Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamion přejel na dálnici D1 do protisměru, dva lidé zemřeli

Tragická nehoda ráno uzavřela dálnici D1. Kamion, který jel na Prahu, přejel po srážce s jiným nákladním vozem do protisměru, kde se srazil s třemi osobními auty. Zemřel šofér jednoho z nich i řidič kamionu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Krycyptoris

Ano, kupte policii ještě rychlejší auta a určitě to pomůže !

Většina mrtvých je sice v osobních autech, ale pod koly kamiónů.  A tady se stále řeší, že když někdo jede 150km/hod po dálnici, tak je pirát silnic a je nutné mu to pod trestem vězení zatrhnout. Ten řidič kamionu beztak řídil nohama a u toho si četl noviny. Nejel ale rychle, tak to policie přece nebude řešit. Byl snad někdy v TV na Nově v hlavních zprávách pořad o tom, že řidiči kamionů jsou masoví vrazi ? Nebyl... No a třeba v Německu ANO. Policie jezdí v rodinném autě s přívěsem a dokumentuje řidiče kamionů při jejich točení volantem (myšleno řízení).  Mediální šílenství kolem lidí, kteří si koupí nové německé auto je velké, ale tam kde skutečně umírají lidé je klid. Hanba policii, médiím, politikům..  Na 4 proudové silnici z Hranic na Moravě směrem na Příbor již zemřelo řádově 50 lidí  jen kvůli chybějícím středovým svodidlům. Potřebná investice 50milionů Czk se ani po 20letech nenašla. Takže našim politikům nestojí za to za 1mil Czk zachránit 1 lidský život. Tak kolik má cenu ?

0/0
14.3.2011 15:18

f0rr35t

Re: Ano, kupte policii ještě rychlejší auta a určitě to pomůže !

R^ Čemu pomůže chytání takzvaných "pirátů", jejichž smysly v danou chvíli pracují na 110 %, když se na silnicích pohybuje nemalé procento řidičů, kteří se řízení nevěnují ani na 50 %? Nemyslím tím jen někteřé řidiče kamionů, ale i některé řidiče osobáků - on prostě jede "bezpečnou" rychlostí a víc ho nezajímá, klidně si pustí film, nebo se kochá okolím, vždyť mu žádná pokuta nehrozí. A to je právě kámen úrazu - někteří jedou pouze tak, aby nedostali pokutu a nic jiného je vlastně nezajímá. 

PS: Neobhajuji agresory typu Trpišovský, jen říkám, že i "nevinný" tatík od rodiny dokáže zapříčinit nehodu (ačkoli si myslí, že jede bezpečně) - a opět podotýkám, že může sedět jak za volantem osobáku, tak za volantem kamionu.

0/0
14.3.2011 23:37

macarát

Řešení je jediné:

Zákaz vjezdu osobních automobilů na dálnici. Nemůže si dovolit, aby nám tam umíral výkvět národa.

Pro kamiony a pro osobáky je dálnice moc malá, někdo musí pryč. Na železnici. A protože je největší problém železnice překládka, bude lepší tam přesunout osobní dopravu - lidé umí, na rozdíl od beden, přestupovat samostatně.

;-D

0/0
14.3.2011 14:08

tonny.p2

kamionaci

nehody kamionaku... neni co dodat:

Rv

http://www.sportovnivozy.cz/nehoda-471-ruzne-nehody-kamionu   

!!

0/0
14.3.2011 13:42

antigogo

Proč se nevyužívá železnice??

?

0/0
14.3.2011 12:07

Já to nebyl, já to nebil!

Re: Proč se nevyužívá železnice??

Po železnici lze přepravovat tak leda rašelina. Té nevadí, že se mezi bodem A a bodem B promění v černé uhlí :-P

0/0
14.3.2011 12:18

( antimultikulturista vz. 58 )

Re: Proč se nevyužívá železnice??

