Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V pondělí ochromíme zemi stávkou, ohlásili dopravní odboráři

Pražští odboráři varují před velkou pondělní stávkou v dopravě. Informaci zveřejnili na svém webu DP Aréna, předáci odborů chtějí termín stávky oficiálně vyhlásit v pátek. K akci ohlášené na pondělí se už připojilo Brno, ostatní města a železničáři ještě čekají na to, zda vláda ustoupí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lojzino

Lidi.tady nejde o řidiče

tady jde o nás o všechny, kromě vyjímek,které svou prací žijí až do hrobu.

0/0
11.6.2011 4:45

Hrustic

Politicke divadlo

Je to cisty politicky boj ze strany CSSD a odboru (coz jsou spojene nadoby). Je treba vytahnout nejaky demagogicky nesmysl a stvat tim lidi - jak priznal i Zavadil - a cestou zavisti mezi lidmi sel i Paroubek se Sobotkou.

70ti lety ridic MHD za 50 let - krecovite vymyslene - za 50 let bude MHD na ridicich zavisla minimalne, pokud vubec. Mohli si vybrat jinu profesi, ale to by se zase hur vysvetlovala chystana blokada dopravy.

Takze panove revolucionari Rv Rv Rv

0/0
10.6.2011 11:38

Lojzino

Re: Politicke divadlo

Za 50 let již jistě spousta z nás bude čichat ke kytičkám ze spodu,ale to neznamená,že nebude veřejná doprava,pokud tedy ještě něco vůbec bude.Že si mohli vybrat jinou profesi,to jistě mohli,ale nedovedu si představit takového 70-tníka u vysoké pece.nebo jak poskakuje mezi děcky ve školce a usměrňuje malé děcka,které už nebudou mít podle tohoto tempa nárůstu doby odchodu do důchodu již žádnou šanci se ho dožít.Ono totiž nejde o profesi,ale o člověka.Ono totiž každý z nás je jedinec a ne každý je na tom tak,jako Vy,pane Anti-revolucionáři.

0/0
11.6.2011 4:40

Hrustic

Re: Politicke divadlo

Ted jset uhodil hrebicka na hlavicku!! Nekteri z nas jsou proste revolucionari - za vsechn okolnosti a v kazde dobe nespokojeni - s tim, ze vinu za to svaluji na jine :-P

Za 50 let si "popovidame" (nebo moje deti). Situace bude nejspis takova, ze odchazet do duchodu se bude driv. Osobne odhaduju, ze si lidi budou platit neco jako pojisteni na stari a plneni bude proste individualni podle toho jakou ma kdo smlouvu ...

A mimochodem - moji babicce je ted 77 a jeste pred cca 4 lety delala pro firmy ucetnictvi na pocitaci. Dnes uz ho vede jen stryckovi ;-)

0/0
11.6.2011 14:03

Smetac

Není nad demagogii

Copak vláda navrhuje, že se bude pracovat do 70? Nenavrhla. Tak proč je to téma pro stávku. Soudruzi odboráři, vaše argumentace je demagogie IV. cenové skupiny.

0/0
10.6.2011 10:48

Rado 71

Re: Není nad demagogii

S tebou nemá žádný smysl diskutovat,když vidím tyto příspěvky,tak začínám mít opravdu pocit,že jsou placené...

0/0
10.6.2011 11:00

nednes

Všichni budeme pracovat do sta let, jen poslanci nikdy a min

za 250 tisíc! Tak je to správně tak to být !!!!!

0/0
10.6.2011 10:27

Hrustic

Re: Všichni budeme pracovat do sta let, jen poslanci nikdy a min

Jeste tak pouzit mozek nez zacnu hloupe kricet ... Ale to boli, ze? :-/

0/0
10.6.2011 10:58

martin_simek

Proboha, co je to zase za anketu ?!

Ukazte mi jednoho z tech ridiců, kdo bude objedktivne pracovat do 70 let ?!

0/0
10.6.2011 9:03

Rado 71

Re: Proboha, co je to zase za anketu ?!

Možná nejsou tak jednoduší a dochází jim,že toho nebudou schopni ani ti co přijdou po nich...ty myslíš ,že budou?Posadil by ses do autobusu,který bude řídit 70 tiletý stařík?Nebo se nechal operovat chirurgem tohoto věku ?No ty asi jo...

0/0
10.6.2011 9:08

orwelg

Re: Proboha, co je to zase za anketu ?!

