Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Ministry skolila bílá nemoc

Neodcházejí, neděkujeme... a ani neděkujme. Lékaři, kteří si vynutili vyšší platy, všem předvedli, jak slabá může být i vláda, která se opírá o zdánlivě jasnou převahu 118 hlasů ve Sněmovně. Temný lékařský slogan "náš exodus, váš exitus" zafungoval, a teď se ministři jen mohou chvět, aby jim stejně jako lékaři svou sílu nepředvedli policisté a hasiči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lionel I.

Kopecký, Kopecký,

Ty jsi takový popleta a žvatlal.:-PRv

0/0
17.2.2011 19:47

aljav2bezduvodneodstrelen

chybi nam tu

Iron Lady

0/0
17.2.2011 18:43

griša

AŤ...

Se daří Všem KAPITALISTUM. AHOJ!!!!!!

0/0
17.2.2011 18:38

pekelný dědek

vzdělání....

.....Mě strašně baví,jak všichni řvou,ať doktoři vrátí prachy za vzdělání....Že tak neřvou i po našich poslancích a ministrech......kteří vystudovali zadáčo za minulého režimu....Třeba takový odpůrce komunismu jako je Nečas...

0/0
17.2.2011 18:10

Smetac

Re: vzdělání....

Já jsem si nevšiml, že by naši poslanci a ministři chtěli opustit tento stát. Proč by měli platit?

Je otázka je, zda zavést školné a absolvent by si potom mohl odejít třeba do tramtárie nebo školné nezavádět a od absolventů vyžadovat nějaký čas práce pro stát, který jim studium umožnil nebo studium zaplatit. Studium je totiž investice do budoucnosti a vzdělání kapitál. To se ale mnohým rudým dědků vysvětluje těžko. Trochu se divím. Vaši souputníci to věděli moc dobře a já, za vás komančů, platil za vzdělání jak mourovatý.

0/0
17.2.2011 19:30

lomihnát

Přijde mi legrační, jak najednou nikomu nevadí

to strašlivé porušování ZÁKONA: Zákoníku práce! 8-o Jak je to možné, soudruzi?

0/0
17.2.2011 17:46

A.C.Dupin

Re: Přijde mi legrační, jak najednou nikomu nevadí

protože to je to správné budovatelské porušování práce :-/

0/0
17.2.2011 18:13

lomihnát

eigovi

Vaše posílání nás, pacientů, do Polska, Německa nebo jiných zemí je laciné .. Protože nedokážete zařídit, abych nemusel tady platit zdravotní pojištění. Zařiďte to, a já se pak se svými penězi rozhodnu, kdo si je bude moci vydělat. Rozhodně to nebude nikdo, kdo se ke mně bude chovat jako k onuci, strkat mi prst do e-é před ostatními pacienty nebo mluvit o mně jako o exponátu ...

0/0
17.2.2011 17:43

eig

Re: eigovi

laciné je neznat stav o realite a pak tady psat takoveto bludy...Apropo jiz dnes se muzete nechat osetrit v zahranici, pokavad si radne platite zdrav. pojisteni.

0/0
17.2.2011 18:00

lomihnát

Re: eigovi

Jaké bludy jste měl na mysli, kupříkladu?

*

K Vaší druhé větě je zbytečný jakýkoliv komentář, snad s výjimkou "já o voze, vy o koze".

0/0
17.2.2011 18:19

Stary Fafa

Eige a Yupie

K vasi debate o nakladech na vzdelavani. To je prave ta zajimavost ceskeho systemu. Fakulta je zdarma, ale postgradual se plati. Treba ve Statech je to presne opacne, fakulta se plati, ale predatestacni priprava je zdarma a residenti dostavaji stipendium ve vysi 125% mistniho platu. A to rozhodne neuniklo ceskym medikum.

0/0
17.2.2011 15:52

Smetac

Re: Eige a Yupie

Zakopaný pes je asi ve slovíčku residenti, že?

