Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dispečerka na Olomoucku omylem poslala proti sobě dva vlaky

Vlaková dispečerka na trati u Náměště na Hané na Olomoucku ráno omylem poslala proti sobě po jedné koleji dva osobní vlaky. Chybu si po chvíli uvědomila a na dálku obě soupravy zastavila. Vlaky od sebe zůstaly stát přibližně 1,5 kilometru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

honzik_janulik

Vlaková dispečerka?

To by možná ještě s přimhouřením oka šlo, ale posádka a pracovní četa.... Zkuste se, vážení psavci, zeptat někoho, jak se těm funkcím říká, vždyť to je otřesné....Rv

0/0
25.2.2011 21:44

jannes

Opět špatná odborná terminologie....

Možná to už padlo, nečetl jsem diskuzi dopodrobna, ale pokud se MÚ stala na trati se zjednodušenou dopravou, tak funkce té paní se určitě nejmenuje vlaková dispečerka, takové pracovní zařazení už neexistuje několik let, alébrž dirigující dispečer (ka)... Mohli by se občas pánové v redakci poptat někoho do dráhy, než hodí do placu článek....:-/

0/0
25.2.2011 17:33

PIsa.lek

Re: Opět špatná odborná terminologie....

Jenže označení "drigující dispečerka" laikovi nic neřekne, naopak mu to jen zamotá hlavu, zatímco ne zcela přesné oznáčení "vlaková dispečerka" pochopí i bez "návodu k použití". A na popisu vlastní události to nemění prakticky nic. Něco jiného je, když si někdo z novinářů plete strojvedoucího a vlakvedoucího, či výpravčího s výhybkářem atd., ale v tomto případě skutečně o nic nejde.

0/0
25.2.2011 18:47

honzik_janulik

Re: Opět špatná odborná terminologie....

No, podle mně by měla být i v tomto případě použita správná terminologie, příp. s  vysvětlením...

0/0
25.2.2011 21:41

gogol_jl

Re: Opět špatná odborná terminologie....

R^

0/0
25.2.2011 23:51

Antonín, topič

Koukám,

že se tu někdo nahlas směje, bohužel však vlastní omezenosti. Jen houšť!

0/0
25.2.2011 16:47

Qíteček

Re: Koukám,

Koukám, že železnice má menší valivej odpor ;-D;-D;-D;-D!!

0/0
25.2.2011 17:13

markaspar

Náměšť

Je hodně velké štěstí že se ty dva vlaky podařilo zastavit, že dispečerka na to včas přišla, nemíním nikoho odsuzovat ale pochybení lidského faktoru je zde víc než jasné. Ovšem je tu jedno menší ale, nevím kdo si pamatujete případ kdy vjel autobus pod vlak na dnes už zrušeném přejezdu v Náměšti dopadlo to jen se zraněními, a řidič naštěstí nebyl odsouzen nemohl za to, ten přejezd byl prostě blbě udělaný a ve špatném úhlu. Podobné je to i v této situaci, původně byly v téměř každé stanici alespoň dvě koleje, v Náměšti se vytrhali 3 ze 4 kolejí před cca 7 lety, od té doby to šlo z touto kdysi frekventovanou stanicí z kopce, zbyla jediná kolej a staniční budova je v současnosti na prodej. Pokud celou trať obsluhovalo víc lidí musela by být velká náhoda aby selhalo několik lidí najednou, pokud trať funguje tak jak funguje a není jištěna nějakou technickou pojistkou (nevidím do toho takže mě případně někdo opravte) tak se to prostě stane.

0/0
25.2.2011 14:59

PIsa.lek

Re: Náměšť

No tak u Náměště byl problém "blbého úhlu" i v tom, že v busu byly dodatečně (a zejmě nehomologovaně) provedeny některé úpravy, zejména instalace televize s videem napravo od řidiče a dost nízko, takže na ten přejezd neviděl I proto, že mu ta bedna bránila ve výhledu.

0/0
25.2.2011 15:10

jenpockejzajici

Re: Náměšť

...hlavně, že měli kluci kačky za šrot, koleje jsou dobrý matroš.

0/0
25.2.2011 15:29

antaran

Re: Náměšť

Nevěř tomu, že víc obsluhujícího personálu odvrátí neštěstí. Jakmile udělá chybu jeden, jede to téměř geometrickou řadou. Na dráze musí všichni spoléhat sami na sebe. Jen fírové musí důvěřovat, že jim to výpravčí/dispečer nalajnuje tak jak to má být. Člověk je prostě pořád JEN člověk...

