Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Japonské město připomíná Hirošimu po výbuchu atomové bomby

Ještě před pár dny bylo jméno Minamisanriku pro většinu světa neznámé. Po pátečním zemětřesení a tsunami se zapsalo do japonské historie podobně jako kdysi Troubky po povodních do té české. Vodní masa strhla ve městě až na pár budov takřka vše a ze 17 tisíc obyvatel jich úřady asi 10 tisíc pohřešují. Tisíc těl už leží v márnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tobinka

Praotče Čechu

ty voe...8-o

Praotče Čechu, beru zpět svý blbý kecy

díky, že jsi zakotvil právě tady...

0/0
15.3.2011 16:47

SidiL

Tedy nic proti Troubkam ...

ale srovnavat katastrofu v Minamisanriku s Troubkami mi preci jen prijde malinko cynicke. Tohle je proste neco sileneho, kdyz behem par vterin vymre 17 000 mesto. Pro Troubky to byla jiste velka katastrofa, ale nesrovnatelna s tou japonskou. Uf, jeste ze nemame more. Tedy to more vody. S morem problemu asi nemame konkurenci :-D.

0/0
15.3.2011 8:10

A kdo to byl...?!!!

V týhle situaci vypadají

dost komicky zprávy TV NOVA, kdy se někde v Čechách vyleje potok a redaktor za tklivého hudebního doprovodu  stojí v holinkách v kaluži a zpovídá plačící babku, které voda odnesla psa.

0/0
15.3.2011 5:42

Ogrelord

Re: V týhle situaci vypadají

R^

0/0
15.3.2011 7:45

Vlk3_bily3

Bez debat ...

Kdo to osnoval? CIA? Podmořské testy? Kdo ví ...

0/0
14.3.2011 23:38

Ogrelord

Re: Bez debat ...

kačer donald...Rv

0/0
15.3.2011 7:46

Gusta Deputát

Minuta ticha

je dobrý nápad

0/0
14.3.2011 22:22

Leninovo bytostné já

Troubky??

wtf?? Jak tohle může někdo srovnávat?? 8-o

0/0
14.3.2011 21:16

Qíteček

Re: Troubky??

No popravdě mi to taky moc halava nebere. Ale co chtít po Křišťálový lupě, že?

0/0
14.3.2011 22:11

neo401

Re: Troubky??

Ty zřejmě nejsi příliš schopný chápat psaný text. Redaktor uvádí Troubky jako českou analogii malého města/vesnice které do doby neštěstí takřka nikdo neznal. Nejde o rozsah katastrofy, ten samozřejmě nikdo srovnávat nechce.

0/0
14.3.2011 22:16

bitkar

Re: Troubky??

analogie by to byla kdyz by v troubkach vymrela vetsina lidi, jestli jich tam dohromady nezilo 12. Rekl bych, ze redaktor ponekud prestrelil.

0/0
15.3.2011 8:29

neo401

Re: Troubky??

Také neumíš chápat text?!? Píšu analogie ve smyslu, "že tu obec do doby neštěstí nikdo neznal"!!!! Nepíšu analogie ve smyslu "postižení(počet mrtvých, ať již absolutně, nebo v %) bylo stejné"!!!! Fakt jsi takový blb, nebo musíš za každou cenu obhajovat nesmysl?

0/0
15.3.2011 11:32

JirkaNeprihlaseny

Trychtýř

0/0
14.3.2011 20:00

kaksikymmenta

Mimo téma

Nechci si hrát na žádného humanistu, ale neškodilo by držet třeba minutu ticha za Japonsko. Pokud jsme něco takového udělali i za zemřelého polského prezidenta, slušelo by se takhle uctít i je. Ty záběry mi kolikrát rvou srdce...

0/0
14.3.2011 19:43

Qíteček

Re: Mimo téma

:-(R^R^

0/0
14.3.2011 19:52

Polička

Re: Mimo téma

Souhlas, snad to naší vládu zítra napadne, Japončíci byli vždy solidární s finační pomocí pro oběti katastrof, kdekoliv ve světě, teď by jim to vět měl vrátit, a my bychom všichni měli vzpomenout na ty, kteří přišli o děti, nebo rodiče, a všechen majetek.

0/0
14.3.2011 20:43

Betula pandula

Re: Mimo téma

Jednoznačně souhlas ...!

