Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Školy budou nekázeň žáků řešit smlouvou s rodiči, navrhl ministr Dobeš

Ministerstvo školství se rozhodlo zlepšit kázeň žáků ve školách pomocí speciálních smluv mezi rodiči a školou. V těch by se obě strany písemně zavázaly, jak budou vážné nebo opakované prohřešky dětí řešit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

felia

Nekázeň by měla řešit policie

Od toho si ji platíme.

0/0
6.4.2011 11:55

hapalpaja

i

"Smlouvy, které by se mohly objevit už v novele školského zákona chystané na podzim letošního roku, by neuzavírali automaticky všichni rodiče, ale jen ti, jejichž dítě bude mít vážné problémy s chováním."

A ti vybraní rodiče po ortelu dětského psychologa s nadšením podepíšou smlouvu... hm, jak neprůstřelné8-o 

0/0
6.4.2011 6:18

Philosopher

Otázečka

To ta smlouva bude s každým rodičem individuální nebo obecná ?

0/0
4.4.2011 13:54

jjyyy

Zase už nevím,jak že se ten ministr a bůch ví čeho jmenuje.

0/0
3.4.2011 10:53

Big.M

Re: Zase už nevím,jak že se ten ministr a bůch ví čeho jmenuje.

to není důležité, průměrná životnost ministrů školství je 1,5 roku, kdo by si je měl pamatovat

0/0
4.4.2011 8:15

jjyyy

Zase už nevím,jak že se ten ministr a bůch ví čeho jmenuje.

Tak.

Tenhle aspoň vložil a až pak se složil.

0/0
4.4.2011 12:45

orwelg

Vážný pane -dotaz vážný

Re: Část viny mají

Proč jste učil jen chvilku Podle toho jak se tu pouštíte do učitelů, bych předpokládal, že jste schopen naše školství pozdvihnout nejlépe právě v pozici učitele. Vraťte se učit a tak po deseti letech si přečtěte své názory znovu. Vtip je právě v tom, že je velké množství odborníků na školství a velice málo lidí ochotných učit. Vždyť ani Liška nebo Dobeš, toho jako učitelé mnoho nezažili. Jó ono se řekne semenec, ale zobat ho

0/0
3.4.2011 10:17

Vážný

Re: Vážný pane -dotaz vážný

Neměl jsem kvalifikaci. Mám sice 2 VŠ, ale ani na jedné pedagogiku... Byla to brigáda během studia VŠ.

0/0
3.4.2011 19:39

rohovín jednorohý

Snad by bylo nejrozumější

vrátit se k tomu co spolehlivě fungovalo namísto těhle nesmyslů jako je dohadování se s nějakými patologickými rodiči a vyhazování spratka ze školy aby zase otravoval děti v jiné škole nebo aby rodiče měli výmluvu proč nemůže spratek chodit do školy a potom žádali někde v Bruselu odškodnění ze znemožňování vzdělání. 

Za mých mladých let když se někdo špatně choval tak se mu říkalo "půjdeš do polepšovny" a když to nepomohlo tak skutečně šel, protože ta polepšovna kde mu ukážou co to je pořádek a kázeň je jediné co funguje.

Mohlo by se zavést i mírnější zařízení a to speciální školy se speciálními pravomocemi které by suplovali to co zanedbávají rodiče.    

0/0
3.4.2011 9:07

orwelg

Re: Snad by bylo nejrozumější

Tak samozřejmě skutečné řešení už existuje a odborníci ho znají. Jsou to internátní školy, do kterých by byly umisťováni žáci rodičů, kteří výchovu potomka nezvládají nebo zanedbávají. Dokonce by to vyšlo mnohem levněji než jiná řešení. Na financování int. škol by se podílel samotný rodič, minimálně tím, že by dávky a příspěvky na dítě odcházely na účet tohoto zařízení. Taková škola by stačila jedna na každý kraj. Efekt by byl značný. Předpokládá se i velký ekonomický přínos do budoucna, tyto děti by se totiž poté mnohem lépe uplatňovali na trhu práce, eliminovalo by se tak nedědičné předávání genu nezaměstnanosti.

Jenže naši politici žijí od volebního období k volebnímu období. Takový krok by jim v prvních letech žádné politické body nepřinesl. Nepopulární by byl zejména fakt, že by musela být dána značná pravomoc školám v podávání návrhů k umístění dítěte do int. škol. To by náš volič asi nehodnotil okamžitě kladně.

