Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mostecký primář: Vyhodili mne kvůli rozhovoru o krizi ve zdravotnictví

Vedení Krajské zdravotní, která spravuje pět největších nemocnic na severu Čech, vyhodilo primáře mostecké chirurgie Sašu Štemberu. V MF DNES totiž otevřeně komentoval zdravotní krizi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Stejsnař

Jaké bylo řešení vedení Krajské zdravotní ?

Z 15 doktorů dalo výpověď 9 doktorů, primář musel počítat s odchodem doktorů a jeho povinností není  doplňovat stav, ale zajistit chod oddělení na odborné úrovni. Dovoluji si tvrdit, že zbývající doktoři by situaci v mostecké chirurgii, při nejlepších osobních kvalitách, nezvládli. Chápu jeho jednání, prostě bubnoval na poplach. Nebo měl čekat na uzavření chirurgie v Mostě ? Z vlastní zkušenosti si vážím práce primáře a práce doktorů pod jeho vedením. Děkuji.;-O

0/0
18.2.2011 22:45

136N

V článku mi chybí zpráva o tom že :

Alena Dernerová ze Severočeši .cz  se vyjádřila o tom že vyjádření pro tisk je patrně zástupný podnět pro výpověď , proto že primář Saša Štembera vypovídal na policii ČR ohledně nákupu předražené lékařské techniky .

Odkaz : Teletext Čt 1. str 124. v 7.45.hod.

0/0
16.2.2011 14:03

Melichar_

KZ

KZ je pouze šolich pro Bendu a jeho bandu, nejhorší vedeni ze všech krajů. Dobytci a gauneři to jsou....

0/0
16.2.2011 12:41

pyjonýr z tup009-2

Pane Kelyši ten slogan zní:

Náš exodus,váš exitus?Ten otazník je tam dost důležitý,to jen provládní média to prezentují jako vy - lživě.

0/0
16.2.2011 11:49

Kelyš1

Bendu rozhodně nemám rád, ale myslím, že pan primář

dostal, co si zasloužil a toto by mělo sloužit jako precedens pro další vyhazovy všech doktorů, kteří se podepsali nebo prokazatelně souhlasili se sloganem náš exodus, váš exitus, protože takováto forma je naprosto nepřípustná.

0/0
16.2.2011 10:01

zdeseny obcan

Re: Bendu rozhodně nemám rád, ale myslím, že pan primář

Vy jste se mel narodit o par desitek let driv, to by byla vase doba. Lide byli vyhazovani z prace za nazor, za podpis, za souhlas, za postoj ...

0/0
16.2.2011 10:22

Prowokatér

Re: Bendu rozhodně nemám rád, ale myslím, že pan primář

Jisté "drobné" nuance w rozdílech oněch dob jsou owšem pod waši rozlišowací schopnost......že?

0/0
16.2.2011 10:48

jane11

Re: Bendu rozhodně nemám rád, ale myslím, že pan primář

Jaké? Doly v Jáchymově už zavřeli?

0/0
16.2.2011 11:25

barb.udo

Re: Bendu rozhodně nemám rád, ale myslím, že pan primář

... takové to zakroucené s tečkou dole je otazník ...

0/0
16.2.2011 11:13

kmotrs

Gratuluju

Gratuluju panu doktorovi k dobře vydělaným penězům. ted bude rok soud který nemůže prohrát( pokud dostal výpovd tak je psáno) a pak ho budou muset vzít do práce a ještě mu dopatit mzdu zpětně. 

to zase na Kraji někdo přemýšlel :-)

0/0
16.2.2011 9:30

jane11

Kdo chce psa bít

Kdyby byl pan primář loajální s vedením, kritizovali byste ho, že podporuje zlodějny managementu.

Když upozornil na nebezpečí pro pacienty , je to taky špatně.

Holt kdo chce psa bít...

0/0
16.2.2011 9:25

bonecek

připomínka

Ahoj Sašo,ještě si pamatuješ rok 91 ve špitále v Mostě?Boží mlýny melou pomalu,ale jistě,nakonec semlely i Tebe.

