Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čech transplantoval obličej Američance, které šimpanz utrhl nos a rty

Tým českého chirurga Bohdana Pomahače v nemocnici v Bostonu provedl třetí úplnou transplantaci obličeje. Novou tvář získala Charla Nashová z amerického státu Connecticut, kterou před dvěma roky vážně zranil šimpanz její kamarádky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

procensora@seznam.cz

Bohdan Pomahac M.D. je American

Ted je uz American. U.S. ma hodne lekarum puvodem Cech ;-)

0/0
13.6.2011 15:45

Cip

je jen otázkou času

kdy se něco stejného stane u nás na Kampě, kdde paní venčí tu pumu na vodítku. Zatím je to kotě, ale až dospěje, tak ji ta paní nemá šanci udržet, když se rozhodne, že se jí někdo nelíbí. A pak budeme moc diskutovat nad žalobama a odškodným přímo v českých podmínkách.

0/0
12.6.2011 9:05

obejmi svého censorka za 14,90,-

Re: je jen otázkou času

R^

0/0
12.6.2011 13:13

zorro_rojo

Re: je jen otázkou času

Pravda je, ze vencit pumu na voditku, na verejne pristupnem miste a jeste k tomu primo v centru mesta je .. mirne receno, nerozumne.

Na druhou stranu, puma je proti opicim tvor velice mirny a neagresivni. A kdyz nic jineho, da vam sanci - ne ze by pri boji brala nejake zvlastni ohledy, ale neutoci bez varovani. Simpanz je schopen vas napadnout jen tak, pro zabavu.

0/0
12.6.2011 20:34

pletiplot

Re: je jen otázkou času

Konkrétně tahle puma vyrůstá už ve třetí generaci v zajetí, neumí lovit, žere jen mrtvé maso (neloví ani kuřata). Je to v podstatě domácí kočka, jen trochu větší.

0/0
13.6.2011 15:29

procensora@seznam.cz

Re: je jen otázkou času

Selma kockovita zustava selma naporad

0/0
13.6.2011 15:41

govi

teho šimpana

bych za trest poškádlil elektřinou....aby si to kluk taky užil ! ! !  A aby pochopil , kdo je člověk a kdo jen oposum ! ! !  A potom bych si udělal šimpanní goulage !  Pomsta by byla sladká !  Tak na Šimpany !!! Neřády jedny  pitomý , bez špotky citu,soucitu,empatie,,,,,lidskosti !;-O

0/0
11.6.2011 18:21

Duke...Nukem

Re: teho šimpana

hmm,vis co,poustej si stale dokola planetu opic a mozna casem pochopis,voco gou...:-(

0/0
11.6.2011 20:22

faiva

Re: teho šimpana

Je fakt, že takovýhle prasácký masakr by žádné jiné zvíře neudělalo. I když by člověka napadlo, popř. i zabilo, tak ne takovýmhle stylem. Uvřískané hašteřivé zákeřné nevzhledné opice (spec. lidoopy) jsem nikdy nemusela a nemusím pořád, nemůžu si pomoct. Že je vůbec někdo může mít jako domácí mazlíčky.

0/0
11.6.2011 21:25

Vymazán

Re: teho šimpana

No, hlavně si myslím, že šimpanz nemá být chován v domácnosti, ale má žít ve volné přírodě, případně ve speciálním zařízení jako ZOO. A to co chceš udělat se zvířetem Ty, tak to jsi necitelné HOV.DO.

+2/0
12.6.2011 11:24

obejmi svého censorka za 14,90,-

Re: teho šimpana

R^R^R^

0/0
12.6.2011 13:13

forEd38

cech?

pan doktor je american ceskeho puvodu... soudruzi redaktori otaceji vse jak se jim hodi...Rv

0/0
11.6.2011 18:02

téniska

Re: cech?

pan doktor je čech žijící posledních 15 let v usa

0/0
11.6.2011 21:48

Vymazán

Re: cech?

Ano, zářný příklad - vystudoval na českch školách a potom odjel do USA. Takže společnost do jeho vzdělání investovala nemalé peníze, které pan doktor v podstatě "ukradl".

0/0
12.6.2011 11:26

obejmi svého censorka za 14,90,-

Re: cech?

A co vzdělaní, kteří nemohou najít práci. Ty zase okradl stát.

