Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Státní maturity ohrožuje 12 tisíc chyb. Studenti se nemusejí bát, tvrdí ministr

Ministerstvo školství a Cermat zveřejnily konečný účet generálky státních maturit. Zkouška odhalila celkem 12 tisíc chyb. Školy jsou číslem zděšeny, mají strach, že se proti výsledkům opravdových maturit budou studenti bránit u soudu. Ministerstvo je ale uklidňuje, k obavám prý není důvod.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petanemec

Nezli defenestraci hnupu provedeme, jeste si jich uzijeme.

Pred casem - v podani Cermatu rozumejte pred lety - jsem nekde cetl, ze statni maturita by mela zajistit nepodkrocitelnou uroven stredoskolskeho vzdelani. Toto by tedy melo znamenat, ze bychom my vsichni meli byt schopni prakticky kdykoliv odmaturovat z cestiny, literatury, chemie ci matematiky? Nevim, jestli mi to v principu vice pripomina scenu ze Slunce seno, kde se malovaly okrasne kulisy v rozpadlem mlyne, ci prijezd Gogolova "revizora" se vsemi pitoresknimi reakcemi patolizalskych obyvatelicku. Opravdu je nutne aby tu vsichni mladi lide byli nuceni vypsat papir, na jehoz zaklade budou v hierarchii "hodnot" posunuti mezi zbytek populace, ktera by - z vetsi ci mensi miry - uz takovy papir zrejme schopna vypsat nebyla? A hlavne: opravdu potrebujeme a chceme firmu, ktera na vypracovani takoveho papiru (a samozrejme i praci okolo) potrebuje 14 let  a stamiliony korun? A muj pocit z toho vseho? Prebujela kamaradska zakazka, u ktere si nekdo nestihl vcas rici dost.

0/0
23.3.2011 10:13

Le_Chat_Noir

Studenti se nemusejí bát

už jsem doufala, že tam dodají "maturit, nejspíš je mít nebudou" a zas nic :-( ;-D . Sama za rok maturuju, s největší pravděpodobností mě státní čeká taky a už se moc těším, jak učitelé spletou kódy studentů a někdo díky tomu neodmaturuje - a někdo zas jo;-D ....(předpokládám že se to alespoň jednomu studentovi stane už letos). To jsem moc zvědavá, jak budou řešit tohle!!

0/0
14.2.2011 16:48

Si0 po třetím zákazu

Koukám, že Véčkům se to sype na všech frontách.

0/0
14.2.2011 10:39

COMe BAcK

Tak, dědu s bábou jste přemluvili, študentíci,

teď abyste "aspoň tu madurydu udělali" ... :-P  ;-D               ;-)

0/0
14.2.2011 10:08

baloš

Re: Tak, dědu s bábou jste přemluvili, študentíci,

No mají plnou pusu keců o tom, jak je to těžké, jaká to není buzerace, ale že by se třeba na to pořádně připravili, to ne, že?

0/0
14.2.2011 10:09

parlost18

Re: Tak, dědu s bábou jste přemluvili, študentíci,

Faktem je, že by se mělo začít zdola. To znamená nejdříve na to zaměřit osnovy a pak teprve zkoušky. Naopak je to řekl bych docela sprosté. Ale tento článek není o stížnostech studentů, ale o tom, že jsou testy plné chyb a dvojznačných zadání, což v principu znamená, že maturitu někdo nemusí udělat kvůli chybě.

0/0
14.2.2011 10:17

xs123

Re: Tak, dědu s bábou jste přemluvili, študentíci,

Dvojznačná zadání jsou dvojznačná pro toho, kdo nerozumí pořádně textu. Což jsou tedy i některé učitelky.

0/0
14.2.2011 12:29

parlost18

Re: Tak, dědu s bábou jste přemluvili, študentíci,

No, pochybuju, že tvůrci testu byly logikové. A tak si myslím, že dvojznačnost jazyka se tam bude projevovat ve značné míře.

