Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VV mohou oslabit véčkaře, ve stanovách upraví internetová referenda

Koaliční Věci veřejné sepisují nové stanovy. Zabývají se i návrhem na změnu jednoho ze základních principů fungování strany - referend. Nově by nemusela být závazná, ale jen doporučující. Vliv véčkařů by tak citelně oslabil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

papullus

Autor článku je docela komik

Podle něj  nebýt rozhodnutí příznivců na internetu by bývala mohla být v koalici jiná strana . A to jako která ? V PS zbývá ČSSD a KSČM.  Kterou z nich má  žurnalista na mysli ?

0/0
14.2.2011 14:59

Vojtech40

Re: Autor článku je docela komik

Těžko říct:-))...no, jo...čeští novináři...bez komentáře.

0/0
14.2.2011 15:12

krvelacnysamuraj

Re: Autor článku je docela komik

no to máte pravdu ;-D jeho dedukce je celkem mimo.

0/0
14.2.2011 16:54

jazzsoulicious

Re: Autor článku je docela komik

;-DR^

0/0
14.2.2011 23:50

papullus

Když jsem

si po článku po přeregistraci příznivců veverek dovolil tady napsat komentář,že je to namířené proti vlivu "členské" základny, dostalo se mi spílání do škarohlídů a paranoiků. Cha ....cha .... cha ....  Jak to tenkrát říkal Husák ? Nech odpadne co je oportunistické,co je nepevné a přelétavé.... Inu,poučení z krizového vývoje ve VV po volbách 2010 je na světě,nutno zkonsolidovat zdravé jádro ,protože VV si John a Bárta nenechají rozvracet  o Klasnové ani nemluvě , ona to ABL pohlídá ....

0/0
14.2.2011 14:35

499

Re: Když jsem

R^R^R^

0/0
14.2.2011 14:44

rebe-reb

Re: Když jsem

Přesné R^R^R^

0/0
14.2.2011 14:53

jp324

Re: Když jsem

Jo jo, už jsou u koryta, už se publikum nehodí, leda až při příštích volbách. Pochyboval bych ovšem, že se potom dostaví...

0/0
14.2.2011 15:24

rebe-reb

Co nám vlastně strana VV ještě nabízí???

Rv

0/0
14.2.2011 14:23

Humbert Humbert

Re: Co nám vlastně strana VV ještě nabízí???

No když už nic jiného, tak nabízí a hlavně už to udělala, VV rozvrátili ten zajetý systém, kdy v ČR vládne jedna velká politická strana. A pokud se podíváte do nedávné minulosti, tak to byl docela běžný jev. Všichnni nahlas kritizují monopol soukromých subjektů na trhu, ale když tady deset let byl monopol jedné nebo druhé strany, tak to viditelně asi nikomu žíly netrhalo. Toto když nic jiného vidím, jako největší přínos, malých a nových stran, které se po květnových volbách dostaly do sněmovny.

0/0
14.2.2011 15:14

PivniHmota

KSČM - moje volba !!

0/0
14.2.2011 14:01

Humbert Humbert

Re: KSČM - moje volba !!

tak tento příspěvek mluví skutečně za vše Rv

0/0
14.2.2011 15:10

PivniHmota

Neumim ani číst ani psát !!

Volim ODS !!

0/0
14.2.2011 13:58

babacek

Re: Neumim ani číst ani psát !!

Máš snad rozdvojenou osobnost ? 8-o

0/0
14.2.2011 16:00

staflas

Tahle strana hraje od začátku

hodně falešně. Že jsou ta referenda nesmysl věděl každý trochu soudnější. Že je za blondýnkama a za Johnem schovaný Bárta, se všichni dozvěděli až po volbách. Ta strana je jenom výtahem nahoru. Vyhořelé a nepotřebné motory odhazuje s lehkostí. Stejně tak lehce nyní naváže spolupráci s ČSSD a kdoví třeba velmi (ne)překvapivě i s komunisty.

0/0
14.2.2011 13:39

topič elektrárenský

Re: Tahle strana hraje od začátku

Jenže ten výtah nahoru se jednou zastaví a začne stejně rychle, ne-li rychleji, padat zase dolů. Takže možná za čtyři roky po VV pes neštěkne - kde jsou dnes Bursíkovi Zelení?

0/0
14.2.2011 13:46

jp324

Re: Tahle strana hraje od začátku

R^

0/0
14.2.2011 15:30

Humbert Humbert

Re: Tahle strana hraje od začátku

S komunisty tady nikdo spolupracovat nechce, kromě ČSSD.  Když to tak všechno dobře víte, jak to funguje v politice, tak co kdybyste rozebral stejně fungování ČSSD nebo ODS?

0/0
14.2.2011 13:52

ten.radi

Re: Tahle strana hraje od začátku

teď se zjednodušší ..... nezkušení poslanci vyzvali vládu, aby podala návrh za zrušení KSČ a na levici zůstane jen jedna velká strana - socani;-(

0/0
14.2.2011 14:05

papullus

Re: Tahle strana hraje od začátku

celé je to pochopitelně nesmysl,protože žádný soud nezakáže 21 let po převratu politickou stranu,která získává pravidelně 13-15 % hlasů ve volbách. Všichni to vědí, celé je to jenom zábavná pyrotechnika pro odvedení pozornosti od podstatných problémů,které se neřeší a není zájem je řešit.