0/0
12.6.2011 13:16

kohr26

Re: cech? Čech

R^odešel jinam, kde nekraluje klaus

0/0
12.6.2011 14:29

Leinad

Re: cech?

Je tento životopis lepší? Udělal si Mudr., psal si přesčasy na noční službě se sestřičkou, předepisoval drahé léky a jezdil k moři na kurzy, říkal že děkuje a odchází, divil se, že byl po výpovědi nahrazen, po ústupku vedení nemocnice se vrátil na své místo. Chce peníze, ale nechce operovat tak, jak je zmíněno v článku, nechce v případě neúspěchu platit odškodné.

Nemluvil bych o krádeži, ale o využití faktu neexistence školného. Mimochodem ačkoli školné neexistuje, kam jdou poplatky jako kolejné(bydlení na koleji je často dražší, než pronájem bytu skupinou studentů), či zisk z prodeje knižní podoby skript. Sripta si kupuji - noťas je nepohodlný v buse/vlaku, mobil/čtečka mi nevydrží pár hodin.

0/0
12.6.2011 23:21

pletiplot

Re: cech?

On do studia investoval nemalé úsilí, ale to rozhodně není konec jeho vzděláváni. Myslíš, že by se na české škole naučil světově unikátní techniky transplantace obličeje? Pokud měl nadání a talent, určitě ho chtěl využít někde, kde ho ocení. Ne že by to české předni nemocnice neuměly, americká to dokáže rozhodně líp.

0/0
13.6.2011 15:35

joxer

Komentář

Ten mluvený komentář ve videu zněl, jako by ho četl Google Překladač.

0/0
11.6.2011 12:18

zaknaktel

--

Za blbost se platí ...

0/0
11.6.2011 11:55

O.M.

Jo pěkný

;-D

0/0
11.6.2011 11:52

Trevis

Roztomilé opičky

Už to tu padlo: Mediální obraz opic jako milých a neškodných zviřátek je prostě velmi silný. Nevzpomínám si na nějakého klasického filmového opičího antihrdinu. Opice ve filmech tak maximálně někoho okrade.

0/0
11.6.2011 9:10

Stoura

Re: Roztomilé opičky

http://www.csfd.cz/film/235792-krveziznive-opice/strana-2/

http://www.csfd.cz/film/13961-vrazdy-v-ulici-morgue/

http://www.film-osobnosti.cz/filmy/kongo/

0/0
11.6.2011 9:50

Achnatonek

Re: Roztomilé opičky

A co třeba "Planeta opic"? Tam taky nejsou opice jen samí kladní hrdinové ;-D

0/0
11.6.2011 10:12

Mirco1

Re: Roztomilé opičky

Jenže tam je to zrovna naprosto nesmyslné :) Gorily jsou tam největší militaristi a váleční štváči a vlastně vládnoucí kasta, kdežto šimpanzi jsou sympatičtí, milí a tolerantní vědátoři :)

0/0
11.6.2011 11:54

Paterson

pořád řešíme opici

Neuvěřitelné, jak na tento článek reagují čtenáři : (i) komentáře o šimpanzech, (ii) komentáře o té ženě, a v poslední řadě až (iii) úspěšný český lékař. No jo, jsme zaprděná česká kotlina. Články o panu Pomahači plnily v USA deníky již před několika měsíci. Velmi schopný člověk :-) ani bych se nedivil, kdyby tam zůstal nastálo, protže zatímco on tamléčí, my tady řešíme opici...

0/0
11.6.2011 8:56

KLMB

Re: pořád řešíme opici

Naprosty souhlas. Ale nedivte se, jsme na diskusi iDnes.

0/0
11.6.2011 9:03

seer

Re: pořád řešíme opici

Vzhledem k tomu, že se nemůžeme pustit do kvalifikované debaty celé operace a třeba chirurgickému týmu doktora Pomahače vytknout některé chyby, kterých se dopustili, debata se soustředí na to, kdo a co způsobil taková poranění, který vyžadují celkovou rekonstrukci obličeje. Aby se pacient v USA kvalifikoval k této operaci, musí splňovat jisté podmínky. Stupeň znetvoření a potenciálně úspěšná rekonstrukce.

Za jedním z těchto znetvoření je šimpanz Travis. Další bylo zranění elektrickým proudem. V tom prvním případě došlo ve  státě Connecticut k zákazu chování šimpanzů s výjimkou útulků a změně v zákonodárství, čili významný společensko právní dopad.

