Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letoun musel nouzově přistát, v trupu se objevila dvoumetrová díra

Stačila chvilka a poklidný let se pro 118 cestujících mířících z amerického Phoenixu do Sacramenta změnil v drama. V trupu Boeingu 737 americké společnosti Southwest Airlines se v pátek objevila bezmála dvoumetrová díra a stroj musel nouzově přistát na vojenské základně v Arizoně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jack777

...

Ty chvile desu musi byt k nezaplacemi :-/

0/0
3.4.2011 10:42

Chytracisko

najděte deset rozdílů

ikdo z cestujících nebyl zraněn, menší zranění utrpěl jen jeden člen obslužného personálu," uvedla v prohlášení mluvčí letecké společnosti.

The Los Angels Times ovšem napsaly, že jeden ze stevardů utrpěl zranění hlavy a krvácel. Několik pasažérů také údajně ztratilo vědomí.Ano,      omdlení není zranění, a odřenina na čele je menší zranění.

0/0
3.4.2011 8:09

jakub7

Re: najděte deset rozdílů

A pointa?

0/0
3.4.2011 8:43

Pan_Tau

Re: najděte deset rozdílů

Pointa je zřejmě jak dělat senzaci z ničeho - novinářská klasika.

0/0
3.4.2011 8:52

pes Muki

poznamka

Tu spolecnost SW Air mam rad, protoze jsou jedna s mala, kdo neuctuji extra za zavazadla

0/0
3.4.2011 5:13

C2 H5 OH purum

z duše pasažérům přeji,

 že šťastně přistáli.  Ale asi chudák ten, kdo bude prát jejich trenky a spodní prádlo vůbec ........

0/0
2.4.2011 22:58

CML po malé opravě

Re: z duše pasažérům přeji,

Škoda že jsi nesděl v letadle :-P

0/0
3.4.2011 2:23

bezdukátů

týtý

asi sledovali Týtý, a letadlo to nevydrželo

0/0
2.4.2011 22:00

lucky_24

Senzace s hororovým nápisem

0/0
2.4.2011 20:59

lucky_24

Re: Senzace s hororovým nápisem

při které o nic nešlo, letadlo přistálo a mimo zalehlých uší se žádnému cestujícímu nic nestalo, to je toho.

0/0
2.4.2011 21:00

modrá straka kradačka

Re: Senzace s hororovým nápisem

Hm., taky tou dírou mohlo vypochodovat dítě. Při náhlé dekompresi tlakovanýho trupu.Ta rýma jeto poslední.

0/0
2.4.2011 21:37

Leinad

Re: Senzace s hororovým nápisem

Proč by to dělalo, připoutané? Ani žádný steward (který asi nebyl připoutaný, pokud si jedna z pasažerek objednávala pití) nevypadl. Ne každé otevření udělá nezvladatelnou černou díru.

0/0
2.4.2011 23:00

modrá straka kradačka

Re: Senzace s hororovým nápisem

A proč by muselo být připoutané?Záleží v jaké výšce to uletělo.

0/0
2.4.2011 23:11

BukajAktobos

Re: Senzace s hororovým nápisem

Ale prosím vás, nedívejte se moc na akční a katastrofické filmy ano? Ono to při skutečné dekompresi ve velké výšce zdaleka nevypadá tak, jako ve filmech, tak tu ze sebe nedělejte experta, co všechno viděl v televizi... Rv

0/0
3.4.2011 7:33

modrá straka kradačka

Re: Senzace s hororovým nápisem

No troufam si tvrdit, že ty letadla znám v reálu lépe. Na pokleslé americké "trajlery" se již dávno nekoukám.A již vůbec nechci dělat experta. Zato si velmi dobře pamatuji, jak jsem kdysi velmi dávno přišel díky španě zajištěnému bočnímu posuvnému okénku o mapu, tlustou složku jeppesnu a krabici kapesníků. A to bylo něco málo pod 5 000 m STD. Samozřejmě záleží na díře jak je velká, a jak rychle dojde k vyrovnání tlaků. Když vyšroubujete ventilek z natlaované pneu.., tak vám taky do huby vletne vše co je uvnitř.

0/0
3.4.2011 12:49

kajak v zakoně

hm.. to je teda díra..

že bych s tim nepokračoval v letu ani já..:-/

0/0
2.4.2011 20:16

Deratizátor vulgo Krysařík

Ti kluci by si neměli hrát s těmi lasserovými ukazovátky.

