Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové stanice metra na lince A změní tvář Prahy a ulehčí Dejvicím

Nové stanice metra na trase A se podepíší na svém okolí. S rokem 2014 na Veleslavíně vznikne autobusový terminál a kanceláře. U stanice Červený Vrch by zas mělo stát obchodní centrum. Obnoví se zde i park a přibude stromů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kenx

nadpis

Nadpis článku také mohl být "Už víme, proč se prodlužuje linka A do Motola". Nemohu se zbavit dojmu, že nad promyšlenou dopravní strategií řešení současných problémů města zvítězily zájmy developerů a jejich politických spřízněnců.

0/0
25.4.2011 15:03

grandemi

Stavby

Tento týden jsem jel 4x kolem těchto monstrózních stavenišť.

Vidět tam však dělníka je asi tak pravděpodobné jako v Perlovce potkat pannu. :-)

0/0
24.4.2011 15:51

Anton Semjonovič Makarenko

Re: Stavby

Napadlo tě, že se třeba pracuje uvnitř tunelů, duševní gigante?

0/0
25.4.2011 7:05

grandemi

Re: Stavby

Napadlo, soudruhu Antone Semjonoviči Makarenkove.

Venku jsou stavební stroje v nečinnosti. Tak to mají snad pouze lopaty a krumpáče jako za krále Klacka ? :-P

0/0
25.4.2011 15:49

Pavel Bored

Hurá

Konečně metro do Motola. Chápu odborníky a "odborníky", kteří do toho rejpou, ale dopravě to uleví a konečně jsou další přemnožené oblasti propojené. Nemocnice má být méně důležitá než dopravní obsluha obchoďáku? No to snad nemyslíte vážně.

Nevím, co tady pořád někdo šije do Letňan, ale jo, momentálně končí v polích místo pod obchoďákem, kde by to asi měla řada lidí radši, ale vzpomeňte si, kdo tu původní stanici přeložil. Za pár let bude okolo metra spousta budov, nepochybně i nový obchoďák a bude klid. Co Zličín? Pamatuje si vůbec někdo, jak to vypadalo na Zličíně, když se otevřela stanice metra? A dneska už nikdo necekne, pochopitelně. Skoro celou trasou Céčka jezdím denně až do Letňan a nepřijde mi to ani zdaleka nevytížené. Přestaňte už tady sobecky preferovat svojí trasu, svoje autobusy a myslete na lidi, kteří stokrát radši pojedou metrem než tramvají nebo busem v zácpě v Praze 6. Radši nové stanice metra než vyhazovat prachy za omyly českých ministrů atd.

0/0
24.4.2011 13:49

Rodnok

Re: Hurá

U toho metra "v polích" u Letňan má být hlavně dopravní terminál, spousta autobusů. To by asi museli zbourat centrum Letňan, aby se to vešlo tam. A už vidím ten řev od konkurence "Praha zaplatila prodloužení metra o 2 km kvůli Tescu", kdyby končilo pod ním.

0/0
24.4.2011 14:03

Anton Semjonovič Makarenko

Re: Hurá

R^

0/0
25.4.2011 7:04

pepca z depca

take neco o Chalupoide

http://www.praha6ztracitvar.cz/clanky/na-letiste-vlakem-objeveni-ameriky

0/0
24.4.2011 9:12

tx999

Zajimavy clanek o trasovani Acka

http://subrt.blog.idnes.cz/c/91780/Metro-na-letiste-ze-ktereho-zustava-rozum-stat.html

0/0
24.4.2011 0:27

SuperTrooper

Je to k pláči, ale....

