Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie chytila mazdu s antiradarem. O auto tentokrát řidič nepřišel

Pardubičtí policisté v neděli odhalili další auto, které s největší pravděpodobnosti používalo aktivní antiradar. V polovině listopadu se podařilo tři podobně vybavená auta zadržet díky přivolaným magistrátním úředníkům. Nyní hrozí, že proti řidiči nebudou důkazy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

John Coffey III

+++++

Thyronxi, sorry, popisujete Utopii. Rv

0/0
21.2.2011 19:08

Cimrman

Při profesionální instalaci nemáte problém.

Parkovací asistenty pracující na frekvenci laserových měřičů rychlosti se dají montovat takovým způsobem, že jsou při běžné kontrole vozidla na silnici bez rozebírání vozidla nezjistitelné. Profesionální instalace mimo jiné znamená, že pokud by řidič (čistě náhodou) opomněl parkovací asistent vypnout, bez problému může předat auto k expertíze, aniž by se vystavoval riziku postihu. Pomocí sms nebo jiného dálkového povelu lze zařízení vyřadit z činnosti, respektive přepnout do režinu, kdy prokazatelně po několika desítkách sekund od rozjezdu se zařízení samo vypne. Potom nexistuje diskuze na téma co by, kdyby - prostě parkovací asistent funguje jak má, což je ostatně jeho účel.

Pro ty, kteří se domnívají, že hlavním úkolem zařízení je zneužití k zabránění měření rychlosti - použití k takovému účelu je neleální a můžete za něj být potrestáni. Jeho vlastnictví a použití k účelu, k němuž je homologováno, nikoli. Důrazně apeluji na všechny řidiče, aby dodržovali maximální povolenou rychlost.

0/0
21.2.2011 17:48

doktor_bota

Re: Při profesionální instalaci nemáte problém.

Pošlete mi prosím link na nějaký podrobnější popis, ceny, kontakt atd... removed@post.cz

0/0
21.2.2011 18:11

Cimrman

Re: Při profesionální instalaci nemáte problém.

Odpovím.

0/0
21.2.2011 18:42

doktor_bota

Re: Při profesionální instalaci nemáte problém.

Díky.

0/0
21.2.2011 18:52

Qíteček

Re: Při profesionální instalaci nemáte problém.

To se mi líbí. Můžu vědět cenu zařízení a profesionální montáže?

0/0
21.2.2011 18:33

Cimrman

Re: Při profesionální instalaci nemáte problém.

Dáte mi mail? Nechci porušit kodex diskutéra.

0/0
21.2.2011 18:43

Qíteček

Re: Při profesionální instalaci nemáte problém.

qitecek@email.cz , děkuji.

0/0
21.2.2011 18:43

Cimrman

Re: Při profesionální instalaci nemáte problém.

Zítra odpovím.

0/0
21.2.2011 18:48

The Law in the Czech republic

Re: Při profesionální instalaci nemáte problém.

Mě dáte taky mail? ... že bych zjistil, kde to montujete a pak o tom informaval PČR, aby mapovala vozidla, která k Vám jezdí na montáž aktivních antiradarů a rovnou jim mohla střílet 100 000 pokutu a zařízení odebírat? ;-D

0/0
22.2.2011 15:48

pavlik12

Re: Při profesionální instalaci nemáte problém.

:-)

Náhodou se na to už docela těším.

Dokázat že rušička byla zapnutá za jízdě neumí ani policie a obtížně samotný výrobce laserového měřiče.

Není náhodou že tu 100.000,- pokutu za dobu existence toho ustanovení zatím nikdo nedostal.

0/0
7.3.2011 8:26

Thyronx1

v USA je demokracie soudruzi

a tak jakesi mytne, jakasi dan 55% z ceny rafinovaneho benzinu,nafty, jakesi mytne (ktere je ostatne jen na par dalnicich na Floride), jakesi dalnicni znamky, jakesi technicke prukazy a prohlidky,neexistuji.

Co navic? Zadna lekarnicka, zadne nahradni zarovky, zadne buzerace a hlavne: Zadne BEZDUVODNE zastaveni ridice. Kakaja anarchia, policista Vam toleruje i znacne prekroceni rychlosti. I to jedno pivko tesne pred jizdou po dobrem obede se toleruje.

Jaky je rozdil mezi VB a ceskou policii? Zadny doslova. Jen ti dnesni policisti vypadaji jak vandraci a jsou casto neprofesionalni. Pokuta hned na miste? To v USA neexistuje mnoho desitek let. A ridicak? za 10 dolaru mam novy. Zkousky pro studenta autoskoly ktery nikdy neridil zadne vozidlo jsou hotove za 2 tydny cena je pakatel. Zak zakladni skoly (od 16ti let) je ma dokonce placene skolou. Ridi i 88ti leta starenka protoze v USA se bez auta neda zit.Jede sice pomalu ale bezpecne pri pravem okraji silnice nebo dalnice.

thyronx@seznam.cz

0/0
21.2.2011 17:46

dr.Radarius

Re: v USA je demokracie soudruzi

Boze to mluvite o Rusku? vzdyt tam musi byt statisice mrtých....

