Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vojenská intervence v Libyi by byla zásadní chybou, míní arabista

Pokud si libyjský despota Muammar Kaddáfí udrží příliv petrodolarů, může se načas udržet u moci. Ozbrojená intervence Západu v severoafrické zemi zmítané občanskou válkou by ale byla velkou chybou, myslí si arabista a odborník na oblast Středomoří Jaroslav Bureš.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Antony30011

Mimochodem...

Co se teď vlastně dejě v Egyptě? Svrhli Mubaraka, ujala se vlády armáda a je ticho po pěšině. Nikde o tom nevidím ani zmínku, zastiňuje to Libie. Ví někdo něco...?:-)

0/0
11.3.2011 14:53

Iudex

Re: Mimochodem...

Pokračuje mubarakovský režim bez Mubaraka. Pro řadové demonstrující socky se nic nezměnilo.

0/0
11.3.2011 15:08

Noli tangere circulos meos

Re: Mimochodem...

je to presne to co jsem nastinil hned jak to zacalo. CIA Mossad ruku v ruce rozdmychavaji obcanske nepokoje v arabskem svete, zapalit Iran byl cil. To se nepovedlo Libye je vedlejsi product. Ne ze by Kadafi neposlouchal, ale ma sve resty a jeho odstraneni by byl porad priklad pro iracany. Proto je dulezite ho likvidovat a ukazat svaly a pomoc "utiskovanemu lidu" . Tento scenar je tak ohrany, ze at prichazi v jakekoliv verzi je lehce prohlednutelny. Egypt ma pod palcem armada armadu ma pod palcem USA ve forme 1.3 bilionu dollaru rocne. Jeste neco? Vlk se nazral koza zustala cela, otazka je jak dlouho, lide v ulicich Kahiry uz to prohledli, ale asi nemaji potrebne vedeni a podporu k dotazeni akce tam kde by mela skoncit, samostatnost Egypta od USA/Israelske politiky.

0/0
11.3.2011 15:34

Isaac Rokosowski

Re: Mimochodem...

;-D ;-D zase jednou dobrej joke R^ Jinak abych pánovi odpověděl pravdivě a PŘESNĚ takhle: Rusové s iránem rozdmýchávají nepokoje v pro západních Arabských režimech, za účelem svrhnout pro západní politiky, udělat si tím monopol na ropu a spojenectvím s Čínou si zajistili světové prvenství ;-) 

Teď pro ty co to vzali vážně----asi stejný blábol, dedukce jednoho člověka, jako příspěvek na který reaguji o tom že za to může Mossad a CIA ;-D

0/0
11.3.2011 15:49

jxd

Re: Mimochodem...

R^R^R^

0/0
12.3.2011 12:20

Mysel

Re: Mimochodem...

Dobra reakce a jeste k tomu vtipna!

0/0
14.3.2011 0:02

FoDa

Re: Mimochodem...

demonstranti napadli a zmlátili západem oblíbeného opozičního předáka. ;-D

0/0
24.3.2011 23:09

Antonín, topič

Tsá,

ještěže svého času nebylo žádné OSN, které by zasáhlo na podporu rebelujících JIŽANŮ.

0/0
11.3.2011 14:42

Mysel

Re: Tsá,

To bylo neco dost jineho. V zasade ustavni spor, ktery prerostl v obcanskou valku (pricemz zdaleka neslo primarne o abolici).

0/0
11.3.2011 14:49

Antonín, topič

Re: Tsá,

Z hlediska vměšování je příčina celkem nepodstatná.

0/0
11.3.2011 14:51

bernstein1

Re: Tsá,

bez vměšování by nebyly spojené státy... zlatej lafayette!:-P

0/0
11.3.2011 15:11

Mysel

Re: Tsá,

Do jiste miry souhlasim.

Ono k te intervenci tehdy ostatne nebylo vubec daleko i bez OSN.

0/0
14.3.2011 0:01

Mysel

Nejsem sice arabista, ale...

"Jak vidíme nyní na příkladu Turecka, nástup politického islámu nemusí znamenat zásadní zvrat."

Na prikladu Turecka prave vidime, ze nastup politickeho islamu zasadni zvrat znamena. Ze dne na den se sice nic nezmenilo, ale zasadni zmena orientace ze spoluprace s demokratickymi zememi na spolupraci s pochybnymi nebo dokonce zlocineckymi rezimy je ocividna. (Nicmene naprosto chapu, ze pokud vrah Arafat dostal Nobelovu cenu miru, je uz asi mozne uplne vsechno...)