To potom můžou vznikat podobné nehody.:-/

0/0
2.4.2011 20:10

monthy70

Únava materiálu, řekl bych

0/0
2.4.2011 18:58

Mitchell

Re: Únava materiálu, řekl bych

Napadlo mě totéž.

0/0
2.4.2011 19:01

Damik

Re: Únava materiálu, řekl bych

do vzduchu šel tenhle letoun 6.března 1996, takže to není nějak ultrastaré letadlo, ale něco nalítáno už má.

0/0
2.4.2011 19:31

monthy70

Re: Únava materiálu, řekl bych

není. ale kabina je tlaková nádoba. a pokud létáte na krátkých tratích, je ten nápor na trup mnohem častější

0/0
2.4.2011 19:52

ježo

Re: Únava materiálu, řekl bych

Přesně.Není důležitý věk letadla,ale počet cyklů start,přistání.

0/0
2.4.2011 20:39

jakub7

Re: Únava materiálu, řekl bych

A nebude mit takove dvacetilete ero vic cyklu? Premyslejte, panove....

0/0
2.4.2011 21:50

JelenoviPivoNelej

Re: Únava materiálu, řekl bych

Cykly nesouvisi s poctem let. Je rozdil pokud letadlo za den letici na lokalni trase 3x denne pristane a vzletne(tam a zpatky), nez pokud leti delsi trasu 1 denne (vzlet/pristani). Leta cely den, ale v jednom pripade ma 6 naporu pri pristani a vzletu, ve druhem 2. Takze  jedno letadlo muze byt 2x starsi a mit min cyklu.

0/0
2.4.2011 23:49

jakub7

Re: Únava materiálu, řekl bych

Ja vim, co je cyklus. Ale je temer 100% sance, ze dvacetilete ero bude mit vic ctyklu, nez sestilete. Kazda aerolinka vyuziva letouny jak to jde a do revizi u nich vyuziva optimalni kombinaci hodin a cyklu (tzn. kombinaci kratsich a delsich letu). Chtel jsem jenom naznacit, ze ta nehoda nema temer jiste nic spolecneho s unavou materialu.

0/0
3.4.2011 8:38

mirekzelen

Re: Únava materiálu, řekl bych

spíš západní šmejd-záruka 1rok!

0/0
2.4.2011 20:48

modrá straka kradačka

Re: Únava materiálu, řekl bych

Ty americký šroty nic nevydrží! To není první problém kdy došlo k dekompresi trupu poškozením pláště! Cca 15 let není u doprav. letadla žádný věk.Počty startů a přistání mají vliv na podvozek, a max. na centroplán.A samozřejmě se evidují. I případy kdy se s érem praští jako s prací."Přetažený" G metr může vynulovat jen servisák pověřený fabrikou.

0/0
2.4.2011 20:55

pokladník

Re: Únava materiálu, řekl bych

Počty startů/přistání mají právě vliv na trup, protože se cykluje přetlakování a vyrovnání tlaku. Známá je podobná (tedy větší) nehoda B737-200 Aloha Airlines. Jejich letadlo mělo 89.000 cyklů, ale trup je stavěn na 75.000 cyklů.

0/0
2.4.2011 21:35

modrá straka kradačka

Re: Únava materiálu, řekl bych

Prosím tě, ten trup se tlakuje cca, na tlak vzduchu jako je ve výšce 4000 metrů. A ne vždy letadlo letí v horní letové hladině,tak že diference tlaků není tak rozdílná. Na pevnost konstrukce (tedy i pláště) má více vliv vlétnutí do turbulence,bouřkové oblačnosti a pod., Případně zvlnění potahu trupu při tvrdčím přistání. A na žádné "cykly" se v letectví nelétá, ale na počet odlétaných hodin, počet přistání, stáří stroje. Každý díl stroje má různou životnost a délku resursů do revize. Svůj vliv má i úspornější technologie výroby - lepení materiálů a méně nýtování. Na rozdíl od většiny ruských strojů, které někdy vypadají, jako kdyby je nýtoval vesnický kovář.Ale zase mají větší konstrukční pevnost trupu (ale i hmotnost).

0/0
2.4.2011 22:17

wiki5

Re: Únava materiálu, řekl bych

tady snad ani nejde o tlak v abine ale o prekonavani velkych teplotnich rozdilu, ktere doslova cvici s celym plastovanim a konstrukci letadla

0/0
2.4.2011 23:05

modrá straka kradačka

Re: Únava materiálu, řekl bych

Na teplotní rozdíly se u letů do výše stratosf.nehraje. A trup je uvnitř temperován, včetně bagážních prostů.

