Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

U soudu o Rohozec zazněl nový důkaz. Walderode byl v Sudetoněmecké straně

Město Turnov spolu s dalšími jedenácti žalovanými předložilo soudu nový důkaz, že šlechtic Karel des Fours Walderode kolaboroval s nacistickým Německem. Chce tím zabránit tomu, aby dědička hraběcího rodu Johanna Kammerlanderová získala zpět jeho majetek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mararan

vratit

no  a co? Ze kolaboroval? Kazdy Cech kolaboroval. Budto s Rakusaky, Nemci nebo Rusy. Takova je ceska povaha. A vratit by se melo vse. I .

0/0
25.3.2011 12:35

kjub01

VŠE ZPĚT ŠLECHTĚ

Vše by se mělo vrátit, alespoň by se o to někdo staral

0/0
25.3.2011 8:27

pragina

poprvé??

tos nečekala- viď - nejsme blbí- a kulíš oči?? ;-D;-D !!!!;-D

0/0
24.3.2011 20:19

Norkey

S-land

Ani těm mrtvým už vy češi nedáte pokoj, no fuj.. nechte sudety nám, původním obyvatelům, a hned se tady bude žít lépe. ;-O

0/0
24.3.2011 18:29

luki

Re: S-land

Původním? Co třeba Keltům ;-D

0/0
25.3.2011 2:26

baggyna

členství v SdP

V článku zazněl pěkný nesmysl. Členství v SdP mělo asi 1300000 čs.Němců, do řad NSDAP jich vlevzlo ale jen 500000. Určitě tedy neplatí, že se automaticky stal členem nacistické strany. Jestliže měl průkaz z 25.dubna, tak se pravděpodobně jednalo o člena BdL (němečtí agrárníci) anebo DCV (němečtí lidovci) a do SdP se dostal jako Pilát do kréda (tj bez vlastního přičinění a kolikrát proti svojí vůli) po odchodu těchto stran z vlády. SdP byla spíš jakási Národní Fronta, samozřejmě hodně nahnědlá, ale přeci jen ne vyloženě nacistická. Ta strana zanikla na jaře 1940 a nesloučila se s NSDAP, ale část členstva do ní vstoupila. To je troufnu si říct přeci jen rozdíl. Další otázkou je to čs.občanství. Podle pomnichovských mezivládních dohod získávali ti, kteří se při sčítání lidu v roce 1931 přihlásili k německé národnosti automaticky říšské občanství a to i když o to vůbec nestáli (židé, sociální demokrati).

0/0
24.3.2011 17:54

marmota

Re: členství v SdP

Nuž, asi máte pravdu. Strannictví není důvodem diskriminace. Jenže, původně  vyřvávat "Heim ins Reich", pět "Horstwessellied", persekuovat sousedy, zakládat korpsy, to pak nese adekvátní následky. To platí pro hnědé i pro rudé (oboje je levice příbuzného spektra).

0/0
24.3.2011 19:16

Jostik

Re: členství v SdP

I když máte možná pravdu, tak hlavní problém leží jinde. Jistý ministr vrátil Walderode občanství, čímž mu otevřel dveře pro restituce. A co se jeho týče, zkuste se poptat pamětníků na Turnovsku a Semilsku, většinou Vám řeknou že to byla nacistická s****, dokonce si pozval k sobě na návštěvu i Heydricha, takže to asi vlastenec zrovna nebyl...

0/0
24.3.2011 19:34

Miky03

clenstvi

SdP byla parlamentni stranou v Ceskoslovensku (ve volbach v r. 1935 dokonce ziskala vice poslaneckych kresel nez jakakoliv jina strana v Ceskoslovensku). Nelze prijmout argument ze lze komukoliv odebrat jeho obcanska a ustavou zarucena prava (tedy i pravo sdruzovaci a pravo na majetek) pouze na zaklade clenstvi v politicke strane. Kdyz Nejvyssi soud nedavno zrusil Delnickou stranu, jejim clenum se take nezabavoval majetek. Ja jsem pro at se Nemcum majetek vrati nebo at jsou odskodneni. Moje babicka vzdycky rikala, krast se nema!!!

0/0
24.3.2011 16:15

kolda39

Re: clenstvi

To říkalo babiček. Jé je ;-D

0/0
24.3.2011 17:20

Jostik

Re: clenstvi

O zabavení majetků němců se dohodli spojenci při rozhodování o osudu Německa, měly se tím zaplatit válečné reparace. A pokud někdo je členem státu který válku rozpoutal a navíc ty vrahouny podporuje, tak musí být připraven nést následky, takže v tomto případě mu byl jen předložen účet za podíl jeho státu na 2. sv. válce. A mimochodem, kdyby mu jistý český politik nevrátil občanství, tak se není o čem bavit.

0/0
24.3.2011 17:34

Miky03

Re: clenstvi

s veskerou uctou, toto je typicka cechackovsko-svejkovska reakce - to my nic, to se tak rozhodl nekdo jiny". Pokud vim, tak CSR se povazovala za suverenni stat a majetky Nemcu byly zabaveny na zaklade tzv. Benesovych dekretu, nikoliv na zaklade rozhodnuti kohokoliv jineho. A jak uz tady nekdo poznamenal, na zaklade zakona 300/1938Sb. o otazkach statniho obcanstvi a opce automaticky nabyli Risske obcanstvi ti, kteri bydleli v Sudetech a uvedli nemeckou narodnost. Byla i moznost opce - i.e. zvolit si jine obcanstvi - ale pro tu se rozhodla jenom mensina z cca 500000 obyvatel Cs narodnosti - napr. na Opavsku z cca 17000 osob udavanou cs narodnosti se k CS obcanstvi prihlasilo jen cca 30000 osob, zbytek si zvolil Risske obcanstvi (ano, pro pripadne otazky uvadim ze Risske obcanstvi nebylo vazano na narodnost ale vyhradne na splneni podminek uvedenych v opcni smlouve).

