Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidička, která zavinila nehodu s šesti mrtvými, jela přes 150 km/h

Řidička BMW, které v únoru na dálnici u Prostějova přelétlo přes svodidla a v protisměru narazilo do felicie, se před nehodou řítila rychlostí přes 150 km/h. Potvrdily to posudky expertů. Při havárii zahynulo všech šest lidí v obou autech včetně ženy, která ji zavinila. Policie proto případ odkládá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dalnice

120

Hmm. Řítit se takovou rychlostí po silnici, která byla stavěná bez odstavných pruhů a dle tehdejší normy pro rychlost místy jen 100 km/hod.

0/0
9.6.2011 9:00

shevek

Kecy

Je humorné, jak tu všichni omílají, že se to dá projet 150 km/hod. Jenže tento zdegenerovaný národ pseudořidičů už si jaksi nepřipouští, že na dálnici je povolená rychlost 130 km/hod. Ale psát své plky budou dále. Pokud jela 150 km/hod, tak ji to na tachometru muselo ukazovat minimálně. A svádět příčinu úmrtí na svodidla, která nejsou předpisová, atd., to je tak ujetý alibismus, že se mi až chce zvracet. Lidi se na silnicích chovají stále více jako zvěř, absolutní mocnost. A je fuk, jestli jde o cyklistu, chodce, řidiče osobní automobilu, či nějakýho tiráka.

Takže ideálním řešením by bylo zavést černé skříňky ideálně s nějakým online přenosem dat na centrálu dopravní policie a byl by klid. ;) Pak bych se nemusel bát, kde mi jakej šílenec, který víc než povolenou rychlost řeší to, kolik ta silnice doopravdy unese, sestřelí auto a zabije půlku rodiny. Je mi z vás na blití.

0/0
9.6.2011 8:22

Antonín, topič

Re: Kecy

Dnes ráno se mnou kdovíproč soutěžil nějaký popelník z AAAauto, na(80) musel jet snad 140!

0/0
9.6.2011 8:44

shevek

Re: Kecy

Ani to tu nepiš, místo aby se řešilo, proč tam tou 140 jede, když je tam 80, tak všichni sednou a pojedou zkusit, jestli se to tou 140kou dá projet. Jak banda tupých oveček ;) Zdegenerovaná banda řidičů. Děsím se toho, že jednou nějaký pomatenec dostane nápad a prosadí se neomezená rychlost na dálnici. Pak se jim budu raději velkým obloukem vyhýbat.

0/0
9.6.2011 8:48

bitkar

Re: Kecy

tupy ovecky??? to jsi spis ty, kdyz tu chces zavadet takovy fizlovani jako online sledovani aut. tohle muj mozek fakt nepobira. To nemuzes myslet vazne.

0/0
9.6.2011 9:03

shevek

Re: Kecy

Když odsoudí úchyláka, taky mu dají léčbu. Tak bych prostě provinilcům z řad řidičů dal na výběr - buď přijde na nějakou dobu o řidičák, a nebo bude mít online černou skříňku v autě. No problem. ;) Za chyby se platí, nevidím jediný důvod, proč to nepraktikovat. To jen "zločinci" za volantem by se zase handrkovali, že pak nemohou jezdit jak bezohledný dobytek a ohrožovat na silnici všechny kolem.

0/0
9.6.2011 9:09

vItava

Re: Kecy

Ano. Další ředitel zeměkoule - teoretik, který ví přesně, co by ostatní měli dělat.

Pokud myslíte, že černá skříňka je správná věc, nechte si ji do svého auta za své peníze namontovat. Nemluvte ale do toho, co si ostatní namontují do svých aut.

0/0
9.6.2011 12:54

shevek

Re: Kecy

Pokud by to mělo vést k tomu, že by se lidi přestali na silnicích chovat jako dobytek, tak klidně budu zastáncem tohoto striktního opatření. Až tě někdo sejme nebo ti na silnici zabije někoho blízkýho, pak se stav a můžeš mi to napsat znovu ;) Můžeš to vysvětlovat té dívce, které dva magoři Vavřinec a jakejsi Sovět zabili přítele ;) Vysvětluj to pozůstalým tady po této rodině. A dalším a dalším, kteří dojeli na to, že potkali nezodpovědný a stupidní hovado na silnici. ;) A ten, kdo se jich zastává a odsuzuje tyto kroky, ten jezdí taky jak hovado a je mu lidský život a bezpečí na silnici ukradený ;)

0/0
9.6.2011 12:59

vItava

Re: Kecy

Kdo je dobytek, ten se tak chová všude, i na silnici. Tomu nějaká krabička nezabrání.

