Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Státní maturita byla příšerná, píší čerství maturanti Dobešovi

Přes tři tisícovky studentů se už podepsaly pod otevřený dopis maturantů z brněnského Gymnázia Matyáše Lercha, který je adresován ministrovi školství Josefu Dobešovi. Stěžují si v něm na státní maturitu, která v úterý skončila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tom841

nic hrozného

No mě nepřišla ta státní maturita vůbec moc super objektivní . Znamý má dceru  na zrovna ne nic moc škole . Ústní zkoušku odflakli tak, že to za ně odřikal učitel . U písemné práce bylo předem slibeno, že ziskají tolik bodů kolik potřebuji.  A didaktický test ? Zadavatel se choval ve třídě jako by byl slepý a hluchý. Jednalo se o soukromou školu. Hlavně , že právě Dobeš nedávno říkal, že státní maturita bude bíč pro soukromé školy.

+1/0
13.6.2011 21:22

Layup

Nedostatky

Tady jde v první řadě asi o to, že v testech z CJ byla vetsina otazek mimo tento obor. Jednalo se spise o jakesi logicke uvazovani pricemz vetsinou to vypadalo na dve spravne mozne odpovedi, takovyto test si dokazu predstavit kdekoliv jinde, jen ne u Ceskeho Jazyka. Dalsi vec je AJ, bylo absolutne nespravedlive, ze zaci co nastupovali do skol pred tremi lety si vybirali skoly podle toho, zda budou muset delat AJ ci nikoliv, a nyni behem posledniho rocniku se dozvedeli, ze budou muset skladat zkousky i z ciziho jazyka. A vzhledem k narocnosti teto zkousky bylo jaasne, ze velka cast proste nema sanci udelat.

No a posledni obrovkse minus je to cekani na vysledky do dvacateho, to mohl vymyslet jen clovek, ktery by temito testy v zivote nemohl projit, protoze musi mit IQ 80.

0/0
9.6.2011 9:14

milla

Re: Nedostatky

Studenti se rozčilují, že maturity byly těžké. Že tam byly otázky, které s češtinou  nesouvisely. Není to pravda. Absolvent SŠ by měl  umět  studovat,  a aplikovat  to, co se naučil. Pochopit  složitější  text  a vyvodit  z  něj  jasné  a přesné  výstupy. To je to, co je má střední  škola naučit, alespoň  nám  to profesoři před 30 lety říkali. Tupí  šprti,  kteří se naučí  nazpaměť názvy balad  K.J.Erbena  tam měli  problém, i když  se s Kyticí v testu pracovalo. Nechápu proč taková  bouře. To si jako mysleli, že to  bude  test stylu  zatrhněte, co KJE nenapsal? Maturita je 

o schopnosti myslet,což  je asi (některým) středoškolákům schopnost zcela  vzdálená. A k  tomu, že  učňáky s maturitou  by neměly mít  stejné  zkoušky - jejich  maturita by měla být plnohodnotná, proto ji k výučnímu  listu  dělají, ne? A jestli ne, tak  je pro ně zbytečná a jejich  studium je plýtvání  penězi  a časem. Takový  maturant může  na VŠ, jako  z gymplu. Takže  stejné  podmínky.Mýlím se?

0/0
9.6.2011 10:13

Aninaa

Re: Nedostatky

Nevím tedy,proč jsem chodila 4 roky na gymnázium a učila se stovky autorů a jejich díla,když jsem to u maturitní zkoušky ani nepotřebovala. Chodila jsem tam úplně zbytečně,mohla jsem si místo toho dělat celé 4 roky SCIO testy a bylo by to možná praktičtější.

Předem říkám,že testy nebyly těžké,měla jsem vyšší AJ a troufám si tvrdit,že byla mnohem težší než ta,která se skládala v minulých desetiletích.

V těch to testech však vidím nedostatky.První úloha v ČJ základní úrovně nebyla obodovaná.Některé úůlohy nejednoznačné a navíc,co ta technická stránka? Přístroje se můžou pokazit,nebo splést a tedy nemusíte odmaturovat.

