Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bojovníci Kaddáfího syna rozprášili tábor opozice, v zemi padlo 84 lidí

Libyjské speciální jednotky rozehnaly nad ránem v Benghází tábor, který tam před dvěma dny rozbili manifestanti protestující proti režimu plukovníka Muammara Kaddáfího. Nepokoje si dosud vyžádaly 84 obětí, napsala BBC.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mallinali

Inu

No, pád Kaddáfího by mě potěšil, toho bídáka z duše nenávidim a přál bych mu ještě vidět vlastní konec. Ale vzhledem k ropnému bohatství kterým zavírá svým poddaným ústa jeho pád bohužel nečekám.

0/0
19.2.2011 20:30

Žaník

Re: Inu

hodně vám ublížil?

0/0
20.2.2011 13:14

Marold3

Co je to za titulek "Padlo ..."

Padne voják v boji, vraždu nazývejte vraždou!

0/0
19.2.2011 18:42

opačný názor

Re: Co je to za titulek "Padlo ..."

co treba " bylo zabito 84 teroristu" ? ;-D

0/0
19.2.2011 19:02

LadyLucy

Re: Co je to za titulek "Padlo ..."

V Libyi není terorismus moc rozšířený!!!

0/0
19.2.2011 19:25

comair

Re: Co je to za titulek "Padlo ..."

teroristu?? Takze u Vas je kazdy odpurce Kaddafiho terorista?8-oHmm zajimava ,,logika,, .;-DRv

0/0
19.2.2011 20:44

opačný názor

Re: Co je to za titulek "Padlo ..."

;-D ja jen ze se mu nelibil original nadpis ;-D ;-D

0/0
19.2.2011 21:19

gemars

Re: Co je to za titulek "Padlo ..."

To je tzv černý humor, pán to stopro nemyslel vážně.

0/0
21.2.2011 0:36

Mirco1

Tady je dobře vidět, jak si s demonstracemi ...

.... obyvatelstva poradí opravdová nenávistná diktatura, a ne ty odvary v Tunisku a Egyptě, kterých tu měli plnou pusu naši socialističtí konspirátoři.

0/0
19.2.2011 15:19

villík

Tam to za chvíli bude vypadat jako před 70 lety...

:-/

0/0
19.2.2011 14:05

Žaník

Re: Tam to za chvíli bude vypadat jako před 70 lety...

Myslíte jako za Idrise?

To těžko.

Tenkrát měli silnici tak akorát z letiště na americkou základnu. Dneska byste se asi hodně divil.

0/0
19.2.2011 14:31

villík

Myslel jsem počty obětí....

..při sem tam dobytí Benghází v jednačtyřicátým

0/0
19.2.2011 15:18

LadyLucy

Re: Tam to za chvíli bude vypadat jako před 70 lety...

Do Libye jezdím často, mám tam rodinu. Není pravda, co píšete. Předtím se země rozvíjela, měli železnici i autobusovou dopravu, i když tam jezdí převážně auty. Teď nemají nic. Železnice se sice staví teď ruská společnost, je pravda, že některé věci nemají špatné, ale mohlo by to tam být mnohem lepší, kdysi byla zakázaná i výuka angličtiny, a podobné věci, které vrátili zemi hodně zpátky. Navíc jejich "panovník"  ivestuje hodně peněz do Jížní Afriky místo do vlastní země. Je ale pravda, že se pomalu země otevírá světu a lepší se to.

0/0
19.2.2011 17:45

Žaník

Re: Tam to za chvíli bude vypadat jako před 70 lety...

To opravdu nevím, kam jezdíte, když tam teď podle Vás nemají nic. Čtvrtina starého Tripolisu jen v minulém roce vybouraná, paláce a mrakodrapy se staví na každém volném místě. Nemocnice jste jiště nemohla nevidět. Pravda, vybavení státních dost hrozné, ale soukromé na západní úrovni - švýcarské diagnostické centru, špitál olejářů atd. Silnice vystavěné v sedmdesátých letech firmou Bilfinger Berger a následně korejským Daewoo jsou nic? Nové domy, spíše vily na každém volném místě? Nové obrovské letiště těsně před dokončením? Přístav v Chomsu, postupně přebírající roli přístavu tripolského? Univerzitní městečko Al Fatah běžně s výukou cizími profesory v angličtině? Pravda, bengházská oblast stejně jako západní berberská část jsou - patrně úmyslně podfinancovány, ale Tripolsko tedy rozhodně ne!

