Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obama zahájil kampaň za znovuzvolení, republikáni zatím otálejí

Barack Obama zahájil kampaň za opětovné zvolení prezidentem Spojených států. Informuje o tom jeho webová stránka. Příští volby se uskuteční v roce 2012 a Obama má nyní zhruba stejný počet příznivců jako odpůrců. Republikáni zatím s kandidaturou váhají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

susta

vždyť je to úplně jedno

je to pouze divdlo pro naivní amíky, aby jednou za čas měli pocit, že rozhodují o své demokracii, zatímco jsou zotročování skrze monetární systém. Oba kandidující tábory jsou placeny ze stejných peněz a muži v pozadí se nemění. ;-(

0/0
4.4.2011 23:02

Sharpe

Re: vždyť je to úplně jedno

To psavalo Rude Pravo pred kazdymi americkymi volbami. Takze nepouzivej cizich myslenek

0/0
5.4.2011 6:46

Ulrich

Ugarte, tady jsou ty průzkumy, kde Huckabee vede

Vlastně je to celkový přehled. Doporučuji sledovat. Je tam vidět i to, že Paul nemá šanci:     http://www.realclearpolitics.com/epolls/2012/president/us/republican_presidential_nomination-1452.html

0/0
4.4.2011 20:17

Ulrich

Re: Ugarte, tady jsou ty průzkumy, kde Huckabee vede

Dále je třeba vzít v úvahu, že Huckabee se zatím dělí o evangelikální voliče se Sarah Palin. Jakmile exguvernérka odpadne, získá Mike automaticky její hlasy, tzn. nejméně deset procentních bodů. A to je pro něj velmi nadějné.

0/0
4.4.2011 20:21

Generál Ugarte - inmortal

Re: Ugarte, tady jsou ty průzkumy, kde Huckabee vede

Přiznám se, že je to slušné.

Jinak, k tomu níže. Já si opravdu zas takové šance na zvolení Paula nedělám, to by opravdu musela nastat krize dolaru, s čímž, jak nepřímo naznačil, svazuje své rozhodnutí i on.

0/0
4.4.2011 20:42

Ulrich

Re: Ugarte, tady jsou ty průzkumy, kde Huckabee vede

Huckabee není můj kandidát snů. Ale není socialista a z těch, kdo se nyní jeví jako reální Obamovi oponenti, má zdaleka nejvyšší šance. Důvody: Jeho rétorika prosycená odkazy na Ježíše a Otce zakladatele oslovuje voličskou základnu republikánů. Zároveň není radikální, a má tak šance na získání hlasů umírněných voličů obou stran a nevyhraněných lidí. Je také příjemný, vtipný a velmi, velmi inteligentní. Má silné charisma, kterým dokáže silně motivovat jádro svých příznivců. Není favoritem, ale je to silný kandidát a může vyhrát.

0/0
4.4.2011 20:54

Generál Ugarte - inmortal

Re: Ugarte, tady jsou ty průzkumy, kde Huckabee vede

Ale jo, proč ne. :-)

0/0
4.4.2011 21:03

gemars

Jakmile republikání otálejí

pak jde jasně o znovuzvolení Obamy, aby mohla pokračovat stávající politika USA.

0/0
4.4.2011 20:01

prasivy pes Muki

Huckabee je fanaticky sionista, ten USA nic dobreho

neprinese, maximalne tak dalsi valku.

0/0
4.4.2011 18:33

král Jelimán

Re: Huckabee je fanaticky sionista, ten USA nic dobreho

Zionism (Hebrew: ציונות‎, Tsiyonut) is a Jewish political movement that, in its broadest sense, has supported the self-determination of the Jewish people in a sovereign Jewish national homeland (Wikipedia). Takže sionismus není nic jiného než právo národů na sebeurčení.

A podle čeho usuzuješ, že Huckabee je "sionista" v nějakém tvém pokřiveném slova smyslu?

0/0
4.4.2011 18:36

prasivy pes Muki

Re: Huckabee je fanaticky sionista, ten USA nic dobreho

Podivej se na jeho proslov v knesetu, nebo na nejake interview s tematem Izraele jelimane.