Je mi Tě líto.;-(

0/0
16.2.2011 8:42

Prowokatér

Re: připomínka

K čemupak tam tehdy došlo? Podělte se s náma... ;-)

0/0
16.2.2011 11:55

kaktusak

Nějaká loajalita mu zjevně nic neříká.

0/0
16.2.2011 1:21

zloděj s oranžovou šálou

Totéž tvrdil Koubek v televizi 8.2. v rozhovoru sredaktorkou

Drtinovou. Vyhrožování smrtí pacientů zabírá. Jeden je za to hrdina a druhý za totéž padouch?

0/0
15.2.2011 23:16

Hrustic

Jmeno jim

nejvic poskodil prave gauner Benda ....

0/0
15.2.2011 23:08

jaro01

Mostecká nemocnice ???

Pacienti , přicházející do nemocnice v Mostě na např. ultazvuk, a to s diagnosou akutní, nejsou od minulého týdne objednáváni, ačkoliv  v čekárně nikdo není, a lékaři sedí na ošetřovně. Chirurgická ambulance končí trochu dříve než má, pak musíte čekat více než hodinu na pohotovost. Nemá cenu dál pokračovat, jestli tento případ "vyhození" v není o něčem jiném. V Mostě jsou lékaři dobří , ti pracují, a také lékaři, kteří se politicky angažují atd. Zjistěte si reálné informace, a pak má cenu diskutovat. Bohužel pro Most, ti,kteří byli špičkovými odborníky  , už odešli před mnoha roky. Najdete je v Praze ve fakultních nemocnicích , ve Vídni, prostě tam, kde skutečně využili jejich zkušeností.  To je realita mostecké nemocnice.   

0/0
15.2.2011 23:06

kmotrs

Re: Mostecká nemocnice ???

takže je na čase tu nemocnici zavřít audělat z ní neco užitečnějšího. a za ušetřené peníze zaplatit pacientům převoz do vzdálenější ale opravdu fungující nemocnice.

0/0
16.2.2011 9:28

totaknení

jak poškodil jméno?

Dyť o Krajský zdravotní není v tom rozhovoru ani slovo. Doktor jen komentoval situaci, o zaměstnavateli nepadlo ani slovo, nikde neřekl, kdo za to může, ani nic takovýho. Fakt tu hysterii krajské zdravotní nechápu, její reakce byla přehnaná. Třeba pokárat, to jo, ale hned vyhazov? To je moc...

0/0
15.2.2011 22:05

JaJaMilan

Re: jak poškodil jméno?

Místo strašení řešení. I takto se to dá řešit, aby se zastrašili ti so chtějí mluvit pravdu. A někteří pitomci ještě k tomu tleskají a vlastně tím podporují vlastně triky z let minulých aniž by si to uvědomovali.

0/0
16.2.2011 6:07

barb.udo

Jen tak mimochodem - vyhodil ho majitel?

0/0
15.2.2011 19:56

porek78

Premyslejte...

Lidi, premyslejte trochu. Panum se nehodi, kdyz nekdo upozornuje na jejich rozkradani, nebo uz jste zapomneli?

http://www.ct24.cz/o-cem-se-mluvi/reporteri-ct/105953-reporteri-ct-kam-se-podelo-120-milionu-ze-severoceskeho-zdravotnictvi/

Ta sebranka Benda a spol, na ty byste meli byt nastvani, ne na lekare, ktery rekne pravdu...

0/0
15.2.2011 19:19

kolos.veliky

Re: Premyslejte...

Kecy doktore. Primář je manažerem, členem vedení. Za to bere primářský plat.

Jestli se mu něco nelíbí, měl dát výpověď. A potom si mohl říkat co chtěl.

Teď tady brečí a stěžuje si.

0/0
15.2.2011 19:27

khaki1

Re: Premyslejte...

Je smutný, kam se dostala svoboda slova po 21 letech.

0/0
15.2.2011 19:29

forrest010

Re: Premyslejte...

svoboda slova? řeknu si co chi a jdu ne ? Svoboda slova není o tom , že naštvu koho se mi zlíbí a dotyčný má ještě povinnost mi poděkovat a zvýšit plat ;-)

0/0
15.2.2011 19:50

forrest010

Re: Premyslejte...

zapomněl jsem dodat ,že je to o tom , že Vás nezavřou ;-)

0/0
15.2.2011 19:51

slv

Re: Premyslejte...

