- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Redaktoři by si měli „zopáknout čeják“ ze základní školy, aby „na češtině“ nedělali chyby.
Chápu ministrův návrh na snížení počtu přihlášek, za současné situace škola neví, kolik z přijatých žáků doopravdy nastopí a kolik nenastoupí, protože si vybrali jinou školu, kam se taky dostali. Řešení je ale podle mě jinde: ne snižování počtu přihlášek, ale zavedení přihlašování jednotného elektronického on-line přihlašovacího systému plus povinnost při více přihláškách uvést pořadí preference. Každá škola by výsledky svých přijímacích zkoušek zadala do systému (celý seznam, včetně předběžně nepřijatých). Žák přijatý na školu preferovanou jako č. 1 by automaticky vypadl z pořadí na školy č. 2 a 3 a tím by se mohlo pořadí hned doplnit. Tím by vznikly (skoro) definitivní seznamy v krátké době. Ochrana osobních údajů by se jistě při takovém jednotném systému musela řešit, pokud by ale žáci například vystupovali pod jednotným a zároveň unikátním číslem, řešit by to jistě šlo. Každopádně je to jen drobný a řešitelný technický detail.
Nemusí dělat žádný systém. Stačí například a) zorganizovat přijímačky b) obeslat uchazeče titulem "vaše pořadí je XXX, v prvním kole bereme YY lidí" c) uspořádat zápis pro prvních YY lidí, kdo se nezapíše, automaticky vypadává ze hry d) zveřejnit druhé kolo zápisu pro lidí na pořadí YY+počet nezapsaných e) hotovo.
... vždyť se jednotné osnovy před pár lety rušily jako komunistický přežitek ... co na tom, že učitelé s tím nesouhlasili, vždyť ti tomu vůbec nerozumí ... a teď by je zaváděli znova? A co ta hromada odvedené práce na ŠVP a RVP? To bylo k ničemu?
Rámcové vzdělávací programy s velkou pompou vznikaly kvůli tomu, aby už žádné osnovy nebyly. A teď je chtějí vracet???
Ale pozor, proti vůli tak 85 % učitelů.....
Je totiž úplně jedno, jestli se vaše dítě bude učit angličtinu/němčinu podle osnov nebo ŠVP, když učitelka neumí anglicky/německy a kvalitnějšího jazykáře do škol nedostanete.
a proč by měl chodit kvalitní jazykář do školy, když si v soukromé sféře vydělá víc a navíc se nebude moci denodenně potkávát s dětskými grázly
a osnovy podle mého názoru stoprocentně ANO.....
Moje řeč. ŠVP je hrůza - četl to někdy nějaký rodič? Asi ne, ale zato se úřadníci mají po čem vozit.
současný stav školství vyhovuje mnoha firmám a podnikavým jedincům, proto je třeba jej zakonzervovat. Divím se, že zatím sehnali jen necelých 300 podpisů
Je to ptoto, že většina učitelů si naopak myslí, že ŠVP je hovadina, která je stála jen spoustu času. Tanečky, zpívání a tulituli si můžou dělat děti doma. Když se většina času zabije takovouhle "výukou", není se co divit úrovni žáků...
Jsem učitel, který si uvědomuje, že naše vzdělávání musí být jednotné. Tvorbou oněch školních vzdělávacích programů si učitelé usnadnili práci a přestali učit obtížnější látku. V naší republice není jediná škola, kde by si učitelé přidali něco navíc přesto, že mohli. Každá škola si zjednodušila výuku. Jedině jednotný vzdělávací systém umožní srovnávat kvalitu učitelů i jejich žáků. Právě toho se moji kolegové obávají, a proto peticují. Dobeš by měl odstranit všechny nešvary, které zavedli jeho hloupější předchůdci. Nešvary, díky nimž jsou naše děti stále méně vzdělané.
dulezitejsi je pristup rodicu a zaku, ano osnovy ucitele k necemu donuti, ale taky by se melo zamerit na duvody proc to deti neuci, mnohdy je to lenost, ale mnohdy to je taky aby zaci meli lepsi znamky jinak si tam rodic prijde hned stezovat, ze ho spatne uci, za meho detstvi byla skola ta, ktera dokazala posoudit schopnosti zaka a dat mu znamku, dnes dite ohodnocuje rodic, proto je ve skole plno flakacu a drzounu, vidim to u dcery, kdyz ucitel zesmesnil frajera a trochu ho potrestal, druhy den uz byl na koberecku za to jaktoze si dovoluje poucovat a trestat jeho hodne ditko kdybych si pred 10 lety doma stezoval ja, tak doma chytnu jednu z prava a druhou od futra
to co si ti spratci kolikrát dovolí, si nedovolím já na vysoké..