0/0
4.4.2011 18:40

Generál Ugarte - inmortal

Re: Huckabee je fanaticky sionista, ten USA nic dobreho

Inu, značná část protestantů je sionisty (bez jakéhokoli pejorativního nádechu) a silně podporuje, mj. i z náboženských důvodů, usazení Židů ve Svaté zemi a existenci židovského státu.

0/0
4.4.2011 18:46

Generál Ugarte - inmortal

Re: Huckabee je fanaticky sionista, ten USA nic dobreho

A Huckabee sám se považuje za takového křesťanského sionistu.

0/0
4.4.2011 18:57

Ulrich

Re: Huckabee je fanaticky sionista, ten USA nic dobreho

1. Sionismus je legitimní.

2. Huckabee prostě podporuje Izrael. To je ve Státech asi většinový postoj.

3. Válku mohou začít leda muslimové, respektive islamisté. Je pravda, že Huckabee by jako prezident určitě pasivně nepřihlížel útoku na Izrael. Ale to je snad v pořádku. Či ne?

0/0
4.4.2011 18:53

Generál Ugarte - inmortal

Re: Huckabee je fanaticky sionista, ten USA nic dobreho

2. Nevím, nevím, nablblých liberálů je poslední dobou nějak moc.

0/0
4.4.2011 18:56

Ulrich

Re: Huckabee je fanaticky sionista, ten USA nic dobreho

Já bych řekl, že většina je stále na straně Izraele, ale u velmi mnohých to není nic, co by považovali ve svém smýšlení za důležité, podle čeho by se rozhodovali. Jinak i já, stejně jako Paul jsem pro zrušení FEDu, jehož politiku "kvantitativního uvolňování" považuji za nebzepečnou a pokud by byla uplatňována dlouhodobě tak i za šílenou. Nicméně některé Paulovy argumenty vyslovené v té souvislosti jsou nesprávné. Např. že cizí měny jsou kryty dolarem a po znehodnocení dolaru se stanou také bezcennými.

0/0
4.4.2011 19:44

Generál Ugarte - inmortal

Re: Huckabee je fanaticky sionista, ten USA nic dobreho

No, kvantitativní uvolňování a inflační multiplikace JE aplikována dlouhodobě (v podstatě od té doby, co Fed vznikl).

Tak, nehledě na to, že ostatní centrální banky (až na nepodstatné výjimky) provádějí politiku velmi podobnou, dolar JE hlavní rezervní měnou na světě, zjednodušeně až vulgárně, ostatní měny jsou "kryty" dolarem. A ano, krach dolaru s hyperinflací by způsobil kolaps světového finančního systému. Odolala by možná tak KLDR.

0/0
4.4.2011 19:52

Ulrich

Re: Huckabee je fanaticky sionista, ten USA nic dobreho

1. Mezi pomaloučkým zvyšováním peněžní zásoby, jaké vidíme všude na Západě, a bezhlavým "tisknutím peněz" je rozdíl. Obojí škodí, ale jen to druhé má z krátkodobého hlediska katastrofální následky. FED prozatím ani zdaleka nepostoupil do kategorie Zimbabwe. Není proto pravda, že by nezprostředně hrozila zkáza.

2. Centrální banky vetšiny zemí mají sice velkou část rezerv v dolarech, ale není pravda, že by v těch zemích byly oběh peněz a cenotvorba svázány s těmito rezervami. Pokud by dolar byl náhle znehodnocen, utrpěli by držitelé této měny a a dolarový h dluhopisů včetně centrálních bank ztrátu. To je jasné. Ale náhlý pád dolaru podle všeho nehrozí a všichni, kdo dolary a dolarové papíry mají, se mohou zhoršující situaci přizpůsobit.

3. Nevím, co přesně míníš tím světovým finančním systémem, ale právě proto, že ke katastrofě se zřejmě nesychluje, nehrozí ani zásadní destabilizace finančních toků. Trhy jsou pružné a sitiuaci se přizpůsobí.

0/0
4.4.2011 20:07

Generál Ugarte - inmortal

Re: Huckabee je fanaticky sionista, ten USA nic dobreho

1. asi máme velmi odlišnou představu o pojmu "pomaloučké". http://www.opengoldexchange.com/0903/img/consumer-price-index-chart.jpg

Samozřejmě, Zimbabwe je jiná kategorie.

