Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pacient musí jasně vědět, za co si připlatí, říká zdravotní expert ODS

Pacient se dozví, na co má právní nárok a za jakých podmínek mu má být péče poskytnuta. Zdravotní expert ODS a šéf její pražské organizace Boris Šťastný v rozhovoru pro iDNES.cz řekl, že definice toho, co bude nadstandard, musí být dáno zákonem. Jen vyhláška, jak to chystá ministr Leoš Heger, prý nestačí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

komentator-1

nechápu vedení ODS

to se tak bojí pražské organizace, že tohoto neumětela a jednoho ze strůjců nechutné pražské koalice nechá vystupovat jako svého zdravotnického experta? To je úroveň tedy!

0/0
4.4.2011 9:39

marmota

Není to vůl?

Nejprve musí být definován standard. Pak se bavme o nadstandardu.  Jak v Kocourkově, stavme radnici od střechy.

0/0
4.4.2011 6:09

singlemalt

Re: Není to vůl?

definovat standard lze nejméně dvěma způsoby. Který máš na mysli?

0/0
4.4.2011 6:18

marmota

Re: Není to vůl?

Co mi bude hrazeno ze zdravotního pojištění. Standardní úkon s následnými opatřeními při obvyklé diagnoze. Třeba, zalátání tržné rány silonem či řežnou nití. Kagut jako nadstandard. Pouzdro endoprotézy z klasického plastu, standard, z kompozitů nadstandard. Co je na tom nedefinovatelného? Solo cimra v nemocnici s TV HD, HiFi a WiFi s menáží z restaurantu na přání 60+, nadstandard, standardem je stáj pacošů s cateringovou stravou za 60.

0/0
4.4.2011 6:39

marmota

Ještě poznámka

Jak definovat nadstandard, když není ještě stanoven standard? Příčinná souvislost. Proto je to vůl a politický žvanil.

0/0
4.4.2011 6:43

karelka3

Ano experte!

O volby se setkáme.;-D

0/0
3.4.2011 21:26

čulibrkbrk

V článku říká ten chytrý muž jménem

Boris,že stomatologie by se měla hradit celá.Podle něho,člověk v 70ti nemá zuby,tak to je standard.Mít zuby je nadstandard.Jen mne mrzí že nevím to,když takovému člověku tak mocně hrabe,jestli je to standard nebo nadstandard.

0/0
3.4.2011 20:47

prolhaní novinári

Tak teď to vypadá ták

...že kromě zajištění akutní peče všecho ostatní. A k tomu 2x, jednou ze svých daní a podruhé přímo ze své kapsy...

0/0
3.4.2011 20:42

čulibrkbrk

ODS se potápí proto,

že tam má takových experů více.

0/0
3.4.2011 20:31

Ferda Mravenec Bartowy

Proš z obyčejného modrého zloděje

dělá redakce experta ???

0/0
3.4.2011 19:08

spolíčko

a měl by proto také vědět

kdy umře, říká občan České republiky

0/0
3.4.2011 18:47

marmota

Vy vole

Nezálží, co si mohu připlatit, ale co budu platit. Kapito?

0/0
3.4.2011 18:32

Veřejný Džon Zloděj von Oraprint

Pacient si připlatí na zloděje z ODS

jako jeŠnajdr, Štastný to je jisté

0/0
3.4.2011 18:01

iBLESK v žoldu ODS

Re: Pacient si připlatí na zloděje z ODS

R^R^R^

0/0
3.4.2011 19:42

b.o.j

Toto je manipulace s inteligencí lidí 3

Tato myšlenka si zaslouží své vlákno...

Lékaři přeci nepotřebují operace typu: pondělí nástup, úterý vyšetření, středa operace, čtvrtek hajdy domů... To jen my bláhoví simulanti a přeléčovaní pacienti si naivně myslíme, že doktoři dostávají peníze za to že nic nedělají... A o to tady jde. Pro lékaře je lepší léčit a lěčit , páč pojišťovna sype a sype... A je potřeba stanovit, že laparoskopií lékař přijde o 50000, za následnou péči, tudíž to bude ten doplatek...Že by demagogie? hihihi... Jenže, proč to neudělat ještě tak, že lékař bude léčit a léčit, pojišťovny budou sypat už trochu míň, o a ty paciente to zaplať. Kdo bude spokojený? Lékaři, pojišťovny, farmac. společnosti, prodejci zdr. potřeb atd.... No, nejhůř dopadl pacient... Chtělo by to nějaký kompromis.. Nemyslíte?