0/0
3.4.2011 10:11

Vážný

Re: Snad by bylo nejrozumější

To neprojde přes světovou (OSN) a evropskou lidskoprávní  a dětsko právní (nikoli EU) legislativu, která je nadřízená našim zákonům.

Dítě lze oddělit od rodiny až když selžou jiné mechanismy, které nesmí být přeskočeny, včetně komunální podpory rodině apod. Tj. musí existovat systém práce s těmito rodinami, syszém pomoci apod., jinak bude ČR odsouzena k odškodnění.

0/0
3.4.2011 19:45

orwelg

Re: Snad by bylo nejrozumější

všechny tyto systémy existují a selhávají, to je právě vtip v tom, že internátních škol by nemuselo být mnoho, takto umístěných dětí by byl naprostý zlomek /zlomek promile/, ale výsledný odstrašující efekt by byl obrovský.

Nevím, jestli si argumenty cucáte z prstu, nebo jste takový odborník na právo? Pokud si však pamatuju tak USA jsou členy OSN a podobný systém u nich funguje již roky. Zajímavý je podíl umístěných dětí dobrovolně /žádost rodičů/ a soudně. ;-) Trochu víc číst a méně fabulovat. Ještě, že neučíte. Ony dnešní děti nejsou až zas tak hloupé, aby nepoznaly učitele, který nezná a bájí;-).

0/0
4.4.2011 8:16

Vážný

Re: Snad by bylo nejrozumější

Právo je můj koníček, takže mohu udělat chybu.

V U.S. situace je ale významně jiná. U nás díky EU a díky polistopadové touze zakotvit naše lidskoprávní věci i mezinárodně platí přímý vliv mezinárodních smluv na domácí právo. Smlouva je nadřazena zákonu. Navíc, jsou-li smlouvy schváleny jako lidskoprávní kvalifikovanou většinou, tak jsou brány v podstatě jako součást ústavního práva. Navíc tento fakt ještě posílil jako významný pro transformaci práva minulý i současný ústavní soud, který tyto smlouvy takto vykládá a přijímá. US nejsou signatáři evropských lidskoprávních paktů a nepodléhají evropskému soudu pro lidská práva, ani komisi. Zřejmě řadu dokumentů, ketré se u nás transformovali do závazných považují jako nezávazná doporučení.

0/0
4.4.2011 13:13

Vážný

Re: Snad by bylo nejrozumější

ČR odešla již poražena od ESLP, když odebrala děti rodičům, kteří neměli na úhradu bydlení. V rozsudku je jasně uvedeno, že mělo dojít k pomoci od státu, či komunální úrovně. Děti lze odebrat jen tehdy, je-li v rodině patologie, která extrémně vážně ohrožuje výchovu, nebo ohrožuje zdraví a život.

A pak lze postupovat u dětí, myslím od 12? let dle předpisů o soudnictví nad dětmi a mládeží, kde lze u významných trestných činů dítě odebrat do ústavu. Prosté i výrazné zlobení ve škole (pokud nejde o trestnou činnost) tam nespadá. A je to tak dobře.

Dítě má vyrůstat přednostně v rodině.

Mj. nezapomeňte, že věk, kdy je dítě schopné chápat proces a kdy je lze soudit u soudu pro mládež nebo u normálního soudu v USA je o hodně níž, než u nás (myslím, že závisí na státu USA), a že do toho má navíc co mluvit i soudce.

0/0
4.4.2011 13:17

orwelg

Re: Snad by bylo nejrozumější

To to jsme zase trochu jinde než u OSN, že? Konkrétně kterého článku, které listiny, je zakázáno soudně přikázat internátní vzdělávání žákovi, u něhož se prokázala nevzdělatelnost na klasických typech škol? Nebude mu upřeno právo na styk s rodinou, na internátu bude pouze o všední dny. Tohle schovávání za nejrůznější listiny je směšný alibismus. Politici to udělat nechtějí, neumějí, bojí se, že budou muset něco vysvětlovat. Bojí se práce.

0/0
4.4.2011 13:21

Vážný

Re: Snad by bylo nejrozumější

Tak třeba:

Úmluva o právech dítěte 104/1991 Sb. čl 9.1 vyžaduje vždy soudní rozhodnutí (tj. včetně celého procesu, odvolání atd.) v tomto ohledu, což už dnes je v našem právním řádu. Lze to jen v zájmu dítěte (nikoli třeba školy apod.) a v podstatě jen při prokázání patologie v rodině. Čl. 16., Čl. 18. Čl 20.3 stanoví přednost rodinné výchovy (byť náhradní) před ústavní (ČR moc nedodržuje a je kritizovaná). Čl 27.4.