0/0
11.3.2011 14:38

Antony30011

Re: Nejsem sice arabista, ale...

R^

0/0
11.3.2011 14:54

Isaac Rokosowski

Re: Nejsem sice arabista, ale...

Bohužel se obávám, že máte pravdu :-/

0/0
11.3.2011 15:23

B.Walsh

Něco bude asi špatně.

Když tyhle země musí dovážet základní potraviny aby mělo obyvatelstvo co jíst, tak to znamená že ta země je přelidněná - není schopná uživit vlastní obyvatele. Kupříkladu Egypt poměrně tenký proužek kolem Nilu neuživí 80mio obyvatel ani náhodou.

Takže tamní obyvatelé by měli spíše vinit své rodiče a prarodiče že jich nadělali přespříliš.

A dovážení potravin ze zemí kde jsou přebytky není řešení, jen to problém prohlubuje - lidi budou mít dostatek jídla a budou se přemnožovat dál. Každá země by měla mít jen tolik obyvatel kolik dovede uživit vlastními zdroji!

Takže omezit porodnost, jinak to nepůjde.

0/0
11.3.2011 14:17

Antonín, topič

---

Z diskusí LBC.LY: Něco bude asi špatně, když tyhle země musí dovážet základní energetické suroviny, aby mělo obyvatelstvo čím jezdit. ;-)

0/0
11.3.2011 14:40

Isaac Rokosowski

Re: ---

A bez automobilu zemřete do tří dnů jako bez jídla? Když tak nesměle srovnáváte? ;-D Vy nevidíte tu demagogii nesmyslného srovnání které jste použil? ;-D Rv 

0/0
11.3.2011 15:24

felson

Re: ---

Od doby, co byla objevena dobrovolná směna zboží, není nutné, aby se každý ryl v zemi nebo choval dobytek.

0/0
11.3.2011 21:50

Noli tangere circulos meos

myslim ze by ,eli vtrhnout do Saudi Arabia

uz tam policie strili do manifestantu :-)

0/0
11.3.2011 13:56

habásko

Ropa !

Skromný dotaz:  jak bychom se o tamní problémy starali, kdyby v těch končinách nebylo 70% světových zásob ropy ?

0/0
11.3.2011 13:10

gemars

Re: Ropa !

Vůbec nijak, akorát bysme bránili Izrael.

0/0
11.3.2011 13:19

pacino

Re: Ropa !

Jděte si už lehnout s tim ropáctvím. Hlavní důvod proč by jsme se v dnešní době měli o Lybii zajímat je právě ropa, protože ta je pro Evropu a celý vyspělý svět životně důležitá! Tak už si to uvědomte, pokrytci!

0/0
11.3.2011 13:37

Iudex

Re: Ropa !

Jejich auta jezdí na demokracii.

0/0
11.3.2011 13:45

Antonín, topič

Re: Ropa !

OK, a kdo podle vás narušuje pokojný stav, těžbu a export ropy? Kaddáfí asi ne, že?

0/0
11.3.2011 14:57

pacino

Re: Ropa !

Já jsem ale o Kadáfím nenapsal ani slovo.:-)

0/0
11.3.2011 15:25

bernstein1

Re: Ropa !

který končiny máš na mysli? severní afriku? tam rozhodně žádných 70 procent zásob ropy není

0/0
11.3.2011 13:40

gemars

Re: Ropa !

Občane, vaše schopnost dedukce mě udivuje, ten pán hovoří o oblasti severní Afriky a blízkého východu. Jinda na světě Ropa a muslimové v takovém měřítku dohromady nejsou.

Ale pokud to byla ironie tak se omouvám, ale pak tam chybí aspoň smajlík.;-)

0/0
11.3.2011 13:59

bernstein1

Re: Ropa !

nevím, proč mluví o oblasti blízkého východu, když tady je řeč o severní africe? blízkovýchodní arabské země jsou s těmi severoafrickými jen příbuzný, nikoliv zaměnitelný. to je daný nejen zeměpisně ale i historicky a nemá smysl motat to všechno dohomady, stejně jako je pitomost házet do jednoho pytle všechny muslimský země. 

