Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Více žen v politice, méně zbrojení? Výzkum z Texasu rovnici zboural

Odvěké přesvědčení, že politika s větším zastoupením žen může být kultivovanější a ubude válek, nemusí tak docela platit. Dva výzkumníci z Texasu došli k závěru, že vyšší procento žen v zákonodárných orgánech sice odpovídá snížení rozpočtů na obranu, přítomnost žen ve vládě je ale zvyšuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kosatkan

moje babicka prosla koncentracnim taborem Dachau

a vzpominam jak rikala, ze zenska dokaze byt stokrat krutejsi, nez muz.

0/0
7.6.2011 7:33

omnimor

skvělý

od teďka budou válčit jenom ženský. stejně jich je víc a nuděj se a vymejšlej kraviny.

0/0
6.6.2011 11:30

Ion Tichy

Souhlas...

Ono to není zase takový nesmysl.... Chlapi (t.j. i generálové) jsou hračička a o svoje hračky (armády) nechtějí přijít. Takže se snaží o co nejmenší ztráty a často couvnou.Pokud se rozhodne bojovat žena, tak do toho jde naplno a na ztráty nehledí - dohody nepřijímá.. (však to známe z civilního života)

Ostatně si zkuste nějakou online bojovku, třeba Divoké kmeny, nejhorší nepřítel je maminka na mateřské;-D;-D

0/0
6.6.2011 10:37

stag333

Proč

jsou na té fotce přišlušnice ruské armády? :-P

0/0
6.6.2011 10:06

Abwehr

Re: Proč

Ruske policejni jednotky.

0/0
6.6.2011 16:19

dehtak

zenska

zenska ma bejt doma u plotny

0/0
6.6.2011 9:59

tomasz.

Re: zenska

a chlap lovit mamuty...

0/0
6.6.2011 11:34

Mokb

Rozpustit tu bandu našich žoldáků

Naše armáda je zadarmo drahá. Kolem dokola žádný nepřítel, tak hurá válčít za peníze daňových poplatníků do Afganistánu nebo Iránu. Nevadí, že nejsou peníze na opravy silnic, zdravotnictví, výzkum a vědu atd. Hlavně že vojáci dostávají nové a nové hračky jako jsou Pandury, Gripeny atd.

0/0
6.6.2011 9:58

Mallinali

Re: Rozpustit tu bandu našich žoldáků

Celej svět válčí s teroristama, muslimové by nás nejradši viděli na kolenou a on kolem nás není žádný nepřítel...aha, mrkni se někdy na youtube, na islámský a džihádistický věci. Celej svět je v pohybu, arabské revoluce, přelidněná hladová afrika, neví se co bude za 10 let...a lidi jako ty by rušili armádu. Ha, ještě že to tam neřídějí lidi jako vy, to na nás stačilo pár chlapů s kalachama a už bysme jim klečeli u nohou... Rv

0/0
6.6.2011 14:35

Noli tangere circulos meos

Re: Rozpustit tu bandu našich žoldáků

skoda, ze ty tve diagnozy nectou v Costa Rice, hnedle by zalozili a zivili armadu ;-D

0/0
6.6.2011 15:06

ivan.ivan

ivan.ivan

Nemyslím, že sú ženy agresívnejšie ako muži. Som ale presvedčený o tom, že ked už k agresii príde, tak ju tažšie zvládajú. Samozrejme to myslím všeobecne...

0/0
6.6.2011 9:15

neinformovany

Dívčí válka

Chtělo by to ještě výzkum, ženy a vedoucí pozice u složek policie.

0/0
6.6.2011 8:42

Klement a Denisa

zeny

jsou agresivnejsi a zakernejsi nez muzi...jsou tim pravym nebezpecim tohoto lidstva, to je nas skromny nazor vyplyvajici z nasich zivotnich zkusenosti a ackoliv nejsme stoupenci islamske viry, nachazime jejich pohled na zenu ve spolecenstvi vcelku pozitivni

0/0
6.6.2011 8:36

Gmur

Re: zeny

Konkretn? ?;-O

0/0
6.6.2011 10:57

Mallinali

Re: zeny

Ty si šašek.

