Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi se vzbouřili na letišti v Barceloně, změnili jim místo přistání

Čeští cestující se v noci na neděli vzbouřili na letišti v Barceloně. Letecká společnost Wizz Air jim těsně před odletem oznámila, že místo do Prahy poletí do polských Katovic a odtud pojedou autobusem. Zasahovat musela policie, uvedla televize Nova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chulhu

Lži

V letadle nám bylo zděleno,že  Ruzyně z technických důvodů nepřijímá žádné letadla a že je uzavřená!Pochopitelně jsme na Ruzyni volali a tam nám řekli,že je to nesmysl.Pak už nikdo nic neřekl.Zavolali polici a vyhrožovali,že kdo se neposadí,bude vyveden z letadla.Mě chtěli vyvést kvůli tomu,že jsem si to chtěl nahrát na foťák.Nakonec byl let uplně zrušen.Několik pasažérů si koupilo letenky na další let(nás to s bratrem přišlo na víc jak 9 tis.)Reklamaci jsme podali a odpověď  Vám tu ukážu:

------

0/0
17.5.2011 3:27

ace-2

Re: Lži

Tak vždyť to byla pravda. Letiště skutečně je skutečně z technických důvodů zavřené. Vždy mezi 01-05 hod kvůli opravě dráhy. Je to napsané dokonce na samotných stránkách letiště.

0/0
17.5.2011 10:04

Martin Velebil

fakta

Odlet z Barcelony měl být ve 21:25 (pokud vše nenecháte na poslední chvíli jste na letišti již dvě hodiny)

Již před odletem byla na tabuli v letištní hale zpráva, že let bude o hodinu opožděn.

Pak se po každé hodině odkládal odlet až do 0:50. ( něco přes tři hodiny zpoždění + čas strávený na letišti před plánovaným odletem)

Jako by to nebylo podstatné, JEDENKRÁT - DESET MINUT před nástupem do letadla V LETIŠTNÍ HALE ZAZNĚLO že let bude odkloněn do Katowic. (možná dvakrát, v angličtině a španělštině) U brány na obrazovce se samozřejmě cílové letiště nemění. Takže kdo nerozumí španělsky nebo anglicky si klidně nastoupil do letadla v domění že konečně odletí do Prahy.

0/0
16.5.2011 18:51

Martinvelebil

fakta 1

Pak se samozrejme vsichni dozadovali vysvetleni-informaci o ceste a misto toho aby zamestnanci vse vysvetlili, rozhodli se sjednat si poradek ochrankou letiste. Tim rozhodne nikoho neuklidnili -naopak.

Nebyl to nahodou zamer: rozpoutat tak trochu paniku a pak zrusit let. Tim se spolecnost zbavila vsech zavazku k cestujicim a ma ciste ruce. Nemusi platit ani za zpozdeni ani za zruseni letu.

Vse naprosto legalni.

I kdyz je to low-cost - i za low-cost se plati. Neni to charita. Pokud si tu nekdo mysli, ze je lepsi nechavat obchodniky nabizet takovehle sluzby a nechat se vtahnout do cehokoli, muze tu nechat svou adresu nebo tel.cislo a ja mu zaslu fakturu za nove letenky co jsem musel koupit, pak nebudu mit namitek.

Wizzair nabidlo proplaceni hotelu, jidla a piti, dvou tel.hovoru a jako nahradu za neprijemnosti 30EURO NA DALSI LET SE SPOLECNOSTI WIZZAIR.Nebo se zdrzet v Barc. dalsi dva dny /zrejme zbylo na utery prazdne letadlo/

0/0
19.5.2011 16:02

milla

zmatené info

Letěli  domů  s Wizz nebo  s něčím  jiným? A ti ostatní  putovali  do  Polska a pak  autobusem, nebo  všichni  počkali  do  druhého  dne? Kdo platil  náklady? Nemohli byste se konečně  naučit  psát srozumitelně  a jasně;-O  ????

0/0
16.5.2011 15:53

nexus99

Počítám že letadlo Wizz Air

plánovalo další odlet z Katowic a tak se samozřejmě nevyplatilo sedat na nějakém bližším letišti. Let prázdného letadla plus jedno přistání a start by stálo pro společnost zbytečné peníze. Co se týče přesunu náhradních pilotů, to bych považoval za nesmysl. Ještě předloni se létalo z K.V přes PU do HRG a v PU se piloti nestřídali. Proč také?

0/0
16.5.2011 14:12

ch_orch

Wizz néééé

S  Wizz Air mám jen ty nejhorší zkušenosti. Jakmile nastane nějaký problém zaměstnanci nekomunikují, nebo mlží. S Wizz nelítat ani v nejhorší nouzi. Autobusem tam kolikrát budete rychleji.

