Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z damašské lesbičky blogující o Sýrii se vyklubal americký podvodník

Blogu mladé lesbické Syřanky Amíny Abdaláh Arrafové, která popisovala strastiplný život v Damašku za Asadových represí, naslouchala při nedostatku informací ze Sýrie média celého světa. Teď se ukázalo, že je celou dobu tahal za nos Američan, který žije ve Skotsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Drongo

žádné nové zprávy?

třeba že plukovník Kaddáfí je ve skutečnosti mexický transvestita nebo něco podobně převratného? ;-)

0/0
20.6.2011 16:34

Drongo

Re: žádné nové zprávy?

pořád nic?

0/0
26.6.2011 20:18

Drongo

dobré

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
15.6.2011 18:44

Drongo

Re: dobré

nikdo se nepřidá? tohle téma musíme udržet naživu R^R^

0/0
15.6.2011 21:23

Vlastimil.Kornas

Ano

i oni v Sýrii potřebují Martina Šmída...

0/0
13.6.2011 20:59

Dar Veter

Našli ho podle IP adresy

pochopitelně, Tom je humanitární aktivista co nikdy neslyšel slova IP adresa nebo proxy serverRv

teď má zajištěno svých pět minut slávy, vydání knihy a scénář k filmu :-P

0/0
13.6.2011 20:52

Dar Veter

Chlapík s hamburgerem místo mozku napálil světová média

Jeden chlapík, podle obrázku typický američan s hamburgerem místo mozku, tahal za nos všechna "světová média"? Dobrý výkonR^R^, poblahopřejte mu a zamyslete se nad tím co dělají profesionálové z CIA, FBI, NSA , Mossadu a dalších humanitárních organizací RvRv

+1/0
13.6.2011 20:32

procensora@seznam.cz

Re: Chlapík s hamburgerem místo mozku napálil světová média

Proc pisete U.S. sluzby jenom? Rv

0/0
13.6.2011 20:40

Dar Veter

Re: Chlapík s hamburgerem místo mozku napálil světová média

dopiš si tam další, když se ti chce ;-D

0/0
13.6.2011 20:53

procensora@seznam.cz

Re: Chlapík s hamburgerem místo mozku napálil světová média

Ja nebudu urazet jine staty. To necham na vas. Vy umite urazet velmoc porad :-/ Rv

0/0
13.6.2011 21:01

Dar Veter

Re: Chlapík s hamburgerem místo mozku napálil světová média

velmoc uráží mě svou nenažraností a tupostí, proč bych jí to neoplatil? :-P

0/0
13.6.2011 21:08

procensora@seznam.cz

Re: Chlapík s hamburgerem místo mozku napálil světová média

Vy mate komplex maleho statu Rv

0/0
13.6.2011 21:09

Dar Veter

Re: Chlapík s hamburgerem místo mozku napálil světová média

já se hlavně dobře bavím ;-D

0/0
13.6.2011 21:16

procensora@seznam.cz

Re: Chlapík s hamburgerem místo mozku napálil světová média

OK ;-) Proc ne

0/0
13.6.2011 21:22

duhacenzor3

Homosexuální aktivisté

jsou všude na světě podvodníci, událost ani vylhané smyšlenky v ní obsažené nijak nepřekvapuje, běžná věc.

0/0
13.6.2011 18:43

Standa_99

MATRIX ...

Mistří v USA na vytváření smyšlených, nepravdivých skutečností - virtuální reality.

Že mě to nepřekvapuje.

0/0
13.6.2011 14:15

procensora@seznam.cz

Re: MATRIX ...

Co kdyz to neni pravda?

0/0
13.6.2011 16:36

greenalien

Jj

Blog jsem četl než "Amina" přestala přispívat. Dobře to sehrál. Na jednu stranu musím obdivovat jeho perfektní fikci, na druhou stranu je dost blbé že se toho chytnou různí zastánci diktatur.

0/0
13.6.2011 14:01

Gemars E. Rommel

Re: Jj

Jako byste chtěl říct, že demokracie funguje.

0/0
13.6.2011 16:05

Stříhali dohola velikou holčičku

Re: Jj

Anžto je konstatování, jestli dem. funguje nebo ne zcela subjektivní, je odpověď na tobě.

0/0
13.6.2011 16:21

procensora@seznam.cz

Re: Jj

A je to pravda doopravdy?

0/0
13.6.2011 16:36

jxd

Re: Jj

Vy svou práci taky neděláte špatně. I když je ostudná. :-)

0/0
14.6.2011 7:28

DeathWillBeMyBride

student

Čtyřicetiletý student? Páni, to bude kapacita!