0/0
6.6.2011 14:36

pepe1212

a zacalo to tak nevinne.

najskor rovnopravnost, volebne pravo. potom zacali varit polotovary a narokovat si na to odporne pred sexom( ako sa to vola, predo, predo ? fakt si nespomeniem). nakoniec sme ich pustili do politiky. a vysledok? len vojny.

Nastal cas vratit sa ku korenom.

0/0
6.6.2011 8:36

Sullla

Výzkum?

Je až neuvěřitelné, co všechno se dá zkoumat... a co všechno se dá vypočítat (statisticky zjistit)...

Další výzkum bych zacílil na množství vlasů. Až bude jasné, že holohlaví politici jsou větší supi, protože musí dokazovat, že jsou stejně dobří, jako ti co mají vlasy, můžeme statisticky vypočítat, že většími supy jsou také spíše oškliví než ti hezcí, protože musí dokazovat... atd.

Anebo si stanovíme opačný cíl výzkumu a mírnou manipulací s daty překvapivě dojdeme k opačným výsledkům... ;-)

0/0
6.6.2011 8:32

Wabo

Re: Výzkum?

Nevím, jstli existuje výzkum závislosti mezi podílem holohlavých politiků v parlamentu nebo vládě a zbrojními výdaji, aleexistuje mnoho výzkumů vztahu mezi vypadáváním vlasů a množství testosteronu v těle a mezi množstvím testosteronu v těle a sklony k agresivitě. Tj. statistická závislost mezi holohlavostí a sklonem k válečnictví asi existovat bude. Ovšem ve vyspělých demokratických zemích dnes těžko ověřujete, který poslanec má vlasy vlastní a který implantované. A někteří vlasatci si zase holí lebku.

0/0
6.6.2011 10:29

Gmur

mene zbrojeni.....zboural??

Citat:

"V případě USA výpočet s daty z roku 2000 ukázal, že jednoprocentní nárůst počtu žen odpovídal úspoře 314 milionů dolarů na obranu, v případě Norska pak úspoře 3,34 milionu dolaru."

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/vice-zen-v-politice-mene-zbrojeni-vyzkum-z-texasu-rovnici-zboural-102-/zahranicni.aspx?c=A110603_155751_zahranicni_jw

0/0
6.6.2011 8:22

chudacek.blbecek

Re: mene zbrojeni.....zboural??

Kdyby byl nadpis méně šokézní, nikdo by článek nečetl. I když já teda klikla díky těm vojandám na obrázku :-)

0/0
6.6.2011 8:34

Anuta

Ženy v politice = kultivovanější politika

na to jeden nemusí do Texasu, aby viděl, že to neplatí, stačí se u nás podívat na Kočí a spol.

A co se týče té tvrdosti, často jsou ženský ještě horší, protože chtějí chlapy trumfnout... Řeči o zázračném ženském vlivu na politiku jsou prostě jenom...... řeči.;-)

0/0
6.6.2011 8:22

BigPep

Za vším hledej ženu

Nic překvapivého. Teorie o tom, že víc žen v politice znamená její "mírnější tvář", jsou už od začátku směšný feministický blábol. Muži sice často jsou fyzicky agresivnější, muži opravdu mají mnohem větší tendenci řešit spory silou, často i tou nejhrubší, ale PROČ? Při podrobnější analýze velmi často zjistíme, že za agresí rozpoutanou tím či oním chlapem stojí buďto našeptávání jeho manželky či přítelkyně ve stylu "podívej se, co dokázal Franta a pak to srovnej se sebou", odmítání těch mužů ženami z důvodu, že nedokázali nic "chlapského" či jakákoliv jiná ryzí frustrace žen, ventilovaná přes muže. Ženská povaha není ani o chlup míň agresivní, než mužská, ženy pouze používají jiné prostředky této agrese. Pokud se dostanou na výkonné pozice a nemusí už svou agresivitu tolik skrývat či "zabalovat", ukáže se to naplno. Podobné věci platí i v případě sexuálního obtěžování a dalších údajně mužských "radostí".