0/0
3.4.2011 14:26

nafouknutá bublina

Re: Toto je manipulace s inteligencí lidí 3

Ale v soukromých nemocnicích to tak chodí, že jdete po operaci za 3 dny domů, pokud nenastanou komplikace. A přitom zaplatíte stejně, jako v nemocnici státní. Vlastně méně, protože zaplatíte jen za ty 3 dny.

0/0
3.4.2011 14:44

singlemalt

Re: Toto je manipulace s inteligencí lidí 3

a přesto se tu dočtu, že je neúnosné, aby peníze proudily do privátních zdravotnických zařízení.....;-(

0/0
3.4.2011 16:23

doktor_bota

Re: Toto je manipulace s inteligencí lidí 3

Ceny nadstandardní péče by stanovil zákon.

0/0
3.4.2011 14:50

b.o.j

Re: Toto je manipulace s inteligencí lidí 3

Souhlasím, ceny stanovené zákonem(nebudu polemizovat o tom, kdo bude radit při jejich stanovení), ale až potom, když budu vědět na co mám nárok z mého zdravotního pojištění.. tak by to bylo spravedlivé. Laikovi je přece velice jednoduché nameldovat, že nadstandardní péče je taková nebo maková. Nakonec se můžeme dočkat toho, že veškerá péče bude nadstardandní....

0/0
3.4.2011 15:33

b.o.j

Toto je manipulace s inteligencí lidí 2

Naivita některých diskutujících mě zaráží. Vážení pokud si někdo myslí, že rozdíl mezi normální a laparoskopickou operací je 5 tisíc, tak je blázen. Pokud si někdo myslí, že doplatek nadstandardů bude řádově tisíce, tak by měl začít nad tím přemýšlet. Vážení, půjde o doplatky řádově desetitisíců a více......!![>-]EU

0/0
3.4.2011 13:54

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Toto je manipulace s inteligencí lidí 2

ano, je to tak jak píšete ;-(

0/0
3.4.2011 13:55

nafouknutá bublina

Re: Toto je manipulace s inteligencí lidí 2

Možná rozdíl mezi normální a laparoskopickou operací je vyšší, ale celkové náklady na zdravotní péči při a po operaci asi budou jiné, protože už jen delším pobytem v nemocnici je to evidentní.

0/0
3.4.2011 13:59

b.o.j

Re: Toto je manipulace s inteligencí lidí 2

hehehe.. Odpověděl jste si sám. A proč na tom nevydělat????V

0/0
3.4.2011 14:05

b.o.j

Re: Toto je manipulace s inteligencí lidí 2

Lékaři přeci nepotřebují operace typu: pondělí nástup, úterý vyšetření, středa operace, čtvrtek hajdy domů... To jen my bláhoví simulanti a přeléčovaní pacienti si naivně myslíme, že doktoři dostávají peníze za to že nic nedělají... hehehe..

0/0
3.4.2011 14:09

b.o.j

Toto je manipulace s inteligencí lidí

Vážení a milí pojištěnci, pánbůh s námi. Tento rozhovor je opravdu jedna velká MANIPULACE.!!!! V Úvod rozhovoru Vás informuje, že by bylo dobré, aby jsme všichni věděli, na co máme nárok. A tedy i možnost tento nárok právně vymáhat.Jeho cesta jak toho dosáhnout, je stanovení tzv. "nadstandardu". Nic víc. Opravdu si pan Šťastný myslí, že mu to sežereme i s navijákem? Je to další snaha, jak na systému co nejvíce vydělat a ušetřit pro naše zdr. pojišťovny, zároveň vytahat, co nejvíce peněz z našich kapes. Pokud bych chtěl právně vymáhat nějakou péči, musíte přeci stanovit na co mám bezplatný nárok z mého zdr. pojištění. Tudíž jako prioritu by jste měl stanovit základní, bezplatnou péči, a teprve poté ceník nadstandardu. Takto to vypadá, že chcete stavět dům bez základu.

0/0
3.4.2011 13:48

nafouknutá bublina

Re: Toto je manipulace s inteligencí lidí

Vše, co nebude nadstandard, bude bezplatný nárok ze zdravotního pojištění. To je přece jednodušší, než vyjmenovávat standard.