0/0
11.6.2011 9:36

buzzzzzz

Re: pořád řešíme opici

Lide v [>-]  V dr Pomahace vazi si jeho prace a jsou na neho velice hrdi!!!!!!!! To ze lide diskutuji o opicakovi je v tomto pripade logicke a dokonce i spravne  Pan Doktor Pamahac ma plne ruce prace, a z jeho hlediska je lepsi temto urazum predejit nez cekat v poradniku. Diskuse o opicakovi v zajeti by ho jiste potesila vic nez poklony a posilani pusinek na dalku.

0/0
11.6.2011 11:23

pravicovyruger

opička má sílu až běda

a  jen hlupák jí má jako domácího mazlíčka

0/0
11.6.2011 7:42

Leinad

Re: opička má sílu až běda

Když budeš provokovat psa, tak tě taky zakousne. Možná neurve ruku, ale zabít dokáže.

0/0
11.6.2011 9:37

zorro_rojo

Re: opička má sílu až běda

Problem je v tom, ze simpanze provokovat nemusite. Staci, abyste se mu nelibil, nebo treba jen divne "smrdel" (napriklad "nevhodny" deodorant) a nestesti je na svete.

Holt, simpanzi jsou lidem podobni az moc.

0/0
12.6.2011 20:31

Leinad

Re: opička má sílu až běda

"Nevycvičený" pes také reaguje na různé pachy, třeba i fakt, že sem pohladil jeho znepřáteleného psa.

0/0
12.6.2011 23:01

Rudý přízrak lucha la libertad

samozrejme tragedie, ktera snad bude mit

alespon castecny hapy end, nicmene ta zena se litovat neda, nebot uz to, ze nekdo ma za kamaradku zenu, ktera chova simpanze jako domaci zvire se da povazovat za projev proti lidskosti.

0/0
11.6.2011 3:37

o.l.i.m.86

chovala šimpanze?

co to je proboha za nápad, bych se ho sám bál, nechtěl bych žádné zvíře které nedokážu s přehledem zlikvidovat.

Nicméně paní by se měla spíš zabít je to hnus, ale jestli nemá ruce tak to půjde těžko...

0/0
11.6.2011 2:42

wtf?!

Re: chovala šimpanze?

Asi tak, nepořídila bych si ani psa, který má větší sílu než já, a tudíž ho neudržím na vodítku. Natož pak šimpanze, u kterého budu jen bezmocně přihlížet, jak někomu ukusuje ruku. A když už takové zvíře čistě hypoteticky mám, měla bych alespoň vlastnit nějaký zneškodňovací nástroj, tj. střelná zbraň, uspávací puška, paralyzér... Kdyby něco takového majitelka měla, mohla té napadené zůstat alespoň jedna ruka... místo toho se šimpanze snažila zneškodnit kuchyňským nožem a lopatu, obojí jí bylo pochopitelně houby platné...

Co se týče budoucí kvality života té paní, další důvod, proč zlegalizovat eutanazii.

0/0
11.6.2011 3:25

wtf?!

Re: chovala šimpanze?

Nojo, umře vám vaše jediná dcera, je vám šedesát, jiné dítě si už neuděláte ani neadoptujete. Šimpanz je nejblíže homo sapiens, naučí se s vámi jíst u stolu, čistit si zuby, bude s vámi spát v posteli a koupat se ve vaně, všichni ho budou mít rádi, budou se nad ním rozplývat a závidět vám ho... a co je na tom nejlepší, můžete ho vlastnit naprosto legálně. Takže proč si ho nepořídit? Jako malý je navíc tak roztomilý, kdo by odolal... :-(

0/0
11.6.2011 3:34

milenec_Petty_ a_ Selmy

Re: chovala šimpanze?

A jinak to máš v té palici normální???

0/0
11.6.2011 6:02

wtf?!

Re: chovala šimpanze?

Váš komentář si neumím vysvětlit jinak, než že jste nepochopil ironii v mém příspěvku...

0/0
11.6.2011 12:43

milenec_Petty_ a_ Selmy

Re: chovala šimpanze?

Jo je ráno du spat.

0/0
11.6.2011 6:03

radim36

Re: chovala šimpanze?

To je pravda, že ty lidské činnosti bude dělat s vámi.

