Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidé v Jablonci jsou zděšení, přišly jim obří nedoplatky za teplo a vodu

Lidem žijícím na sídlištích v Jablonci nad Nisou přišly vysoké nedoplatky za teplo a spotřebu vody. Někdo musí doplatit až třináct tisíc korun. Dodavatel tepla tvrdí, že za tím stojí špatné zateplení domů či návyky nájemníků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

stenley67

Teplárny!!

Ten,kdo má dálkové vytápění,atˇ bydlí v jakémkoliv městě,má prostě smůlu!!!Teplárenský monopol,bude mít vždy navrch!!Kolik opravdu spotřebujete těch gigajoulů,není přesně zjistitelné,žádnými měřáky,tyčinkami,ani jinými podobnými nesmysly!!!A oni to moc dobře vědí!!!Vyrobí tolik a tolik gigajoulů,a ty pošlou potrubím ke koncovým zákazníkům,tady k vám!!!A ty chtějí,bezezbytku zaplatit!!!Starými teplovody může unikat i 30-40%tepla!!!Ovšem to je jejich bordel!!!Ale vy ho zaplatíte!!!Já si nechal udělat etážové topení s průtokovým plynovým kotlem,mám vše pod svojí kontrolou,a věřte,nevěřte,snížil jsem náklady,bez zateplení,pouze s novými okny,o skoro 40%!!!

0/0
18.5.2011 19:43

zetkaa

Re: Teplárny!!

Zásoby plynu nejsou nevyčerpatelné a to se projeví na postupném zvyšování ceny. Do budoucna je jediným řešením  výroba tepla z obnovitelných zdrojů, jádra, popř.termonukleární reakce. Takže výhoda lokálního topení plynem je pouze dočasná, nehledě na vyšší emise NOx a CO2 na jednotku vyrobeného tepla, než u velkých tepláren.

Rozvody tepla jsou kapitola sama pro sebe. Největší ztráty jsou u parovodů (horkovody jsou relativně úsporné). Bohužel případná rekonstrukce a přestavba parovodních rozvodů na horkovodní se promítne výrazně do ceny tepla formou odpisů.

0/0
19.5.2011 13:11

orinka3

a mají měřiče spotřeby?

Já si už nedovedu představit, že bych o naší spotřebě neměla přehled. Plastová okna, vnitřní byt, v zimě stačí 22 stupňů, tedy přivřené nebo zavřené topení. Vodou neplýtvám, ale třeba WC zaléváme vodou z mytí vlasů, z oplachování nádobí  - ale musím mít kontrolu pohledem na měřidla.

0/0
18.5.2011 16:48

Bennu

Stejny efekt jako pri usporach vody

To ze se snizi spotreba tepla povede ke zdrazeni a logicky to pociti dvojnasob ti, kteri nemaji zateplene domy. To, ze ma dum mensi spotrebu nesnizuje naklady na prenosovou infrastrukturu.

0/0
18.5.2011 15:15

krvavadasen3

.

Hloupost některých obyvatel je někdy neskutečná. To je těžké.Na jednu stranu nadávají,že mají nedoplatky. Pak radiátory jsou zastavěné sedačkou, visí přes radiátor dlouhé závěsy a záclony.Tedy pak měřáky logicky detekují větší spotřebu. Navrch ventilačku nonstop otevřenou. To samé s vodou. Stačí se sprchovat, ne ležet ve vrchovaté vaně.

0/0
18.5.2011 14:23

barb.udo

Re: .

... ovšem nedoplatek znamená rozdíl proti záloze ...

... a záloha je vypočtena dle minulého období ...

... čili, buď se začali spotřebitelé chovat výrazně nehospodárně až teď nebo byla záloha stanovena chybně ...

0/0
18.5.2011 15:35

JaJaMilan

Re: .

Ta poslední věta mne fascinuje. Proč, no protože spotřebujete méně vody, ovšem oni potřebují výdělek stále ten samý tak se zdraží. To nehovořím o každoročním nárůstu zisku vždy cca. 10% ber kde ber.

0/0
18.5.2011 17:51

zetkaa

Re: .

S vodou je to složitější. Do ceny se nejvíc promítají odpisy vodohospodářského majetku, zejména nových ČOV, které se díky přísné evropské legislativě musejí stavět v každé vesnici od 2000 obyvatel výše. Čím menší obec, tím vyšší jednotkové náklady na 1 obyvatele a tudíž vyšší cena. Takže i když šetříte, musíte platit za budování a opravy vodohospodářské infrastruktury a samozřejmě vyšší ceny vstupů (energie, mzdy...). Ve srovnání s cenou v západní Evropě (kolem 100 Kč/m3) jsme na tom stále o něco líp, takže prostor pro zvyšování cen na průměrnou evropskou úroveň tu stále je (např. na rozdíl od ceny PHM, kde už jsme na průměru).