Tohle nemá se svobodou slova nic společného.

Pokud se někdo bude vyjadřovat k činnosti svého zaměstnavatele takovýmto způsobem, skončí stejně. On, jako primář je šé a má se starat o to, aby jeho oddělení šlapalo a ne povídal něco o katastrofě v podobě umírání lidí.

Nemocnice ukázala, že místo 6 z 15 to skousne i v 5 z 15.

0/0
15.2.2011 19:52

lisbonka

Re: Premyslejte...

Bohuzel, on jako primar nebude mit v ruce balik navic, aby tem doktorum nabidl takove finance, ktere chteji, takze tezko  muze zajistit chod - chtit po nekom uspesne vedeni, ackoli vim, ze je to nesplnitelne, nebo obecne, zadavam-li nekomu ulohu a vim, ze je jen tezko nebo vubec splnitelna, tak tomu se rika sikana.

0/0
15.2.2011 19:55

forrest010

Re: Premyslejte...

V tom případě je šikana ve všech fabrikách  v republice.Rozdíl je v tom , že ten nevzdělaný dělník už nemá kam odejít , kdežto doktor se může otočit na pětníku , ukázat řediteli holý sedací sval a s úsměvem zamířit do té fabriky , když má takovou pakárnu ;-D

0/0
15.2.2011 20:01

slv

Re: Premyslejte...

Pokud jsem šéf a tolik lidí se rozhodne odejít, tak si buď seženu jiné nebo jdu pryč. Takhle to vypadá dost blbě.

Já, pokud mám zakázku a mám za ni málo krupice, tak ji buď nevezmu nebo spíš přemýšlím, jak to udělat, abych se do peněz vešel. To, co vyrábíme děláme typově od 94. Za tu dobu jsme ceny udrželi nebo i snížili. Nedá se říct, že to nebolí nebo nebolelo. Konkurence je prevít.

Kde je ve zdravotnictví trochu konkurence?

0/0
15.2.2011 20:09

jane11

Re: Premyslejte...

A kde má ty doktory asi vzít? Nevěřte tomu, že čekají na každém rohu. Dnes jsou volná místa i na klinikách, do okresní nemocnice se nikdo nehrne.

0/0
16.2.2011 11:48

lisbonka

Re: Premyslejte...

Primar je manazerem sveho oddeleni a zaroven lekare. Ale ze by automaticky byl clenem vedeni nemocnice, to tezko rict. A kdyby dal vypoved s ostatnimi, taky byste pro nej treba nemel dobre slovo a rikal byste, ze je vyderac. A az se seznamite, jak se maji resit kazenske prohresky dle zakon, tak tu neco melte. Jo kdyby chtel operovat opilej, tak drzim pysk, ale tohle je klasika - umlcime nebo zostudime toho, kdo nema strach nazyvat veci pravymi jmeny.

0/0
15.2.2011 19:44

kolos.veliky

Re: Premyslejte...

Vážená, vedením nemocnice není jen ředitel. Každý primář nebo přednosta je členem managementu nemocnice. A má se podle toho chovat, poněvadž za to vedení a řízení lidí bere peníze.

Být vedoucím není jen o právech a výhodách jak si mnozí myslí. Hlavně a především je to o povinnostech a odpovědnosti.

0/0
16.2.2011 7:15

JaJaMilan

Re: Premyslejte...

Velmi se mýlíte management je pár vyvolených kteří ovládají těch 5 nemocnic. Tam mají své ředitele. Primáři jsou v tomto ohledu mimo. Zjistěte si to.

0/0
16.2.2011 8:46

jane11

Re: Premyslejte...

No prostě příště se bude starat jen o sebe a o své blízké, na ostatní se může vykašlat.

Stejně se vděku nedočká, ať už by reagoval jakkoliv.

0/0
16.2.2011 11:45

forrest010

Re: Premyslejte...

R^

0/0
15.2.2011 19:48

kolos.veliky

Primáři, čemu se divíte?

Výpověď jste dostal právem. Nepleťte si svobodu slova s loajalitou k zaměstnavateli. Jste členem managementu, máte se podle toho chovat a ne za to jenom brát peníze.

