Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Léta v žaláři i oddílové hry. Mladí skauti zmapují sto let činnosti

Vzít diktafon a vyrazit za pamětníky. Nahrát svědectví o perzekucích, kterým čeští skauti čelili za nacismu a komunismu. Ale také vzpomínky, jak kdysi vypadaly hry nebo tábory. Záznam pak přidat na speciální web. Tak vypadá projekt Skautské století, který byl ve čtvrtek oficiálně zahájený.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

wildchild

Citát z wiki...

Potřeba výchovy, vzdělání a mravnosti je dnes snad ještě naléhavější

než dříve, a naše odpovědnost za zítřek nemůže a nesmí zmizet z našich

úvah! Václav Břicháček v Poselství sněmu Junáka 2008

0/0
8.4.2011 13:53

zabcensora

..kdo vidi skauting jenom jako behani po lese a staveni

.. stanu..nepochopil nic..;-)

0/0
8.4.2011 12:56

Pravda stojí dukáty

Jen tak dál

Je třeba nezapomenout na tu svoloč ať už nacistickou, tak komunistickou. Tady je jeden článek z toho webu o tom, jaká stb je..

http://www.skautskestoleti.cz/pribeh-pametnika/?id=36&story=0

0/0
8.4.2011 11:13

jrozec

Re: Jen tak dál

Není nadto strašit lidi komunistama, jen aby nekoukali na tu "svoloč" dnešní...

0/0
8.4.2011 11:23

wildchild

Re: Jen tak dál

máš v tom trochu zmatek...

0/0
8.4.2011 12:05

jrozec

Re: Jen tak dál

Někdo má holt "zmatek" a někdo klapky na očích...

0/0
8.4.2011 12:10

zabcensora

Re: Jen tak dál

..kdo se nepoucil z minulosti , bude ji muset opakovat...;-)

0/0
8.4.2011 12:15

jrozec

Re: Jen tak dál

A proto bychom se měli poučit a přestat lidem vymývat mozky jak za komančů (jen obráceně)...

0/0
8.4.2011 12:20

wildchild

Re: Jen tak dál

Naprosto souhlasím... ale kdo dnes vymývá mozky jako za komančů ?

0/0
8.4.2011 12:22

jrozec

Re: Jen tak dál

Kupodivu často ti samí lidé co tenkrát. A začíná to už ve škole....

0/0
8.4.2011 12:26

wildchild

Re: Jen tak dál

Může být, ale dnes máme naštěstí možnost svobodně se dostat k informacím. Vymývání mozků je dnes možné (podle mně) jen u velmi jednoduchých a omezených jedinců, Bohužel pro ně...

0/0
8.4.2011 12:33

jrozec

Re: Jen tak dál

Nikoliv. 100x opakovaná lež se stává pravdou. Jak řekl jeden nechvalně proslulý ministr propagandy. Ovlivnit lze naprosto každého, jen to dá různou práci, a dnes k tomu máme hodně účinné prostředky.  Obzvláště lidi co tu dobu nepamatují mají tendenci brát "oficiální" informace jako fakt. Prostě se přepíší učebnice jako doposud vždy.  K informacím se ovšem hloubavý člověk dostat může, málokdy jsou to ty co se válí v médiích. Podobně se k informacím mohl každý dostat i za komunistů jen musel hledat.

0/0
8.4.2011 12:45

zabcensora

Re: Jen tak dál

..nerad, velmi nerad ,ale musim Te napadnout z vedome lzi...;-) 

0/0
8.4.2011 12:53

jrozec

Re: Jen tak dál

Obvykle když někdo někoho obviní ze lži, tak použije nějaké argumenty...

0/0
8.4.2011 12:56

zabcensora

Re: Jen tak dál

Podobně se k informacím mohl každý dostat i za komunistů jen musel hledat...chces k tomu komentar..:-/

0/0
8.4.2011 12:57

jrozec

Re: Jen tak dál

Ano rozhodně. Nebo mi chceš tvrdit, že kdo opravdu chtěl nemohl si pustit vysílání ze zahraničí, nemohl si poslechnout vyprávění svých rodičů/prarodičů? Přečíst si staré noviny a hledat v nich informace mezi řádky?

