Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Expert: BMW ani nemuselo jet rychle, nehodu s šesti mrtvými mohlo způsobit náledí

Na tragické nehodě, při které na dálnici v Prostějově přeletělo BMW svodidla do protisměru a srazilo se s felicií, se podle odborníka z ČVUT pravděpodobně podílelo náledí. Vůz podle něj ani nemusel překročit povolenou rychlost. Při strážce dvou aut zemřelo šest lidí včetně jedenáctileté holčičky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ctitel Giuseppe Verdiho

Co je to za experta?

Jestli není schopen poznat, jakou rychlostí to auto jelo, tak co je to za experta? Přeci podle toho, co všechno bylo poškozené, v jakém úhlu došlo k nárazu, jaká byla hmotnost vozidla apod., musí expert rychlost spolehlivě vypočítat.

0/0
14.2.2011 0:14

HancickaP

jakypak naledi!

byla to ukrajinka a jeste k tomu pracovala v nevestinci, tak za to mohla ona. kdyby ty byla ceska a pracovala jako kazdej slusnej clovek treba na statni sprave nebo jako ucitelka materske skolky, tak by to na 100% bylo tim naledim. ;-)

0/0
13.2.2011 12:45

prts

expert na dálku

V osudný den jsem jel stejným směrem jako felicie. Ráno před vyjetím jsem nechtěl škrabat námrazu na okně auta, byla tak malá, že se nevyplatilo vytahovat škrabku, dal jsem si cigaretu a okno odmrazil. Do dané oblasti jsem se dostal asi v 8:40, a vozovky byly bez náledí a námraz, svítilo ostré slunce, teplota nad 0. Jestli expert v článku zmiňuje možnost námraz, tak tam nebyl a určitě se mýlí. Navíc ve směru od Brna v tomto místě nic moc nestíní. Rychlost vozidla byla zřejmě hodně nad 130. Ve 130 se v tomto úseku od Brna na vjezdu do Prostějova s autem nic moc neděje. Netvrdím, že máme silnice v bezvadném stavu, ale ten úsek není ten nejhorší. Jezdím tudy v obou směrech 2-3 krát týdně. Osobně by mě spíš zajímalo, jaký úhel v závislosti na rychlosti může způsobit přeskočení cca 75 cm vysokých svodidel. Pokud je to normální, pak je jízda po rychlostní komunikaci, či dálnici ruská ruleta. !!

0/0
10.2.2011 20:06

cyril svoboda

Re: expert na dálku

Nevim presne jak tam, ale podel dalnic uprostred byvaji odvodnovaci zlaby jeste pred svodidly, do kterych kdyz clovek vlitne, muze ho to vyhodit opravdu do nebes

0/0
11.2.2011 10:05

Nahlas se ti směju 2

A opět ten známý nesmysl

Nehody nezpůsobuje náledí, stromy, písek, díry, zatáčky atd. Nehody způsobují řidiči. Dokud budou lidi včetně autorů podobných článků zastávat podobně hloupé názory, asi nelze čekat zlepšení situace na silnicích.

0/0
10.2.2011 16:38

Mozna Fcera i Dnes.cz

V tom BMW jelo naledi??

8-o8-o

Pokud tam nejake bylo, musi snad ridic prizpusobit jizdu stavu silnice, ne??8-o

0/0
10.2.2011 13:15

12mmmm12

Jasně že nemusela překročit rychlost,

problém je ten, že když to začne ujíždět pod zadkem, většina dovedů dupne na brzdu a nejlépe ještě strhne volant.  Výsledek potom je jaký je.

0/0
10.2.2011 13:03

barb.udo

Re: Jasně že nemusela překročit rychlost,

... kdyby jela autem, co brzdí a dupla na brzdu, všichni by přežili ...

0/0
10.2.2011 13:21

12mmmm12

Re: Jasně že nemusela překročit rychlost,

No potěš pánbu, dupat na ledě na brzdu, doufám že tě nikdy nepotkám. Mimochodem Bavoráky nepochybně brzdí dobře ;-)

0/0
10.2.2011 13:34

12mmmm12

Re: Jasně že nemusela překročit rychlost,

Jen ještě dodám, pokud na ledě dupneš na brzdu stejně to nezpomalí, ale stane se z toho neovladatelnej kus železa ;-)

0/0
10.2.2011 13:40

barb.udo

Re: Jasně že nemusela překročit rychlost,

... pokud dupnete na brzdy v autě, které brzdí, kola se zastaví a auto pojede v původním směru ...

... nepřeskočí svodidla a všichni přežijí ...

0/0
10.2.2011 15:39

Antonín, topič

Re: Jasně že nemusela překročit rychlost,

;-D;-D;-D Brambůdo teoretik

0/0
11.2.2011 7:48

barb.udo

Re: Jasně že nemusela překročit rychlost,

... něco je jinak?