Ve většině oborů nelze pracovat do 70-ti. To je dnešní pohled. Vláda však předpokládá, že se zdravotní stav lidí zlepší natolik, že v sedmdesáti budou ještě plní sil. Díky její skvělé péči - samozřejmě:-P;-D

0/0
10.6.2011 10:22

Hrustic

Re: Proboha, co je to zase za anketu ?!

O tvoje zdravi pecuje vlada ??? 8-o Myslel jsem, ze ta papalaska nemocne je uz verejna ...

0/0
10.6.2011 11:06

Hrustic

Re: Proboha, co je to zase za anketu ?!

Tak se mi zda, ze tu stavis do role toho "chytreho". Proto mi prozrad jak bude vypadat MHD za 50 let ??? Bude mit vubec ridice?? A jestli ano, jaky bude asi mit vliv na samotnou jizdu??

0/0
10.6.2011 11:02

MeGab

S požadavky odborářů nesouhlasím

protože si chtějí vymoci své požadavky vyděračstvím. Jako vždy.Rv

0/0
10.6.2011 9:03

doktor_chocholousek

Re: S požadavky odborářů nesouhlasím

koukám, že zas někdo, kdo neví o co jde, že ?;-D

0/0
10.6.2011 9:05

Rado 71

Re: S požadavky odborářů nesouhlasím

Na to máš právo a oni na stávku,tak s tím počítej.....

0/0
10.6.2011 9:06

barb.udo

Re: S požadavky odborářů nesouhlasím

... jak jinak?

... princip trhu je vydírání ...

0/0
10.6.2011 9:08

Rado 71

Re: S požadavky odborářů nesouhlasím

tím bych si hlavu moc nelámal,naše vláda vydírá středně příjmovou třídu,protože bohatých se bojí a na chudých si nic nevezmou a jsou příliš neschopni na to,potírat daňové úniky a podvody.Tak proč ne,zákon stávku umožňuje a když cítí,že na ni mají právo...proč ne...já vím,komunisti tady řvali něco podobného,když byla gen. stávka v 89 a že potřebují klid na práci...

0/0
10.6.2011 9:11

Hrustic

Re: S požadavky odborářů nesouhlasím

Oni to citi?? Ja znam takove, kteri "cítí,že na ni mají právo" sedet doma a byt ziveni od statu ... Tyhle pocity sem, prosim, netahejte - je to jen cista politika !!

Ale hlavne - je to jako mantra - kdo jsou to ti bohati?? Porad o nich slysim. Od chvile kdy CSSD a KSC nevladne (2006). Chapu, ze jsou to ti zli co okradaji chude... Rad bych jim na ulici plivnul do tvare, ale nevim jak je poznat ;-(

0/0
10.6.2011 11:12

John R

Re: S požadavky odborářů nesouhlasím

Ty naivo. Oni stávkují i za Tebe - aby tato vypečená vláda (a jí podobné) neobírala jen ty co mají něco málo. Jak tady padlo bohatých a indočechů se bojí a na bezdomovcích si nic nevezme. A pozor v sousedství německa a rakouska je přijem pod 100 000 Kč měsičně rozhodně příimem nízkým.

0/0
10.6.2011 11:29

peterudes

zástěrka odborářů

v 70-ti by měli odcházet do důchodu dnešní 16-ti letí, proč to chtějí řešit odboráři stávkou dnes? Věk se postupem času prodlužuje, co bylo před 50-ti lety sci-fi, to je dnes běžné. Tento pseudodůvod je proto jenom zástěrkou, nakonec půjde zase jenom o zvýšení peněz..

0/0
10.6.2011 8:36

Rado 71

Re: zástěrka odborářů

Protože řada změn už bude těžko návratná a navíc...prostě to odporuje zdravému rozumu.Toto je přístup jak z Kafkova románu.Manuálně pracující člověk nemá šanci do tohoto věku pracovat.Bude nemocen a to hned několika způsoby,pohybový aparát,kardiovaskulární systém apod.Naše vláda,než by si komplikovala život toto řešit,jen posune věk do důchodu.Takže co se stane...tento člověk umře mnohem dříve,než přijde čas jeho důchodu,nebo bude na nemocenské,nebo bude nezaměstnaný,protože ho nikdo v jeho stavu nebude mít jak využít....a nejlepší paradox je v tom,že manuální práce je nejméně ohodnocena,tudíž nemá šanci si naspořit na to ,aby mohl odejít dříve.Naproti tomu,lidé pracující duševně,administrativa a pod,nebudou zdaleka tak opotřebovaní a mohou si navíc našetřit,protože bývají lépe placeni.Určitě by existovala řešení,jak tento nepoměr odstranit,ale proč...v našem systému je to tak,že existuje ohromné množství falešných důchodců,kteří se těší dobrému zdraví...ale na to bohužel vláda nestačí