0/0
9.6.2011 11:18

chudacek.blbecek

Re: Nedostatky

To je ale otázka, jestli by měla být maturita přizpůsobená osnovám, nebo osnovy maturitě a pozdějším požadavkům na vysokých školách. Na zkouškách na vysokou jsem byla velice překvapená, že se po mně chce zcela odlišný přístup, než jaký jsem musela mít na gymnáziu. Ale vidím to jako chybu gymnázia, ne vysoké školy. Maturita se očividně přizpůsobuje vysokým školám, kde už podobný systém funguje dlouho. Formulace otázek je věc jiná, testy by rozhodně neměly být matoucí.

0/0
9.6.2011 15:01

epl

Re: Nedostatky

Letos přeci nikdo nemusel skládat státní maturitu z cizího jazyka. Mohli si vybrat matematiku nebo jazyk a podle vyjádření ministra to tak bude i příští rok, i když podle dosud platné vyhlášky se už mělo v roce 2012 maturovat povinně z češtiyn + cizího jazyka a vybrat si z dalšch 4 předmětů (matamatika / informatika / společenskovědní základ / přírodovědný základ)

0/0
9.6.2011 20:01

PoetaBezRymu

ELITÁŘI

Proto mám z celého "Otevřeného dopisu" pocit, že se pouze parta namyšlených gymnazistů a gymnazistek, vědoma svých kvalit a elitářského postavení, cítí dotčena, že oni, jakožto lidé vyššího vzdělání, jsou srovnávání s průměrnou většinou, což je pro ně samo o sobě jistě velice ponižující. V

0/0
8.6.2011 23:49

PoetaBezRymu

NĚJAK TO NECHÁPU

Státní maturitu jsem letos absolvoval a musím z vlastní zkušenosti konstatovat, že jsem nějak zvlášt nepocítil, že by státní maturita měla být něčím, kvůli čemu bych musel psát ministrovi.

Ano, štve mě, že se musí čekat do 20. června, aby mi řekli jestli jsem maturitu udělal či neudělal, ale jinak, myslím si, že ve spoustě aspektů je formát letošních maturit mnohem lepší, než ty předchozí.

Například ústní zkouška z češtiny je pro studenta mnohem příjemnější, jelikož se nemusí učit na zpamět kvanta "zbytečné" a nezajímavé látky a místo toho si sám předem vybere jen to, co ho nějak zajímá a co se naučit chce. A, co se didaktického testu týče .. že byli odpovědi nejednoznačné .. to se divím, že to píšou právě žáci gymnázií .. u nich bych přece jen očekával větší míru odhadnutí celkového kontextu otázek a že většině dojde, že otázky až tak do hloubky (viz úryvek z knížky Bylo nás pět) v testu dělané nejsou ..

+1/0
8.6.2011 23:35

Yesname

Kdy už se konečně dospěje k tomu,

že maturitu prostě nebude mít každej?!?

0/0
8.6.2011 22:34

MIR80

re

A se statni maturitou je to stejne. Kdyby CERMAT vypracoval nekolik tisic maturitnich otazek, dal je k dispozici odborne verejnosti k oponenture, tak se moho vychytat velke mnozstvi faktickych a stylistickych chyb. A z tech nekolika tisicu otazek by se pak vybralo nekolik desitek k testum. Ale ne ze se ukaze, testy jsou nedokonale, nekdo na to upozorni a misto co by ministr rekl "OK, je to realne, budeme na tom pracovat, tak rekne. NENE, ja jsem presvedcen ze to je dokonale..

Obecne se domnivam, ze nemalo politiku ma pocit ze zvolenim do snemovny sezrali salamounovo lejno

0/0
8.6.2011 22:12

Yesname

Re: re

A jediná správná odborná veřejnost jsi ty. Nic takového. Jen nesmí formulovat otázky humanitní kašpárci.

