Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidé přeplnili spoje z Dívčic do Netolic, osobní vlaky jezdily naposledy

Poslední jízdy lokálky Dívčice - Netolice si nenechaly v sobotu odpoledne ujít stovky lidí. České dráhy tu s osobní dopravou končí, protože si ji Jihočeský kraj už neobjednal. Vlakem tu prý jezdilo málo lidí. Poslední den ale motoráky nestačily odvézt všechny zájemce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ramride

Nostalgie je krásná věc,

ale, bohužel pro některé, žijeme v roce 2011 a železniční doprava by musela vypadat zcela jinak, aby konkurovala autům nebo autobusům, protože obojí je kvalitativně někde úplně jinde. Alespoň v  [>-]. Zaujalo mě ovšem, jak často je zde vyjádřen nesouhlas s rušením této tratě, která je přitom rušena pro nedostatek cestujících. Evidentně mnozí zde podporují železnici pouze slovně. Se současným stavem v ČR bych toto rušení příliš nespojoval, je to prostě vývoj, podobně jako nás již opustily parní vlaky, černobílé televize, nebo pevné telefonní linky (téměř).

0/0
28.2.2011 15:58

ramride

Re: Nostalgie je krásná věc,

- Provozovat dráhu a dopravu na ní může samozřejmě i někdo jiný, než ČD / SŽDC, z modelů Jindřichův Hradec (obojí vlastní soukromník) nebo Desná (trať vlastní svazek obcí, vlaky soukromník) bude zřejmě vybrán ten druhý. Snad se dopravcům bude dařit.

-ČD by mohly začít samy provozovat autobusy napájející důležitější tratě, protože udržovat speciální infrastrukturu pro pár vlaků denně je zbytečné a spotřeba nafty je srovnatelná.

0/0
28.2.2011 16:04

Roboter

Pěkná trasa

Trasa z Netolic do Dívčic je opravdu hezká, jsem Ostravák a dodnes si vybavuji, jak jsem tudy před třemi lety vlakem projížděl... Vlaková osobní doprava je pro prostředí nejšetrnější a zároveň nejbezpečnější druh dopravy! Je třeba si to uvědomit a přijmout opatření, která železniční dopravu posílí a zvýhodní na úkor automobilové... Vždyť já vlakem jezdím rád.

0/0
27.2.2011 20:38

buranumdopamatniku

je treba tomu trochu pomoct...

Jetreba snizit zivotni uroven, aby  lidi nemeli  penize na auto a na benzin. To by zachranilo  vedlejsi vlakove spoje.  Jak ceske politiky a ekonomy znam, jiste se jim to podari.

0/0
27.2.2011 12:09

ramride

Re: je treba tomu trochu pomoct...

Mno, pokud jde alespoň dva, je v celé řadě relací už cesta autem levnější. ;-D

0/0
28.2.2011 15:40

ramride

Re: je treba tomu trochu pomoct...

oprava: pokud jedou

0/0
28.2.2011 15:45

Modrý a zelený blesk

To je neodvratné

při komerčně propagovaném stylu života. Pár lidí se přesune na silnici, klesne poptávka, uberou se spoje, další lidi jdou na silnici, uberou se spoje atakdále až nejezdí nic.

0/0
27.2.2011 10:53

furtspolu

Řešení : Co takhle pro tyto tratě...

vyvinout a vxrobit menší motoráčky?  Rovněž tak řešit i u autobusové dopravy. Je přece na hlavu padlé když na trati

jezzdí 5 prázdných vagonů. Stačil by jeden atypický malý motoráček . Ale asi když to nevynáší tak se to prostě zavře

a lidi ať si na....... u. Vše prolit ale hrdlem. Rv;-O 

0/0
27.2.2011 10:47

První jezdec apokalypsy

Re: Řešení : Co takhle pro tyto tratě...

Obávám se, že menší motoráčky nepomohou.

Největší nákladovou položkou je údržba vozu, plat strojvedoucího a obsluhy trati. Nikoliv náklady na naftu menšího motoráčku..

0/0
27.2.2011 11:02

Bery

Re: Řešení : Co takhle pro tyto tratě...

Problem neni v platu strojvedouciho... to neni tak velka polozka. Problem neni ani palivo, protoze ten kyblik nafty nestoji tolik. Potiz je, ze SZDC si za lokalku pocita udrzbu prumerem ze vsech trati. Takto pocitana udrzba vyjde na nekolik milionu korun rocne ikdyz se treba na te konkretni trati prakticky udrzba skoro nedela.