0/0
17.2.2011 16:33

Coiotus

Re: Eige a Yupie

Pes je zakopán v tom, že postgraduální studenti pracují normálně v nemocnici na plný úvazek, ale vedeni jsou jako studenti s úvazkem 0,1:-P Takže při troše štěstí má takový člověk postgraduální studium formou prezenční a pobírá plat za úvazek 0,1 "jen" tři roky, nebo studuje formou kombinovanou a bere tu almužnu let pět. Přitom však normálně chodí do práce na full-time job lékaře, ovšem skoro zadarmo a ještě si platí předatestační stáže na jiných pracovištích!!!;-€ V tom je ten rozdíl!!!

0/0
17.2.2011 17:03

Smetac

Re: Eige a Yupie

Nepracuji ve zdravotnictví a nemám pojem o tom, co tu píšete. Reagoval jsem jen na  poslední větu Starého Fyfy a sice, že předatestační připrava je zdarma a residenti dostávají stipendium ve

výši 125% místního platu a že to rozhodně neuniklo českým medikům.Tím chtěl asi naznačit, že by to mohlo být pro české mediky zajímavé. Já jsem chtěl naznačit, že to asi tak jednoduché nebude, pokud onen medik není residentem (má zelenou kartu).

0/0
17.2.2011 17:32

dan1

Re: Eige a Yupie

Souhlasím s předchozím názorem - celá řada fakultek jede na zneužívání absolventů a na tom, že absolventi jsou na úvazky 0,1 nebo 0,2 a přitom dělají denně 8 hodin i více a ještě pak slouží, aby přežili - naštěstí nová generace mediků už má "gule" a na tomto systému stále častěji nechce participovat. Reakce médií, "pseudopravicových" politiků v čele s Klausem tuneldědkem a hlavně nenávistné názory veřejnosti vůči lékařům jim konečně OTEVŘELY OČI, a tak jdou jinam. Kdybych končil dneska medicínu a měl bych jejich znalost jazyků, taky bych tu nezakotvil a šel bych dál. Hlavně daleko odsud, protože tady si mně nebudou nikdy vážit. To, co si dovolila veřejnost v diskusích i na těchto stránkách, to by v Německu admin vždy smazal pro vulgaritu nebo nabádání k násilí. Ale v naší mafiánské zemičce je to OK. A slušnost se nenosí - kdo je slušný, je slaboch a má dostat za uši. Vůbec se jim nedivím, že odtud mizí - jen je škoda, že odtud mizí inteligence, která nám bude chybět :-(

0/0
17.2.2011 17:10

eig

Re: Eige a Yupie

souhlasím s V8ma , tohle ať si někteří nevzdělanci z idnes čtenářů přečtou a možná pochopí, jak to funguje..u některých mám ale strach, že nepomůže nic

0/0
17.2.2011 17:22

dan1

Re: Eige a Yupie

Bohužel asi máte pravdu, u některých jedinců je už pozdě i na svěcenou vodu...

0/0
17.2.2011 17:26

eig

Re: Eige a Yupie

jako bohůžel je mi tu z některých jedinců k blití. a že jich je docela dost....

0/0
17.2.2011 17:33

Smetac

Re: Eige a Yupie

Na jiné místě této diskuze píši o tom, proč jste ztratili sympatie veřejnosti. Věřte, nebylo to kvůli penězům. Ty vám všichni přejí nebo spíš přáli.

0/0
17.2.2011 17:38

eig

Re: Eige a Yupie

Smetaci, ja jsem ale pacient...a chapavy narozdil od tebe a spol, co se nechali ovlivnit stvavou medialni kampani!!!ten, kdo problematice rozumi, tady nemuze psat takovyhle věci, promin

0/0
17.2.2011 17:41

Smetac

Re: Eige a Yupie

V pořádku, dosáhli svého. Ať se ale nediví, že sympatie veřejnosti není na jejich straně. Mohli to dělat pomalu a citlivě. Byl by to běh na dlouhou trať, veřejnost by za nimi ale stála. Oni ale zvolili profesionální drýáčnickou PR agenturu, která nám pacientům začala vyhrožovat smrtí. Očekávali snad zato naše sympatie?