...bohužel nelze než konstatovat, že plánování sítě metra mělo za minulého režimu o několik řádů vyšší kvalitu než dnes: s čestnou výjimkou úseku Holešovice - Kobylisy (který i tak zůstal jen torzem původního záměru) jsou všechno ostatní jen zrůdné apendixy, které mají všechny myslitelné nevýhody: Nízká přepravní poptávka si záhy vynutí pásmový provoz, ale pusté stanice musejí být osvětleny, obsazeny etc., takže spokojeně polykají peníze z provozního rozpočtu, aniž by za ně přinášely odpovídající užitek. Místo aby se s povrchovou MHD doplňovaly, konkurují jí (v "ideálním" případě přetínají hned několik přepravních proudů), takže vynucené redukce v povrchovém provozu zasáhnou i rozsáhlé přilehlé oblasti - nebo se vyhazují peníze za dublovaný provoz. Nejstrašnější je, že ty zbůhdarma vyražené a vyhloubené tunely spolehlivě blokují některé směry rozvoje metra v budoucnosti.

Toto vše platí i o prodloužení trasy A do Motola. Pomník jedné generace politiků doslova k nezaplacení.

0/0
23.4.2011 22:06

Leinad

Re: Je to k pláči, ale....

R^

0/0
23.4.2011 22:49

tyraelid

Re: Je to k pláči, ale....

Nejhorsi je neprejicnost a zavist lidi kteri novou trasu nebudou vyuzivat. Ale ty tisice maminek s kocarkem a vozickari kterii denne jezdi do Motola naprosto tragickou dopravou a nevejdou se treba do 10 busu po sobe jsou za novou trasu neskonale vdecni.

0/0
23.4.2011 23:27

tx999

Re: Je to k pláči, ale....

To neni neprejicnost, jen vcelku logicke namitky - soucasnym trasovanim se totiz temer jiste zabil mozny rozumny rozvoj metra k letisti (nebo alespon k terminalu na Dlouhe mili). Navic do Motola proste jezdi vetsina lidi z P5 a pro ty by bylo mnohem prinosnejsi udelat nejakou tramvajovou spojku mezi Plzenskou a Belohorskou.

Jinak vyhledove by urcite metro do Motola smysl melo, ale urcite jsou v Praze mista, kde by bylo potrebnejsi (metro D).

Podotykam, ze ani nove A, ani D pro me nema zadny dopravni vyznam...

0/0
23.4.2011 23:35

adam72

Re: Je to k pláči, ale....

s tím souhlasím

0/0
23.4.2011 23:36

tx999

Re: Je to k pláči, ale....

A jeste bych celkem rad videl odkaz na vyzkum/statistiku, z kterych vyplivaji udaje o tisicich maminkach s kocarkem dojizdejicich do Motola. Nespletl jste se alespon o jeden rad?

0/0
24.4.2011 0:01

kunta_kinte

Re: Je to k pláči, ale....

Videl jsem nejakou statistiku predpokladane vytizenosti motola. Jednalo se o jednotky tisicu obousmerne za cely den. Lidi, ne jen matek s kocarky a vozickaru.

0/0
24.4.2011 9:08

Leinad

Re: Je to k pláči, ale....

Tisíce maminek s dětmi,  nespletl jste se ve statistice o řád?

Já také občas jedu na Motol, ale postavit tam Chalupoidu znamená zabránění reálnému prodlužování áčka. Trasa Hostivař-Dejvická-Motol-Ruzyně je taková klikatá, spíše mi připomíná minibusovou linku motající se po městě, než rychlospoj metrem. Já bych fandil tramvajové trati spojující Bělohorskou a Plzeňskou, případně s béčkem.

0/0
24.4.2011 8:59

kunta_kinte

Re: Je to k pláči, ale....

Tisice maminek, ktere se nevejdou do 10 busu za sebou ? Tak opravdu se nevyskytuju na motole kazdy den, ale tohle bych rad videl. reknete denni dobu, kdy se tak deje, rad tomu obetuji cas, protoze si myslim, ze to je nebetycna blbost.

0/0
24.4.2011 9:12

Leinad

Re: Je to k pláči, ale....