Až tě někdo sejme... tak takové starosti pusťte z hlavy. Ano, vážnou autonehodu - nezaviněnou - jsem zažil. Moje názory to nezměnilo, bát na silnici jsem se taky nezačal.

Pokud se někdo bojí, může chodit kanálem. Tam ho nic nepřejede.

0/0
9.6.2011 14:09

bitkar

Re: Kecy

tak jela 150, to je jen o 20kmh vic nez je limit. Nechapu jak se ji povedlo to preskocit. Asi konstrukcne selhaly ty svodidla. Cernou skrinku na propojku na PCR si dej do auta ty. Rad bych videl jak vzdy jezdis dle pravidel., sasku.

0/0
9.6.2011 9:01

shevek

Re: Kecy

Ano, v únoru jet 150 km/hod., to je vlastně jen o 20 km více než je limit, však podle vás se nic neděje. V obci si to pak taky asi fikáte semdesátkou, vždyť to je taky jen o 20 km více než limit. Nehledě na to, že pokud nepředjížděla, tak neměla v tom levém krajním pruhu co dělat. To taky málokterý řidič ví, sešlápně plyn, a i když široko daleko nikdo není, tak fiká levým pruhem jako nic. ;) Takže ideální je asi postavit místo svodidel nějaké dvoumetrové betonové barikády. Protože lidi jsou hovada, pravidla mají od toho, aby je jen tak porušovala ;)

0/0
9.6.2011 9:07

hrcprcsalala

Re: Kecy

Lidi jsou hovada....Dobrá sebekritika. R^ Svéprávný člověk v tomto případě neonanuje nad tím, že někdo jel 150 kmh, ale ptá se, jak je - sakra - možné, že svodidla nesplnila svou funkci, protože příště to kvůli tomu může schytat on.

0/0
9.6.2011 10:02

shevek

Re: Kecy

OK, tak zaplaťte kompletní výměny svodidel jen proto, že chcete jezdit jak prasata větší rychlostí, než je povolená. A i tak vám nikdo nezaručí, že to auto nemůže přeletět přes svodidla. Ale chápu, typicky český, svádět prasárny a nezodpovědnou, bezohlednou jízdu na někoho jinýho. Nemůže nakonec za tu smrt místo to řidičky ten, kdo ten úsek dálnice stavěl? Vzpamatujte se lidi, tohle už je opravdu na léčbu. ;) Tak podejte žalobu na správu silnic, uvidíte, jak pochodíte, ;) Všichni se vám vysmějí. Na vině nejsou oni, ale ten, kdo porušil pravidla. Bohužel se ukazuje, že průměrný český řidič je prase a ještě k tomu hloupé, které se snaží svádět vinu na všechno kolem, jenom ne na sebe. Kdyby jela v pravém pruhu, kde měla být, tak by do těch svodidel nejspíš ani nevletěla.

0/0
9.6.2011 10:13

hrcprcsalala

Re: Kecy

Zkus se nejdřív zamyslet, než začneš příště zvracet do klávesnice. Víc se na ty tvoje bléboly napsat nedá. Rv "průměrný český řidič je prase a ještě k tomu hloupé" - s touto tvojí další sebekritikou opět zcela souhlasím. R^

0/0
9.6.2011 10:15

shevek

Re: Kecy

No a třeba nejsem průměrný řidič, ale ten nadprůměrný, který jede na třicítce třicítkou (a kolem něj to fikaj auto šedesátkou), na STOPce opravdu stojí atd. atd. ;) A když už se pouštíš do debaty a vyplodíš názor, že píšu nějaké zblitky, tak zkus nadhodit svůj pohled na věc. Kecy o svodidlech a jejich normách si nech pro sebe. To je blábol nejhrubšího kalibru. ;) Tak povídej, jsem zvědav. Zajímalo by mě, kdo je na vině na smrti těch lidí v protijedoucím autě... To bys mi snad ještě mohl odpovědět.

0/0
9.6.2011 10:20

hrcprcsalala

Re: Kecy

"Kecy o svodidlech a jejich normách si nech pro sebe. To je blábol nejhrubšího kalibru." 8-o Ty jsi skutečně mentálně zaostalý, viď? Rv Mne jako slušného řidiče zajímá, zda zařízení na silnici, které je zde pro mou ochranu (například svodidla) plní svou funkci, tedy zda alespoň odpovídají normám. Pokud ne, žádám zcela pochopitelně nápravu. Kdo je vinen touto nehodou, mne skutečně vůbec nezajímá, zvlášť za situace, kdy tato otázka nebude nikdy vyřešena v nezávislém soudním řízení.

