Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prahu před dvaceti lety osvobodil růžový tank výtvarníka Černého

Od roku 1945 stál na mohutném podstavci uprostřed pražského Smíchova sovětský tank. Hlavní mířil na západ a připomínal osvobození města Rudou armádou. Ráno 28. dubna 1991 kolemjdoucí žasli: vojenskou zeleň vystřídala provokativní růžová. Přebarvení tanku měl na svědomí student sochařství David Černý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

captain cook

Andyon - viz dole

"Rusáci úctu, kterou měli za osvobození .... sami

ztratili  gottwaldovským terorem, přímo řízeným z Moskvy a pak i

proklatou okupací, která trvala mnohem déle než ta nacistická. Kdyby v

osmašedesátém nepřijeli na tancích, mohl ten památeční z druhé světové

stát na Smíchově dodnes.25.04.2011 17:25 Andyon" Presne tohle rikali uz moji prarodice. PS. deda byl jednim z ucastniku odboje a Prazskeho povstani. Nekomunista.

0/0
27.4.2011 5:19

Téma

.

nedávno jsem byl v Berlíně, v Tiergarten je památník ruských vojáků a stále jsou u něj květiny. jsou to oběti války ať už po válce udělali cokoliv.

trochu úcty by to chtělo

0/0
26.4.2011 13:27

barb.udo

Naštěstí osvobození nebylo na nějakém povaleči ...

0/0
26.4.2011 11:07

Gonzales_sx1

Tady se muze

nazyvat vytvarnik kazdy chuligan. :-P  Jo a politik kazdy ......

0/0
26.4.2011 10:30

Lino Inventura

Ten první tank měl číslo 24

na Klárově dostal zásah pancéřovou pěstí a veliteli Gončarenkovi to v poslední den války utrhlo hlavu. Neměli bychom si dělat srandu ani z Rusů, ani z Američanů, kteří tu tehdy padli- je to nechutné

0/0
26.4.2011 9:52

běžný ovčan

Re: Ten první tank měl číslo 24

my jsme se učili, že měl číslo 23, do smrti si budu pamatovat nadpis v čítance pro třetí ročník: Tank č.23

0/0
26.4.2011 10:16

Lino Inventura

Re: Ten první tank měl číslo 24

Ano, i já to měl v čítance- proto, aby to korespondovalo s tím tankem na podstavci na Smíchově, ale dle historických pramenů byla prvním tankem dvacet čtyřka, které velel poručík Gončarenko:-)

0/0
26.4.2011 17:44

mstuc

,,Výtvarník" Černý měl být jasně veden k zodpovědnosti,

protože tou trapností,jak natřel tank na růžovo jasně opovrhl životy těch,kteří za války bojovali proto nacismu,což byl taky jeden ze smyslů toho památníku. A jenom totální p.ito  m.ci uznávají,co on udělal.!!!!!!!!  

0/0
26.4.2011 7:30

ignacius01

Re: ,,Výtvarník" Černý měl být jasně veden k zodpovědnosti,

kazdej co to vidi jinak nez ty je hlupak? jeste ze vas geniu je na svete jen par;-D

0/0
26.4.2011 7:35

semafor

Re: ,,Výtvarník" Černý měl být jasně veden k zodpovědnosti,

Rv

0/0
26.4.2011 7:58

hafusak2

Re: ,,Výtvarník" Černý měl být jasně veden k zodpovědnosti,

To je fakt. Hlupáci převažují.Rv

0/0
26.4.2011 9:25

Igor1

Za 14 dní si slušní lidé připomenou památku ruskej kluků,

kteří se už nikdy nevrátili domů. Na jejich hroby položíme věnce a vzdáme jim čest, protože oni nemohli za své (ani naše) vládce, oni tady "jen" padli. Až bude mít nějaký hrob pan Černý, tak na něj nikdo ani neplivne, protože už dávno nebude nikdo vědět, že taková nula vůbec existovala.

0/0
26.4.2011 6:35

ignacius01

Re: Za 14 dní si slušní lidé připomenou památku ruskej kluků,

problem je ze ten tank nema s tema chudakama co je jejich vlastni generalove hnali jako dobytek na jatka, nic mos spolecnyho. ani to neni ta znama t34. ten obekt tam byl mj. i jako potvrzeni okupace z r 68 a hodne lidi ho tak vnimalo. a kadyz uz mluvite o tech vojakach -co si k tomu pustit pisen neznamyho vojina? ;-)

0/0
26.4.2011 7:11

semafor

Re: Za 14 dní si slušní lidé připomenou památku ruskej kluků,

Ach jó.:-P

0/0
26.4.2011 7:59

_m-

Re: Za 14 dní si slušní lidé připomenou památku ruskej kluků,

CO PROSÍM?!?!?!?!?!?! - to vám řekl kdo??

