti stavby budou padat cihly, kbelíky s maltou a kladívka z výšky do kočárku vašeho dítěte. Ale naštěstí se nic nestane, dítě v tu dobu v kočárku nebylo. Takže to nebyl trestný čin veřejného ohrožení, na bezpečáky se klidně vykašlejme. A na silnici pustíme auta bez techníčáku a bez omezení rychlosti - dokud se nic nestane, není to trestný čin .......

0/0
13.6.2011 20:02

piErcE

Re: A jak to mohl státní zástupce odložit (policajti),

Zadna povinnost pouziti tisnove frekvence nebo fraze (v tomto pripade fraze, frekvence byla spravna) neexistuje. To, zdali ji pouzije,  je na uvazeni velitele letadla v dobe, kdy zadal o pristani na letisti v Pardubicich, jeste v tisni nebyl, takze ji nepovazl za nutne pouzivat.

0/0
14.6.2011 13:32

jhk2

jen tak mimochodem

případ se odkládá, ne ukládá :(

0/0
13.6.2011 19:02

oracle29

Jen tak pro info co jsou to ty mezinárodní nouzové signály?

To měl volat mayday? Pwce by mělo stačit že vysvětlí že nemá palivo a že je to naléhavé....:-/

0/0
13.6.2011 18:36

nomis

Re: Jen tak pro info co jsou to ty mezinárodní nouzové signály?

Ano, toto opravdu stačilo, kdyby pilot oznámil věži Pardubice, že nemá palivo palivo a do Brna nejspíše nedoletí. Tady by šly stranou veškeré provozní doby letiště a mohl zde přistát. Ale když se zeptá stylem: Bylo by možné u Vás přistát?, tak je jasné, že řídicí řekne, že mimo provozní dobu ne.

0/0
13.6.2011 19:06

modrá straka kradačka

Re: Jen tak pro info co jsou to ty mezinárodní nouzové signály?

No taky existuje na RDST mezinárodní tísňová frekvence. Na které by se spojil s Prahou, a obdržel by další postupy, k bezp. přistání v Pardubicích. Bohužel s Frantíkama je někdy špatná domluva.

0/0
13.6.2011 19:15

Mitchell

Re: Jen tak pro info co jsou to ty mezinárodní nouzové signály?

V podstatě i kdyby volal "Mayday", tak to bylo lepší než to co udělal. A s tou domluvou s Frantíky naprostý souhlas. Oni jsou schopní ignorovat angličtinu (či jakýkoliv jiný jazyk kromě francouzštiny) snad i v leteckém provozu.

0/0
13.6.2011 19:22

Si0 po 4. zákazu

Tak doufám, že mu sebrali alespoň piloťák.

0/0
13.6.2011 18:26

jhk2

Re: Tak doufám, že mu sebrali alespoň piloťák.

sebrali mu ridicak za rychlou jizdu

0/0
13.6.2011 19:01

numo

Re: Tak doufám, že mu sebrali alespoň piloťák.

To sotva, pristaval na hranici padovej rychlosti, co je u tohoto lietadla asi 84 km/h. Preto zrejme ani nedoslo k ziadnej kolizii - soferi ho videli pred sebou, nie rychlo sa blizit v spatnom zrcatku :-)

0/0
13.6.2011 23:32





Najdete na iDNES.cz