0/0
6.6.2011 8:14

chudacek.blbecek

Re: Za vším hledej ženu

Za prudší reakce, sklon k násilí, ale i větší pohotovost a schopnost rozhodovat v krizových situacích může především vyšší hladina testosteronu. Jestli s tebou žena mává, nezobecňuj to na všechny chlapy.

0/0
6.6.2011 8:23

BigPep

Re: Za vším hledej ženu

Totální nesmysl. Neřeším situaci, kdy se ve vypjaté situaci zachová muž tak, že dá někomu pěstí, zatímco žena se rozbrečí - ano, tam za to může testosteron. Řeším situace, kdy na pohled mírná, hodná, neagresivní žena trvale vyčítá, co mohla rodina mít a nemá, kde ona mohla být a není, kdy se muži vysmívá a zesměšňuje ho (aniž by mu zkřivila vlásek na hlavě), kdy mu odmítá sex, který v jeho případě považuje za pouhý nástroj prosazování svých cílů, kdy mu neustále připomíná, kam se dostal Franta a kde zůstal on.

Mraky jiných žen zase zcela ignorují nadbíhání muže, který je má rád a opravdu o ně stojí, a raději si začnou s tím, který je uspokojí z 90% finančně, byť je o 20 let starší, odpudivý.

Tyto věci vedou prokazatelně k tomu, že se v těch dotčených mužích "vzbouří testosteron", udělají nějakou menší nebo větší revoluci a feministky pak začnou plkat o "nezvladatelné mužské agresivitě".

Těchto žen jsou v populaci desítky procent. Mužských agresivních násilníků o řád méně.

0/0
6.6.2011 8:34

Ajetak

Re: Za vším hledej ženu

Nebo začnou psát do diskuzí.

0/0
6.6.2011 9:46

chudacek.blbecek

Re: Za vším hledej ženu

To ale opravdu řešíš něco, co v článku vůbec není

0/0
6.6.2011 10:39

Wabo

Re: Za vším hledej ženu

Cítíme s vámi jistý soucit, jak blbě jste se oženil, ale fakt, že jste ušlápnutý nešťastník, který svůj problém "řeší" pofňukáním na netu, nedává důvod zobecňovat.

0/0
6.6.2011 14:32

Gmur

Re: Za vším hledej ženu

tim chlapce zcela degradujete na nemyslici chudacky, Hiltlerovi ani Polpotovi neco naseptavala manzelka? "koukej co dokazal Franta!!!"

Ja jen ziram, tohle je blbost roku.

0/0
6.6.2011 8:24

BigPep

Re: Za vším hledej ženu

Á, zdravím feministický kroužek. Hitlerovi ani Polpotovi nic nenašeptávaly manželky, ale spousty jiných žen, které je odmítaly, "dokud něco nedokážou". No a tak se chlapci snažili, no... Vy jste zřejmě "udělaná sama pro sebe" a děěěsně nezávislá a samostatná, takže tyto věci moc nechápete, nicméně v populaci zatím převažují a vždy převažovaly ženy, které svou kariéru "řeší" přes muže - tak dlouho do něj ventilují své nenaplněné touhy a mindráky, dokud ten muž neudělá to, co by normálně nikdy neudělal.

Mužská agresivita sama o sobě má bez vlivu žen jiné, stejně účinné ventily - třeba sport (i pasivní), zápasení. Násilí na druhých se z toho stává většinou až tehdy, když se do věci zapojí nějaká nenaplněná pipina v pozadí. 

Pipina, která se pak hróóózně diví, jak jsou ti muži agresivní a zlí a kolik přitom prolévají krve.

0/0
6.6.2011 8:42

ODSakEda

Džentlmen

Tat tak, chlapi jsou většinou agresívnější, ale jen někdy a někteří, ale většina není zákeřných, jak dokáží být ženy... a bijou se většinou čelem k sobě! A taky mnozí umí držet slovo chlapa, džentlmena!