Evropská úmluva o ochraně LPS 209/1992 Sb. čl.8. toto lze jen v přísně omezených případech. Případ Valkových popsaný např. http://www.viaiuris.cz/index.php?p=msg&id=116 ukazuje jak toto soud vykládá. Cituji: "Bazálním problémem je nedostatek podpůrných služeb rodině, jež by umožňovaly její postupnou sanaci..."

A třeba ještě Mezinárodní pakt o hospodářských, sociálních a kulturních právech 120/1976 Sb. čl. 13.3, kde je volba školy plně v rukou rodičů.

0/0
4.4.2011 14:14

Vážný

Re: Snad by bylo nejrozumější

To internátní vzdělávání proti vůli rodičů by se asi (analogicky k svěření do péče po rozvodu) považovalo za odebrání dítěte. Pokud dítě není odebráno, musí o vzdělání rozhodovat rodiče.

0/0
4.4.2011 23:40

medved.m

Jestli by nebylo jednodušší

zavést opět tělesné tresty.

Za mého mládí - a zas tak dávno to není - bylo fláknutí pravítkem přes prsty normální řešení kázeňských přestupků ve škole.

A když jsi potom u večeře neudržel lžičku, vysvětlil ti tata (ručně) ještě svůj názor a to by v tom byl čert, aby sis to už nezapamatoval ;-D

0/0
3.4.2011 0:27

rohovín jednorohý

Re: Jestli by nebylo jednodušší

Osobně proti tělesným trestům nejsem, pokud není už lepší možnost ale ono bohužel i mezi těmi učiteli je dost značné množství všelijakých psychopatů, osobně si na jednoho tělocvikáře dobře vzpomínám. Osobně rozhodně bych nesouhlasil s tím aby mi potomka trestal takovýhle typ, protože normální člověk si svého potomka potrestá v případě nutnosti sám.

jedině pro tyhle zavést nějaké zvláštní třídy kdy by ti pravomoce pro učitele byli.

0/0
3.4.2011 9:14

Vážný

Úcta

Hodně velký problém je ve vzájemné úctě rodičů a školy. Tu je třeba budovat. Pokud by vedle toho měla škola možnost se zbavit extrémních dětí a dostala trochu peněz na odměny dětem, tak by to mohlo zlepšit úroveň.

Pokud rodič zažívá přezírání, postoje "nemluvte do toho, Já jsem odborník na vaše dítě", odmítání každé odlišnosti a připomínky a kritiky, nebo i pomstu na dítěti, tak nikdy nebude spolupracovat.

Rád bych ve výboru SRPŠ prosadil hodnocení předmětů rodiči (a možná staršími dětmi). Anonymní, hlavně s důrazem na doporučení...

0/0
2.4.2011 14:30

duchacek to zaridi

Souhlas, no snad k tomu napomůže i plánované

obnovení školských rad, kde se sejdou, jak žáci, tak učitelé, tak rodiče. Tedy obnovení - spíš ve smyslu začátku praktického fungování (vím, že jsou, ale mnohdy jen formálně)

0/0
2.4.2011 15:39

Vážný

Re: Souhlas, no snad k tomu napomůže i plánované

Dokud tyhle rady nebudou mít výrazný vliv na schvalování rozpočtu školy a na volbu ředitele, tak to fungovat nebude...

0/0
2.4.2011 15:41

duchacek to zaridi

Re: Souhlas, no snad k tomu napomůže i plánované

no, upřímně, já přesně nevím - jaké opatření jsou k tomu přijata/plánována. Jenom jsem někde zahlédl, že jednou ze změn bude právě jejich oživení. Ale předpokládám, že to bude spjato i s nějakými pravomocemi

0/0
2.4.2011 16:17

orwelg

Re: Souhlas, no snad k tomu napomůže i plánované

Jeden z plánů pan Dobeše, je zrušení povinnosti mít školské rady, budou jen dobrovolné:-). Jinak to tu někdo vystihl přesně. Učitelé se staví do role odborníkům a rodiče to dráždí. Dokud rodič nebude uznávat učitele jako odborníka, tak to vážně nikdy nebude fungovat. Zkuste si stoupnout nad opraváře vaší pračky a celou dobu mu do toho kecat, vždyť je to vaše pračka, vy ji znáte nejlépe a užíváte jí každý den. Pak sem napište co vám pan opravář řekl;-)

