Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přilepšit rodičům penězi se Čechům nechce, raději pomohou slovy a činy

Přispívat rodičům penězi, jak navrhuje vláda v rámci důchodové reformy, není v Česku příliš oblíbený způsob pomoci. Z řady výzkumů vyplývá, že lidé častěji vypomůžou tak, že obstarají větší domácí práce, těžký nákup nebo si s rodiči popovídají o jejich problémech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kremsa

Proč je to vlastně dobrovolné a ne povinné?

Pokud je to tak, jak se píše, tak to 1% platí tomu důchodci stát a nikoliv ten potomek, jenž z toho nemá žádný zisk ani ztrátu. Jaký by tedy mohl mít ten potomek důvod, aby převod toho 1% svým rodičům nedovolil, když ho to nic nestojí? Leda snad osobní nenávist a snahu svým rodičům uškodit. Ale stát přece to přilepšení dává důchodci ne proto, že se svým potomkem dobře vychází, ale proto, že jej vychoval a že tento potomek řádně pracuje a platí státu daně. Proč by stát měl přestat důchodci připlácet jen proto, že se se svým potomkem pohádal? Co je státu do toho, jaké vztahy mezi sebou mají? Připadá mi špatné, že stát takto dává dětem jakýsi "klacek" na jejich rodiče, jenž může být použit i na vydírání a vyhrožování: Budeš, otče (matko), skákat tak, jak já budu pískat, jinak ti nechám snížit důchod.

0/0
15.3.2011 16:30

Gaston

Re: Proč je to vlastně dobrovolné a ne povinné?

Vy tu dobrovolnost chápete jako klacek. Autoři návrhu ji možná chápou jako možnost projevení vděku.

Možná víte, zač byste od svého dítěte měl dostat. Já zas vím, za co jsem svým rodičům vděčný. Prostě jiný úhel pohledu.

Ale je fakt, že je to asi pouhé šidítko pro voliče, aby trochu věřili té tzv. reformě.

0/0
16.3.2011 14:15

kremsa

Kolik vlastně z toho tomu důchodci skutečně zbude?

Předpokládejme, že mi můj syn nechá posílat to 1%, dejme tomu 400 Kč. Část z toho, dejme tomu 120 Kč, padne na režii, takže já dostanu 280 Kč. (Anebo snad dostanu celých 400 Kč a režii bude platit stát, tj. všichni daňoví poplatníci?) Těch 400 Kč sice platí stát a ne můj syn, ale on bude takto méně platit na státní důchodový účet a bude mít proto doživotně nižší důchod; dejme tomu, že podíl jeho celkové ztráty na důchodu přepočtený na dnešní ceny a počtu měsíčních příspěvků bude 200 Kč měsíčně. (Anebo se mu snad důchod snižovat nebude?)  Protože od syna nechci a nepotřebuji milodary, těch 200 Kč mu samozřejmě zaplatím a o těch zbylých 80 Kč se rozdělíme, takže mi zbude 40 Kč. Jenže stát dostal od syna o 400 Kč méně, a proto bude muset zvýšit DPH, aby měl z čeho platit důchody. Zvýšené DPH mě přijde dejme tomu na 60 Kč měsíčně, takže celkově budu ztrácet 20 Kč. Ta čísla střílím od pasu (uvítal bych kvalifikované odhady odborníka), ale víc než pár desetikorun  zisku z toho určitě nebude.

0/0
15.3.2011 16:19

Gaston

Re: Kolik vlastně z toho tomu důchodci skutečně zbude?

Těm vašim výpočtúm a vracení peněz synovi nějak nerozumím, ale ve vašem příspěvku se přesto objevily některé zajímavé otázky.

1) Kolik se z poukázané částky skutečně dostane k důchodci a jaké budou případné režie?

 Toto jsem se zatím nikde nedočetl a tak by bylo dobré se na to někde zeptat autorů návrhů. Doufám, že někde bude nějaká on-line diskuse a podaří se položit takový dotaz.

2) Bude poukázaná částka započítaná do celkových odvodů pro výpočet budoucího důchodu toho, kdo rodičům poukáže procento?

Myslím si, že se to bude počítat, ale i zde by se hodilo zeptat se autorů.

0/0
16.3.2011 14:02

takyumimkecat

Jaká matka, taková dcéra....

0/0
15.3.2011 14:06

RedSquirrel

To vybrali pěknou fotku

Tahle zlatokopka opravdu nedá rodičům ani korunu.

0/0
15.3.2011 13:51

Maxx_Th

Re: To vybrali pěknou fotku

... soudím podle toho, že vypadá líp než moje stará ....

Ach jo! S takovouhle bych fakt raději byl závislý jen na odvodech z platu svých dětí.

0/0
15.3.2011 13:57

Zdediny

Víte co?

Já klidně svoje rodiče podporovat budu, ať celé to moje "sociální pojištění" dostávají mí rodiče, já potom od státu taky nic chtít nebudu, postarají se pak zase moje děti.

0/0
15.3.2011 12:48

Maxx_Th

Re: Víte co?

R^

0/0
15.3.2011 12:49

Gaston

Re: Víte co?