0/0
8.6.2011 22:30

MIR80

re

A odpoved na Vasi otazku:

V prvnim pripade porusujete ZAKAZOVOU dopravni znacku, ktera zakazuje jakykoliv vjezd (z obou smeru do ji vytyceneho useku a v druhem pripade porusujete svetelne signaly, ktere ale nezakazuji vjezd do nejakeho useku (a uz vubec ne v obou smerech), nybrz Vam prikazuji zastavit na urcenem miste po dobu kdy budou svitit.

0/0
8.6.2011 22:03

Monika.K.

jednotná maturita

Maturita ma byt jednotná ! Všichni maji psát stejný test !!!! A né aby žaci PUP dostali odlišné zadaní. ;-O Nikdo mi nikdy neřekl že dostanu odlišný test jak moji spolužaci

0/0
8.6.2011 21:46

joxer

Re: jednotná maturita

Nikdo tě nenutí být PUP ;-)

0/0
15.6.2011 16:59

Jan__K

Maturita není za docházku

Jestli to dobře chápu, máte pocit, že maturiata je za docházku...ano, tak to bývalo, a bylo to špatně.

Maturita je potvrzení toho, že máte znalosti odpovídající jednotně definované úrovni, podobně, jako

třeba řidičák. Jestli Vám jde o odbornou školu, a nehodláte dál studovat, certifikát o absolvování Vám vystaví kdekoliv.

0/0
8.6.2011 21:32

vinař z moravy

názor

Dlouhé čekání na výsledky - to je chyba. Celkově - dobrá myšlenka, ale vnímám chyby - degradace zkoušky z jazyka českého a literatury a nevhodná chronologie písemné, ústní a praktické zkoušky. Mělo se vzíti více z předešlé podoby maturitní zkoušky a doplnit ji např. o test všeobecných znalostí, porozumění textu a základy logiky. A nikoiv posledně zmíněné míchat do zkoušky z českého jazyka a literatury.

Pozitivum vidím v naději ba vyšší objektivnost. Ale zatím je to pouze naděje. Držím palce.

0/0
8.6.2011 17:46

téniska

a nebyli náhodou příšerní ti studenti?

i když test z čj jsem dělal, udělal a s českým jazykem má opravdu málo společného

0/0
8.6.2011 16:33

Krak

Re: a nebyli náhodou příšerní ti studenti?

Nebyl snad v češtině? 8-o

0/0
9.6.2011 0:02

joxer

Re: a nebyli náhodou příšerní ti studenti?

Český jazyk a literatura se to jmenuje...

A velkou náplní tohoto předmětu je i čtenářská a informační gramotnost. V životě potřebujete pochopit text a ne život toho, kdo ho napsal.

0/0
15.6.2011 17:01

wtf?!

Otevřený dopis

Tak jsem si konečně mohla přečíst onen otevřený dopis, protože dopoledne jim stránka nejela. Mají tam hrubku a budoucí studentka žurnalistiky se moc nepředvedla. Toto je jen taková poznámka na okraj, protože mi z textu článku přišlo, že se jedná především a protest studentů, kteří ze považují za nadprůměrné.

0/0
8.6.2011 16:21

tonycze

Jsem učitel na SŠ

Opomenu-li tu nesmírnou práci o víkendech, stres, mohu potvrdit, že st. maturita je jen sprostý tunel na peníze. MŠMT házelo školám klacky pod nohy schválně. To nebyly jen nevychytané mouchy. Např. v den hodnocení maturit zaslalo do škol ve 4 ráno nový 20 stránkový manuál, dle něhož se již vyškolení hodnotitelé museli držet při hodnocení. Podobných výstřelků bylo plno. Při maturitách se na mnoha školách více méně podvádělo, aby vše "papírově" sedělo.

Vrcholem je tajení zadání didaktických testů. Je to nemožné, já mám kompletní zadání okopírované podobně jako mí kolegové z ostatních SŠ. Budeme jej normálně používat při výuce. Tomu Dobeš stejně nemůže zabránit.

Mimochodem tak zfušovaný test na češtinu jsem již dlouho neviděl.