0/0
17.2.2011 17:51

eig

Re: Eige a Yupie

to musim souhlasit, vybrat si PR agenturu bylo hodne nestastné a forma protestu byla i z meho pohledu naprosto nevhodna a chapu, ze hodne lidi to nastvalo.protoze ale chapu situaci v celem kontextu, stojim i presto na strane doktorů

0/0
17.2.2011 18:03

lomihnát

Re: Eige a Yupie

Vážený pane,

jestliže si musí absolventi nechat líbit takové zneužívání, pak je důvod jediný: nejsou asi tak docela potřeba. Nedovedu si představit, že bych zaměstnal někoho, s kým počítám do budoucna, a choval se k němu takto.

Tedy: ať klidně odcházejí. Přeju jim dobré výdělky v cizině. Nic jiného ty staré podvodníky, úplatkáře a kmotry kulichů nevyléčí, než nedostatek laciných pracovních sil.

0/0
17.2.2011 17:39

dan1

Re: Eige a Yupie

To nemáte pravdu. Pokud chcete atestaci v některých oborech, musíte mít praxi na klinice. Pokud chcete praxi na klinice, aby jste mohli mít atestaci, tak vám klinika nabídne jednu možnost - jen úvazek 0,1. Nesouhlasíte - nemáte atestaci, souhlasíte - pak ale musíte pracovat 8 a více hodin denně, jinak vás šéf vyhodí a opět jste bez atestace. Je to zneužívání nerovného postavení klinik v kombinaci s totálně "znehodnoceným a zdrbaným" systémem vzdělávání lékařů. Naštěstí, jak jsem psal výše - noví abolventi chodí do kurzů jazyků a místo otrokářské práce na klinikách v ČR jdou mimo republiku, kde nastoupí aspoň na úvazek 1,0 jako v BRD za cca 3800 euro Brutto - na klidnice za základní úvazek dostanou třeba 2000 Kč hrubého a pak navíc třeba 5000 stipendia, pokud přislíbí, že si udělají PhD. Ale věřte, že bez nich by to na klinice šlo ztěžka. Když jsem byl na klinice na stáži, odešlo najednou místo 5 absolventů 8 a profesor se z toho malem potento - neměl kdo otročit!!!

0/0
17.2.2011 17:55

lomihnát

Re: Eige a Yupie

Vždyť píšete přesně to samé, co já, jen jinými slovy!

= Otročinu si mohou dovolit vyžadovat, protože je po ní poptávka. A já jsem rád, když noví jdou mimo republiku, pokud to se starými osly jinak nejde.

V důvodech a zavinění se asi shodneme, v řešení asi ne ... Nakonec, jako neodborník bych si mohl dovolit pouze obecné zásady, rovnající vztahy.

--- ještě profesor: ale nakonec se nepotento, nakonec zas nějaké Krabaty našel, že?

0/0
17.2.2011 18:26

dan1

Re: Eige a Yupie

No našel, samosebou že jo, taky už je to více než 3 roky. Ale dneska je to mnohem těžší - naštěstí. Jednak dnešní absolventi jsou trochu jiní - umí více jazyky, díky akci D-O se taky mnohem více jazyky učí, často si již na škole dělají jazykové zkoušky a v 6. ročníku nabízí své vědomosti už v zahraničí s jazykovou zkouškou. Není totiž mezinárodnějšího povolání než lékař (ještě taky pilot, kuchař, řidič a na ostatní si nevzpomenu). Právník ani ekonom se nebude učit nové zákony v nové zemi, ale medicína je skoro všude skoro stejná, proto se lékařské migraci nedá zabránit. Ani školné, které se plánuje, mu nezabrání. Jestli mám někde 5x větší plat, tak zplatím školu 5x rychleji, je to přeci jasné. Já jen, že systém se pomalu sype, pomalu ale jistě. Pokud si to mocipáni neuvědomí a nepodaří se jim chytré lidi přilákat k práci doma, dopadne to bledě

0/0
17.2.2011 18:34

Coiotus

Re: Eige a Yupie

Souhlasím s Vámi, po státnicích od nás z ročníku má v plánu zmizet do zahraničí cca 30-40% lidí a tendence je opravdu rok od roku rychle narůstající...

