Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Homér ani beduín, libyjské odysee daly jméno regule Pentagonu a náhoda

Spojenecká operace Odyssey Dawn pokračuje v Libyi už pátým dnem, dosud koaliční síly uskutečnily přes 300 přeletů. Proč ale akce získala název, který odkazuje na slavný Homérův epos? Nehledejte žádnou romantiku, jde o písmenka a náhodu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Darask

"Armáda

se při tvoření nového názvu musí vyhnout jakýmkoli slovům, která označují válku či nepřátelství"

to mi připadá roztomilý......

0/0
23.3.2011 17:54

ELAPHURUS

Komedie

;-DRegule Pentagonu;-D Zde na diskuzi jsou lidé se SŠ a VŠ vzděláním, ne zvláštňáci..... 

0/0
23.3.2011 17:26

pupack

Re: Komedie

Občas tu potkám i MŠ ;-D

0/0
23.3.2011 17:29

ELAPHURUS

Re: Komedie

:-) Oni z toho vyrostou....

0/0
23.3.2011 17:32

pupack

Takhle

trapně prokecnout, že celá ta operace je TÝDNY DOPŘEDU PŘIPRAVOVANÁ, to se může stát asi fakt jenom tupejm amíkům ;-D a to sem do dneška věřil, že povstalci chtěj fakt svobodu...

0/0
23.3.2011 16:42

ELAPHURUS

Re: Takhle

Je to tragickokomická švanda....:-);-(

0/0
23.3.2011 16:57

Standahammer

Re: Takhle

A ty nechápeš, co dělají vojáci, tajné služby a politologové celou dobu? Připravují svoje vlády, armády atd na všechna možná rizika všude možně, spousta plánů (asi teda drtivá většina) není ani nikdy zveřejněna ani nikdy realizována. Podle tebe by jako měla vypuknout válka a ten národ, co by byl teda napadený, by teprve měl začít dělat plány? Ty jako stavíš domek tak, že začneš stavět a podle toho kreslíš plány? Na plán musíš mít čas, čas získáš, když víš a vědět můžeš jen když ti někdo dává informace, někdo počítá kde a kolik na to máš sil...

0/0
23.3.2011 17:12

ELAPHURUS

Re: Takhle

Ale vždyť tu všichni řvali, že to není akce USA ....Nedělejte z nás blbce.....8-o8-o8-o

0/0
23.3.2011 17:15

pupack

Re: Takhle

To všechno chápu, leč tato "bezletová zóna" byla presentována jako akce Evropských zemí reagujících na aktuální dění v Libyi. To že to nakonec tak spontální reakce nebyla, a že to navíc řídí a připravovala týdny dopředu vláda USA v Pentagonu mě celkem děsí. Navíc za situace, kdy opravdu nikdo neví KDO TI POVSTALCI vlastně jsou, kdo je jejich představitel, vůdce, co chtějí apod. Pak se nemůžou divit, že je to ideální prostor pro SPEKULACE jelikož cosi DIVNÉHO NA TOM CELÉM JE...Ovšem pravdu nevíme ani Já ani TY :-)

0/0
23.3.2011 17:16

Standahammer

Re: Takhle

No já bych se neděsil toho, že máme jakožto součást spojeneckých sil nějaký plán na možný vývoj dopředu plus schopné ozbrojené síly ho kdekoliv ve světě realizovat ale děsil bych se spíše toho, že ten plán končí přesně v okamžiku zásobování municí, žrádlem, pitím, tankováním, ale nikdo není schopen ani říct to, že plán je, ale je prostě jen tajný. Z toho co slyšíme, čteme atd.  se zase někde vyrazilo a neví se co s plukovníkem, co s CAS podporou povstalců, zda vylodit Kožené krky, jeden otazník za druhým a nakonec co? Zase průser!  Zase všecko dražší, zase spousty naštvaných lidí, zase jsme za blbce... Mě to nebaví,kua.

0/0
23.3.2011 17:23

mirni

vazne netouzil jsem po nicem jinem nez se

dozvedet jaka nahoda prispela k nazvu operace ktera zabiji lidi ... uzasne sdeleni, takove odusevnele....

0/0
23.3.2011 15:56

John Coffey III

Re: vazne netouzil jsem po nicem jinem nez se

Mě se článek líbí. A to neznamená že schvaluji zabíjení lidí.

