Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nešťastná rada kanadského policisty zažehla tisícové „Pochody štětek“

Poněkud neuvážená poznámka kanadského policisty zažehla nové protestní hnutí v Kanadě a USA. Konstábl poradil dívkám, aby se neoblékaly jako prostitutky, pokud se chtějí vyhnout znásilnění. Tisíce pobouřených studentek protestují a vyrazily do ulic ve vyzývavých šatech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Thorough

Co na to říct

Když se nějaká dívka oblékne jako metalistka, tak může čekat zájem od metalistů. Když se oblékne jako typická motorkářka, tak ji motorkáři nenechají bez povšimnutí. No a když se oblékne provokativně, tak tím působí na sexuální loudily a devianty. Sexuální agresor je po objektivní stránce samozřejmě vždy vinen na 100%, ale taky je potřeba používat rozum. Nechceš být obětí primitivních sexuálních narážek? Tak se buď nepohybuj mezi primitivy, nebo mezi nimi nenos hluboký výstřih a minisukni. Chceš snížit riziko znásilnění? Tak při nočním návratu domů neměj obuté lodičky, jejichž klapot se rozléhá nočním sídlištěm a nenavazuj s nikým žádný kontakt.

0/0
15.5.2011 23:31

p266

Ach jo, to je zase útok na logiku.

Tím, že někdo prohlásí empiricky snadno ověřitelný fakt, že vyzývavé oblečení zvyšuje pravděpodobnost znásilnění, přece neznamená, že ten kdo to tvrdí schvaluje znásilnění jako takové.

Normálně uvažující člověk vyzývavým oblečením znásilnění samozřejmě ospravedlňovat nebude. Bohužel ale ten, kdo znásilní, takto neuvažuje, takže uvedený protest se do značné míry míjí účinkem.

0/0
15.5.2011 23:29

lol

Stvoření lehkých mravů, feministky a jiná strašidla

rádobyvtipně si to sami nazvali SlutWalk,

ale označení Slut pro účastnice jistě nebude ve většině případů daleko od pravdy.

Taky tam musí být řada feministek.

0/0
15.5.2011 19:36

pm22

Jo, jina doba

Dnes je to trochu vedle, mlade zeny a divky moci mermo chteji prevzit inicitivu v otazce sexu. (Plati to i u vlku, kde alfa samice rozhoduje, kdo bude pratnerem.  Nejak ale zapominaji na fakt, ze polonaha zenska na ulici u normalnich muzu cosi vyvola.  Existuji prece pritodni zakony jako zachovani rodu a podobne . Zrejme ho ty divky hodlaji zmenit . Feminizace pokracuje vesele ;-D;-D;-D;-D

0/0
15.5.2011 17:55

quido

si představte...

.. že jsem nedávno zachránil kolegyni v práci před znásilněním ....

Jak? ...

.. No ukecal jsem ji ...;-D;-D;-D

0/0
15.5.2011 16:16

lolek77

Kdyby si ty "štětky" uvědomily, že v arabském světě

je zcela normální neoblékat se vyzývavě a trochu šly raději do sebe. Ono neškodí se poučit jinde. Z pohledu muslimů chápu, že považují Ameriku za úpadkovou zemi, když vidí v televizi třeba takovou lady Gaga.

0/0
15.5.2011 11:09

GhostDogXXL

Re: Kdyby si ty "štětky" uvědomily, že v arabském světě

Z pohledu Evropanů chápu, že považují některé muslimské země za úpadkové, když vidí v televizi třeba kamenování nebo ženy zahalené od hlavy k patě.

(pro upřesnění dodám, že můj příspěvek je demonstrace toho, jak blbej je váš i můj příspěvek)

0/0
15.5.2011 15:21

Yesname

Uvědomujete si vlastně vůbec to,

že znásilnění  (obecně jakékoli dokonané přepadení) partnerky, nebo jiné blízké osoby ženského pohlaví bere člověk  tak, že jistým způsobem zklamal jako ochránce? A protože s ní nemůže být pořád, tak jí doporučuje nějakým způsobem snížit to riziko?