+2/0
8.6.2011 15:55

wtf?!

Re: Jsem učitel na SŠ

To co píšete je zajímavé. Můžete prosím upřesnit, co myslíte tím "Při maturitách se na mnoha školách více méně podvádělo, aby vše "papírově" sedělo". Děkuji :)

0/0
8.6.2011 16:25

tonycze

Re: Jsem učitel na SŠ

Mohu. Nebudu konkrétní - z pochopitelných důvodů. Na mnoha SŠ nebyli např vyškolení učitelé pro hodnocení žáků s PUP (přiznané uzpůsobení podmínek). Do této kategorie patří např. žáci s poruchami psaní, čtení, tělesným postižením apod. Když to na školách zjistili, prostě žáky přihlásili jako "zdravé", tudíž papírově nenastal žádný problém. Někde to vůbec neřešili, tj. opravili žákům práce pod číslem hodnotitele - bez potřebného doplňku. Kdyby se nato přišlo, je maturita těchto žáků neplatná.

Další způsob je hodnocení ústní části. Někteří učitelé nebodovali, normálně se shodli na známce a body do tabulek potom "nasázeli", aby odpovídaly výsledné známce. Toto je zpětně neprokazatelné.

Další způsob: U ústní zkoušky zejména angličtiny a němčiny si nehlídali čas, tj. student neprošel všechny úkoly, tím mu mohli pomoci, aby u MZ uspěl. Následně se dohodli na bodech a bylo.

Další způsob: 3. část úst. zk - cizí jazyky: Každá třída měla mít svou speciální sadu. ..

0/0
8.6.2011 16:45

tonycze

Re: Jsem učitel na SŠ

pokr.:

Namísto toho se v paralelních třídách maturovalo podle stejných 3. částí - čli, maturita je opět neplatná. Toto je ale téměř neprokazatelné a "papírově" vše sedí.

Je toho víc, ale myslím, že jako příklad je to dostačující.

0/0
8.6.2011 16:47

epl

Re: Jsem učitel na SŠ

Asi to bylo jak kde - u nás jsme měli na angličtinu pro každý ze 4 oborů vytištěné vlastní 3. části (některé otázky byly stejné - například USA nabo Velkou Británii tam měli studenti všech oborů a to nijak neodporuje předpisům, asi 8 otázek z těch pětadvaceti bylo jiných pro kždý obor), u zkoušek jsem si hlídali čas a po zkoušce jsme hodnotili body, ne známkou. Jelsti se to někd enedodržovalo, tak od toho tam byl předseda, aby to ohlídal... je tada fakt, že jsme si pak orintačně říkali - nojo, 24 bobů, to by bylo asi na trojku -  a to asi tak odpovídá tomu, jak bychom ho hodnotili loni, al evzheldem k tomu, ý ejústní zokuška tvoří jen čtvrtinu konečné známky, stejně to nic neovlivnilo.

0/0
9.6.2011 0:01

epl

Re: Jsem učitel na SŠ

pokračování:

Naopak jsme zkonstatovali, že tím, že letos byly písmeky až po ústních, odpadlo licitování o známkách, které známe z předchozíh let - "mohly by mít vyznamenní, ale vy mu ze svého předmětu dáváte trojku - nechcete to ještě zvážit?" nebo - "když propadne ze dvou předmětů, bude muset opakvoat celou maturtitu a to nezvládne, pojďme se dohodnout, že my mu dáme pětku a vy čtyřku..." atd.

0/0
9.6.2011 0:02

Yesname

Re: Jsem učitel na SŠ

Ahe, takže nemůžete. Nic konkrétního z toho nevylezlo.