0/0
11.2.2011 10:46

mattonka

Re: Jasně že nemusela překročit rychlost,

ono to auto nevypadalo zrovna nově... záleží na tom, jak moc se o to někdo staral. Ale včera tu někde psal, že jel okolo té nehody a náledí nebylo... Leda jen na nějakém malém kousku

0/0
10.2.2011 15:43

Maxmilian72

jinovatka x jíní

Nemá tady moc smysl spekulovat o příčinách tragédie, natož vynášet soudy - nevíme vlatně nic... Jinak opravím novináře - není to jinovatka, ale jíní. Na fotkách je vidět jíní hlavně na trávě, jinovatka se tvoří za jiných podmínek (mrznoucí mlha) a to hlavně na drátech a stromech, má úplně jinou strukturu než jíní. Ale jestli bylo příčinou nehody jíní nebo "obyčejné" náledí, je už bohužel jedno.

0/0
10.2.2011 10:05

Tadeusz Serepecki

Re: jinovatka x jíní

A jak se tedy tvoří jíní, když jinovatka vzniká při ochlazení těles pod bod kondenzace vzdušné vlhkosti. Bod je závislý ještě na teplotě a tlaku. Pokud je nad nulou, vzniká rosa. Není tedy jíní a jinovatka náhodou to samé? ;-)

0/0
10.2.2011 10:27

Maxmilian72

Re: jinovatka x jíní

Není, viz http://old.chmi.cz/meteo/olm/Let_met/_tmp/popis.htm .

0/0
10.2.2011 10:43

Tadeusz Serepecki

Re: jinovatka x jíní

OK, díky.

0/0
10.2.2011 11:01

Smrť

Náledí nemohlo způsobit nic

Náledí si prostě jen tak pasivně leží na zemi a je na člověku, aby si s takto ztíženými podmínkami poradil.

0/0
10.2.2011 9:56

dalnice

betonová svodidla

Podle mne nejlepší by bylo nahradit středová svodidla betonovými (typ New..). Jsou vyšší, mají u paty náklon, který vás vrátí zpátky, protijedoucí osobácy se neosluňují, nerezaví to, není to věčně prohnuté a rozmlácené apod., přebíhající sebevrazi to jen tak nepřeskočí ... Díl se dá jednoduše a rychle vyměnit. Nevýhodou je, že keříky se tam už nevejdou a jsou dražší a ne tak vzhledná. A také když kolem nich jedete blízko, máte občas tísnivý pocit.

0/0
10.2.2011 9:52

dalnice

Re: betonová svodidla

jejda, mám tam překlep :-(

0/0
10.2.2011 9:53

notebook.r51

Re: betonová svodidla

A co by sbírali chudáci sběrači kovů? Z toho betonu se železo dostává hrozně pracně, a pracovat - to oni nikdy!

0/0
10.2.2011 13:26

m24

příčina

Nehádejte se tady, na 90% šlo o mikrospánek řidičky. Jela celou noc někde od Plzně a v mírné zatáčce jela rovně přes pruhy do svodidel. Bez brždění, bez náznaku jakéhokoliv manévru. Zřejmě ji spadly dekly...

0/0
10.2.2011 9:40

Antonín, topič

Re: příčina

Celou  noc někde od Plzně? Proboha proč? Od Rozvadova jsi v Brně za 3 hodiny - v noci (tedy s noční, pomalejší jízdou).

0/0
10.2.2011 9:49

Kulhánková, dcera

Já zírám!

Takže viníkem je náledí, výška svodidel, tvar zatáčky, povrch vozovky, vláda, ČSSD, ODS a kdovíkdo ještě. Že by byla chyba v osobě za volantem, to jako asi není myslitelný, ne?

0/0
10.2.2011 8:18

albert10

Re: Já zírám!

A tvrdí snad někde, že řidička neudělala chybu? Někdo chybu udělat musel, to je jasné, ale řidiče, kteří jezdí po dálnicích samozřejmě zajímá, jak se stalo, že se dostala na druhou stranu svodidel. Představa, že člověk jede v pohodě po dálnici, najednou před něj spadne auto z protisměru a konečná, je dost děsivá.

0/0
10.2.2011 8:53

Antonín, topič

Re: Já zírám!

To jo. Nicméně je to podstatně méně pravděpodobné, než na normální silnici. A tam to nikoho neděsí?

0/0
10.2.2011 9:37

prognostique

Jestli tam bylo náledí nebo ne?

Každopádně jsou na tom bavoráku na předku letní gumy !!!

0/0
10.2.2011 7:59

Tadeusz Serepecki

Re: Jestli tam bylo náledí nebo ne?

Moc to tady nekřič, protože nemáš pravdu. Jedná se o zimní pneu Pirelli SottoZero...

0/0
10.2.2011 8:18

BeNiShMcFly

Re: Jestli tam bylo náledí nebo ne?

presne tak :-)

0/0
10.2.2011 9:31

Doubleblue

Jak jezdíme?

Všichni jsme lidi a cšichni děláme na silnici chyby,když jsou malé,tak je to o laku a plechu nebo se střetu vyhneme a fyzika nám dovolí tu chybu napravit.Bohužel fatální chyby mají fatální následky,pak už je to jen o upřímné soustrasti a pevných nervech pozůstalých...;-(

0/0
10.2.2011 7:43

albert10

Re: Jak jezdíme?