0/0
28.2.2011 13:08

jenpockejzajici

KOMPETENTNOST

Prosím, může mi někdo vysvětlit na co existuje ta drážní inspekce? Když její odborné závěry nikdo nepotřebuje, ČD si jedou po svém dál, VINÍKEM JE LIDSKÝ FAKTOR, potrestají dispečerku a jsou vysmátý.Rv

0/0
25.2.2011 14:40

tokumara

Re: KOMPETENTNOST

Správa dráhy je pod SŽDC, nicméně fakt je, že slečna/paní bude vychovávána ještě ČD. Na druhou stranu to, že další bezpečností prvky nebyly implementovány, chyba ČD už není.

0/0
25.2.2011 14:42

turista-

Re: KOMPETENTNOST

Existuje ze stejného důvodu jako existuje dopravní policie nebo státní letecká inspekce.

A ano, doporučení vydává, ale plnit je už musí politici. To oni rozhodují o modernizaci infrastruktury.

0/0
25.2.2011 14:48

jenpockejzajici

Re: KOMPETENTNOST

Díky za Výš názor, já si ale stále myslím totéž.

KOMPETENČNOST není jen v právu a povinnosti rozhodovat, ale také s odpovídající kvalifikací uplatňovat VEŠKERÁ bezpečnostní opatření.

Sedět na zadku a čekat, až mi něco nařídí zákonná norma....pak to také na těch dopravních trasách dopadá jako ve výše uvedeném případě. Rv

0/0
25.2.2011 15:24

kocourek25

ČD šetří a ruší výpravčí a pak....

to takhle dopadá. Teď začnou prodávat i trávu kolem trati. Jen aby bylo na odměny a platy Papalášům.

Doufám , že ta dispečerka nebude potrestána ale tím , že napravila svoji chybu svědčí o její odpovědnosti a profesionalitě. Dřív by mě zajímalo proč se NEREALIZOVALO opatření na vyloučení lidské chyby ? To IDnes nezajímá? To asi není omračující BOMBA - vzor Plesk  ?   ;-ORv

0/0
25.2.2011 12:57

turista-

Re: ČD šetří a ruší výpravčí a pak....

Proč se nerealizovalo? Protože by to stálo peníze a  oni ty peníze radši dají do platů tech lidí, i kydž to stojí víc.

A o tomhle (investice do infrastrutury) rozhodují politici, nikoliv ČD nebo SŽDC.

0/0
25.2.2011 13:16

Amper77

Re: ČD šetří a ruší výpravčí a pak....

Ale realizovalo se, jenže byly přeřezané káble.

0/0
25.2.2011 14:12

jural

Re: ČD šetří a ruší výpravčí a pak....

toto s CD moc spolecneho nema. To je vec SZDC a toho, jestli si vymodli na politicich dost penez do sveho majetku.

0/0
25.2.2011 13:28

109e

Re: ČD šetří a ruší výpravčí a pak....

Podívej se, kdo je ministrem dopravy.

0/0
25.2.2011 13:33

AAA3

V prvním vlaku jela jen posádka

ve druhém cestovalo mimo pracovní četu 10 pasažérů .... jak efektivni.

0/0
25.2.2011 12:30

Thor Steinar

Re: V prvním vlaku jela jen posádka

Nebudeš tomu věřit, ale někdo to řídit ještě stále musí. stejně jako ti zkontrolovat nebo prodat jízdenku, jinak bys jezdil grátis. Zapřemýšlej, než něco napíšeš :-P

0/0
25.2.2011 12:53

Kidkid

Re: V prvním vlaku jela jen posádka

Některé vlaky jedou pro cestující. Tak se nedivte, že část cesty nejsou plně vytížené

0/0
25.2.2011 12:53

Thor Steinar

Re: V prvním vlaku jela jen posádka

Já se nedivim, ale AAA3 jo ;-)

0/0
25.2.2011 12:56

AAA3

Re: V prvním vlaku jela jen posádka

v tomto pripade asi jeli pro cestujici oba vlaky, ze ;-D

0/0
25.2.2011 12:59

109e

Re: V prvním vlaku jela jen posádka

Tak se koukni na křižovatce, kolik uvidíš aut obsazených více než jedním člověkem. Už vidíš, jakou hloupost jsi napsal ?

0/0
25.2.2011 13:02

AAA3

Re: V prvním vlaku jela jen posádka

Auto je doprava individualni, vlak hromadna. Aspon se tim chlubi ;-D Jeste neco dalsiho chytreho na obhajobu prazdnych vlaku?

0/0
25.2.2011 13:03

109e

Re: V prvním vlaku jela jen posádka

Nevyužitý vlak je nevyužitý, jako je nevyužité auto, letadlo... Na obhajobu vlaku toho mám ale dost. Stačí mi k tomu bezpečnost. Ještě se zeptám, proč dokola používáš smějící se smajlíky?