0/0
10.6.2011 9:01

martin_simek

Re: zástěrka odborářů

1. Kdo vam rekl, ze jde o nenavrane zmeny ?!

2. Kdo vam rekl, ze dusevne pracujici clovek neni opotrebovany ?!

Pokud mate takto zkreslene informace, pak bych zvazil zdrzet se komentare :-/

0/0
10.6.2011 9:07

Rado 71

Re: zástěrka odborářů

Dobře,upřesním,nebudou tak fyzicky opotřebovaní,budou schopni docházet do zaměstnání,když je budou bolet nohy a klouby,budou sedět apod,nevratné změny vznikají tak,že jsou na nich zainteresované skupiny lidí,které pak ztratí motivaci na nich cokoliv změnit.Jinými slovy,co dnes zprivatizujete není možné zestátnit,hrozí arbitráže a podobně...nejste-li schopen přemýšlet,tak se toho komentáře zdržte a nemusíte být mnou.

0/0
10.6.2011 9:15

peterudes

Re: zástěrka odborářů

člověče a vy víte, jak bude vypadat tělo dnešního 16-ti letého člověka za 54 let? Před 50-ti lety bylo taky nepředstavitelné, aby lidé odcházeli v 60-ti do důchodu a dnes je to běžné, za dalších 50 let bude běžné, aby lidé odcházeli v 70-ti, ale to každý rozumný člověk ví, odboráři proto jenom využívají hysterii a neznalost lidí, jde jim jenom o prachy, kdyby to byli aspoň schopní přiznat, "hrdinové"...Rv

0/0
10.6.2011 9:08

barb.udo

Re: zástěrka odborářů

... a v kolika odcházeli do důchodu před 50 lety?

0/0
10.6.2011 9:15

Rado 71

Re: zástěrka odborářů

A vy víte jak bude vypadat,že té práce bude schopen ?´To je na tom nejabsurdnější,tato vláda mění zákony na 60 let dopředu a přitom neví,jak bude vypadat svět během 5 let.Co je neznalost lidí ?Upřesněte přesně co by o tom měli vědět,vy to víte a oni ne ?

0/0
10.6.2011 9:17

peterudes

Re: zástěrka odborářů

věk dožití se v čase významně prodlužuje a tím pádem se prodlužuje i schopnost lidí pracovat v pozdějším věku, viz např. stránky statistického úřadu..

0/0
10.6.2011 9:26

Rado 71

Re: zástěrka odborářů

Tento pokrok je závislý na zdravotní péči.Současně se však ukazuje,že udržitelnost zdravotní péče pro široké vrstvy obyvatel dál není možná a je nutno zvyšovat spoluúčast.Jinými slovy,ten kdo si bude moci dlouhý život zaplatit,bude ho mít..kdo ne,umře dříve.Navíc není ve Vašem příspěvku diference toho,kdo se tohoto věku dožívá,zda manuálně pracující ,či jinak.Statistiky jsou poněkud zrádné.Mimochodem poslední data říkají,že trend nárůstu věku úmrtí se již zastavil a vysvětluje se to prudkým zlepšením zdravotní péče po otevření hranic v roce 1989.Nyní už nebude dynamický....

0/0
10.6.2011 9:33

barb.udo

Re: zástěrka odborářů

... věk dožití a věk schopnosti pracovat nejsou úměrné ...

0/0
10.6.2011 9:34

peterudes

Re: zástěrka odborářů

100% jistě ne, ale minimálně jsou na sobě významně závislé

0/0
10.6.2011 9:36

barb.udo

Re: zástěrka odborářů

... tedy nahlédněte do statistik a zjistěte si, jaká část populace prodělá ve věku nad 60 let nádorové či závažné cévní onemocnění a jaké má trvalé následky ...

0/0
10.6.2011 9:42

peterudes

Re: zástěrka odborářů

bavíme se ale o dnešních 16-ti letých, nikoliv o dnešních 60-ti letých, tzn. je třeba proto vyčkat a ne si tento pseudodůvod vzít jako líbivou zástěrku pro stávku, ve které jde pouze o navýšení peněz...

0/0
10.6.2011 9:51

barb.udo

Re: zástěrka odborářů

... jaké navýšení, jakých peněz?