;-D;-D;-DR^ cd = cekej dlouho R^

0/0
14.3.2011 12:24

Hufo

Re: Proč se nevyužívá železnice??

hm, tak proč u nás v přístavu je velká překládka kontejnerů na vlak, co jezdí do německa a obráceně? když je to tak údajně pomalý?

0/0
14.3.2011 13:00

Já to nebyl, já to nebil!

Re: Proč se nevyužívá železnice??

ČD vagóny pro přepravu kamionů měly. A byla to pouze jejich neschopnost nabídnout takové služby, aby se dopravcům vyplatily. Proč např. nezavedly pravidelnou kyvadlovou dopravu o víkendech, kdy u nás kamiony nesmí na silnici?

0/0
14.3.2011 13:37

mroyko

Re: Proč se nevyužívá železnice??

Resime tohle tema o neco niz v diskusi, tak si pocti, pripadne prispej svou troskou do mlyna

Nejlepší by bylo odklonění

všech cizích kamionů  u hranic na dráhu... Bohužel je to utopie ....;-(

14.03.2011 11:14Marik admin 0:9

0/0
14.3.2011 12:24

Hroznej.puberťák

Re: Proč se nevyužívá železnice??

Protože na ní stále vládne tuhý socialismus, takže není moc použitelná.

0/0
14.3.2011 13:59

Marik admin 0:9

už nemám slov

ty jsi mimoň... já jsem řekl že se to děje....

Ale protože jsi natvrdlej hold ti nepomůže ani svěcená voda...;-)

0/0
14.3.2011 12:02

Hufo

podle toho jak s tím cuknul přes tři pruhy

tak bych tipoval že se nárazem probudil a škubnul sebou. už sem zažil, jak si tirák klimbnul a cukal pak sebou přes dva pruhy i odstavnej

0/0
14.3.2011 11:35

ivoš

Re: podle toho jak s tím cuknul přes tři pruhy

Taky si myslím. Buď zachrápal, nebo náhlá zdravotní příhoda - proto ta soudní pitva, nad kterou se někdo podivoval jinde. 

0/0
14.3.2011 11:43

Nestřílejte censora,dělá,co může

Re: podle toho jak s tím cuknul přes tři pruhy

Nárazem probudil? Díval ses, do čeho narazil? Ten o nárazu ani nevěděl, horní plato valníku ho muselo střihnout v půli.

0/0
14.3.2011 12:01

Hufo

Re: podle toho jak s tím cuknul přes tři pruhy

jestli ho to probudilo nebo ne, to je už vedlejší. buď spal nebo dělal něco jinýho, ale evidentně dlouho nekoukal před sebe, že si nevšimnul že před ním jede někdo krokem, stoupák k 16-týmu kiláku hodne tiráků zpomalí. je fakt, že je tam běžný, že najednou nějaký vystřelí do prostředního, aby nesundal toho před ním.

0/0
14.3.2011 12:16

nebolševik

víte, pánové diskutéři

o řidičích kamionů (jeden můj známý, který dělal docela dlouho garážmistra u ČSAD je nazývá kroutiči volantem) se namluvilo a napsalo hodně, ostatně i  jako  o ostatních řidičích, a nemá to všechno cenu fajfky tabáku. Protože to vlastně nikoho nezajímá, rozhodně ne tolik, aby třeba dopravní policie začala něco pořádného dělat (místo stávkování za vyšší platy). Že je to doslova hrůza není asi třeba zdůrazňovat. A že se s tím dá dělat hodně je vidět třeba v Německu - kdyby si tam nějaký pomatený hun za volantem dovolil to, co u nás, neujel by ani padesát kilometrů. Ve Śvýcarsku by dopadl ještě hůř, pro kamion by museli poslat náhradního řidiče a ten stávající by dostal takovou pokutu, že by ji do smrti nezaplatil (proto tam také, to jen pro příklad, nevyjíždějí z pomalého pruhu dvacet metrů před jiným rozjetým autem ani nejezdí v rozestupech  deseti metrů). Ale my zato máme geniálního ministra dopravy Bártu a jeho hlísta Johna na vnitru.

