Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Učni z Prahy brutálně šikanovali spolužáka, nahrávky vystavili na web

Krutou zábavu si našli učni z pražského učiliště v Písnici. Jednoho ze svých spolužáků brutálně mlátili a rvačky si ještě natáčeli. Videa potom vystavovali na sociální síti Facebook.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Scarlett O Hara

Kluka je mi líto, ale věta

: "...a ještě si musel číst komentáře lidí, kteří si z něj dělali legraci a chválili útočníky...", to už je vážně přehnané, ne? Jak musel číst, proč musel? Někdo ho k tomu nutil? Já myslím, že nemusel a tahle věta v tom článku také být nemusela :-/Rv

0/0
6.3.2011 23:10

Leinad

Re: Kluka je mi líto, ale věta

Možná nemusel, ale když několikrát do dne přijde pár nevyžádaných dopisů (nebo se o dotyčném objeví zmínka na webu - viz videohosting nebo sociální sítě), tak to moc příjemné není.

Existuje neostrá hranice mezi blbýma kecama a obtěžováním. Navíc případné pomluvy můžou znamet další problémy(navazování vztahů,...)

0/0
7.3.2011 13:49

lofy

Kdepak je diskutér "Komár"

aby to tady trochu oživil nějakou perlou ?

0/0
5.3.2011 15:35

Vedoucí kolotoče je zpátky!

Na vine je politicka reprezentace teto zeme!

Stat prestal podporovat rodiny s detmi s nastupem pseudodemokracie po roce 1989! Pred listopadem byly krouzky zdarma, byly vsude na kazde skole, sportovni, modelarske, hudebni, turisticke, dostupne pro vsechny. Deti se profilovaly jiz od utleho veku a rodice se nemuseli starat o vychovu, kterou beztak by nezvladli. Uvazovani rodicu se dnes nezmenilo, mysli si, ze deti neni treba vychovavat, ze staci, kdyz proste vyrostou. Dnesni pracovni nasazeni rodicu je vetsi nez pred rokem 1989. Stat uz se o deti vubec nepostara v mimoskolnich aktivitach, stat uz prestava deti zvladat i ve skolach. Stat nema zajem podporovat rodiny, aby mely deti, a aby rodice deti vychovavali. Neni zajem. A z tech par deti (jedinacku, protoze dve deti uz si nelze dnes financne dovolit ve vetsine rodin) vyrustaji sobci, oportuniste, egoiste, agresori, protoze vidi svet okolo sebe, ze kdo nema ostre lokty, skonci jako socka. Deti vidi korupci a slysi o ni v televizi kazdy den, ze politici kradou, vsichni kradou.

0/0
5.3.2011 15:00

Vedoucí kolotoče je zpátky!

Re: Na vine je politicka reprezentace teto zeme!

Proto socialni a spolecenske meze akceptovateleneho chovani se posunuji. Drive byla mez ve sprostem slove. Dnes se dovolitelna mez posunula az k fyzickym utokum, ze to je prece ok, takovy je zivot. Drive kdo kradl, a byl odhalen, musel chodit kanalama. Dnes krade kazdy, urednici magistratu, politici, korupce, ale nikdo se nestydi, je to prece uz normalni, krade kazdy. Posouvaji se i hranice v mezilidskych vztazich. Duchodci jsou plevel, odpad, zadna ucta, proste chatra. Drive starsi lide skutecne meli uctu a clovek si nedovolil poslat starsiho pana "do p*ce", kdyz v tramvaji pozadal o uvolneni mista k sezeni. Spolecnost se radikalizuje a polarizuje. Socialni rozdily se prohlubuji a zacina vznikat socialne segregovany stat, ktery rozlisuje skupiny obyvatel a podle prislusnosti poskytuje benefitu jeho skupinam ruzne (bohati maji nizsi dane, chudi odvadeji vice v pomeru ke svym platum, domahatelnost prava se lisi socialnim postavenim, lekarske osetreni se lisi financnim prijmem)...

0/0
5.3.2011 15:08

vseznalek_z_hradu

Re: Na vine je politicka reprezentace teto zeme!

A teď "Kalouskova" vláda provádí další rozvírání nůžek. Takže vzůru do třetího světa. Už i Čína si dnes už uvědomila, že toto je cesta do pekel. Jen naše současná vláda nás táhne do propasti.