0/0
3.4.2011 13:56

b.o.j

Re: Toto je manipulace s inteligencí lidí

Ale co budu moci právně vymáhat, když to není stanoveno?

Nadpis mého příspěvku je jasný. Méně chápajícím čtenářům naservírujeme neurčitou a věcně nesmyslnou vějičku a budeme určovat stropy nadstandardů....? To si uvědomte. Tak jak Julínek stanovil limit 5000 Kč, do kterého se vlastně nic nezapočítává, jen aby zavřel hubu těm kteří tomu nerozumí, tak tenhle šťastný člověk střílí slepé náboje ve formě právního nároku...

0/0
3.4.2011 14:03

nafouknutá bublina

Re: Toto je manipulace s inteligencí lidí

Zatím není stanoveno nic a ani se zatím o tom nejedná. Tenhle šťastný člověk to "nadhodil" jen proto, aby se už v tom konečně něco začalo dělat. Počkejte si na výsledek.

0/0
3.4.2011 14:06

b.o.j

Re: Toto je manipulace s inteligencí lidí

Jen tak na okraj. Zkuste se někoho ve svém okolí zeptat, co je to za limit těch 5000, a zda ví co se do toho započítává. Dojdete k velice zajímavým zjištěním typu: mě je to jedno, já zaplatím třeba 200 za den v nemocnici, já mám limit 5000... Tak nějak by to bylo s tím právním nárokem...

0/0
3.4.2011 14:13

nafouknutá bublina

Re: Toto je manipulace s inteligencí lidí

No, v mém okolí vědí všichni, že poplatky za pobyt v nemocnici se do limitu nezapočítávají.

0/0
3.4.2011 14:46

RedSquirrel

Boris to všem zaplatí

z vlastní kapsy

0/0
3.4.2011 13:44

standa666

LEVICOVY SOCIALNI STAT

vetsina naroda chce aby se o ne stat staral a v zasade jim vyhovuje ze je stat jebe a oni si pak v diskuzich muzou vylevat srdce. nedokazou vystupovat sami za sebe, proto jim stat musi rikat kolik penez jim na co sebere a jak s nima misto nich nalozi. oni to nedokazi udelat sami. mne to prijde smesne ale je to tak. nedokazi si davat stranou penize na stari, nedokazi platit u lekare. stat jim to vsechno musi direktivne sebrat. vysledkem je to ze stat toho vybere mnohem vice nez kdyby si to lidi platili sami. ty penize navic prosustruje v spatnem managementu, v rozkrarani statnich zakazek a podobne. to je dan za levicovy socialni stat.

0/0
3.4.2011 13:33

nafouknutá bublina

Re: LEVICOVY SOCIALNI STAT

R^R^R^ Ano, každý by měl převzít zodpovědnost sám za sebe, případně za svou rodinu a stát by v žádném případě neměl suplovat rozhodnutí jedinců.

0/0
3.4.2011 13:37

RedSquirrel

Re: LEVICOVY SOCIALNI STAT

v tom případě je třeba takový stát, resp. jakékoliv daňové odvody zrušit

0/0
3.4.2011 13:45

nafouknutá bublina

Re: LEVICOVY SOCIALNI STAT

Daně jsou ale na úplně jiné věci.

0/0
3.4.2011 14:01

b.o.j

Re: LEVICOVY SOCIALNI STAT

Omlouvám se, vůbec jsem to nepochopil, co jste vlastně chtěl říci?

0/0
3.4.2011 13:57

twok

Re: LEVICOVY SOCIALNI STAT

A to jako že to v levicovém sociálním Švédském Království nefunguje? Jen abyste se s té pravice nepokakali...

0/0
3.4.2011 18:49

martas35

Nevím.....

Tak tedy nevím... Pokud půjdu na operaci žlučníku laparoskopií - připlatím si to jako nadstandart - třeba 5 tisíc. Budu dříve ready, není tak náročná pro pacienta. Pokud mě budou řezat - nezaplatím 5 tisíc, ale budu mít delší léčení, delší pobyt v nemocnici (200 na den), delší dobu nemocenskou, více léku, více návštěv lékaře, takže mě to těch 5 bude stát taky. Hmm, dobrá volba... Velká úspora, jak moje, tak státu.... Nemělo by být prioritou lékaře poskytovat nejlepší, nejdostupnější a nejšetrnější péči pro pacienta? Takže laparoskopie, kloub na 20 let (nemyslím u osmdesátníků) apod. jako standart????? Pak by nemohli brát úplatky - vlastně dary... Pojišťovny, když nebudou stavět paláce, představenstvo si nebude dávat megaodměny... Asi jsme včera moc pil a padá na mě melancholie až naivita :-/

0/0
3.4.2011 13:01

nafouknutá bublina

Re: Nevím.....