0/0
14.3.2011 11:30

Tomaseq

Re: víte, pánové diskutéři

A jaké je podle vás řešení?

0/0
14.3.2011 11:39

ivoš

Re: víte, pánové diskutéři

Částečně s tebou souhlasím. Nesouhlasím s tím, že policajti nemají co stávkovat za vyšší platy. Dokud nebudou chránění před arogancí řidičů (ale třeba i opilců, zlaté mládeže ap.), jakož i nadřízených volů, pak se divím, že to za ty prachy dělají. A všimni si - jakmile někdo zasáhne tak, jak bys rád viděl, okamřitě ho vláčejí médii a má na krku policejní aroganci apod. On si to pak každý rozmyslí.

0/0
14.3.2011 11:42

akleen

Re: víte, pánové diskutéři

Vysvetli mi jak soucasny ministr dopravy muze byt odpovedny za trvale spatnou koncepci nakladni dopravy, ktera trva minimalne 15 let?

0/0
14.3.2011 11:47

( antimultikulturista vz. 58 )

Re: víte, pánové diskutéři

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
14.3.2011 11:54

Já to nebyl, já to nebil!

Re: víte, pánové diskutéři

A proč to všechno házíš na policajty? Ti taky mohou dělat jen to, co jim zákonodárci a "plzeňští" umožní :-/Rv

0/0
14.3.2011 12:16

mroyko

Re: víte, pánové diskutéři

Hele tak do tutoho mi netahej!!! ;-)     

0/0
14.3.2011 12:25

horší než komunisti

Re: víte, pánové diskutéři

na vině nejsou JEN řidiči, ale i jejich ZAMĚSTNAVATELÉ, kteří je pod různými pohrůžkami tlačí, aby měli co největší zisky

0/0
14.3.2011 14:07

Tereza0020

Re: víte, pánové diskutéři

Přesně tak znám to z vlastní zkušenosti tatka je kamioňák  už 10 a také vystřídal už hodně firem a většina těch firem ho tlačila at jezdí rychleji kašle na přestávky a mění karty apod. A když s tím nesouhlasil tak mu bylo řečeno že je jen řidič a že každej je nahraditelnej a je hodně řidičů co by za něj klidně jely. A my z mamkou měly každej den strach aby se nic nestalo. No naštěstí se dostal do super firmy také jako řidič a ten majitel je tak perfektní chlap. U nich neexzistuje porušování přestávek parkují jen na hlídaných parkovyštích. A také za ty 3 měsíce co tam jezdí se ještě nestalo aby nebyl o výkendu doma. Tatka je tam maximálně spokojenej jedyné co ho štve je jeho kamarád spolujezdec :-D ale za to si může sám že ho tam chtěl :-D.

0/0
15.3.2011 23:22

slavik

..D1....

..at je to na D1 nebo jiných dálnicích, kamionáci si "zkracují" cestu čtením časopisů, posíláním smsek, koukaním na telku, místo aby koukali dopředu...co se před nima děje. Na poslední chvíli už nic nezvládnou, jak pro pomalost reflexu, pro rychlost a váhu kamionu.  Předjíždění kamionů by mělo být zcela zakázené !! ale dokud si to mohou dovolit... vzdyt nikdo proti tomu nic nedělá !!  a na českých silnicích je to opravdu hřbitov  ...

0/0
14.3.2011 11:29

Tomaseq

Re: ..D1....

Já bych dovolil předjíždění kamionů kamionem jen na dálnících o třech pruzích.

0/0
14.3.2011 11:40

ivoš

Re: ..D1....

Stojí za úvahu.R^

0/0
14.3.2011 11:44

mroyko

Re: ..D1....

