Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

POLEMIKA: Protest proti kapitulanství nebyla žádná laciná petice! píše Tomáš Cikrt

Diskuse o způsobech, jimiž Lékařský odborový klub a Česká lékařská komory prosazovaly navýšení platů nemocničním lékařům a o reakcích na jejich nátlak, sice v posledních dnech uvadá, to však neznamená, že téma je takzvaně prodebatováno a že za ním nezůstávají žádné "pachové stopy". Zde přinášíme ještě jeden polemický příspěvek, z pera Tomáše Cikrta, který vešel ve známost zejména v pozici mluvčího ministra zdravotnictví Tomáše Julínka. A za ním následuje dovětek redaktora, jehož se polemika týká.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vlk_1

Souhlas s p. Cikrtem

Petici jsem taky podepsal a s panem CIkrtem ve všech zásadních bodech souhlasím.

Přidávám ještě jedno hledisko na "práci" LOK: když bylo zřejmé, že akce lékařů ztrácí podporu veřejnosti, vymysleli soudruzi odboráři, že vlastně lékařům vůbec nejde o peníze, ale o odstranění korupce z lékařských zařízení.

Snad si mysleli, že jim to lidi budou baštit, korupce je ošklivá věc, kdo proti ní bojuje, je sympaťák. Jenže tenhle argument byl tak očividnou lží, že to muselo dojít úplně každému, snad kromě lékařů samotných. Ano, korupce je všude a bylo by divné, kdyby se nemocnicím vyhnula. Ale ani nejlepší ministr by s ní nedokázal zatočit během pár týdnů. Když si někdo klade ultimáta, že stáhne výpověď jenom pokud dostane přidáno, a dokonce přesně uvede o kolik, je jasné, že mu jde právě o peníze a o nic jiného. A pokud to je v době, kdy se zoufale šetří na platech všech státních zaměstnanců,  pak nelze chápat celou lékařsko-odborářskou akci jinak, než jako bezohledné vydírání nejhrubšího zrna.

0/0
23.2.2011 12:16

skeptický

Re: Souhlas s p. Cikrtem

Rovněž souhlasím s p. Cikrtem.

Novináři si většinou skutečně neověřují fakta. Chápu, že jde často o natolik odborné téma, že to prostě není možné. Pak by asi měli použít formu citace, např.: Pan XY říká, že ve zdravotnictví se utratí x Kč za YZ. Tedy neuvádět názory kohokoli za jednoznačnou skutečnost. K citátu názoru pak mohou psát co chtějí a čemu věří.

0/0
28.2.2011 14:13

badodmrtvereky

Kapitulanství.

Působení těchto Cikrtů,Jůlínků a Šnajdrů včetně Hroboňů z Harwardu také není levnou záležitostí.Jejich působení v systému zdravotnictví vyvolalo devastaci,proti jejichž následkům vznikla tato stávka lékařů,která ať se to někomu líbí nebo ne byla oprávněná.

0/0
23.2.2011 12:06

skeptický

Re: Kapitulanství.

Velmi se mýlíte, nebo prostě ony jmenované iracionálně nenávidíte, ale skutečnost je právě v neexistenci skutečné zdravotní reformy. Nemocnice a zejména její zaměstnanci stále žijí v těžkém socialismu, ale tarify jsou jistota a každý je placen dle délky pracovního poměru a ne dle kvanta odvedené práce. Každý, který se tento stav pokusí změnit bude osobně napadán. Typickým vzorem pro torpédování reformy je pan Julínek, kdy nakonec nikdo nemluvil o jeho reformě, ale byl jen veřejně urážen. Populisté místo aby debatovali o podstatě reformy jen vypouštěli krakena. No a Vy jste jeden z nich. Vy víte, že Vámi jmenovaní jsou darebáci a vůbec neposloucháte co vlastně říkají. Zkuste trochu přemýšlet a omezit plivání kolem sebe. Děkuji.

0/0
28.2.2011 14:03

denny6002

Re: Kapitulanství.

souhlasím,ale k naplnění Vaší výzvy na závěr jsem skeptický. Je to marný,je to marný,...:-/!

0/0
28.2.2011 14:25

milan16647

Prcek,neprcek.

Ať už dnes píše kdo chce ,co chce.Nic se nezmnění.Pan ministr to podělal se souhlasem pana premiéra.měli ty čtyři tisíce doktorů nakopat dozadu a byl pokoj.Teď můžeme čekat až si páni doktoři zvyknou na vyšší standard a začnou chtít znova více.doufám že do té doby tzam bude sedět jiná tvrdší vláda.:-)[>-]

0/0
23.2.2011 11:49

senior sx

Radio Jerevan, "Baba dala vojákovi"

p { margin-bottom: 0.08in; Pane Chuchmo, vaše texty do kamene tesati!

