Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zebra nepřežila převoz z Nizozemska do brněnské zoo, není to poprvé

Chovatel brněnské zoo Jiří Vítek ve čtvrtek převážel z Nizozemska dvě zebry. Během jízdy se ale obě zranily a jedna později uhynula. Podle odborníků to není normální, protože zebry jsou odolná zvířata. Navíc jeden z pracovníků zoo přiznal, že se to Vítkovi nestalo poprvé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

papazian

Pan Vítek by okamžitě měl skončit vozit zvířata do ZOO Brno!

Zodpovědnost padá na něj, vše ostatní jsou jen výmluvy a nesmysly!

0/0
6.4.2011 8:35

robertdominik

Kde je legislativa pro přepravu zvířat?

Je absolutně nepřípustné přepravovat tímto způsobem divoká zvířata. Ta zranení, která prokázala pitva jsou natolik závažná, že by bylo nanejvýš vhodné, aby celou věc vyšetřila Policie ČR. Evidentně vlek pro koně je v naprostém rozporu s nařízením EU pro vlek pro přepravu zvířat. A navíc v ČR existuje firma, která se specializuje na přepravu zvířat a zvlášť zeber, - Je to Bronislav ŠUP fi- ŠUP SEM ŠUP TAM - www.prepravazvirat.cz. Zebry přepravuje jako jediný v Evropě na volno ve speciálně navrženém vleku s kamerou, teploměrem, napájení a růrná čidla (pro otevření dveří atd). Zajímalo by mě co můze zdokladovat pan Vítek, co se stalo běhom cesty, asi nic, když neví co se stalo a přiveze mrtvou zebru. Přepravce přece musí vědět co se ve vleku děje v reálném čase, je to naprostý amaterismus. ZOO by mělo spolupracovat s profesionálem a né s šoférem, který přiveze mrtvolu. Chudáci zvířata a majitelé. A ještě to svedou na Holanďany, že měli blbou bednu, to je přece drzost.

0/0
4.4.2011 0:52

obambiodřekykunene II.

Skoro se mi zdá,

že je to PR článek na čísi objednávku.....jinak koukám, že je to tady samý odborník na převoz a chov zoo zvířat.....:-P

0/0
2.4.2011 14:54

antigogo

Re: Skoro se mi zdá,

Odborník ne, ale nestalo se mu to poprvé. A zlomená pánev???? NO........

0/0
2.4.2011 18:53

obambiodřekykunene II.

Re: Skoro se mi zdá,

pokud chceš přednášku o fraktuře pánve, budiž....nic moc, bolestivé, nepříjemné, u zvířat skoro neřešitelné.....co se pana "převozníka" týče, nevím, neznám, leč, nezávidím mu jeho jho.....můžeme se bavit o tom, co mohl, měl či musel, ale pokud "pracuje" pro zoo, tak ví(měl by)...:-P;-)

0/0
2.4.2011 20:12

gourmett

bych ho nechal převážet dobytek na jatka, tam to nevadí, když jich polovinu doveze zmrzačených. Jinak bych mu to nechal zaplatit i s cestou. G.;-(

0/0
2.4.2011 14:30

obambiodřekykunene II.

Re: Já

no, možná se budeš divit, ale vadí to ,a to docela dost......

0/0
2.4.2011 14:33

Jesuslives

Titulek

To znamená, že když to není poprvé, tak tahle zebra nepřežila už jiný převoz??

0/0
2.4.2011 13:47

antigogo

Re: Titulek

Zebra je snad označení druhu.....ne?

0/0
2.4.2011 14:11

ondrej.varoscak

Poučení...

pokud po těchto zkušenostech bude pan Vítek ještě někdy pověřen převozem byť párku volů, bude to dost s podivem....

0/0
2.4.2011 13:47

antigogo

To , co se děje v brněnské ZOO je hnůj.....

Pan Hovorka by neměl jezdit do Jeruzaléma, ale do ..... Je úplně neschopný, hlavně je POLITIK !

0/0
2.4.2011 13:38

Brian Griffin

Re: To , co se děje v brněnské ZOO je hnůj.....

žijeme ve zvěřinci, tak se domívám, že by mohl být povolaný politik, ne?

0/0
2.4.2011 17:56

corsa

Není to nic jiného,

než týrání. V takové bedně by se měli převážet lidi, ala Vítek, Hovorka a jiní "milovníci" zvířat. Zoo obecně je svým stylem stresové prostředí, které volnou přírodu zvířatům nikdy nemůže nahradit, natoš v našich podmínkách. Brněnská Zoo je obvzlášť ostudou.