Ale zatím ta věc není ještě ani ve stavu jednání. Počkejme si, co se vyjedná a teprve pak kritizujme.

0/0
3.4.2011 13:04

martas35

Re: Nevím.....

To nebyla kritika, jen takový povzdech..... Ale jsem přesvědčený, že jak tohle mají na stole, brzy se toho dočkáme. Buď  teď nebo po dalších volbách, aby jim to neubralo hlasy.....

0/0
3.4.2011 13:15

nafouknutá bublina

Re: Nevím.....

No, buď to bude teď nebo to nebude, protože ČSSD nepopulární věci neřeší.

0/0
3.4.2011 13:34

bony42

Re: Nevím.....

Však zatím to tak funguje. Lékař poskytují tu nejlepší, nejdostupnější a nejšetrnější, ale bohužel také leckdy dražší. A potom jim na krk stoupne pojišťovna s různými limity, vedení nemocnice s tím, že moc utrácejí a ve výsledku to pocítí na svoji výplatě, protože nemocnice v dluhu (nedobře hospodařící) nevyplatí odměny, nezvýší výplaty apod. A jsme zase na začátku.

0/0
3.4.2011 13:08

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Nevím.....

Každý chce víc a víc peněz. Ovšem peněz je konečné množství a nějak nám začínají ubývat (pokud je nezačneme tisknout). Až dojdou, co bude? Až bude veškerý kapitál v rukou pár lidí? Ani si nepřeju vědět, co bude a doufám, že to bude za hodně dlouho. Že by zase válka či revoluce? ;-(

0/0
3.4.2011 13:17

bony42

Re: Nevím.....

A proto říkám, že jsme nea začátku, že prostě nějaký stand. a nadstad. musí být definován. Jen se bojím toho, co vše spadne do první skupiny a co ne.

0/0
3.4.2011 13:20

martas35

Re: Nevím.....

Souhlasím, ale to nikdo nedokáže pravdivě spočítat, kolik by stála opravdu kvalitní péče, standartní a potom se bavit o tom, kde na ten rozdíl vzít.... Takhle je to jen přehozený horký brambor ze státu na pacienta, ale efekt bude nulový....

0/0
3.4.2011 13:18

bony42

Re: Nevím.....

Pravda. Stálo by za zkoušku neřešit stand. a nadstand. ale spíš míru zavinění. Tj. jak moc si za to můžeš sám. Je vědecky prokázáno, že kouření zvyuje možnost rakoviny plic. Máš rakovinu plic. Kouřil jsi? Ano? 40let?. A v tu chvíli by měla následovat spolúčast, plná účast by asi nehrozila vzhledem k nákladům. Vím, že jsem v tomto až moc radikální a že je to nereálné. Třeba si někdo dá práci a spočítá rozdíl klasická operace žlučníku+hospitalizace vs. laparoskopická+hospitalizace. Zjistí se co je levnější a bude. Jenže co pak se situací, že někdo si zaplatí laparoskopickou jako nadstand. a ona se bude muset změnit na klasickou, protože během operace se zjistí, že to nejde. Nástroje budou použity, tudiž znehodnoceny. Anebo naopak, když stand. bude laparoskopie a bude to muset být kvůli akutnosti klasicky? Definování nadstand. v léčbeě se pustili politici na hodně tenký led. Nedovedu si představit nadstandard v anestezii, například.

0/0
3.4.2011 13:25

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Nevím.....

V anestezii to bude jednoduché: standard - kovová narkoza, mírný příplatek - dřevěná narkoza, vysoký nadstandart - přidušení operatérem. :-P

0/0
3.4.2011 13:27

bony42

Re: Nevím.....

Tak to budu jako anesteziolog bez práce;-(.

0/0
3.4.2011 13:30

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Nevím.....

Ne, jen si koupíte příslušná kladiva. ;-D

0/0
3.4.2011 13:32

nafouknutá bublina

Re: Nevím.....

R^;-D;-D;-D

0/0
3.4.2011 13:40





Najdete na iDNES.cz