0/0
14.2.2011 15:49

Vojtech40

Re: Tak, dědu s bábou jste přemluvili, študentíci,

Ne jenom studenti je volili, ale i straší, co už maturitu mají...

0/0
14.2.2011 10:10

pedr64

sestra učí na prumce

a má tu čest být pro letošek zadavatelem maturitních zkoušek. Je to neskutečná buzerace, byrokracie a chaos. Např. zahájit maturitní zkoušku musí přesně citovanou formulací, aby se pak nemohl někdo vymlouvat, že nevěděl, že už to vypuklo.

0/0
14.2.2011 10:00

baloš

Re: sestra učí na prumce

No ale, tak to chodí. Když si chce člověk udělat nějaký certifikát na danou jazykovou úroveň, tak to probhá obdobně, v některých bodech mnohdy ještě hůř - právě co se týče, jak vy říkáte, buzerace.

0/0
14.2.2011 10:08

Vojtech40

Re: sestra učí na prumce

A co je na tom divného? Pokud to má být celostátní stejná zkouška, tak by to mělo všude probíhat stejně...

0/0
14.2.2011 10:09

Amoniak

Re: sestra učí na prumce

Musí se dodržovat jednoduchá pravidla. Jak to udělat líp?

0/0
14.2.2011 11:24

Zaba91

Re: sestra učí na prumce

Náhodou ta řeč na začátku studenty aspoň pobaví a nebudou tak nervózní ;)

0/0
14.2.2011 12:23

sat037

nebude to mít úroveň

Vy co se domníváte, že se zvedne úroveň maturantů, tak se dle mého mýlíte. Spíše dojde k tomu, že úroveň maturity klesne na nejnižší možnou mez. Nedávno tu na idnesu byla zveřejněna zkouška z matiky, 20 otázek, z toho 15 jsem řešil z hlavy a zbytek kalkulačka - na papír ani čárku, a to jsem maturoval před 18 lety). Dostalo mě, že tam např. nebyl jediný příklad na goniometrické fce, což se učí už na základce.

Jestli budou mít státní maturity takovou úroveň, tak to za ty prachy fakt nestálo. To co bylo zveřejněno lze spočítat na záchodku o velké přestávce, to není maturita.

0/0
14.2.2011 9:32

Amoniak

Re: nebude to mít úroveň

A to si představte že tohle je stále ještě o dost výš než jak vypadala maturita loni na mnoha školách. Proto také generálkou tolik lidí neprošlo.

Nebo jinak - tohle není snížení laťky, tohle je sjednocení laťky - a většinou spíš zvýšení !!!

0/0
14.2.2011 9:41

Vojtech40

Re: nebude to mít úroveň

Přesně tak, aspoň nebude mít maturitu kde kdo...dnes mají maturitu lidi, kteří na základkách byli čtyřkaři a sotva by vyšli učňovský obor. Ovšem kvůli nedostatku míst na středních školách, a dotací na "hlavu" vystudovali...takhle to být nemá...

0/0
14.2.2011 9:45

baloš

Re: nebude to mít úroveň

R^R^R^

0/0
14.2.2011 9:48

sat037

Re: nebude to mít úroveň

v tom případě padá ovšem vina na hlavu učitelů a ředitelů - že je nechají projít. dle mého tak dělají nekvalitní práci a to přidání k novému roku byl z tohoto pohledu těžký omyl.

0/0
14.2.2011 9:52

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: nebude to mít úroveň

Oni dělají dobrou práci, jejich cílem je udržet školu naživu a sehnat pro ni dostatek financí, chyba je v samotném systému, který je nastaven tak, aby měl maturitu každý.

0/0
14.2.2011 10:00

parlost18

Re: nebude to mít úroveň

Je to věc systému. Na vysokých školách to je to samé. Chceme prachy na výuku, nemůžeme studenty vyhodit i když by si to často zasloužili.