0/0
19.5.2011 13:05

LazyFatMan

Re: .

Máš pocit, že si vloni všichni zastavěli radiátory sedačkou a otevřeli ventilačky? Několik let předtím to ovšem nedělali, že. Nejsi z JTR?!

0/0
18.5.2011 20:44

LazyFatMan

Re: .

A viz box -

Ještě v roce 2009 lidé v Jablonci platili za teplo 649 korun

za gigajoule. V polovině loňského roku cenu tepla však stoupla z 669 na

689 korun.

0/0
18.5.2011 20:46

Peťulák2

Mě na tom baví hlavně to, že teoreticky nemůžete netopit.

Pokud budete mít přes léto zavřený ventil, zatuhne vám a budete platit opravu. Jenže oni už kolikrát topí i v létě. Venku 35 ve stínu, takže si to nikdo neuvědomí, a to topení jede 3 týdny naplno, protože "je třeba provést nezbytné opravy".

0/0
18.5.2011 14:22

mankejz

pojmy a dojmy

článek je úplně mimo, co tím chtěla autorka říct? že si lidi ještě neuvědomili cenu energií? a proto brečí? pokud vím, tak v jablonci se zdražovalo za poslední dva roky asi o pět procent, takže za JTR to jít nemůže, i když není opravdu z nejlevnějších. je to jedna paní povídala a druhá z toho uvařila tristní článek...8-o patří to tak do blesku!!!!

0/0
18.5.2011 14:04

Zůstaň nad věcí, baby

Re: pojmy a dojmy

jediný normální příspěvek

0/0
18.5.2011 19:11

Urb - Uničtoženie vraga

Takže paneláčníky ve Mšně Drábek odrbal letos už 2x

Jednou jako ministr a podruhé, jako jeden ze zakladatelů společnosti "Jablonecká teplárenská a realitní a.s."

Člen představenstva: Ing. Jaromír Drábek, r.č.

Jablonec n. N. - Vrkoslavice,

Zapsáno: 25.července 1995

Adresu a rč jsem vymazala, jinak je to výpis z OR z doby než se stal Drábek majitelem skrytým, jen prostřednictvím akcií. Můžete jablonečtí pračičáci zatleskat. Od jiného byste takhle drahé teplo neměli.

0/0
18.5.2011 13:57

Urb - Uničtoženie vraga

Re: Takže paneláčníky ve Mšně Drábek odrbal letos už 2x

opr. ....ve Mšeně..

0/0
18.5.2011 13:58

drátek99

Jj, ta masturbace pod sprchou

se prodražíR^;-D;-D;-D

0/0
18.5.2011 13:26

NEVYMYTELNÝ MOZEK RESURRECTION

to máte za to,

že se v tom jablonci všichni pořád jen válíte ve vaně a chlastáte šampáňo ;-)

0/0
18.5.2011 13:07

Ti-Li-Ling

Takové rozdíly ve dvou,

po sobě jdoucích topných sezónách? Zřejmě tunel pod celým Ještědem.

0/0
18.5.2011 12:33

pedr64

Re: Takové rozdíly ve dvou,

ten článek je možná zavádějící, protože operuje s přeplatky a nedoplatky. To je ale irelevantní, protože každý má nastavené zálohy jinak. Kdyby uvedli spotřebu loni a předloni, bylo by to možná srozumitelnější

0/0
18.5.2011 12:52

AnalProbe

Re: Takové rozdíly ve dvou,

Přesně!

0/0
18.5.2011 13:41

Ti-Li-Ling

Takové rozdíly ve dvou,

0/0
18.5.2011 12:32

Worff

Když máte v domě

"inteligentní" spoluobčany, kteří mají 24 hodin v zimě puštěné topení a k tomu otevřené okno, pak vám žádné zateplení nepomůže. Stejně teplo, které oni vyvětrají, zaplatíte na konci vy, protože měřáky-neměřáky, platí se z průměrné spotřeby celého domu. 

0/0
18.5.2011 12:22

Bennu

Re: Když máte v domě

Souhlas s tim, ze extremy konverguji k prumeru (ten, ktery netopi zaplati mirne vice, nez zmeri merak a naopak), ale porad ten kdo ma otevrena okna zaplati vice nez ten, ktery ne. Ne plnou vysi, ale zaplati.