0/0
16.5.2011 14:06

milla

Re: Wizz néééé

Ale  no  tak. Někdy  se to povede. Loni  do  Barcelony  super  za pár koru:-)n.

0/0
16.5.2011 15:54

prngrr

ACE2:

Hele bojuješ za svého chlebodárce poctivě, to jo. A my tomu prd rozumíme, co by opravdu šlo a nešlo.

Ale já bych viděl ideál: přistát v Brně (K. Varech) a ráno letět do Prahy.

Myslím, že ranním přeletem by se nenabralo takové zpoždění, aby se tolik zdržel ranní let (bylo by uklizeno a vystoupeno, možná natankováno = obrátka by byla rychlá. Nebo?

Ano, asi by se zapojila i náhradní posádka. Ale myslím, že posádky by vám nedošli a vy by jste si vydělali o pár kaček víc.

Katovice jsou totiž fakt úlet. To byl ještě let z Barcelony - taky to mohla být bližší destinace a divertem do Katovic by se lidi přiblížili Praze třeba jen o 80 km - nebo i hůř.

0/0
16.5.2011 13:56

ace-2

Re: ACE2:

Co je to za blbost. Letiště Karlovy Vary se mění po západu na letecký prostor třídy G, tj po západu to letiště neexistuje, navíc problémy s délkou a šířkou dráhy. Kdyby to letadlo přiletělo ráno z Brna, tak by sice ranní spoj měl sice jen malé zpoždění, ale to malé zpoždění by měl i poslední let, který by se opět nedostal do Prahy... takže podle tvého geniálního plánu by po dobu opravy hlavní dráhy v Praze, každý den zustala jedna várka cestujících někde zaseklá na cizím letišti.

0/0
16.5.2011 14:35

ace-2

Re: ACE2:

Jinak Katowice jsou logickou alternativou, protože je to nejbližší základna Wizz Airu od Prahy, má tam servisní zázemí na letadla, stejně tak čerstvé záloze. Divert do Brna by to letadlo zasekl na půl dne, původní posádka by to letět nemohla a další než by se tam dostala buhví a všechny lety toho letadla bys pak musel zrušit, nebo zpozdit o půl dne, což by naštvalo mnohem více pasažérů na mnohem více místech a stálo by mnohem více peněz.

0/0
16.5.2011 14:39

prngrr

Re: ACE2:

1) kolik by nabral ten ranní let?

2) to fakt nejste schopní nahnat třeba 20 minut?

.

Náhradní posádka z Prahy by to musela zvládnout - se tam dopravit.

Při troše štěstí by to bylo i levnější - zbytečný let jen do Brna a ne do Katovic. Lidské náklady se nepočítají

0/0
16.5.2011 15:02

ace-2

Re: ACE2:

Zpoždění by nabralo zhruba 30 minut v ideálním případě. Což by znamenalo, že by včera zustala další várka pasažérů na dalším letišti, pro změnu v Římě.

0/0
16.5.2011 15:28

nexus99

Re: ACE2:

Víš co je zajímavé? Do Varů létají pravidelné linky ČSA a Aeroflotu. K tomu další charterové lety. Jedná se o stroje třídy B737 případně A320. Ve středu nově létá pravidelná linka do Jekatěrinburgu. To je noční let. Osvětlení dráhy a navigace splňuje všechny podmínky pro provoz za horší či špatné viditelnosti. Proč tady mystifikuješ?8-o

0/0
16.5.2011 14:48

nexus99

Re: ACE2:

Současné mezinárodní linky jsou: St. Peterburg, Moskva, Jekaterinburg, Kyjev a charter do Antalye. (Jen pro zajímavost).

0/0
16.5.2011 14:54

ace-2

Re: ACE2:

Protože se vyznám v předpisech. Letiště je uzavřené 15 minut po západu a pak se mění na prostor třídy G, tj letiště fakticky v noci neexistuje. Změna provozní doby letiště Karlovy Vary je možná na písemnou žádost podanou měsíc dopředu.

Dále letiště Karlovy Vary není schválené letiště pro všechny aerolinky a protože se Karlovy Vary řadí k letišti třídy B, je nutný výcvik posádky pro toto letiště. Letiště třídy B je letiště se zvýšeným rizikem. Kupříkladu je krátké, ouzké, nebo je v bezprostřední blízkosti význačná překážka. Karlovy Vary mají kupodivu všechny tyto milé vlastnosti.

0/0
16.5.2011 15:25

nexus99

Re: ACE2:

Pardubice jsou na tom počítám stejně, co?