Buď jste se měl řídit svou první větou, že vyjádření dává tisková mluvčí a nebo jste měl hájit zdravotnictví a svého zaměstnavatele. Ne vydírající odboráře a ty, kteří jim naletěli.

0/0
15.2.2011 18:49

khaki1

Re: Primáři, čemu se divíte?

A kde je ta svoboda slova, pro kterou lidi v 89 cinkali.

0/0
15.2.2011 19:28

fren440

Re: Primáři, čemu se divíte?

Neplácejte. To když někomu vyzvoním služební tajemství, tak se potom také budu ohánět svobodou slova? To už mi to tajemství nikdo nesvěří a můžu tak zametat akorát dvůr a tam mohu uplatňovat svobodu slova.

0/0
15.2.2011 19:37

lisbonka

Re: Primáři, čemu se divíte?

To, ze je zdravotnictvi na levacku a krade se tam, to neni zadne sluzebni tajemstvi - to je verejna rozkradacka verejnych prostredku.

0/0
15.2.2011 19:48

slv

Re: Primáři, čemu se divíte?

Ať si dotyčný neplete dojmy s pojmy. Pokud to někdo ví, tak je tady cosi jako Policie. Pokud ekonomice rozumí, jako koza petrželi, je to pak bída. A že to tak je je nesporné. To by pak prezident ČLK nesměl počítat hrubou mzdu bez odvodů a daní. To pak vypadá jako notná trumpeta.

0/0
15.2.2011 20:13

modrá straka kradačka

Re: Primáři, čemu se divíte?

Předpoklad, že když odejdou lékaři, tak že budou umírat pacienti je státní tajemství??

Vždyt to mají doktoři zcela "eticky"(přísaha pana Hippokrata se již neskládá) napsáno na té Š 1203! MY ODEJDEME, VY UMŘETE!!

0/0
15.2.2011 20:10

lisbonka

Re: Primáři, čemu se divíte?

Proc by mel hajit zdravotnictvi, kdyz ma na to svuj nazor, to je zcela legitimni. Netvrdil, ze je to nazor nemocnice. A kde berete tu jistotu, ze je clenem managmentu? mate pocit, ze kazdy primar je zaroven manazerem nemocnice jako celku???

0/0
15.2.2011 19:46

kolos.veliky

Re: Primáři, čemu se divíte?

Odkud jste spadla? Z nějaké nemocnice? Nikdo netvrdí, že primář je manažerem nemocnice jako celku. Primář je členem managementu nemocnice jako celku spolu s ostatními primáři, ředitelem a jeho náměstky.

0/0
16.2.2011 7:18

lisbonka

Re: Primáři, čemu se divíte?

A jeste, kdyz se tak ohanite loajalitou - loajalita ke svym podrizenym, to vam asi nic nerika, ze...

0/0
15.2.2011 19:46

jane11

Re: Primáři, čemu se divíte?

Co to je hájit zdravotnictví? Hájit ministra?

0/0
16.2.2011 13:21

Jakman

Lidi neblázněte, lékaři hájí naše zájmy!

"...že se obávám, že budou umírat lidé...

Hájil jsem zájmy pacientů, když jsem jim skrze noviny vysvětloval situaci..."

Jako pacient Vám mnohokrát děkuji, pane primáři, že hájíte mé zájmy! (To ovšem zřejmě všichni Vaši kolegové ve výpovědi.) Nešlo by to ale, prosím, trochu jinak? Nějak se mi ještě nechce umírat! Ale když nebude zbytí... Děkuji.

0/0
15.2.2011 18:09

KOLDAK

Re: Lidi neblázněte, lékaři hájí naše zájmy!

On se ale neobával, on se těšil:-/

0/0
15.2.2011 18:53

lisbonka

Re: Lidi neblázněte, lékaři hájí naše zájmy!

Vy jste fakt ale kus... no na to nemam slov, chce se mi blejt...

0/0
15.2.2011 19:49

ikim

NEMĚL PODPOROVAT VYDĚRAČE!!!

Pan primář měl situaci uklidňovat a nepřilévat olej do ohně.  Má veliké štěstí, že má Německo, co by kamenem dohodil.

0/0
15.2.2011 18:07





Najdete na iDNES.cz