Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Před rokem silnici dokončili, teď ji musí zase opravit. Má boule

Úsek rychlostní silnice R6 mezi Tisovou a Kynšperkem na Sokolovsku je otevřený necelý rok a už se musí opravovat. Stavbaři použili nevhodný materiál a silnice se vyboulila v nájezdech na tři zdejší mosty. Stavba 7,5 kilometru přitom stála 2,1 miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nettwor vs. darth.v

Klasika

Eurovia a spol. , drahý jsou jako prase a ještě to ojebou na materiálu.

0/0
28.5.2011 8:07

Tonda Brno

Jen tyto mosty?

Tak teda nevím, ale mám dojem, že když jedu po jakékoliv silnici u nás, tak to se mnou při nájezdu na most hodí a při sjezdu to samé. Když jsem jel v Rakousku, tak už jsem automaticky zas taky čekal to zhoupnutí před mostem a ono kupodivu nic nepřišlo. Čím to asi bude?

0/0
27.5.2011 9:20

eQuido

Re: Jen tyto mosty?

To sice ano, ale tyhle byly extrémní. I když je pravda, že děti budou zklamaný - vždycky se těšily na horskou dráhu :-)

0/0
27.5.2011 9:53

Bertak22

asi takto

Takže si to EUrovia opraví za svoje v rámci reklamačního řízení - doufám :-(

0/0
27.5.2011 7:39

Miri

Jinde se to neprojevilo?

Dobrý vtip, ani nemohlo, víc mostů v tom úseku, co byl otevřen před rokem, není. Nedávno otevřeli další kousek se dvěma většími mosty, tak se uvidí za rok, co to udělá

0/0
27.5.2011 7:10

CAT.WHISKY

Asi tuším kde je chyba.

Jelikož pracuji jako bagrák. Tak vím že určitě za vše může stavbyvedoucí co měl na na starost daný ůsek.

Ten by to měl všechno koordinovat a ručit za kvalitu práce , materiálu atd. Znám jich pár od každé firmy a vím že třeba ten co stavěl komunikaci v Královském Poříčí rád používá místo štěrku asfaltovou drť. A nebo se uplácejí hutní zkoušky. Používá se popílek na místech kde má být neco jiného.

0/0
27.5.2011 5:41

dan..

Proč se tomu nedivím?

Asi si na náš bor. nepořádek zvykám.

0/0
26.5.2011 23:15

sh1

šetřit se nevyplácí

Chtělo se ušetřit - a takto to dopadá !

Kdyby se zaplatily tři, nebo lépe čtyři miliardy, mohlo být vše v pořádku !!

0/0
26.5.2011 23:04

Bertak22

Re: šetřit se nevyplácí

nene - materiál by byl stejný - jen vývar by byl větší

0/0
27.5.2011 7:41

Tamifl

já slyšel

že hodnota dálnice je 1/10 udávané ceny (- na samotnou realizaci zůstane minimum prostřředků šidí se kde to jde hlavně na podloží a vrstvě betonu- ) a to se 1/2 z ceny ztratí ještě než to projde parlamentem.

0/0
26.5.2011 22:11

Leinad

ŘSD

Nojo, pro úředníky je výhodné podepsat špatné smlouvy a pak reklamovat nebo jinak zařizovat opravu. R^

Kéž by se toto odměňovalo platově, tedy čím horší stav silnic, tím menší plat konkrétního odpovědného úředníka.

0/0
26.5.2011 21:22

sombreri

7,5km = 2,1mld kc??

To je tak kurevsky predrazene, ze bych jim naparil takovou pokutu, ze by nevedeli ci jsou.... Jako nase slacne silnice, to je bomba, opravdu....

Vsecky je odtud vypraskat...ani rceni- velky bic, maly dvur nepomuze...

Hajzlove to jsou, vsichni...

0/0
26.5.2011 20:34

werr

Re: 7,5km = 2,1mld kc??

Mozna protoze "délka: 5,394 km kategorie: R 24,5/100 MÚK: Březová, Tisová a

Součástí stavby je 6 mostů a přeložky ostatních silnic v délce 5,627

km...Náklady na stavbu jsou plánovány na 2,458 milardy korun." Coz uz nevypada tak hrozne. Ale je to porad hodne kdyz to srovname s Nemeckem kde by pri zapocteni stejnych polozek usek stal asi jen 2/3 ceskych nakladu. Zdroj citace je web ceskedalnice.cz coz neni oficialni web ale web

fandu do silnicnich staveb z nichz nekteri jsou nebo byli zamestanci

RSD.

