Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Obří airbus narazil na newyorském letišti do malého letadla

Na newyorském letišti Johna Fitzgeralda Kennedyho se odehrál kuriózní incident. Obří Airbus A380 při popojíždění po ranveji zavadil křídlem o menší letadlo a otočil ho téměř o devadesát stupňů. Při nečekané srážce dvou letounů se naštěstí nikdo nezranil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tunaq

Takže pro všechny experty, co tvrdí, že to není A380

http://img.ibtimes.com/www/data/images/full/2011/04/14/89186-air-france-a380-collision-at-jfk-airport.jpg

a

http://www.ibtimes.com/articles/134194/20110414/air-france-a380-collision-jfk-airport-photos-video-new-york-comair-bombardier-crj700.htm

0/0
14.4.2011 12:21

mirco77

je to

jiste ze je to airbus 340....kde vzali 380? 380 je daleko vetsi i kdyz v te tme je to horsi poznat...ale je to 340.

0/0
14.4.2011 3:48

captain cook

Re: je to

napis Air France se nachazi mezi horni a dolni radou oken. A 380 je jediny 2 patrov y letoun. To nevis?

0/0
14.4.2011 10:37

mirco77

dik

ale vejit do letadla air france ...no dik,ale nemam zajem. Ti frantici maji porad nejake problemy, viz predloni spadl airbus do oceanu pri letu z Brazilie...to byla jednoznacne chyba pilota....copak to neodhadl? Musel toho mrnouse videt...

0/0
14.4.2011 3:46

Celebrise

Obří airbus

Obří Airbus ? Obří ? ;-D

0/0
13.4.2011 23:42

captain cook

Re: Obří airbus

letel jsi s nim nekdy nebo ho aspon videl ve skutecnosti a zblizka na letisti?

Asi ne.

0/0
14.4.2011 10:39

broskvovyPRD

:(

...srdce leteckého fandy zaplakalo :( už podle sestupujícího trupu na ocase to nemůže být 340, je to 380 a basta! na 340 je linie trupu rovně a naopak spíš malinko stoupá... jak tu někdo přidal jpg: http://tinyurl.com/5ujgvzr vs. http://tinyurl.com/63eq4ys

0/0
13.4.2011 19:11

Qesospi Cobigan

Už jsem se lekl

že museli kontrolovat také to malé letadlo.

0/0
12.4.2011 20:09

Big-M

Hups

chybička se vloudila

0/0
12.4.2011 18:39

Olik1

A 380

Ja jsem v tom letadle sedel i s kamaradama a jeste porad cekame na jiny let na JFK v hotelu. byl to airbus A380 a ne zadny Airbus A340 jak tady nekdo pise. Stalo se to pri pojizdeni na drahu, par metru od gate. V latedle jsme sedeli asi tri tri hodiny, nez nas pustili z letadla zpet na terminal.

0/0
12.4.2011 17:10

nemereth

Re: A 380

Je tu plno chytraku, ale na web FAA se asi nepodival nikdo: http://www.faa.gov/data_research/accident_incident/preliminary_data/media/C_0412_N.txt

IDENTIFICATION

Regis#: FHJPD Make/Model: A380 Description: AIRBUS A380 Date: 04/12/2011 Time: 0008

DESCRIPTION

AIR FRANCE FLIGHT 007 REGISTRATION FHJPD AIRBUS A380 AIRCRAFT WHILE TAXIING, WING STRUCK ANOTHER AIRCRAFT, A COMAIR FLIGHT 6293, REGISTRATION N641CA BOMBARDIER CL-600, AT N641CA TAIL SECTION, NO INJURIES REPORTED, DAMAGE TO FHJPD IS SUBSTANTIAL, DAMAGE TO N641CA IS TO BE DETERMINED, JFK AIRPORT, NEW YORK, NY

0/0
12.4.2011 17:53

Jan Gutbayer

Re: A 380

No vida, já věděl, že to musí někde být, akorát jsem nenarazil / neznal ten správný web... díky za info...

0/0
12.4.2011 18:34

nemereth

Re: A 380

Na FAA je přímo rubrika - Data nehod a havárií - a v ní podrubrika pro předběžná hlášení:

http://www.faa.gov/data_research/accident_incident/preliminary_data/

0/0
12.4.2011 18:48

Jan Gutbayer

Re: A 380

Diky za info... ví se, čím to? Jel A380 mimo osu TWY? Byla TWY schválená pro A380? Stál Comair tam kde měl?

0/0
12.4.2011 18:36

Jan Gutbayer

to je zas kachna

Jediné, co je na tom článku pravda, je, že došlo ke kontaktu dvou letadel. Jinak je to zcela mimo. Letadlo není A380, ale A340 (viz http://tinyurl.com/5ujgvzr vs. http://tinyurl.com/63eq4ys), nestalo se to na RWY, ale na TWY, atd.