Jenom abyste se nemýlil!

0/0
15.3.2011 13:05

Zdediny

Re: Víte co?

To abychom zapracovali na větším množství potomků, abychom si to pojistili ;-)

0/0
15.3.2011 13:06

Maxx_Th

Re: Víte co?

to klidně, hlavně ne jako hnědočeši

0/0
15.3.2011 13:39

orinka3

Re: Víte co?

a co když je mít nebudeš? Ne, že bys nechtěl, ale někdy to zkrátka nejde...;-)

0/0
15.3.2011 14:09

Maxx_Th

Re: Víte co?

za 1. je to menšina

2. můžete se starat o děti z ústavů

3. bude vám zbývat dost peněz na spoření na důchod, protože takové dítě na pár mega vyjde.

Dost možností pro bezdětné? 

0/0
15.3.2011 14:14

Gaston

Re: Víte co?

Na takové detaily radikálové nehledí.

0/0
15.3.2011 14:15

Maxx_Th

Re: Víte co?

\každé systémové řešení generuje detaily které nejsou dle mustru, najít 100% řešení nelze

0/0
15.3.2011 14:16

Gaston

Re: Víte co?

To je váš první výrok se kterým souhlasím.

Ikdyž ten výkřik předřečníka o jeho rodičích a jeho dětech se dá těžko považovat za "systémové řešení".

0/0
15.3.2011 14:25

Maxx_Th

Re: Víte co?

Pokud chcete diskutovat věcně a na akademické úrovni, pak jste na velmi špatném místě :-)

0/0
15.3.2011 14:31

Gaston

Re: Víte co?

To už začínám chápat.

No, nešlo mi ani tak o akademickou úroveň, ale trochu věcnosti jsem i tak očekával

0/0
15.3.2011 14:35

Maxx_Th

Re: Víte co?

Opět máte naprostou pravdu ;-D

0/0
15.3.2011 14:37

keděd

Re: Víte co?

Větší problém vidím ve složitostech vztahů:"moje děti vs. tvoje děti". Rozvedených, neucelených a jinak "narušených", a ti pak křičí nejvíce. O hnědých raději nemluvím.:-/

0/0
15.3.2011 14:18

Silia

Re: Víte co?

tak to je jasný už předem - za naše spoluobčany by to platil stát, pže oni často nemají vlastní příjem získaný prací. Takže by jsme byli tam, kde jsme teď. Jen bychom ještě prohnali svoje peníze skrze státní úředníčky, kteří by to jistě nedělali zadarmo. Takže bychom přispívali na dávky všem těm, které děti z vlastního platu živit nemohou + našim vlastním rodičům. Suma sumárum - byli bychom na tom vlastně hůř, než teď.

0/0
15.3.2011 14:23

Gaston

Re: Víte co?

I to má řadu řešení.

0/0
15.3.2011 14:28

Maxx_Th

Špatná myšlenka je to 1% a ještě špatnější

že by v tom jakkoliv měl figurovat stát. Ano třeba 30%, ale napřímo. Ale to nám politicky ysvětlí jakže to možné není.

0/0
15.3.2011 12:06

Mak76

Re: Špatná myšlenka je to 1% a ještě špatnější

Možná úplně nechápu tvůj příspěvek, ale jde o to, že to 1% jde právě přímo rodičům (prarodičům) a ne státu. Osobně budu rád, když část mého příjmu půjde přímo mým rodičům a ne do společné kasy. Taky si dovedu představit, že by to mohlo být víc...

0/0
15.3.2011 12:23

_m-

Re: Špatná myšlenka je to 1% a ještě špatnější

Jde to PŘES stát - bide to muset někdo zúřadovat, zaúčtovat, přeevidovat..... navíc to jedno procento nejde se současného odvodu, ale z odvodu navýšeného o 2 procenta - tedy jedno státu jedno rodičům.  A kde máte psáno, že příští vláda nezjistí, že to je zbytečné , že raději důchodcům plošně přidá 50 Kč a to jedno procento padne do kasy?

0/0
15.3.2011 12:36

Gaston

Re: Špatná myšlenka je to 1% a ještě špatnější

A brání vám snad někdo v tom, abyste dával svým rodičům 30% své mzdy?

0/0
15.3.2011 12:27

Maxx_Th

Re: Špatná myšlenka je to 1% a ještě špatnější

Abych jim dával peníze ze současných daňových odvodů mi určitě brání. Vy myslíte z čisté mzdy? To by se samozřejmě líbilo především současné politické garnituře ;-D

0/0
15.3.2011 12:32

Gaston

Re: Špatná myšlenka je to 1% a ještě špatnější

Ne, to by se možná líbilo vašim rodičům. "Současné politické garnituře" je to úplně fuk!

0/0
15.3.2011 12:35

Maxx_Th

Re: Špatná myšlenka je to 1% a ještě špatnější

to se ale šeredně mýlíte. Příspívat na sociální systém daněmi a pak přímo podporovat rodiče z čistého po odvodu daní? Nechci se stavět do role asociála, ale tohle je výhodné pouze pro stát a neštrné zacházení s fiancemi soc. systému. 