0/0
13.6.2011 13:40

mluvčím sám sobě

u nás takhle blogují islámistky

krasavice multiplanetární v šátcích, laskavě hovořící k občanům svými řádky, jenže někdy se přece jen prozradí svým stylem

0/0
13.6.2011 13:23

majkl1

Problém je trochu jinde.

Stále by mělo platit základní pravidlo novinařiny: než zprávu vydám, pokud nejsem přímý svěděk události, musím jí mít ověřenou alespoň ze dvou nezávislých zdrojů. Bohužel díky honbě za senzací se toto pravidlo zhusta nepoužívá.

Pokud jsou používány zcela neověřitelné zdroje typu asociálních sítí, mělo by to být uvedeno hned v záhlaví. Prostě zpráva agentury JPP (jedna paní povídala...).

0/0
13.6.2011 13:19

Stříhali dohola velikou holčičku

Re: Problém je trochu jinde.

Oni tam ty novináře zkrátka nepustí.

0/0
13.6.2011 13:24

majkl1

Re: Problém je trochu jinde.

To je jejich problém. Při snaze se většinou alespoň částečně důvěryhodný zdroj dá najít, jenom se musí zvednout zadek od PC. Tady Google nepomůže.

0/0
13.6.2011 13:44

ka-boom

Re: Problém je trochu jinde.

I přesto se dá (a měla by se) zpráva ověřit před zveřejněním. Západní (a i naše) média jsou bohužel poslední roky spíše ukázkou propagandy než nezávislosti. A je úplně jedno, jestli je nachytá nějaký blogger na senzacechtivosti nebo uveřejní informace od "důvěryhodného zdroje". Což je většinou synonymum pro informace podstrčené zpravodajskou službou.

.

Já jsem například přesvědčen, že to samé se stalo v případě zpráv z Libye, kde žádná média nebyla schopna ukázat fotky ani videa "údajných masakrů" ani uvést očité svědky. Jenom dokola papouškovaly o masakrech civilistů a důkazy nikde. Prostě čistá propaganda. Vytvoř nepřítele, humanitárně ho vybombarduj, dosaď loutkovou vládu a vezmi si jejich ropu.

+1/0
13.6.2011 13:59

greenalien

LOL

Tak to je od vás opravdu pěkné, využít momentální zprávu o odhalení chybné informace k tomu aby jste si trošku zaloboval za diktátora. Média samozřejmě čerpala informace od očitých svědků (kteří byli i nafilmováni), jinak pokud chcete ty masakry vidět, můžete zkusit třeba youtube. Je toho plný. Možná by jste se mohl třeba taky chtít podívat na zprávu z předběžného vyšetřování OSN, která střelbu do neozbrojených civilistů potvrdila: http://www2.ohchr.org/english/bodies/hrcouncil/docs/17session/A.HRC.17.44_AUV.pdf

0/0
13.6.2011 14:07

ka-boom

Re: LOL

Tak jsem teď projel prvních deset videí co youtube ukáže na vyhledávání "lybia massacres" a opravdu ani jedno z nich žádný masakr neukazuje. To, že na jednom z nich má jeden chlápek prostřelené obě nohy je smutné, ale masakr je přeci jen víc masová věc.

.

Vidím, že vy jste taky taková rychlokvaška co si myslí, že si po vás nikdo informace neověří.

0/0
13.6.2011 14:24

greenalien

Re: LOL

Ale ano, já čekal že po mě bude někdo informace ověřovat. Takže co, víme že se střílelo do demonstrantů, ale není tam dost krve a celé je to špatně nasvícené? Co jste čekal? Nejsou-li vám videa na youtube po chuti a příjde vám že je tam málo násilí na civilistech, pak vás opět odkazuji na zprávu vyšetřování OSN. Tak jako tak se režim dopustil naprosto naprosto zbytečného násilí na neozbrojeném obyvatelstvu a zapříčinil smrt mnoha lidí. Jenom 20. Února bylo 60 mrtvých, 17. února 20 mrtvých, 19. února dalších 20 mrtvých. Kdy už je to podle vás masakr?

0/0
13.6.2011 14:32

ka-boom

Re: LOL

To pdf jsem četl taky a je tam jasně napsáno "The cumulative number of people killed or injured to date is

not certain". Všechna ostatní čísla jsou POUZE odhady.

.

Nehledě na to, že když lidi přepadnou kasárna, vyzbrojí se, začnou střílet na policajty a vojáky, tak je už těžko můžu považovat za civilisty. Jsem si jist, že kdyby se to samé stalo tady, tak by proti těm kdo ty kasárny přepadl zasáhla policie a vojsko stejně razantně jako tam. A jestli mě chcete ohromit 20 mrtvými za den, tak vám doporučím přečíst si něco o občanské válce v USA, kde se mrtví za den počítali v tisících. V Lybii je prostě občanská válka a ve válce lidi umírají (a to na obou stranách). Takže pokud bych chtěl někoho vinit za ty oběti války, tak bych vinil ty, kteřá přepadli kasárna, ozbrojili se a začali vyhlašovat revoluci. Nehledě na to, že v současné době je víc mrtvých díky bombardování "spojenců" než díky pozemním bojům.