0/0
5.3.2011 19:43

RedSquirrel

To jsou ale hrdinové,

mlátit spolužáka ve víc lidech, aby se nemohl bránit. RvRv fuj

0/0
5.3.2011 11:20

HAL9000

Naprostí primitivové ...

Co z nich může vyrůst jiného, než citově otupělé kreatury, schopné ukopat k smrti ležícího člověka. :-/ Rv

0/0
5.3.2011 10:09

kaksikymmenta

Re: Naprostí primitivové ...

To máte recht, začíná to tímhle a končí to paneláky v New Yorku...

0/0
5.3.2011 12:49

čibuk

šikana..

Hlavní problém vidím ve společnosti.Žádné dítě se nenarodí jako vrah,zloděj,gauner at je doba jakákoliv.Dnesní mládež nemá žádnou povinnost.Když přijdou ze školi sednou k počítači a nic jiného je nezajímá.Nebo se nudí chytnou se party a vymýšlejí čím by se zabavili at je to cokoliv.Když je jim 18let, rodiče jim dají klíčky od auta a hotovo.Nemají na ně čas!Výprasky nesmějí používat, jinak sociálka je jim hned u zadku.Ale kde by měla být tam není!Přece občas výchovný pohlavek,nebo domácí práce není týrání!A na auto,at si nejdříve vydělají!Každá doba je jiná,ale člověk se rodí stejný.Jen zákony se mění k horšímu.A ta podporuje takové gauneři.Žádná ucta k jinému člověku.Vždyt to vidí i v televizi,když se tam politici fackují,jsou vulgární,lžou,kradou.To je ten velký problém.!Každý kdo má peníze, nebo je jinak u moci ,si může dovolit vše a nic se nestane.Silnější si vždy dovolí na slabšího.Jako vláda.

0/0
5.3.2011 10:07

Zuza30

Re: šikana..

Souhlasím - ale až na jednu výjimku - práce NEMÁ bejt pro dítě (jakkoli starý) nikdy trestem!!!! To nás učili v ZRV na SŠ. Děcko si práci fixne jako trest - a začne ji nenávidět!! To je už lepší pár facek a zákaz TV, PC zarach a podobně.

Šikanéry patří zřezat do modra, vyrazit ze školy a poslat tvrdě makat. když si nevážej studia, tak ať jdou pracovat rukama, třeba na tu nejpodřadnější práci.

0/0
5.3.2011 11:48

čibuk

Re: šikana..

Nemyslím práci jako trest.Ale doma mít určitou povinnost a splnit ji.Moje děti měly také povinnost doma pomáhat.Uklízet, nákup, postarat se o určité věci co je doma potřeba.Né jako trest,tak to nikdy nebraly.Podle toho jak se jim to podá.A vyhodit je ze školy také není řešení.Nebot by práci nesehnali vůbec,kdo zaměstná nekvalifikované?Vždyt není ani podřadná práce,tak by zase jen lelkovali a pak kradli atd.Řezat ano!Každá škola má určitě nějaký dvůr,hřiště,tak takového gaunera bych tam nahnal,sundal kalhoty a pořádný bič  a ka ždý spolužák by se musel povinně na to dívat.Vím ,že řeknete že bych se choval jak ten dotyčný,ale tak to není,jen aby poznal, jak se takový spolužák cítí,aby poznal co je to ponížení,potupa.No a pak by si to jiní rozmysleli něco takového opakovat.

0/0
5.3.2011 12:17

kaksikymmenta

Ve většině případů...

...to taky souvisí s inteligencí osob. Nepamatuju si, že by na naší střední škole někdo někoho šikanoval. Nebo později na univerzitě. Pokud si dobře pamatuju, nejvíce šikany je vidět právě na učňovských oborech a na základních školách, odkud takové hyeny přijdou. Nechápu, proč si ti mizerové ponižováním slabšího jedince potřebují pořád něco dokazovat. A může to dopadnout mnohem hůř, doporučuju estonský film z roku 2007 "Klass", u nás vyšel pod názvem "Zkažená mládež". Ten dokonale popisuje, jak se takové zacházení s lidskou důstojností může proměnit v tragédii. Toho kluka je mi opravdu líto, sám jsem něco podobného zažil.

0/0
5.3.2011 10:01

nickless

Re: Ve většině případů...