0/0
14.2.2011 14:50

advokát chudých

Re: Tahle strana hraje od začátku

No je to trochu jinak. ČSSD nechce spolupracovat ani s KSČM, ani s VV. Spíš si myslí na koalici s KDU-ČSL, které zase přibývají hlasy a vypadá to, že se do PS dostane, zatím co VV už se tam dostanou těžko.

0/0
14.2.2011 14:27

jp324

Re: Tahle strana hraje od začátku

No tak ta ČSSD na nespolupráci má dokonce závazné usnesení, takže kecáte. Stejně tak je pravda, že s nima spíše spolupracuje ODS (kraje) a že veverky se taky asi nebudou štítit.

0/0
14.2.2011 15:26

jhami

Referendum celostátní

Nedávno mě napadlo proč vlastně ještě nevyužíváme referendum celostátně v souvislosti např. s kauzou lékařských platů? Proč to funguje ve Švýcarsku a u nás ne, ale vidím že si do toho Ti naši volení polobozi nechtějí nechat kecat lůzu co kdyby se zjistilo, že to jde i bez valné většiny z nich. Máme přes sebou ještě dlouhou cestu. V

0/0
14.2.2011 13:15

Antiblb

Re: Referendum celostátní

Myslím (hurá), že do referenda se musí jít odpovídat na dobře položenou otázku, na kterou lze odpovědět ano, či ne. A ta otázka musí mít hluboký, zásadní význam a lidi to tak musí chápat.

Jestliže se bavíme o platech lékařů, jak by taková otázka měla znít? Souhlasíte s přídáním nemocničním lékařům? ANO nebo NE (nehodící se škrtněte).

Ale otázky: o kolik zvýšit, po splnění jakých kriterií apod., se v referendu nedají zodpovědět.

Zrovna včera jsem si kladl otázku, co je na češích jiného, než na švýcarech.

Na nic zásadního jsem nepřišel. Tak proč jim tam ten "systém" sakra funguje a nemají všechno rozkradené, nebo nalinkované dopředu jako jiní?

0/0
14.2.2011 13:29

topič elektrárenský

Re: Referendum celostátní

Možná proto, že občané ve Švýcarsku nejsou ovce, neprošli posledních sto a více let několika kotrmelci jako my. Oni  mají svou hrdost, své sebevědomí, mají svou jistotu právní kontinuity, zatímco u nás se měnily režimy a zákony jak na běžícím pásu. Ta cesta k alespoň vzdálenému přiblížení se Švýcarsku bude ještě velmi, velmi dlouhá.

0/0
14.2.2011 13:43

rebe-reb

Re: Referendum celostátní

Referendům s kauzou lékařských platů má malou chybičku. Kdyby se hlasující rozhodli, že se nic lékařům zvyšovat nebude - oni odejdou - a rázem se může vypsat nové referendum s "kauzou" Je dobře, že politici ČR 20 let pouze slibovali změny ve zdravotnictví, ale nic nedělali, což zařadilo tuto lokalitu do kolonky "Pro člověka nebezpečná lokalita"???:-/

0/0
14.2.2011 14:22

jp324

Re: Referendum celostátní

Ale samozřejmě! Platy lékařů jsou ekonomickým rozhodnutím, prostě obyčejná tržní záležitost, to nemá v referendu co dělat. Buďto vláda jako zaměstnavatel a plátce umí zajistit lékařskou péči levněji či bez zvýšení platů, pak ať to udělá a nepláče, nebo prostě lékařské požadavky splnit musí. Jinak vystaví obyvatelstvo zdravotním rizikům (vláda od nás dostala pověření spravovat věci veřejné, dochtoři jsou jen zaměstnanci) a patří do tepláků. Jak prosté, milý Watsone...

0/0
14.2.2011 15:30

petr66

Zcela správný přístup

Jednou nás zvolili, ale přece si do toho nenecháme kecat. To by té demokracie , už bylo trochu moc:-)

0/0
14.2.2011 13:08

lakar

Stejně zajímavá partaj ...

... je tahle strana TV NOVA. Nejprve se chlubí tím, jací jsou demokraté, ale když straníci chtějí něco jiiného než "PAN NEOMYLNÝ", hned se jim ta referenda zruší. Vrací se tím ne před rok 1989, ale ještě o 30 let více do minulosti...

0/0
14.2.2011 12:22

opportunity

Re: Stejně zajímavá partaj ...

R^

0/0
14.2.2011 12:35

Humbert Humbert

Re: Stejně zajímavá partaj ...

No tak to je tedy zajímavá domněnka ... Podle čeho tak usuzujete?

0/0
14.2.2011 13:02

denny006

Re: Stejně zajímavá partaj ...

právě naopak. Končí předvolební oblbovačka naivků a spolek W se obrací k normálnímu,správnému fungování principů zastupitelské demokracie.