Rozumnym kompromisem je podle me Belgie. Pokud vim tak tam je prave na dvouproudech automaticky zakaz. Pokud neurci cedule jinak a ta pokud uz tam je, tak umoznuje predjizdeni kamionum mezi 19-6.

0/0
14.3.2011 11:56

Hufo

Re: ..D1....

u nás je taky na některých úsecích zákaz předjíždění tiráků, hlavně v táhlých stoupáních, páč se tam dlouho předjíždělo. myslíte že je to zajímá? omyl.

0/0
14.3.2011 12:04

holkazpasova

Vždy po ránu

nějaká tragická nehoda.

0/0
14.3.2011 11:21

Marik admin 0:9

Nejlepší by bylo odklonění

všech cizích kamionů  u hranic na dráhu... Bohužel je to utopie ....;-(

0/0
14.3.2011 11:14

mroyko

Re: Nejlepší by bylo odklonění

Nejlepsi by bylo odkloneni vsech vseznalku tveho typu mimo planetu Zemi. Zkus si objednat treba na zitra(klidne i na pristi tyden to je porad relativne narychlo) u jakychkoliv drah v cely evrope prepravu treba jen 10 kamionu(nebo kontejneru), schvalne co ti na to povi ;-D

A pak se jich zeptej jestli kdyby jich bylo denne tisice. Navic do tolika destinaci ze se da rict opravdu vsemi smery.

Kdepak takovych odbornikou je nam treba 8-o ;-D;-D

0/0
14.3.2011 11:27

Marik admin 0:9

Re: Nejlepší by bylo odklonění

proto píšu utopie !!!

Ale jen si to představ !!!Přijede kamion naloží ho  a pošlou ho na druhou stranu republiky...

ubylo by 80 % kamionů na silnicích

0/0
14.3.2011 11:34

akleen

Re: Nejlepší by bylo odklonění

Kamionu nebo kontejneru? Dyt ty ani nevis co se po zeleznici vozi. Protoze kontejneru ti muzu objednat kolik chces. Statci jen vedet, kde ze?  Nejakej jinej argument tam nemas?

0/0
14.3.2011 11:36

mroyko

Re: Nejlepší by bylo odklonění

Po zeleznici se pokud vim vozi PREVAZNE kontejnery(pocitaje do toho i plachty - nekontejnery). Jinak pokud to dovedes na zitra tak to vazne nevim kde.

Hlavne by me zajimalo treba jen narust 2000 kontejneru denne. Jakoze tranzitu na kamionce je  vic. Hlavne kde bys to prekladal? A kolikrat za cestu treba ze Kosic do Alkmaaru? Jak dlouho by to trvalo. To co se dopravuje po zeleznici tvori vetsinou prave zasilky do destinaci kde zeleznice dava smysl. A nejen finance ale taky casove, autem to tam do 24 h je. Dneska kazdej jede na Just-in-time a mit penize na ceste ve vlaku no nevim jestli by se jim to libilo.

0/0
14.3.2011 11:53

akleen

Re: Nejlepší by bylo odklonění

Tak pokud obchodujes stylem na zitra to potrebuju, tak to nebudou stovky kontejneru coz?. A co to treba smluvne zajistit ramcovou smlouvou?  Faktem je, ze se CD zbavilo vetsi casti nakladnich vagonu, ale da se to resit.

0/0
14.3.2011 12:11

mroyko

Re: Nejlepší by bylo odklonění

No to samozrejme ne. Ale tisice firem ktere tranzituji  evropou by dohromady takovou poptavku vytvorili snadno. A o to jde. Vzdycky nekdo nabehne proc se to nevozi po zeleznici, jenze kdyby se mela nejaka znatelna cast(aby to bylo poznat pouhym pohledem na dalnice) prepravy presunout ze silnice tak to stavajici infrastruktura nema sanci zvladnout. Jiste pokud by se nasla politicka vule napric evropou tak to je behem nekolika desitek let uskutecnitelne... Jenze zase by se pak nedostavalo penez na opravy dalnic. Takze by si stezovali ti co si dnes stezuji na kamiony na to ze sou silnice jeste horsi nez driv(a ze dneska je to i tak celkem nic moc). Proste to je klasicky prast jako uhod. Problem se mozna vyresi ale objevi se jinej jinde a co s tim dal...