Je právě prokázáno, že šikana vůbec s inteligencí nesouvïsí. Vyskytuje se ve všech inteligenčních kategoriích. Akorát možná prostředky a způsoby jsou jiné. U inteligentnějších ještě promyšlenější a možná i o to horší. Promyšlenější, aby byly hrůznější a hůře prokazatelné. Inteligentního tyrana třeba nenapadne si to dokumentovat a zveřejňovat to.

0/0
5.3.2011 10:34

kaksikymmenta

Re: Ve většině případů...

Svým způsobem máme ale pravdu oba. Je pravda, že inteligentnější si svůj proces pečlivě naplánují. Ale s tímhle jsem se ještě nesetkal, ani na pracovišti, ani ve škole, byť ve formě nejapných psychických urážek. A je to taky vliv společnosti, jak jsem si stačil přečíst výše, nikdo se nenarodí gaunerem a nevím, v jakém věku a vůbec proč k tomu dítě inklinuje. Onehdy jsem se byl podívat na své bývalé základní škole a divím se, že kantoři s sebou nenosí zbraň.

0/0
5.3.2011 12:45

nickless

Re: Ve většině případů...

Tak já na škole šikanu viděl běžně a občas byl i obětí mírnějších forem. Je prokázáno, že šikana je v podstatě na každé škole čas od času, a když někdo tvrdí, že tam šikana není, tak akorát to znamená, že to nehodlají řešit, nebo je tam atmosféra strachu taková, že se to nikdo neodváží ohlásit. Setkal jsem se i se šikanou na pracovišti v elitní zahraniční firmě, kdy mě šikanoval šéf o 2 roky mladší a o VŠ méně vzdělaný a nekvalifikovaný. Jelikož jsem už v té době ale měl o šikaně něco přečteno, tak jsem to uhrál aspoň na remízu. Zase jsem se poučil v praxi a příště to bude zase lepší.

0/0
5.3.2011 13:51

kaksikymmenta

Re: Ve většině případů...

Obrana ano, ale to člověk musí nejdříve vědět, jak na to. To mám taky rád, když mě terorizuje mladý nevzdělaný ucho. Ale ne, i když se po naší univerzitě rozhlídnu pořádně, nevidím, žádné náznaky šikany. Ba ani na kolejích. A od kantorů jsem to snad taky nezažil. Na základní škole jsem si toho dost zažil, takže k šikaně je můj názor jednoznačný. Přestal jsem se bát a pokud ji uvidím, pokouším se jít tvrdě po ní.

0/0
5.3.2011 14:59

frost.t

Re: Ve většině případů...

Znám případ (moje přítelkyně), kde je ředitel firmy vysokoškolák (MUDr.) svým vedením firmy šikanuje a deptá podřízené. Je jedno jak je ten člověk inteligentní...charakterová kreatura v kombinaci s mocí (fyzická síla, firemní post) dokáže divy.

0/0
5.3.2011 16:15

marteN...cI_I

Nepochopím.

Když tohle čtu, tak nedokážu pochopit, že jsem měl na základce problémy se šikanou. V 5. třídě jsme se šermovali s jedním hejskem pravítky a já ho v zápalu boje sekl do oblyčeje (sjelo to). Nedošlo na krev ani na krvavé zranění, ale třídní důtka byla na světě. O pár měsíců později jsem hodil smuchlaný ubrousek po spolužačce po tom, co mě celou hodinu rýpala do zad prupiskou. Rozbrečela se (nevím proč). Následná reakce byla šílená. Sletěly se na mě všechny holky ze třídy, že jsem ji praštil (seděli jsme v zadu v rohu a nikdo to neviděl). Facky, škrábance, tahání za vlasy a bůh ví co ještě jsem podstoupil, než dorazila učitelka. Holky povyprávěly svou verzi a dvojka z chování za šikanu byla taky na světě. Navíc jsem musel párkrát navštívit psychologa, aby se zjistilo, že jsem zcela obyčejný žák 5. třídy. :-/ Jaký trest by potom seděl na tyhle hajzlýky...?

0/0
5.3.2011 9:57

RedSquirrel

Re: Nepochopím.

Měls jí zlámat propisku, nejlepší je reagovat hned.

0/0
5.3.2011 11:22

Dalšínickvpekle7

Učňák

To byl vždycky zvěřinec , a to jsem na něj chodil za komančů , neřkuli dneska když se těm parchantům pomalu nesmí nic říct .

0/0
5.3.2011 9:46

frkHoTam

doufám, že ten chudák

kluk neskončí na té stejné škole... a ti -ůráčci by potřebovali dostat do tlamy minimálně tak jako to udělali tomu klukovi a sednout si někam do chládku

0/0
5.3.2011 9:16

akaša

A bude hůře.