0/0
13.6.2011 14:51

greenalien

Re: LOL

Evidentně jste jej nečetl dost pozorně. Víte vůbec, co přepisujete? Píšou doslova "celkový počet lidí zabitých či zraněných do dnešního data není jistý." Tzn. Že nemají úplný počet mrtvých a raněných z CELÉHO konfliktu v Libyi. Neznamená to že by ostatní čísla byla pouze odhady, jak tvrdíte. Nechápu jak jste na to přišel.

Jinak samozřejmě že celá věc nezačala útokem na kasárna. To je obyčejná prachsprostá lež, píše se to právě i v té zprávě, protesty byly zpočátku zcela nenásilné, útok na kasárna přišel až mnohem později když byli lidé vyprovokováni střelbou do neozbrojených civilistů. A příjde vám 20 mrtvých civilistů každý den, přičemž se neprovinili ničím horším než demonstrací proti Vůdci jako málo? Dokážete se představit že by se něco podobného dělo v Čechách? To by pak třeba lidé dost dobře možná i zaútočili na kasárna a ozbrojili se, co říkáte? Pokud se chcete podívat jak to začalo, zkuste třeba tento dokument: http://www.youtube.com/watch?v=Jwt5K4KGnkk

0/0
13.6.2011 15:01

greenalien

Re: LOL

Jinak koho jiného chcete vinit z války než člověka který nejprve nařídí střelbu do civilistů, vyprovokuje tak revoluci proti sobě, a nakonec se odmítá vzdát dědičné vlády pro sebe a svou dynastii, protože je "vůdce revoluce" ? O tom to přeci celé je! PROČ Kaddáfí jednoduše neodstoupí tak jako to udělal Mubarak, jako to udělal Ben Alí, a neumožní Libyjcům si vybrat vlastní budoucnost, jakou budou chtít? Vždyť ta válka by mohla klidně zítra skončit kdyby chtěl!

0/0
13.6.2011 15:08

ka-boom

Re: LOL

No těžko vám můžu cokoliv věřit, když píšete tónem jako byste u všeho osobně byl. Nařídil střelbu ... , vyprovokoval revoluci ...

.

Jinak proč neodstupuje je jasné, většina kmenů je na jeho straně a 3 města obsazená rebely nejsou dostatečným důvodem k odstoupení. Jinak malá odbočka. U nás vyšel průzkum veřejného mínění tvrdící, že 90% lidí nesouhlasí s reformami této vlády a nemají ve vládu v současném složení důvěru. Můžete mi říct proč vláda neodstoupí, když vidí, že nemá důvěru? Nebo čekají na revoluci ? Nebo čekají na volby ? Možná Kaddafí taky čeká na volby za pár let, kdo ví. Asi to není tak jednoznačné jak by se mohlo zdát. :-)

0/0
13.6.2011 15:22

greenalien

Re: LOL

Takže po nějakých čtyřiceti letech despotické vlády podle vás se mu najednou rozjasnilo, a plánoval, jako na potvoru, zrovna za pár let vyhlásit svobodné volby. Pohádka o víle zubničce nebude? ;-D

Je vidět že jenom reprodukujete propagandu kterou do vás někdo nahustil, těžko věřit že by někdo informovaný psal o "třech městech" Namátkou: Misuráta, Bengází, Zavíja, Džafran, Tobruk, Derna, Baidá, Zintan, no a to jsou jenom ty známější.

Jinak doufám že si stejně jako já podobně vážíte faktu že u nás násilné revoluce nejsou třeba, neboť u nás je možné měnit systém demokraticky. Lidé v Libyi samozřejmě tuto možnost nemají, tam jim vládne osvícený Plukovník.

0/0
13.6.2011 15:33

ka-boom

Re: LOL

Jinak odstoupit, kvůli tomu, že si to přejí USA, Francie, Itálie a UK, kteří ho začali humanitárně bombardovat, to nejspíš myslíte jako vtip. To je jednoznačná agrese. Udržení letové zóny a pozemní bombardování jsou dvě různé věci a na tu druhou nemají "spojenci" mandát OSN. Obzvlášť poté, co mu zabili syna a vnuky, zavřeli spojenci před jakýmkoliv diplomatickým řešením dveře.

.

A k těm odhadům. Hned v další větě se píše "... organizations have provided estimates ...", což se nedá přeložit jinak než jako ... organizace poskytly ODHADY ...