0/0
10.6.2011 9:54

peterudes

Re: zástěrka odborářů

pro ty méně chápavé: peněz=platů

0/0
10.6.2011 9:57

Rado 71

Re: zástěrka odborářů

Jste si mimochodem jist,že prodloužením věku se prodlužuje i schopnost pracovat?To neříká ani vláda....říká,že se to neufinancuje...LDN jsou plné ležáků neschopných komunikovat a pohybovat se,odkázány na péči okolí.Ale žijí...Takže se nám krásně prodlužuje věk...na srdíčko dáme tamten lék,na mozek tamten,připíchnem oxyphylin,no dvě mozkové mrtvice,to ještě zvládnem...,ale žijeme...tak se dělá statistika.

0/0
10.6.2011 9:37

Rado 71

Re: zástěrka odborářů

Myslel jsem,že se bavím s normálním člověkem a ne s fantastou.Pokud vezmu v úvahu všechny změny,které vláda chystá,tak je to samozřejmě všechno špatně.Vláda říká,že léky a metody jsou dokonalejší a věk se tím prodlužuje.Současně říká,že je to velmi drahé a lidé si to musí platit.Takže dostupnost té nejlepší péče bude jen pro lidi s vyššími příjmy.Už dnes se naše zdravotnictví topí v dluzích a děláme do těch 60.Jste si jist,že lze zajistit stále dokonalejší péči pro široké vrstvy občanů?Ostatně ten nárůst vznikl otevřením hranic,nyní už v žádném případě nebude tak dynamický.

0/0
10.6.2011 9:25

peterudes

Re: zástěrka odborářů

nejde jenom o péči, jde i o životní prostředí a podmínky, ve kterých se pracuje, platí to od schopnosti potlačovat kojeneckou úmrtnost, přes možnosti péče, které se lidem dostává celý život, až po možnosti prodloužených dovolených, svátků a všeho okolo, jedná se o soubor věcí, které přispívají k tomu, že se lidé dožívají vyššího věku

0/0
10.6.2011 9:35

Rado 71

Re: zástěrka odborářů

To je trochu na odbornější diskusi do které bych se nerad pouštěl,protože je citlivá.Zmiňujete kojeneckou úmrtnost...nemá vliv na délku věku a když tak negativně.Úmrtí novorozence je totiž přirozený výběr,naznačuje to odolnost jedince a pokud je nyní vypiplán,přestože jej příroda vyřadila ,je velmi pravděpodobné,že se zvláště vysokého věku nedožije a navíc své geny bude šířit dál.O tom by jistě více řekli genetici.Já samozřejmě jsem pro maximálně humánní přístup....Co se týká životního prostředí,místa,kde se manuálně pracuje jsou znečištěním ovzduší neustále,mnohdy i více než dříve postiženy.Ostravsko,limity emisí překročeny 5 násobně,tito lidé a jejich děti jsou určitě vystaveny zátěži,která jejich věk neprodlouží.Mnozí z nich už mají oněch 16 let...

0/0
10.6.2011 9:45

Lojzino

Re: zástěrka odborářů

Ono čekat,až dnešním 16 ti letým bude sedmdesát je pěkný alibilismus.To se nám naše děcka pěkně poděkují,až si ve svých 70 ti budou moci poskakovat v práci.

0/0
11.6.2011 4:49

graifer5

Jak čtu příspěvky.

Tak se mne zdá jako kdybych zabloudil na stránky předlistopadového Rudého Práva! Odborářema si republiku rozvracet nenecháme,chceme klid na práci,jsou to vyžirkové atd! A víte co je na tom nejlepší,že to píšou "pravičáci",kteří právě na ty komouše nejvíc nadávaj!;-D;-D;-D

0/0
10.6.2011 8:18

srst

právo na úspěšnou stávku je také forma bonusu

0/0
10.6.2011 7:55

srst

Re: právo na úspěšnou stávku je také forma bonusu

a proto by se zaměstnancům, kteří pracují v odvětvích, která při stávce mohou ochromit život celé společnosti (veřejná doprava, nemocni), mělo toto jejich "štěstí" započítat do zaměstnaneckých výhod (podobně jako stravenky a režijky) a buď zdanit nebo strhnout z platu.

0/0
10.6.2011 7:56

Rado 71

Re: právo na úspěšnou stávku je také forma bonusu

Tito lidé za dny ,kdy budou stávkovat zaplaceno nedostanou,na rozdíl od Cyrila Svobody,který za nic nedělání bral 30 000 měsíčně celý rok.