Proč vlastně neexistuje obdobné slovo: džentlmen i pro ženy, natož v ženském rodě rodě? Já za 40 let mnohých vstahů jsem došel k závěru, že zatímco muži drží až na vyjímky slovo, ženy jej drží spíše jen vyjímečně! A často mění názor či dohodnuté(!) podmínky nečekaně, asi dle nálady! Bez racionálního zdůvodnění, které často tají.. (neb často ani žádné nemají, jen aby ublížili...) Píši některé, ne jak mnozí novináři co zobecnují, tak doufám, že se slušných lidí, bez ohledu na pohlaví nedotknu?! Apropo nikdo nikomu nebrání kandidovat a volit ženské pohlavé, speciální zákon či dokonce kvoty by byly právě nedemokratické a diskriminační!!!

0/0
6.6.2011 8:38

BigPep

Re: Džentlmen

Je to, jak píšete. Já mám zhruba tolik, co Vy, na nezájem žen si nemůžu stěžovat, ale plně s Vámi souhlasím.

- většina žen je k mání za peníze (dary, manželství - i to je pro ně investice, dobře vydělávajícího muže apod.). Devět z deseti žen bude téměř zcela ignorovat vzhled a dokonce i charakter muže, pokud je tento tzv. "zajistí" - u mužů je tento poměr opačný. Ženy odsuzují prostitutky - ty ale dělají jen to, co mnohé jiné, byť otevřenou formou.

- mnohé ženy jsou mistryně v taktice neustálého štvaní, pomlouvání, poštívání - a divení se, když pak muž otevřeně agresivně vybuchne...

- ženy většinou neumí jednat jinak. Všechny kvóty poměru ministryně/ministři, všechny "rovné příležitosti" většinou narazí na to, že žena až na pár výjimek neumí nebo nechce jednat přímo, rozhodovat, brát na sebe zodpovědnost.

- ženy jsou mnohem krutější a bezohlednější - mužskou krutost lze předvídat, je přímočará a jasná - ta ženská se skrývá v pohrdání, slovním ponižování, výsměchu - a muž vybuchne.

0/0
6.6.2011 8:50

Ajetak

Re: Džentlmen

Teda, vám musela nějaká hodně ublížit.

0/0
6.6.2011 9:48

BigPep

Re: Džentlmen

To bych ani neřekl. Zato vy asi budete ještě hodně mladý a nezkušený, nebo naopak starý a nezkušený.

0/0
6.6.2011 9:59

Gmur

Re: Džentlmen

No prectete si blog o kosmonautice.

Zenske posadky ve vesmiru. Neco o te vasi charakteristice zen. Proc myslite, ze se zenysnazi tak aktivne emancipovat se? Proc predstihly ve vetsine statu (vcetne Iranu) muze ve vzdelani? protoze se nechaji koupit?

0/0
6.6.2011 10:52

Ajetak

Re: Džentlmen

Starý sice moc nejsem, ale právě ty zkušenosti mě naučily, jak zrádné a omezující tohle odsuzovačné uvažování může být. Zkušeností může mít člověk fůru, ale když si z nic neveme a ukazuje pořád prstem na ty druhé, tak jsou mu k ničemu (nebo ke škodě, když zahořkne).

0/0
6.6.2011 12:57

CCblue

Re: Džentlmen

Jenže on je zásadní rozdíl, jestli statistický průměr aplikuji na všechny stejně, nebo ho chápu jen jako průměr, který se projevuje jen na větších skupinách.

Takže obecně ženy způsobují velkou část konfliktů přes svoje muže, ale neznamená to, že se tak musí projevovat Vaše manželka nebo přítelkyně.

Na druhou stranu, když si důkladně zanalyzujete chování Vaší manželky, tak zjistíte, že manipulace je základní umění žen. A není na tom nic divného, bez toho by lidstvo do dneška nepřežilo.

0/0
6.6.2011 15:05

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

statistická odchylka

Rv

0/0
6.6.2011 8:08

Rudý přízrak lucha la libertad

zeny v politice

Margaret Thatcherová se proslavila bitvou o Falklandy a Madeleine Albrightová zase bombardovanim Jugoslavie. Takze vskutku teorie, ze zeny neumi a nerady valci je chybna.