0/0
19.2.2011 17:58

LadyLucy

Re: Tam to za chvíli bude vypadat jako před 70 lety...

Nemocnice jsem viděla, a kupodivu tam si dovedu nesouhlasit jen v případě Tripolisu, nemocnice byla velmi pěkná. Zdravotnictví na moc dobré úrovni není, Libyjci většinou jezdí do Tunisu, a v ostatních městech už zdravotnické zařízení opravdu moc dobré není, hlavně laboratorní vzorky. Takže nevím odkud berete tu jistotu že jsem zrovna nemocnici nemohla vidět. No silnice to radši no comment, obrovský počet dopravníh nehod, a hlavně neuvěřitelné odpadky linoucí se po obou krajích cest :-( S těmi vily jsem se pobavila. Tak otevřete oči, Libye je velké území, není to jen Tripolsko a to znám nejlépe.

0/0
19.2.2011 18:59

Žaník

Re: Tam to za chvíli bude vypadat jako před 70 lety...

A co Vás prosím na těch "vílách" tak pobavilo? Když znáte Tripolsko, projděte si východní část Janzouru, Krimii nebo Tadjuru, chcete říci, že ty skoropaláce nejsou vily? Nehod je tam relativně mnohem méně, než třeba v ČR, věřte mi, jezdil jsem tam po silnicích skoro 11 let. Silnice jsou téměř dokonalé, v poslednich dvou letech nová skvělá silnice na Nalut, opravená velká část silnice na Tunis. Nelíbí se mi, že to tam znáte a přitom pomlouváte i věci, které jsou dobré. Samozřejmě, s těmi odpadky to podepíšu na sto procent, takovej bordel jsem neviděl nikde. Už jsem ovšem zmínil neschopnost a neochotu Libyjců pracovat...

0/0
19.2.2011 19:12

LadyLucy

Re: Tam to za chvíli bude vypadat jako před 70 lety...

Já je mám za povahově lepší lidi než Čechy, jsou si bližší, a celkem přátelštějští, rodina drží opravdu při sobě, s námi se to nedá srovnávat. Z mojí rodiny v Libyi pracují snad všichni, muži všichni, z žen asi půlka, ale pracují v nemocnici, ve škole, apod. Takže tu neochotu pracovat jsem u nikoho nikdy nezažila. Silnice jsou na mnohých místech otřesné, za tím si stojím. A dopravní nehody jsou tam také strašné a velmi časté. Nějaké vily mi nezalepí oči před tím, že Libye je co se týká obyvatelstva celkem chudina.

0/0
19.2.2011 19:21

Žaník

Re: Tam to za chvíli bude vypadat jako před 70 lety...

Ale milá paní, s tím Vaším hodnocením Libyjců já naprosto souhlasím - až na tu práci. Víte, Vy je možná vidíte odcházet do zaměstnání - já jsem potom s nimi v tom zaměstnání trávil pracovní dobu. A tvrdím, že o tom, co je opravdová práce nemají ani ponětí. A skutečně pracovat schopni nejsou. I z výrobní linky dokážou utéci v průběhu výroby - bez ohledu na to, že třeba výrobky budou padat na zem. Schůzovat, radit se či velet, to ano. Ale pracovat ne. Ostatně to vidíte i v soukromých podnicích - restaurace s holými žárovkami, neumytými pulty - pokud tedy načerno nezaměstnávají Egypťana či Sudánce. Tak se mějte hezky. Třeba se tam ještě někdy potkáme.

0/0
19.2.2011 20:03

LadyLucy

Re: Tam to za chvíli bude vypadat jako před 70 lety...

Ale oni zaměstnají nějakou levnou pracovní sílu, Afričani z jihu přece běžně postávají nebo někde sedí a oni si je najmou. Čekají na práci, a to i málo placenou.

0/0
19.2.2011 20:16

LadyLucy

Re: Tam to za chvíli bude vypadat jako před 70 lety...

A centrum.cz vám jelo? Já jen, že když jsem ho tam snažila pustit, ale už nevím zda loni nebo i předloni, tak mi nikdy nenajel :-(( Jinak vím, že třeba z Al Jazeera je přerušen signál a lidé se nemohou dívat na tyto zprávy, ale uniknout se nedá. Také moc nevěřím, že by se něco změnilo, i tak však přeji občanům Libye vše dobré i změnu.. snad časem, a také si přesto stojím za tím, že se před "plukovníkem" měli lépe.