0/0
9.5.2011 23:53

karelka3

Některé z fotky

by se ještě dali znásilnit, ale velká část ,,ženské,, populace (mladší), ať z Kanady, či USA, by snad ani do parků kde se často ,,úspěšně,, znásilňuje, asi vůbec neměla chodit, protože by řady ,,úspěšných,, znásilňovačů hodně prořídly. Stačí vidět fotky do šířky narostlých místních tlustoprdek.;-)EU

0/0
9.5.2011 19:12

CML po malé opravě

Re: Některé z fotky

Na některé když to příjde, tak jim je dobrej i hrošík :-)

0/0
9.5.2011 19:23

luki

Re: Některé z fotky

Vůbec jste nepochopil, o co jim jde.

0/0
9.5.2011 22:21

karelka3

Re: Některé z fotky

pochopil, ale kašlu na jejich problémy.;-D

0/0
10.5.2011 1:13

Hackoff

Re: Některé z fotky

;-D

moje rec. kluci maj svejch problemu dost. treba prave co delat kdyz vam holka nechce dat

0/0
13.5.2011 9:32

CML po malé opravě

No kdyby protestovali v teplákách nikdo by si je ani nevšiml

tak to taky o něčem vypovídá milé slečny. Takže v minisukni a triku co sahá max. pod k..... takhle večerní ulicí a pak se divte. Nezmění se to ani za 50 let (možná spíš k horšímu). A pozor zakázané ovoce víc chutná :-):-):-)

0/0
9.5.2011 19:02

leontýnka

Vaše

starosti na mojí hlavu, vážené "protestující studentky", alespo=n, že jste se tak výstižně samy pojmenovaly a nemluvíte o sobě jako o ženách;-D

0/0
9.5.2011 17:56

ktv

co je to nevyzyvave obleceni pro VentreSaintGris_X6

JAk ses ptal niz (nechce se mi tam listovat tak to davam jako novy vlakno) co je to bezpecny obleceni: neexistuje obleceni ktery holce zaruci ze ji nikdo neznasilni. ale pokud se ptas v jakym obleceni je pravdepodobnost nizsi a v jakym vyssi tak jako nejnizsi bych doporucoval nemyty vlasy, pytlovity nepadnouci dziny strihem z 90tek a vytahanej svetr. to je myslim celkem bezpecny :-D

0/0
9.5.2011 17:06

ktv

Re: co je to nevyzyvave obleceni pro VentreSaintGris_X6

a jako obuv cerny prestize ;) ... na FEL nebo MATFYZ je takovejch slecen celkem dost a myslim ze to funguje - nikdo krome spoluzaku na jejich znasilneni rozhodne nemysli a spoluzaci se vetsinou dostatecne boji pobytu ve vezeni ;)

0/0
9.5.2011 17:08

DADAnce

Re: co je to nevyzyvave obleceni pro VentreSaintGris_X6

Černý prestiže mám a byly mi houby platný... Myslím, že v určitou chvíli na určitém místě je jedno, co má na sobě... třeba skafandr, jaký má vlasy, jestli vůbec... Chlap se může namlsat jinde, ale pak rozhoduje vhodnost místa a jestli slečna vypadá, že s ní nnebude moc práce... Ale k většině znásilnění dochází mezi známými, kolegy, v rodině. tam už vyzývavost roli hrát může.  

0/0
9.5.2011 17:21

CryptoCult

Na tý fotce ta dívka vpředu uplně napravo...

To je ředitelka tamní vápenky ;-D

0/0
9.5.2011 16:45

plesingr

k tomu oblikani

  vulgarni oblekani zen v severni americe je projevem pokracujiciho boje mezi sexy.v nekterych mistech v kanade prime divani na zenu je proti zakonne.jde o kontrolu a dominaci.

 

0/0
9.5.2011 16:38

me2di

K tomu oblikani

když zaparkuju, tak taky nenecham navigaci za sklem, penezenku s mobilem na palubovce a klic v zapalovani. Ja vim, ze nikdo nema pravo mi to auto vykrast, nebo ukradnout..ale znate lidi. Je to podobne jako kdyz pujde nadrana pekna baba sama nad ranem nekde pruchodem v miste kde se clovek boji jit i ve dne...tak si taky koleduje o ledasco.

0/0
9.5.2011 15:43

me2di

Re: K tomu oblikani

a pokud si uchyl bude vybirat zenskou, tak si na 100 vybere tu v sukni...kdo se ma parat s nejakyma ryflema, paskem atd.