0/0
18.5.2011 15:18

barb.udo

To jim už skončila topná sezóna?

0/0
18.5.2011 12:14

rafol

Re: To jim už skončila topná sezóna?

Predpisy jsou tak chytre, ze se uctuje za kalendarni rok a ne za topnou sezonu.:-/

0/0
18.5.2011 12:16

montík

Re: To jim už skončila topná sezóna?

To bude asi tím, že vyúčtovává se nejenom teplo, ale i další média a služby, která žádnou topnou sezonu nemají. Vyúčtování se dělá za kalendářní rok na základě faktur dodavatelů.

0/0
18.5.2011 12:19

pedr64

Re: To jim už skončila topná sezóna?

topná sezona od-do neexistuje, řídí se to venkovní teplotou

0/0
18.5.2011 12:19

Kartony

Loňská zima byla mimořádně dlouhá

Přestože jsme byli od podzimu zatepleni a měli vyměněná okna, tak jsme dobírali oněco méně. Pochopitelně že ceny vody a tepla neustále stoupají a čím více se šetří na teplu, tím se cena za GJ zvyšuje, protože fixní náklady se nemění. Je to stejné jako to bylo u vody, když se zavedly měřiče. A bude hůř; až budou všechny domy zateplené tak cena tepla bude ještě stoupat.  Kromě toho zdraží i uhlí, resp. plyn, takže se teplárny budou mít na co vymlouvat

0/0
18.5.2011 12:10

radio_svobodna_evropa

...

tak tento clanek je neuveritelne hloupy! kdyz to ctu, nezbyva me nic jineho nez se ptat, kde jsou cisla? je to narust spotreby nebo ceny? jedine co jsem z clanku pochopil je to, ze vsichni rvou ale vsichni to zaplatili :-P

0/0
18.5.2011 11:53

Mravenec Paša

Jsou tací, kteří plýtvají :-(

U nás v domě platíme podle vytápěné plochy a nelze majitele donutit k instalování měřidel spotřeby tepla. Bohužel i v zimním období zůstávají okna dlouhodobě otevřená, topíme pánubohu do oken. Proč bych já šetřil, když soused nešetří, a platíme oba stejně??? Pštrosí politika :-(

0/0
18.5.2011 11:13

Worff

Re: Jsou tací, kteří plýtvají :-(

I když měřáky máte, tak pak platíte z poměrné spotřeby celého domu - neboli, když šetříte a soused ne, tak jeho spotřebu z větší části hradíte Vy a on o to platí méně. Je na to vypečená ministerská vyhláška, která platí asi 15 let. Spotřeba z měřáku, tuším do celkové ceny vstupuje asi jen z 10%. Když se totiž měřáky hromadně zavedli, tak najednou spořiví měli velké přeplatky, pár plýtvalů vysoké nedoplatky a teplárny tratily na ztrátách při přenosu tepla. Teď mají většinou všichni nedoplatky, protože cena tepla každý rok tiše roste a většina ovčanů je s tím patrně spokojena, když nikdo neprotestuje.

0/0
18.5.2011 12:17

pedr64

Re: Jsou tací, kteří plýtvají :-(

ten poměr je 50%. I tak máme několik let po sobě přeplatek. Ono to totiž také souvisí s výší záloh, takže porovnávat, že jeden má přeplatek a druhý nedoplatek je zavádějící.

0/0
18.5.2011 12:24

Worff

Re: Jsou tací, kteří plýtvají :-(

Tím, že cena tepla je každý rok vyšší, musel byste si sám z vlastní iniciativy každý rok nechávat zálohu zvýšit. Osobně raději mám zálohy nižší, se svými penězi si hospodařím sám a jen si hlídám rezervu, protože je mi jasné, že v době vyučtování budou chtít po mně vyšší nedoplatek. Přece jim nebudu cpát své peníze dopředu.

0/0
18.5.2011 12:28

lukyyn

ANKETA !!!!! Kolik platite za GJ tepla/teple vody ???

Prosim uvedte lokalitu a dodavatele tepla .

X  X  X  X  X  X  X  X  X

0/0
18.5.2011 10:51

ODSCSSD 5

Re: ANKETA !!!!! Kolik platite za GJ tepla/teple vody ???

mi mame vlastni kotel v baraku.. a spokojenost maximalni...

0/0
18.5.2011 10:52

karbidikova

Re: ANKETA !!!!! Kolik platite za GJ tepla/teple vody ???