0/0
20.2.2011 1:55

Žaník

Re: Tam to za chvíli bude vypadat jako před 70 lety...

Dobrý další den,

věřte mi, prosím, že jsem opravdu nezaznamenal žádné blokování internetu. Na centru mám svůj hlavní mail, používám ho stále, a loni i předloni v TIP bez problémů. Ohledně té televize se nemohu vyjádřit, my jsme měli rozvod ze satelitu, takže k dispozici všechno. Ale sama víte, kolik tam je satelitních talířů je na každém domě či domečku. Na rozdíl od Vás si nemyslím, že by se bez plukovníka měli lépe. Utvrzuje mne v tom i situace všech okolních států. Jistě si vzpomenete na desítky Egypťanů, zaměstnaných načerno jako zelináři či pomocníci v krámech. O nádenících ze Sudánu, Čadu, Nigerie (ale i kluka z Burkiny jsem znal) jste se zmínila sama. A otázka žen, kterou tu někdo zmínil? V našem závodě byly kromě generálního ředitele ve všech provozech už jenom ředitelky. S vysokoškolským vzděláním.Tož asi tak.

0/0
20.2.2011 13:08

LadyLucy

Re: Tam to za chvíli bude vypadat jako před 70 lety...

Mne centrum nikdy nejel. A nezkoušela jsem to jen doma, ale i ve škole apod. Jinak mne nepřesvědčíte :-) A těžko může někdo srovnávat vládu Idríse za několik let s dlouhodobou vládou Kaddafího. Jeho v minulosti podpora teroristických skupin, uvedl Libyi do izolace, i teď investuje hodně peněz jinde, přála bych lidem změnu, opravdu. A nechápu ani jak můžete tvrdit, že by se bez plukovníka by se neměli lépe. Jak to můžete vědět. Na výrobní lince jsem měla brigádu a v životě bych tam už nešla tady v ČR i kdyby padaly výrobky na zem :-) a i my nabíráme pracovníky z Polska, mezi zdravotními sestrami se uvažuje o Vietnamu, protože se lidem zdá mzda malá. Nebo lidé z Východu jako levná pracovní síla, není to jen tam. A není to jen typická ukázka Libyjské charakteristiky, co Itálie nebo Řecko, dalo by se o nich říct, že mají jen své restaurace :-D ale já znám mnoho Libyjců co pracují a hodně, za tím si stojím.

0/0
20.2.2011 13:27

Žaník

Re: Tam to za chvíli bude vypadat jako před 70 lety...

No nic, neshodneme se. Ale porovnání Libyjců s těmi ubožáky s okolních zemí, které tam vidíte jako žebráky a nádeníky by Vám něco mohlo naznačit. Hezký den.

0/0
20.2.2011 13:35

LadyLucy

Re: Tam to za chvíli bude vypadat jako před 70 lety...

Možná máte pravdu a jsem zaujatá, nádeníky vidím hlavně z Jižní Afriky, viděla jsem i žebráky z Egypta, a celkově i s politikou Egypta se mi nikdy nelíbila, a naopak se mi líbilo, že se plukovník dokáže postavit Evropě, s tím za ním stojím, ale je to málo. Také jsem dokonce poznala pár lidí z Kaddafího rodiny a byli to příjemní lidi :) to chci zatím jen udělat tečku, ať se nerozhádám, ale i teď když vidím, jak ty lidi střílí apod... :-(

0/0
20.2.2011 13:44

LadyLucy

Re: Tam to za chvíli bude vypadat jako před 70 lety...

A co že ve Vašem závodě byly jen dvě ženy jako ředitelky? Z toho si děláte názor na celou Libyi, že je to všude automaticky takhle? :DDDD Jsou závody i v ČR, kde ženy nepracují, a to, že tam vše vychází z Islámského náboženství, snad psat nemusím. Na ženu tam nejsou takové nároky jako na ženy tady!!! Okolních států? Copak v Tunisu mají ropu? Nějaké suroviny??? Bez nich by "plukovník" neměl vůbec takovou sílu. A hlavně i ta svoboda :-(( Nejste Vy také náhodou zastáncem režimu apartheidu v JAR? Také by se dalo říct, že tam kdysi bylo bezpečno a lépe než dnes, kdy jsou "svobodní" a je to tam samá vražda apod. No hlavně, že se měli dobře jako otroci! že

0/0
20.2.2011 13:39

Mallinali

Re: Tam to za chvíli bude vypadat jako před 70 lety...