0/0
9.5.2011 15:45

doktor_bota

Re: K tomu oblikani

Tak za ty "ryfle" dávám sto bodov.;-D

0/0
9.5.2011 15:48

me2di

Re: K tomu oblikani

tak gate no

0/0
9.5.2011 15:50

doktor_bota

Re: K tomu oblikani

Normální chlap to stejně nerozezná, když na to přijde. Kalhotky za 5000? To znásilnění vyjde levněji.:-/

0/0
9.5.2011 15:55

SecondWisdom

Re: K tomu oblikani

Ano, koleduje si, pokouší osud, ale i tak nemůže za znásilnění. Jde o kauzalitu. Kdyby neexistoval prvotní činitel, který jí znásilnil, potom by to nebylo koledování, ale normální cesta ženy domů. Žena svým koledováním riskuje pouze to, že si to sama bude vyčítat. Nikdo jiný jí to vyčítat nemůže, protože není způsob, jak zjisit (spočítat), že je oblečená již nevhodně. A dokonce ani neexistuje rozumný způsob oblékání, který by stáhl šanci znásilnění na 0%. Tedy pokud by se to dalo spočítat a ona měla o 1 bod méně rajcovnější oblečení, tak jí mohl někdo i tak znásilnit. O 10 bodů, o 100 bodů, o všechny body a stejně jí mohl nějaký bezdomovec či kdo znásilnit. Takže žena si znásilnění může vyčítat, ale jí ostatní ne, protože nešlo určit rozumnou hranici.

0/0
9.5.2011 16:01

DADAnce

Re: K tomu oblikani

Nejde o vyčítání, jde o snížení rizika... Vyčítat to můžete, komu chcete, ale odnese to nejvíc ona. A ano, míra únosného a neúnosného rizika je fakt těžká... Mám jezdit autem? Mám jezdit autem opilý?

0/0
9.5.2011 16:06

SecondWisdom

Re: K tomu oblikani

Bohužel partner či okolí je to jedno. Teprve když se to stane, tak začnou být po bitvě generálové a NAJEDNOU to bylo moc provokativní, když už vědí, že se to stalo. A nejen to, oni z toho vyvodí závěr, že KDYBY to nenosila, tak se to nestalo. Tedy z hypotetické věci, udělají kauzální příčinu. To je nefér a komu není jasné, že je, tak sorry, ale nechápe koncept (ne)spravedlnosti. Samozřejmě, že viník je pachatel, samozřejmě, ale...

0/0
9.5.2011 16:06

Antonín, topič

Re: K tomu oblikani

Jistě, ale je to jako s opilým řidičem. Pokud někoho nabourá, tak se řekne, no jo, kdybys nechlastal, tak se to nemuselo stát! (povšimněte si, že není užito sloveso "nemohlo").

0/0
9.5.2011 16:12

Seeker-M

Re: K tomu oblikani

Ehm, já nevím jak je to u vás, ale mě manželka ukazuje, co si pořídila na sebe, a ptá se mě na názor. Znásilněná naštěstí nebyla, ale kdyby nedejbože ano, přeci jí nebudu předhazovat "měla sis vzít ty kalhoty jako posledně". Nejsem přece vypatlanej idiot.

0/0
9.5.2011 16:14

SecondWisdom

Re: K tomu oblikani

Já přeci netvrdím, že to dělají všichni, ale je známý fakt, že ženy často ani nehlásí znásilnění, protože se bojí reakce partnera a nejbližšího okolí. Nedělají to proto, že se stydí jak byly hloupé, že si vzaly ty a ty šaty, ale proto, že leckterý partner to vydýchává jako nevěru, protože si myslí, že to byla její chyba. Dostatečně se nebránila, já ti říkal, že nemáš nosit tuhle sukni, to si nemohla to a ono. A pak tu čtu kecy, jak jsou všichni dokonalí a jak je to vždy vyna pachatele.. o tom se prý přeci nebudeme bavit. Já říkam, kecy to jsou.

0/0
9.5.2011 16:20

SecondWisdom

Re: K tomu oblikani

Vina, pardon :D

0/0
9.5.2011 16:21

IMN

Re: K tomu oblikani

V arabském světě chodí ženy zahalené od hlavy k patě do nevzhledných oděvů zakrývajících i větší část obličeje. Přesto tam dochází ke znásilnění. Takže oblečení to nevyřeší.