0/0
9.6.2011 10:24

shevek

Re: Kecy

A já ti říkám, že svodidla tě zachrání, pokud do nich vjedeš rychlostí, na kterou jsou konstruována. Pokud do nich naboříš podstatně větší rychlostí (v článku se píše, že jela min. 150, ale dokážu si představit, že to číslo šplhalo podstatně výš), tak tě prostě nezachrání! Už chápeš, co tím chci říci? Melete nesmysly o svodidlech a normách, to je jako kdybyste si vzali neprůstřelnou vestu a zkoušeli, zda vás zachrání před střelou z pancéřovky. Takže příště víc přemýšlet a méně psát, popřípadě si zjistit fakta. Když bude most s nostností 3,5 tuny, taky tam povalíte s šestitunovým vozidlem? Pokud bude podjezd o výšce 3 metry, taky tam pofrčíte s vozidlem o výšce 3,5 metru? Budíček!!!

0/0
9.6.2011 10:30

hrcprcsalala

Re: Kecy

A zase asi už nejen momentální zaostalost... Rv Mě nezajímá, co udělají svodidla, když do nich vjedu 150 kmh. Mě zajímá, zda mě svodidla ochrání, když do mě bude někdo chtít najet a mezi námi budou právě svodidla. Vrať se, prosím, do mateřské školky a dej si znovu výuku chápání psaného textu. A opakuj to tak dlouho, dokud se ti to nepovede. Rv

0/0
9.6.2011 10:34

shevek

Re: Kecy

Ty si asi hodně nechápavý člověk, nejspíš trochu naražený na hlavu. Bezpečnost na silnicích je dána hlavně a primárně CHOVÁNÍM JEDNOTLIVÝCH ÚČASTNÍKŮ SILNIČNÍHO PROVOZU!!! To co tu řešíš, to je normální slovíčkaření, hnidopišství atd. A to poslední, to je teprve blábol. Takže když někdo ve 200 km/hod provalí skrze svodidla, tak ty přiběhneš a začneš řvát, že svodidla nesplnila svůj účel, protože měla zachytit vozidlo. Když ta svodidla provalí kamion v nějaké osmdesátce, tak budeš říkat to samý. A já ti říkám, že kdyby ta řidička jela tak jak má a ne rychleji, tak SE TO NESTALO! Není to o svodidlech, ale o lidech. Jen ty tu furt meleš nesmysly o tom, že tě někdo bude někam vytlačovat. ALE ZAS TO BUDE O LIDECH, ne o svodidlech. Zapni už konečně mozek a nemel nesmysly. ;)

0/0
9.6.2011 10:41

hrcprcsalala

Re: Kecy

"kdyby ta řidička jela tak jak má a ne rychleji, tak SE TO NESTALO" A na to jsi přišel jak? Podíval ses ráno do nočníku? 8-o Jak víš, že kdyby jela 130 kmh, tak by nevyjela do svodidel? jak víš, že by ji svodidla ve 130 kmh zachytila? Nevíš, jen zvracíš. Mimořádně odporné. Debata s mentálně zaostalým mě přestává bavit, ty opravdu nejsi schopen a zjevně ani ochoten pochopit psaný text a už vůbec nejsi schopen myslet.

Pro ostatní, kteří mozek mají, nejsou líní ho použít a umí to: Opakovaně zazněla informace, že svodidla v daném místě byla příliš nízko nad zemí a že neodpovídala současným a možná ani tehdejším normám. Proto by mne zcela pochopitelně zajímalo, jak se s tímto popasovalo vyšetřování. Zda se tato otázka vůbec řešila a pokud ano, s jakým výsledkem. Ne abych řešil, kdo nebo co nehodu zavinilo, ale aby se dalo předejít případným dalším nehodám, v nichž můžou zařvat jiní "nevinní".