0/0
14.3.2011 21:59

Gusta Deputát

Re: Mimo téma

R^

0/0
14.3.2011 22:22

kaksikymmenta

Re: Mimo téma

Tedy..., takové reakce jsem nečekal, mockrát díky za podporu.:-)

0/0
14.3.2011 23:30

Novotnak

Překvapuje mě

jak málo domů tam bylo zděných. Co bylo z papíru nebo ze dřeva odnesla voda. Jestli je přijde levněji to znovu stavět než sušit ty zděné?

Každopádně by mě zájímalo jestli mají tamní pojišťovny zemětřesení a tsunami ve výlukách nebo plní. Každopádně, jestli to mají tak jak u nás (tam kde voda nikdy nedoteče vás pojistíme bez přirážky a jestli bydlíte u vody tak vás nepojistíme vůbec...). Mimochodem, kdyby vás to zajímalo, tak naše pojišťovny mají všeobecně zemětřesení od určité velikosti jako událost za kterou platí, ale o tsunami není v poj podmínkách ani zmínka, přitom je to asi stejně pravděpodobné jako zemětřesení nad 6 stupňu RS. ;-D

0/0
14.3.2011 19:14

1000mb

Re: Překvapuje mě

To by ty domy muslely být odlity z betonu,aby (možná) přežily tuhle vlnu.Cihla by určitě nepomohla

0/0
14.3.2011 19:26

Novotnak

Re: Překvapuje mě

Na těch videích je vidět, že plavou jenom ty,které jsou "papírové" zatím co jiné (nevím jetli jsou zděné či betovné), ale stojí. Taky tam není nide vidět hromady cihel ze starých domů jako u nás po povodních, ale samé dřevo či plechy.

0/0
14.3.2011 19:34

Novotnak

Re: Překvapuje mě

Oni asi klasicky z cihel nebo tvárnic ani stavět nemůžou, protože by se jim to rozsipalo zase při zemětřesení. Takže proto možná to dřevo či železo-beton, první se zase lechce postaví či opraví a druhé naopak nespadne.

0/0
14.3.2011 19:36

Betula pandula

Re: Překvapuje mě

Podobně jsem také přemýšlel ... je fakt, že na těch fotkách stojí opravdu jen pár zděných (nebo betonových domů) - ale je otázka, jestli opravdu nemají pro změnu narušenou statiku od zemětřesení. Ta spoušť je naprosto příšerná, kdo včas neodjel, tak neměl nejmenší šanci ...:-/

0/0
14.3.2011 22:02

Novotnak

Re: Překvapuje mě

V blízkém okolí zobrazeného místa byly většinou dost vysoké kopce, důležité bylo nezůstat na pláži či v "korytu řeky" ,tedy v rovině kolem řeky, kterou se valila voda. Myslím, že jsem viděl nějaké záběry, kdy právě na těch pevných domech sledovali celou situaci lidé ze střech. Jestli mají narušenou statiku je docela možné, ale na první pohled nijak popraskané nejsou, oni v japonsku stavějí obecně docela odolné stavby, aby se zemětřesením nepoškodili nebo naopak chatrné, aby se daly lechce postavit znovu. I když 8,9 je hodně i na odolný dům, ale i tak jsem o pádech mrakodrapů v Japonsku v této souvislosti nečetl.

0/0
15.3.2011 1:01

tučňák v exilu

Re: Překvapuje mě

V případě zemětřesení to má výhodu, zasypou tě lehčí věci.

A proti tsunami by ty baráky musely být z dobrého betonu.

0/0
14.3.2011 19:35

Novotnak

Re: Překvapuje mě

To je fakt, lepší když na vás spadne tuna než deset tun. A taky ten děda, co ho našli na širém moři na troskách svého domu by tam asi nedoplul na domu z cihel. Takže výhody to má...;-)

0/0
14.3.2011 19:38

Tryskomys Muf

Re: Překvapuje mě

V Japonsku je to zvykem právě díky zemětřesením. Dřívější obydlí byla právě takřka z papíru proto, aby se dala po zemětřesení snadno hned postavit znovu.

0/0
14.3.2011 22:36

Vodník+

Re: Překvapuje mě

Pokud vím tak v Japonsku je zemětřesení nepojistitelným rizikem. Pokud by pojistitelné bylo a pojišťovny by musely platit "jen" 30-40% všech škod jako tomu bylo u nás, tak by to spolehlivě zruinovalo celosvětový pojistný trh.