0/0
8.4.2011 13:29

zabcensora

Re: Jen tak dál

;-D mas na mysli rusenou Svobodnou Evropu.., rodice ,co neco zazili ,radsi nic nerekli ,nechteli

detem delat konflikt , co jsi chtel cist mezi radky v Rudem Pravu ..;-D  mozna tak v 68 ..

..uz jenom zeptat se ve skolni  knihovne na zakazaneho autora ,znamenalo carku na dotazniku..;-).. no a za valky, bylo za poslouchani zahranicniho rozhlasu minimalne kriminal..

..slusne informace se zacaly objevovat teprve se Solidaritou v Polsku a s perestrojkou soudruha Gorbacova..a i tyto informace rezim censuroval..co kdyby se to jeste zhouplo  nazpet..;-)

Utajovane bylo skoro vsechno ,ani prubeh statnich hranic

0/0
8.4.2011 13:38

zabcensora

Re: Jen tak dál

..spravne ,to pro pripad ,kdyby nekdo chtel podle turisticke mapy utect na zapad a presvedcit se na vlastni oci ,jak to tam funguje...;-)

0/0
8.4.2011 13:39

jrozec

Re: Jen tak dál

Tak pokud neumíš naladit rádio (ony teda ty dvě stanice byly defakto zase jen opačná propaganda, ale aspoň si mohl srovnávat), rodiče a prarodiče ti nic neřeknou ani když se zeptáš a neumíš ani hledat v dobovém tisku a bereš za bernou minci jen to co ti řeknou ve škole, tak to pak žádné informace nemáš. Ale v tom případě je nemáš ani dnes ...

0/0
8.4.2011 14:39

zabcensora

Re: Jen tak dál

..muzes se kroutit jak chces, svobodny pristup k informacim nebyl ani za Protektoratu ,ani za bolsevika, dobovym tiskem mas na mysli co..chces rict ,ze se kazdy dostal k samizdatu..;-)

0/0
8.4.2011 14:59

wildchild

Re: Jen tak dál

S částí souhlasím R^ Ovšem nemyslím si, že 100x opakovaná lež se stává pravdou (i když zase musím připustit, že pro mnohé to tak může fungovat)...

0/0
8.4.2011 13:41

zabcensora

Re: Jen tak dál

.. Ty budes mit holt cernobily videni..;-(

0/0
8.4.2011 12:34

wildchild

Re: Jen tak dál

A kdo má klapky na očích, prosím?8-o

0/0
8.4.2011 12:21

zabcensora

doufam ,ze se tu nesejde stejna sorta lidi ,

..jako na jaderne elektrarne...;-)

0/0
8.4.2011 10:32

JZD

Však jsou stejní jak ti socialističtí svazáci

Jsou nasáklí politikou od hlavy až k patě. Namísto aby v mladých lidech vychovávali lásku k přírodě tak jim vymývají mozky politikou.

0/0
8.4.2011 9:55

atakdále1

Re: Však jsou stejní jak ti socialističtí svazáci

R^R^R^

0/0
8.4.2011 10:01

Arthur B.

Re: Však jsou stejní jak ti socialističtí svazáci

Jakou politikou? Skauting býval vždy pevně spjatý s upřímným vlastenectvím, čímž se stával trnem v oku tyranii - jak tý hnědý, tak tý rudý...

0/0
8.4.2011 10:26

RayPall

Re: Však jsou stejní jak ti socialističtí svazáci

Skautem jsem od svých devíti let a o politice mě vyjma historie skautingu a letopočtů zákazů a opětovného povolení skautské činnosti nikdy nikdo neučil x) Já jsem od třinácti let na skautu učil štípat dříví, řezat pilou, stavět stavby ze dřeva, zacházet s buzolou, poznat stopy od zvěře, topit v kamnech, rozdělávat oheň, zacházet s pádlem na lodi, vázat nejrůznější uzly, pracovat s krumpáčem a lopatou, vést kolektiv prcků, komunikovat skrz morseovku a jiné šifry, rozeznávat rostliny, stromy, zvěř, hmyz a houby...no nevím, ale huštění politiky do dětských mozků tam nikde nevidím, vy ano? Jen pro zajímavost - byl jste někdy ve skautu, že tak přesně víte, co děláme? Nebo je to informace z kategorie "Jedna paní povídala?" x)