0/0
16.5.2011 15:36

lucky_24

Re: ACE2:

No tak to je pak zajímavý, že odsud odlítá linka do Jekatěrinburgu ve 22:50, a to už je fakt po západu. Takže u CCA jsou frajeři, co umí odletět i z "neexistujícího letiště", zato WizzAir má asi jen srágory co to nesvedou :-)

0/0
17.5.2011 0:18

nexus99

Co je lepší?

S Wizzem do Katowic místo do Prahy nebo Ryan "Na stojáka" a jen s jedním pilotem(obojí zatím ve stavu návrhů);-D Je věcí každého kolik je ochoten riskovat a podle toho volit dopravce..;-)

0/0
16.5.2011 13:53

sigenius

vášeň

Ve společnosti Wizz Air jsme přesvědčeni, že naši zaměstnanci nás odlišují od konkurence. Všechny týmy společnosti Wizz Air ve vzduchu i na zemi sdílejí stejnou vášeň: vášeň ke své práci. Náš tým se řídí přísnými etickými pravidly a je veden v duchu vynikající týmové spolupráce. Naše letecká společnost dnes zaměstnává obětavé pracovníky z nejrůznějších zemí Evropy, mimo jiné například z Maďarska, Polska, Velké Británie, Nizozemska, Německa, Norska nebo Francie. Díky skvěle motivovanému, profesionálnímu a multikulturnímu vedení jsou řízení a motivace zaměstnanců klíčovými faktory podílejícími se na úspěchu naší společnosti. Wizz Air v současnosti zaměstnává téměř 1000 zaměstnanců.

0/0
16.5.2011 12:41

bombai

No jasně, Katowice

jiné mezinárodní letiště blíž Praze asi není.... asi proto, že v PL může Wizz přistát v ceně, protože tamní letiště spadá do jejich ranku. Je to sice blbost, protože mohli sednout třeba v Brně či KV, ale to už Wiz musel extra zacvakat, a to se jim nechtělo. Také bych se vztekala.

0/0
16.5.2011 12:36

grimosa

Re: No jasně, Katowice

jj přesně tak, cestující by i pochopili, že díky okolnostem nepřistanou v Praze. Těžko ale můžou chápat že je Wizz nechce vyložit na nejbližším možném místě ale vleče je až někam do Katovic, kam to bude příště Moskva?

0/0
16.5.2011 12:42

nexus99

Re: No jasně, Katowice

PU by asi byly nejschůdnější. Nejmenší časová ztráta pro cestující a "špačci" kterými létá Wizz by tam přistáli bez problémů..

0/0
16.5.2011 12:49

ace-2

Re: No jasně, Katowice

Ale no tak, tak jednochuché to asi nebylo. Evidentně se jedná o mnohem složitější a komplexnější systém plánování letů a využití letadel a jedno odstavené letadlo kdesi v Brně znamená zrušení letů zase někde jinde. Aerolinky mají plán využití takový, že každé letadlo musí být pořád ve vzduchu. Přistáním v Brně třeba vyřešíte 140 cestujících z Barcelony, ale dalších 600 bude mít lety zrušeny, nebo značně zpožděny.

Koukat se na problematiku plánování využití letadel z naší pozice je značně primitivní způsob. K tomu plánování si ještě přidejde nějaké maximální doby šichty pro posádky, doby odpočinku, posádek k dispozici na daných místech, pravidelné prohlídky letadel, které nemůže dělat kdekdo a kdekoliv a pak zkuste řešit problém se zavřeným letištěm a chybějícím letadlem v přepravní síti.

0/0
16.5.2011 12:50

grimosa

Re: No jasně, Katowice

a co Wizzu bránilo si přeletet letadlo z Brna do Katovic, jeste ten vecer? Urcite namítnete limity posádky, kdyz ale je Wizz schopný dopravit 160 lidí z Katovic do Prahy tak by jiste mohl dopravit 2 piloty z katovic do Brna.

Jistě, situace pro Wizz nepříjemná, navíc když v Brně musí hradit přistávací poplatky ale to je všechno podnikatelské riziko.