0/0
23.3.2011 16:06

ELAPHURUS

Re: vazne netouzil jsem po nicem jinem nez se

Mně taky, aspoň jsme se dozvěděli nečekanou informaci, že nezištné pomoci Frantíků vymyslel název Pentagon ;-D;-D;-D 

0/0
23.3.2011 16:13

Standahammer

Re: vazne netouzil jsem po nicem jinem nez se

Jo, spíše partyzánštině Frantíků, podívej jak se nechtějí vzdát velení akci. Jinak lidi umírají všude, válčit se bude pořád ale když už se má válčit, tak pak na cizí půdě a když už má někdo za svoji vlast umírat, tak ať to dělají ty druhý bastardi. Řvát proti tomu nemá smysl, lidi jsou od přírody hovada.

0/0
23.3.2011 17:14

Amanita phalloides erectus

***

Lepší překlad do češtiny bych viděl jako Odysseova jiskřička. Je to takové poetičtější a přesnější.;-)

0/0
23.3.2011 15:22

Chazar, vládce gojímských otroků

článek z dob Rudého Práva, jen kulisy jsou jiné

0/0
23.3.2011 15:17

ELAPHURUS

Re: článek z dob Rudého Práva, jen kulisy jsou jiné

R^!!

0/0
23.3.2011 15:28

Emmanuel Goldstein

Re: článek z dob Rudého Práva, jen kulisy jsou jiné

R^R^R^

0/0
23.3.2011 15:38

Standahammer

Re: článek z dob Rudého Práva, jen kulisy jsou jiné

Jak ti novináři mezi rebely píší jako nějaké naivky, to je něco.

0/0
23.3.2011 17:15

Melein

nebyl to náhodou

nějaký fa-kír s tím hadem? nevím přesně jak se jmenoval, ale kroutil tou píšťalou a tloukl hada v kočíku do hlavy.

0/0
23.3.2011 15:12

skrbling

Čekám, kdy se tu objeví...

...proč ty peníze radši nedají na africké děti. ;-D

0/0
23.3.2011 14:47

velky bratr

Re: Čekám, kdy se tu objeví...

Ony ty penize nejsou, teprve se opujci. Takze uvahy o detech jsou mimozni, z toho nemaji nic ani banky ani vyrobci zbrani.

0/0
23.3.2011 15:42

MarieT

Re: Čekám, kdy se tu objeví...

8-o na to nebudou eurodotace ;-D

0/0
23.3.2011 17:25

Antonek1

Re: Čekám, kdy se tu objeví...

Fakticky tím ušetří, těm Tomahavkům po určité době vyprší záruka a museli by je za draho likvidovat, takhle mají likvidaci zadara a ještě se chlubí kolik už do toho "investovali" ;-D

0/0
23.3.2011 16:26

Standahammer

Re: Čekám, kdy se tu objeví...

Antonku oné, Tomahawku záruka určitě nevyprší, to je totiž taková stavebnice, ten zmetek co se nevystřelí může být nasazen ještě i za padesát let. Co myslíš, že jsou všecky ty řízené chytré pumy? Staré zgarby navlečené do křidélek s počítačem, infra kamerou, GPS atd atd...

0/0
23.3.2011 17:18

BMG

Re: Čekám, kdy se tu objeví...

Proč? Aby bylo za třicet let v Africe místo jedné miliardy pět miliard hladových krků?

0/0
23.3.2011 16:34

Standahammer

Re: Čekám, kdy se tu objeví...

Klid, o to se stará AIDS. Žádnou pomoc nepotřebují. Jen jsem opakovaně zaslechnul něco o tom, jak si ti, co ještě pamatují "zlé" kolonizátory v Africe, přejí, aby se zase ti Holanďani, Belgičani, Němci, Taliáni, Britové atd vrátili a udělali pořádky. Afrika má co chtěla.

0/0
23.3.2011 17:28

IPES

jj

takže rezoluce je z OSN, název akce vznikal týdny v Pentagonu... OK... to je asi vše, co jsme chtěli vědět. Ale tak co, USA/NATO/OSN, nebo kdo tomu vlastně velí, si v Lybii vychovají nového Kaddáfího... sice si to za ty roky plně zasloužil, ale ti "váleční štváči z Wall Streetu" už by taky mohli dát jednou pokoj.

0/0
23.3.2011 14:38

Oldshaterhand

hm

smesne, jiz nekolik tydnu vybirali nazev operace! banda jedna americka!

0/0
23.3.2011 14:22

Kracker

Re: hm

Mali to dopredu pripravene par tyzdnov dopredu. Mali presne nacasovane, kedy maju amici prezleceny za ozbrojencov vyvolavat nepokoje. Takze aky boj za ochranu civilistov? Kiez by doplatili ako Sadam Husain vsetci amici a dalsi, co stali za tymto zabijanim a bombardovanim.

0/0
23.3.2011 16:30

Kwak Kwakovič

Jedno z nejlepších zhodnocení

situace v Libyi co jsem četl.

