Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lékaři z Horažďovic výpověď nedali. Požadovaných 70 tisíc už dávno mají

V horažďovické léčebné dlouhodobě nemocných se k protestní akci Děkujeme, odcházíme! nepřipojil ani jeden lékař. Zařízení zřizované krajem jim totiž už nyní dává výplaty, o kterých se lékařům jinde jen sní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Atti

Horažďovická nemocnice

dobře znám situaci ve zdravotnictví,všude jsou schopní a méně schopní,kvalitní a nekvalitní,citliví,empatičtí a ti,co se neumí vcítit do stavu nemocného-ať se jedná o lékaře nebo sestru.....nyní jsou v řešení lékaři,ale představme si,kdyby se vzbouřili sestry-ty jsou nedoceněné,to by se musely uzavřít ne části nemocnic,ale celé nemocnice!a to si sestřičky na svědomí nevezmou......Horažďovice,nemocnici znám,tam opravdu velmi dobře hospodaří,a to z důvodu,že ve vedení nemocnice je ředitelem,ing.ekonom,který je opravdu odborníkem na svém místě.Všechny investice řeší formou aukce,proto má pak pro personál finance,doporučuji návštěvu této nemocnice,ať exkurzně nebo jako pacient......

0/0
3.2.2011 18:10

pravicovyruger

TO je evidentní pravda,

která nikoho, kdo se ve zdravotnictví pohybuje nepřekvapí.

0/0
2.2.2011 11:39

zdroje jsou

Jediné možné řešení krize

vy vyházet neschopný "management" tam kde nedokáže zajistit provoz po 1.3.!

0/0
2.2.2011 10:42

ayahuasca

No ida, ze to jde...jinde museji lekari stavkovat

jak je vidno, management nemocnice je rozhodujici pro to, aby lekari slusne platy dostali, a tim padem se znovu a znovu potvrzuje, ze tam, kde lekari maji platy nizke, proste se management a vyssi management a jeste vyssi management o nic nestaraji lepe, nez aby sami profitovali na zdravotnictvi, nikoliv lekari. Dokazu si totiz dobre predstavit, ze i Horazdovicky reditel by klidne mohl plenky nakupovat za puvodni ceny a uvedenych 10-15 procent si hrnout pro sebe do kapsy dohodami s dodavateli.....

tak az se pripoji i ostatni reditele, a krajsti zdravotni radove, a nakonec i ministr, cesky lekar dostane zaslouzeny plat, aniz by zdravotnictvi stalo ''stat'' o jedinou korunu vic

..a prezident Klaus, jehoz vyjadreni na ucet lekaru jsou notoricky znama, si muze utrit nos, trouba, ktery fakt jen dela, ze nevi, ktera v ekonomice bije

0/0
1.2.2011 21:57

dracekvo

..

Sice přesně nevím, jaké jsou náklady na provoz jednoho LDN a kolik za to platí pojišťovna, ale je vidět, že když se chce, tak to jde. A taky když se nekrade formou předražených zakázek, které realizuje známý.

0/0
1.2.2011 19:46

jarda

Re: ..

Ano,je tomu tak. R^

0/0
1.2.2011 22:18

saldo

Jasně že jsou provozně levní,

dovedu si představit, jak to v takových LDNkách chodí. Staří a přestárlí se nemohou moc bránit, tak asi nejčastěji používané metody jsou podobné jako v CK lazaretu, když tam nastoupil Švejk, tedy hlavně klystýr a aspirin, o bídné stravě nemluvě. To se to pak šetří na nákladech, co? A mzdový fond úspěšně bobtná. Ale možná se mýlím a dědkům a babkám tam slouží magnetická rezonance a moderní matrace proti proleženinám, kdoví?

0/0
1.2.2011 19:38

Lvy

Konečně na to přišli i novináři!!!

Normální člověk to věděl už dávno, lékaři to přiznat nechtějí, ale teď na to konečně kápli i novináři. ;-D

0/0
1.2.2011 17:47

WoCoGo.v2

no a v ostrave preci taky

a proc by taky nemelo,tyhle kecy,vzdy pokud reditel umi a je schopny,tak to jede...ono se rvalo a pritom jde jen o to,aby si dokturci ukoncili kamaradksefty a budou mit na platy...jooo,jenze je lepsi stavkovat a rvat spolu s tema hovadkama odborarskyma

0/0
1.2.2011 17:42

sibylle

Ono to vypadá krásně,

ale mohl by nás taky někdo informovat, kolik stojí provoz 1 lůžka v LDN a kolik stojí provoz v ostatních nemocnicích? Mám pocit, že v LDN jsou jen náklady na plenky a léky, operací jistě minimum a žádné složité přístroje taky nejsou třeba. Většinou platí pravidlo: když sestry vidí, že má někdo smrt na jazyku, neoživují a nevolají lékaře....

