Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejrychleji ušetříme rušením lůžek v nemocnicích, říká Hegerův náměstek

Letos se musí uvnitř zdravotnictví najít dvoumiliardové úspory na platy lékařů. A to už od března. Podle náměstka ministra zdravotnictví Petra Noska bude obtížné tento termín dodržet. "Ale nyní bych ho nezpochybňoval," uvedl Nosek v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vodnicvcechach

prohrali jste vsechno a vsichni, cesi

Rv jenze vam to v te kotline nedojde, jak jste zaslepeni

0/0
23.2.2011 15:39

vodnicvcechach

hegemon, nejsi cvok?

Rv

0/0
23.2.2011 15:37

vodnicvcechach

jiste pantato

otrokarstvi a zbavit se rychle nemocnych, at nam neklesa vejvar ;-€ Rv

0/0
23.2.2011 15:35

rebbe

Platy vedoucích jsou odvozeny od velikosti oddělení

stačilo by, v tabulkách změnit kritérium počet postelí nebo počet podřízených, počet pacošů a zavést třeba poměr výkonu k nákladům. Kolik stojí uzdravený pacient ve srovnání s konkurenčními zařízeními.

0/0
18.2.2011 20:58

strejndz_dyzajr

Re: Platy vedoucích jsou odvozeny od velikosti oddělení

chacha. a ještě prosím nějak změřit to zdraví, ať to máme přesně a nikoho neošidíme. ono léčit totiž neznamená vyléčit, jasné? :-P takže někdo může léčit levně a blbě, někdo draze a dobře. a samozřejmě i naopak, ale to jsou jistě spíše vyjímky. maximální ekonomizaci vždycky odnesou jen a jen pacienti. nemocnice totiž není pekárna ani škodovka. nehledě na to, že nemocnice jsou placeny paušálem, nikoli od kusu. a už vůbec ne od vyléčeného kusu.

0/0
23.2.2011 15:02

MKN

Zrušit 10.000 akutních lůžek je krásné heslo

ale odtržené od reality. Poptávka po zdravotních službách je totiž značně nerovnoměrná a živelná. Jsou dny, kdy oddělení jsou poloprázdná a naopak dny, kdy není pac. kam dávat. Budou lidé akceptovat, že není místo ma akutním oddělení, ale pac. půjde rovnou na to odd. následné péče, kde bude 1 doktor na x lůžek a přes noc vůbec? Jinak s tou strukturou lůžek je to trochu jinak. Celkový počet lůžek je podobný (67 a 62 tisíc), ale struktura nemocnic

je úplně jiná. Podíl v menších nemocnicích (do pěti set lůžek) činí

v Rakousku plných 89 % a v ČR jen 48 %.

0/0
18.2.2011 20:24

rohovín jednorohý

Ta pohádka o tom jak se rušením lůžek

vydělají miliardy na ty vyděračské pořadavky felčarů to je jen prolhané pahumanistické žvanění podobné jako to z LOK.

Tímhle se nemůže vydělat nic tím se můžou jen a jen snížit příjmy nemocnic a potom nebudou mít zase na ty vejvary felčarů.

Ušetřit reálně miliardy na mzdy se dá jedině rušením lůžek + rušením pozic doktorů + rušením pozic ostatního personálu, což znamená rušit celá zdravotnická zařízení ale na tohle teď ta klaka asi slyšet nebude ti se teď zakopají aby nikdo nezrušil nic.

Tou nechutnou kapitulací se de fakto odtroubila do ztracena jakákoliv takováhle reforma. ;-€ 

0/0
18.2.2011 19:45

Vlada0091

úspora

Nejrychleji ušetříte snížením odměn členům dorozčích rad, snížením odměn členům statutárních orgánů v jednotlivých nemocnicích, prodejem jejich služebních aut a propuštěním jejich sekretářek a poradců. R^

0/0
18.2.2011 19:14

rebbe

Re: úspora

Dále zredukováním pojišťoven na jednu jedinou VZP, tím propuštění X ředitelů, náměstků, prokuristů, sekretářek atd. těch zbytečných pojišťoven. Omezením průtoku bradavky, na které visí VZP- z celkového obratu povolit max. 3 promille na provoz pojišťovny.V