0/0
25.2.2011 13:09

AAA3

Re: V prvním vlaku jela jen posádka

jo? tak neco napis ;-D a smajliky pouzivam, protoze chci ;-D

0/0
25.2.2011 13:17

109e

Re: V prvním vlaku jela jen posádka

Psal jsem ti o bezpečnosti, to je evidentní, smajlíky ti pochopitelně přeji, jen jsem chtěl vědět účel toho, že se stále směješ tomu, co je více-méně tragické.

0/0
25.2.2011 13:20

AAA3

Re: V prvním vlaku jela jen posádka

ano, draha je vice-mene tragicka, aspon se to uznas

0/0
25.2.2011 13:24

109e

Re: V prvním vlaku jela jen posádka

Mám uznat to, že když ročně umírá téměř tisícovka mrtvých na silnici, že je dráha tragická? Proč chceš, abych byl cynik ?

0/0
25.2.2011 13:27

Nahlas se ti směju 2

Re: V prvním vlaku jela jen posádka

1. ta tisícovka je ve skutečnosti necelých 800

2. kolem mrtvých na silnicích se dělá nesmyslný humbuk. Třeba lidí, kteří zemřou na nemoci přímo způsobené kouřením ročně umírá 100x víc a zdaleka kolem nich není taková hysterie...

3. dráha je tragická z mnoha jiných důvodů, než z pohledu počtu mrtvých. V tom ohledu patří mezi relativně bezpečnou dopravu. Tím ale její výhody končí.

0/0
25.2.2011 13:35

109e

Re: V prvním vlaku jela jen posádka

1. "téměř tisícovka". A to loni.

2. já jsem srovnával dva druhy fdoprav, nemám nejmenší tušení, proč do toho motáš kuřáky, proč ne 2 sv. válku?

3. výhody končí? Ekologie, pohodlí na delší vzdálenosti, ekonomika na delší vzdálenosti ....

0/0
25.2.2011 13:39

Nahlas se ti směju 2

Re: V prvním vlaku jela jen posádka

1. to bylo jen upřesnění k tvému nafukování. Ono je to stejně "téměř tisíc" jako "něco přes šest set", rozdíl 200...

2. viz slova "nesmyslná hysterie"

3. ekologie? Tak to vyprávěj lidem na severu Čech, jak jsou ty tepelné elektrárny ekologické... A na delší vzdálenosti já málokdy cestuju bez zavazadel, proto mi přijde VÝRAZNĚ pohodlnější před domem naložit zavazadla do auta, vyjet kdy potřebuji já, posléze dojet na cílové místo a zavazadla zase jen přenést pár metrů. Žádné čekání, přesuny z/na nádraží, ujeté přípoje... Ekonomiku neřeším, ale i kdybych řešil, tak už i ve dvou lidech je auto srovnatelné s vlakm. Od tří lidí je výrazně levnější auto. Nicméně když přičtu časy odjezdů a příjezdů, místa odjezdů a příjezdů, komfort cestování atd., pak pro mne vychází jednoznačně auto i v jednom člověku.

0/0
25.2.2011 13:48

109e

Re: V prvním vlaku jela jen posádka

1. bral jsem to z posledních let, jeden rok není vypovídající, nicméně 800 je tragické číslo.

2. je na posouzení každého, jak si bere k srdci tolik mrtvých. každý má asi jiné hodnoty. Nevnucuji !!!!

3. ekologičnost je ve valivém odporu. Rozmístění elektráren na rozhodnutí politiků a ekonomů. To ani náhodou železnici neubírá. Ten výpočet se dvěma lidmi je pochopitelně nesmyslný. Tipuji, že bereš v úvahu pouze pohonné hmoty, je to kravina, se kterou operuje většina majitelů aut. Komfort je otázka názoru. Já sednu do vlaku a nemusím sekundu, co sekundu zírat před sebe. Ale nevnucuji to nikomu, třeba je právě toto pro někoho pohodlí.

0/0
25.2.2011 13:57

Nahlas se ti směju 2

Re: V prvním vlaku jela jen posádka

2. Já o voze, ty o koze. Nevadí.

3. K demagogii ohledně ekologičnosti uhelných elektráren viz můj příspěvek níže v diskusi. K pohodlí: gratuluji ti, že bydlíš na nádraží a veškeré tvé cesty začínají na něm a končí na nějakém jiném, že vlaky ti jezdí přesně ve chvíli, kdy to potřebuješ a že necestuješ se zavazadly. U mne ani jedno neplatí a třeba takovou cestu na týden do zapadlého alpského střediska s dvěma malýma dětma si vlakem radši ani nechci představovat... To, že beru v potaz jen provozní náklady auta nesmysl není, auto bych měl tak jako tak, protože bez něj bych nemohl dělat hromadu věcí, které dělám rád. Takže mě zajímají doopravdy jen provozní náklady, nikoliv pořizovací.