0/0
2.4.2011 20:43

DahliaPinata

Re: Souhlas, no snad k tomu napomůže i plánované

R^R^R^

0/0
2.4.2011 22:32

Vážný

Re: Souhlas, no snad k tomu napomůže i plánované

Jenže děcko není porouchané a i když, tak učitel je jen stejný "uživatel", jako rodič. Odborníci jsou jinde (třeba PPP, psychiatři, psychologové). Jenže na ně kašle nejen rodič, ale i učitel.

A navíc - sorry, ale konečnou zodpovědnost za výchovu i vzdělání dítěte mám já jako rodič. Mohu být škole nejhůře klientem, či partnerem (protože třeba něco mohou znát lépe), ale nejsem v závislé roli na nich.

0/0
3.4.2011 3:04

orwelg

Re: Souhlas, no snad k tomu napomůže i plánované

Asi vám museli učitelé hodně ubližovat8-o? O odbornících v PPP a různých psycho....... víte asi velice málo. Učitel je v první linii, psycholog poskytuje logistiku v týlu. Kvalita vzdělávání je závislá na učitelích. S tím se budete muset smířit. A vaše nápady na jakési uliční výbory z řad občanů a starších žáků8-o, kteří by hodnotili kvalitu "předmětů"?

Co by Vás přimělo k tomu, strpět, že Vám v zaměstnání bude hodnotit každou vaší činnost patnáctiletý hoch a jeho rodič. Že budete neustále pod tlakem a každá Vaše chyba bude podrobena veřejné kritice?

0/0
3.4.2011 9:59

Vážný

Re: Souhlas, no snad k tomu napomůže i plánované

Jako rodič mírně postiženého dítěte vím dost o dobrých, skvělých i naprosto hloupých učitelích, znám nejméně 3 PPP (celkem spokojenost), znám 3 školy se silnými i slabými stránkami, jedno dítě jsme významnou dobu v podstatě nuceně učili doma (kvůli dlouhodobé nemoci) atd.

Nevím, proč by učitelé, kteří jsou "dodavateli  služby" pro mne a mé děti nemohli být především rodiči hodnoceni. V řadě zemí mají rodiče a jejich svazy podíl na řízení školství až po úroveň ministerstev....

0/0
3.4.2011 19:55

orwelg

Re: Souhlas, no snad k tomu napomůže i plánované

No tak to je asi ve školství stejné, jako ve všech ostatních profesích, výborní, dobří, horší - špatní. Tak proč tolik kritiky, proč takový hon na čarodějnice? Proč neustálá potřeba stát jim za zadkem? Proč taková nedůvěra?

Máme přece školní inspekci, ta má pravomoce, jako v žádném jiném oboru kontrola nemá. Dále školy kontrolují všechny ostatní instituce od ÚP, berňáku až po hygienu a inspektorát práce. Na co ještě nějaká rodičovská komanda? Komanda zaujatých neodborníků, kteří budou mít hlavní účel hájit zájem svého dítěte. Učitel se pak bude dát žákovi člena této komise i horší známku. Už dnes si je rodič schopen stěžovat na inspekci, že učitel učí špatně, protože jeho dítě má dvojku z češtiny a jinak samé jedničky. V kterém jiném oboru jsou podobné hodnotící mechanismy?

0/0
4.4.2011 8:08

Vážný

Re: Souhlas, no snad k tomu napomůže i plánované

Protože děti nejsou inspekce, státu, školy, společnostu,ale rodičů... A to včetně vzdělávání. Ve starých společnsotech bylo vzdělávání vždy především věcí rodičů, kteří si od určité úrovně  najímali učitele, děti posílali do škol apod. Ale oni byli těmi zadavateli, klienty,... Věřím v rodičovskou samosprávu školství daleko více než než ve státní.

S těmi stížnostmi: Ono je to složité. Pokud si rodič stěžuje na kvalitu výuky, správnost klasifikace, neakceptování závěrů PPP apod. tak často místo vstřícného ředitele s ochotou věc probrat najít jádro a pořešit narazí na hradbu školy. Pak zkusíte stížnost na ČŠI a co se stane: Pokud věc pochopí a přijdou, tak najdou něco úplně jiného, formálního, jako že nejsou správně proškrtané kolony v TK apod. Ale, že škola přiměla problémového kantora, aby se na ten den hodil marod, že se rychle opravili kritizované závady ve třídě apod., že učiteli udělal na ten den přípravu kolega z příkazu vedení... to nezjistí. Nakonec odešlo ze třídy kolem 12 dětí.