Sledujte televizní krmení od 22 00 hod-Tak to je škola násilí, zabíjení,podlosti a celkového úpadku s jitým záměrem.

0/0
5.3.2011 9:13

Leinad

Re: A bude hůře.

Televize nemá přímý vliv na situaci v rodinnách ani na práci učitelů.

Rodiče mají to, co si vychovali. (Jedni mají "silného" agresora, druzí poslušného "sraba" a je otázkou času, kdy se ti dva potkají.)

Zejména na ZŠ třídní učitelé nedělají svojí práci a díky ministerským tabulkám ani nemůžou.

0/0
7.3.2011 13:27

Bezevlas

je to i částečně

výsledek medialní masáže o pravicových prvcích,viz třeba "socka"...to vlastně používají už 10 ti letí.Neprůbojnost,slabost,chudoba,handicap se už trestá v útlém věku za bujerého veselí ostatních.

0/0
5.3.2011 8:26

marteN...cI_I

Re: je to i částečně

Šikaně se dá vzdorovat. Pokud to šikanované dítě nedokáže, mělo by se svěřit dospělému, nejlépe učiteli nebo rodičům. Nikdy jsem nepochopil, jak může šikana dojít až tak daleko, jako v tomto případě? U odrostlých dětí (tedy mládeže) je to ještě nepochopitelnější.

0/0
5.3.2011 10:01

RedSquirrel

Re: je to i částečně

Učitelům to bývá naprosto jedno... ještě pak řeknou, že je ten dotyčný musel nějak vyprovokovat - a hodí to na něj.

0/0
5.3.2011 11:24

136N

Re: je to i částečně

Ano , přesně . Učitel nedopustí že by se v jeho třídě něco takového dělo a ředitel školy to stejné v růžovém .R^R^R^

0/0
5.3.2011 14:19

cenzůra mě nedostane

šikana

Na vojně jsem byl v roce 74 až 75 u podobného vojska jako byly kdysi PTP. Akorát tam byla větší sranda, realita byla hodně podobna jako ve filmu Tankový prapor. Nějaké naznaky šikany tam byly taky, ale oproti tzv bojovým vojskům to byl slabý odvar a mazáky jsme poslali do někam. Když jsme se pak stali mazáci my, nepamatuji, že by byl od nás někdo šikanován, samozřejmě krom klasických rajónů, ale to nebyla šikana.

0/0
5.3.2011 8:21

Bezevlas

Re: šikana

ale jo,byla tam taky šikana,ale taková lidštější vycházející z délky služby..mazák,holub

0/0
5.3.2011 8:28

Karel Hovorka Semily

Re: šikana

vu 5919?

0/0
5.3.2011 9:54

cenzůra mě nedostane

Re: šikana

3329 Klecany

0/0
5.3.2011 9:59

jamesdixon

Když to člověk

vidí, tak by s chutí namlátil těm pacholkům taky. A nejen trochu. Ale protože to nejde, je jim přece sedmnáct, tak proč to nedat policii k vyšetření a holomky řádně potrestat.

0/0
5.3.2011 7:57

orinka3

řešení

a ti, kteří kluka šikanovali, z učení nevyletěli? To je totiž cesta, jak je potrestat. Jejich chování zcela jistě odporuje školnímu řádu.

0/0
5.3.2011 7:04

divilek

Re: řešení

A půjdou na jiný učňák, kde je vezmou s otevřenou náručí (jsou placeni za každý kus učně) a budou tam stejná prasata jako dosud... Rv Mají trestněprávní odpovědnost, tak zavřít. Jak prosté. čím více bude zavřených, tím méně bude takových činů, až se to trošku rozkřikne... Jinak učni byli "bezmozci" už za socialismu, tam těch chytřejších bylo více jen po roce 1968, kdy chytřejší děti nesměly na lepší školy pro špatný kádrový profil rodičů.

0/0
5.3.2011 7:12

Melichar_

Re: řešení

No tak vyletěj i odtamtud. A pak znovu... a ve třiceti vyjdou jako nezaměstnavatelný. A jejich rodiče jsou pí.i ještě větší...

0/0
5.3.2011 7:33

Picolik

Beztrestnost

Hlavni problem je beztrestnost mladistvych a deti. Pokud by za sikanu dostal agresor trest treba v podobe verejne prospesnych praci v okoli skoly, navleceny v tricku s napisem, "jsem srab" tak by si to treba priste rozmyslel...