0/0
27.2.2011 17:53

zvedavy

správně

když si dráhy na sebe samy nevydělaJÍ, MAJÍ SMŮLU:-)

0/0
27.2.2011 10:37

První jezdec apokalypsy

Re: správně

Člověk s alespoň podprůměrným IQ chápe, že hromadná doprava se v Evropě bez dotací nedá provozovat.

0/0
27.2.2011 11:06

Karla Mrackova

Hlavně, že kraje měly na placení 30 korunových poplatků.

Jak se to teď líbí lidem kteří ráti tuto službu využívali a přichází dnes o různé služby a slušné silnice.

0/0
27.2.2011 10:13

mokrykcb

no

rušit spoje pro nevytíženost si může dovolit jančura,ale rozhodně ne státní české dráhy!

0/0
27.2.2011 8:55

Mychal.B.

Re: no

Takže dle tebe by tam ČD měly jezdit, ač si jejich služby na této trati nikdo neobjednal?

0/0
27.2.2011 9:38

61jirka

LOKÁLKY

škoda, že se nemohou probrat naši předkové, kteří s nadšením stavěli "lokální tratě"....asi by nás pěkně nakopali !!!!!

0/0
27.2.2011 7:19

certik_bertik

vždyť

je to jenom tím, že přestaly v Dívčicích zastavovat rychlíky

0/0
26.2.2011 22:06

miropiro

Re: vždyť

Ano, hned by se cestovalo lépe.

0/0
26.2.2011 22:34

Qíteček

Doufám

Že trať převezme soukromý subjekt, a ukáže tomu molochu, jak se dá i na téhle trati podnikat.

0/0
26.2.2011 20:56

Mychal.B.

Re: Doufám

No, víš, 5 lidí ve vlaku, to už fakt vyjde levněji to taxi...

A že by spoje posunuli tak, že by jezdilo víc lidí, k tomu jsem vcelku skeptický...

0/0
26.2.2011 20:59

231

Re: Doufám

Jindřichojhradecká úzkokolejka také byla pro ČD nerentabilní.

0/0
26.2.2011 21:47

Leinad

Re: Doufám

Nejenom ta.

0/0
26.2.2011 22:06

Mychal.B.

Re: Doufám

To nezpochybňuju. Jen si troufám pochybovat, že jeden šukafon vezoucí 5 lidí je nákladově levnější než jeden multivan vezoucí tentýž počet lidí na podobnou (rozdíl mezi délkou trasy po dráze a po silnici, včetně stoupání/klesání) vzdálenost.

0/0
26.2.2011 22:14

miropiro

Re: Doufám

Obdobně to asi dopadne s Osoblažkou, dnes jedinou úzkokolejkou, kterou ČD obsluhují.

0/0
26.2.2011 22:33

Lokýt

Re: Doufám

Osoblažka je taky soukromá - už několik let.

0/0
27.2.2011 21:59

ramride

Re: Doufám

Není, naopak je známá jako poslední úzkorozchodná trať ve vlastnictví ČD, zřejmě jste ji si spletl s podobným systémem na Jindřichohradecku.

0/0
28.2.2011 15:43

danny47

Re: Doufám

Třeba Jančura s jeho RegoioJetem, ne....

Nechápu, že o hodinku později neuspořádal první jízdu...

0/0
26.2.2011 21:48

miropiro

Re: Doufám

Jste mu měl zavolat a třeba by přijel ;-D

0/0
26.2.2011 21:58

Leinad

Re: Doufám

R^

0/0
26.2.2011 21:53

antif

Všechno ruší.

Ve Vodňanech zrušili výpravčí a trať Číčenice - Volary tím udělali ještě nebezpečnější než je. Nestačili jim tři vážné nehody. Dokonce ani nepočkali na zprovoznění radiobloku, který by lidskou chybu vyloučil. Proč to udělali? Stačilo počkat se zrušením výpravčího ve Vodňanech několik měsíců a paní Chotašová mohla žit a několik dalších lidí mohlo mít sleziny.

0/0
26.2.2011 20:41

Teletabis

Přežilo to

1. republiku, fašisty, komunisty, ale tenhle kocourkov né. Jde tu do kytiček úplně všechno.

0/0
26.2.2011 20:09

nemereth

Re: Přežilo to

za 1. republiky, fašistů a komunistů nemělo zdaleka tolik lidí auta, takže jich mnohem víc jezdilo vlakem

0/0
27.2.2011 1:38

Fare.l

Re: Přežilo to

Njn....ale dostavníky nepřežily ani tyto režimy;-D

0/0
27.2.2011 8:45

pseudopravice

Re: Přežilo to

Jak to že ne, dnes se tomu říká autobusy.:-P

0/0
27.2.2011 18:20





Najdete na iDNES.cz