2. Inu, opravdové zhroucení (nikoli postupné zhoršování) dolaru by ale opravdu ten finanční šok způsobilo. Finanční trhy jsou provázané a dolar je prostě stěžejní měnou, v níž se odehrává velká většina operací.

3. Tím světovým finančním systémem míním všechny burzy a mimoburzovní obchody, kde hrají nějakou úlohu dolary. A subsekventně by následovaly i obchody v jiných měnách.

0/0
4.4.2011 20:39

Ulrich

Re: Huckabee je fanaticky sionista, ten USA nic dobreho

1. Pomaloučké je to v tom smyslu, že lidé si to téměř ani neuvědomují a ekonomika dál funguje víceméně normálně. Všimni si v grafu, že tempo "prudkého" růstu cen zahrnuje i éry reagna a Clintona, kdy americká ekonomika silně rostla. Netvrdím, že znehodnocování měny je správné. Naopak. Ale odmítám katastrofismus.

2. Náhlé zhroucení dolaru zřejmě nehrozí. Pozvolný pád této měny bude mít za následek, že se jí její držitelé postupně budou zbavovat a dolar může pozbýt funkci všeobecné rezervní měny. Ale to neznamená, že odjde ke katastrofě.

3. Nerozumní zarytí držitelé dolarů mohou utrpět velké ztráty, ale většina se přizpůsobí situaci a nic zásadního se kvůli tomu nestane.

0/0
4.4.2011 20:47

Generál Ugarte - inmortal

Re: Huckabee je fanaticky sionista, ten USA nic dobreho

1. ano, ekonomika funguje víceméně normálně, jenom kvůli tomu máme periodické recese. ;-) Já bohužel nejsem katastrofista, který by předpovídal krach dolaru každý den posledních 30 let, ale ta situace je tak neutěšená, že to tam prostě spěje, věř, že se mi to taky zatraceně nelíbí.

2. No, o tom bych se hádal. Ale těžko předpovídat, když je náhlé, že.

Ano, to je ten optimistický scénář. Ale také může nastat ten druhý, já bych ho nazval řecký, s tím rozdílem, že USA nejsou Řecko.

0/0
4.4.2011 21:09

Ulrich

Re: Huckabee je fanaticky sionista, ten USA nic dobreho

Mám stejně zlověstné pocity jako ty. Zhoršování situace akceleruje. Nicméně nepředpokládám zásadní katastrofu. Spíše ztráty rozložené v čase mezi držitele dolarových aktiv.

0/0
4.4.2011 21:19

Generál Ugarte - inmortal

Re: Huckabee je fanaticky sionista, ten USA nic dobreho

Snad budeš mít pravdu.

0/0
4.4.2011 21:23

Generál Ugarte - inmortal

Re: Huckabee je fanaticky sionista, ten USA nic dobreho

Jinak, vcelku zajímavý dokument k tématu. V holandštině, ale s anglickými titulky, takže to snad bude stravitelné. Sice je to dokument, takže se snaží o dramatizaci, ale situaci popisuje velmi realisticky.

http://www.youtube.com/watch?v=AuPgdZeAFjA&feature=player_embedded#!

P.S. Je třeba si uvědomit, že je z roku 2005, takže nikdo neví nic o krizi z 2008 a ty grafy o zadlužení, které ukazují na začátku by dnes vypadaly  mnohem, mnohem dramatičtěji.

Nesouhlasím snad jen s tím spouštěčem. Jak říkám, jako nejvíce pravděpodobný se mi jeví řecký scénář.

0/0
4.4.2011 21:26

rasta_vesta

Re: Huckabee je fanaticky sionista, ten USA nic dobreho

a co takhle postarat se o chanov... to ti nejak nejde ?

0/0
4.4.2011 18:58

Ulrich

Re: Huckabee je fanaticky sionista, ten USA nic dobreho

Nevidím souvislost mezi Chanovem a volbou amerického prezidenta. Jinak si myslím, že stát by se o Chanov neměl nijak starat.

0/0
4.4.2011 19:45

Generál Ugarte - inmortal

Ron Paul

R3VOLUTION

0/0
4.4.2011 18:26

král Jelimán

moje volba

Mike Huckabee V Barack Husajn Obama Rv

0/0
4.4.2011 18:12

Ulrich

Re: moje volba

R^ I like Mike !