0/0
5.3.2011 6:55

divilek

Re: Beztrestnost

Od 15 let mají trestněprávní odpovědnost. Stačí je důsledně soudit a zavírat...

0/0
5.3.2011 7:14

H75

Re: Beztrestnost

To byste ale přece porušil agresorova práva, způsobil mu psychické trauma a ovlivnil negativně jeho budoucí vývoj !!!! Alespoň tak by Vám to řekl současný "mainstreem" psychologů a psychopatologů.!

0/0
5.3.2011 7:22

Pundit

Ředitele by měli odvolat

Je to jeho vina. Moje zkušenost: měli jsme ředitele SOU a SOŠ, který všem explicitně opakoval, že ŽÁDNÝ - byť jen náznak šikany nebude tolerovat a dotyčného okamžitě vyhodí. A nějaká šikana byla naprosto neznámým jevem.

0/0
5.3.2011 6:42

orinka3

Re: Ředitele by měli odvolat

ano, znám případ z poměrně nedávné doby, kdy učni trápili spolužáka. Jen se to vedení školy dovědělo, kluci bez pardonu letěli z učení.

0/0
5.3.2011 7:04

divilek

Re: Ředitele by měli odvolat

A vzali je jinde a tam dělali totéž....

0/0
5.3.2011 7:14

Brigáda socialistické práce

Re: Ředitele by měli odvolat

To už si dají pozor pokud to nejsou úplný primitivové. Krásně to bylo vidět na vojně když jednoho mazáka z úplně jiné roty zavřeli za šikanu do Sabinova. Ze všech mazáků se stali přes noc beránci protože měli strach aby nedopadli stejně. Pravda, po čase se opět otrkali, ale nešikanovali rozhodně v takovém rozsahu jako předtím.

0/0
5.3.2011 7:20

divilek

Re: Ředitele by měli odvolat

Jsou (vylízanci). A na vojně málokdy někoho zavřeli, drtivé většině to prošlo a z drtivé většiny šikanovaných byly druhým rokem šikanující bestie....

0/0
5.3.2011 7:26

divilek

Re: Ředitele by měli odvolat

A nebo o ní nevěděli... Ne všichni jsou tak vylízaní, aby se natočili a dali to na internet jako důkaz....

0/0
5.3.2011 7:15

H75

Re: Ředitele by měli odvolat

A myslíte, že se tomu dá na 100% zabránit? Člověče, představte si, jak to tam asi musí vypadat. Tyhle adepty na šibenici neuhlídáte, když budou chtít šikanovat, šikanovat budou, hrozba nehrozba. Přece za to nemůže ředitel, ale ti šikanoveté, ne? 8-o Bylo jim už přes 15, dobře věděli, co dělají.

0/0
5.3.2011 7:24

Pundit

Re: Ředitele by měli odvolat

Ředitel (ne učitel) musí všem jasně promluvit do duše. A když Frantu fakt vyhodí z hodiny na hodinu ze školy, protože si něco dovolil, tak i to má odstrašující účinek.

0/0
5.3.2011 7:30

Tak nevim

šikana byla i před Listopadem

není to žádná novinka.Je to o kolektivu a na ten jsem měl štěstí,na základce to řešily ty nejhezčí holky.Rvali jsme se,ale nesmělo dojít k ponižování.Když to silnější přehnal,tak ho ignorovaly.Učnák byl taky v pohodě,do férovky se nikdo nepletl,ale všechno ostatní bylo trestáno většinou.Dotyčnýmu bych poradil posilovat a naučit se dávat pěstí.

0/0
5.3.2011 6:27

Brigáda socialistické práce

Re: šikana byla i před Listopadem

Posilováním si moc nepomůže. A naučit se dobře rvát chce svůj čas a dotyčný k tomu musí mít navíc talent. Než by se to naučil tak už bude dávno z učňáku venku. Tady pomůže jen jedno a sice vyhodit z učiliště ty kteří jej šikanují. Ostatní už ho nechají na pokoji protože budou mít strach.

0/0
5.3.2011 6:58

divilek

Re: šikana byla i před Listopadem

To je pravda, rváči si vybírají submisivní jedince, nikdo nebude šikanovat někoho, od koho může dostat po hubě...

0/0
5.3.2011 7:19





Najdete na iDNES.cz