.

Zajímavé je, že všechny zdroje dohledatelné na netu hovoří o A380, ačkoliv z toho videa se zdá být jasné, že je to A340 (viz i nápis na boku.) Takže tady bych nehaněl iDNES. Je-li to opravdu A340, zvorali to všichni :-)

0/0
12.4.2011 15:20

comair

Re: to je zas kachna

Samozrejme, ze je to A340-300. To pozna snad kazdy kdo se, alespon trochu zajima o dopravni letadla a nepotrebuje k tomu videt zadne oznaceni na boku letadla.

0/0
12.4.2011 15:35

martanecek

Re: to je zas kachna

ano.. a podle vaseho prispevku jde tedy usuzovat ze se do letadel velmi nevyznate.. samozrejme ze se jedna o A380

0/0
12.4.2011 16:50

ucho_7

Re: to je zas kachna

http://online.wsj.com/article/SB10001424052748704662604576257702184905170.html?mod=WSJ_hp_MIDDLTopStories

A380, dokonce i na tom videu je to videt....

0/0
12.4.2011 17:11

captain cook

Re: to je zas kachna

no kdyz na videu nevidis to druhe patro a nerozeznas A380 od A340, pak asi potrebujes silnejsi bryle

0/0
13.4.2011 18:22

hujersehlasi

Re: to je zas kachna

coze??? jako chapu ze by se nekdo hadal v pripade jakyhokoliv jinyho typu letadla (az na Jumbo), ale proboha A380 je jedinej doubledecker co linkove leta, to se snad ani splist neda jezis... opet dukaz ze prispevek co zacina slovy "samozrejme ze.." je v drtivy vetsine naprosta pitomost..

0/0
13.4.2011 18:47

Walldstein

Re: to je zas kachna

no...bohužel pro Vás to je opravdu A380..a ještě jedna věc...záznam je tak kvalitní, že text na boku trupu je prakticky nečitelný, ale podle všeho se jedná o nápis hlásající: AIR FRANCE...na ocasní ploše není vidět nic, než jen francouzká trikolóra...

0/0
13.4.2011 15:49

imisa

Rakce pilotů Davida

Docela rád bych slyšel, co asi tak mohl prohlásit pilot Davida, když ho Goliáš poposunul:-)

0/0
12.4.2011 14:39

avoris

Re: Rakce pilotů Davida

"kruci, že já na tý chodbě tomu francouzskýmu kapitánovi neuhnul, mělo mi bejt jasný, že mi to vrátí..." ;-)

0/0
12.4.2011 15:44

Duke:Nukem

Re: Rakce pilotů Davida

..zkur..ny zabozrout....;-D

0/0
12.4.2011 17:30

Walldstein

Re: Rakce pilotů Davida

"Asi bych měl přestat pít, protože se mi teď zdálo, že jsme poskočili..."

0/0
13.4.2011 15:51

p266

Tak to je síla

Pro lidi v tom bombardieru to musel být zážitek. Zároveň je fascinující, že to obě letadla vydržela. Představoval bych si spíš, že to tomu bombardieru utrhne kormidlo, když přes něj zvednul několik desítek tun.

0/0
12.4.2011 14:13

Noli tangere circulos meos

Re: Tak to je síla

mam pocit, ze ho nenadzvedl, jen otocil kolem osy

0/0
12.4.2011 14:21

p266

Re: Tak to je síla

Máte pravdu, ten podvozek je přibližně v polovině, takže se ta váha rozložila.

0/0
12.4.2011 14:46

BUDAS

rozpětí a délka křídla

Téměř osmdesátimetrové křídlo airbusu zavadilo o ocas druhého stroje a otočilo ho skoro o devadesát stupňů.????

WIKI říká:

Jedná se o letadlo se dvěma palubami, jeho pohon je řešen čtyřmi dvouproudovými motory buď evropské (Rolls-Royce Trent 900 Family) nebo americké (Alliance GP7200) provenience, pojme podle verze od 555 cestujících do 853 při verzi economy a rozpětí jeho křídel je 79,8 metru

Na idnesu má A380 má rozpětí 160 metrů (2X80) ???:-):-)

0/0
12.4.2011 13:36

HrubesaMares

Re: rozpětí a délka křídla

nojo, co bys chtel...kdyz mas humanitni vzdelani, zaklady anglictiny a chces sedet v kancelari ...tak vezmes aspon toho redakcniho pisalka...sice nic moc penize, ale ten pocit sebevedomi ;-)

0/0
12.4.2011 13:41

Dms?