0/0
15.3.2011 12:39

Gaston

Re: Špatná myšlenka je to 1% a ještě špatnější

Zkuste se zas vrátit k původní myšlence o které se diskutuje. Zatoulal jste se od ní trochu daleko.

0/0
15.3.2011 13:17

Maxx_Th

Re: Špatná myšlenka je to 1% a ještě špatnější

Mě to přijde naprosto k věci, koukám, že kromě admina tu úřadujete ještě vy ;-D

0/0
15.3.2011 13:42

Gaston

Re: Špatná myšlenka je to 1% a ještě špatnější

Jde o to, co považujete za "věc".

Článek je o možnosti adresovat jedno z těch odváděných 28% přímo svým rodičům a zbývajících 27% nechat pro všeobecné použití.

To je to k čemu jsem vás chtěl vrátit. Jakákoliv jiná podpora rodičů je úplně jiné téma.

0/0
15.3.2011 13:55

Maxx_Th

Re: Špatná myšlenka je to 1% a ještě špatnější

Naštěstí vy nejste ten kdo rozhoduje co ještě k tématu je. Mmch je tu obecná diskuze o tom, zda je ono procento dost nebo málo. Ale dle vašeho by diskuze měla mít jen formu Ano souhlasím, NE nesouhlasím. Takže jděte, víte kam.

0/0
15.3.2011 14:00

Gaston

Re: Špatná myšlenka je to 1% a ještě špatnější

Nechápu, proč jste tak nervní, když s vámi někdo nesouhlasí.

Mně podsouváte, že chci diskuzi pouze Ano a Ne. Ale sám vyžadujete pouze souhlas s tím, co napíšete!?

0/0
15.3.2011 14:13

Maxx_Th

Re: Špatná myšlenka je to 1% a ještě špatnější

jak jste přišel na to že jsem nervní a proč si myslíte že chci abyste na můj příspěvek reagoval?

0/0
15.3.2011 14:15

Gaston

Re: Špatná myšlenka je to 1% a ještě špatnější

Takže to mám považovat jenom za takové "výkřiky" a nebo "svaté pravdy" o kterých se nediskutuje?

0/0
15.3.2011 14:21

Maxx_Th

Re: Špatná myšlenka je to 1% a ještě špatnější

Považujte to, za co chcete, pokud vás to uráží.

Taky to nemusíte vůbec číst ;-D

0/0
15.3.2011 14:22

Gaston

Re: Špatná myšlenka je to 1% a ještě špatnější

A potom, že nejste nervní!

Proč vlastně píšete do DISKUSE K ČLÁNKU, když vás pohršují reakce jiných na vaše slova?

0/0
15.3.2011 14:32

Maxx_Th

Re: Špatná myšlenka je to 1% a ještě špatnější

Máte naprostou pravdu, omlouvám se vám.

0/0
15.3.2011 14:35

Gaston

Re: Špatná myšlenka je to 1% a ještě špatnější

Nejdou mi vkládat smajlíci, ale teď by tu bylo asi 250 těch vykulených (devátých zleva)

0/0
15.3.2011 14:38

Maxx_Th

Re: Špatná myšlenka je to 1% a ještě špatnější

přijde vám to k věci ;-D

0/0
15.3.2011 14:41

Gaston

Re: Špatná myšlenka je to 1% a ještě špatnější

To ne, ale šokovalo mne to.

0/0
15.3.2011 14:48

Maxx_Th

Hlavně bych se vyvaroval jednoho termínu.

A TO PENÍZE OD STÁTU! Protože mi to připomíná v historii omýlné STRANA VÁM DALA. Ne. ty peníze jsou pořád naše, jen se s nimi špatně hospodaří.

0/0
15.3.2011 11:26

avlyslakecod

Re: Hlavně bych se vyvaroval jednoho termínu.

jaké peníze od státu? stát jenom bere

0/0
15.3.2011 11:48

kata-skubanek

Re: Hlavně bych se vyvaroval jednoho termínu.

a ty socialni davky, prispevky, rodicovska, nemocenska a dalsi a dalsi je co? kdo to plati? stat. kdo to hradi? pracujici ze svych odvodu. nedelejte, ze nerozumite..8-o

0/0
15.3.2011 11:54

avlyslakecod

Re: Hlavně bych se vyvaroval jednoho termínu.

tak jaký stát? dyť to sami říkáte, že to platí pracující 8-o

0/0
15.3.2011 11:55

kata-skubanek

Re: Hlavně bych se vyvaroval jednoho termínu.

cina..

0/0
15.3.2011 12:00

Gaston

Re: Hlavně bych se vyvaroval jednoho termínu.

Je to blázen. On nechce diskutovat, ale musí mít poslední slovo. To ho nějak vzrušuje nebo co.

0/0
15.3.2011 12:30

avlyslakecod

Re: Hlavně bych se vyvaroval jednoho termínu.

no jasně :-/ další, co tu obhajuje nesmysly, které vymýšlí naše vláda, asi jste je volili, tak jste spokojeni, já ne

0/0
15.3.2011 12:41





Najdete na iDNES.cz