Já bych mu věřil, to je přeci každodenní situace, že z důvodu sněhové kalamity "nejedou" tramvaje, z důvodu stávky autobusáků jezdí jenom "kritické linky" a s prodlouženým intervalem(kvůli sněhu navíc jízdní řád vůbec neplatí), všechna pražská zdravotnická zařízení (kromě Motola) stávkují. A v takové situaci mají tisíce miminek nějakou rýmičku a tak se s nimi rodiče vypraví k doktorovi, aby jim napsal paralen.

0/0
24.4.2011 9:48

kunta_kinte - konzument psu

Re: Je to k pláči, ale....

ze zacatku jsem myslel, ze je to mineno vazne. :-)

0/0
24.4.2011 10:54

adam72

Re: Je to k pláči, ale....

S tím co konkr. píšete vy souhlasit nemůžu, ale souhlasím s tím, že se v pražské dopravě budují nedostatečně využité úseky a obecně jsou některé projekty dost předimenzované někdy až megalomanské. Ale to nejde jen o dopravu. Podle mojeho osobního soudu naopak metro od Holešovic nahoru je totálně nanic jak to někdo trefně označil "metro pro lišky".

0/0
23.4.2011 23:36

tx999

Re: Je to k pláči, ale....

Minimalne ta prvni cast smysl mela, ta druha uz je diskutabilnejsi a nejspis mohla byt provedena lepe...

0/0
23.4.2011 23:40

Dr. Fe(2)

Re: Je to k pláči, ale....

Váš osobní soud se naprosto míjí s realitou. Připojení velkých sídlišť na severu města metrem bylo naopak nutností, minimálně úsek Nádraží Holešovice - Ládví snad nezpochybňuje žádný dopravní odborník. Pokračování za Ládvím to už je jiná diskuze.

0/0
23.4.2011 23:44

kunta_kinte

Re: Je to k pláči, ale....

Do kobylis jezdi vic lidi jak na vysocanskou. Mozna se nemelo stavet ani metro na cernak.

0/0
24.4.2011 9:10

nooly

Re: Je to k pláči, ale....

kdyz jsem dojizdel z kladna do prahy za praci kazdy den, tak bezny scenar byl, ze z kladna na Evropskou to trvalo 15 minut a cesta totalne zabarikadovanou Evropskou... tak ruzne. v lepsim pripade 20 minut, normalne tak pul hodiny, nekdy treba hodinu a vic. pokud prodlouzeni trasy castecne vyresi tento jediny problem, tak to stale bude pro spoustu stredocechu i prazanu vrele vitane.

0/0
24.4.2011 0:12

Leinad

Re: Je to k pláči, ale....

Rychlobusy od Kladna mají mít zastávku Divoká Šárka - přestup na tram.

0/0
24.4.2011 8:49

sluni-sluni

Re: Je to k pláči, ale....

všimnul jste si na evropské kolik je pustoprázdných kancelářských prostor? jsou to celé ohromné baráky

0/0
24.4.2011 12:17

velký jarda

Re: Je to k pláči, ale....

Když tak čtu ten blábol, tak si myslím, že bude lépe, když budete plakat.

0/0
24.4.2011 13:53

Alex Murphy

Jsou někde o stavbě nějaké detailnější stránky?

Tak jako jsou třeba weby tunelblanka.cz nebo okruhprahy.cz ??

0/0
23.4.2011 21:28

mr_bodo

Re: Jsou někde o stavbě nějaké detailnější stránky?

bohužel / bohudík NE. nehodící se škrtněte.

0/0
23.4.2011 21:32

othoma

Re: Jsou někde o stavbě nějaké detailnější stránky?

samozřejmě ANO : http://metro.ttnz.cz/

aktuálně se rozjel první štít TBM z Vypichu směr Dejvická

0/0
23.4.2011 21:35

Alex Murphy

Re: Jsou někde o stavbě nějaké detailnější stránky?

