Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud přerušil jednání o vydání Mladiče, podle právníka sotva mluví

Soud v Bělehradě přerušil jednání o vydání bývalého velitele bosenských Srbů Ratka Mladiče k mezinárodnímu tribunálu v Haagu. Důvodem je špatný zdravotní stav devětašedesátiletého muže, který čelí obvinění z masakru tisíců Muslimů ve Srebrenici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hardox

Souzen by měl být neomarxista Clinton

RvEURv

0/0
27.5.2011 13:47

minolt

Re: Souzen by měl být neomarxista Clinton

V září 1993 se delegace ze Srebrenice, vedená Hakijem Meholjićem, místním předsedou SPD (sociálně demokratické strany), setkala s Alijou Itzebegovićem a vedla s ním rozhovory o budoucnosti srebrenické enklávy. Při této příležitosti jim Itzebegović mj. sdělil: „ Víte Clinton mi v dubnu (po pádu Cerske a Konjević Polje, strategicky významných vesnic u Srebrenice) nabízel, ať necháme vstoupit četnické (tj. bosenskosrbské) jednotky do Srebrenice, kde zmasakrují pět tisíc Muslimů, což bude mít za následek vojenskou intervenci.“

http://www.messin.estranky.cz/clanky/srebrenica/srebrenica11.html

0/0
27.5.2011 13:53

Sharpe

Re: Souzen by měl být neomarxista Clinton

Cili srbove byli primo donuceni masakrovat ty lidi samotnym Clintonem.

0/0
27.5.2011 13:59

pstrosatko

Co

Otič, neměl by být odsouzen před Mladičem?

0/0
27.5.2011 13:46

minolt

V případě Srebrenice byly požadavky Západu vcelku jasné.

Podle bosenského muslimského šéfa policie ve Srebrenici Hakiji Meholjiče, Bill Clinton bosenskému prezidentovi Alijovi Izetbegovičovi řekl, že cenou za to, aby NATO zasáhlo na jeho straně, má být pět tisíc mrtvých Muslimů. Velitel bosenské armády Naser Orič dostal na starosti komanda smrti, která vraždila Srby ve Srebrenici a jejím okolí v letech 1992- 1995. Srby to silně provokovalo, tím spíš, že Srebrenica měla být demilitarizovanou zónou, což nikdy nenastalo. V roce 1995, téměř tak, jak Clinton údajně požadoval, byl pak Orič po splnění úkolu ze Srebrenice odvolán do Sarajeva, což srbským silám umožnilo město ovládnout. Následovala rychlá intervence NATO proti srbským silám, útok, který byl v rozporu i s vlastními regulemi NATO, Srbové žádného člena NATO neohrožovali. http://www.czechfreepress.info/svet-kolem-nas/vadim-trukhachev-sergej-balmasov-tadic-prodava-eu-mladice

0/0
27.5.2011 13:42

minolt

Re: V případě Srebrenice byly požadavky Západu vcelku jasné.

chybička v odkazu-

http://www.outsidermedia.cz/Boris-Malagurski-Ceho-by-Albrightova-dosahla-bez-utoku-na-Jugoslavii-1.aspx

0/0
27.5.2011 13:44

minolt

měl u sebe 2 zbraně

tak naběhnout tam ti specialisti za Atlantikem, tak mohl Obama z videa sledovat s vyretušovanou Hillary, jak toho invalidního dědouška rozstříleli na řešeto a potom ho s úctou nabídli žralokům....

0/0
27.5.2011 13:31

minolt

Re: měl u sebe 2 zbraně

v roce 1993 bylo za zvláštní zásluhy uděleno státní občanství Bosny Usámovi bin Ládinovi, jenž velkoryse financoval Bosňany a zajišťoval pro svatou válku "dobrovolníky" z muslimských zemí.

0/0
27.5.2011 13:35

kouc

Re: měl u sebe 2 zbraně

Proč ho napřed rozstřílet ???