0/0
2.4.2011 13:08

antigogo

Re: Není to nic jiného,

Solidní ZOO napomáhá přežití druhů, které člověk svoji činností v normálním prostředí zlikvidoval...Ale solidní ZOO !! K těm brněnská nepatří.Rv

0/0
2.4.2011 13:39

sksiol

zvířata to někdy mají těžky

a i při jiných činnostech mohou přijít k úrazu: http://www.youtube.com/watch?v=fFIoNHqmGic

0/0
2.4.2011 12:30

janhonak

Vítek - Hovorka

Bylo by pěkné, kdyby pana Vítka vyhodili, ale to se nestane dokud bude ředitelem pan Hovorka. Pan Vítek je totiž skvělí alpinista a panu Hovorkovi to vyhovuje, takže přes všechny jeho prů.. je a bude Vítek jedním z vedoucích pracovníků  Brněnské zoo. :-(;-O

0/0
2.4.2011 12:09

nordicoski

Brněnská ZOO

Brněnská ZOO je děsná. Chodil jsem tam randit jako teenager někdy těsně po revoluci, pak asi 12 let nic a poté jsem tam byl v roce  2008. Za tu dobu se nic nezměnilo, ZOO vypadá strašně. Jako bonbónek jsme pak zašli s přítelkyní do poloprázdné restaurace v areálu ZOO, kde nás obsluha 15 minut ostentativně ignorovala, načež jsme se zvedli a z tohoto nesympatického místa vypadli. Jako polovičnímu Brňákovi by mně bylo hanba tam vzít třeba přátelé ze zahraničí, nebo z druhého koutu republiky. Čili sumasumárum, pana Vítka neznám, ale jakákoliv negativní informace o brněnské ZOO mě nepřekvapuje.

0/0
2.4.2011 12:04

BigpetBig

Re: Brněnská ZOO

Tak skoro bych se vsadil, že tu restauraci neprovozuje ZOO, ale je tam někdo v nájmu..

0/0
2.4.2011 12:10

ehm

Re: Brněnská ZOO - restaurace

Nemáte pravdu. Restauraci U tygra provozovala s vysokou ztrátou (hrazenou zřizovatelem) zoo, pak, na jediný rok (2009), byla restaurace dána do nájmu, nyní opět provozuje restauraci zoo, a spadá přímo pod ředitelský úsek. Není tedy řízena úsekem obchodním, jako stánky s občerstvením nebo prodej upomínkových předmětů a vstupenek, nýbrž jedním z asistentů ředitele. Produkuje ztrátu v řádu milionů ročně, tu hradí město v rámci provozního příspěvku zoologické zahradě města Brna, přísp. org.

0/0
2.4.2011 13:10

Scarlett O Hara

Re: Brněnská ZOO

Dlouho jsem chodila do SMP při ZOO Brno, Mniší horu jsem prostě milovala...i přes zastaralé expozice tam zvířatům dovedli vytvořit slušné podmínky. Pak jsem tam pár let nebyla, teď dorůstají děti, tak jsme párkrát s nima do ZOO zašli a je mi z toho, jak to tam vypadá, do pláče :-/;-(;-(;-(

0/0
2.4.2011 12:22

kostej_

Re: Brněnská ZOO

Už jsem tam dlouho nebyl, ale docela mě šokovalo, když jsem navštívil několik parků v zahraničí, jak hezky se to dá udělat. Jestli se tam do téhle doby nic nezměnilo, tak to je bída.

0/0
4.4.2011 4:34

Lvy

Kdepak jste milí ekologové???

Aha, já zapomněl, s vás se přez noc stali jaderní inženýři a píšete v jiné diskuzi bludy o jaderných elektrárnách... PS: toho člověka co za to může by měli zavřít...

0/0
2.4.2011 11:54

Stříhali dohola velikou holčičku

Zebra nepřežila převoz z Nizozemska do brněnské zoo

Tohle by se za komunistů stát nemohlo ...

0/0
2.4.2011 11:49

PIsa.lek

Re: Zebra nepřežila převoz z Nizozemska do brněnské zoo

Co máš konkrétně na mysli? Jestli to, že bys nemohl psát takové 3.14čoviny, pak souhlas!

0/0
2.4.2011 12:03

ivan.ivan

ivan.ivan

je treba chránit životné prostredie, pre volné zvieratá a ne nejaké pri..blé ZOO

0/0
2.4.2011 11:03

Krisík

Re: ivan.ivan

Moudré :-/:-/

Je třeba osvěty a pravence v případě úrazů nedbalostí a neukázněností, na co jje nám emergency

0/0
2.4.2011 11:15

ivan.ivan

Re: ivan.ivan

???