0/0
17.2.2011 19:03

lomihnát

Re: Eige a Yupie

éééh, vypadlo mi za poptávkou, v první větě, "" a zároveň není obava, že by ti zneužívaní poté chyběli, až s potřebným tiskopisem půjdou jinam - starých papriků je tam dost a noví otroci vylezou ze škol... ""

0/0
17.2.2011 18:30

oddTom

hm

Když neznáte, tak neznáte.

http://www.mpsv.cz/ppropo.php?ID=z262_2006_2#par62

Tak či tak, jestliže je normální výpověď to, že zaměstnavatel uplatní hromadné propouštění, proč by na druhou stranu nebyla normální výpověď to, že zaměstnanci uplatní hromadné odcházení? Pořád jde dle vašich slov o 100 normálních výpovědí, ne? Buď se bude slovíčkařit o rozdílech, nebo se shodneme, že rozdíl není.

0/0
17.2.2011 15:35

buta

Vše teď napraví už jen privatizace a doplatky k standardu

- pak si konečně lidi uvědomí jak si nevážili lékařů. Jistě zbyde řídká síť velkých všeobecných nemocnic pro chudé,bezdomovce,feťáky a nepojištěné s pětihodinovým čekáním na doktora začátečníka, operace kyčle třeba za 5 let. Lidi nucení si raději zajít do privátního špitálu budou muset mít vyšší pojistku, nebo k standardu doplatit - třeba 20% u kyčla,žlučníku,neakutních stavů- takže to půjde do desetitisíců u banální operace. Zdravotníci se konečně z doplatků dočkají zasloužených platů _ a s národem co jim jen nadával asi slitování mít nebudou.

0/0
17.2.2011 15:17

KarelFCB

Re: Vše teď napraví už jen privatizace a doplatky k standardu

to jsou ale bludy. Třeba si taky jednou začnou doktoři vážit svých pacientů - zákazníků. Přeji zdravotníkům platy podle zásluh, ale to by se taky museli ohánět. DoktořiRv

0/0
17.2.2011 16:26

dan1

Re: Vše teď napraví už jen privatizace a doplatky k standardu

Souhlasím. Většina občanů této země si neváží toho, co tu mají. Mám četné zkušenosti s Čechy, co se vracejí ze západu domů a jsou z českého zdravotnictví nadšení - je to tak. Čech, který byl nejdál v Chorvatsku u moře, nemůže vůbec zhodnotit úroveň zdravotnictví třeba v UK nebo v Itálii. V UK čekáte hodiny na banalitu a k praktikovi se dostanete s chřipkou za 14 dní, nebo si to můžete zaplatit mimo systém za hodně peněz. V Itálii vlezete do ambulance a calujete 100 eurošů za dobrý den. Až to bude podobné tady - pokud to Šnajdr a Šťastný zařídí, tak budu chtít vidět ty, co dnes volají po soukromém zdravotnictví, jak se budou tvářit. Líbit se jim to nebude.

0/0
17.2.2011 16:59

eig

Re: Vše teď napraví už jen privatizace a doplatky k standardu

to je naprosto přesné. to se by se zde místní Idnes-nadávači divili, co by je čekalo v zahraničí.. museli by pěkně čekat, pak zaplati klidně i 50 x násobek za tu samou operaci co zde a pak mi někdo může vyprávět něco o vyděračích.....otevřete oči, někteří zde píšou neuvěřitelné sračky!!!!!!

0/0
17.2.2011 17:15

buta

Národ prokázal, že si necení navracení zdraví

- a to myslím lékařům zůstane v hlavě, asi budou dělat jen co je nutné, kvůli nevděku se jistě pro pacienty nepřetrhnou.

