Diskuze

Zachráněné nádraží v Ústí nad Orlicí zůstane, ale sloužit bude nové

Kompromis ohledně starého nádraží v Ústí nad Orlicí vyvolal nové spory. Skupina nadšenců peticí zabránila demolici historické budovy, která je z obou stran sevřená mezi kolejemi. MF DNES teď získala plány, podle nichž to tak zůstane a vedle vznikne moderní výpravní budova.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ingchemik

13. 5. 2011 18:50
Příklad podobného řešení:

Ostrava - Svinov. Stará nádražní budova s infrastrukturou a skleněné přednádraží s pokladnami a informacemi. Až tak špatné mi to nepřipadá.

0 0
možnosti

Patapuf13

12. 5. 2011 19:29
Říkejte si co chcete,

 ale kolikrát p. Kadrman jel za posledních 10 let vlakem?? Záchronou tý zchátrlý nádr. budovy se akorát chtěl zviditelnit a bohužel se mu to povedlo a spoustu lidí nalákal. Proč hned neřekl co s budouvou má v plánu? Mohl ji dostat za "babku" a krásně ji opravit samozřejmě s těmi co podepsali jeho "smysluplnou" petici. Tím co udělal akorát připravil stát o několik desítek milionů (nový projekt, nevé úz. rozhodnutí). V UO už se mohlo dávno stavět nové pěkné nádraží kde by si člověk nebál sednout na lavičku natož jít na WC, nebo hledat někde místo kde aspoň netáhne. Ale díky jistému pánovi s jeho peticí se bude stavba nádraží protahovat a protahovat. Nadávat můžete jenom těm (pochybuju že aspoň polovina byla za poslední rok na nádraží v UO) kdo za záchranu té ruiny podepsali petici.

0 0
možnosti

kuttna

12. 5. 2011 22:27
Re: Říkejte si co chcete,

Nemáte to trošičku popletené? Opravdu si myslíte, že demolice stávající a stavba nové budovy by byla lacinější, než oprava té staré? A opravdu Vám nevadí, jak betonáři likvidují krásu a nahrazují ji předraženým betonem a sklem? Sám jsem musel nedávno přesídlit z krásné staré budovy do sklobetonového bludiště (byť vyznamenaného cenou Grand prix), takže vím, o čem mluvím. A vlakem jezdím denně aspoň dvakrát. Procházím jak opravená stará nádraží, tak novostavby. A přece jen se v těch opravených "ruinách" cítím daleko líp. Bohužel i na těch opravených nádražích jsou převážně jen studené kovové lavičky, na kterých se nedá sedět (snad jen nádražáci ve špinavých monterkách s tím nemají problémy). Takže netěšte se a buďte rád za ty stávající.

0 0
možnosti

Jerry7650

12. 5. 2011 16:59
To je nějaký nový folklor

To je snad v každém měste, kde se nádraží přestavuje... To je snad nějaká uchylka, že lidé chtějí ty barabizny z předminulého století všude nechat.... Jsem štastný, že podobně netrpěli lidé přesně o 100let před touto dobou, to bysme snad ani neměli kanalizaci, protože ten potůček splašků, co teče uprostřed ulice už od 17století je tak historicky cenný a přece tak dobře funguje...

0 0
možnosti

L. Matějka

12. 5. 2011 17:49
Re: To je nějaký nový folklor

Pravda. Divím se, že ještě nezbourali Pražský hrad, co jen ten ročně sežere peněz! Nebo Národní divadlo. Místo něj by tam byl daleko užitečnější nějaký obchodní nebo bytový dům.. Nebo snad ne..?

0 0
možnosti

Mallinali

12. 5. 2011 16:14
Inu

Nádraží je to krásné a doufám že se pro nějaký další účel opravdu krásně zrenovuje, aby to dráhy na revanš nenechali spadnout samovolně. Památky se musí chránit, už nikdy více demolici jako byla třeba ta v případě pražského Nádraží Těšnov.

0 0
možnosti

villík

12. 5. 2011 15:53
Vždycky jsem si chtěl představit, co je to kočkopes.

A hele. On bude tady v Ústí n/O ! 