0/0
2.4.2011 12:00

viveka

Re: ivan.ivan

R^

Tygr v zoo není tygr. Tygr je postrach, ostražitost a plížení, tygr je běh a lov a kouzlo nočních stínů. To, co vidíme v zoo je bezcílná tupá troska.

0/0
2.4.2011 11:17

Krisík

Re: ivan.ivan

To všichni víme, a co tím chtěl básník říci?

0/0
2.4.2011 11:18

ivan.ivan

Re: ivan.ivan

Ešte raz, čo som napísal?

0/0
2.4.2011 11:55

JMoudry

Re: ivan.ivan

ergo - nechme tygra vyhynout?

0/0
2.4.2011 11:24

dobromil kautsky na stroji huskv

Re: ivan.ivan

pro tygry samotne by to jiste bylo mnohem prijemnejsi reseni.

0/0
2.4.2011 11:41

JMoudry

Re: ivan.ivan

To je celkem diskutabilní.

0/0
2.4.2011 11:53

Krisík

Re: ivan.ivan

Myslíš, že několikátá generace narozená v zajetí zmírá touhou po svobodě?

Nebo je jiný důvod, kdy by tygr řekl - než tady, radši vyhynu?

0/0
2.4.2011 11:55

ivan.ivan

Re: ivan.ivan

Skus otvorit dvere na klietke a uvidíš

0/0
2.4.2011 11:56

BigpetBig

Re: ivan.ivan

Zkus otevřít dveře od domu, co udělá třeba 3 leté dítě. Taky radši bude žít v přírodě co?

0/0
2.4.2011 12:06

viveka

Re: ivan.ivan

Nějaký rozdíl mezi člověkem a tygrem nevidíš?

0/0
2.4.2011 12:20

BigpetBig

Re: ivan.ivan

Rozdíl samozřejmě je, ale argument když někde necháš otevřenou klec a zvíře uteče je jak od 54 letého dítěte..

0/0
2.4.2011 12:24

ivan.ivan

Re: ivan.ivan

Tvoje porovnanie dospelého tygra s trojročným dietatom je skutočne "výborný argument":-)

0/0
2.4.2011 12:32

BigpetBig

Re: ivan.ivan

jj, skoro jako tvůj. otevři klec a uvidíš. To bych čekal od 4 letého synovce, ale do vážné diskuze? Jenom jde vidět jak si na tom.. ;-D;-D;-D

0/0
2.4.2011 12:35

ivan.ivan

Re: ivan.ivan

Potom tvoj synovec má v štyroch rokoch asi viac inteligencie ako ty.

0/0
2.4.2011 12:48

BigpetBig

Re: ivan.ivan

Řekl člověk co se diví proč uteče zvíře otevřenou klecí. ;-D Od tebe to vážně sedne.

0/0
2.4.2011 12:52

ivan.ivan

Re: ivan.ivan

Kde to vidíš, že sa takému niečomu divým? Ja tomu len na rozdiel od teba rozumiem.

0/0
2.4.2011 12:56

viveka

Re: ivan.ivan

Tak proč jsou ty klece v zoo teda zavřené?

0/0
2.4.2011 12:48

BigpetBig

Re: ivan.ivan

Zkus si dvakrát poskočit, třeba to pomůže. ;-)

0/0
2.4.2011 12:53

ivan.ivan

Re: ivan.ivan

Teba by asi nepomohlo ani skákanie od rána do večera.:-)

0/0
2.4.2011 12:58

ivan.ivan

Re: ivan.ivan

Dospélé zviera a ne len predátor, neni dieta. To je dost hlúpy omyl... A ani deti človek nedrží v podmienkach ako zvieratá v ZOO

0/0
2.4.2011 12:22

BigpetBig

Re: ivan.ivan

Dovolím si tvrdit, že zoologové tomu rozumí víc jak ty hobík... Podmínky mají zvířata kolikrát lepší jak lidé. Rv

0/0
2.4.2011 12:24

ivan.ivan

Re: ivan.ivan

Zviratá potrebujú prostredie ako zvieratá a ne ako ludia, ked si si to doteraz nevšimol. A napíš mi, kde sa zoológovia učia? Jak vobec tento vedný obor vznikol?

0/0
2.4.2011 12:29

BigpetBig

Re: ivan.ivan

Ty sis toho všimol kde? Zvíře se ti prizpůsobí a bude ti žít i doma (psi, kočky atd.) a nikam ti nezdrhnou i když můžou. Tak si něch těch svých rozumů a zkus se poradit s odborníkama.

0/0
2.4.2011 12:33





Najdete na iDNES.cz