0/0
14.2.2011 10:20

xs123

Re: nebude to mít úroveň

Jenže na školách, kde se snaží úroveň udržet, jim ubývá žáků a tím i peněz.

0/0
14.2.2011 11:30

xs123

Re: nebude to mít úroveň

Tlak je taky ze strany rodičů. Kdyby byla maturita "jako kdysi", stejně přísná, tak ji mělo cca 30-40% populace. Asi 15-20%potom studovalo VŠ. Dnes má maturitu kolem 70% mladých a 60% jich studuje VŠ - téměř všichni, kdo mají maturitu. I proto má školství málo peněz - vzdělává totiž 3x tolik studentů než za komunismu.

0/0
14.2.2011 11:35

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: nebude to mít úroveň

Asi netušíš, jak vypadala maturita na "horšíchů školách...proč si myslíš, že v matematice byla při generálce úspěšnost jen kolem 50%?

0/0
14.2.2011 9:44

sat037

Re: nebude to mít úroveň

no myslím, že to měli na háku a nebrali to vážně, zdá se mi skoro nemožné, aby maturant dal jen půl toho testu. Ale je fakt, že už jsem dlouho ze školství venku, čili asi máte pravdu vy, což je ovšem tragédie.

0/0
14.2.2011 9:48

eltanin

Re: nebude to mít úroveň

To máte pravdu. na druhou stranu, kdyby se maturity nastavily na takovou úroveň, jaká byla, když jste maturoval Vy, dopadlo by to katastroficky. Takže optimista by se mohl domnívat, že tohle je první krok a že po zavedení státních maturit se bude úroveň pomalu zvyšovat. ;-)

0/0
14.2.2011 9:57

xs123

Re: nebude to mít úroveň

Jo, to je pravda. Ale teď si představ, že takovoutu maturitu z matematiky nedá 40% studentů. Co asi umí? Oni dneska z mnoha škol skutečně neumí ani matematiku ze základní školy. Ale maturitu mají!!!!!

0/0
14.2.2011 11:09

Zaba91

Re: nebude to mít úroveň

Nápodobně, letos mataruju na 8-letém gymnáziu a po generálce jsem si řekla, že na státní část se vůbec učit nemusím, i když mám vyšší verzi ČJ, AJ i matiky :D

0/0
14.2.2011 12:22

Don Barta - dávám čestné Veřejné

Jeden maturitní kousek za 1200 Kč

to je náko cinklé.

0/0
14.2.2011 9:32

Don Barta - dávám čestné Veřejné

No Dobeše by se měli bát

takovej chaot tu ještě nebyl.

0/0
14.2.2011 9:31

COMe BAcK

Re: No Dobeše by se měli bát

dobrej nick ...;-D R^

0/0
14.2.2011 9:34

baloš

Re: No Dobeše by se měli bát

To si nemyslím. on jen ten chaos převzal od svých předchůdců a naží se s tím, něco dělat.

0/0
14.2.2011 9:49

Medvěd-009

Re: No Dobeše by se měli bát

To, co s tím reálně dělá, je děs, běs a tropické šílenství. Vůbec tomu nerozumí, zato se ale snaží o "vysoké manažerské tempo". Dobrý přehled je např. na

http://www.ceskapozice.cz/hot-top/dobesovo-psycho

0/0
16.2.2011 12:40

antigogo

Mám pocit ale,

že vysoké školy prohlásily, že na maturitu nemusí brát ohled.

0/0
14.2.2011 9:24

xs123

Re: Mám pocit ale,

Nemusí. Proč by musely? Vysoké školy mají právo určit podmínky, za jakých budou studenty přijímat. Dneska maturitu často nahrazují národní srovnávací zkoušky.Tam se dělá ale taky zkouška ze studijních dovedností, což je poněkud zavádějící, poněvadž to jsou trošku testy inteligence a tak se může třeba na studium jazyků dostat inteligent, který neumí z cizího jazyka ani slovo a druhý, který nemá takové IQ, ale třeba plynně mluví, bude mít smůlu.

