Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tablety jódu a respirátor mají u reaktoru v Temelíně všichni po ruce

Po havárii v jaderné elektrárně Fukušima přinesla média příběhy japonských techniků, kteří čelí unikající radiaci. Jak se člověk stane příslušníkem havarijního štábu jaderné elektrárny, co musí umět a jaká je to práce? Jen samotným nárokům na pozici operátora vyhoví každý desátý uchazeč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavel.61.

a lodě plné odborníků a expertů Grínpic vyjely

měřit radioaktivitu k Fukušimě. (měřit budou experti Grínpic ne ty lodě) Zánik německé jaderné energetiky se přiblížil!

0/0
4.4.2011 13:47

Lobo - krotitel nanotermitů

Respirátor

V mlékárně jsme ho taky měli, kvůli čpavku a kyselině dusičné:-P

0/0
4.4.2011 13:36

zabcensora

..pokrok nezastavite...

..i kdyby jste v Temeline rajtovali...:-P

0/0
4.4.2011 12:12

Antonín, topič

---

Krom toho Temelína přesně tohle říkali soudruzi družstevníci před rozoráváním mezí.

0/0
4.4.2011 12:20

zabcensora

Re: ---

Podle něj je tsunami srovnatelná s tou, která zpustošila v téže prefektuře v roce 1896 jiné město. Tehdy měla vlna výšku 38,2 metru. Cudži nevyloučil, že v některých dalších oblastech mohla být tsunami letos ještě vyšší. ( abys sis mohl doplnit vzdelani ) jinymi slovy , kdo se nepouci z historie ,je nucen ji opakovat..;-(

0/0
4.4.2011 13:25

Antonín, topič

Re: ---

Přesně. Zemi také onehdá zasáhla planetka, tak doufám, že máš barák stavěnej podle toho asi tak 200m pod zemí.

0/0
4.4.2011 13:30

zabcensora

Re: ---

..ja v baraku  nemam pretopenej papinak a nespim na palivovejch tycich..;-)

0/0
4.4.2011 13:33

Antonín, topič

Re: ---

To nijak nesouvisí s tím, co jsem vám napsal.

0/0
4.4.2011 16:40

Beldor2

hm...

http://neviditelnypes.lidovky.cz/japonsko-zemetreseni-a-je-fukusima-3-dbw-/p_zahranici.asp?c=A110403_205710_p_zahranici_wag

0/0
4.4.2011 11:20

vver440 1@klikni.cz

člověk jenom žasne

že i v týhle době bubububu tak dobře funguje.je naprosto jasný, že zaměstnanci mají ochranné pomůcky a vybavení pro případ havárie. ale to není, vážení, jenom JETE, JEDU nebo Řež. to mají i chemičky, fabriky na jídlo a tak dál.

0/0
4.4.2011 11:10

Stoura

Re: člověk jenom žasne

To je normální. V každé společnosti žije určité procento armagedonistů.

0/0
4.4.2011 11:18

/dev/null

Pěkné postupy a cvičení

Ale v Japonsku měli určitě neméně přísné psychotesty a havarijní cvičení, a stejně selhali. Zemětřesení a tsunami byly určitě první hrozby, se kterýma se při projektování počítalo, a stejně se v té elektrárně stalo to nejhorší, co se při daném typu reaktoru mohlo stát. Že bezpečnostní systémy mohly selhat tak fatálně, že i po zastavení štěpné reakce nedokázaly uchladit ani zbývající rozpady je trapné, a nedivím se, že teď v Japonsku probíhají demonstrace za odstavení nebo aspoň důkladné prověření všech ostatních reaktorů.

Když jaderní energetici celou dobu říkají, jak jsou na všechno připravení, a pak se jim stane tohle, dost to nabourává jejich důveryhodnost.

0/0
4.4.2011 10:30

Bartiqe

Re: Pěkné postupy a cvičení

1. so zemetrasenim sa pocitalo, ale nie so stupnom 9 a 15m tsunami. Mimochodom pri zemetraseni sa uvolnilo priblizne tolko energie ako z 3 milionov! hirosimskych atomovych bomb.