0/0
9.5.2011 18:35

krultheking

je to jednoduche

kdyz nechci, aby mi fetaci vykradli radio z auta, tak ho tam nebudu nechavat, kdyz nechci, aby mi zlodeji vykradli byt, tak ho nebudu nechavat odemceny s dverma dokoran, kdyz budu chtit najit kolo pred obchodem, tak si ho zamknu, kdyz nebudu chtit byt znasilnena chudinka, tak se neoblecu jako slapka z bordelu

kdo ma na vec jiny nazor, tak si koleduje o pruser

0/0
9.5.2011 15:40

Jack777

Re: je to jednoduche

Problém je v tom, že když neřeknete, že se to týká jen určitých míst, tak hned někdo začne protestovat, že nebude chodit pořád v pytli :-)

0/0
9.5.2011 15:43

krultheking

Re: je to jednoduche

ale ja nechci nikomu narizovat, jak ma chodit obleceny, to je kazdeho vec, kdyz si strka vypalene sirky zpatky do krabicky

0/0
9.5.2011 15:45

krultheking

vyborne

0/0
9.5.2011 15:34

krultheking

Re: vyborne

takze zenska muze chlapa obtezovat svym vyzyvavym oblecenim umyslne a beztrestne, zatimco chlapkovi, kdyz rupne v bedne a timto jejim sexualnim naznakem pomylen si dovoli zahajit akci (ne nutne znasilneni, dnes uz staci haraseni), se dostane zaslouzeneho trestu - bravo rovnopravnosti

0/0
9.5.2011 15:36

rasta_vesta

Re: vyborne

Kdy se zacnete starat o vase problemy, v cesku, namisto reseni vyroku jednoho hloupeho policisty z ontario ?

0/0
9.5.2011 15:38

krultheking

Re: vyborne

proc si myslite, ze se me to netyka ? a hlavne kdo vam dal pravo to soudit ?

0/0
9.5.2011 15:44

rasta_vesta

Re: vyborne

Ziji v Kanade, nepotkal jsem se s necim podobnym, netvrdim to ale mam dojem, ze si to iDnes vymyslelo.

0/0
9.5.2011 15:47

krultheking

Re: vyborne

tak to by me ani neprekvapilo

0/0
9.5.2011 15:59

Antonín, topič

Re: vyborne

Asi to bude tím, že Boston není v Kanadě.

0/0
9.5.2011 16:13

rasta_vesta

Re: vyborne

;-D neznalost Continentu ;-D na to jste experti ;-D

0/0
9.5.2011 16:17

Antonín, topič

Re: vyborne

Určitě znám Severní Ameriku podstatně lépe, než tamní obyvatelé Evropu.

0/0
10.5.2011 9:10

VentreSaintGris_X6

Re: vyborne

Ty máš taky slušně vymeteno. Velký macho s malým...

0/0
9.5.2011 15:39

krultheking

Re: vyborne

otirej se o vlastni...

0/0
9.5.2011 15:43

VentreSaintGris_X6

Takže ještě jednou,

to bylo keců, ale na zásadní otázku v pozitivním (ne negativním) vymezení jaksi odpověď nemáte. No samozřejmě, protože ani neexistuje, ale to vám nebrání tady rozvíjet teorie o preventivním a zodpovědném oblékání žen, co nechtějí být znásilněny. No zkusíme ještě jednou...:-)

Jaký je tedy ten "preventivní a odpovědný" Dress code u žen proti znásilnění? A prosím ve smyslu té vyzývavosti, ne technické překážky. To abysme neskončili u pásu cudnosti a alarmu ve vagíně. Takže- délka sukně, hloubka výstřihu, šátek na hlavě, burka, skafandr?

0/0
9.5.2011 15:31

koutlosh

Re: Takže ještě jednou,

Už jsem vám na to odpovídal. Pravdou je, že píšete nesmysly, zvláštní je, že i když je to jasné, nedáte si pokoj. Několikanásobně musíte dávat najevo, jak jste mimo. No nic, hodně štěstí ;-)

0/0
9.5.2011 15:34

VentreSaintGris_X6

Re: Takže ještě jednou,

Tak prosím o zopakování, protože buď jsem to přehlédl nebo odpovědí myslíte opět nějaké relativizující kecy ve stylu, že vlastně nejde o oblečení, ale o kontext bla bla. Řeč je tady především o tom oblečení resp. jeho vyzývavosti, čímž se údajně žena chová nepreventivně a nezodpovědně a já se tedy ptám, jaké je to oblečení....

0/0
9.5.2011 15:38





Najdete na iDNES.cz