Tedy ne Německo, ale Rakousko a není vyšší cena léků, ale vyšší procentuální podíl. Vaše argumentace tak stejně jako páně Kubkova používá údaje vytržené odněkud, kde netušíme, co fakticky znamenají. Je téměř jisté, že v porovnání s námi rakušané zaplatí v procentech méně za léky, protože zaplatí víc za práci doktorů. To ale mohl také říci řetěz a dobytče si mohlo dát pausu. Ale jak to souvisí s tím, kolik a za co se u nás vybere na zdravotním pojištění a jak má být české zdravotnictví financováno? Je to jistě zajímavé srovnání, dokazující, že čeští doktoři mají nízký plat, ale to je tak asi vše.

Pamatujete? Je pravda to, že v Moskvě promítají švédský pornografický film "Baba dala vojákovi"? V zásadě je to pravda, film se promítá v Moskvě, ale není švédský, je sovětský. Také označení pornografický není zcela přesné, jedná se o panoramatický film. Též název je trochu zkreslený, správný název je "Balada o vojákovi".

0/0
23.2.2011 11:35

Oldshaterhand

hm

p.Cikrt at nevyskakuje, stejne vysoko nevyskoci i pri sebelepsi namaze.S Julnkem znicil zdravotnictvi tak at drzi radeji hubu a schova se do krabice.!!

0/0
23.2.2011 10:10

lukim

Re: hm

R^R^

0/0
23.2.2011 11:26

Stříhali dohola velikou holčičku

Když to zjednoduším,

věřím víc Cikrtovi než Chuchmovi.

0/0
23.2.2011 9:57

zluta ponorka v zakone

Cikrt plaa nesmysly

viz napr. ten o lekari, ktery sedic doma je odpovedny za to, co se deje ve spitale;-D je to jeden blabol vedle druheho:-)

0/0
23.2.2011 10:09

zluta ponorka v zakone

Re: Cikrt plaa nesmysly

placa....sorry

0/0
23.2.2011 10:09

Duke..Nukem

jj,

cim mensi to je,tim to chce jit vice slyset..;-D

0/0
23.2.2011 9:55

vilný stařec

Cikrte!

Nelez do žádného důvěryhodného giganta, ani o půlnoci, frštén?!;-€EU

0/0
22.2.2011 19:36

arogancemoci4

Co je skutečností?

Že původním článkem si to u mne Chuchma dost pokakal a dneska to podělal definitivně....

0/0
22.2.2011 5:02

Stříhali dohola velikou holčičku

Re: Co je skutečností?

Tak nějak.

0/0
23.2.2011 9:57

medved.m

Ale nechte ho,

chudák Chuchma byl už za své svazácké kariéry v Mladém světě, je a vždycky bude...

jenom chuchma.

0/0
22.2.2011 0:51

Vsetín 1

Znáte to o té sobotě ?

Bav se s Kubkem a Englem o sobotě, když jde v pátek na porážku;-D

0/0
21.2.2011 21:49

Ant52

Organizovat cokoliv s cílem způsobit škodu, ujmu na zdraví

neboli ohrozit životy spoluobčanů je trestuhodná podloudnost. Aktéři tohoto pokleslého počinku by se měli, zcela jednoznačně, zpovídat společnosti před soudem. Pokud ne, potom by si zasloužili, aby jim ti jimž ujmou vyhrožovali vzali hrábě, kosiska a sudlice a proklepli jim sedinky a záda.

Jinak k textu článku: To, že ony podlé výpovědi byly dány jen z důvodu vydírání, nikoliv vážně, vypovídá oněch 98% zpětvzetí výpovědí v Praze. Tvrdit, že to tito vyděrači mysleli vážně by bylo velmi odvážné. 

0/0
21.2.2011 20:31

Vsetín 1

Re: Organizovat cokoliv s cílem způsobit škodu, ujmu na zdraví

R^;-DR^

0/0
21.2.2011 21:47

tombry

Re: Organizovat cokoliv s cílem způsobit škodu, ujmu na zdraví

Nerad Vám kazím náladu, ale státní zástupce již podané trestné oznámení odložil, protože se o žádný trestný čin nejednalo !

0/0
23.2.2011 10:08

EasyR1.4

Z toho už se

nevychuchmujete... Rv

0/0
21.2.2011 20:30

tantemici

Pane Chuchma, už toho nechte.

Zaplétáte se do své snahy vybruslit z této, pro vás skoro už ostudné, debaty a nevíte, jak z ní ven.

Příklad: sám píšete v závěru, že méně informovaný jedinec už "nerozpozná, co je fakt, a co osobně motivované tvrzení" . A přitom sám - o odstavec dříve - využíváte podobného, velmi zájmově motivovaného tvrzení páně Kubka o cenách léků či jejich objemu tu i onde a stavíte na něm svou argumentaci proti panu Cikrtovi.  

A vyčítat oponentovi stylistiku?!  Jste snad lepší? Obávám se, že nikoli, že jen sám prezentujete ten šílený úpadek novinařiny v Čechách.

Zkuste třeba mlčet.

0/0
21.2.2011 20:25

arogancemoci4

Re: Pane Chuchma, už toho nechte.