0/0
17.2.2011 15:10

StanleyP

Re: Národ prokázal, že si necení navracení zdraví

Ta národ je špatný, jenom vyvolená lékařská elita je nejlepší. Ty to máš popletený. Tito lékaři se kvůli prachům postavili proti vlastním pacientům a jednali jak vyděrači první kategorie. To jim tento národ nikdy nezapomene! Ať táhnou a nemusí ani děkovat banda vyděračů!

0/0
17.2.2011 16:21

eig

Re: Národ prokázal, že si necení navracení zdraví

tak se jdete ošetřit do polska nebo na slovensko pane neznalý poměrů!!!! Doktoři se stáli především za svými zájmy, což je při jejich přetížení (a nuceným porušování zákoníku práce) a trapných platech naprosto pochopitelné...!!!! Kdyby táhli oni, měl by jste VY tu smůlu, věřte, že jim VY by jste byl úplně ukradenej

0/0
17.2.2011 16:59

StanleyP

Re: Národ prokázal, že si necení navracení zdraví

Já jsem nevyhrožoval odchodem, to jenom vyděrači. Tak ať táhnou, třeba do Polska, jestli jim tam bude líp. A ukradený jsou jim všichni plátci daní za jejich peníze vystudovali a o další je teď obrali. Lékařům šlo jenom o peníze! A ten národ si to bude dobře pamatovat -  doktore.

0/0
17.2.2011 17:06

eig

Re: Národ prokázal, že si necení navracení zdraví

Stando, já to myslel ale úplně obráceně, lidi jako VY prosím:

jeďtě se vyšetřit do např. Německa, uvídíte, kdy se na Vás dostane a pak si přečtěte účet, který dostanete a budete se divit, co uvidíte!!!!

A ty Vaše bláboly z daněma??? Ano, platíte daně, ale kde ty peníze jsou??? U doktorů asi ne, když se podívate na jejich výplatní pásku...

a věřtě, že doktorům je úplně jedno, co si národ bude pamatovat

0/0
17.2.2011 17:20

StanleyP

Re: Národ prokázal, že si necení navracení zdraví

Já si platím daně tady a mzdu mám taky zdejší. Pokud budu vydělávat v Německu tak samozřejmě budu platit za korunku v Německu. Lékaři chtějí německé platy, tak ať táhnou do Německa!!!

0/0
17.2.2011 17:25

eig

Re: Národ prokázal, že si necení navracení zdraví

né, Vy si tady stěžujete na české lékaře vyděrače, tak si jeďte do ciziny a nechte se ošetřit tam. každému co si zaslouží

0/0
17.2.2011 17:32

eig

Re: Národ prokázal, že si necení navracení zdraví

a hlavně Stando, ty si platíš daně a je ti asi ukradený, že většina z nich skončí u nejakych pofidernich papalasu, ve vyberovych rizenich a kdesi ve zdravot. pojistovnach. ve zdravotnictví je poněz hodne stando, ale většina právě tady  ztratí. a ted se reklo , ne, pokusime se s tim neco udelat.

0/0
17.2.2011 17:39

StanleyP

Re: Národ prokázal, že si necení navracení zdraví

Končím, patříš k těm 30% - bylo by  to: házet perly sviním.

0/0
17.2.2011 17:45

dan1

Re: Národ prokázal, že si necení navracení zdraví

Vážený pane, až příjdete do nemocnice se zlomenou nohou, bude víkend - třeba sobota dopoledne, tak doufám, že budete odmítat ošetření od sympatizantů akce Děkujeme-odcházíme. Jinak by jste si nestál za svým názorem. To se Vám ale může stát, že budete odmítat a nakonec nebude nikdo, kdo by Vás ošetřil. Podle výpovědí z pracovního poměru a výpovědí dohod o pracovní činnosti - tzv. DPČ byla podpora akce v prostředí nemocničních lékařů vyjádřena buď výpovědí nebo peticí i v soukromých nemocnicích na úrovní 80%. Taková je pravda o vyděračích. Ve vašich očích je tedy 80% nemocničních doktorů vyděračská banda. V jejich očích jen nechtěli dál podporovat mlčenlivým souhlasem mafiánsko-lobistický systém zneužívající superlevné práce zdravotníků. Samosebou, každý je na jiné lodi a tudíž to vidí jina. takže v té nemocnici hned hlaste - vyděrači na mně sahat nesmějí......