0/0
18.2.2011 20:49

vodnicvcechach

Re: úspora

to bys musel vy s t rilet ty snajdrovniky, daliky, a takovyhle tipky. ty, ktere nevidis

0/0
23.2.2011 15:36

Hanf

LOKtoři to nějak nemůžou rozdejchat,

to rušení lůžek. Jejich kecy o tom, že budou pacienti posedávat v nemocnicích na židlích, jsou slabomyslné, dobré tak do Blesku či Aha. Jde o to, že se budou rušit pouze NEVYUŽITÁ AKUTNÍ LŮŽKA. Bylo by dobré si ujasnit, co je to vlastně akutní lůžko: to je lůžko, u kterého je instalována celá řada drahých přístrojů, pro případ, že by na musel ulehnout pacient s akutním problémem. Jenže mnohdy na více jak na polovinu těchto lůžek za celý rok nikdo neulehne. Navíc na určitý počet aktuních lůžek je třeba držet ve stavu určitý počet lékařů, i kdyby jinak za celý rok neobvázali ani jediný palec. Takže tato lůžka se změní na LŮŽKA NÁSLEDNÉ PÉČE, což je klasická postýlka, na které se pacient povaluje v nemocnici třeba i několik týdnů, které by ovšem mohl strávit i doma. Jenže to by těch pacientů v nemocnici už hodně ubylo a občas by tam možná doktoři měli přesilovku, proto tolik křiku z jejich strany...

0/0
18.2.2011 18:25

vodnicvcechach

Re: LOKtoři to nějak nemůžou rozdejchat,

nerozdejchas to hlavne ty, az ti doopravdy neco bude

0/0
23.2.2011 15:36

Hegemon

Kolegové,

ruší se nevyužitá lužka tj. na kterých neleží pacienti. Vaše představa, že pacient nebude mít kde složit hlavu je hodná tak 6 Letého dítěte.

0/0
18.2.2011 18:04

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Kolegové,

Tak já třeba na porodním čekala na chodbě, než se uvolní lůžko na pokoji. :-P

0/0
18.2.2011 18:05

Hegemon

Re: Kolegové,

a ? Zanechalo to nějaké trauma na Vás nebo Dítěti ? Asi ne.

0/0
18.2.2011 18:09

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Kolegové,

Rodil jste? Asi ne, leda slona (už mu leze chobot). Je vám zima, jste unavený, krvácíte a ležíte na chodbě, kde chodí kupy lidí a každý na vás čumí..... Rv

0/0
19.2.2011 9:10

Vlada0091

Re: Kolegové,

je vidět, že se tento pisatel vyzná, lůžek je přece dost, vemte si třeba LDNky. Že?

0/0
18.2.2011 19:16

Hegemon

Re: Kolegové,

Ano, LDNky jsou krásně zneužívány rodinami, které se nechtějí starat o své rodiče. Šoupneme panu doktorovi něco a máme klid. Že :)

0/0
18.2.2011 19:32

Vlada0091

Re: Kolegové,

Je vidět, že pán je rentiér, který nemusí 10 hodin trávit v práci a stará se celý den poctivě o své bližní. ;-) Chválím.

0/0
18.2.2011 19:43

Hegemon

Re: Kolegové,

Práce je jen hloupá výmluva na to že odložím svojí maminku na LDNku. Vše jde, jen stačí chtít. Prostě se musíte uskrovnit a trošku obětovat. Pro Vás asi věci neznámé.

0/0
18.2.2011 19:54

rebbe

Re: Kolegové,

LDN je vymoženost dělnické třídy, kterou tato získala pracovním vypětím své avantgardy: slavné dělnické strany KSČ! Sláva rodné Straně! Soudruzi vybavení ještě dnes stranickou legitimací mají samozřejmě přednost na přijetí do kolektivu LDN, kde jim může být poskytnuta i soukromá plenta, za kterou dochrochtají. Následně by bylo třeba před transportem do márnice zahrát Pochod Revolucionářů.V

0/0
18.2.2011 20:55

Hegemon

Re: Kolegové,

Bez komentáře, člověk který tohle myslí vážně je nemocný.