Děkuji!!R^

0/0
23.4.2011 22:39

Aqua

Re: Jsou někde o stavbě nějaké detailnější stránky?

http://strategickeprojekty.dpp.cz/metro/trasa-a/popis-projektu Přímo od dopravního podniku

0/0
23.4.2011 22:50

nekdo500

Konečně

Konečně metro. Praha 6 sice má v některých částech i tramvaje,ale spousta tras je závislá na autobusech. Minulý týden jsem jela z Kafkovy na Vozovnu Střešovice autobusem 15 minut a to je to jedna zastávka, a o kus dál už jsme úplně uvízli a ty kolony rozhodně nejsou vzácné.Do Motola jezdím z Dejvic často a dost lidí v mém okolí také, o nevytíženost se opravdu neobávám, zvláště když jedu ve špičce stoosmdesátkou.

Ještě aby opravdu postavili ta parkoviště,v což mírně nevěřím,a opravdu se Dejvické ulehčí. Pak ještě pořešit příjezd na Dejvickou směrem od Vltavy,kde jsou kolony také téměř denně a budou i po dokončení stavby tramvajové trati, protože zas někdo na úřadě nedomyslel zúžení té silnice.

Snad jediné v čem s odpůrci (nejspíš obyvateli dopravně šťastnějších částí města) souhlasím je ta otázka, zda je opravdu nezbytné stavět další administrativní budovy, ale dokud fungují jako další argument pro metro, tak díky za ně.

A jak správně poznamenal othoma, Dejvická už se načekala dost. :-)

0/0
23.4.2011 19:38

kunta_kinte - konzument psu

Re: Konečně

Ted jde o to, kolik je dost lidi. Tady u nas na severu zrusili polovinu autobusu, ocekavala se velka vytizenost.. no a uz tu taky mame pasmovej provoz. A to si dovolim rict, ze z holesovic na prosek a letnany jezdi vyrazne vic lidi nez do motola a petrin z dejvicky.

Z motola se stane takove Depo hostivar. Par lidi tam jezdit bude, ale zabila se tim moznost rozumneho prodlouzeni.

0/0
23.4.2011 19:43

luki

Re: Konečně

Myslím, že naopak, před několika lety se prováděl průzkum přepravní vytíženosti - možná si ještě pamatujete ty papírky, které se měly na výstupní stanici vhodit do boxu - Dejvická vyšla jako jedna z nejvíce vytížených stanic, to máte skoro celý Kladno, který k nám denně jezdí za prací...a to právě z té druhé strany, nikoliv z vnitřku Prahy, o to jde :-)

0/0
23.4.2011 22:48

tx999

Re: Konečně

Coz o to, zasadni problem ale je, ze v okamziku, kdy se metro odkloni od "Kladenska" (Veleslavin), tak realne hrozi, ze bude mala vytizenost a bude zaveden pasmovy provoz (samozrejme to je odvisle od toho, jestli na Veleslavine bude moznost obratu vlaku, mam pocit, ze nebude, takze budou muset jezdit prazdne vlaky az do Motola).

0/0
23.4.2011 23:29

adam72

Re: Konečně

No tak zdaleka nejde jenom o Kladno ale v podstatě celý sever od Varů přes Sokolov Chomutov Most Litvínov + Louny a širé okolí když ty okresy sečtete,to je nějakejch lidí a na rozdíl od ostatních směrů, z tohodle to jezdí v podstatě vše na Dejvickou+ to vaše Kladno a Slaný teda. Část jede hromadnou dopravou a z těch co jezdí autem vám polovina řekne, že je pro ně lepší zapíchnout to na Dejvické a dojet si dál MHD. No i když po tom co člověk poránu přežije Evropskou už je to skoro jedno, ještěžeto už pár let nemusím trpět ;-D Ale s koncepcí prodloužení metra od počátku nesouhlasím, to měla být rovná čára na Ruzyň a tam udělat pořádný terminál, to projektantovi asi ujela ruka a z linky se stala vlnovka.