2. aj pri najpesimistickejsich odhadoch (co sa tyka poctu mrtvych) vychadza jadrova energetika stale podstatne bezpecnejsie nez pouzivanie fosilnych paliv (plyn, ropa, uhlie). Lenze pre hlupych ludi ani 50 mrtvych banikov nie je take "vzrusujuce a zahadne" ako 1 oziareny technik. Rv

0/0
4.4.2011 10:46

vransen

Re: Pěkné postupy a cvičení

Pomalu to z těch médií leze

1. Zemětřesení v roce 1896 způsobilo tsunami o velikosti 38m a zemětřesení se stupněm 9 není v oblasti žádnou vyjímkou.

2. Běžte to vysvětlit lidem do Tokia, jak strašně je ta jaderná energetika bezpečná. Mezitím můžete zkusit zajišťovat přísun vody kojencům a jít vysvětlovat místním v okolí 20km kolem elektrárny, že se to tam možná na tisíc let zavře.

0/0
4.4.2011 11:13

Stoura

Re: Pěkné postupy a cvičení

Ad 1.: Kde?

Ad 2: 1000 let? Japoncům, kteří v poklidu žijí na místech dopadu jaderných bomb? Jinak v Tokiu aktivita vody klesla pod limit pro kojence už před týdnem. To jim nemusíme říkat. Vědí to sami. A ta vysoká aktivita se týkala jen části vodovodní sítě.

0/0
4.4.2011 11:17

vransen

Re: Pěkné postupy a cvičení

1. http://www.novinky.cz/zahranicni/svet/229692-tsunami-v-japonsku-dosahla-az-38-metru.html

2. Při tom, jak to mají perfektně nacvičené, nemám dojem, že celá havárie je už u konce. Spíš se obávám, že něco ještě přijde. Uznávám, že je předčasné to hodnotit.

0/0
4.4.2011 11:41

Antonín, topič

Re: Pěkné postupy a cvičení

A myslíte si, že dojmy laika někoho zajímají?

0/0
4.4.2011 12:21

zabcensora

Re: Pěkné postupy a cvičení

..tak co tu delas...;-D

0/0
4.4.2011 13:25

Antonín, topič

Re: Pěkné postupy a cvičení

Směju se ti.

0/0
4.4.2011 13:29

zabcensora

Re: Pěkné postupy a cvičení

..kdo se smeje naposled...;-)

0/0
4.4.2011 13:33

Jakub76

Re: Pěkné postupy a cvičení

promiňte ale vám o žádné objektivní informace vůbec  nejde. Zemětřesení o síle 9 není v jap. žádnou vyjímkou, a proto je 8,9 5. nejvyšší zaznamenané zemětřesení v dějinách? Na 1000 let zavře? na to jste přišel jak?

0/0
4.4.2011 11:21

vransen

Re: Pěkné postupy a cvičení

  Ukažte mi někoho, kdo dokáže vyloučit, že za dalších pět let nedojde ke stejné geologické události, pokud je to podle vás tak nepravděpodobné? Z toho, jaké máme záznamy z doby, kdy nebyly takové možnosti něco exaktně měřit, bych nic nevyvozoval.

  Prostě celá ta oblast, kam to Japonci nastavěli je silně tektonicky aktivní a opakovaní nelze vyloučit. Člověku se až neche věřit, že do takových projektů se někdo soudný může pustit, když slyší třeba povyk Rakušanů ohledně Temelína?

  Ohledně uzávěry uznávám, je to spekulace, pořád se neví, jaký je stav nádrží s vyhořelým palivem.

0/0
4.4.2011 12:08

Antonín, topič

Re: Pěkné postupy a cvičení

Vám se nechce věřit, že Japonsko, které je obecně bez významnějších surovinových zdrojů, staví jaderné elektrány. Já to celkem chápu.