0/0
1.2.2011 17:33

karelvesely.cz

Re: Ono to vypadá krásně,

Pak by ale měli mít takové mzdy ve všech LDNkách, ne? :-)

0/0
1.2.2011 17:41

sibylle

Re: Ono to vypadá krásně,

No moje mamka v jedné pracovala a tam byli všichni ohodnoceni o mnohem lépe než v nemocnicích.

0/0
1.2.2011 17:49

Placirka

Je to o tom...

že takovou felčařskou dílnu jako je Horažďovická při vyšším odchodu felčarů zavřou.Tak se domluvili a všichni jsou spokojeni.Nastává průlom v dějinách zdravotnictví.

0/0
1.2.2011 17:30

dedust2000

a tech sedmdesat

sakumprask nebo bez uplatku od pacientu, dodavatelu a farmako firem?

0/0
1.2.2011 17:17

Lukers

Krasny priklad.

S timto skutecnym manazerem a pote reditelem, by melo byti vice verejnych rozhovoru, aby se i lekari chytili za hlavu a uvedomili si, co pro to dela jejich vedeni a ne "stat" . Tady totiz preziva porad to, ze stat udela, stat se postara, stat ucini. Ne, Ne a ne. A dokud se doktori nenauci starat se vice o sveho zamaestnavatele a to je predevsim nemocnice, bude to tak vypadat porad.

Takze jednozancne fandim a rozhodne by stalo za to, dat nemocnicim nuz na krk, aby povinne odvadeli urcite minimalni procenta z dotaci na platy lekaru. Pak teprve se budou jednotlivi doktori chytat za hlavu a pujdou po zadavatelich zakazek, proc je zde nakup tak drahy, proc je zde tak sluzba predrazena, protoze v tom momentu jde o jejich penize.Tak se budou starat. Do te doby to bude to magicke slovo stat....

A to starani se o veci kolem a ne jen chrlit stat, stat, stat, neplati jen pro doktory.....

0/0
1.2.2011 17:14

avlida

Zapomněli

napsat, že si nenápadně řeknou o peníze příbuzným pacientů. Jak? Např. známému chtěli přeložit maminku dál od domova z důvodu, že je ležící (i zde jsou) a měla by to lepší jinde. Když jim známý začal platit určitou sumu, byl klid. Samozřejmě dostal i potvrzení každý měsíc, že dal nemocnici sponzorský dar. Za čas opět stejná situace, když už to šlo do dost vysokých částek, maminku nechal převézt do okresní nemocnice, kde na ni sestry otvíraly v zimě okno a ona zemřela na zápal plic. Jistě to není jediný případ. A pak, že umí dobře hospodařit.

0/0
1.2.2011 17:10

Lukers

Re: Zapomněli

vypada to znacne nehumanne, ale je to pravda? Je zde spoustu lidi, co pisi vymyslene a nepodlozene fakta, aby uskodili. Takze duveryhodnost je pod 50%. A kdyby se tak opravdu stalo, kazdy clovek by se branil a podal oznameni, coz jste neucinil, takze duveryhodnost 30 %:

0/0
1.2.2011 17:17

avlida

Re: Zapomněli

Bohužel, i naše rodina toto pocítila. Dáte, starají se, nedáte, zůstanete ležák. Byla jsem tam na mnoha návštěvách a některé zážitky mně dosud zůstaly v hlavě. Pohled na ležící nemocné tupě zírající do stropu, na které se občas sestra přijde podívat, jestli ještě dýchají, či poblázněná stará paní, která vás odchytí a začne na vás nesmyslně mluvit, mluví samo za sebe. Je to traumatizující. Jenže kde máte dnes odvolání? Když si budete stěžovat, nic nesvedete. Jo doktoři, to je kvalita. Jen ať jdou. V posledních dnech mě přesvědčili, že jim jde jen a jen o prachy. Jak arogantní - jen nám ty slíbené peníze, sestrám ne!