0/0
26.4.2011 12:24

ignacius01

Re: Za 14 dní si slušní lidé připomenou památku ruskej kluků,

no vystavena byla IS dvojka a ne t 34 :) ps: vy rikate ze bych sel zas a rad? odpoved cekate? nas**t, jo nas**t .)

0/0
27.4.2011 7:59

mstuc

Re: Za 14 dní si slušní lidé připomenou památku ruskej kluků,

Igor1 - naprostý souhlas

0/0
26.4.2011 7:31

prasivy pes Muki

Re: Za 14 dní si slušní lidé připomenou památku ruskej kluků,

0/0
26.4.2011 11:51

kaktusak

Tak znova. Kdo hanobí pomníky vítězů,

dá se předpokládat, že fandí poraženým.

Tohle že se v Mladé frontě nesmí psát? 

0/0
25.4.2011 23:11

spatřil jsem kometu

Re: Tak znova. Kdo hanobí pomníky vítězů,

Ale kulový...vždyť ten nablblej tank nikdy do Prahy nepřijel...to nevíte?:-P

0/0
25.4.2011 23:13

kaktusak

Re: Tak znova. Kdo hanobí pomníky vítězů,

Copak to vadí? Patton taky přijel skutečnej a ne ten bronzovej.

0/0
25.4.2011 23:16

spatřil jsem kometu

Re: Tak znova. Kdo hanobí pomníky vítězů,

No když to berete takhle;-D;-D;-D;-)

0/0
25.4.2011 23:20

dogi2

Re: Tak znova. Kdo hanobí pomníky vítězů,

Blbům jako je Černý a spol. to stejně nevysvětlíš, neb nejsou schopni pochopit základní věci, natož pak něco tak "složitého". Jo, postav jim třeba na Kampě pomník padlých ve válce Severu proti Jihu a oni ve svém prosťáčství se tam budou chodit modlit.

0/0
26.4.2011 5:26

ignacius01

Re: Tak znova. Kdo hanobí pomníky vítězů,

hele tomu se v psychologii rika projekce a nema to s cernym co delat ;-)

0/0
26.4.2011 7:30

dogi2

Re: Tak znova. Kdo hanobí pomníky vítězů,

Nesouhlasím, myslím, že s tím psychopatem to má dost co dělat, neb on s tím začal.

0/0
27.4.2011 5:00

ignacius01

Re: Tak znova. Kdo hanobí pomníky vítězů,

pak by tvoje reakce by mela byt takove ze vytvoris lepsi dilo s nazorem ktery tomu jeho oponuje :-P

0/0
27.4.2011 8:01

mstuc

Re: Tak znova. Kdo hanobí pomníky vítězů,

ten tank byl symbol,který jakýsi nevychovaný fracek znesvětil a neméně nevychovaní a hloupí lidé mu v tom ještě pomáhali a uznávali to co dělá.!!!!!!!!

0/0
26.4.2011 7:33

Sladek

At shniji vsechny ruske tanky!

To je taky umeni.:-P:-P:-P

0/0
25.4.2011 23:11

libynn

Re: At shniji vsechny ruske tanky!

železo, ani to ruské, nemůže shnít, není organického původu

0/0
26.4.2011 11:05

Sladek

Re: At shniji vsechny ruske tanky!

Tak at teda zrezati

0/0
26.4.2011 23:32

spatřil jsem kometu

Úplně vidím Ć. jak se tetelí blahem

když čte tuto nablblou diskuzi...hlavně komáří příspěvky jsou fakt luxusní:-P

0/0
25.4.2011 23:04

semafor

Re: Úplně vidím Ć. jak se tetelí blahem

Souhlasím.

Tvůj příspěvek je nablblý.

0/0
26.4.2011 8:01

RudaFrontaDnes

Miminka od Cerneho jsou perfektni, Entropa byla

hodnocena umelci cele Evropy pozitivne.

  Umeni ma vyvolavat emoce a nema ublizovat, ma inspirovat a provokovat ...

Tank na Smichove byl i pro mne symbolem Ruske lzi o Osvobozeni Prahy. Demarkacni cara, Vlasovci, Prazane a tanky ruske armady, ktere jely od jiz dobyteho Berlina  ............ Praha by se obesla i bez ruske arnmady.