Navíc bohužel chyba, která by v tisíci situacích byla malá, může být v jedné konkrétní situaci fatální.

0/0
10.2.2011 8:55

semafor

Na vině je náledí?

Zavřít!

0/0
10.2.2011 7:02

Kačenkin forever

Není to o autu, náledí nebo špatné silnici...

je to o tom, že lidi jezdí jak prasata a neustále někam spěchají... stačí si přečíst místní diskuze a hned zjistíte, že když jezdíte opatrně a dodržujete rychlost, jste pro ostatní de.bil ....

0/0
10.2.2011 6:39

semafor

Re: Není to o autu, náledí nebo špatné silnici...

R^

0/0
10.2.2011 7:45

černej oes

Re: Není to o autu, náledí nebo špatné silnici...

Svatá pravda. Napiš, že po dálnici jezdíš nejvýše povolenou rychlostí a  počítej  kolik tvorů ducha mdlého se na tebe vrhne jak veliký blbec jsi.

0/0
10.2.2011 7:51

Smrť

Re: Není to o autu, náledí nebo špatné silnici...

R^R^

0/0
10.2.2011 9:33

valášek

2 příčiny

jedna jistá - norma 75 cm nikde jinde v západní Evropě neplatí, v Itáli mají určitě metr, v Rakousku také, na víc betonové, vše se měnilo a upravovalo a tam auto prostě nepřeskočí. A za druhé - Rv BMW s pohonem zadní nápravy není v zimě bezpečné auto.

0/0
10.2.2011 6:09

Doubleblue

Re: 2 příčiny

Se zadním náhonem můžete jakýkoliv smyk korigovat lépe než s předním náhonem...v tomto ohledu zlaté MBéčko...Rv

0/0
10.2.2011 7:37

PK66

Re: 2 příčiny

je vidět, že se vyznáš ;-D;-D  akorát ještě musíš vzít v úvahu, že MBéčko mělo motor vzadu. Dělá to takový nepatrný rozdíl v jízdních vlastnostech ...;-)

0/0
10.2.2011 10:02

tuzemsky um

hm,hm

"nepřekročilo povolenou rychlost" ;-D. Povolená rychlost je taková, která jednak nepřekračuje povolený limit a jednak je přizpůsobena "stavu a povaze vozovky". No a při takové se nepřeskakují svodidla, řekl bych!!

0/0
10.2.2011 5:59

joscer

Re: hm,hm

Povolená je taková, která nepřesahuje (číselný) limit daný zákonem. Ta, která není přizpůsobena stavu a povaze vozovky je nepřiměřená.

0/0
10.2.2011 6:20

logar

Re: hm,hm

právní mluvou vyjádřeno máte pravdu. Nicméně, je-li možno za nepřiměřenou rychlost a její následky trestat, je také nepovolená.

0/0
10.2.2011 6:48

Chytracisko

Re: hm,hm

možnost předvídat v konkrétním místě lokální náledí je sporná. Můžete ho předpokládat obecně a jet opatrně a pomaleji, ale na lokálním náledí může být moc i 30kmh a jet celou cestu 30kmh nejde, takže ten vůz dost možná jel přiměřenou rychlostí a měl smůlu na to náledí.

0/0
10.2.2011 8:25

Antonín, topič

Re: hm,hm

To se ptám často a nikdy jsem nedostal odpověď: Jak je možné přizpůsobit jízdu podmínkám, když ty podmínky nejdou z auta zavčasu zjistit? Jistě, je možno jet celou cestu krokem, ale to asi není normální. Místa s náledím by měla být (a bývají) označena. Ideálně by tam byl přístroj, který by na základě povětrnostních podmínek a měření vyhodnotil stav úseku a podle toho řídil rychlost.

0/0
10.2.2011 9:50

Antonín, topič

Re: hm,hm

Stejné je to u přechodu. Řidič se smí k přechodu přibližovat pouze takovou rychlostí, aby byl schopen před přechodem zastavit. Tj. pokud jste 0,5m před přechodem, tak podle zákona smíte jet jen takovou rychlostí, aby vaše prodleva plus technická prodleva plus brzdná dráha byla menší. Tudíž je to maximálně rychlost, při které jsou kinetickou energii auta schopny pojmout přední tlumiče (Tj. jde to zaflekovat). Což je tak nějak krokem.

0/0
10.2.2011 9:52

travnac

jujda nehoda

nechutne!! neprijemne a kazdy den se to deje, ale vy by jste zvraceli, videt to tam, jak je to prijemne komntovat vse z tepla sva nedotknutelne automobilove sedaxky

0/0
10.2.2011 1:06

Tom Hagen

A je to tu zase

Nevěřím tomu, že by ex-prt plácnul takovou hloupost.

Které z těch dvou aut to náledí řídilo, že nehodu způsobilo?  8-o8-o

0/0
10.2.2011 1:05

semafor

Re: A je to tu zase

R^

0/0
10.2.2011 7:03

kluvi

kaminón

Stejne ho z cesty zas vytlačil nejaký kami%nón, ktorý sa ponáhľal...

0/0
10.2.2011 0:00





Najdete na iDNES.cz