Co se týče hypotetické otázky na pojištění tsunami v ČR tak sice na seznamu vyjmenovaných rizik v pojistných podmínkách není, ale její příznaky naplňují všechny podmínky pro rizika povodeň a záplava. Naštěstí je v to našich podmínkách pouze akademickou diskusí.

0/0
15.3.2011 10:18

alarik

HAARP?

.. už někdy před rokem jsem na netu čet, že amíci vyhrožovali Japonsku zemětřesením... hmmmm 8-o

0/0
14.3.2011 18:39

Si0 po třetím zákazu

Re: HAARP?

No vidíš, hned je pro tebe svět srozumitelnější.

0/0
14.3.2011 18:46

alarik

Re: HAARP?

jj ;-)

0/0
14.3.2011 18:50

libral

Re: HAARP?

No já jsem včera procházel jeden ruský warez server a už ve čtvrtek se tam začaly objevovat odkazy na televizní dokumenty o tsunami a zemětřesení v HD. To nemůže být náhoda! :-P

0/0
14.3.2011 19:53

Si0 po třetím zákazu

Děsivé, na GoogleStreetview se ještě můžeme podívat,

jak to tam vypadalo předtím.

0/0
14.3.2011 18:32

duhacenzor2

Jo to

zemětřesení a tsunami v Troubkách byla hrůza, nejmíň 29,5 Richter, kam se hrabou japonské máčky s nějakými trapnými 8,9, my jsme  lepší. A ta pomoc, hlavně od pojišťoven, co zjistily, že to byla navíc dokonce i zátopová vlna, takže pojištění nemají nárok na pojistné....

0/0
14.3.2011 18:29

bjerndi

Fascinujici je co dokaze priroda

svym zpusobem to cloveka uklidnuje, ze jednou to lidem za jejich parazitovani spocita.

Na druhou stranu je mi japoncu moc lito,  tohle je fakt apokalypsa a nemusi byt jeste ani konec 8-o

0/0
14.3.2011 18:24

Lobo - krotitel nanotermitů

Navzdory nadpisu

Je fakt, že to tam vypadá jak po náletu. Zdálky.

0/0
14.3.2011 18:18

Chytry.Levicak

u nás trochu zaprší....

a už je z toho pohroma...

0/0
14.3.2011 18:16

nekromorf

Troubky

jo jo v Troubkách 1997 to byla těžká katasrofa..kam se na to hrabou ty zemetreseni, tsunami a sopky v japonsku :D

0/0
14.3.2011 18:14

pravicovyruger

Re: Troubky

;-DR^R^

0/0
14.3.2011 18:29

Saarinen

?????

!!;-O;-O;-€

0/0
14.3.2011 18:14

Noli tangere circulos meos

nadpis staci pro diagnozu, je tam Dr . Chocholousek !!!!!!

cist clanek by byla strata casu.

0/0
14.3.2011 18:13

Isaac Rokosowski

Re: nadpis staci pro diagnozu, je tam Dr . Chocholousek !!!!!!

Zato reagovat na něco, co jste ani nečetl jistě není ztráta času R^ ;-D

0/0
15.3.2011 11:40

Karel Infeld Prácheňský, osobně

Japonské Troubky připomínají Hirošimu po výbuchu atomové bom

Ten nadpis je minimálně na křišťálovou lupu. :-/

0/0
14.3.2011 18:12

Lobo - krotitel nanotermitů

Re: Japonské Troubky připomínají Hirošimu po výbuchu atomové bom

Jsi zbytečně rezervovaný, tohle je přímo na křišťálový čípek!

0/0
14.3.2011 18:14

toriola

Re: Japonské Troubky připomínají Hirošimu po výbuchu atomové bom

;-D;-D;-D

0/0
14.3.2011 18:14

Dewils1

!!!

;-O8-o;-O

0/0
14.3.2011 18:08

toriola

xxxxx

Troubky ??   ;-D8-o;-O  ....tuk tuk bzzzz

0/0
14.3.2011 17:58

typyckej čech

Troubky?

si děláte p.del?

0/0
14.3.2011 17:57

Lobo - krotitel nanotermitů

Re: Troubky?

Troubky, Hirošima, Fukušima, všechno to plácají dohromady do jednoho kvazinovinářskýho eintopfuRv

0/0
14.3.2011 18:13





Najdete na iDNES.cz