0/0
9.6.2011 10:50

hrcprcsalala

Re: Kecy

Ještě bych dodal, že si po této nehodě docela všímám stavu středových svodidel. A jejich stav je, s výjimkou zcela nových úseků, často na první pohled docela neútěšný. A protože to není zdaleka první nehoda, kdy někdo projel svodidly na druhou stranu, tak mi to jako slušnému řidiči docela vadí. Vzpomínám třeba asi tak před rokem na nehodu na D1, kdy šofér tiráku usnul, projel svodidla a v protisměru zabil. Je zcela legitimní se ptát, zda současná svodidla poskytují účinnou ochranu a zda stará svodidla ještě odpovídají požadavkům současnosti (vyšší rychlost a vyšší hmotnost aut). Zvlášť pokud jsou tu například moderní drátová svodidla, která podle testů zadrží i rozjetý kamion. Pochopitelně si nedělám iluzi, že by se vyměnila svodidla všude, ale řešit by se to mohlo alespoň při nové výstavbě nebo při rekonstrukcích. R^

0/0
9.6.2011 10:56

hrcprcsalala

Re: Kecy

Mám na mysli tohle:

http://www.proznak.cz/cze/index.php?pageid=detail.php?item=5-0000-0000

0/0
9.6.2011 10:59

shevek

Re: Kecy

Jenže tyhle rekonstrukce něco stojí ;) A na to prachy nejsou. A tak selský rozum člověkovi velí si dávat majzla a jezdit tak, jak se má. V tomhle státě je vesměs všechno naruby, prachy se rvou tam, kde jich není potřeba, a kde to potřeba je, tam se berou. Nicméně pořád tvrdím, že vždy je vina na lidech. Já si víc než svodidel všímám chování řidičů. A když vidím kolem mě profikat na dálnici tak stošedesátkou borce, co si jen tak odklepává popel z okénka, na volantě jednu ruku, tak mi to hlava nebere. A proto černé skříňky každému, kdo neumí jezdit tak, aby minimalizoval riziko zabití ;) Ale to se musí taky v zákonech vyřešit problém s osobou blízkou a začít vůbec něco řešit. Ale hlavně - řidič by měl přizpůsobit svou jízdu stavu vozovky, se vším všude ;) A když opravdu jedu třicítkou úsekem, kde se rekonstruuje silnice, a začne mě tam předjíždět nějaký magor aspoň osmdesátkou, tak opravdu mi rozum zůstává stát ;) Až by to nametl do těch dělníků, tak bych potom chtěl slyšet vaše názory.

0/0
9.6.2011 11:06

hrcprcsalala

Re: Kecy

Kristova noho, tak po sté a naposledy. Já nehájím rychlou jízdu. Já hájím slušné řidiče a jejich ochranu. Protože slušný řidič může jet sebeslušněji a dávat si majzla atd., ale to ho neochrání. Černá skříňka je nesmysl, fantazie, v reálu nefungující nikde na světě.

0/0
9.6.2011 11:16

vItava

Re: Kecy

Slušné řidiče ale 100% neochrání nic. To riziko prostě je.

Ano, můžete jet sebeslušněji, a stejně to do Vás někdo napálí.

Kdo se bojí, nesmí na silnic.

0/0
9.6.2011 12:58

vItava

Re: Kecy

Ne, svodidla neochrání.

Ještě nějaký dotaz?

0/0
9.6.2011 12:51

hrcprcsalala

Re: Kecy

Na tebe ne, dočkal bych se jen další hloupé odpovědi.

0/0
9.6.2011 20:21

Antonín, topič

Re: Kecy

No to bude tím, že pravým pruhem se jet nedá.

0/0
9.6.2011 10:46

New York New York

Re: Kecy

R^ Přesně tak ale takhle vypadá diskuze pokaždé když je téma auto a rychlost a nebo autonehoda.

0/0
9.6.2011 10:15

eskimo

Proč je tam napsaný - když by přežila hrozí je """"" Až šestileté vězení""""" kdyby přežila bych ju zavřel až zčerna jede jak prase a zabije dalších pět lidí hvězda tupá

0/0
8.6.2011 22:54

Dříč_z_Cejlu

Dnes úmyslně a krátce tímtež úsekem s fiátkem...

tachometrově 180 km!h, skutečně zřejmě tak 165 km/h. Bez jakéhokoli problému se stabilitou, povrch vozovky je relativně  rovný, bez hrubých zvlnění. Důvodem havárie tedy nebyla samotná rychlost (úsek je navíc velmi přehledný), ale s největší pravděpodobností mikrospánek...

0/0
8.6.2011 20:13

sigenius

Re: Dnes úmyslně a krátce tímtež úsekem s fiátkem...

Jistě ne samotná rychlost. Když půjde chlap se svíčkou do stodoly a ta pak lehne popelem, taky nebude samotnou příčínou fakt, že tam šel se svíčkou. Tisíce lidí chodí do stodoly se svíčkou a žádný požár nenastane. Je jen potřeba něco navíc. Třeba zakopnout. Ovšem nikdo nikoho nebude vinit za to, že zakopl.