0/0
4.4.2011 12:16

zabcensora

Re: Pěkné postupy a cvičení

..me se nechce verit ,ze si dali za cil byt industrialni jednickou ,at to stoji ,co to stoji...:-P

0/0
4.4.2011 13:27

Antonín, topič

Re: Pěkné postupy a cvičení

A to si dali? Jak jste na to přišel? Z levého či pravého prstu vycucáno?

0/0
4.4.2011 13:29

Stoura

Re: Pěkné postupy a cvičení

Na rozdíl od Rakušanů nemají vedle sebe Česko, které by k nim vyváželo elektřinu a uhlí.

0/0
4.4.2011 12:19

techpriest

Re: Pěkné postupy a cvičení

Vsak zemetreseni 9 to vydrzelo. Voda pro kojence prekrocila limit asi na jeden den a limitu pro dospele to nedosahlo (i tak to nebylo nebezpecne, protoze ten limit je nastaveny pro dlouhodobou spotrebu a kratkodoby slaby vykyv to neovlivni). Japonci to zas tak vazne nebrali, zda se. Ale i tak pro ne neni ucelne stavet elektrarny na 50metrovou vlnu tsunami, jelikoz naklady na takova opatreni by nevyvazily dusledky tech opatreni. Jak jste si mohl vsimnout i soucasna vlna tsunami zabila nekonecnekrat vic (zhruba 20000:0) lidi, nez ta elektrarna a zamoriala vnitrozemi i ocean na 10000 nasobne plose ruznejma chemikaliema a odpadama.

To, ze se to mozna na tisic let zavre a jeste navic v okruhu 20km jste jiste urcil stejne jako pravdepodobnost havarie nize??

0/0
4.4.2011 11:28

vransen

Re: Pěkné postupy a cvičení

Jak se to vezme. Podle vás možná ano. Nicméně při tavení jádra a úniku radiace do vody se dá těžko hovořit o tom, že by daná technologie obstála. Navíc není známá situace nádrže s vyhořelým palivem, což může do celé události vnést nová fakta. 

0/0
4.4.2011 11:59

techpriest

Re: Pěkné postupy a cvičení

K cemu vam by byly nova nebo stara fakta. Ty se s virou radi nemaji. S tavenim jadra se pocita a v pripade prirodni katastrofy nastava az kdyz je kolem mnohem vetsi spoust, nez kterou zpusobi taveni jadra. Nekdy se celi takove sile, ktere nelze vzdorovat. Plati to pro vsechno na vsech meritich - pro babovicku (rozslapnuti), hrad z pisku na plazi (priliv), pro psi boudy (bourka), pro rodinne domy (tornado), pro jaderne elektrarny (zemtreseni+tsunami), pro celou planetu (nedostatek jaderneho paliva ve Slunci) i pro celou slunecni soustavu (vybuch blizke supernovy). Tenhle zivot zkratka neprezijete. A tak muzete zabijet miliony lidi palenim uhli, nebo desitky lidi provozovanim jadernych elektraren.

0/0
4.4.2011 12:15

Antonín, topič

Re: Pěkné postupy a cvičení

Nevím, jak vy, ale já nemám ze zpráv z Japonska dojem, že by měli vše perfektně nacvičené.

0/0
4.4.2011 11:09

zabcensora

.. vsichni me tady presvedcujou , ze se to v Temeline

..stat nemuze..:-/  a najednou z nich vyleze ,ze maj jodovy tablety a respirator porad u sebe...;-D

0/0
4.4.2011 9:53

Antonín, topič

---

Ano, v Temelíně je tsunami značně nepravděpodobná.

Ano, jiné poruchy nelze vyloučit, proto ta prevence.

0/0
4.4.2011 9:59

zabcensora

Re: ---

..pomalu ustupujes z nastavene linie, to Te tak blbe platej...;-D

0/0
4.4.2011 10:02

Antonín, topič

Re: ---

Nikam neustupuji, netuším, kde se ve vaší hlavě, či jinde po těle, takový nesmysl vylíhl.