Souhlasím s úpadkem novinařiny v Čechách a dodám, že má jedno všeříkající synonymum: MFD/idnes.cz

0/0
22.2.2011 5:04

twin

Domnívám se, že pan Cikrt je jeden z těch,

kteří jsou za současný marasmus v českém zdravotnictví nejvíce zodpovědní. Udělal by lépe, kdyby mlčel. Protest nemocničních lékařů byl nepochybně z etického hlediska na hraně a heslo Náš exodus, Váš exitus, těžko přijatelné. Na druhé straně, bohužel, pokud lékaři na problémy po léta poukazovali méně důrazně, nebylo to nic platné. Když dr. Dernerová kritizovala dnes již proslulé nákupy Severočeské krajské zdravotní, byla z nemocnice odejita (lidé na Mostecku jí ale její statečné vystoupení nezapomněli a zvolili ji do senátu). Pan Šnajdr, přítel pana Cikrta, by si mohl připomenout elektronické zdravotní knížky IZIP a 54 milionů, které jeho devět šmejdů (pardon, expertů), rozkradlo ze zdravotního pojištění na své odměny za jeden jediný rok!  A co léková politika ministerstva za pánů Julínka a Cikrta? Díky lékařům, kteří našli odvahu se mafiánům postavit!

0/0
21.2.2011 20:12

tombry

Re: Domnívám se, že pan Cikrt je jeden z těch,

R^

0/0
23.2.2011 10:08

aljav2bezduvodneodstrelen

Re: Domnívám se, že pan Cikrt je jeden z těch,

IZIP je dobry system, take byl po pravu ocenen i v zahranici. Problem je ze lekari ho nechteji pouzivat, vetsinou z lenosti, a pak je efekt IZIPu samozrejme opravdu nizky. Cenu IZIPu nekomentuji, nevim jaka cena by byla relevantni, ale asi to bylo, jak je u nas obvykle, predrazeno.

0/0
23.2.2011 10:09

Fouse

Re: Domnívám se, že pan Cikrt je jeden z těch,

Víte, ono to není tak jednoznačné. LOK se vždy stavěl proti reformám. Vždyť pohřbil i návrh Julínka na snížení počtu přesčasů. O rušení úrazovky v Brně a postoji lékařů (lékařských odborů) se také dnes nemluví.

O korupci vedoucí od časopisu ČLK k tehdejšímu ministru Rathovi a návrhům na "změny v lékové politice" ani nemluvě.

Ono i to, jak se celý protest zvrhl jen v touhu po penězích něco o lékařském stavu (nebo o stavu v myslích lékařských odborářů) vypovídá.

0/0
23.2.2011 10:27

Tutek v.1.1

pane redaktore

máte souhlas od pana Cikrta, aby jste se vyjdřoval k joho článku přímo? Proč tam nebyl jsen odkaz na vaši reakci? A to co jste zplodil.......

0/0
21.2.2011 19:55

hňup

ale no tak,

".... jak hájit práva zaměstnanců, dokonce by je mohli zaměstnavatelé z tohoto důvodu označit za neplatné..."   nemohli, pane cikrte, nemohli.  vykládáte si právo jako ti doktoři ? krucinál fagot,  výpověď platí, ť ji doručí sám pracovník, nebo pošťák, nebo najatá osoba, pokud má, ta výpověď, zákonem  požadované náležitosti !

0/0
21.2.2011 19:54

bolan

Dosud jsem si pana Chuchmy vážil.

Osobně ho neznám, ale se značnou částí jeho názorů jsem se ztotožňoval a nebo je aspoň pokládla za smysluplné.

Ovšem po této blamáži ohledně petice, kdy se zoufale chytá každé drobnosti ( tentokrát například stylistické práce) aby nějak vybruslil ze svého jalového blábolení, musím svůj názor přehodnotit.

A jak jsem psal už minule, je smutné, že nedokáže chlapsky přiznat, že tentokrát mlel kraviny a raději to neomluví například kocovinou.

Ego panu Chuchmovi zatemělo mysl a tak je potřeba se na něho v současné době dívat.Smutné.

0/0
21.2.2011 19:49

Stříhali dohola velikou holčičku

Re: Dosud jsem si pana Chuchmy vážil.

To s tou stylistikou byla ostuda.

0/0
23.2.2011 9:58

Deratizátor vulgo Krysařík

Něco na tom bude.

Musím s panem Cikrtem souhlasit. Za to, kam zapadlo v současnosti naše zdravotnictví je opravdu odpovědný. A nemalou měrou.;-€

0/0
21.2.2011 19:36

ceItic

Re: Něco na tom bude.

Tak, tak. Nakonec to o Cikrtovi řekl pan Kubek, takže to pravda být musí a není nutné ji ověřovat...;-D

0/0
21.2.2011 19:52

denny6002

Re: Něco na tom bude.

kam zapadlo v současnosti naše zdravotnictví a čím konkrétně za onen dle tebe neblahý stav může pan Cikrt,potažmo pan Julínek,coby jeho bývalý šéf?

0/0
21.2.2011 21:43





Najdete na iDNES.cz