0/0
8.6.2011 20:39

Dříč_z_Cejlu

Pravda, pravda...

ta už nezakopne...

0/0
8.6.2011 21:07

George Renel

Re: Dnes úmyslně a krátce tímtež úsekem s fiátkem...

Trochu přemýšlej. Povrch vozovky byl v únoru trošku jiný.................

0/0
9.6.2011 7:31

hrcprcsalala

Re: Dnes úmyslně a krátce tímtež úsekem s fiátkem...

A v čem? Žádná námraza tam zjištěna nebyla.

0/0
9.6.2011 10:03

FastDriver

Příčinou nehody

nebývá - až na malé vyjímky - rychlost, ale nesprávný způsob jízdy.

0/0
8.6.2011 18:24

u.boat

Re: Příčinou nehody

Ale ano, na vině je často nepřiměřená rychlost (která je ve stejném úseku jiná pro š120 a moderní auto) ne rychlost nepovolená.

0/0
8.6.2011 18:43

FastDriver

Re: Příčinou nehody

a když jede někdo do zatáčky 120 místo 90, není toto právě ten nesprávný způsob jízdy?

0/0
8.6.2011 19:09

Dříč_z_Cejlu

Re: Příčinou nehody

Na rychlostní komunikaci nikolivěk...

0/0
8.6.2011 20:14

Antonín, topič

Re: Příčinou nehody

Pravdu díš! Na rychlosti odvisí závažnost následků...

0/0
9.6.2011 8:43

u.boat

Hurá - že jo...

... naše svodidla neodpovídající normě jsou z obliga R^

Porušení předpisů ze strany řidičky nemění nic na tom že pokud by svodidla byla ve výšce, jakou požaduje norma, mohla posádka protijedoucího vozu žít. To už článek neřeší.

0/0
8.6.2011 17:39

loschacharos

Hrozná tragédie!

Doufám, že si ty fotky prohlédli někteří "závodníci", aby viděli co mohou způsobit a, že ani kvalitní auto je nezachrání!;-(

0/0
8.6.2011 16:43

sociokulturně znevýhodněný

Re: Hrozná tragédie!

No nevím, "závodník", který by jel 150 km/h, by nejspíš skončil poslední

0/0
8.6.2011 17:15

u.boat

Re: Hrozná tragédie!

;-D

0/0
8.6.2011 17:40

bitkar

Re: Hrozná tragédie!

ona nezavodila, ona nejspis spala nebo neco.... Naopak ja kdyz treba jedu sviznejc, tak se daleko lip soustredim na jizdu nez kdyz jedu nudne pomalu. To pak ztracim koncentraci nekdy.

0/0
9.6.2011 9:06

TreKronor

Cerne skrinky pro takova ho....da

Proc jako trest pro ridice, kteri jsou pristizeni pri prilis rychle/nebezpecene jizde nenaridit povinnost jezdit s cernou skrinkou, ktera by sledoval rychlost a automaticky policii hlasala jeji prekroceni. Takove nekolika mesicni rizeni pod dozorwm velkeho bratra je jedine co Trpisovske a jemu podobne dostane z nasich silnic.

0/0
8.6.2011 16:41

vItava

Re: Cerne skrinky pro takova ho....da

Ne, ne. Před autem má běžet praporečník, jak to vždycky bývalo.

0/0
8.6.2011 17:16

nakej_nick

Re: Cerne skrinky pro takova ho....da

zlepšovák: jelikož by zlaté české ručičky jistě brzo našly způsob, jak takové zařízení odstínit nebo zarušit, navrhuji povinnost takovéhoto řidiče dostavit se jednou týdně ke kontrole dat z černé skříňky na oddělení vaší Pomocné stráže VB

0/0
8.6.2011 17:19

nakej_nick

Re: Cerne skrinky pro takova ho....da

pardon ... měl jsem samozřejmě na mysli oddělení Obecní či Městské policie

0/0
8.6.2011 17:20

u.boat

Re: Cerne skrinky pro takova ho....da

Takové černé skříňky už některá auta ze zákona vozí. Řáká se jim tachograf. A funguje to tak že se používají dvoje "kolečka" pro jednoho řidiče, lepá se magnety na čidla a stejně si dělá kdo chce co chce.

0/0
8.6.2011 17:42





Najdete na iDNES.cz