Nechce se mi verit ze by bez zarovicek nebo lekarnicky dojel nekdo bezpecne do cile ;-D

0/0
21.2.2011 17:57

Don Corleone

Re: v USA je demokracie soudruzi

A je otázkou, zda to, jak to tam funguje, je dobře či ne.

A k té demokracii: Demokracie byla i před x-staletími v Řecku a upřímně řečeno asi nebylo o co stát - týkala se jen svobodných občanů městských států, tj. netýkala se cizinců, žen, otroků a části svobodných mužů. Neexistovalo něco jako ochrana práv jednotlivce. Demokracií si tedy můžete nazvat téměř kdeco.

0/0
21.2.2011 18:11

Thyronx1

V demokraticke zemi mohu mit co chci v aute

v USA jsou antiradary zcela legalni. Ostatne jsou k nicemu protoze kdyz na Vas namiri policista laser gun a zmackne spoust, ma vasi rychlost driv, nez stacite zareagovat. Antiradar Vas na laser gun upozorni prilis pozde.

Tak proc v totalitnim a policejnim state (Kotline) jsou jeste radary nelegalni? Je to opravdu coste jen o zakladnich svobodach obcana.

thyronx@seznam.cz

0/0
21.2.2011 17:36

doktor_bota

Re: V demokraticke zemi mohu mit co chci v aute

Ten tvůj "laser gun" je policajtovi na dvě věci, pokud je aktivně rušen. A o tom je řeč, o rušičkách, nikoliv o detektorech, vejtaho z Fordu.

0/0
21.2.2011 17:40

Thyronx1

Re: V demokraticke zemi mohu mit co chci v aute

Rusicky jsou naprosto g hovnu blbe. S tim neoblbnes zadneho poldu. "boto".

0/0
21.2.2011 17:48

doktor_bota

Re: V demokraticke zemi mohu mit co chci v aute

Jasně. Tvrdí hlupák, který nerozezná elektronku od elektrárny.;-D

0/0
21.2.2011 17:53

doktor_bota

Re: V demokraticke zemi mohu mit co chci v aute

A navíc koukám, že lžeš. Detektory jsou legální jak v kterém státě USA, rušičky jsou ilegální v celých USA. Sice ne konkrétně lidarů (laser jammers), ale lze předpokládat. že by řidič případný soud těžce projel.

Cit.: "Radar jammers are illegal under federal law, but laser jammers aren''t specifically banned. Some states, such as Minnesota, have state laws banning laser jammers".

0/0
21.2.2011 18:04

Qíteček

Re: V demokraticke zemi mohu mit co chci v aute

Přesně tak, na klasický radar stačí detektor (v ČR legální), kdežto lejzr je nutno aktivně rušit, vypnutý detekovat nelze.

0/0
21.2.2011 17:51

truthspeaker

zadržení vozdila lze zabránit, neboť

podle § 54 lze odmítout vydání věci k ohledání z důvodů uvedených v § 55 odst. 2 až 4.

0/0
21.2.2011 17:25

dcman

Re: zadržení vozdila lze zabránit, neboť

Advokát amatér? :-P

0/0
21.2.2011 17:25

truthspeaker

Re: zadržení vozdila lze zabránit, neboť

no čtu to v zákoně, máte jiný názor?

§ 54 Důkaz ohledáním

(1) Vlastník nebo uživatel věci nebo ten, kdo má věc u sebe, je povinen předložit ji správnímu orgánu nebo strpět ohledání věci na místě. Správní orgán o tom vydá usnesení, jež se oznamuje pouze osobě uvedené ve větě první. Hrozí-li nebezpečí z prodlení, postupuje se podle § 138.

(2) Ohledání nelze provést nebo může být osobou uvedenou v odstavci 1 odepřeno z důvodů, pro které nesmí být svědek vyslechnut nebo pro které je svědek oprávněn výpověď odepřít (§ 55 odst. 2 až 4).