Re: rozpětí a délka křídla

A kde je sirka trupu, ta v tom vypoctu nejak chybi. Jinak jste jiste chytrejsi nez onen pisalek.R^

0/0
12.4.2011 14:05

p266

Re: rozpětí a délka křídla

Někdy se skutečně hovoří o rozpětí křídel. Ale toto křídlo se snad vyrábí, transportuje a montuje vcelku, takže rozpětí křídla. Tedy je to správně.

0/0
12.4.2011 14:14

Noli tangere circulos meos

Re: rozpětí a délka křídla

tvoje upresnovacka je naprosto irelevantni, podstata zpravy je jina. :-)

0/0
12.4.2011 14:18

Dms?

Rozpeti

Doporucuji nastudovat rozdil mezi rozpetim a velikosti kridla:

"Téměř osmdesátimetrové křídlo airbusu zavadilo o ocas druhého stroje a otočilo ho skoro o devadesát stupňů" ;-D

0/0
12.4.2011 13:15

John Coffey V

+++++

Jak uz bylo zmineno: neni to na RWY ale na TWY. Stejne tak jsou presne definovane pojizdeci drahy a to vcetne presne polohy, smeru, rychlosti pojizdejicich letadel kde se bere v potaz i jejich rozmer. Tudiz jsou jen dve moznosti: chyba byla bud na Ground - spatne prideleni pojizdeci drahy, nebo spatne odstavene Bombardieru (tedy opet Ground - zodpovednost za postaveni letadel na stojankach). Pilota AF nelze vinit, tedy pokud sam nevyjel z daneho smeru a drahy.

0/0
12.4.2011 13:14

bk89322

Re: +++++

Pokud se nepletu, na techto velkych letistich si po rollovani po pojizdeci draze prebira rizeni letadel Handling, LKPR to ma taky. Takze dalsi potencialni vinik, nehlede na to, ze i pilot Bombardieru mohl by tam, kde dle instrukci nemel.

Ale jinak jsou nehody tohoto typu (skrtnuti kridla o neco) spise caste nez vzacne ...

0/0
12.4.2011 13:46

ace-2

Re: +++++

handling žádnou zodpovědnost nemá při taxování. Možná tak ještě když vytlačujou letadlo ze stojánky traktorem. Handling je firma, co se stará jen o odbavení nákladu a letadla. Za popojíždění je zodpovědný řídící letového provozu na pozici Ground, na menších letištích Tower

0/0
13.4.2011 10:29

Wizard_cz

a jeste dodatek

Evidente do nej netuknul na runveji jak pisete, ale na pojizdecce, coz je rozdil asi jako mezi dalnici a chodnikem...uroven novinariny se u nas drzi stale na stejne urovni:((

0/0
12.4.2011 13:06

Dms?

Re: a jeste dodatek

No, von ten tvuj prispevek na treti pokus taky nic moc, kamo :-P

0/0
12.4.2011 13:18

halagajda

Re: a jeste dodatek

R^;-D

0/0
12.4.2011 14:47

karelwesely

Re: a jeste dodatek

;-D;-DR^

0/0
12.4.2011 15:13

Scarlett O Hara

Re: a jeste dodatek

Ten na třetí pokus je dobrej, ale ty dva předtím nic moc ;-)

0/0
12.4.2011 18:31

Wizard_cz

a jeste dofda

0/0
12.4.2011 13:04

Wizard_cz

a jeste dof

0/0
12.4.2011 13:04

Wizard_cz

ne A380 ale A340

Nejedná se o Airbus 380, ale o Airbus 340, ale jinak idnes.cz oproti novinkam zabodovalo tim ze titulek je normalni. Bulvarni novinar na novinkach napsal o smeteni maleho letadla airbusem...

0/0
12.4.2011 13:02

Majkyho_pupik

Re: ne A380 ale A340

je to velmi nekvalitni video ale ja bych rekl ze je to 380. 340 je nizsi

0/0
12.4.2011 13:12

rockhopper01

Re: ne A380 ale A340

Jistě, do A340 se vejde 520 lidí a má dvě patra...

0/0
12.4.2011 13:42

strasa_cz

Re: ne A380 ale A340

jak už tu někdo psal, šlo o A380

http://www.faa.gov/data_research/accident_incident/preliminary_data/media/C_0412_N.txt

0/0
13.4.2011 11:08

BlueFlash

A380 je na těch pojížděcích drahách...

...jako slon v porcelánu.:-)

BTW: Ani jsem nevěděl, že si ho Frantící už taky koupili...

0/0
12.4.2011 12:59

Mitchell

Asi docela nepříjemný zážitek.

Ještě že to nebylo ve filmu, tam by to dávno vybuchlo. :-)

0/0
12.4.2011 12:55





Najdete na iDNES.cz