0/0
8.6.2011 22:32

Stein55

Re: Jsem učitel na SŠ

Možná máte pravdu, ale nejsou maturity na soukromých středních taky tunel na peníze rodičů? A pak se díví že potomek z vysoké vyletí hned v 1.semestru. Já učil řadu let zase na vysoké (elektro). A vidím to zase z druhé strany. Jak to, že dnes už skoro polovina studentů končí studium už v 1.semestru? Dříve nám za 5-ti leté celé studium odpadlo kolem 25%. Dnes za 3-leté studium 75%. Co pak s inženýrem, který když rýpne doma do pojistek, tak to poznají i v elektrárně? A to není případ jen mé Alma-Máter. I u dalších škol je situace podobná. Stačí si zapátrat počty přijatých a kolik jich je u promoce. A nejsou to náhodou pak vyhozené peníze nás všech?

0/0
8.6.2011 16:40

tonycze

Re: Jsem učitel na SŠ

Zcela souhlasím. Problém ale nevyřeší nová podoba maturit, ale rušení zejména gymnázií. V ČR je 80% všech středoškoláků s maturitou, proto je tak katastrofálně nízká úroveň jejich znalostí. Školy se chovají tržně, nevyhodí žáka, i když na studijní obor nemá schopnosti.

Např. v Jablonci "studuje" 43% všech středoškoláků - VČETNĚ UČŃŮ- na gymnáziu. Na ostatních SŠ jsou plné třídy čtyřkařů ze ZŠ. Tady je problém, který nikdo neřeší.

0/0
8.6.2011 16:53

MIR80

Re: Jsem učitel na SŠ

Neucil jste / neucite na ustavu Teoreticke a experimentalni elektrotechniky VUTBR ? Tam bych ten pocet odpadlych studentu v prvnim semestru chapal. Jiz nam pred 12 lety bylo rikano, ze prvni semestr je nec jako prodlouzene prijimaci rizeni. Nakolik testy z matematiky a fyziky na prijimacich zkouskach byly velmi snadne, tak pote analyza 1,2 a fyzika 1,2 byly silne sito

0/0
8.6.2011 21:10

miljal

Stále

jsem přemýšlel na základě čeho pan ministr tipoval 20% neúspěšnost maturujících studentů. A můj závěr je:

1. Nevěřil celému systému, přestože ho propagoval

2. Jako psycholog má zkreslené představy o vyzrálosti středoškoláků

3. Vůbec včas nepřipustil diskusi veřejnosti k této problematice, protože se nedokáže sám v  problému orientovat.

Mohl bych pokračovat, jen chci říct následující: Velmi si vážím studentů Gymnázia Matyáše Lercha v Brně za jejich postoj. Je to jedno z nejprestižnějších gymnázií v Česku a nejen proto, že tam vloni odmaturovala jako premiantka moje první vnučka a příští rok bude maturovat druhá. Vím, co holky umí i zásluhou této školy. Jsem již v důchodu, 29 let jsem´pracoval na gymnáziu ve funkcích od začínajícího učitela až po ředitele. Potom jsem odešel učit na VŠ. Vždy jsem studentům věřil, "táhl" je a o to víc mi vadí "tipování" pana ministra. Měl by odejít!!

0/0
8.6.2011 15:15

Nannius

Re: Stále

"Je to jedno z nejprestižnějších gymnázií v Česku a nejen proto, že tam vloni odmaturovala jako premiantka moje první vnučka a příští rok bude maturovat druhá". Aha, takze o "prestiznosti" skoly rozhoduje, jestli se na ni vzdelavaji vase pribuzne?

A mimochodem, co dava zkousenemu pravo kritizovat formu a obsah testu? Vazne muze zak autoskoly rict komisari "tohle je benzinak, tata mi koupi diesela, takze toto auto je spatne a melo by se sesrotovat"?

0/0
8.6.2011 15:22

Good luck

Re: Stále

Ten odhad 20 % je naopak důvěra v systém státních maturit, že maturitu nebude mít úplně každý a aspoň se trochu zvýší její hodnota..

0/0
8.6.2011 16:58

brezovak

Aspoň

mládež vidí, co z nich vyroste za chytrolíny, až budou ve věků těch joudů co ty maturitní otázky vymysleli.