0/0
16.5.2011 12:56

ace-2

Re: No jasně, Katowice

Jenže než do toho Brna dostane náhradní posádku, tak dalších několik stovek pasažérů bude mít půl dne zpoždění, nehledě na další nepravidelnosti v letovém řádu na to letadlo vázající. Z pohledu plánování je lepší odstřelit 150 lidí, než dalších několik stovek, což by stálo firmu mnohem více peněz a mnohem více nespokojených pasažérů, než jen těch 150 z Barcelony. Jde jen o to aby pasažér dostal kompenzace dané předpisem a tím odpovědnost aerolinky navíc nízkonákladové končí. V momentě kdy zaplatím za letenku z Barcelony litr a půl tak nějak očekávám, že když se něco stane nedostanu žádné benefity, protože nejsou v ceně letenky. Dostanu jen základní služby a kompenzace dané předpisem či zákonem. Když budu chtít komfort a benefity s možností přebookování letů v rámci aliance s jinou aerolinkou tak poletím třeba s Lufthansou za pětinásobek a pak právem očekávám, že mi pomůžou nad rámec povinných předpisů.

0/0
16.5.2011 13:14

bombai

Re: No jasně, Katowice

Ale jděte do háje, je to prostě sockoidní letecká společnost a vůbec jim nešlo o cestující. Ty Katowice neobhájíte a už vůbec není jasné, proč nastalo zpoždění před odletem?

0/0
16.5.2011 15:47

. . .

to je stejný jako kdybych přišel do restaurace

a po dvou hodinách čekání na guláš s pivem bych dostal jahodový knedlíky s pivem s tím, že guláš zkysnul a že pokud se mi to nelíbí tak mám smůlu, protože vzadu v jídelním lístku je drobným písmem napsáno, že pokud mi nemohou dodat mnou objednané jídlo mohou mi dát jakékoliv jiné v pořadí... :-P:-P:-P:-P

0/0
16.5.2011 11:29

richu.ch

Re: to je stejný jako kdybych přišel do restaurace

Já z restaurace, při objednávce guláše, čekám maximálně 15 minut. Pak odcházím.

0/0
16.5.2011 11:38

richu.ch

Re: to je stejný jako kdybych přišel do restaurace

Šmarja ...

0/0
16.5.2011 11:40

sigenius

Re: to je stejný jako kdybych přišel do restaurace

Já bych ten příměr viděl tak, že guláš sice je, ale došly jim talíře, tak ti ho nandají sběračkou do kapsy od saka. Potom, tě vyženou sníst si ho na chodník, protože v restauraci budíš pohoršení.

0/0
16.5.2011 12:47

krystofc

Re: to je stejný jako kdybych přišel do restaurace

víte, je to blby kdyz vam to takhle reknou ale vy jste s tim mel pocitat. kdyz si kupujete letenku za zlomek puvodni ceny, vite ze to nese rizika a je to psano i v prepravnim radu...jdete do toho s tim ze se to muze a nemusi stat...takze bud letenka za ticku a nebo treba s iberia za plnou cenu :-)

0/0
16.5.2011 12:47

. . .

nějak tomu nerozumim

to je v Praze jen jedna přistávací dráha?? To nemá letiště v Ruzyni pro náhle závady na dráze nějakou ještě jinou záložní??

0/0
16.5.2011 11:24

ace-2

Re: nějak tomu nerozumim

jsou dvě. Jedna se opravuje a druhá záložní musí být v noci zavřena kvůli hluku. Takže když letadlo nabere někde přes den zpoždění, tak se pak nemá jak vrátit do Prahy :D

0/0
16.5.2011 11:34

. . .

Re: nějak tomu nerozumim

aha, díky za vysvětlení ;-)

0/0
16.5.2011 11:38

klarav

Re: nějak tomu nerozumim

Mezi 01:00 a 05:00 nelze nyní na Ruzyni přistát. Letadlo mělo bohužel zpoždění. Měli počkat několik hodin v Barceloně a přiletět po 05:00 ráno, tím by ale nabrali zpoždění na další den, protože další ráno odlétá letadlo v 6:00. Další zpoždění nechtěli riskovat, tak z Katowic přeletělo letadlo do Prahy ještě večer a z Barcelony letadlo přistálo v Katowicích.

0/0
16.5.2011 11:36

. . .

Re: nějak tomu nerozumim

díky ;-)

0/0
16.5.2011 11:39

xaddam

to zní

jako skvělá reklama na Wizzair. Máte letenku do prahy? Smůla, letíte do Katovic. A když si budete stěžovat, zavoláme na vás policajty...

0/0
16.5.2011 11:10

ace-2

Re: to zní

tak zase hele trochu rozumu, za stěžování asi nikdo z nich nebyl vyhozen z letadla. Spíš bych se vsadil, že pár pasažéru začalo utočit na posádku a chtělo si na nich vybít vztek. Já být kapitánem a někdo mi začal vřískat na posádku, která za to těžko může, tak je vyhodím z letadla taky, protože řvaním na chudáka letušku fakt není způsob jak věci vyřešit.