A navic to u nas mame dalnice PRAZDNY!!! staci si vyjet na zapad a clovek si spis pripada ze na dalnicich taky jezdi vlaky - nekonecny...

0/0
14.3.2011 12:23

akleen

Re: Nejlepší by bylo odklonění

jasny, ale problem neni v zeleznicni infrastrukture. Jen ve vuli vpustit na drahy konkurenci nebo mit vic nakladnich vagonu. Zas tak slozite to neni.

0/0
14.3.2011 12:53

horší než komunisti

Re: Nejlepší by bylo odklonění

stačilo by nevozit krávoviny...

0/0
14.3.2011 14:09

holkazpasova

Hlavně, že jezdit v nákupních taškách

je nebezpečné.....

0/0
14.3.2011 11:01

JeFFik

Re: Hlavně, že jezdit v nákupních taškách

Při čelním nárazu s kamionem ti nepomůže ani tank. Přetížení ti urve vnitřnosti a zlomí vaz.....

0/0
14.3.2011 11:07

Damik

Re: Hlavně, že jezdit v nákupních taškách

no právě že nákupní taška se takovému nárazu může vyhnout, Touran to má spočítaný.

0/0
14.3.2011 11:10

2Mac7

Re: Hlavně, že jezdit v nákupních taškách

jak by se ta nákupní taška vyhnla takovému nárazu v této situaci ????? 

0/0
14.3.2011 13:46

Antiblb

Svodidla

která by zabránila i kamionu přejet do protisměru, by asi nebyla od věci. V protisměru nikdo umřít nemusel.

Je na čase, aby se nad tím někdo zamyslel. Před Prahou u Chodova jsou dokonce svodidla z kovových lan! To je jako pila. Auto, které se s takovým svodidlem střetne je většinou rozříznuto jako konzerva.

0/0
14.3.2011 10:57

Hroznej.puberťák

Re: Svodidla

To by tam musela být dost tlustá a dost vysoká železobetonová zeď, aby nepustila kamion ze všech myslitelných úhlů.

0/0
14.3.2011 11:07

Damik

Re: Svodidla

Přesně, počítám, že by to stálo  několik miliard postavit ji z Prahy do Brna.

0/0
14.3.2011 11:12

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: Svodidla

trasa 200 km, výška zdi 1 metr, šířka 0,5 metru, tj. 200.000*1*0,5m = 100.000 m3 betonu

1m3 stojí 2.000 Kč (dejme tomu). Cena betonu na celou stavbu 200.000.000 Kč.

Doprava 5m3 betonu 3500 kč (70 kč/km na průměrnou vzdálenost 50km), celkem 100.000/5*3500=70.000.000 Kč

Uprostřed velmi jednoduchá armatura - 2x tyč průměr 25mm  cena cca 90 Kč/m, spotřeba 400 km, cena výztuže na celou stavbu 36.000.000 Kč.

Celkem 306.000.000 Kč. Jiné náklady 306.000.000 Kč. celkem 612.000.000 Kč. Korupčníé koeficient 2,0. celkem náklady 1.224.000.000 Kč ;-)

0/0
14.3.2011 12:34

bkv

Re: Svodidla

tak to už víc zadrží ta svodidla než tady ta navržená betonová zídka ;-D

0/0
14.3.2011 12:54

Damik

Re: Svodidla

víte jako sílu má rozjetý kamion? I ty klasický betonový oddělovače ho nezastaví. 

0/0
14.3.2011 11:08





Najdete na iDNES.cz