+1/0
8.6.2011 14:48

milla

Nechápu

maturovala jsem  před  třiceti  lety ale  oba  testy z  češtiny jsem  si  vyplnila  poměrně bez  problémů,  ne na  100% ale  v těžším  se ztrátou  šesti  bodů  a v lehčím  osmi -  kupodivu. To  mi  tedy nepřipadá  tak  strašný, když  uvážím, že maturanti  se na  zkoušku  připravují -  mě  dostala  Alexandreis a  název jakéhosi  lingvistického  oboru, který jsem  nikdy v životě neslyšela.  No  a jestli  se  bouří  studenti  učňáků a zdravotních  škol -  každý  přece ví, že  náročnost je jiná. Mají  sice  maturitu, ale  vědí  méně než  studenti  gymplu. To je přípravka na  VŠ, zatímco  oni by měli  jít  do  praxe. Ten  lehčí  stupeň  by měli  zvládnout  levou  rukou  a když  ne -  tak  je někde  chyba. V nich a ve výuce, samozřejmě. 

Za nás byla  maturita  vlastně taky  státní -  téma  se vyhlásilo  rozhlasem  a  pro  ústní  byly  stanoveny otázky. Nikdo  se nepozastavoval, nikdo  neremcal. A nestálo  to  skoro nic.

0/0
8.6.2011 14:47

luki

Re: Nechápu

A o tom to právě je, odborné školy připravují na vykonávání odborné práce, gymnázia na další studium na VŠ - tudíž zcela všeobecně, společná maturita je pak nesmyslem, to se nedá sloučit. V čem by ten lehčí stupeň měl být lehčí a těžší těžší?

0/0
8.6.2011 16:08

Stein55

Re: Nechápu

Nesouhlasím. Ani na odborné ani na vysoké se čeština dále už neučí. Je trapné psát hrubky typu I-Y,  jak u inženýra tak i u maturanta. A matematiku budou potřebovat taky oba. Přinejmenším aby si dokázali spočítat od kdy do kdy a co za to.

0/0
8.6.2011 16:23

MIR80

Re: Nechápu

Bezesporu, chapal bych, ze uroven znalosti literatury a teorie gramatiky by mohla byt ruzna pro stredoskolaka, jenz planuje studovat filozofickou fakultu a studenta, jenz planuje pokracovat na VS technickeho zamereni. Ale jinak s Vami plne souhlasim, spravny psany a mluveny projev by mel byt samozrejmosti pri vzdelani v jakemkoliv oboru, u tercialniho predevsim

0/0
8.6.2011 21:13

fortina

Re: Nechápu

ja take maturovala pred mnoha lety a myslim,ze ty nove maturity jsou jen vyhozene penize.dnes ziji v zemi,kde jsou statni maturity-jen pisemne,ale take jsou i tzv.male maturity-ty jsou po ukonceni zakladni skoly.uroven vzdelani je na dost vysoke urovni-s porovnanim s Ceskou republikou.

0/0
9.6.2011 0:21

joxer

Re: Nechápu

Tohle jsem nepochopil. V ČR je státní maturita pro vás vyhozené peníze, ale zahraniční státní maturitu si chválíte?

0/0
15.6.2011 17:07

barnaked

V mem rocniku maturita garantovala urcite vzdelani

souhlasim s diskutujicim cassul, ze dnesni maturitu ma skoro kazdy. A je velky rozdil ve znalostech gymnazistu, absolventu strednich odbornych skol (a myslim tech klasickeho strihu), tj. elektro, strojni, stavebni, chemicke prumyslovky a ekonomicke skoly. A tech novodobych radoby inovativnich oboru napr. management prodeje a jste vyuceny prodavac. Opravdu za mne i SS s odbornou skolou neco umel nejen ve svem oboru (na VS jsme se v pohode 3-4 semestry flakali a tezili ze znalosti nabytych na SS), ale byli jsme schopni nastoupit do praxe. Dneska, kdy nejlepsi vzdelani poskytuji gymnazia (a to ne vsechna), maturita na SS uz nema tu vahu, co mivala. Ja chci remeslnika, ktery sice nema maturitu, ale odvede svou praci spickove, chci cisnika, ktery umi spocitat ucet a host je pro nej kral, kuchare jehoz jidlo se da jist a usmivajici se ochotnou prodavacku. A vubec mi nebude vadit, ze nemaji maturitu. Ona jim stejne k nicemu neni.