0/0
10.6.2011 9:27

giffi22

Stávkovat by měli všichni

Stávka je dobrá věc, ale měli by se jí zúčastnit všichni!!! Protože si neumím představit žádnou profesi, kde by člověk byl plnohodnotně schopný pracovat ještě v sedmdesáti letech, ať jako kancelářská krysa nebo jako právě řidiči hromadné dopravy! Nejlepší na tom je, že takovýhle nesmysli vymejšlí Ti, kteří vlastně vůbec nic nedělaj a ještě se jich nějaká reforma vůbec netýká, protože mají určitě nahrabáno tolik, že můžou jít do důchodu klidně ve čtyřiceti!!!;-O Pár takovejchle papalášů bych v sedmdesáti dala třeba někam na linku do fabriky a myslím si, že by reforma byla ihned zrušená a vrátilo by se to k standardu, který byl dosud!!

0/0
10.6.2011 7:47

josef.szdimera

Bravo.

Jsem na Vás hrdý. Konečně alespoň nějaká významnější síla na tu arogantní vrchnost.

0/0
10.6.2011 6:04

dogi2

Stávka je naprosto v pořádku.

Jednak každý má právo na stávku, takže takové kecy zdejších rádoby chytrých, kteří by do stávkujících s chutí dali střílet armádou, policií, eventuálně to zařídili sami z vlastních zbraní, jsou skutečně jen kecy hlupců. Asi takto: Pokud současná buržoazní vláda nechce naslouchat nikomu jinému, než jen svému egu, tak rozhodně není na místě, aby štvala národ proti skupinám obyvatel, které se rozhodnou stávkou vyslovit svůj názor. Počítám, že velká většina zde diskutujících jsou pohůnci, kteří píší ve mzdě koaličních stran. Je to celkem logické. Tato vláda má u veřejnosti mizivou podporu, tak si ji musí vylepšovat alespoň placenými gerilami na internetových diskusích. Většině národa je jasné, že tato vláda národního úpadku už neví kudy kam, tak mobilizuje své stranické síly a angažuje je do všech diskusí, které by jí mohly alespoň trochu vylepšit mediální obraz, i když musí i těm vládním prosťáčkům být jasné, že jsou to poslední křeče před smrtí.

0/0
10.6.2011 5:07

regazzi

Re: Stávka je naprosto v pořádku.

Promluvil kovany komunista.

Mel by sis uvedomit, ze ve volbach lta tva vetsina lidi vyjadrila podporu reformam. Ze reformy boli je jasny. Jenze komunisti a socialisti by nejradsi setrili z kapes tech druhych, ne ze svych.... Jste porad stejny: jen natazena ruka, nic vic.... Jste k pobliti, levicaci!!

0/0
10.6.2011 5:13

sluni-sluni

Re: Stávka je naprosto v pořádku.

to si pletete, šetřit by taky měli začít od sebe ti nahoře - ale to nehrozí díky vám, to oni mají nataženou ruku při státních zakázkách, nataženou ruku mají ředitelé nemocnic aby dostali provizi z nákupu drahého přístroje... ti dole si jen hájí už jen to minimum co jim chtějí lidé typu kalouska vzít

0/0
10.6.2011 7:51

Rado 71

Re: Stávka je naprosto v pořádku.

Být kovaným komunistou považuji ve světě ve kterém žijeme za cnost.Ne pro ideologii ,ale odvahu se k tomu přiznat.Nebudu Vám sahat do svědomí,ale jsem přesvědčen,že vy sám jste měl stranickou knížku,nebo vaši rodiče a nyní tady hrdě bojujete s komunismem.Samozřejmě,tento svět bude vždy rozdělen názorově,ale právě proto je třeba dělat všechny změny tak,aby byly přijatelné pro všechny co nejvíce to bude možné.Naše ekonomika se nenachází ve stavu Španělska nebo Řecka,není třeba příliš drsných zásahů a přiznejme si,že reformy z velké části zalepí díru,která vznikla Topolánkovou vládou,když snížili výběr daní.Jsem přesvědčen,že kdyby nebyla vláda tak radikální,má mnohem větší podporu od středně příjmových voličů.Bohužel,tady se na lidi,chodící do práce,poctivě platící daně nahlíží jako na skupinu,od které lze nejlépe peníze vybrat.Bohaté vylučuje vláda z jasných důvodů a chudé protože na to nemají.Volby v roce 2010 ukázaly,že tato skupina není zaslepena ideologií,vy tak působíte

0/0
10.6.2011 8:53





Najdete na iDNES.cz