0/0
6.6.2011 8:05

Gmur

Re: zeny v politice

Zatimco Ceska kotlina se nechala slavnostne okupovat hned dvakrat.

0/0
6.6.2011 8:25

BigPep

Re: zeny v politice

Další feminoblábol, který naprosto nijak nesouvisí s tím, co napsal Váš předřečník.

0/0
6.6.2011 8:52

Gmur

Re: zeny v politice

Protoze militantni Argentina obsadila cast Britskeho kralovstvi, predsedkyne vlady samozrejme reagovala.

A kdyz bylo obsazeni Ceskoslovensko nereagoval nikdo. Politici odjeli do MOSKVY!!!!!!

Rv

0/0
6.6.2011 21:24

Wabo

Re: zeny v politice

Zapomněl jste důležité upřesnění, že to bylo dvakrát během 30 let.

0/0
6.6.2011 14:36

Wabo

Re: zeny v politice

Přeloženo: 2 (slovy DVĚ) z několika stovek bombardování 20. století spustily ženy. To je přesvědčivé a je s podivem, že texasští vědci přišly se svými objevy až nyní.

0/0
6.6.2011 14:39

Wabo

Re: zeny v politice

...přišli..., samozřejmě. Ledaže by šlo o texaské vědky.

0/0
6.6.2011 14:46

běžný ovčan

...

zajímal by mě poměr mužů a žen na kandidátkách a pak vítězů ve volbách z nich vzešlých, já osobně si myslím, že je to přibližně nastejno, nebo dokonce trošku lepší ve prospěch žen, což jasně dokazuje, že nikdo ženy v politice nediskriminuje a schválně jim nebrání se tam dostat.. další věc, ženy mají volební právo a je jich víc, než mužů, takže je jasné, že když pak na počet vyhraje více mužů ve volbách, tak víc žen volilo muže, než ženy. Kvóty muži - ženy považuju za naprostý nesmysl nejen v politice, nikomu v ničem nebránit, pokud to dělat chce, ale nikoho nikam nenutit a neprotlačovat za každou cenu, když to dělat nechce.

0/0
6.6.2011 7:42

Gmur

Re: ...

No jo , ale pokud se zajimate o politiku tak o POMER nejde. Jde o misto a o pocet.

0/0
6.6.2011 8:00

běžný ovčan

Re: ...

právě to jsem tím chtěl říct, pokud to chce dělat 30 žen, nemůžu jich tam mít 100

0/0
6.6.2011 8:04

BigPep

Re: ...

Ony tam ani moc jít nechtějí. Jsou zvyklé na to, že přes muže to jde líp a s mnohem menším úsilím. Když už pak i mají s něčím přijít, jsou to většinou zase jen pomluvy, vyzrazená spiknutí, informace ze zákulisí - viz Kristýna Kočí. V Evropě jsou už cca 20 let ženy všemi možnými prostředky do politiky strkány, podporovány v ní atd. - ale nenašla se ANI JEDINÁ politička, která by za něco opravdu stála - vždy je to jen žena, která se k někomu "přifaří", něco spolurozhodne a pak se pokud možno vyvleče z jakékoliv odpovědnosti.

0/0
6.6.2011 8:58

Gmur

Re: ...

Jestli vazne tvrdite, ze se za dvacet let v Evrope NENASLA ZADNA POLITICKA, ktera by za neco stala???????

*

Tak si klidne ADORUJTE muze v politice, Gross, Nemec, Besser, Langer, Rebicek,........Kalousek, Rath.......a dalsii v okoli, jako Lukasenko......Putin.....

Chcete jeste nejake z drivejska k te vasi adoraci????

Rv

0/0
6.6.2011 11:05

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: ...

No jde dost o pozici na kandidátce, pokud jsou ženy na konci ,tak jsou téměř bez šancí...

0/0
6.6.2011 8:08





Najdete na iDNES.cz