0/0
4.4.2011 10:11

vransen

Re: ---

Podívejte, nebude si tady hrát statistiky, kteří dokážou vyhodnotit jako nemožné prakticky cokoliv, co jim zadáte. Všichni víme, že stačí přerušit chlazení vodou.

0/0
4.4.2011 10:04

Antonín, topič

Re: ---

Na vašem místě bych v souvislosti s jadernou energetikou v žádném případě nepoužíval sloveso "vědět" v první osobě, ano?

0/0
4.4.2011 10:12

vransen

Re: ---

A hele, pánovi došli argumenty Jsem netušil, že hodíte ručník do ringu tak rychle?

0/0
4.4.2011 10:17

Antonín, topič

Re: ---

Svou energii vynakládám výhradně tam, kde to má alespoň teoreticky smysl.

0/0
4.4.2011 10:21

zabcensora

Re: ---

..ja tvrdim ,ze za Tebe zamestnavatel zbytecne hazi penize do kanalu..:-/

0/0
4.4.2011 12:04

Antonín, topič

Re: ---

To není vaše starost.

0/0
4.4.2011 12:18

zabcensora

Re: ---

..vzhledem k tomu ze to odecita z dani ,tak jo...;-)

0/0
4.4.2011 13:28

Antonín, topič

Re: ---

Ze mzdových nákladů se platí mnohem vyšší odvody, než ze zisku. Je vidět, že opět blábolíte naprosté nesmysly.

0/0
4.4.2011 13:31

Zas ten Qíteček, cenzore

Re: .. vsichni me tady presvedcujou , ze se to v Temeline

To bylo v jiné elektrárně, kdy na školení operátorů je učili, že atomová elektrárna nemůže vybuchnout...

0/0
4.4.2011 10:04

pavel.61.

Re: .. vsichni me tady presvedcujou , ze se to v Temeline

... když dodrží všechna pravidla. Dovětek jaksi zapadl...

0/0
4.4.2011 10:19

vransen

Re: .. vsichni me tady presvedcujou , ze se to v Temeline

a když dodrží všechna pravidla taky okolnosti...

0/0
4.4.2011 11:14

vransen

Pokud chceme žít s atomovou energií,

tak prostě musíme přijmout skutečnost, že navzdory statisticky vykouzlené papírové bezpečnosti a všemožnému ujišťování dochází ke katastrofě a zamoření okolního prostředí v průměru jednou za čtvrt století. Tohle je bohužel neoddiskutovatelný fakt, který by měl být při provozování jaderné energetiky brán v potaz.

0/0
4.4.2011 8:59

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Pokud chceme žít s atomovou energií,

Vždyť je.

0/0
4.4.2011 9:16

vransen

Re: Pokud chceme žít s atomovou energií,

No na tom papíře, to jo. V reálu to potom vypadá trochu jinak.

0/0
4.4.2011 9:19

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Pokud chceme žít s atomovou energií,

A co čekáš, že se v reálu stane po nehodě? Vyřeší se to do dvaceti minut? Takhle to nefunguje a nejde, důležité je zvládnout prority, nepřijít pozdě ani zbytečně s evakuací, zajistit, aby se katastrrofa dále nezhoršovala, tedy nedošlo ktřeba k dalšímu výbuchu, zajistit chlazení (v tomhle případě), odstranit zdroj úniku a případně zakonzervovat elektrárnu, obnovit provoz prostě podle stavu...každopádně při vážné nehodě s komplikacem to je práce na měsíce a roky.

0/0
4.4.2011 9:27

vransen

Re: Pokud chceme žít s atomovou energií,

No možná, když už se v tom tak vyznáte, by nebylo od věci zvážit, jestli jsou ta rizika spojená s jadernou energetikou vůbec přijatelná.

0/0
4.4.2011 9:32





Najdete na iDNES.cz