0/0
4.4.2011 18:15

král Jelimán

Re: moje volba

Jako jeden z mála republikánských (potenciálních) kandidátů umí i dobře mluvit. Ron Paul je monotematický, Sara Palin neumí vůbec správně vyjadřovat emoce (jej projev k příležitosti postřelení té demokratky byl žalostný a sama si naběhla Demokratům na nůž), Mit Romney je ještě horší, Donald Trump - toho ani nebudu komentovat.

0/0
4.4.2011 18:20

Ulrich

Re: moje volba

Mike je charismatický a mluvit umí naprosto skvěle. Obamu by v debatě podle všeho jasně porazil. Paul je radikál a má zbytečně agresivní projev. Ve volbách je bez šance. Romney má peníze, ale postrádá charisma a kvůli nekonzistentní politice i důvěru republikánské základny. Pokud ale nebude kandidovat Huckabee, mohl by vyhrát primárky. Ve všeobecných volbách by proto Obamovi měl šanci jen v případě, že by Obama opravdu těžce naštval umírněné demokratické voliče. Palin je ukřičená, hloupě působící ženská. Taky bez šance. Trump je prostě boháč, který zatím nezaujal jasnou politickou pozici. Asi má umírněné postoje a peníze. Je na tom zhruba jako Romney. Pokud by se do kampaně položil, mohl by nakonec i uspět. Ale pochybuji.

0/0
4.4.2011 18:49

Generál Ugarte - inmortal

Re: moje volba

Paul je radikál, klidně i extremista, takový, jakým byl Jefferson, Paine nebo Franklin. Je zvláštní, že na mě působí jeho projev docela normálně. Uznávám, není to zrovna řečník Hitlerova formátu, ale svou práci odvede a jde u něj ze 100% o obsah, nikoli formu sdělení. Že je bez šance bych se tvrdit neodvážil, obzvlášť jestli se nám Fed ještě párkrát kvantitativně uvolní.

0/0
4.4.2011 18:56

Ulrich

Re: moje volba

Na Paulově radikalismu neshledávám nic špatného. S většinou jeho postojů souhlasím. Nicméně Paul prostě nemá šanci vyhrát prezidentské volby. Jednak proto, že demokracie sama o sobě je systém nahrávající levici, a jednak z důvodu jeho stylu vystupování. Paul může mít stokrát věcně pravdu , ale je to kostnatý stařík se skřípavým hlasem aplným hněvu. Proto může obhájit ve specifickém oksrku mandát člena Sněmovny reprezentantů, ale nestane se prezidentem.

0/0
4.4.2011 19:52

Generál Ugarte - inmortal

Re: moje volba

No, do stavu, kdy právo volit měl jen white male property owner se znovu v dohledné době, bohužel, asi nedostaneme. 

Jak říkám, jeho hlas a vystupování mi přijde normální, sice žádný idol davu, ale vcelku ucházející.

Za jediný skutečný problém považuji jeho věk, sice může vypadat dobře a být ve skvělém zdravotním stavu, ale o volbách mu bude přece jen už 77 let.

0/0
4.4.2011 19:56

Ulrich

Re: moje volba

Ano, problém věku je u Paula už zásadní. Pokud jde o Paulův projev, setrvávám na svém názoru. Nejzásadnější faktor situace je naklánění celé politické scény ve Spojených státech do leva. Je to jev, ktrerý se ukazuje jako imanentní demokracii. Bohužel. Lidem nelze nic vysvětlit, jak si to představuje Paul, protože ve velké většině na to intelektuálně nemají a morálně také nestojí za mnoho. To je důvod, proč Obama vyhrál volby a hlavně je favoritem i těch příštích. Bohužel.

0/0
4.4.2011 20:12

prasivy pes Muki

Expert na USA pri minulych volbach tady napsal, ze Ron Paul

je komunista a ted nam tu pise, ze Ron Paul tomu vubec nerozumi.Americky kongresman 35 let v politice, clen ekonomickeho, financniho a zahranicnich vztahu vyboru, sef menoveho podvyboru v kongresu, 2x kandidoval na prezidenta Spojenych statu a podle Ulricha tomu nerozumi.Jeste, ze tomu ty rozumis ty jeden experte.;-D

0/0
4.4.2011 18:04

král Jelimán

Re: Expert na USA pri minulych volbach tady napsal, ze Ron Paul

Kde přesně napsal, že Ron Paul je komunista? Já o kousek níže čtu, že ho má rád. A pochybuju, že Ulrich má rád komunisty. Že ty tu zase s tou svojí ukradenou přezdívkou lžeš sám sobě do kapsy? 8-o

0/0
4.4.2011 18:13

prasivy pes Muki

Re: Expert na USA pri minulych volbach tady napsal, ze Ron Paul

Je to 3 roky zpet, sam ti to prizna.