0/0
26.5.2011 22:51

stagger

A PROČ TO NEUDRŽELY PŘECHODOVÉ DESKY??

0/0
26.5.2011 20:14

wrah

Re: A PROČ TO NEUDRŽELY PŘECHODOVÉ DESKY??

Tipnul bych si na to, že tam jsou jen účetně, ve skutečnosti nebyly použity.

0/0
26.5.2011 20:17

Miri

Re: A PROČ TO NEUDRŽELY PŘECHODOVÉ DESKY??

protože tam žádné nejsou

0/0
27.5.2011 7:12

pražskej vidlák

A co má být???

Kdo z Vás neměl v 1. roce života bouli, je houby lumpík...

0/0
26.5.2011 20:11

scenzorem k lepším zítřkům

Strabag + Eurovia

Devastátoři českých silnic. Nikde se nepíše, že to je trochu jinak. Boule se vytvořily hned po spuštění, někdy po 3 měsících. Eurovia je zfrézovala a zarovnala. No a nyní se ty zfrézované boule naopak propadly, takže před mosty je hups na rozbití auta při daleko menčí rychlosti než 130. Boule už tam nejsou. Takže 1 rok v provozu a již 2x generální oprava. Další varování: Nyní se jezdí u Březová k Sokolovu po jednom dvoupruhu, který už je hotový v konečné podobě a dodělává se druhý dvoupruh. Když po ní jedete natřásáte se jako za starých časů na pračce při ždímání. jel jsem tam a hopsalo to, že jsem zastavil, protože jsem se lekl, že mám auto v háji. Tam se bude muset také dělat generálka hotové silnice. Vivat drahé české silnice a jejich stavitelé ;-O

0/0
26.5.2011 20:07

Leinad

Re: Strabag + Eurovia

Na druhou stranu, z pohledu stavební firmy, vy byste dělal pořádné silnice, nebo ty drahé nesmysly, které si ŘSD platí a objednává? ;-)

0/0
26.5.2011 21:25

Xladi

Kdyby to udělali pořádně

nemuselo by se nic reklamovat. Ale to je důsledek benevolence, kdy investor nevyžadoval záruční opravy a stavební dozor a přebrání stavby také nestálo za nic. Děláme revize ocelových konstrukcí a jsou to děsné prasárny, pár let stará konstrukce je v horším stavu než třeba 40 let stará. A pak jsou pár let staré které jsou jako nocé, všechno je o stavebním dozoru a tomu kdo stavbu přebírá, pokud bude dodržena technologie a projekt vydrží to dlouho, když to budou ojebávat, vydrží to pár měsíců nebo maximálně let. Není to tak dávno,kdy museli v Náchodě odfrézovat celý povrch nově položené silnice, použili úplně jinou směs asi nachodníky, která by se za pár měsíců rozpadla. A s těmi mosty to bylo i u nového obchvatu České skalice na mostech byl asi po 3 měsících povrch mostů jako po náletu a jet i 30 bylo nebezpečné.

0/0
26.5.2011 20:03

Samier

.

Eurovia to zni jak Europivo, do toho bych nesel.

0/0
26.5.2011 19:54

brezovak

Kdepak

asi naši soudruzi inženýři udělali chybu, že se jim na silnici tvoří boule? Můžou být rádi, že nemají boule oni od nespokojených řidičů. Kolem mého bydliště vede silnice 1 třídy, o které jakýsi inženýr, co měl na starosti  položení z cela nového koberce kladeného před 4 roky tvrdil že kvalita asfaltového koberce bude 30 roků a po každé zimě se tam lopatkují díry až 15 cm hluboké.Takže pokud to nějaký jouda špatně vymyslí tak dělník který to opraví z toho již kvalitní povrch nevykouzlí

0/0
26.5.2011 19:33

rolb

Re: Kdepak

Souhlasím. Dělník ten je až na posledním místě pokud jde o špatnou kvalitu. Ten jen dělá co se mu řekne.

0/0
26.5.2011 19:39

.MichaL

Re: Kdepak

Tak zrovna u živičných vrstev a zemních prací se na technologickou kázeň s...e naprosto neskutečným způsobem. Stavba, která dělá, co je jí řekne... to už jsem sakra dlouho nezažil:o)

0/0
26.5.2011 20:15

semafor

Re: Kdepak

Promiň, ale nesouhlasím.

Ve svém brožovaném životě, jsem dělal i baliče u DSO do r. 1991.

Tvoje tvrzení, pro tuto dobu je směšné.

Odkud máš své informace?