0/0
23.3.2011 14:09

Kwak Kwakovič

Re: Jedno z nejlepších zhodnocení

Pardón:-(http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/ales-drobek.php?itemid=12622

0/0
23.3.2011 14:09

LadyLucy

Re: Jedno z nejlepších zhodnocení

Přečtu:-)

0/0
23.3.2011 15:41

Antonín, topič

---

;-D Bože můj, to je novinářská pastva, tahle eskapáda.

Určitě je důležité, aby když v ulicích Washingtonu zazní "Během Odyssey Dawn zatneme Kaddáfímu tipec"¨nikomu nedošlo, že jde o Libyi. Super.

0/0
23.3.2011 13:59

Lobo - krotitel nanotermitů

Re: ---

Kaddáfí má samozřejmě taky náhodně vybraný krycí jméno, něco jako Homérův beďar nebo velbloudí syrovátka nebo něco podobně chytrýho. Takže pak zazní jenom "Během Odyssey Dawn vymáčkneme Homérův beďar." Z toho už nepochopí nikdo nic;-)

0/0
23.3.2011 14:36

Kwak Kwakovič

Typická ukázka lampasáckého myšlení a novinářského

psaní  "Cílem je vytvořit název, který nemá absolutně nic společného s naším konáním v regionu" Tak proto vytvořili název Iraqi Freedom. To musí být opravdu těžký úkol.

0/0
23.3.2011 13:57

master19

Re: Typická ukázka lampasáckého myšlení a novinářského

Ne, že bych se jich chtěl zastávat, ale přečti si to pořádně, než tu budeš ještě něco plácat. A celé.

0/0
23.3.2011 13:59

Kwak Kwakovič

Re: Typická ukázka lampasáckého myšlení a novinářského

Tak schválně - to že to někde odkazuje k tomu či onomu jsi myslel? Takže někdy to musí být tajně a jindy ne? Celý ten článek je jen "Článek pro článek". To je jak za komára se vymýšlely volací znaky vysílaček tak aby byl nepřítel zmaten a zdržen snahou nalézt vysvětlení. Proto se používaly v pluku volací znaky "Kyselát, Bělmo a Puškát" A oficíři nám vysvětlovali důležitost těchto zkomolenin pro konečnou porážku imperialismu.

0/0
23.3.2011 14:14

biggles

Odysseovi trvalo 10 let, než se vrátil domů na Ithaku

"další udržování bezletové zóny prý Spojené státy vyjde na 100 až 300 milionů dolarů (1,7 až 5,1 miliardy korun) týdně"

Dobrý název ;-D ;-D ;-D

0/0
23.3.2011 13:53

Jsem tady

Re: Odysseovi trvalo 10 let, než se vrátil domů na Ithaku

Nejvtipnější na tom je, že v té sumě nejde ani o údržbu letadel, ale o vypálené rakety... z lodí, am.letadel.... což se zdá ještě v souladu s bezletovou zónou....ale ty cíle - protiletadlové instalace, tanky, jedno z kadáfiho sídel....

Dobrá statistika - Britové vypálili 7 raket, Američané cca 120. :D

0/0
23.3.2011 14:22

Jsem tady

Re: Odysseovi trvalo 10 let, než se vrátil domů na Ithaku

Tomahawk missile - Unit cost $1,066,465. x 117 raket - což je číslo za první den - pondělí:)

0/0
23.3.2011 14:23

ramride

Re: Odysseovi trvalo 10 let, než se vrátil domů na Ithaku

Oddyseus nebyl doma celkem 20 let - prvních 10 let bojoval v trojské válce a následujících 10 let mu trvala cesta domů. Nejspíš to v Libyi dopadne podobně ;-D

0/0
23.3.2011 14:48

DAVIDIANUS

a tak dalo pár soudruhů v USA hlavy dohromady....

Skupina podplukovníků a majorů vybrala před několika týdny při prvotních úvahách o možné operaci z daného výběru slov termín "Odyssey". "Pak dali hlavy dohromady a zamysleli se nad druhým zcela náhodným slovem, které by se hodilo k tomu prvnímu," vysvětlil Elliott název vojenské operace, která za necelý týden USA vyšla na stovky milionů dolarů. ;-DR^;-D

0/0
23.3.2011 13:36

bacil123

Re: a tak dalo pár soudruhů v USA hlavy dohromady....

dali hlavy dokopy, do hlav naliali borovicku a vymysleli "Odyssey", ked vytriezveli, proces zopakovali a vymysleli "Down"

0/0
23.3.2011 14:07





Najdete na iDNES.cz