Povahově lepší lidi? Přátelštější? Aha, to už asi bude nějaká varianta Stockholmského syndromu. Země nenávistným islámem infikovaných nemakačenků co funguje jenom kvůli ropě. S těma být vůbec srovnáván je dost urážlivé. Podle vás bych se měl asi stydět, že si po sobě uklízím a nemlátím svojí přítelkyni. Bože můj ;-O.

0/0
19.2.2011 20:22

LadyLucy

Re: Tam to za chvíli bude vypadat jako před 70 lety...

Léčit se můžete jít maximálně Vy, v Libyi jste nikdy nebyl a kolikrát jste v Libyi četl, že tam je v posledních letech ženám ubližováno? STydět se můžete za to, co tady píšete, mě v LIbyi nikdo nebije, a že i tady češi dělají pěkný svinčík, snad psát nemusím. Nemakačenků? je to bohatší stát než my, tak nekecejte že by tady každý pracoval, kdyby musel, a oni taky mnozí pracují. TAdy jsou snad práva dodržována? Viz. drtivá většina alkoholiků mezi mláděži a stále častější babyboxy, a i přesto kolik odložených novorozeňat v pudlicích a na záchodcích. Nehledě na to, že si i sourozenci zde závidí majetek a na korunu jsou jak trapní skrblíci. Máte pravdu, takové srovnání si nezaslouží.

0/0
19.2.2011 21:06

mirekzelen

Re: Tam to za chvíli bude vypadat jako před 70 lety...

hlavně že to nebude vypadat jak Čechách dnes!

0/0
19.2.2011 15:12

Mallinali

Re: Tam to za chvíli bude vypadat jako před 70 lety...

;-D zas to tak nepřehánějte, máme dost problémů ale brát nás jako odstrašující případ pro země třetího a navíc muslimského světa...to fakt není už ani vtipný.;-)

0/0
19.2.2011 20:27

comair

Re: Tam to za chvíli bude vypadat jako před 70 lety...

Rika mamlas, ktery sedi v teple doma a diskutuje na internetu.;-D;-D;-DNejste nahodou nalitej?8-o

0/0
19.2.2011 20:47

certik_bertik

široce

respektován? A od koho proboha?

0/0
19.2.2011 13:59

Žaník

Re: široce

od lidu. To byste se hodně divil. I z těch pár obrázků z provládcových demonstrací to lze vytušit.

0/0
19.2.2011 14:30

certik_bertik

Re: široce

no jde spíš o to kdo tohle organizuje

0/0
19.2.2011 14:32

Žaník

Re: široce

Kaddáfí díky naftě vystavěl v Libyi nemocnice, bytovky, dálnice a silnice. Občanům rozdal penze, padesátileté bezúročné půjčky na domy, zadotoval produkty základní potřeby a odnaučil i ten malý díl Libyjců, kteří to ještě uměli, pracovat. Veškeré výkony provádějí zahraniční dělníci za pár šupů, Libyjci leda dohlížejí. Blbě. Nedivte se tedy, že ho stále ještě zbožňují. Pravda, v posledních dvou letech si to trošku pokazil zdražováním potravin a energií - i ten benzín už dneska stojí více než 3 Kč/litr. Na druhou stranu zase nesmírně rozšířil řady policie, takže bych si na jeho brzký pád nevsadil. Ovšem vypadá velmi vyžile, takže možná paní smrt, kdo ví. Po něm to možná dostane Saif, ten je chytrý, možná by mohl trošku zmírnit korupci a jet dál ještě spoustu let. Tož tak.

0/0
19.2.2011 17:51

certik_bertik

Re: široce

a jakpak se dá od stolu direktivně zmírňovat korupce?

0/0
19.2.2011 18:43

Žaník

Re: široce

Když vám patří jak justice tak i policie? V dikatuře? Velmi snadno! Vlastně úplně nejsnadněji. Hlava dolů, potěšení pro lidi...

0/0
19.2.2011 19:07

LadyLucy

Re: široce

Kdo Vám nakecal, že ho lidi zbožňují, to opravdu nechci vědět. Ale už několikrát přestal pokus o sesazení. Půjčky na domy? Dobré věci tam dokázala zavést i Itálie během své okupace, vysázané stromy, apod. A investuje především do Jížní AFriky nebo také do určitých skupin lidí, aby pak o něm mohli skandovat, že ho milují ;-) I za to si platí. Kdysi zakázal cizí jazyky, angličtinu, apod. Takový youtube tam je cenzurovaný, a podobně další stránky. Znám spoustu Libyjců kteří vystudovali VŠ nejen v Libyi ale i v Evropě a v ropném průmyslu se angažuji. Tolik k vašemu trapnému urážejícímu příspěvku.