0/0
27.5.2011 7:35

.MichaL

Re: Kdepak

Ze staveb. Dopravák - silničíř sice nejsem, ale mám kolegy silničáře v naší projekční partičce, takže jim občas koukám přes rameno a člověk leccos pochytí. A ty nejvíc do očí bijící věci člověk ani nemusí zkoumat na kontrolních dnech a v papírech, někdy stačí jen jet okolo.. To co říkám, samozřejmě není pravidlem, ale je toho ve srovnání s ostatní stavařinou fakt hodně. Nehledě na to, že zemní práce jsou ve veškeré stavařině snad nejvíc šizenou věcí. Pokud to u Vás chodilo jinak, tak nezbývá než smeknout:)

0/0
27.5.2011 9:43

semafor

Re: Kdepak

Promiň, ale jsi jen další z řady těch, kteří tomu nerozumí.

Musím ovšem zdůraznit, že moje vědomosti jsou v tomto oboru, do r. 1991.

0/0
27.5.2011 11:58

.MichaL

Re: Kdepak

Přirozeně, tenhle dojem tu mají všichni diskutující o těch ostatních:) Nicméně je pravda, že v ´91 jsem ještě v oboru nebyl, tak není vyloučený, že se věci trochu změnily. Pěknej den přeju:)

0/0
27.5.2011 12:45

Xladi

Re: Kdepak

Tak samozřejmě to jde postavit tak aby to vydrželo nejlepší je cementobetonový povrch ale i asfalt se dáudělat kvalitně, stačí použít správný typ asfaltu a dodržet technologický postup, ale v tom je ten nejhorší problém, není vyjímkou že dávají asfalt i na mokrý povrch, voda se neodpaří a v zimě kdy to zmrzne se rozpíná a neštěstí je na světě, také se pracuje s materiály kde se musí dodržovat postup ale stavební firmy šetří na dělnících tak tam mají nezaškolené lidi, kteří s tím neumějí pracovat a pak to tak vypadá, třebana opravu betonových konstrukcí se používají praskyřice a správné namíchání je docela alchymie, když se to naředí moc tak to vyteče a když málo tak to nedoteče všude a ztuhne to moc brzo. Nebo když se na mosty pokládá izolace nesmí se po ní chodit aby se nepoškodila kdyby měl někdo v botě ostrý kamínek nebo hřebík, ale chodí se po ní běžně a veškerá práce pak přijde vniveč a opravy jdou do statisíců.

0/0
26.5.2011 20:10

.MichaL

Re: Kdepak

Asi tak, když vidím jak se na podzim "proinvestovávají" zbytky peněz tak, že se odfrézuje obrusná vrstva a nová se plácne při padajícím mokrým sněhu... hlavně že se vyčerpá rozpočet, aby nám ho příští rok nezkrouhli...

0/0
26.5.2011 20:31

cenzůra mě nedostane

jen tak dál

Naučtován kvalitní materiál v nemalém množstvi, realita opak.

0/0
26.5.2011 19:30

zbiro

kdybych se mohl přimluvit

taky dálnice z Ostravy do Bohumína by taky chtěla udělat znovu ;-D, jo vyvařit miliony umí dnes každý bl_bec, ale udělat něco pořádně to je v ČR velká vzácnost.

0/0
26.5.2011 19:29

semafor

Re: kdybych se mohl přimluvit

V Ostravě je problém ten, že je tady dostatek "haldoviny", která je laciná, ale ne nejvhodnější.

0/0
27.5.2011 8:09

ce4you

Hmmm, Eurovia...

A kde ja jen to jmeno cetl... Tady to bylo...

http://zpravy.idnes.cz/silnice-do-krkonos-neprezila-prvni-zimu-silnicari-ji-museli-reklamovat-1ai-/domaci.asp?c=A110420_182352_liberec-zpravy_oks

0/0
26.5.2011 19:03

Thegrid89

Re: Hmmm, Eurovia...

hm asi kvalitní tým no, ty Chvojkovice

0/0
26.5.2011 19:17

duhaCZek

Re: Hmmm, Eurovia...

A sakra - u nás dělají rekonstrukci náměstí ;-(

0/0
26.5.2011 19:25

nimrod1

Re: Hmmm, Eurovia...

Další zajímavá podobnost - téměř stejný problém společnosti Eurovia na obchvatu České Skalice:

http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/novy-silnicni-obchvat-ceske-skalice-na-nachodsku-cekaji-opravy/511327&id_seznam=1113

0/0
27.5.2011 6:19





Najdete na iDNES.cz