0/0
13.6.2011 15:28

greenalien

Re: LOL

Ano, organizace poskytly odhady.., a pořád to nijak nesnižuje údaje o mrtvých na začátku povstání.

Jinak spojenci jednoznačně mandát mají, opět ukazujete že nemáte správné informace, pokud mluvíte o bezletové zóně. Ten mandát jde daleko za ni, umožňuje i bombardování pozemních cílů, umožňuje totiž "přijetí všech nezbytných opatření" viz.: http://www.america.gov/st/texttrans-english/2011/March/20110318172121su0.6585352.html

0/0
13.6.2011 15:39

jp324

Re: LOL

Ne, žádná rychlokvaška, naopak, pečlivě proškolenej, instruovanej a od příspěvku placenej...

:-)

0/0
13.6.2011 14:33

greenalien

Re: LOL

Jistě, zrovna já jsem pečlivě placený, ale ta horda přispěvatelů co vždycky zaspamuje diskuze odkazy na youtube, videa státní televize a podobný sr*** jsou jistě samí lidé dobré čisté duše, stejně jako vy, kterému leží na srdci jenom blaho ostatních uživatelů. Nic na tom, že mění nicky častěji než trenky. Docela by mě zajímalo kdopak se skrývá zrovna pod touhle přezdívkou, že by HaPe?

0/0
13.6.2011 14:35

Stříhali dohola velikou holčičku

Re: Problém je trochu jinde.

Podle mě vůbec netušíš, jak novináři pracují.

Má třeba představu, kolik novinářů (v podobných zemích, v podobných konfliktech, jako je ten v současné Sýrii) za poslední roky zemřelo?

0/0
13.6.2011 14:13

ka-boom

Re: Problém je trochu jinde.

Za posledních cca 10 let se počet zabitých novinářů na světě pohybuje průměrně cca kolem 80 za rok. V roce 2010 to bylo např. 79 novinářů, 0 v Lybii, 0 v Sýrii; letos je to zatím 34, z toho 5 mrtvých v Lybii, 0 v Sýrii. (viz. http://www.cpj.org/killed/2011/ )

.

Já nejenže mám dobrou představu, ale neváhám si data zjistit, když je potřebuji, což tady moc lidí z diskuze nedělá.

0/0
13.6.2011 14:40

León

Re: Di ty kendo

Zdá se, že fakta milujiš, jen když hájíš totalitního vládce Kadaffiho. Tam bys rád každou oběť režimu vyděl umírat v přímém přenosu, potvrzenou dvěma nezavislými svědky  a nedej Bože, kdyby nebylo prokazatelné, kdo střílel... Ovšem pokud jde o ty druhé, tam si vystačíš s demagogickým, nevyargumentovaným tvrzením:  "Nehledě na to, že v současné době je víc mrtvých díky bombardování "spojenců" než díky pozemním bojům." To jsou tvoje slova. A vypovídají o tvé úctě k objektivitě a faktům víc než bys chtěl :-/.

0/0
13.6.2011 17:59

León

Re: Di ty kendo

Tedy kdo to kdy viděl takovou hrubku ve vyděl 8-o, omlouvám se :-)

0/0
13.6.2011 18:02

Stříhali dohola velikou holčičku

Re: Problém je trochu jinde.

Podle mě vůbec netušíš, jak novináři pracují.

Má třeba představu, kolik novinářů (v podobných režimech, v podobných konfliktech, jako je ten v současné Sýrii) za poslední roky zemřelo?

0/0
13.6.2011 14:15

Gemars E. Rommel

Re: Problém je trochu jinde.

Tak pak nemájí psát bláboly.

0/0
13.6.2011 16:13

Tajné

Re: Problém je trochu jinde.

To ovšem vycházíte z mylného předpokladu, že smyslem médií je podávat nezaujaté informace. Smyslem médií je dnes zábava a šíření propagandy.

0/0
13.6.2011 14:48

duhacenzor3

Re: Problém je trochu jinde.

Zaprvé ze tří, nikoli ze dvou, zadruhé dnešní komunistická média jsou desítky let jen od toho, aby vytvářela ideologické fikce, ne aby pravdivě informovala, na mediální info si musíš vycvičit šestý smysl, tj. naučit se číst mezi řádky , jak mi v 70. a 80 .letech říkala moje maminka.

0/0
13.6.2011 18:47

Stříhali dohola velikou holčičku

Totality mají ve zvyku nejdřív ze všeho vyhnat novináře

Tohle je pak důsledek.

0/0
13.6.2011 13:14

Doubas1

A ejhle a on to hosik pracujici pro CIA

Odbor vytvareni dezinformaci... A ze jich je...

0/0
13.6.2011 13:07





Najdete na iDNES.cz