0/0
24.3.2011 20:38

Jostik

Re: clenstvi

Zjevně jste nepochopil o co jde. Němci začali 2. světovou válku - to je fakt. Němci prohráli 2. sv. válku - to je fakt. My jsme byli jejich válečným tažením poškozeni - takže jsme požadovali reparace. Aby nám nemuseli přímo platit, což se po 1.sv. válce neosvědčilo, tak bylo rozhodnuto, že si můžeme nechat majetek německých občanů kteří žili na území našeho státu. A pokud se někdo cítí poškozen - jeho smůla, mohl uprchnout a nebo se občanství vzdát. Takhle to vždy fungovalo a funguje dodnes. Formulace "spojenci rozhodli" byla možná trochu zcestná, uznávám, lepší by bylo napsat "bylo nám umožněno".

Mimochodem, stále tu citujete nějaké paragrafy, ale máme tu stále ještě pamětníky, kteří tvrdí, že Walderode zcela otevřeně kolaboroval s nacisty. (mimochodem moje babička ještě před pár lety patřila mezi ně).

0/0
24.3.2011 21:20

Fungy

Re: clenstvi

áá sudeťáček;-(

0/0
25.3.2011 12:12

Norkey

Re: clenstvi

+1

0/0
24.3.2011 18:32

mak1_re

Tak to by mohli zabavit majetky

i těm, kteří byli v KSČ - a státní dluh by byl smazán a ještě by zbylo

0/0
24.3.2011 14:13

černej oes

Re: Tak to by mohli zabavit majetky

Přesně tak. Kolaborace s Němci je brána jako důvod k nevracení majetku a kolaborace s Rusy, stejnými okupanty, a komunisty není nijak na závadu....

0/0
24.3.2011 14:57

čombák

Re: Tak to by mohli zabavit majetky

úúúúúúúúúúfffffffffffffffffff, to je teda materiál ! Rv  nevidíš kapáneček rozdíl ? 8-o naprosto souhlasím, že od 1968 byly Rusové okupanty, ovšem ten zbytek ...

Navíc, v "té době" v podstatě nikdo nic nevlastnil, jenom "osobní užívání" ..., to budeš brát zpět docela těžko ...;-)

0/0
24.3.2011 15:09

černej oes

Re: Tak to by mohli zabavit majetky

A od roku  1969 se stali našimi nejlepšími přáteli. Jak koho.

Dobrý je poznatek, že šlo o  osobní užívání. Takže, když  ukradnu do osobního užívání třeba vilu po emigrantovi nejde o krádež a vracet se nemusí?  To  jste musel mít za bolševika docela fajn život.

0/0
24.3.2011 15:19

čombák

Re: Tak to by mohli zabavit majetky

evidentně nevíš, co to znamenalo "osobní užívání" ... ! Rv  o "ukradení vily emigrantovi" a její nevrácení někde píšu ? 8-o 

nesmíš věřit všeemu, studente, co ti nakukala "bába s dědou při přemlouvání" ...! Rv

0/0
24.3.2011 15:37

černej oes

Re: Tak to by mohli zabavit majetky

Jinou formou píšeTE.

I kdybych byl v šedesáti student, určitě bych spíše věřil bábě s dědkem, než nějakému bolševickému spratkovi.

Čest, soudruhu.!!!

0/0
24.3.2011 15:46

čombák

Re: Tak to by mohli zabavit majetky

čest, čest, a pozdravuj mašíny ...! Rv

0/0
24.3.2011 15:51

černej oes

Re: Tak to by mohli zabavit majetky

Raději Mašíny než VAŠE oblíbené rudé komisaře a kamarády z NKVD.

0/0
24.3.2011 18:37

kuchl

Re: Tak to by mohli zabavit majetky

Rozdíl je v důvěře . Komunistům a rusům se nedá vůbec věřit . Němci jsou serióznější , a navíc k sudetům mají aspoň nějaký vztah .:-P

0/0
24.3.2011 16:33

skrbling

Hříchy

Dobrá, když byl, tak byl. Jen mi připadá jaksi zvláštní, že je problém, že někdo byl členem sudetoněmecké strany před sedmsedáti lety, ale to, že byl členem komunistické strany před 20 lety problém není.

0/0
24.3.2011 13:16

tojsouveci

Re: Hříchy

Že by proto, že se komouš nesoudí o žádný hrad nebo zámek, který by mu mohl být navrácen?

0/0
24.3.2011 13:33

kuttna

Re: Hříchy

Proč by se ten komouš soudil, když mu ten majetek nikdo nesebral a on si ho dál užívá.

0/0
24.3.2011 13:41

multIX

Re: Hříchy

Trefné,ale vtipnější je,že si ho užívá jako člen ODS;-D

0/0
24.3.2011 14:25

eQuido

Re: Hříchy

Kapek, Jakeš, Michal David, Indra, ... samý ODSáci :-(

0/0
24.3.2011 14:45

černej oes

Re: Hříchy

A to nezmiňuješ různé soudruhy okresní tajemníky, podnikové ředitele, kádrové náměstky a další verbež.

0/0
24.3.2011 14:58

Bezi

Re: Hříchy

že by proto, že v té době patřilo všechno všem? ;-D

0/0
24.3.2011 14:43

luki

Re: Hříchy

Takže i vy jste měl všechno, šťastný to člověk :-)

0/0
25.3.2011 2:30





Najdete na iDNES.cz