0/0
14.2.2011 13:14

Blucher

A bublina praskla

A bublina "přímé demokracie" praská. Oni véčkaři asi mají jiné názory, než předsednictvo.

Takže příště-véčkaři ne volte VV, stejně s vámi vyj..bou

0/0
14.2.2011 12:21

bobek_79

Re: A bublina praskla

hlavně že ostantí parlamentní strany s lidma nevy..bávaj. Že?

0/0
14.2.2011 13:10

dino_na_idnes

Re: A bublina praskla

Tak možná ano, ale aspoň se nesnaží tvářit, že ne, férově už před volbami sdělují, že když je občané zvolí, mají do příštích voleb utrum.

0/0
14.2.2011 13:16

marlow

hlupaci

jen nedokazi zformulovat otazku

0/0
14.2.2011 12:19

TarasBulba

To je spolek...

0/0
14.2.2011 12:16

rebe-reb

To by tak hrálo, aby strana dělala to, co chtějí její voliči

Jenže - má John ještě něco k nabídnutí???

0/0
14.2.2011 12:13

pevys

diksuze jen prospěje

Hlavně, že se o tom otevřela diskuze - já jsem v podstatě pro to, aby se členové na volbě vedení strany podíleli - a přímá volba předsedy je podle mého velmi dobrý nápad, ale otázku referend a jejich ne/závaznosti je potřeba nějak specifikovat.

0/0
14.2.2011 12:10

Trepifajksl ,Peklič Veřejný

Re: diksuze jen prospěje

tento příspěvek patří na web VV , zde je to BartoSpam

0/0
14.2.2011 12:29

maryfox

Stejně to nefungovalo.

Když bylo důležité referendum, systém se zhroutil. A drobná denní referendíčka jsou bezvýznamná, nehledě k tomu, že jestli výsledky tam kontroluje zase nějaká další famózně schopná středoškolačka / jako Bill Gates / přestávám věřit ! VV se dává na vyzkoušenou socmodrou cestu. 8-o

0/0
14.2.2011 12:08

Vojtech40

Re: Stejně to nefungovalo.

Mně se líbí, že sympatizanti svými hlasy mohou dát doporučující "nařízení". To je super, že je tam ta reflexe...strany - volič.

0/0
14.2.2011 12:10

AlBundy

Hmmm

Slo by pred tim zrusenim zkusit protlacit hlasovani o zruseni strany?

0/0
14.2.2011 12:07

Don Barta - dávám čestné Veřejné

Jo nejlepší bylo jak si VV naklikávali hnůj

co ze sběrného komunálního podnikatelského odpadu použijí na komunální kandidátky.Teda tam se dostal ale podvodný podnikatelský hnůj . Potom Bárta coby geniální manager jako volební manager byl za neschopného blbce (jímž bezpochyby je).

Např naklikali na 1 místo kandidátky pro Zlín  nějakého Chmelaře , coby 5editele soukromé vysoké škola EDUCARE . Což byla lež pro klikače a poté voliče , protože taková škola v ČR neexistuje a pan "šiditel" nemá ani vysoškolaské vzdělání.

0/0
14.2.2011 12:01

baloš

VV mění stanovy

No já tedy nevím, ale myslím, si, že je to zcela normální stanovisko. Takto se totiž moc efektivně nedalo fungovat a byl to celkem neudržitelný stav.. Vždyť většina lidí tedy véčkařů, není v politice, ani v tom, co by se mělo v zákonech změnit zainteresovaná, a pokud tedy někdo hlasuje spíše než na cokoliv jiného [][][][](všeobecný profit pro společnost) hledí na vlastní zisk.

0/0
14.2.2011 11:58

Vojtech40

Re: VV mění stanovy

Souhlas, sympatizanti by neměli rozhodovat o vnitřním chodu strany. Pro start strany to byl výborný manévr, ale teď, když strana má stávající členskou základnu, tak by měli mít větší vnitrostranické pravomoce stávající členové.

0/0
14.2.2011 12:05

rebe-reb

Re: VV mění stanovy

Jak se má strana chovat v koalici, jak přistupovat ke slibům, vládním úkolům, návrhům - to fakt není o vnitřním chodu strany. ;-D

0/0
14.2.2011 12:18

jp324

Re: VV mění stanovy

Jenže sympatizanti = voliči, kteří volili proto, že jim byla přislíbena účast na rozhodování. Teď je zvolení papaláší pouští k vodě, aby se mohli zúčastnit na lumpárnách, jež by se voličům asi nelíbily. Pevně věřím a doufám, že jim tento krok voliči oplatí.

0/0
14.2.2011 15:35

Don Barta - dávám čestné Veřejné

VV triky, lži a fory....

těm už neveří ani samu největší  lháři Veřejní  jako Bárta a John

0/0
14.2.2011 11:54

Šulivajda

VV píšou nové stanovy

A je to tady!Přímá demokracie již není v kurzu.Véčkaři odvedli svou práci a nyní mohou jít  ;-D

0/0
14.2.2011 11:30





Najdete na iDNES.cz