0/0
4.4.2011 18:14

Ulrich

Re: Expert na USA pri minulych volbach tady napsal, ze Ron Paul

1. Přiznávám otevřeně, že jsem tehdy ( v roce 2008 nebo možná i 2007 a tedy dost dávno ) vypustil naprostý nesmysl. Bylo to na základě útržkovitých informací, které vyznívaly tak, že Paul reprezentuje levé, pacifistické křídlo Libertariánské strany.

2. Mám Paula poměrně rád, ale sem tam prostě hlásá nesmysly. To je pravda.

3. Paul je v nadcházejících volbách bez šance. To je také realita.

4. Pokud chceš o něm debatovat, můžeme to v klidu probrat. Ale v tom případě, prosím, věcně a bez osobních útoků.

0/0
4.4.2011 18:15

král Jelimán

Re: Expert na USA pri minulych volbach tady napsal, ze Ron Paul

OK, už to chápu. No je to izolacionista, to je jisté. A jediné téma, kde s ním zrovna nesouhlasím.

0/0
4.4.2011 18:17

Generál Ugarte - inmortal

Re: Expert na USA pri minulych volbach tady napsal, ze Ron Paul

Přesně tak. Zároveň se ale takové eventuality děsím. :-(

0/0
4.4.2011 18:27

prasivy pes Muki

Re: Expert na USA pri minulych volbach tady napsal, ze Ron Paul

Tedka se me nechce, ale podivej se na tohle, mozna pochopis proc chce Ron Paul zrusit FED.

http://www.youtube.com/watch?v=n0NYBTkE1yQ

http://www.youtube.com/watch?v=cJqM2tFOxLQ

0/0
4.4.2011 18:27

Generál Ugarte - inmortal

Re: Expert na USA pri minulych volbach tady napsal, ze Ron Paul

Inu, asi nejlepší odpověď na otázku "Zrušit Fed?" poskytuje kniha Murray Rothbarda Peníze v rukou státu (v originále What has the government done to our money).

0/0
4.4.2011 18:30

Ulrich

Re: Expert na USA pri minulych volbach tady napsal, ze Ron Paul

Se zrušením FEDu i s kritikou jeho politiky souhlasím. Ale Paul prostě nejen v té souvislosti leckdy žvaní nesmysly.

0/0
4.4.2011 19:57

Kosatka Dasha

teoreticky nema sanci

otazka je, co na to mocni. volby do kongresu mluvily jasne

0/0
4.4.2011 17:14

Ulrich

Re: teoreticky nema sanci

To se mýlíš. Obama je mírným favoritem. Ve Spojených státech probíhá pomalý, ale zřetelný posun celé scény do leva. Média soustavně vymývají lidem mozky socialistickým roztokem. Neříkám, že Obama obhájí, ale rozhodně není žýdný outsider. Je to exponent modernistických elit z obou pobřeží.

0/0
4.4.2011 17:28

rasta_vesta

Re: teoreticky nema sanci

Dashenko, zeptej se mocnejch, mas styky ;-DR^

0/0
4.4.2011 17:28

Kviz

.

Nechápu proč bych měl hlasovat v anketě: Zvolily by jste Obamu znova prezidentem?

To jsme jako Američani ???

0/0
4.4.2011 16:17

Obi-1

RP

ron paul!

0/0
4.4.2011 15:40

Ulrich

Re: RP

1. Nebude kandidovat.

2. I kdyby kandidoval, nemá naději.

3. Mám Paula rád, ale některé jeho výstupy jsou opravdu tragikomické. Např. zde není snad žádný jeho výrok pravdivý:     http://www.reformy.cz/zpravy/prichazi-revoluce-s-resenim-ron-paul/

0/0
4.4.2011 15:46





Najdete na iDNES.cz