0/0
18.2.2011 21:30

vodnicvcechach

Re: Kolegové,

spis najel na tvoji notu, cyniku

0/0
23.2.2011 15:40

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Kolegové,

My měli babičku, kterou rodiče nechtěli dát na LDN. Ovšem opravdu se to nedalo, ráno jít v 5 do práce, přiběhnout ve 4 odpoledne. A babička mezitím upekla utěrky v troubě (ještě, že jsme nevyhořeli), vykálela se na koberec do obýváku a snědla tabletky, co měla na týden. Nevíš, co to je se starat o postiženého člověka, tak drž kušnu. Do noci jsme kmitali, abysme uklidili a přemýšleli, co by mohla provést další den. LDN byla jedinou možností, jak ji udržet pod dohledem. A na pečovatelku platy opravdu nemáme, musíme živit darmožrouty v politice.

0/0
19.2.2011 9:12

vodnicvcechach

Re: Kolegové,

o to vlade jde ne? nepotrebuje stare a nemocne, potrebuje makajici a poslusne. nekdo je zivit musi Rv

0/0
23.2.2011 15:41

ferata

šetřím,šetříš,šetříme.

Nač lůžka. Stačilo by pacienta přikurtovat na židli a nejlépe židli s latrínou. Pak by ho nemuseli  odvázat do doby, až by skončila hospitalizace. Na jeden pokoj vejde určitě více židlí, než lůžek. Správně. Je třeba šetřit, ať panstvo má z čeho rozhazovat. Ať je co tunelovat a čím podplácet. Naše vláda pracuje skvěle. [>-]Rv

0/0
18.2.2011 17:59

rebereb

Ještě rychleji ušetříte, pane náměstku, zrušením

nemocnit! Dále od Vás očekávám návrh na vzetí nemocného do vazby a nemoc považovat za trestný čin. Nemocenskou bych zvýšil o 100% a máte to vyřešeno!

:-/

0/0
18.2.2011 17:40

Hegemon

Re: Ještě rychleji ušetříte, pane náměstku, zrušením

Nemocenská se neplatí ze zdravotního pojištění. A pokud máme 10 000 lužek neobsazených, tak se zbytečně jen platí za prázdnou postel. Nevidím důvod, aby měla každá nemocnice všechna oddělení. To je prostě kravina, jenže to lidem co přemýšlí v dobách socialismu nejde vysvětlit. Takže zrušit a neptat se, mimochodem tohle už mohlo být hotovo dávno, nebýt odporu doktorské loby. Protože efektivita = méně personálu

0/0
18.2.2011 18:02

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Nejrychleji se ušetří tím,

že potencionální pacienty budeme rovnou popravovat. Rv;-€

0/0
18.2.2011 17:35

Bery

Re: Nejrychleji se ušetří tím,

Presne to mne pri precteni nadpisu take napadlo. Obvykle nejrychlejsi reseni vsak nebyva to nejlepsi. Na skutecne reseni je potreba pouzit hlavu. ;-€

0/0
18.2.2011 17:54

rosaly

Logická otázka

??Když se zruší nemocniční lůžka, potřebujeme vůbec tolik vydírajících lékařů?? ?

0/0
18.2.2011 12:45

fitzie

Re: Logická otázka

NE. právě o to šlo: zruší se lůžka, jim ubyde přesčasů, budou mít stejný prachy, ale víc času, aby jich užili ;-)

0/0
18.2.2011 12:47

fikuss

Re: Logická otázka

Pacientům se místo lůžek pořídí židle, lékaři si klidně kdekoliv najdou lůžka.

0/0
18.2.2011 12:47

fikuss

Re: Logická otázka

navrhuji v každém špitále jen jedno lůžko na jednoho pacienta, kolem něj asi 10 doktorů - no někdpo ho musí oškubat - je to tak správně?

0/0
18.2.2011 13:03

499

Pacientům asi stačí židle....

nepotřebují lůžko!