0/0
1.2.2011 22:36

jjjj

Re: Zapomněli

Máme stejnou zkušenost.  Každý měsíc jsme museli přispívat sponzorským darem, aby naše babička měla náležitou péči. Měli jsme ji předtím rok doma. Kdo to nezažil, si to neumí představit.

0/0
2.2.2011 8:56

Gaston

Re: Zapomněli

A to se fakt stalo v těch Horažďovicích? Žalovali jste to?

0/0
2.2.2011 9:43

Fikus 1

Stačí nekrást

jako všude. Peněz odvádíme dost. To že je jich nedostatek je důsledkem soutavného rozkrádání na všech úrovních.

0/0
1.2.2011 16:55

yan007

Re: Stačí nekrást

asi tak... Presne toto chceli tzv. "vydierajúci" doktori... Aby sa nekradlo a bolo na platy...

0/0
1.2.2011 17:02

franp9am

Re: Stačí nekrást

presne tak -- o nic jineho lekarum nejde. Doufam ze to brzo pochopi vic lidiR^R^

0/0
1.2.2011 17:04

136N

Re: Stačí nekrást

No , peníze ušetřte a dejte je jen nám . On je nikdo jinej nepotřebuje . Jsou to bezohlední chamtivci . Poukázání na plýtvání je správné ale to ostatní je nablití .

0/0
1.2.2011 17:07

kukuricevpoli

..

Prece nejde srovnavat LDN s FN .....?? I Kdyz souhlasim, ze spravny managersky pristup v jakekoliv instituci zajistuje zisk a potazmo dobre placene pracovniky a tim padem jejich spokojenost.

0/0
1.2.2011 16:49

Fikus 1

Re: ..

LDN jistě nemá takové příjmy jako FN.

0/0
1.2.2011 16:56

franp9am

tady_je_hezky_videt

Ze problem je nekde jinde nez v "chamtivosti" lekaru a kdyz se chce, tak to jde. Lekari, drzim Vam palce!

0/0
1.2.2011 16:47

lajos.bacs

efektivita

ted jsem byl na navsteve v liberecke nemocnici na luzkovem, interna pokud si pamatuju. okamzite jsem si vsiml dvou veci, vsude kde se svitilo byly normalni zarovky, pretopeno a presto otevrene vetracky. na pokoji neslo zavrit topeni protoze zarezly ventil. jsou to "drobnosti" ale nedelam si iluze, ze to podobne nebude se vsim. takze prostor k usporam bez dopadu na chod tady urcite jen je tohle asi pod rozlisovaci schopnost sefu :-/

0/0
1.2.2011 16:27

petrph

je mi to nějak podezřelé

Ono je sice hezký, že "70 procent našich nákladů dělají mzdy,", ale to jim tolik platí zdravotní pojišťovny za následnou léčbu?Zdravotní pojištovny přece volají o přeměně akutních lůžek na doléčovací a nemocnic  na LDnky.Pokud

 pak za ní platí tolik, že ošetřovacím lékařům (trj.bez operování,vyšetřování,léčení) se tam může platit 70 000 Kč, tak je tozázrak na zemi.

0/0
1.2.2011 16:25

ilenka

neuvěřitelná zpráva...

;-D;-D;-D.... ne ne ne...snížit provozní náklady nebo plýtvání?...ne ne ne to jinde nejde... jediné co jde je zamáznout lékařům výplaty miliardami z rozpočtu! A basta! ;-D;-D

0/0
1.2.2011 16:18

sh1

V březnu se bude tančit všude.

vida, v Horažďovicích je bál už teď !!

0/0
1.2.2011 16:16

jarda

Re: V březnu se bude tančit všude.

Prosím pozvat delegáty těch 3800 nespokojených ovlivněných  "chudých"  lékařů do Horažďovic na exkurzi.  Chce to jen nenaletět odborářským bosům,věnovat se poctivě svému povolání. :-P

0/0
1.2.2011 22:16

okmnbhuij

Pšššššt

To se nesmí říkat nahlas, že by stačilo zefektivnit provoz!!!

0/0
1.2.2011 16:10

mam.kvalitni.nazory.2

Re: Pšššššt

R^

0/0
1.2.2011 16:12

mam.kvalitni.nazory.2

Re: Pšššššt

btw: odborarum jde jen o zvyseni mezd, ne o zvyseni efektivity. O tom se mluvit nesmi. Kdo mluvi o zvyseni efektivity je odsuzen k nelecitelnemu nadoru.