0/0
8.6.2011 14:32

barnaked

Re: V mem rocniku maturita garantovala urcite vzdelani

Jenom chci dodat jeste, maturita nezaruci, ze dostanete praci. Zamestnavatele dobre vedi, ktera skola produkuje kvalitni budouci zamestnance. Ale kvalitniho remeslnika, ktery se za to nestydi to hledame s lupou. A proto Ti, kteri se "jen" vyuci a jsou sikovni na ruce maji praci zajistenou jeste nez jim vubec vyucni list uschnul.

0/0
8.6.2011 14:35

Rudla01

Re: V mem rocniku maturita garantovala urcite vzdelani

"maturita nezaruci, ze dostanete praci"

Jistě, ale pokud je v požadavcích na zaměstnání a vy jí nemáte, tak máte zaručeno, že práci nedostanete.

0/0
8.6.2011 14:43

pavlik12

Re: V mem rocniku maturita garantovala urcite vzdelani

Ta úvaha, kterou stát před pár lety dělal vznikla z analýzy pracovních úřadů - že lidé bez maturity jsou nezaměstnatelní. Jednoduchým řešením tedy bylo upravit systém tak, aby maturitu měl každý.

0/0
8.6.2011 14:40

barnaked

Re: V mem rocniku maturita garantovala urcite vzdelani

proc kazdy? Nedelejme z maturity neco, co neni. Maturita rika, ze jste dosahl urciteho vzdelani, tj. ze splnujete kriteria na ne dana. Napr. Maturanti maji mit stejne znalosti z jazyka ceskeho (tady to rozdilnym typem skoly neodiskutuje nikdo), z ciziho jazyka nebo matematiky (mela by by moznost volitelna) a dalsich 2-4 predmetu. Studenti strednich odbornych skol a tim nemyslim nejaky ucnak nebo pseudoobor, v predmetech charakterizujicich jejich obor a mely by mit rozhodne vetsi uroven nez absolventi stejneho oboru na ucilisti a studenti gymnazii z predmetu jejich typu gymnazia nejblizsi nebo zajmu blizkemu jejich budouciho studia.

Ale nechapu proc stolar, cisnik, kuchar etc. maji mit maturitu

0/0
8.6.2011 15:08

db2002

*

tak jsem si zkusil test z češtiny a opravdu to s češtinou nemá mnoho společného, toto by se mělo určitě přepracovat. Na takový test se není třeba ani učit. Bez přípravy a velkého přemýšlení, jsem se po 17ti otázkách stále držel na 75%. Pak mě to přestalo bavit :)

0/0
8.6.2011 14:25

strejda.Brutek

Re: *

tak potom nechápu stížnosti studentů. vy ano ? ;-DR^

0/0
8.6.2011 14:29

Rudla01

Re: *

Oni si nestěžují na složitost testu, ale právě na to, že otázky nemají s češtinou nic společného

0/0
8.6.2011 14:32

db2002

Re: *

tak treba otazky na pravopis jsou ok, tam jsem nasekal nejvice chyb :) pokud jde o vykladovou logiku, tak je to levou zadni. Vykladova logika ale prece neni tak dulezita aby tam na to nasekali tolik otazek. Ze sve maturity z ČJ si pamatuju, ze se psal sloh, pak byly ustni a u ustnich se rozebirali autori a jejich dila, rozpoznani dila podle uryvku (chytnul jsem Bílou verlybu), pripadne byla podotazka na pravopis, nekdo musel recitovat basen :D

0/0
8.6.2011 14:37

Rudla01

Re: *

Často tam byl větný rozbor

0/0
8.6.2011 14:43





Najdete na iDNES.cz