0/0
8.4.2011 10:33

zabcensora

Re: Však jsou stejní jak ti socialističtí svazáci

..neskakej mu na tu zbabelou provokaci...;-)

0/0
8.4.2011 10:36

RayPall

Re: Však jsou stejní jak ti socialističtí svazáci

V pohodě x) On je to totiž buď troll, nebo někdo, kdo o skautingu nic neví. V obou případech ho od teď ignoruji x)

0/0
8.4.2011 10:40

zabcensora

Re: Však jsou stejní jak ti socialističtí svazáci

;-)..tedka si aspon precetl Tvuj prispevek ..R^

0/0
8.4.2011 11:19

jrozec

Re: Však jsou stejní jak ti socialističtí svazáci

Tj. zajímavý stejný věci se učily u nás v "pionýru".  :0)))

Mimochodem chodil jsem i do "skautu" (jen se jmenoval jinak)

a nikdo mi to nezakazoval a nikdo nic neomezoval...

0/0
8.4.2011 11:21

zabcensora

Re: Však jsou stejní jak ti socialističtí svazáci

..Spartakovi skauti prace...co..;-D

0/0
8.4.2011 12:32

JZD

Re: Však jsou stejní jak ti socialističtí svazáci

Pionýrák hadr. Tam si také děti hrály a u toho je pomalu nenápadně masírovali propagandou. Jednou přijel na besídku člen Svazu protifašistických bojovníků který opěvoval partyzány a Rudou armádu až do nebe, až z toho mělo děcko dojem že proti fašistům nikdo jiný než komunisté nebojoval. Podruhé přijel voják z povolání který u předvádění práce s buzolou lanařil chlapce do ČSLA, potřetí zase přijel PSák s vycpaným rukávem a krásným pejskem z kterého nakonec vypadlo jak jsou ti imperialističtí narušitelé hranic zlí atd. No a skautíkům zase pro změnu u her vyprávějí jak jsou zlí komunisté. Nevidím v tom rozdíl.

0/0
8.4.2011 11:52

Arthur B.

Re: Však jsou stejní jak ti socialističtí svazáci

Jestli má někdo vypláchlou hlavu politikou, tak jsi to především ty... Ty uvidíš politiku i ve zprávě o diamantový svatbě nějakých staroušů... Smutný život Rv

0/0
8.4.2011 12:00

wildchild

Re: Však jsou stejní jak ti socialističtí svazáci

Zírám na tvou informovanost a rozhled co se týče jednak skautských her a druhak jak dokážeš redukovat (snad vlastní?) zkušenost na celek... 8-o A ještě nevidět rozdíl mezi agitkou na pionýrském táboře za totality a dle tebe "vyprávěním o zlých komunistech" při skautských hrách... 8-o Mein Gott!!

0/0
8.4.2011 12:20

wildchild

Re: Však jsou stejní jak ti socialističtí svazáci

Měl by sis o tematu raději něco zjistit, než začneš blábolit ;-D Já kdybych psal veřejně takové nesmysly asi bych se cítil dost trapně :-P

0/0
8.4.2011 10:53

jrozec

Re: Však jsou stejní jak ti socialističtí svazáci

No pokud tady někdo vyvíjí činnost typu půjdeme hledat "pravdu" k pamětníkům (a to pokud možno jen k těm "co trpěli"), tak to s objevováním přírody asi vážně nesouvisí, takže zas až takové nesmysly nepíše.  Docela si pamatuju podobné akce na škole kdy se poslouchalo vyprávění "partyzánů" , které si pak doma mohl člověk zkonfrontovat s tím co mu o "partyzánech"  a jejich "odboji" v kraji řekli prarodiče ....