0/0
27.5.2011 13:39

2Alien.cz

Zajímavě, že všichni vrazi jsou,

jak se po dopadení ukáže, strašní chudáci....;-D;-D;-D

0/0
27.5.2011 13:25

forticek

alter.

http://www.messin.estranky.cz/clanky/srebrenica/srebrenica17.html

0/0
27.5.2011 12:16

michal.turek

proc jsou na obrazku bosenske noviny s komentarem srsbke?

obrazek s komentari "Všechny srbské noviny měly na prvních stránkách zprávu o zatčení bývalého generála Ratko Mladiče (27. května 2011)" je zobrazeny bosenske SAN noviny :-)...

0/0
27.5.2011 12:13

kolda39

Nevím co provedl

osobně ho neznám, takže vůbec nevím co provedl, jen jsem něco četl a slyšel ve sdělovacích prostředcích, ale jestli je to pravda vážně nevím. Jak jsem už psal, neznám ho a tak vážně nevím. Svatý nebude, ale nechám to na spravedlivých soudech. :-P

0/0
27.5.2011 11:29

Pruitt Igoe

Re: Nevím co provedl

co s občanem, ktrý není schopný odělat si vlastní názor na základě dostupných informací? :-/

0/0
27.5.2011 11:35

tomtop

Re: Nevím co provedl

něco tak .... to by jste fakt mohl napsat pod každý článek

0/0
27.5.2011 11:48

Mysel

Re: Nevím co provedl

Takze o tematu clanku vubec nic nevite, ale musite se k tomu nutne priznavat v diskusi. Smele, velmi smele, ale neprilis konstruktivni... ;o)

0/0
27.5.2011 12:36

blanka

Meli by ho vydat

i pres ty zdravotni obtize, tam mu jiste zajisti peci a pro jakesi "vyrovnani" se s tou hroznou minulosti to bude pro Srbi a Chorvaty dulezity proces

0/0
27.5.2011 11:08

tuan3

Re: Meli by ho vydat

.................no,to ne,to by mohlo poškodit jeho lidská práva !

A o ta jde především.

0/0
27.5.2011 11:16

bull002@seznam.cz

Re: Meli by ho vydat

Asi jako Miloševičovi ? ;-D

0/0
27.5.2011 11:21

vysypany_lozisko

no nevím,

takhle to dopadá, když se přesídlují a mísí náboženská etnika. jinak za x desítek let to podobně dopadne ve francii, kde už muslimové několikráte vystrčili rohy. vůbec si nedovedu představit, že by křestáné mohli fungovat v arabském světě. no popravdě, ono se tam ani moc fungovat nedá, když se celej den modlíte a na všechno kolem serete. ano není to takhle v celém arabském světě, ale jenom díky ropě. jinak chápu, že mladič národní hrdina,byla to v podstatě válka náboženská.

0/0
27.5.2011 10:44

vransen

Re: no nevím,

Berte to čistě darwinisticky. Teritoriálně se prosadí jen ta společnost, která se reprodukuje. Jaká jsou fakta? Naše civilizace má velmi dobře propracovanou potratovou politiku, přičemž každý, kdo poukáže na její zhoubnost je minimálně pámbíčkář nebo černoprdelník. Připočtěte skutečnost, že naše ženy se radši realizují správou elektronických dat s možností kariérního růstu, protože přece nejsou nosnice a máte zhruba perspektivu naší civilizace.

  Muslimové skutečně nemůžou za to, že jsme se dobrovolně vlastního teritoria vzdali.

0/0
27.5.2011 10:52

KarelM

Re: no nevím,

Máte úplnou pravdu. Celá Evropa brečí jak nechce přistěhovalce, ale to jediné co se dá dělat pro to, abychom přistěhovalce nepotřebovali je mít co nejvíc dětí, ale do toho se už evropanům nechce, protože kariéra, protože dvě auta, protože dům, protože dovolená na Maledivách, protože....