0/0
14.2.2011 9:35

JBetak

Re: Mám pocit ale,

To spíš ne, zkouška z toho jazyka tam bývá taky, přinejmenším u těch živých a žádaných, jako EN, DE, NL... Na egyptologii se asi stará egyptština nepožaduje.

0/0
14.2.2011 10:10

kmotr2

téhle

vládě se nic nedaří....;-DRv

0/0
14.2.2011 9:22

RumBum

Re: téhle

no, zrovna statni maturitu bych ji nevycital. Ta se nedari vladam uz si 10 let dozadu. Tahle vlada ji ale musi dotahnout, jinak bysme museli vracet penize z dotaci.

0/0
14.2.2011 9:30

packaj

Státní maturita je velmi pozitivní věc protože

konečně bude možné porovnávat úroveň jednotlivých středních škol. Dnes má maturitu každý, ale kvalita je velkou otázkou. To co státní maturity stojí, se lehce ušetří zavřením škol, které nejsou schopny připravit k pořádné maturitě ani polovinu svých žáků a pak ji dávají za nic.

A těch dvanáct tisíc chyb by mě zajímalo. Vždyť tolik nebylo ani otázek ze všech možných předmětů dohromady.

0/0
14.2.2011 9:17

Vojtech40

Re: Státní maturita je velmi pozitivní věc protože

R^R^ souhlasím, státní maturita musí být...tolik chyb je nesmysl, kdo ví, jaký mají kvoty na hodnocení....

0/0
14.2.2011 9:21

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Státní maturita je velmi pozitivní věc protože

Myslím, že pár tisíc chyb udělalo strojové čtení zaškrtaných a přeškrtaných odpovědí...

0/0
14.2.2011 9:23

Amoniak

Re: Státní maturita je velmi pozitivní věc protože

A pár tisíc způsobili učitelé kteří nepochopili že výsledné hodnocení musí zapsat do okýnek pro strojové čtení a ne jenom červeně pod text.

0/0
14.2.2011 9:44

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

???

"Dvanáct tisíc chybných výsledků je děsivé číslo, neboť ti, co neuspějí, mohou hledat právní cesty, jak uspět zpochybněním výsledků"

 

A kdyby chyba byla jedna nebo žádná, tak jez pochybnit nesmějí a nemohou?

0/0
14.2.2011 9:00

Vondrova rovná ústa

Takže už nepůjde udelat ten trik:

"Fuj, třináctku tu nechci!..."

0/0
14.2.2011 8:59

Poslední_____Mohykán

Jediným důvodem pro rozjetí tohoto pitomého projektu,

jsou stamilionové částky, která do něj již byly investovány. Praktický význam bude pochopitelně nulový.

0/0
14.2.2011 8:55

Poslední_____Mohykán

Re: Jediným důvodem pro rozjetí tohoto pitomého projektu,

...omlouvám se za nesmyslnou čárku na konci nadpisu.

0/0
14.2.2011 8:55

Vondrova rovná ústa

Re: Jediným důvodem pro rozjetí tohoto pitomého projektu,

za to by te vyhodili od maturity!;-D

0/0
14.2.2011 8:57

Vondrova rovná ústa

Re: Jediným důvodem pro rozjetí tohoto pitomého projektu,

celé maturity prý nasvítí firma PromoPro

0/0
14.2.2011 8:56

Brainwashingtonsban

Neudľáte? Nevadí! Staňte se politiky!

Poslancové a ministři by je taky nezvládli, ale žijou si snad špatně?? ;-D

0/0
14.2.2011 8:54

xs123

Všechno lepší než dosavadní stav

Hůř už nebude. Maturitu dnes mají všichni a nedá se ani odhadnout, kdo co umí.

0/0
14.2.2011 8:52





Najdete na iDNES.cz