0/0
8.4.2011 12:50

zabcensora

Re: Však jsou stejní jak ti socialističtí svazáci

.. dyt to necti, dyt tomu nemusis verit , ver babicce a dedeckovi...;-)

0/0
8.4.2011 12:55

jrozec

Re: Však jsou stejní jak ti socialističtí svazáci

A ty raději věříš tomu, co ti napovídají v novinách ?? ;-D

0/0
8.4.2011 12:57

zabcensora

Re: Však jsou stejní jak ti socialističtí svazáci

.. ne priteli ;-)  dneska jiz zijeme v dobe , kdy si muzeme z informaci vybirat , kdy se nemusime bat ,ze jiz sbirani informaci bude brano jako jizdenka do koncentraku ,nebo  Jachymova...;-)

0/0
8.4.2011 13:01

jrozec

Re: Však jsou stejní jak ti socialističtí svazáci

Ano můžeš si vybírat, ale musíš mezi kupou sena hledat jehlu těch relevantních... (trochu nadneseně, ale je to tak) Prostě některé informace  se opakují stále dokola a jiné, aby hledal lupou. Zdůrazním ty které mi vyhovují a ignoruji ty které mi nevyhovují, kdo o nich neví myslí si že neexistují, lhát vlastně nebudu ale...

A koho konkrétně poslali za sbírání informací do Jáchymova? 

0/0
8.4.2011 13:26

zabcensora

Re: Však jsou stejní jak ti socialističtí svazáci

..konkretne se budes muset podivat do akt STB , mozna ,ze neco najdes i v tech vykradenejch co jsou k dispozici...;-)

0/0
8.4.2011 13:41

jrozec

Re: Však jsou stejní jak ti socialističtí svazáci

Aha takže o nikom nevíme ale budeme o tom mluvit jako o pravdě...  Mimochodem stb nikoho nezavírala, ani neposílala do Jáchymova, to dělaly soudy. Zaujaté soudy na základě možná smyšlených údajů ale soudy.

0/0
8.4.2011 14:32

zabcensora

Re: Však jsou stejní jak ti socialističtí svazáci

..o nikom nevime, ale vime ,dokonce z velmi blizskeho okoli ,ale bavit se o tom s Tebou je jako na ne znova plivat, samozrejme ,ze STB nikoho neposilalo do vezeni , i kdyz i ilegalne drzenych bylo dost.., o tom se nehodlam rozsirovat, opkuji . za bolsevika nebyl pristup k informacim , informace byly zamerne zamlcovany a przneny..R^ 

0/0
8.4.2011 15:01

jrozec

Re: Však jsou stejní jak ti socialističtí svazáci

Aha takže víme, ale "nemůžeme říct" ....

S informacemi se snad dnes nemanipuluje a "neprzní" se? To je mi novinka...

0/0
8.4.2011 15:47

zabcensora

..o co Ti jde..

.. chces mi naznacit ,ktere zdroje mam vyhodnocovat jako duveryhodne,,  ;-D

0/0
8.4.2011 22:10

wildchild

Re: Však jsou stejní jak ti socialističtí svazáci

Ale tady nejde o hledání pravdy, ale o sbírání svědectví od pamětníků.. To je podle mně rozdíl. Akce má za cíl zmapovat 100 let činnosti českých skautů, např. i svědectvími pamětníků a zasazením jejich vyprávění do historie skautingu, potažmo Republiky.. Akce není žádná politická propaganda nebo snaha o "hladání pravdy" jak se zřejmě část veřejnosti domnívá, ale jde o to společnosti ukázat, že tady existuje nějaká myšlenka (potažmo organizace) skautingu, která má 100letou historii a je nositelkou naprosto bazálních a významných hodnot a postojů, pro které byla v minulosti opakovaně pronásledována (což dosvědčují pamětníci - pro mě hrdinové - svými příběhy..  ;-)

0/0
8.4.2011 13:36

wildchild

Re: Však jsou stejní jak ti socialističtí svazáci

Idea skutingu není jen o "objevování přírody", ale je to kompexní a

propracovaný systém celoživotní výchovy a vzdělávání člověka.. Těžko si

asi budeš číst Stanovy Junáka nebo Chartu českého skautingu, ale

doporučuji se seznámit se Skautským slibem a Skautskými zákony - pro

pochopení myšlenky Skautingu stačí ;-)

0/0
8.4.2011 13:37

zabcensora

Re: Však jsou stejní jak ti socialističtí svazáci

.. kdo chce videt hvezdy musi zvednout hlavu...;-)

0/0
8.4.2011 13:42





Najdete na iDNES.cz