0/0
27.5.2011 11:04

nejaktak

Re: no nevím,

SouhlasR^

Jak jsi včera věděl o přesné velikosti té částky?

0/0
27.5.2011 11:29

swampy1977

Re: no nevím,

krestane existuji i v arabskem svete, napriklad v samotne kahire je docela silna komunita. opet zvanite jako tluchuba u piva, ale vzhledem k vasem vyjadrovani a projevu ignoranstvi se neni co divit.

0/0
27.5.2011 13:17

Vlk4_bily

Re: no nevím,

to myslíš tu komunitu, na kterou tam nedávno pořádali hon? Co je zapálili i s kostelem? Žvaníš tak leda ty.

0/0
27.5.2011 13:29

swampy1977

Re: no nevím,

a co nigerie, tam zase krestani sli radit do muslimskych ctvrti

0/0
27.5.2011 15:37

Tod Howado

/

to jak se manipuluje s verejnym minenim a jake sachove partie hraji politici je zarazejici. Ale stejne Bozimu soudu neuniknou. Mysli si ze jsme stado ovci a maji pravdu. A i když jim nekteri vidi do karet tak co nadelate? maximalne muzete psat do diskuze

0/0
27.5.2011 10:43

dr.Dvojka

boží mlýny melou pořád spolehlivě

není totiž pravda například, že většina nacistických a komunistických vrahů v klidu dožila nepotrestaných, ten jejich "klid" vypadal jako klid Mladiče, mrtvice, rakoviny, sebevraždy dětí, boží mlýny jsou daleko tvrdší spravedlnost než nějaký Haag, nelze vraždit bez následků ve vrahově hlavě, psychopatické osobnosti typu Mladiče si to ale nikdy včas neuvědomí.. a to, že v exJugoslávii se chovali všichni stejně, není osobní omluva pro jednoho Mladiče, patří do "pekla" (už ho taky řadu let ochutnává) stejně jako vrazi z vedení UČK a jiných teroristických organizací.

0/0
27.5.2011 10:38

Tod Howado

Re: boží mlýny melou pořád spolehlivě

moralni zodpovednost nesou i soudci nebo jine osoby ktere je mohli soudit a pronasledovat ale nedelali to

0/0
27.5.2011 10:50

bull002@seznam.cz

Ale vždyť on se neskrýval.

Jenom ho nikdo neudal, protože byl zdravý. Po mrtvičce je na tom špatně, tak naposledy poslouží své zemi, aby v Haagu měli klid a Srbsko mohlo do EU. I když tedy nechápu, co v tom vyjedeném krámě očekávají za zázraky.

0/0
27.5.2011 10:16

vransen

Re: Ale vždyť on se neskrýval.

Své zemi už báječně "posloužil" tím, že přišla o značnou část území...

0/0
27.5.2011 10:57

bull002@seznam.cz

Re: Ale vždyť on se neskrýval.

O to území nepřišla kvůli němu. A v podstatě rozdělení bylo v pořádku, až na Kosovo.

0/0
27.5.2011 11:09

vransen

Re: Ale vždyť on se neskrýval.

Samozřejmě, že o to přišli kvůli němu! Kosovo ztratili zejména kvůli Srebrenici. Jen tak pro nic za nic, že pár místních Albánců reptá, by jim to nikdo nebral...

0/0
27.5.2011 11:18

Sharpe

Re: Ale vždyť on se neskrýval.

No jen aby nebyli jednou radi, ze se muslimu zbavili. Zit s nimi v jednom state by nemuselo byt snadne

0/0
27.5.2011 14:04

mayer

Všechny strany konfliktu v YU se chovaly stejně

Srbové jsou démonizováni, masakry druhých jsou přehlíženy. Byla tam těžko představitelná občanská válka bez jakýchkoliv pravidel. Na eskalaci pádu YU se podepsala i Evropa. P.S.: Např. nevím, že by byl někdo potrestán za bombardování Drážďan v 1945. Vždyť je to to samé. Ale historii píší vítězové...