0/0
23.4.2011 23:29

tx999

Re: Konečně

Tohle byly predevsim tlaky panu Bema a ChalupyRv

0/0
23.4.2011 23:38

kunta_kinte

Re: Konečně

Ano, je to nejvytizenejsi konecna zastavka. Ja ale mluvil o tom, kdo skutecne potom pojede na petriny a motol. Prave tuto cast povazuji za absolutne zbytecnou. Mozna bych jeste uznal ty petriny. ( V pripade stavby tohoto prodlouzeni po stavbe D )

Ale primarne se to melo vytahnout na dlouhou mili, tam terminal pro lidi jezduici z kladna a okol, pak dotazeni na letiste. Protoze tohle by Praze 6 opravdu ulehcilo zivot.

0/0
24.4.2011 9:06

kunta_kinte - konzument psu

Re: Konečně

A jeste k tomu,kdo se vic nacekal, moralne by na to mela narok, krc, tam to slibujou uz delsi dobu. :-)

0/0
23.4.2011 19:45

wolf80

Re: Konečně

15min? Dobre ti tak, kdyz jsi tak lina... :)

0/0
23.4.2011 20:07

luki

Re: Konečně

Možná nevíte o jaká místa se jedná, tam se pěšky  jen tak chodit nedá, taky byste nechodil po magistrále Rv

0/0
23.4.2011 22:50

tx999

Re: Konečně

Tak ono se neni moc co divit, kdyz tam ted aktualne je ta silena objizdka, cili celkem dost vyrazne snizena propustnost. Az bude Blanka hotova, tak by se na povrchu mela doprava vyrazne uklidnit.

Navic tady bych na Vasem miste inicioval napravu na DP - kdyz muzou autobusy jezdit po kolejich smerem dolu, proc by nemohly i smerem nahoru?

0/0
23.4.2011 20:20

Leinad

Re: Konečně

Z Kafkovi/Vítězného Náměstí na Střešovice "obšas" jede i nějaká tramvaj, jenže když je někdo líný přejít z bus zastávky na vedlejší tram zastávku, tak ať si v koloně stojí.

S busy na kolejích moc nesouhlasim, kromě bezpečnosti(tram je vlak) by mi vadil i fakt, že by tramvaje stály v kolonách busů, tedy občas by bývaly na semaforu "druhé."

0/0
23.4.2011 22:48

tx999

Re: Konečně

Podle me to smysl ma. Jednak na mnoha mistech tramvaje jezdi v beznem provozu, takze neni v zasade problem, kdyz jim tam nekde budou jezdit autobusy, jednak na mnoha mistech by prave autobusy na kolejich mohly tu MHD zatraktivnit prave diky tomu, ze by nestaly v kolonach.

Jinak z puvodniho prispevku jsem pochopil, ze autorka jela dal, nejen na Vozovnu Stresovice.

0/0
23.4.2011 23:20

luki

Re: Konečně

R^

0/0
23.4.2011 22:48

Leinad

Re: Konečně

A zkoušela ste z Vítězného Náměstí na Střešovice tramvaj linky 2? Já si myslím, že 1000 lidí za 1 minutu z Depa Hostivař na Motol opravdu jezdit nebude, proto fandím tramvajím (linka Bělohorská - Motol - Plzeňská - přestup na B + tramvajové rychlospoje(kolej bez zastávek))

0/0
23.4.2011 22:59

tx999

Re: Konečně

Ono jen minimum lidi jezdi z konecne na konecnou na jakekoliv trase...

0/0
23.4.2011 23:45

Leinad

Re: Konečně

To asi ne, ale stejně není nutné vyrábět stanice k ničemu (Depo Hostivař, Letňaské Pole)

0/0
24.4.2011 8:47





Najdete na iDNES.cz