0/0
21.2.2011 17:32

AAA2

Re: zadržení vozdila lze zabránit, neboť

on zrejme zase bude mit nejaky vyklad z policejni akademie

0/0
21.2.2011 17:34

dcman

Re: zadržení vozdila lze zabránit, neboť

Ještě něco? Pořád jen urážky, dnes už tak desátá. ;-)

0/0
21.2.2011 17:36

AAA2

Re: zadržení vozdila lze zabránit, neboť

tak se nekousni do pozadi ;-D

0/0
21.2.2011 17:38

dcman

Re: zadržení vozdila lze zabránit, neboť

A které důvody pro odepření výpovědi jsou? Citovat zákon umí každý. Nehledě na to, že ani nenapíšeš, který zákon cituješ a které jeho znění.

0/0
21.2.2011 17:36

truthspeaker

Re: zadržení vozdila lze zabránit, neboť

no to snad vite, ne? kdyz jste ten vetsi odbornik. samozrejme Spravni rad 500/2004 Sb., paragraf 55 si uz prectete sam, nejsem vas konzultant.

0/0
21.2.2011 17:42

dcman

Re: zadržení vozdila lze zabránit, neboť

Měl bys umět citovat zákon, napsat jen číslo paragrafu, s tím jsem se v praxi ještě nikdy nesetkal. A to jsem měl těch spisů v rukou dovolím si říct stovky. Které ustanovení § 55 zákona č. 500/2004 Sb. tedy bylo porušeno tím, že policisté provedli ohledání? Jednalo se o utajovanou informaci? Jednalo se o státem uložený slib mlčenlivosti? Nebo se jednalo o osobu blízkou?

0/0
21.2.2011 17:45

truthspeaker

Re: zadržení vozdila lze zabránit, neboť

Tak tedy polopaticky:

§ 54 odstavec 2 - Ohledání nelze provést nebo může být osobou uvedenou v odstavci 1 odepřeno z důvodů, pro které nesmí být svědek vyslechnut nebo pro které je svědek oprávněn výpověď odepřít (§ 55 odst. 2 až 4).

§ 55 odstavec 4 - Výpověď může odepřít ten, kdo by jí způsobil SOBĚ nebo osobě blízké26) nebezpečí stíhání pro trestný čin nebo správní delikt.

Už je vám to jasnější?

0/0
21.2.2011 18:00

dcman

Re: zadržení vozdila lze zabránit, neboť

Je mi to zcela jasné, jen nechápu jak to souvisí s tímto konkrétním případem?

Který odstavec byste použil a z jakého důvodu?

Jinak k tomu vašemu "profesionálnímu vyjádření": napíši vám, že s něčím nesouhlasím a to kvůli § 2 a §5, poznáte o který zákon se jedná? Nebo jste někdy viděl nějaký dokument (usnesení, rozsudek, příkaz, nebo cokoli jiného), kde by například soud napsal: "A dle § 43 se nevyhovuje..."? I v případě správního rozhodnutí by se jednalo o vadu. Takže pro příště se lépe vyjadřujte - předejdeme zbytečným výpadům.

0/0
21.2.2011 18:45

doktor_bota

Re: zadržení vozdila lze zabránit, neboť

Hm. Jsem "právník amatér" a okamžitě mi došlo, že jde o paragrafy správního řádu. Která jiná právní norma by měla tyto věci upravovat? Domníval jsem se nicméně, že profesionál bude tyto věci znát...

0/0
21.2.2011 19:00

dcman

Re: zadržení vozdila lze zabránit, neboť

Uznávám, z mé strany to asi nebyla zcela oprávněná reakce. Ale jsem alergický na typy lidí, kteří citují určité ustavení, aniž by znali jeho obsah. Je sice hezké, že nám tu odcitoval správní řád, ale už není odůvodnění, proč by zrovna v tomto případě použil to co zde píše. Odůvodnění je docela důležitá věc, není-liž pravda?

0/0
21.2.2011 19:04

doktor_bota

Re: zadržení vozdila lze zabránit, neboť

Není. Když mi zákazník/kamarád/kolega/anonymní oponent... popisuje problém, přičemž je v mém oboru maximálně tak poučený laik, často se dopouští nepřesností. Pokud mám zájem mu pomoci, musím umět oddělit jeho názor od fakt a hlavně být velmi trpělivý. Co se týče aplikace konkrétních ustanovení zákona samozřejmě nestačí znát pár paragrafů, ale to lze laikovi vzkázat i jinak, než sarkasticky.

Uvedu příklad: Svého času jsem se v jedné diskuzi vztekal, proč není v případě feťáka, který rozstřelí mámu s dítětem v kočárku na chodníku, hodnocen jako obecné ohrožení v nejvyšší sazbě, protože takové jednání splňuje veškeré podmínky toho odstavce (tehdy max 15 let). Na ten příspěvek reagovali dva lidé, dle všeho právníci. Jeden mě poslal někam, protože "tomu nerozumím", druhý mi vysvětlil problém. Doporučoval bych pro příště následovat toho druhého.