0/0
25.2.2011 14:04

109e

Re: V prvním vlaku jela jen posádka

3.Demagogii tady píšeš ty. Já ani slovo. Železnice je ekologičtějšíproto, že má menší valivý odpor. To znamená, že spotřebuje méně energie. Demagogičtí jsou tedy všichni výrobci elektromobilů. A že jich přibývá. Nebo snad mi tady budeš naprosto nedemagogicky tvrdit, že elektromobil si bude ny abíjet z A elektráren a vlaky jezní na ty uhelné?

O pohodlí jsem ti psal dost jasně, že jde o individuelní posouzení.

Že nedokážeš počítat náklady na pořízení auta je tvoje jasná nesvoboda. Je přece na vůli každého, jestli si ho pořídí.

0/0
25.2.2011 14:12

PIsa.lek

Re: V prvním vlaku jela jen posádka

> Železnice je ekologičtějšíproto, že má menší valivý odpor. To znamená, že spotřebuje méně energie.

Obecně vzato je to dogma - v reálu to v některých případech platí, v některých ne. On je totiž ten menší valivý odpor většinou vykompenzován tím, že musí tahat podstatě více "neužitečné" hmotnosti (mj. kvůli adhezi), kvůli maximálním sklonovým poměrům často absolvuje delší dráhu atd.

0/0
25.2.2011 14:15

109e

Re: V prvním vlaku jela jen posádka

Pochopitelně, že nebudeme rozvážet rohlíky po kolejích. Vývoj směřuje k delším vzdálenostem a k přepravám jistého druhu nákladu. Bral jsem to ale, že takovou věc znáš.

0/0
25.2.2011 14:19

Nahlas se ti směju 2

Re: V prvním vlaku jela jen posádka

Není řeč o druzích nákladů ani vzdálenostech, ale o tom, že tvrzení "je ekologičtější kvůli menšímu valivému odporu" je dogmatický nesmysl.

0/0
25.2.2011 14:21

109e

Re: V prvním vlaku jela jen posádka

Není, obecně to platí a nic na fyzice nezměníš. Je mnoho případů, kdy do věci vstupují jiné okolnosti. Ve vysokých horách je ekonomičtější vrtulník.

0/0
25.2.2011 14:26

Nahlas se ti směju 2

Re: V prvním vlaku jela jen posádka

Ale jo, já chápu, že se svým myšlením to vnímáš takhle...

0/0
25.2.2011 14:28

109e

Re: V prvním vlaku jela jen posádka

Ano, vnímám. A vnímá to mnoho provozovatelů železnic na světě. Aby bylo jasno-i těch nedotovaných !

0/0
25.2.2011 14:33

Nahlas se ti směju 2

Re: V prvním vlaku jela jen posádka

Kteří provozovatelé železnic říkají, že "železnice je ekologičtější kvůli nižšímu valivému odporu" ;-D;-D;-D?

.

Dej odkazy na taková prohlášení ;-).

0/0
25.2.2011 14:40

109e

Re: V prvním vlaku jela jen posádka

Neříká to ani jeden, (přes ekonomiku) dělá to každý. Tedy ještě jinak. Cena pohonných hmot. Pro dopravu po kolejích nakoupí méně pohonných hmot. Méně pohonných hmot ja menší zátěž na ŽP. Tuším, že se tomu říká přímá úměrnost.

0/0
25.2.2011 14:51

Nahlas se ti směju 2

Re: V prvním vlaku jela jen posádka

Píšeš tedy o ceně PHM? Nebo o množství PHM? A elektřina je hmota? A jak tohle souvisí s tvou nesmyslnou kauzalitou, že železnice je ekologičtější kvůli nižšímu valivému odporu?

.

Dost se začínáš utápět...

0/0
25.2.2011 14:58

109e

Re: V prvním vlaku jela jen posádka

Pochopitelně že o množsví, pevně doufám, že to bylo s příspěvku jasné. Tedy množství spáleného paliva přímo souvisí s ekologií. Valivý odpor má evidentní na množství spáleného paliva (spotřebované energie) zásadní vliv.

0/0
25.2.2011 15:22

109e

Re: V prvním vlaku jela jen posádka

Pokud se nemýlím, tak fyzika stř. škol, 1. ročník.

0/0
25.2.2011 15:23

Nahlas se ti směju 2

Re: V prvním vlaku jela jen posádka

No vidíš, tak jestli se někdy na tu střední školu dostaneš, pochopíš, že cos napsal platí jen za určitých okolností. A že díky mnoha dalším okolnostem je tvé tvrzení, které tu všichni rozporujeme, naprostý nesmysl.

0/0
25.2.2011 16:21





Najdete na iDNES.cz