Bohužel to platí jen v mladém věku. Jak šimpanz dosáhne středního věku, začne se automaticky ucházet o vedoucí funkci ve své tlupě. Odradila by ho jedině pravidelná důkladná porážka ve fyzickém souboji stejně jako se to děje v přírodě, kdy mladší samec se uchází o vedení tlupy soubojem s vůdcem a neuspěje.

Jak se šimpanz začne cítit náčelníkem své "tlupy", je zaděláno na obrovský průšvih. Protože šimpanz náčelník má nad členy tlupy doslova absolutní moc, může je za jakkýkoliv přestupek i zabít. Nemluvě o tom, že nechápe vztahy mezi lidmi, cizí lidi považuje za vetřelce, které taky má právo zabít, pokud neutečou.

Například pes, který se při neznalosti či neschopnosti chovatele může obdobně cítit náčelníkem smečky, je mnohem mírnější.

+2/0
11.6.2011 8:09

seer

Re: chovala šimpanze?

Šimpanzi nám jsou nejbližší, takže celkem dobře chápou mezilidské vztahy, my jsm se nakonec chovali naprosto stejně během svého vývoje. A stále  potvrzujeme, že ještě ty mezilidskéí vztahy nemáme úplně doladěné.

Pes je také členem smečky, je na chovateli, aby mu přiřadil v hierarchii jeho místo. Jsou plemena psů, která dokáží zabít stejně jako jiná zvířata.

0/0
11.6.2011 9:43

O.M.

Re: chovala šimpanze?

Šimpanzi jsou bestie. My taky, ale oproti nim jsme mírumilovní, po bonobech.

0/0
11.6.2011 11:55

parlost18

...

Kdyby pání odboráři byli ve svých povoláních jen z poloviny tak dobří jako tento chirurg, žilo by se v této zemi lépe i bez stávek. Krom toho si myslím, že v pondělí spousta čechů bude názoru, že by se v této zemi žilo lépe bez odborářů.

Co se týká toho obličeje, tak je to vážně hrůza. Snad se operace podařila bez komplikací. Sice je výborné, jak medicína dělá pokroky. Ale je jasně vidět jak zatím prostě na přírodu nemáme a spostu věcí prostě nedokážeme spravit. Snad jednou ano, ale to už tu nikdo z nás nebude. :-(

Doufám, že mi a mým blízkým osud nenachystal podobou věc.

+7/0
11.6.2011 0:34

..viky..

Re: ...

R^R^R^

0/0
11.6.2011 1:51

acvil

Re: ...

R^R^R^

0/0
11.6.2011 2:33

aju reptans

Re: ...

nejenom mým blízkým ..to všemR^

0/0
11.6.2011 3:27

Don_Alex

Re: ...

mě osobně vadí víc vláda než odboráři, nějak se nedokážu přenést přes fakt, že utrácí desítky miliard za nesmysly a potom se snaží oškubat občany kvůli "úspoře" jednotek miliard, které povedou akorát k brždění ekonomiky a tudíž k nutnosti dalších škrtů... ale asi nejsem ta správná ovce která jim to žere...

+1/0
11.6.2011 8:37

parlost18

Re: ...

Ovce tvrdící, že není ovce? Či snad další z mnoha diskutujících, který nazývá každého s jiným nazorem ovcí? Už je to vážně trapné. Za poslední rok jsem toto viděl ve stovkách ne-li tisících příspěvků a rozlézá se to jako rakovina, protože to používá čím dále tím více diskutujících. Člověk je stádní tvor, o tom žádná. Jenomže tomu podléháme téměř všichni. Občas se najde někdo, kdo do žádného stáda nezapadá, ale takový člověk většinou žije na okraji společnosti nebo z ní velmi výrazně vyčnívá. Dovoluju si tvrdit, že vy takovou výraznou osobou nejste.

0/0
11.6.2011 10:03

Leinad

Re: ...

Celkem souhlasím, ale LOK prostě nevyužila své možnosti. Mohli protestovat proti tomu nepořádku (vedení vlastních nemocnic a konkurzy, předepisování drahých léků z vlastních řad,...) ale oni si prosadí zvětšení svých platů bez řešení příčiny.

Komu mám tedy věřit, že má nějaký zájem něco změnit?

0/0
11.6.2011 10:15





Najdete na iDNES.cz