0/0
4.4.2011 13:45

dracekvo

ni more, to je diškriminacija

0/0
2.4.2011 13:43

nazdravi

jo, ty zname komentare rodicu,

ze skola neumi vychovat deti. To je snad prace rodicu, aby sve ratolesti spravne vychovali.A souhlasim s tim, aby se problematicke deti vyhodily ze skoly. Tam se jeho rodice probudi.

0/0
2.4.2011 13:43

frantahorni

Re: jo, ty zname komentare rodicu,

Já jsem to ale pochopil tak, že tohle je jen extrémní případ, který by se měl používat jen v naprosto mizivém počtu případů.

0/0
2.4.2011 14:28

korsár

Jestli si

pan Dobeš myslí, že touto smlouvou omezí počty dětí, kteří fetujou, opíjí se a hrajou na výherních automatech, na PC zase krvavé bojové hry, kde se učí násilí, nečtou si žádnou knihu, nezabývají se sportem, ale raději se flákají atd., tak se šeredně mýlí. Tohle je jen v pravomoci rodičů.

0/0
2.4.2011 13:42

duchacek to zaridi

Re: Jestli si

tak já bych řekl, že tam jde taky o to, že rodiče sami s tím nic nedělají a nechávají to zcela na škole. .. tohle by je mohlo trochu přimět něco dělat - určitě ne všechny, ale aspoň některé :)

0/0
2.4.2011 14:14

Vedoucí kolotoče bez koček

Smlouva s rodici...

...za kazde napomenuti vaseho ditete behem vyucovani zaplatite smluvni pokutu 100,- Kc do skolni pokladny! Kdyz nezaplatite pokutu do 30 dnu, dame to exekutorovi! ....:-) Hned by byli z decek beranci, rodice by se o to jiste jeste radi postarali, rucne strucne! R^

0/0
2.4.2011 13:33

duchacek to zaridi

Z Igora Hnízda, by ale dneska mnozí rodiče omdleli...

Je fakt, že učitelé dneska nemají žádné pravomoce a rodiče na děti skoro žádný čas a ještě často místo, aby šli problém s učitelem řešit, tak ho před dítětem pomluví a to pak na učitele ve škole už kašle úplně... tahle smlouva by mohla být první krůček k tomu to změnit.

0/0
2.4.2011 13:32

PijanST

Igor Hnízdo

tak nějak bych to udělal. Ty děti, které jsou  takzvaně normální, to nijak neovlivní a ty, které jsou na druhé straně bych řezal a řezal.

Pokud si všimnete, jak se dnes vede výchova dětí jak ve školách ( kde je jim úplně jedno jestli je tam šikana nebo ne, či jestli je na škole fet ), tak doma, kde rodiče prostě díky tomu, aby vydělali na živobytí nemají čas na výchovu, tak některé represe na děti by měly býti povoleny. Pár tahanců zta pačesy nikoho nezabylo a ty děti, které vlčí je třeba usměrňovat třeba i násilím, aby věděli, že takhle tedy ne......

zodpovědnost za trestný čin bych stáhl na 9 let věku, kdy každé dítě ví, že krást a vraždit se nemá.

Učitele, kteří ignorují výchovu dětí, že to není jejich starost bych vyhodil.

Radikální řešení žádá radikální kroky.

0/0
2.4.2011 13:18

Big.M

Re: Igor Hnízdo

haha, zkus si na děcko ve škole jen křivý pohled, v ránu stepují v ředitelně rodiče a žádají přísný trest pro kantora. Škola nemůže vůbec nic a (dělám na střední) už vůbec napravovat výchovné chyby či nezájem rodičů

0/0
2.4.2011 13:22

PijanST

Re: Igor Hnízdo

proto bych to povolil. raději facku dítěti, než vraždu od dítěte ;-€

takhle si je totiž začínáme vychovávat.  A jsme to právě rodiče, kteří za to mohou. Včetně škol a legislativy

0/0
2.4.2011 13:25

Big.M

Re: Igor Hnízdo

plně a zcela s Tebou souhlasím, pravítkem na zadel se neublíží ale holomek si to pamatuje

0/0
2.4.2011 13:26

Big.M

Některé

návrhy pana ministra si schovávám jakožto vytříbené perličky pro pobavení příštích generací.