0/0
17.2.2011 17:04

eig

Re: Národ prokázal, že si necení navracení zdraví

to máte naprostou pravdu..ten kdo má doktory za vyděrače, ať si táhne do ciziny a nechá se ošetřit tam....Až uvidí fakturu za novou korunku u zubaře v Něměcku, bude se hodně divit!!! Takhle sociálně dotovaný zdravotnictví ve vyspělích zemích naprosto neexistuje, všude se platí   a hodně se platí a nikdo neřekne ani BU. lidi si svého zdraví váží, to není jak u nás

0/0
17.2.2011 17:11

StanleyP

Re: Národ prokázal, že si necení navracení zdraví

Doktore, nikoho neposílejte do ciziny, tam jste chtěli vy,  nikdo vám nebrání: Neděkujte a už padejte. Neotravujte tady vzduch, tady je to jenom pro slušné lidi a ne pro vyděračskou bandu.

0/0
17.2.2011 17:15

eig

Re: Národ prokázal, že si necení navracení zdraví

já ale nejsem doktor, ale naprosto normální pacient, který se o danou problematiku  a není mu to jedno. a když vidim názory, jako ty vaše, je mi z toho k blití. jeden pán jednopu řekl, že 30% čechů jsou primitivove a 70% jakžtakž..neměl pravdu, je to obráceně

0/0
17.2.2011 17:26

StanleyP

Re: Národ prokázal, že si necení navracení zdraví

Vy zcela jistě patříte k té skupině o které si myslíte že je větší. Opak je pravdou. Je vás skutečně jenom 30% ale vy patříte ke špičce,

0/0
17.2.2011 17:42

StanleyP

Re: Národ prokázal, že si necení navracení zdraví

Tak proč nevypadnou do ciziny? Jak planě slibovali? Chvíli by to bylo krušné, ale časem by se nahradili skutečnými lékaři. Doufám, že většina ředitelů provede výběr z těch, kterým umožní stažení výpovědi, aby ti největší křiklouni měli možnost vyzkoušet si to v cizině.

0/0
17.2.2011 17:11

dan1

Re: Národ prokázal, že si necení navracení zdraví

StanleyP, jste totálně mimo. Doktoři neodcházeli do ciziny, odcházeli z nemocnic. To jen politicko-novinářská lobby všechny v ČR informovala, že do ciziny odejdou. Protože noviny psaly bludy tak, jak se to líbilo vládnoucí kleptokratické vrchnosti, tak vy všichni jste pojali za normu, že všichni odejsou mimo ČR. Neodejdou hned, ale pokud se to tu nezlepší - myslím pracovní podmínky, odměny za práci a taky vztah veřejnosti k lékařům, bude odcházet stále více nových absolventů mimo ČR a až ten zbytek, co v ČR zůstal umře, tak to bude opravdu velký problém. Již dnes je jasné, že cena lékařské práce vzhledem k jejich vzdělání a znalostem jazyků bude v celé EU podobná - a možná velmi podobná. To už se ví a je jen na státech, kde doktory pořád berou na hůl, aby se s tím popraly. A to čeká i Česko, pokud nechce zůstat bez doktorů. A Ukrajinci ani nikdo jiný to nezachrání, bohužel.

0/0
17.2.2011 17:25

eig

Re: Národ prokázal, že si necení navracení zdraví

Dane aspon je videt, jak mocna jsou media a jak slepe jim tzn. "obyčejný" člověk uveri...a bohuzel jak to tak byva, pracuji vzdy pro toho, kdo je zrovna u moci, v tomto pripade ODS, zamerne nezminuju ostatni koalicni strany, protoze je to pave ODS, ktere se nekdo stoura v pisecku...ze pane Snajdr a Stastný? Pointa problemu je presne v tom co pises Ty, ale to prece nas narod nezajima.

0/0
17.2.2011 17:57





Najdete na iDNES.cz