0/0
1.2.2011 16:13

Bennu

Re: Pšššššt

Coz v ceskych podminkach znamena snizit platy.

0/0
1.2.2011 16:20

Mysel

Re: Pšššššt

Coz v ceskych podminkach znamena, ze kdyz ma nekdo dukazy o uplaceni, nevydira pachatele, ale poda trestni oznameni.

Ale ono je snazsi za prachy CSSD obvinovat vladu a vydirat, ze? ;o)

0/0
1.2.2011 17:00

ODSCSSD 5

A to je PRESNE TO

o cem tady uz tyden pisu.... 

0/0
1.2.2011 16:01

Brkleš

Zcela logické...

...ale pro někoho strašně složité. Nač přemýšlet, když je jednodušší natahovat ruku ke státu, kraji ap. Na druhou stranu je nutno přiznat, že takhle by se měl chovat management zcela samozřejmě. A když se tak nechová, měli by ho k tomu donutit vlastníci. Jenže když je vlastníkem kraj, tedy státní zaměstnanci, co by se namáhali, když je jednodušší svalit vinu na stát a ministra....

Je to jak pohádka o slepičce a kohoutkovi....

0/0
1.2.2011 15:57

lofy

Re: Zcela logické...

R^

0/0
1.2.2011 16:07

petrph

Re: Zcela logické...

Ono je to strašně jednoduché.Stačí akurát zavřít nemocnici,přeměnit jí na LDNku.Nemocný posílat vyšetřovat léčit  a operovat do jiný nemocnice o pár desítek kilometrů dál.:-)

0/0
1.2.2011 16:28

Volejbalové kladivo

je to prostě jasné

lékaři mají bojovat za své platy u svého nadřízeného a né u vlády.

0/0
1.2.2011 15:47

ODSCSSD 5

Re: je to prostě jasné

R^

Odbory taktez

0/0
1.2.2011 16:01

fitzie

70 000

v LDNce? Za co? Tam potřebují sestry a houf psychologů. Snad leda za to, aby splnili tabulkový stav doktorů a lidi jim nezdrhali k trochu méně depresivní a méně jednotvárné práci.

LDNka asi přece jen nebude mít tak velké náklady na vybavení sálů, nové technologie, no, a nakonec ani na ty léky...

0/0
1.2.2011 15:43

Inkvizitor Johny

Re: 70 000

Jste to vystihl...právě proto :)

0/0
1.2.2011 15:51

Hyjena_

Nu vida

.. a pak že to nejde!!!:-)

0/0
1.2.2011 15:13

lofy

Ano, tudy vede cesta !

R^palec nahoru pro šéfa nemocnice ! Jen škoda,že tohle ta naše prolhaná zlodějská vláda nevidí(nechce vidět). Neumí a nechce zakročit v tom smyslu aby se tak jako v tomhle případě efektivně nakládalo sfinancemi Jak by tohle obhajovali ředitelé ostatních nemocnic? Už slyším ty výmluvy..... jenže pak by nezbylo nic na malé ale i větší domu,co?

Pošlete tam Kubka a MEngela ať se k tomu vyjádří. Moc by mě zajímal jejich komentář proč to někde jde a proč jinde musí strašit např.rodičky,že nebudou mít kde rodit a že se jim nebude mít kdo příp.postarat o mimino v případě komplikací.

0/0
1.2.2011 15:06

eQuido

Re: Ano, tudy vede cesta !

Je mi l9to, ale tu reformu Heger navrhl. A Kubek s Enegelem jí odmítli.

0/0
1.2.2011 15:12

arnost-ek

Re: Ano, tudy vede cesta !

Jsem dalek toho, zastávat se D-O. Ale LDN skutečně není případ typické nemocnice. Úhrady jsou stanovovány jinak (než u zařízení akutní péče), počet potřebných lékařů je stanovován jinak, počet potřebných lůžek je stanovován jinak. Například na infekčním oddělení (v rámci kraje řekněme) musí být stále možnost přijmout XXX dalších pacientů v případě nějaké epidemie, tam jet na 100% obložnosti skutečně není známka dobrého hospodaření/organizace práce.

0/0
1.2.2011 15:18

tučňák na útěku

Re: Ano, tudy vede cesta !

Co s tím má co dělat vláda, trubko? Tohle je záležitost ředitelů a zřizovatelů, tedy vláda něco udělá jen u FN, ne ve většině "odcházecích" emocnic :-P

0/0
1.2.2011 15:19





Najdete na iDNES.cz