0/0
2.4.2011 13:05

H75

Nebude to fungovat.

Je zvláštní, že nikoho z "expertů" nenapadlo, že rodič spratka tu smlouvu prostě NEPODEPÍŠE a je to. Škola je bohužel bezmocná.

0/0
2.4.2011 12:58

Reeve

Re: Nebude to fungovat.

To je velmi důležitá poznámka. Rodič není k podpisu nijak vázán. Bude-li k podpisu nějak donucen, musí pro to existovat nějaký nový zákon. A bude-li přijat, je mnohem jednodušší do něj přímo zařadit samotné povinnosti rodičů, a nikoliv povinnost podepsat nějakou "smlouvu".

0/0
2.4.2011 13:19

duchacek to zaridi

Re: Nebude to fungovat.

Ministerstvo přeci na tu smlouvu může udělat vyhlášku.

0/0
2.4.2011 13:30

Reeve

Re: Nebude to fungovat.

A proč raději neudělá "vyhlášku" na rodičovské povinnosti?

0/0
2.4.2011 13:34

orwelg

Dobeš je superodborník

To jsou nápady, které ukazují, že máme zase ministra školství, který nemá ani kvalifikaci ani zkušenosti, na pouhého ředitele ZŠ. Navíc ani nezná základní právní předpisy - ústavu (její ohnutí mu našeho ÚS ještě projde), ale hlavně nezná ani Listinu základních práv a svobod a práva dítěte.

Tady není potřeba vymýšlet nějaké složité smlouvy, zvyšovat administrativu a také napětí mezi školou a rodiči. Stačí dodržovat již dnes platné zákony a předpisy. Děti slušných, pracujících rodičů odnáší napjatou atmosféru ve školách, kterou způsobují rodiče, kteří evidentně zanedbávají povinnou péči. Nedovedete si představit jak výrazně přibylo dětí, kterým rodiče neplatí ani obědy a ani jim nedávají svačiny. Hladové a nespokojené děti jsou vlastně chudáci. Kdo má však nedostatečně saturované základní potřeby, ten nemůže být klidný, soustředěný a "hodný". Takové děti pak strhávají i tzv. běžné zlobily a vytvářejí obrovský stres a zátěž jak pro kantory tak pro spolužáky.

A tady je jádro pudla.

0/0
2.4.2011 12:41

orwelg

Re: Dobeš je superodborník

Orgány péče o dítě jsou značně laxní na řešení situace. Dostávají často opakované podněty od škol k prošetření sociální situace dítěte. Učitel dost dobře odhadne jak je na tom dítě po stránce výživy. Loudí na spolužácích svačiny, krade, je pohublé, neklidné, má zažívací potíže atd. Rodič má u školy dluhy, když přijde do školy nadávat co si ho škola dovoluje upomínat, tak z něj táhne alkohol či cigarety atd. atd. Takový je častý obrázek rodin. Častý to znamená tak jeden z deseti až dvaceti. Tyto děti řešit, tedy jejich rodiče, to je cesta ke zlepšení atmosféry. Proč sociálka nenařídí například strhávání části podpory na účty školních jídelen? Proč nepodmiňuje výplatu podpor a dávek, řádnou péčí o děti. Vždyť se jen podívejte jak dlouho jim trvaly evidentní případy týrání dětí. A to se u nás děje každý den v celičkém státě.

0/0
2.4.2011 12:48

Vážný

Re: Dobeš je superodborník

Je to částečně chyba i školy. Když nepomůže dopis sociálce, je třeba pozvat rodiče i sociálku na určený termín v rámci pravomocí šk. zákona. Pokud nepřijde rodič, nevadí, projednat se sociálkou. Pokud nepříjde, zaslat stížnost na vedoucího případně tajemníka úřadu.

Následně projednat problémy se sociálkou na radě školy s usnesení RŠ poslat na vědomí zastupitelstvu a fukcionářům...

0/0
2.4.2011 12:54

orwelg

Re: Dobeš je superodborník

;-D Člověče vy jste snad dvacetpět let spal. Kde žijete? Jednal jste někdy s vedoucí sociálky? Stížnost tajemníkovi NV ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
2.4.2011 12:57





Najdete na iDNES.cz