0/0
16.5.2011 11:37

grimosa

Re: to zní

jo jenomže tak to je. Posádka je zástupce letecké společnosti a cestující mají právo vyžadovat aby je posádka dopravila ne nejbližší možné místo a tím nejsou Katovice ale třeba Brno, Pardubice. A pokud vím, tak je v moci kapitána změnit letový plán...

0/0
16.5.2011 12:25

ace-2

Re: to zní

Tak to máš trochu popletené. Kam poletí letadlo pokud je na zemi nerozhoduje kapitán, ale dispečer dané letecké společnosti popřípadě někdo kdo dispečery vede, třeba šéf plánování letového provozu, nebo něco podobného dle struktury dané společnosti. Společnost má jen povinnost dopravit PAX na místo určení, ale už se neříká jakým způsobem, tedy bráno podle předpisů. Alternativní doprava z Katowic do Prahy autobusem je podle předpisu zcela v pořádku. Kompenzaci lze požadovat za zpožděný let, ne za přistání na jiném než cílovém letišti pokud byla sjednána náhradní doprava na cílové místo.

A můžeš mi vysvětlit co budeš potom dělat s letadlem s kterým přistaneš v Brně ? Na nápady jako s ním potom přeletět do Prahy můžeš rovnout zapomenout, protože tím naberou všechny další linky zpoždění a další noc zustanou jiní pasažéři na jiném letišti bez možnosti se dostat do Prahy. A situace se bude opakovat.

0/0
16.5.2011 12:39

grimosa

Re: to zní

ano dispečer naplánuje, letový plán ale kapitán může změnit. Dispečer není bůh..

Co by dělali s letadlem v Brně? Přeletěli ho třeba jinam? Pokud posádku už nemůže tak když letecká společnost dokáže přepravit 150 lidí z Katovic do Prahy. tak dokáže jistě přepravit 2 piloty z Katovic do Brna[:-)

Je to jejich podnikatelské riziko..

0/0
16.5.2011 12:50

ace-2

Re: to zní

Ne kapitán to fakt změnit nemůže, protože letový plán podává patrně navigační oddělení dané společnosti. Kapitán si fakt na zemi nemůže říci, že rozhodnutí firmy je špatné a poletí radši někam jinam. To by to byl jeho poslední let v dané společnosti. Kapitán může měnit let pouze za letu s ohledem na bezpečnost a provozní limity letadla. Kapitán s letadlem na zemi poletí tam kam mu řekne firma a ne tam kam si myslí, že by to bylo lepší.

Tak přepravit náhradní piloty do Brna asi dokáže, ale co s tím letadlem v Brně těch 8-10 hodin než je tam dostane... jakože že další spoje toho letadla budou mít 8-10 hodin zpoždění, firma dalším stovkám lidem bude platit kompenzace a poslední várku lidí stejně zase opět nedostane do Prahy, protože bude Praha opět zavřená? Ale no tak... takhle nemůžeš plánovat využití letadlové kapacity.

Už to, že Wizz Air poslal náhradní letadlo z Katowic do Prahy aby zachránil ranní linky a spoje dalším stovkám lidí je jistě pozitivum.

0/0
16.5.2011 13:04

sigenius

Re: to zní

Proč wizzair posílal do Prahy z Katowic náhradní letadlo z Katowic? Proč tam neodletělo to původní z Barcelony? A to "náhradní" letadlo nikde nechybělo?

0/0
16.5.2011 13:14

ace-2

Re: to zní

Tak to se nikdy nedozvíme. Zavolej na jejich plánovací oddělení.

0/0
16.5.2011 13:20

sigenius

Re: to zní

Můj rozum mi říká, že kdo se v životě neumí ozvat o svá práva, si nezaslouží, aby nějaké měl.

0/0
16.5.2011 12:34

ace-2

Re: to zní

Fajn příště až poletíš, zkus začít řvát na letušku. Uvidíš zda ti to nějak pomůže a hlavně zda to bude mít nějaký smysl.

0/0
16.5.2011 12:40

sigenius

Re: to zní

Myslíš, až poletím s Wizz Airem?

0/0
16.5.2011 13:05

ace-2

Re: to zní

Můžeš zkusit zařvat na letušku u libovolné aerolinky, doporučuji zejména izraelskou EL-AL.... ;-D když ještě budeš mít možnost tak se můžeš podělit o zážitek, který nastal v dalších vteřinách.

0/0
16.5.2011 13:17

sigenius

Re: to zní

No jo - ale atázka je, jestli bych s EL-AL měl ke "řvaní" důvod.

0/0
16.5.2011 13:21





Najdete na iDNES.cz