0/0
27.5.2011 10:15

sajlor

Re: Všechny strany konfliktu v YU se chovaly stejně

Tento "svet" se mel neprodisne zaizolovat, oplotit, embargo a nechat je delat to co uznaji sami za vhodne.

Vzhledem k tomu, ze umi jen valcit a delat bordel, tak bychom o nich za nedlouho uz neslyseli.

0/0
27.5.2011 10:36

Bertak22

Re: Všechny strany konfliktu v YU se chovaly stejně

bombardování strategických cilů za normální války - ano ano to je tedy fakt hodné trestu

0/0
27.5.2011 10:59

Kuk na strejdu

Re: Všechny strany konfliktu v YU se chovaly stejně

Obytné čtvrti v Drážďanech = strategický cíl. Neděláte vy náhodou na DOD? Tam mají podobné uvažování.

0/0
27.5.2011 11:50

mayer

Re: Všechny strany konfliktu v YU se chovaly stejně

Války jsou normální a nenormální ?

0/0
27.5.2011 16:31

baryk

Do Haagu bych chudáka dědečka neposílal,

poslal bych ho k pozůstalým. Stejně jako vraha Štrougala.

0/0
27.5.2011 10:03

pstrosatko

Re: Do Haagu bych chudáka dědečka neposílal,

to se nedá srovnávat, nemyslíš?

0/0
27.5.2011 13:53

cassul

Takže je to jasné...

Je nemocný a tudíž se nic nebude soudit, nic se nebude objasňovat, jen se budou stále a donekonečna všechna jednání odkládat... Jako obvykle...

0/0
27.5.2011 9:53

vikas

Re: Takže je to jasné...

Ale né. Soudit se bude. Jen mu při tom poskytnou špičkovou lékařskou péči v cizině. To by v té zapadlé vesničce neměl.;-D

0/0
27.5.2011 10:44

spalovac

Proces v Haagu bude stejná fraška jako procesy s Karadžičem

nebo Gotovinou. Až se na lavici obviněných objeví i lidi z UCK a hlavně "pan premiér" Thaci (dřívě kšeftař s orgány zavražděných srbských zajatců), pak se možná stane soud objektivním. Vždyť také kvůli tomu bývalá žalobkyně Del Ponte odstoupila. Tahle jednostranná spravedlnost je pokrytecká a jen tvoří další nenávist :-(

0/0
27.5.2011 9:53

Ecthelion

Re: Proces v Haagu bude stejná fraška jako procesy s Karadžičem

Nejen zajatců, ale i srbských civilistů a cizinců.

0/0
27.5.2011 9:55

luki

Re: Proces v Haagu bude stejná fraška jako procesy s Karadžičem

R^

0/0
27.5.2011 10:12

glem

Re: Proces v Haagu bude stejná fraška jako procesy s Karadžičem

R^R^R^

0/0
27.5.2011 10:20

pettyo

Re: Proces v Haagu bude stejná fraška jako procesy s Karadžičem

Máš jen půl pravdy. Že by měli před soudem stát všichni váleční zločinci je zřejmě. Nicméně se tím nedají omlouvat válečné zločiny Mladič. Ostatně Karadžič a Mladič jsou bosenští srbové a Gotovina je Chorvat.

0/0
27.5.2011 10:39

spalovac

Re: Proces v Haagu bude stejná fraška jako procesy s Karadžičem

Neomlouvám válečné zločiny, jen poukazuju na neobjektivnoust soudu, který soudí pouze některé zločince, zatímco jiní jsou nyní "politiky". Že je Karažič srb a Gotovina chorvat je snad všem jasné a nemá to žádný vliv na to co jsem napsal.

0/0
27.5.2011 10:43

pettyo

Re: Proces v Haagu bude stejná fraška jako procesy s Karadžičem

Má. Minimálně nemáš pravdu v tom, že u soudu skončili zástupci pouze jedné strany.

0/0
27.5.2011 10:45





Najdete na iDNES.cz