0/0
2.4.2011 23:16

Salada

Re: Únava materiálu, řekl bych

Co s tím má společného vnitřek? Vlastní nosná konstrukce i hermatický obal jsou více méně venku.

0/0
12.4.2011 9:14

ondrej.varoscak

Re: Únava materiálu, řekl bych

počet přistání = počet cyklů... btw.

0/0
3.4.2011 1:40

Lemuz ze Sudet

Re: Únava materiálu, řekl bych

Vliv na plast ma samozrejme tlakovani vnitrku trupu. Viz  deHaviland "Comet" zacatkem padesatych let kdy jim mir nix,dir nix spadly 2 ci 3 "Comet"-prvni dopravni proudove letadlo-ktere v letu primo dezintegrovali. Trvalo jim to par mesicu nez prisli na to ze je to zpusobeno tlakovanim. Pred tim pistove dopravni letadla nelitaly ve vyskach proudoveho "Comet" tudiz zadny problem to nebyl.

0/0
3.4.2011 4:07

Moravian.

2 metry?????

Tri stopy jsou "bezmala dva metry"????Tak to alespon popisuji jine servery... Ooo vy zvelicujici idnes pisalkove....8-o8-o8-o

0/0
2.4.2011 18:42

Chytracisko

Re: 2 metry?????

Redaktorka Veselá zřejmě chodí na ryby. ;-DR^

0/0
2.4.2011 18:46

anncz

Re: 2 metry?????

Asi ji chlapi ukazovali jak vypada 10 palcu.

0/0
2.4.2011 18:55

Qíteček

Re: 2 metry?????

Holky jsou v tomhle jiný a odhad délky nemaj. Máte vidět, když si v masně poručím půl metru kabanosu ;-)

0/0
2.4.2011 19:39

Moravian.

Re: 2 metry?????

Prej je sirka dulezitejsi nez delka.. ;-);-)

0/0
2.4.2011 20:54

Leninovo bytostné já

Re: 2 metry?????

na foxnews.com se píše 6 stop (x 30cm) :-P

0/0
2.4.2011 19:33

Moravian.

Re: 2 metry?????

Nepise..Leda tak po celem obvodu..

0/0
2.4.2011 20:50

EvanS89

Kdybych seděl jako cestující

tak bych měl sakra nahnáno... Nenávidím situace, kdy to zřejmě nemám pod kontrolou.

0/0
2.4.2011 18:34

John Rambo

Zlate sovetske Iljusiny

takove problemy nemely.

0/0
2.4.2011 18:29

Mitchell

Re: Zlate sovetske Iljusiny

JIstě, Ty rovnou spadly a o díře se ani nevědělo. :-)

0/0
2.4.2011 18:59

Nesmazatelny 2.0

Hmm

Cože to píšete v metrech? V článku se teda aspoň píše o jiné díře o průměru fotbalového míče, ale jak mám sakra vědět kolik je to fotbalových hřišť a fábií! ;-O

0/0
2.4.2011 18:28

nejdůvěryhodnější diskutér

Re: Hmm

Tak, tak!!! Alespoň mohli napsat, jestli ta díra byla obří!

0/0
2.4.2011 20:34

JosefP

Ta češtin!

..létali....věci..

To to proboha nečte žádný korektor? Nebo alespoň někdo, kdo neměl čtyřku z češtiny? :-(

0/0
2.4.2011 18:23

semafor

Re: Ta češtin!

Riskuješ.

Když jsem se zeptal já, stálo mě to 100 dukátů.

0/0
2.4.2011 18:34

nejdůvěryhodnější diskutér

Re: Ta češtin!

Korektor právě hledá v příručce, jestli v nadpisu "Na Brněnsku havaroval ultralehký letoun" má být opravdu velké B.

.

http://brno.idnes.cz/na-brnensku-havaroval-ultralehky-letoun-dva-lide-jsou-zraneni-pbr-/brno-zpravy.asp?c=A110402_183826_brno-zpravy_jav -opraví to, nebo ne?

0/0
2.4.2011 20:37

10 nových životů

Asi jim někdo prodal špatná letadla...

To je jako s nepářícími se žirafami v Gladiátorovi....

0/0
2.4.2011 18:22





Najdete na iDNES.cz