0/0
11.3.2011 14:17

Antonín, topič

Re: Ropa !

Pokud jsou nyní nepokoje jak na muslimském severu afriky, tak v muslimských zemích blízkého východu, tak bych řek, že mají společného dost.

0/0
11.3.2011 14:52

bernstein1

Re: Ropa !

inu, záleží na tom, jak se na to díváš. pro mimozemšťana by možná byl klaus a kaddáfí taky prašť jako uhoď. 

0/0
11.3.2011 14:56

Antonín, topič

Re: Ropa !

Nebo ty a Ota Rákosník.

0/0
11.3.2011 14:59

bernstein1

Re: Ropa !

hele, přilož do kotle a dej mi svátek.

0/0
11.3.2011 15:12

Isaac Rokosowski

Re: Ropa !

Skromná odpověď: Starali, jak přesně samozřejmě nevím, je to velice široký dotaz "jak by jsme se starali", ale starali :-) samozřejmě stejně jako pro Vás je ropa důležitá pro všechny Evropany, to je docela logické ;-)

0/0
11.3.2011 14:08

Mysel

Re: Ropa !

Urcite starali. V SFRJ taky zadna ropa nebyla a svet se staral ... az prilis dlouho se pohrichu staral malo a spatne, ale nakonec se podarilo valku ukoncit.

0/0
11.3.2011 14:34

Antonín, topič

Re: Ropa !

Ono by se ji podařilo ukončit i bez starání světa, jen by asi nebyla v Kosovu americká vojenská základna.

0/0
11.3.2011 14:53

takyumimkecat

Okolí Evropy

Tady to začíná nějak narůstat... Bejt mladej a svobodnej, tak mizím na Aljašku nebo do Kanady...

0/0
11.3.2011 12:40

gemars

Re: Okolí Evropy

Váš nick má naprostou pravdu, nejspíš byste šel na Bahamy;-)

0/0
11.3.2011 13:20

Noli tangere circulos meos

Re: Okolí Evropy

ja jsem starej a zenatej a jsem v Kanade, v cem je tvuj problem? ;-D

0/0
11.3.2011 13:57

Iudex

1939

"Zásah proti Hitlerovi by byla zásadní chyby, míní germanista."

0/0
11.3.2011 11:07

IARK - Návnada nesprávné cenzury

Re: 1939

8-o a Hitler bojoval proti nemcum o udrzeni sve moci?

0/0
11.3.2011 11:11

Iudex

Re: 1939

Ano, prakticky celá levicová opozice skončila v koncentračních táborech.

0/0
11.3.2011 11:13

laduk

Re: 1939

Takže povinností demokratických států bylo vybudovat v Německu marxistický stát?

0/0
11.3.2011 11:33

Iudex

Re: 1939

Máš takový pocit z mého příspěvku? Pokud ano, tak ti s pochopením textu pomohu - přirovnal jsem Kaddáfího k Hitlerovi, protože si myslím, že by se proti němu zasáhnout mělo, už tomu rozumíš?

0/0
11.3.2011 11:38

bernstein1

Re: 1939

povinností demokratických zemí bylo hitlera zastavit dřív, než sežral půlku evropy. důsledkem jejich váhavosti byla nejvražednější válka historie a vpád ruska do civilizovaných zemí, z čehož povstalo dalších 45 let studený války.

0/0
11.3.2011 11:41

Noli tangere circulos meos

Re: 1939

demokraticky svet mel nakopat do pr.

Rochilda, ktery dal prachy Leninovi na revoluci a podporoval nemecky zbrojni prumysl. Fanatika neni tezke najit, v zadne dobe, zrudny je ten kdo je podporuje a financuje.

0/0
11.3.2011 14:00

Isaac Rokosowski

Re: 1939

;-D fanatika není těžké najít, jste toho důkazem R^

0/0
11.3.2011 14:11

Antonín, topič

Re: 1939

Máte to popletený, fanatik není ten, kdo sděluje fakta.;-D

0/0
11.3.2011 14:55

Isaac Rokosowski

Re: 1939

Vy máte problémy s textem, nikde to netvrdím ;-)

0/0
11.3.2011 15:00

Antonín, topič

Re: 1939

Já žádné problémy nemám, a už vůbec ne s přisluhovači totalitních režimu, jako jste vy.

0/0
11.3.2011 15:05





Najdete na iDNES.cz