0/0
21.2.2011 20:01

truthspeaker

Re: zadržení vozdila lze zabránit, neboť

Je možné se bavit o podstatě věci? Z mého laického pohledu ze dvou

uvedených paragrafů vyplývá, že je možné odepřít ohledání věci, pokud bych si tím způsobil stíhání pro správní delikt.

Jste schopen rozporovat toto?

0/0
22.2.2011 10:46

tmf

páni poslanci

tady to vidím jako další zmetek, alkohol na pracoviště nepatří. Mám tedy radost, že ani vlastní platy jste si neodkejvali tak jak jste předpokládali

0/0
21.2.2011 17:10

tnx

Re: páni poslanci

Ty cekas dobry zakon od poslancu, kteri si nedokazou ani vypocitat, o kolik si snizuji mzdu?

0/0
21.2.2011 17:48

tmf

Re: páni poslanci

už ne, ty platy potvrdily totální neschopnost té sešlosti

0/0
21.2.2011 18:00

swampy1977

kdo nejvic krici

od zadnice mu fici. podle mne prakticky kazdy kdo tady nadava na policii by si mel sahnout do svedomi za svoji prasackou jizdu. musim se smat blbeckum v praze kteri mne predjedou 80 nebo i vice tam kde je limit 50 a ja je pak dojedu na svetlech. rozdil je v tom, ze oni musi zurive brzdit zatimco ja v pohode dojedu svetla mirne pribrzdim a znova se rozjedu.

0/0
21.2.2011 17:08

okmnbhuij

Re: kdo nejvic krici

Taky jde o logiku značení - 3 proudá rychlostní silnice, která je ale bohužel za cedulí označující obec ... takže byste měl jet 80 ... velice logické; z této silnice pak sjedete na rozsekanou dvouproudou "dálnici" mimo obec, na které můžete 130...

Ani se mi nechce zmiňovat situaci, kdy máte za každou křižovatkou jinou značku určující maximální dovolenou rychlost (jaká je logika tady, prvních 100 metrů je rizikových, pak je riziko další 100m menší pak se za se zvýšilo a nakonec záškodníci zapomněli sundat značku, takže pojedete 2 kilometry 30km/h???)

0/0
21.2.2011 17:26

swampy1977

Re: kdo nejvic krici

ano, souhlasim, obcas se znaceni vymyka logice, ale nikoho neomlouva to, ze jede pres obec 80+ za hodinu, limit je jasny

0/0
21.2.2011 17:53

okmnbhuij

Re: kdo nejvic krici

ale podle stejné logiky nikoho neomlouvá, že jede na té 3 proudé silnici 130, přestože by tam měl jet 80.... ano neomlouvá, ale dané nařízení je naprosto absurdní.

0/0
21.2.2011 18:07

doktor_bota

Re: kdo nejvic krici

80? Počkej, až na ty osmdesátky v obcích dorazí "omezení hluku".:-/

0/0
21.2.2011 18:14

Leinad

Re: kdo nejvic krici

... " Řekl levopruhař a začal přejíždět do zatáčky a bez blinkru.

0/0
21.2.2011 17:28

swampy1977

Re: kdo nejvic krici

ty jsi mne nekdy videl ridit? nas velky vsevedouci?

0/0
21.2.2011 17:52

Leinad

Re: kdo nejvic krici

Ani ne, ale o lidech, kteří mají názory na současné činy policie odlišné od mých, si něco myslím.

Ne že bych nebyl pro radary za značkou pozor děti.

0/0
21.2.2011 19:17

po pate zruseny nick

radeji se zamerit na chodce

je jich vic a delaji daleko vice prestupku nez ridici...to by mohlo vice obohatit statni kasu

0/0
21.2.2011 17:04

Honza.Z

Re: radeji se zamerit na chodce

to je fakt bezohlednost chodcu v dnesnich dnech nezna mezi :D

0/0
21.2.2011 17:17

sweetdreams

Re: radeji se zamerit na chodce

kolikrát jdou po chodníku v protisměru.

0/0
21.2.2011 17:45

Jirka HK

Re: radeji se zamerit na chodce

To je pravda, chodci skáčou na přechodech pod kola a mají z toho ještě legraci, že se auta srazí!  Já u přechodu vždy dávám přednost vozidlům, proč by měly smrdět a brzit, vždyť mě těch několik vteřin nazabije! A policajti, to je kapitola sama pro sebe, měli by dělat to, pro co byli kdysi zřízeni a ne se sr..t  do dopravy. Oni když někam v civilu spěchají vytáhnou průkaz a kolegové je nechají, to se jim to jezdí!  A pro ostatní nastolují jenRvom teror!!!  Všichni jsme si rovní...

0/0
21.2.2011 17:46





Najdete na iDNES.cz