0/0
25.4.2011 23:01

kaktusak

Re: Miminka od Cerneho jsou perfektni, Entropa byla

Umění je od slova umět. Co to má společného s tím Černým?

Rudá armáda Hitlera rozdrtila. Chyběli mu pak vojáci v Africe, na Sicílii a v Normandii. No a pochopitelně i v Praze.

0/0
25.4.2011 23:08

spatřil jsem kometu

Re: Miminka od Cerneho jsou perfektni, Entropa byla

Rudá armáda a americká armáda Němce rozdrtily...jen pro pořádekR^

0/0
25.4.2011 23:09

kaktusak

Re: Miminka od Cerneho jsou perfektni, Entropa byla

V létě 1944 by se Sovětský svaz už obešel bez americké armády.

0/0
25.4.2011 23:13

spatřil jsem kometu

Re: Miminka od Cerneho jsou perfektni, Entropa byla

Jako že by  Ivanové osvobodili celou Evropu8-o ani omylem...takto alespoň část Evropy měla šanci na  normální život bez diktátu těch polointeligentních moskevských vůdcůRvRvRv

0/0
25.4.2011 23:19

ignacius01

Re: Miminka od Cerneho jsou perfektni, Entropa byla

ale do te doby by se bez americkych nakladaku, zasob, zbrani a tanku uz davno zhroutilRv

0/0
26.4.2011 7:13

nibor

Re: Miminka od Cerneho jsou perfektni, Entropa byla

No, zrovna americké tanky, že by potřebovali...:-)

Ale jinak souhlas, že dodávky -hlavně náklaďáky - byly užitečné, ovšem především pro zrychlení postupu na západ od roku 1943. Huitler by ale na východě nevyhrál tak jako tak.

0/0
26.4.2011 11:00

soudruh_rew

Re: Miminka od Cerneho jsou perfektni, Entropa byla

A co na to, ze podle teorii ''marx-lenin'' Hitler, Churchill a Rousse-Welt MUSELI byt spojenci proti komunistickemu Rusku?

0/0
27.4.2011 1:12

ignacius01

Re: Miminka od Cerneho jsou perfektni, Entropa byla

taky jsem se divil - ale pak jsem se dozvedel ze do poloviny valky byl sharman jeden z nejbeznejsich tanku i na vych. fronte - amici to proste sekali jako bata cvicky :)

0/0
27.4.2011 8:03

ignacius01

Re: Miminka od Cerneho jsou perfektni, Entropa byla

R^

0/0
26.4.2011 7:12

oticek

David Černý je známý magor

a zneuctil tak památku padlých vojáků. Nebýt jich, nebylo by možná ani Černého. Jaké osvobození?

0/0
25.4.2011 20:13

kaktusak

Tady vládne cenzura, to je neuvěřitelné

Přitom jsem slušnost sama.

0/0
25.4.2011 19:57

politicky nekorektní Soulburner

Re: Tady vládne cenzura, to je neuvěřitelné

NEKŇUČ!!!!!;-D;-D;-D;-D;-DRv

0/0
25.4.2011 21:36

hafusak2

Re: Tady vládne cenzura, to je neuvěřitelné

To je fakt, tohle už cenzor přehnal.Rv

0/0
26.4.2011 9:30

Qesospi Cobigan

Co víc si může umělec přát

než to, aby se o něm psalo. Typická postmoderna. Hodnotit nelze, šokovat ano.

0/0
25.4.2011 19:32

barbudos

Političtí natěrači.

Když někdo nemá na víc, musí si pro své zviditelnění vymýšlet blbiny. Škoda, že to političtí natěrači nezkusili ještě před převratem. To by pak za to stálo. David Černý by chtěl asi svými antidobovými artefakty  zamořit česká náměstí, tak jako to udělali jeho předchůdci s Klémy a Iljiči. Vždycky šlo a i dnes jde jen o peníze. Jména natěračských politiků  připomínají co v  parlamentu předvedli a  dokázali. I jak se stranicky přebarvovali.  Ten přebarvený tank byl asi to nejkvalitnější co se jim povedlo.[>-]

0/0
25.4.2011 18:41

petr_12345

Re: Političtí natěrači.

R^

0/0
25.4.2011 18:54

luki

Re: Političtí natěrači.

Přesné. R^

0/0
25.4.2011 21:49





Najdete na iDNES.cz