Pardubice / 380 Kč za 1GJ letos protopeno cca 2500 Kč. Barák zateplený komplet + nová okna

0/0
18.5.2011 10:59

pedr64

Re: ANKETA !!!!! Kolik platite za GJ tepla/teple vody ???

Přerov-519Kč/Gj a okolní města ještě víc. Ta vaše sazba se mi zdá nereálná, oipravdu je to tak málo?

0/0
18.5.2011 12:28

karbidikova

Re: ANKETA !!!!! Kolik platite za GJ tepla/teple vody ???

Údajně je nejnižší v republice.

0/0
18.5.2011 12:43

pedr64

Re: ANKETA !!!!! Kolik platite za GJ tepla/teple vody ???

a jak jsou na tom v Mechově, když jim tam vyhořela teplárna?

0/0
18.5.2011 12:54

karbidikova

Re: ANKETA !!!!! Kolik platite za GJ tepla/teple vody ???

toto je teplo z Opatovic. Jak je na tom Pardubice - sever opravdu netuším ;-D

0/0
18.5.2011 13:00

woodward.b

Re: ANKETA !!!!! Kolik platite za GJ tepla/teple vody ???

musím přiznat, že nevím, jednou za čas přijde vyúčtování, ale musel bych to hledat, moc to nesleduju, zálohy platím v rámci inkasa a v posledních cca 20 letech jsem každej rok dostal zpátky nějakej přeplatek. ovšem bydlím ve vlastním bytě v paneláku jako člen "družstva vlastníků". barák máme dobře zateplenej, plastový okna, takže s tím nejsou problémy.

0/0
18.5.2011 11:14

Konti

Re: ANKETA !!!!! Kolik platite za GJ tepla/teple vody ???

Karlovy Vary - 492,41 Kč/KG vytápění celkem 10 700 Kč / panelák zateplený + plast. okna, cena o 1000 Kč nižší než v roce 2008 panelák nezateplený, ale plastová okna

0/0
18.5.2011 14:25

Konti

Re: ANKETA !!!!! Kolik platite za GJ tepla/teple vody ???

oprava Kč/GJ

0/0
18.5.2011 14:26

NEVYMYTELNÝ MOZEK RESURRECTION

aha, tak oni se nám jablonečáci

válej pořád v teplý vodě?;-)

0/0
18.5.2011 10:45

woodward.b

Re: aha, tak oni se nám jablonečáci

to víš, severní vítr je krutý...:-P

0/0
18.5.2011 11:15

Alijenka78

Aha, takže oproti předchozímu roku ..

.. stouply náklady najednou o takové částky .. zajímavé. Viděla bych to spíše za cílený nátlak na obyvatele, aby zaplatili stavební úpravy na paneláku a dali tak někomu vydělat ..

0/0
18.5.2011 10:33

pedr64

Re: Aha, takže oproti předchozímu roku ..

aha, takže se majitel baráku domluvil s dodavatelem tepla a ten tomu konkrétnímu baráku naúčtoval 2x tolik?

0/0
18.5.2011 12:18

Muzzlinka

Re: Aha, takže oproti předchozímu roku ..

Teplo, teplou a studenou vodu účtuje dodavatel majiteli domu a ten rozůčtuje na jednotlivé nájemníky. Takže nemáte pravdu. Na druhou stranu majitel domu na požádání musí nájemníkům ukázat na vyúčtování, že pouze rozpočetl náklady a nic si nepřipočetl.

0/0
18.5.2011 12:49

x-bat

...

Tak jsem zvedavy na doplatky za letosni rok - prestehovali jsme se do bytu s vlastnim kotlem na vytapeni a ohrev vody, takze platim jen studenou vodu, plyn a elektrinu. Je mi nekdo schopny rict, jaka je realna uspora? Do ted jsme bydleli v "klasickem" byte s privodem TUV a tepla.

0/0
18.5.2011 10:14

ODSCSSD 5

Re: ...

to je tezko rict.. ale zkusenosti mam...

Bydleli jsme v panelaku v garsonce jen se sprchou.... ted bydlime v dome s vlastnim kotlem a musim rict ze platime mnohem mene... ale jak jsem psal dole, pokud je to zdruzeni vlastniku (a ne rodinej domek) cca 40% nakladu je spolecnych....  ale ted trochu cisel...

byt 2+1 65metru, jsme dva lidi + dva hafani... nepamatuji si rozpis ale za  Teplo, tepla voda, studena voda, poplatek spravcovske firme, spolecna elektrina atd... platime cca 2200,- a letos nam vraceli 4tisice...

0/0
18.5.2011 10:24





Najdete na iDNES.cz