0 0
možnosti

Michaell

12. 5. 2011 14:16
Staví se repliky aut,proč ne budov?

Ta stará historická budova nádraží v Ústí nad Orlicí uprostřed kolejí potřebuje nákladnou opravu a ta nová bude také stát majlant. Navrhuji současnou budovu zbourat (stejně překáží) a postavit novou kopii na vhodném místě.

0 0
možnosti

kuttna

12. 5. 2011 19:03
Re: Staví se repliky aut,proč ne budov?

Proč Vám překáží? Mně nepřekáží ani v nejmenším.

0 0
možnosti

iski

12. 5. 2011 12:51
Absolutní neúcta k umění

Projektanti železnice jsou zase otráveni, že uprostřed kolejí budou muset nechat starý dům, který tam z jejich pohledu nemá žádnou logiku.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Logiku nemají ti troubové, krásnou budovu by zbourali a beztvarou krabici z betonu by tam postavili. Děkuji pškně. Vždycky když jsem tudy jezdil jsem se tomu krásnému nádraží obdivoval. Stejná blbina, jako chtějí protlačit tady v Brně...

0 0
možnosti

kolos.veliky

12. 5. 2011 14:16
Re: Absolutní neúcta k umění

Když se tudy jen projíždí, nemusí to být tak špatné - z okna rychlíku, který tam pokud možno nestaví.

Zkuste si na to nádraží někdy zajet autem. A nebo tam vystoupit (třeba když mrzne nebo prší) a jen tak cvičně tam počkat hodinku na další vlak. Můžete se těmi krásami pokochat hezky zblízka. Potom si představte že tam jste 2x denně při dojíždění do práce. Třeba potom změníte názor.

0 0
možnosti

teseth1

12. 5. 2011 12:41
nooo

takže postavíme novou budovu. stará se nechá chátrat až se nakonec skácí sama k zemi. to se těm t...bům opravdu povedlo. přitom je to stará barabizna, která je v hrozivém stavu. její oprava by byla ještě dražší než nová budova. doufám, že ti co podepisovali ty petice jezdí aspoň vlakem a to z tohoto nádraží!!! ;-O

0 0
možnosti

weselka

12. 5. 2011 12:43
Re: nooo

Kde to bylo? 

Stalo se to nedávno. Vlak Eurocity EC 172 z Vídně do Hamburku neplánovaně zastavil v Ústí nad Orlicí. Nastalo divení, protože cestující v nějaké nežádané zastávce nemínili  vystupovat. Tím spíš, že mnozí z nich byli Angličané, Němci, ale i Číňané, Japonci a možná Korejci nebo Vietnamci. Promiňte, přece jen mám s rozeznáváním Asiatů trochu problém. Po několika minutách čekání nám byla ohlášena porucha lokomotivy. Po několika dalších jsme byli vyzváni abychom vystoupili, vlak dál nejede a vezme nás následující rychlík. Tak se i stalo.

0 0
možnosti

daliv

12. 5. 2011 12:39
tak

to nadrazi v usti jsem mel vzdycky rad, klasicka hezka nadrazni budova, trosku atypicky zasazena mezi koleje, na pozadi zalesneny kopecek. asi nostalgie, ale hezka: ) nevim, me tam zapada do toho charakteru krajiny vic nez ta nova...

0 0
možnosti

kolos.veliky

12. 5. 2011 14:20
Re: tak

Kdy jste tam byl naposledy? To okolí je pořád stejné, jen je potřeba si spíš než kopečků okolo všímat, jestli Vám ta krásná ruina nepadá na hlavu.

0 0
možnosti

pedr64

12. 5. 2011 12:36
jaksi mi v tom článku chybí zásadní informace

a to kolik bude stát nová budova a kolik by stála rekonstrukce, když už jsme u toho plýtvání finančními prostředky. Jinak stávající budova je v současném stavu otřesná a součástí její rekonstrukce by stejně muselo být nové nástupiště

0 0
možnosti

iski

12. 5. 2011 13:05
Re: jaksi mi v tom článku chybí zásadní informace

Ale zachovala by se hodnotná památka želzniční architektury. Pravda snadnější je postavit tam nějakou škatuli bez stylu a umu

0 0
možnosti