0/0
19.2.2011 19:08

Žaník

Re: široce

Trapný urážlivý příspěvek? Milá paní, Vy tu otevřeně lžete a chcete mluvit o trapnosti? Kdypak byl cenzurovaný youtube? Já měl připojení přes LTTnet a nikdy, opakuji nikdy, mi nikdo žádné stránky necenzuroval. A že jsem byl na netu nějakých pár hodin denně. Ostatně, těžko něco cenzurovat národu, který má doslova na každém baráku nejméně jeden satelit - nebo i to chcete popřít?

Anglické nápisy třeba na letištích opravdu zrušeny byly, v Benghází ovšem nikdy anglické názvy ulic nezmizely, takže ten zákaz taky nebyl centrální, tudíž asi ne od vůdce. To, že ho lidé spíše zbožňují než zatracují mám přímo od těch lidí. A byl jsem s nimi denně po hodně dlouhou dobu.

0/0
19.2.2011 19:17

LadyLucy

Re: široce

Youtube je cenzurovaný a to i dnes, a pravděpodobně bude i zítra ;-) A ten tisk je také vyloženě demokratický že? ;-) Noviny se vydávají pouze vládní. No naštěstí je nikdo nečte. Ve školách byl zákaz výuky, vůdce může zakázat nebo povolit prakticky "cokoliv". Jinak ale máte pravdu, informační síť se zlepšila.

0/0
19.2.2011 19:24

Žaník

Re: široce

Jo takhle, dnes? Tak to nemohu vyvrátit. Ale do března loňského roku cenzurován nebyl - a to vím bezpečně. S novinami máte pravdu.

0/0
19.2.2011 20:06

certik_bertik

Re: široce

vy děláte jako by Lybie byla soukromý podnik rodiny Kaddáfí

0/0
20.2.2011 10:48

Žaník

Re: široce

Víte co? V podstatě to tak je. S tím, že se o ni dělí s několika dalšími významnými klany. Bagdádů, Sharifů a dalších. Jo, a ty "ypsilony" máte obráceně. :-)

0/0
20.2.2011 13:11

certik_bertik

Re: široce

měl byste si přečíst co je definice republiky

0/0
20.2.2011 15:36

certik_bertik

Re: široce

co je to proboha za nesmysl že lidi milují diktaturu

0/0
19.2.2011 19:57

LadyLucy

Re: široce

To není diktatura, jak si asi myslíš v úplném slova smyslu. Protože oni mohou cestovat do zahraničí, mají kontakt se zahraničím, mají dostupné zboží, apodobně.. jinak je ale pravda, že spousta lidi tam je nespokojených a určitě by si přáli změnu..

0/0
20.2.2011 1:57

Žaník

Re: široce

Protože se tam díky korupci objevila vrstva skutečně velmi bohatých rodin, tomu se přizpůsobil trh s nabídkou luxusního zboží a lidé jsou najednou konfrontování se stylem a zbožím, který si nemohou dovolit. S cestováním máte pravdu. Málokdo ví, že občané "socialistického" státu mohou bez nějaké libyjské "doložky" cestovat po celé Africe.

0/0
20.2.2011 13:14

LadyLucy

Re: široce

A do Itálie ne? A jinak můžou cestovakt kdekoliv když mají vízum, nejsou omezování, kromě Izraele tedy, kdysi i JAR. Spoustě z nich je placena lázeňská péče u nás v ČR, což ale moc neschvaluji, protože z nich český management lázní odírá peníze jak může.

0/0
20.2.2011 14:42

enemigodesion

Pote

co ztratili Egypt, pokousi se sioniste z USA a Izraele rozvratit Lybii. To se ale nepovede. Par provokateru nemuze jednotnou zemi ohrozit. Drzim Vam palce, pane plukovniku!

0/0
19.2.2011 13:52

wertzu

Re: Pote

Průhledná provokace.;-DRv;-D

0/0
19.2.2011 13:54

villík

Re: Pote

:-/;-):-P;-D

0/0
19.2.2011 14:06





Najdete na iDNES.cz