0/0
18.2.2011 12:44

zluta ponorka v zakone

Re: Pacientům asi stačí židle....

to uz tady bylo ;-D http://www.jirkasvoboda.com/downloads/povidky/jjochor.htm

0/0
18.2.2011 13:17

petrph

ušetříme???

ještě před pár dny se tu machrovalo s tím že ministr přece nemůže přikázat ředitelům nemocnic aby vzali zpátky doktory co podali výpověď chtějí se nyní vrátit...

Jakto že nyní může ministerstvo nakázat nemocnicím aby rušily lůžka ???

0/0
18.2.2011 12:30

fikuss

Re: ušetříme???

V tomto státě lže jeden vedle druhého.

0/0
18.2.2011 12:48

sageorg

Zrušit pacienty,..............

stejně pořád jen prudí a otravují!

0/0
18.2.2011 12:05

Ivan Langer

Re: Zrušit pacienty,..............

predtim ale zdrazit pojisteni na trojnasobek

0/0
18.2.2011 12:36

fikuss

Re: Zrušit pacienty,..............

Tak, tak.

0/0
18.2.2011 12:49

Vlado Z

Nej rychleji ušetříme

--když zatlačíte na podřízené, aby přestali krást! A když ředitel SUKL-u začně dělat svoji práci dle její náplně a ne dle osobních sympatií k výrobcům léčiv.

Nepřestávám se divit, jak je tady asi podnikatelská a korupčnická  lobby silná, když i v tak kritických situacích dokáže spíš přesvědčit celý národ o redukci zdravotnické péče, než by dovolila omezit své finanční toky. Tomu se říká plutokracie!

0/0
18.2.2011 11:57

mirekzelen

nechte nemocnice

a lůžka jenom pro vyvolenné- ostatní se o sebe musí postarat-musíte se chovat tržně!

0/0
18.2.2011 11:36

Evžen1

Re: nechte nemocnice

Zřejmě jste vůbec nepochopil o čem je řeč,nebo to berete jako možnot se zviditelnit.Jde o rušení nadbytečných lůžek.Před rokem jsem byl tři týdny v nemocnici a ve třílůžkovém pokoji bylo stale aspoň jedno lůžko prázdné,když jsem odcházel,byl jsem na pokoji sám..Zato v místnosti lékařů bylo stále slyšet několik hlasů.Už víte v čem spočívají reformní kroky?Jiná věc je ta,že se tomu budou lékaři bránit všemi prostředky a každý reformní krok budou posuzovat ne podle jeho potřebnosti,ale podle toho,jestli je pro ně výhodný nebo ne.

0/0
18.2.2011 14:23

RedSquirrel

Zrušte

i pacienty, to bude úplně nejlepší :-P

0/0
18.2.2011 11:13

fikuss

Re: Zrušte

A nechejte jen ty rozumné.

0/0
18.2.2011 12:50

obambiodřekykunene II.

Reformu zdravotnictví nedělá ministr,

alébrž VZP. Objem peněz ve zdravotnictví zůstane stejný, jen VZP, díky rušení akutních lůžek, si z tohoto koláče ukousne více. Teď jde o to, jestli je taky pošlou dál lékařům a spol. nebo jestli odtečou úplně jiným směrem....Napovím: Pokud ředitelem VZP bude aktivní straník(a je jedno z kterého pólu polspektra, tak hádejte...)....jo,jo, to je flek, jak bejk...;-)

0/0
18.2.2011 11:07

fikuss

Re: Reformu zdravotnictví nedělá ministr,

Čím větší peníze v pojišťovnách,. tím větší problémy z jejich neuhlídáním (tím myslím i v nemocnicích), nebylo by lepší jim dáílo malý objem peněz je za tu nejnutnější léčbu, ost. by si pacient platil a tím také hlídal sám.

0/0
18.2.2011 12:56

JanictooN

A úplně nejrychlejší by bylo ..

všechno zrušit a budeme chodit zase k bábě kořenářce.

0/0
18.2.2011 10:59

RedSquirrel

Re: A úplně nejrychlejší by bylo ..

Možná by vyléčila lépe a bez vedlejších účinků.

0/0
18.2.2011 11:14





Najdete na iDNES.cz